|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alzak
Od: Zeleny
|
Pridané:
19.4.2018 10:04
150 IPv6 adries tyyyzdenne !!!
|
|
no limits
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
19.4.2018 10:19
Presne. Akurát že skutoční mimozemšťania sa s len hoc čo aj pre uspokojenie vlastných potrieb aj na všetky zatiaľ predstaviteľné účely obmedzenou rasou priekazne nemajú dôvod kontaktovať.
|
|
Re: no limits
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
20.4.2018 14:15
Pokial si ma nimi niekto kompenzovat mindraky, z evolucneho hladiska ide dvoma muchami jednou ranou priekazne o vrchol nielen filantropie.
|
|
Re: Alzak
Od: sadwqeqweq
|
Pridané:
19.4.2018 13:43
128
|
|
Pridelovanie
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
19.4.2018 10:34
Ono to pridelovanie v zaciatkoch bolo naozaj nestastne.
Pamatam si casy, ked u nas na univerzite mal pocitac v labaku nie privatnu ale verejnu IP adresu.
Ale aj dnes, ked dotiahne ISP novu linku tak BUM 4 IP adresy pre jedno zariadenie (Net, ich router, IP klienta, broadcast). Potrebujes nebodaj dve zariadenia? BUM 8 IP adries pouzitych.
|
|
Re: Pridelovanie
Od: som meno
|
Pridané:
19.4.2018 10:58
si si isty, ze ISP prideluje 4 verejne IP? Co vidim, tak takmer vsetci davaju neverejne, min. pre ich zariadenia, aby obmedzili utoky z internetu,Ip klienta je tiez standardne neverejna a broadcast je hadam z principu jedna ip pre vsetky zariadenia.
|
|
Re: Pridelovanie
Od: Fifinko
|
Pridané:
19.4.2018 11:28
Tak od UPC mam verejnu IPcku a zaberam 4 IP adresy (Customer IP, Gateway IP, Network IP, Broadcast IP) - nie som expert, beriem, ale tak nepride mi realne mozne ich znovu priradit niekomu inemu, aby tam nevznikol iny problem.
|
|
Re: Pridelovanie
Od: som meno
|
Pridané:
19.4.2018 11:42
Teba zaujima len Customer IP. Gateway IP je ip providera, resp. jeho server, to iste dns a broadcast - su to spolocne IP pre vsetkych.
|
|
Re: Pridelovanie
Od: aaaaaddd
|
Pridané:
19.4.2018 15:02
zalezi aku masku pouziju
|
|
Re: Pridelovanie
Od: bt4w
|
Pridané:
19.4.2018 17:16
veď /30, menej sa neda
|
|
Re: Pridelovanie
Od: ujo_ja
|
Pridané:
19.4.2018 19:02
Ked tam ma /30 blok, su 4 IPcky minute len na tu jednu linku (network, gateway, user, broadcast), takto to funguje na biznis linkach. Nezda sa mi ale pravdepodobne aby to takto fungovalo aj u domacnosti
|
|
Re: Pridelovanie
Od: pomocny osvetlovac
|
Pridané:
19.4.2018 16:49
ty vole, a este mas urcite aj adresu DHCP serveru a primarneho a sekundarneho DNS... pobavil si ma :D
|
|
Re: Pridelovanie
Od: ujo_ja
|
Pridané:
19.4.2018 19:04
A to tam mas /30?
|
|
Re: Pridelovanie
Od: bt4w
|
Pridané:
19.4.2018 11:37
ano, ak chces verejnu IP tak standard momentalne je ze ti daju oddeleny subnet. ale dovody celkom presne nechapem, mozno kvoli standardne blbo nastavenym firewallom
|
|
Re: Pridelovanie
Od: ujo_ja
|
Pridané:
19.4.2018 18:58
Antik napriklad dava NAT 1:1
|
|
Re: Pridelovanie
Od: pixall
|
Pridané:
19.4.2018 11:29
Pocet providerov ktori by na jedneho klienta minuli 4 verejne IP je velmi maly. Napriklad pri PPPoE pripojeniach (DSL a pod.) je vytvarany bod-bod tunel, kde sa nepouziva ani adresa siete ani broadcastu, adresa routera je spolocna pre vsetkych a nemusi byt dokonca ani z toho isteho subnetu ako adresa klienta, tj na jednu pripojku sa minie jedna IP adresa. Ak su adresy pridelovane dynamicky, je potrebna dokonca IP len pre kazdeho prave pripojeneho klienta, nie pre kazdeho zazmluvneneho.
|
|
Re: Pridelovanie
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
19.4.2018 11:49
Samozrejme bola myslena seriozna samostatna linka (preto DOTIAHOL, napriklad pre firmu a podobne). Je jasne, ze ked si v pokryti siete (ako napriklad DSL) a pouziva sa PPPoE, tak samozrejme mas pravdu. Narazal som na to, ze este aj dnes pri akutonom nedostatku sa bezne riesi pripojenie cez subnet.
|
|
Re: Pridelovanie
Od reg.: cca01
|
Pridané:
19.4.2018 14:01
Ja si vystacim s jednou IP 127.0.0.1 na vsetkych zariadeniach.
|
|
Re: Pridelovanie
Od: Bolvua
|
Pridané:
19.4.2018 15:29
Si sa naucil novu adresu na skole, tak si sa chcel pochvalit?
|
|
Re: Pridelovanie
Od: _____
|
Pridané:
19.4.2018 17:15
neprisiel si prave z kurzu trapnych komentarov?
|
|
Re: Pridelovanie
Od: Erik_B
|
Pridané:
20.4.2018 2:52
A nema ten pocitac v labaku verejnu IP doteraz? Viem o jednej fakulte, kde je minimalne 300 takychto PC...
|
|
pridelovanie
Od: bt4w
|
Pridané:
19.4.2018 11:20
akosi sa pozabúda na to, že ipv6 sa prideľuje ešte horšie ako ipv4 a každé jedno zariadenie dostane väčší rozsah adries ako malo celé ipv4 dokopy.
|
|
Re: pridelovanie
Od: sensei-san
|
Pridané:
19.4.2018 11:42
To až tak nevadí, keď tých rozsahov je veľa.
|
|
Re: pridelovanie
Od: bt4w
|
Pridané:
19.4.2018 12:45
áno, viď diskusia k prideľovaniu ipv4. načo by to komu bolo... lenže to sa ukáže keď na každého človeka bude v priemere navešaných niekoľko stoviek zariadení so samostatnými IPčkami
|
|
Re: pridelovanie
Od: p12
|
Pridané:
19.4.2018 12:56
To vobec nevadi. Pokial jeden clovek nebude mat biliony zariadeni na kazdeho, tak to stale bude v pohode. Tu proste kazdy clovek moze mat 4 miliardy na druhu zariadeni pri sucasnej adresnej scheme IPv6.
|
|
Re: pridelovanie
Od: sensei-san
|
Pridané:
19.4.2018 15:11
Tak ešte raz: to koľko IPv6 adries dostane jeden človek je fuk. (Zhodneme sa snáď na tom, že veľkosť bloku pre jedného človeka nie je problém) Podstatné je, koľko ľudí môže dostať svoj blok. Ak by jeden človek dostával /48 (čo je prehnané, ale nech), tak môžeme taký rozsah prideliť 2^48 ľuďom. Zober kalkulačku, zrátaj koľko to je a porovnaj to s počtom ľudí na planéte. A pre rezervu vynásob počet ľudí trebárs x100. Koľko zemegulí ti vyšlo?
|
|
Re: pridelovanie
Od: bt4w
|
Pridané:
19.4.2018 17:25
hadam sa zhodneme na tom ze kazdy z nas vie ratat. podobne si to mysleli aj ti, co vymyslali ipv4, aj ti co setrili bajty na ukladani datumu/casu, aj ti co si mysleli ze 640kB staci kazdemu. a teraz si kuknem kolko ma aktualnu spotrebu pamate firefox a vidim 4,5 GB. vzdy ked sa v IT posunu limity tak sa najdu dobraci co ich zacnu vyuzivat "naplno". neboj, dakto pride aj na to ako sa da vyuzit 2^128 adries, napriek tomu ze vo vesmire je menej atomov.
|
|
no limits
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
19.4.2018 17:53
Nie. Ale hadam sa zhodneme na tom, ze vahu takeho tvrdenia uz to, ze este aj v tom vesmire, kde je menej atomov, mozu mat zariadenia viac ako jednu adresu, urcuje priekazne dostatocne jednoznacne.
|
|
Re: pridelovanie
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
19.4.2018 22:02
Práveže vôbec nie, atómov je ešte omnoho viac, tak 2^266.
Ale 2^128 je fakt veľa... ľudí je 2^33, povedzme, že časom ich bude 2^36, to je stále 2^92 adries na človeka. Zhruba toľko atómov máš v tele, takže každý môže mať svoju IPv6 ;-)
|
|
Re: pridelovanie
Od: ffdf
|
Pridané:
20.4.2018 14:32
no do pitchi....a čo s adresou bude ten každý atom robiť???
|
|
Re: pridelovanie
Od: ujo_ja
|
Pridané:
19.4.2018 19:08
IPv6 sa prideluje ovela lepsie, rozsahy su podelene geograficky, co znacne zefektivnuje routing. A celkovy rozsah je tak giganticky, ze ho nemas ako minut.
|
|
Re: pridelovanie
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
19.4.2018 19:20
Cize prejavy nedostatkov gigantickeho rozsahu je mozne priekazne sledovat uz pri dvoch.
|
|
IPv6 vo svete
Od: boldcore
|
Pridané:
19.4.2018 12:33
Krasne vidiet rozdiely vo vyspelosti medzi nami a Zapadom.
USA IPv6 Adoption: 33.27%
Belgium IPv6 Adoption: 51.12%
Slovakia IPv6 Adoption: 3.94%
Russia IPv6 Adoption: 1.88%
|
|
Re: IPv6 vo svete
Od: p12
|
Pridané:
19.4.2018 12:53
Toto je celkovo blbost takto porovnavat. Kludne uved napriklad aj cisla z Azie.
India: 26.25%
teraz pre zmenu Europa:
United Kingdom: 20.79%
Ireland: 16.15%
Spain: 2.2%
Austria: 6.56%
Poland: 8.38%
Africa: Zimbabwe: 7.36%
Takze chces tvrdit, ze Spanielsko je menej vyspele, ako Polsko? A India je viac vyspela ako UK, alebo je viac vyspela ako Irsko? Polsko je viac vyspele ako Rakusko? Alebo dokonca Zimbabwe je viac vyspele ako Rakusko?
Je to uplna blbost takto porovnavat. Prakticky IPv6 pokrytie cisto zavisi od rozhodnutia velkych operatorov podporovat IPv6 v danej krajine. Proste ak sa rozhodne u nas Telekom, ze na vsetkych DSL pojdeme na IPv6 (postupne), tak zrazu Slovensko pokroci hore mozno o 10% behom roka. Ak sa rozhodne konecne Virgin Media v UK prejst na IPv6, tak UK tiez poskoci hore aspon o 10%.
|
|
Re: IPv6 vo svete
Od: boldcore
|
Pridané:
19.4.2018 15:28
V Indii sa IT biznis momentalne rozvija rychlym tempom a v krajine je velmi vysoky dopyt po internetovych sluzbach, takze v tomto smere je India dost vyspela.
Samozrejme to neplati pri kazdej krajine, no vidiet, ze vo vyspelejsich krajinach pristupuje na google cez IPv6 vacsie percento uzivatelov.
|
|
Re: IPv6 vo svete
Od: tvojsused
|
Pridané:
19.4.2018 16:13
moze to byt tym ze penetracia internetoveho pripojenia v indii je mala a ak uz zavadzaju niekde komplet novu infrastrukturu tak je to ipv6 pricom v europe je infrastruktura uz vybudovana ale zariadenia nevymenia ak nato nie je padny dovod
|
|
Re: IPv6 vo svete
Od: p12
|
Pridané:
19.4.2018 17:30
Presne tak. Inak Cina ma tiez vraj dost vela s IPv6 ale v google statistike sa moc neobjavuje. Preco asi? Pokial dobre viem, tak Cina celkovo dost blokuje sluzby od Google a Cina cenzuruje pristup na mnohe sluzby. Preto je asi take male cislo v Cine, lebo dost malo sa toho zapocitava do statistik Google.
|
|
Re: IPv6 vo svete
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
25.4.2018 3:27
Aha, takže najprv si si vyspelejšie krajiny vymedzil ako tie, ktoré používajú IPv6, no a napokon z teba dokonca vyliezlo, že mierou ich vyspelosti je to, ako pristupujú ku Googlu?!
:-o
|
|
Re: IPv6 vo svete
Od: p12
|
Pridané:
19.4.2018 12:54
Pouzivanie IPv6 je pomale za to, lebo mnohi velki operatori maju este dostatok IPv4 adries z minulosti, takze ich vycerpanie IP adries az tak netrapi, takze maju v pazi investovat velke peniaze do novej technologie. Ci je to Zapad alebo inde.
|
|
logic terror
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
19.4.2018 13:32
Presne tak. Len nasadenie plastovych prkienok do vsetkych kadibudok priekazne katapultuje aj poslednu dedinu na uroven technologickych velmoci.
|
|
Re: IPv6 vo svete
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
25.4.2018 3:20
Haha, to nie je rozdiel vo vyspelosti, ale v národnom bohatstve.
V bohatšom Rusku ich majú dosť.
Je to podobné ako pri cene benzínu. V Rusku je asi polovičná než u nás.
A vonkoncom to neznamená, že by sme preto boli vyspelejší, lebo máme 2-krát vyššiu cenu benzínu než v Rusku.
[Mimochodom, bolo by zaujímavé pozrieť si, ako je to v tom Rusku – s ohľadom na porovnanie ich kúpnej sily sú na tom totiž zhruba rovnako ako my. A to aj bez akýchkoľvek eurozásobní (eurofondov) atp.]
|
|
IPv4 UPC
Od: StanoSL
|
Pridané:
19.4.2018 13:30
Ja osobne som bol poziadat UPC aby mi nechali IPv4 aby som sa jednoducho mohol pripajat na svoju domacu siet.
|
|
Re: IPv4 UPC
Od: Bolvua
|
Pridané:
19.4.2018 15:32
A to je problem si spravit DNS zaznam?
|
|
Re: IPv4 UPC
Od: 46456645456
|
Pridané:
19.4.2018 16:14
vsak spravil v /etc/hosts
|
|
Re: IPv4 UPC
Od: _______
|
Pridané:
19.4.2018 17:21
aky DNS zaznam? predpokladam, ze OP myslel tym "jednoduchym pripajanim" pripojenie z inej IPv4-only siete, takze by ma zaujimalo, ako sa chces pripojit z IPv4-only internetoveho pripojenia na druhy PC, ktory je z internetu pristupny iba cez IPv6 adresu...
|
|
Re: IPv4 UPC
Od: StanoSL
|
Pridané:
19.4.2018 21:34
Dakujem ze si im to vysvetlil.
|
|
Re: IPv4 UPC
Od: _____
|
Pridané:
20.4.2018 8:05
Kiez by som mohol aj ja podakovat tebe za vysvetlenie toho dns zaznamu
|
|
na trznici
Od: iExploder
|
Pridané:
19.4.2018 16:02
ludze kupujce bo nebudze!
|
|
Kupite?
Od: IP dealer
|
Pridané:
19.4.2018 17:52
Predám za igelitku IP adries. Lacno, po 10 Evri jedna. Ako pre vás.
|
|
Re: Kupite?
Od: Kde si?
|
Pridané:
19.4.2018 20:34
Vtipe, vylez!
|