Kým IT ako najlukratívnejšie odvetvie pre začínajúce firmy v posledných pár desiatkach rokov vyrobilo viacero miliardárov s desiatkami až stovkou miliárd, ďalšie lukratívne odvetvie vyrobí prvého bilionára teda človeka s tisíc miliardami dolárov, aspoň podľa oficiálnych rebríčkov.
Má si to myslieť známa investičná banka Goldman Sachs, ktorá o tom informovala svojich zákazníkov v minuloročnej správe. Na správu upozornila televízia RT.
Asteroidy sú z hľadiska pozemskej ekonomiky zaujímavé ako veľký zdroj nerastných surovín a špeciálne vzácnych kovov a iných prvkov nachádzajúcich sa na Zemi v obmedzenom množstve, ako napríklad platina. Ich prinesenie na Zem tak môže byť veľkým zdrojom bohatstva aspoň u prvých firiem, ktorým sa to podarí.
Ešte väčší potenciál majú asteroidy pre budúci rozvoj vesmírneho programu, keď zdroje z nich vrátane vody môžu slúžiť ako efektívne zdroje priamo vo vesmíre. Špeciálne voda môže byť použitá ako palivo.
Podľa správy Goldman Sachs sa síce ťažba z asteroidov zdá ako veľký skok a psychologická bariéra, podľa analytikov banky reálne sú finančné a technologické bariéry nižšie. Projekty sônd pre prieskum asteroidov sa majú dať zrealizovať za desiatky miliónov dolárov a dotiahnutie asteroidu podľa štúdie Caltechu za 2.6 miliárd dolárov.
Ilustračné obrázky, ilustrácie lodí DSI Prospector-X (vľavo hore) a pôvodne plánovaných FireFly (vpravo hore), DragonFly (vľavo dole) a lode pre ťažbu (vpravo dole), kliknite pre zväčšenie (obrázky: Deep Space Industries / Bryan Versteeg)
V uplynulých rokoch vzniklo niekoľko firiem deklarujúcich ako svoj cieľ ťažbu z asteroidov. Už v rokoch 2012 a 2013 oznámili svoje projekty napríklad spoločnosti Planetary Resources a Deep Space Industries, ktoré chceli začať s misiami k asteroidom v rádoch niekoľkých rokov. Ich plány avizované pri ohlásení sme popisovali v týchto článkoch.
Oproti týmto avizovaným plánom ale meškajú respektíve sa ich plány zmenili a v súčasnosti realizujú zatiaľ misie satelitov Zeme, na ktorých testujú technológie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Asteroid
Od: Igorrrr
|
Pridané:
23.4.2018 10:07
Podlamna je to sprostost, ale ok...
|
|
Re: Asteroid
Od: vsevec
|
Pridané:
23.4.2018 10:16
najlukratívnejším odvetvím je kreslenie peňazí
|
|
Re: Asteroid
Od: Dušan123
|
Pridané:
23.4.2018 10:28
Hlavne úroky z nich.
|
|
Re: Asteroid
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
24.4.2018 12:05
"priekazne" :-D
|
|
Re: Asteroid
Od: konspiracny teoretik
|
Pridané:
23.4.2018 10:26
suhlasim, je to sprostot. A to preto ze:
1. Zem je plocha a toto je vesmirna heliocentricka propaganda o gulatej zeme a existencii vesmiru
2. Goldman Sachs sa pokusi vyuzit tuto vesmirnu propagandu ktorej velka baza globtardov uveri, ako jeden z dalsich nastrojov na manipulaciu cien vzacnych kovov a to najma zlato a striebro. Bude sa ho snazit udrzat dole a to tak ze vytvori iluziu na trhu, ze tychto surovin je nadbytok a prichadzaju dalsie a dalsie tieto suroviny (inflacia ale iba virtualna a na papiery) a tym znehodnoti fyzicke skutocne zlato a striebro. Potom ho nakupi za vygenerovane peniaze od kolegov z FED. A ked nikto nebude holdovat zlato a striebro, tak vtedy daju zelenu udalosti aby skolaboval dolar. To zatrasie so vsetkymi menami, a hodnotu bude mat striebro a zlato. A goldman sachs bude mat najviac tejto nerastnej suroviny.
|
|
Re: Asteroid
Od: konspiracny teoretik
|
Pridané:
23.4.2018 10:32
a mozno to uz zlato a striebro prvy krat v historii nerozdychaju, a ludia budu uz natolko mat vymyte mozgy ze o zlato a striebro prestanu mat skutocne zaujem. Vtedy nam pan boh pomahaj, pretoze pride nova virtualna mena, ktora sa bude tvarit ako kryptomena, ale bude v rukach bankarov ktori budu mat nad nou kontrolu a budu moct vytvarat inflaciu aby nas mohli nadalej tajne okradat o bohatstvo. Este nas aj povinne ocipuju do ruky alebo do cela (Mark of the Beast) a budeme moct nakupovat a predavat len ak mame tento cip. Ostatni zdochnu.
Vtedy ale prideme o slobodnu volu a budeme pod cipovou totalitou, zotrocene ludstvo. Tak ako je to proroctvo v biblii.
|
|
Re: Asteroid
Od: Petulko1
|
Pridané:
23.4.2018 11:50
Uz som si pri prvom prispevku myslel ze to myslis vazne.
Dobre ty :D
|
|
Re: Asteroid
Od: Dušan123
|
Pridané:
23.4.2018 10:33
Spájať rozdielne body 1 a 2 je z tvojej strany zlovoľnosť.
|
|
Re: Asteroid
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
23.4.2018 10:51
Dva rovnaké ale praktickí odborníci spájať priekazne nepotrebujú.
|
|
Re: Asteroid
Od: Twixie_
|
Pridané:
23.4.2018 11:43
Vy konšpirační teoretici robíte zásadnú chybu v tom, že berete zlato a striebro ako niečo, čo má strašne vysokú reálnu hodnotu.
Ale v skutočnosti nemá. Zo zlata sa nenajem, neušijem oblečenie, nemôžem ho použiť ako palivo. Jediné na čo sa hodí je elektronika. Ale tá nevyženie jeho hodnotu tak vysoko ako si myslíte.
Zlato a striebro bolo v minulosti to isté čo peniaze. Nadhodnotené proste preto, lebo bolo pekné a niekto povedal, že má hodnotu.
Dúfam, že v momente, keď sa začne ťažiť z asteroidov, tak tento humbuk okolo drahých kovov a podobných vtákovin navždy utíchne.
|
|
Re: Asteroid
Od: Petulko1
|
Pridané:
23.4.2018 11:52
Fakt bola nadhodnotena cena zlata a striebra to jedine co ti na jeho konspiracii nesedelo? Ja som zapochyboval uz pri bode 1
|
|
Re: Asteroid
Od: zlato
|
Pridané:
23.4.2018 12:56
Zlato a striebro su jedine skutocne peniaze, vsetko ostatne je len dlh a kredit.
Zlato a striebro maju hodnotu uz tisicky rokov.
Inflacia znicila meny a vytvorila ekonomicke kolapsy pocas tisicov rokov uz mnoho krat, a vzdy nakoniec napravilo ekonomiku zlato a striebro.
Zlato a striebro nikdy neskrachovalo pocas svojej existencie ale zato rozne narody, banky, korporacie a financne systemy ano.
Zlato nema hodnotu len preto ze je pekne. Zlato ma hodnotu preto, lebo je vzacne a jeho mnozstvo je obmedzene, narozdiel od papierikov ktore si mozu bankary vytlacit.
Zlato a striebro su skutocne prirodne peniaze vytvorene panom bohom.
Vsetky ostatne peniaze vymyslene clovekom (papieriky) vzdy zlyhali, a vzdy zlyhaju.
Zlato je jedina istota, ked sa pozrieme na historicke data.
|
|
Re: Asteroid
Od: striebro a zlato
|
Pridané:
23.4.2018 12:56
Je pravda ze ked sa narusi bezpecnost ludstva (vojna), tak zlato az tak nikoho nezaujima. Ide vtedy hlavne o prezitie a hodnotu ma jedlo, voda, zbrane, naboje. Ale tento stav je vzdy len docasny, a potom ked uz sa ludia citia bezpecnejsie, zacina opat obchodovanie a zlato a striebro bude mat vyssiu hodnotu ako predtym.
|
|
Re: Asteroid
Od: zlato
|
Pridané:
23.4.2018 13:02
odporucam precitat tuto knihu o zlate a striebre. To vam otvori oci
http://dopice.sk/lkm
|
|
Re: Asteroid
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
23.4.2018 13:47
Len do momentu, kým nebude energia taká lacná, že ho budeme vedieť vyrábať ;-)
|
|
Re: Asteroid
Od: nechpaem
|
Pridané:
23.4.2018 14:08
Ako chces vyrabat zlato pomocou lacnej energie?
|
|
Re: Asteroid
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
23.4.2018 14:39
Časticový urýchľovač alebo reaktor. Už sa to veľakrát robilo, aj keď na malých škálach a bolo to omnoho drahšie, ako zlato proste kúpiť/vyťažiť, ale dá sa to.
|
|
Re: Asteroid
Od: konspiracny teoretik
|
Pridané:
23.4.2018 14:48
ako vies ze sa to da? Ako si mozes byt isty? Skusal si to niekedy? Videl si niekedy taky experiment? Existuje k tomu nespochybnitelna dokumentacia ktora z tohto tvrdenia robi fakt?
|
|
ničivý teoretik
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
23.4.2018 15:29
Akože či priekazne?
|
|
Re: Asteroid
Od: Trololo
|
Pridané:
23.4.2018 15:40
Takych experimentov uz prebehlo. Proste si len uvedom, co odlisuje olovo od zlata na atomarnej urovni.
|
|
Re: Asteroid
Od: dj_v
|
Pridané:
23.4.2018 23:38
Ja som tvoju iebnutu hlavu tiez nevidel a verim ze ju mas :) prazdnu, ale mas
|
|
Re: Asteroid
Od: anemasto
|
Pridané:
23.4.2018 13:31
nemas predstavu.
vysvetlim.
ako clovek najskor potrebujem prezit, na to potrebujem vodu a jedlo a ukryt.
ale ako investor, potrebujem svoje tazko nadrene peniaze fiat shit money preniest do povojnoveho obdobia.
kataster nehnutelnosti a list vlastnictva mi bude na 2 veci, ked mi to ukradne novy kim cong fico ill bastard.
a tam nastupuje anonymne zlato ako uchovavatel hodnoty.
funguje to uz cez 6000 rokov. nema dovod to nefungovat ani teraz. vzdy ho mozes roztopit a urobit sperk, predat a hodnotu mas naspat. laicky deformovane.
okrem toho, zlato vzdy pomohlo, napr Zidom, aby si zachranili svoj zivot, pouzili ho ako ulpatok a ver mi, to mi sakra ver, ze v buducej vojne ti zlato posluzi ako uplatok tiez. ono sluzi ako uplatok uz vyse 6000 rokov.
|
|
EVE online
Od: fumbduck
|
Pridané:
23.4.2018 10:09
ja som sa stal miliardarom tazbou asteroidov uz v roku 2009
|
|
Re: EVE online
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
23.4.2018 10:29
zdravim QSUC a R.A.G.E alliance :) JuniorSVK to si ty? :))
|
|
Re: EVE online
Od: martincc
|
Pridané:
23.4.2018 10:49
Vy ste riadny geekovia
|
|
Re: EVE online
Od: fumbduck
|
Pridané:
23.4.2018 11:07
nie
|
|
Re: EVE online
Od: SeniorCZE
|
Pridané:
23.4.2018 11:33
*USUCK
|
|
Re: EVE online
Od: sfasdf
|
Pridané:
23.4.2018 18:24
Netrep SK-cube startovala len minuly rok.
|
|
Keď inak nedáte
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
23.4.2018 10:09
No dobre, tak ja do toho teda idem...
|
|
wtflol
Od: losos
|
Pridané:
23.4.2018 10:11
To sa ťaží rovnako ako kryptomeny?
|
|
Re: wtflol
Od: ffdf
|
Pridané:
23.4.2018 10:38
on tam predsa bude ťažiť kryptomeny...si myslel že niečo iné ? :-)
|
|
Re: wtflol
Od: ffdf
|
Pridané:
23.4.2018 10:39
vieš čo na takom asteroide môže byť Kryptonitu???
|
|
asteroid
Od: sdvdfbdf
|
Pridané:
23.4.2018 10:42
Preco zlozito tazit ? Pekne namontovat ovladacie/brzdiace trysky a sup ho dole na zem a tam ho vyzmykat.
|
|
pravo
Od: limki
|
Pridané:
23.4.2018 11:04
kedy sa vlastne vytazena hornina stava niecim majetkom?
lebo najlukrativnejsie by bolo tazit priamo z prepravnych kontainerov
|
|
Re: pravo
Od: baba
|
Pridané:
23.4.2018 11:17
Keď sa asteroid ocitne v našej slnečnej sústave, automaticky sa stáva majetkom USA.
Ten zákon má tuším označenie H.R.2262 z roku 2015.
|
|
Re: pravo
Od: Trololo
|
Pridané:
23.4.2018 13:40
Magian, si to ty?
|
|
Re: pravo
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
25.4.2018 8:40
Tak zúfalo hľadáš svojho dušelekára (psychiatra)?
|
|
Mozno je to Sci-fi
Od: Bohus 2.0
|
Pridané:
23.4.2018 11:15
Mozno je to z dielne tem sci-fi, ale ked uz hovorime o tazbe z asteroidov, tak sa nik nezamysla nad faktorom kontaminacie nejakym patogenom ? Ale toho sa ja uz nedozijem :-)
|
|
Re: Mozno je to Sci-fi
Od: posli smeti
|
Pridané:
23.4.2018 11:36
Zem je uz znacne kontaminovana patogenom homo sapiens. Obavy z dalsej kontaminacie vyznievaju priekazne humorne.
|
|
meta level
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
23.4.2018 19:14
:D Tiez si riadny geno, ale priekazne z inej celade.
|
|
Tu bude titulok
Od: ajtacka
|
Pridané:
23.4.2018 11:22
Co tak z asteroidov vyrobit umelu planetu a posielat tam vaznov ako kedysi do Australie... asi moc hravam hry...
|
|
nemam predstavu
Od: anemasto
|
Pridané:
23.4.2018 13:26
bilion?
silne o tom pochybujem, pretoze mam dojem, ze ten ich model nepocita s obmedzenymi zdrojmi na Zemi, tj. kto sa vyzbiera na tu miliardu? Tlaciaren u FED? Ak tak, tak je to len bohapusta inflacia, a nie bilion v pravom slova zmysle - dnesnych penazi.
Kedysi bol milion SKK balik ako hrom, taky milionar prakticky nemusel pracovat, bol akymsi rentierom. Dnes za to nemam ani garzonku v pentagone v BA.
To iste plati o USD uz pekne dlhu dobu a nebude tomu inak ani v EUR a ani v lubovolnej buducnosti.
Ani tlaciaren na peniaze nemoze popriet zakon zachovania energie.
|
|
Re: nemam predstavu
Od: konspiracny teoretik
|
Pridané:
23.4.2018 14:05
konecne tu vidim aj nazor od niekoho kto nema uplne vymyty mozog a dokaze rozmyslat so zdravym rozumom.
|
|
nabozensko-filozoficke presvedcenie
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
23.4.2018 14:18
Presne tak. Veď vlastne k zdravému rozumu, schopnému myslieť samostatne, to už priekazne môže byť len na skok.
|
|
Re: nemam predstavu
Od: Trololo
|
Pridané:
23.4.2018 14:06
Iba trhova kapitalizacia Apple je takmer bilion (aktualne: 840.87 miliard).
Zaroven je dobre si uvedomit ako to funguje an akciovom / komoditnom / forexovom trhu. Cielova suma sa berie ako posledne zrealizovany obchod. Tym sa mysli aj cena jednej akcie. Ak ma firma vydanych milion akcii a maju aktualnu cenu 100e tak je jej vysledna cena 100M. Ak sa preda hoc i len jedna akcia za 101e, tak sa zdvihla celkova cena spolocnosti o 1M.
Toto v zasade nie je problem na likvidnych trhoch kde sa stretavaju tisice obchodnych pokinov v jednu sekundu, ale na malo likvidnych trhoch, pripadne komoditach s relativne malou kapitalizaciou (posledny taky zaujimavy pripad bol bitcoin, kde ho niekto vyhnal znacne vyssie s nejakymi 400M $).
Tym som chcel povedat, ze nejake suhrnne bohatstvo nemozes odvodzovat od toho, kolko bolo emitovanych penazi.
|
|
Re: nemam predstavu
Od: konspiracny teoretik
|
Pridané:
23.4.2018 14:16
je to overitelny fakt ze FED vytlaci peniaze a potom ich nacpe do stock marketu. Robia to hlavne vtedy ked je stock market pred bankrotom, alebo prudke zacina klesat, tak poskytnu takuto financnu injekciu. No zakon zachovania energie urobi svoje, a tym padom zdrazie chleba, a ty za tu istu vyplatu si kupis toho menej pod zub. Bol si okradnuty skrytou danou (inflaciou) ktora isla do akcii applu napriklad, a je jedno ze ci si Slovak, American, Cinan. Ekonomika je prepletena a globalna. Tym som chcel povedat ze nove vygenerovane peniaze FEDom, umelo nafukuju akciove trhy a ozobracuju vsetkych ludi na svete a nicia kupnu silu penazi. Tak isto bude toto tazenie nafuknuta bublina, ktora navyse posluzi ako nastroj na znehodnotenie fyzickeho zlata a striebra.
Kazdych 30-40 rokov pridu bankary s novym monetarnym systemom, lebo ten stary nechaju skolabovat. A novy system pride uz coskoro.
|
|
Re: nemam predstavu
Od: Trololo
|
Pridané:
23.4.2018 15:02
Tusim prvy tvoj komentar s ktorym suhlasim a zaroven nerozporuje moj.
|
|
nemam predstavu
Od: anemasto
|
Pridané:
23.4.2018 13:34
dalsia vec co ekonomovia z goldmanu zabudli je toto:
aj keby sa vytazi 100 kilo zlata na hlavu, kazdu jednu z 8 miliard hlav na planete, tak co potom? kazdy si kupi cervene ferrari a hotovo? chleba bude piect nejaky nadsenec za eura, alebo zlato? namiesto toho, aby sa premaval vo svojom ferrari? ved to je uplne odtrhnute od reality. jedine keby platime opice tym zlatom aby nam sluzili.
vacsina nemoze byt bohatsia ako priemer. toto na ekonomii zrejme neucia.
|
|
Re: nemam predstavu
Od: Trololo
|
Pridané:
23.4.2018 13:45
Zle tomu rozumies. Ak tu aj bude 100kg na hlavu, tak bude sustredene vo velmi malom okruhu ludi, ktory budu miliardari/bilionari (napriek tomu, ze jeho cena asi vyrazne poklesne).
Plebs bude robit to iste a nic sa pre neho nezmeni. Ci mas pocit, ze odkedy Bezosov majetok presiahol 100 miliard, si bohatsi a uzivas si to svoje ferrari? :)
|
|
Re: nemam predstavu
Od: fdgafgasgs
|
Pridané:
23.4.2018 15:54
Ak by sa aj 100kil zlata na hlavu vytazilo, co si nemyslim, tak na kupu to tvojho ferrari bude treba tak 3,5 tony aby ti bolo jasne...
|
|
Re: nemam predstavu
Od: dddddsss
|
Pridané:
23.4.2018 16:27
3,5 tony zlata má hodnotu 150 miliónov eur ty chytrák
|
|
Re: nemam predstavu
Od: Trololo
|
Pridané:
23.4.2018 19:05
Mam pocit, ze pri sachu by si uvazoval 1 tah dozadu. Ak by tu bolo 100kg zlata na hlavu kazdeho cloceka tak by jeho cena bola vzhladom ku vzacnosti tak na urovni medi ... ty chytrak :D
|
|
to tak
Od: Vera Pohlova dochodkyna
|
Pridané:
23.4.2018 13:34
To je tak, ked si par manazerkov sfukne reznuty koks s pracim praskom z uhroviteho zadku slapky. A potom pridu s kravinou ako tazit na asteroidoch. Co bude dalej?
|