neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Uber zastavil na Slovensku činnosť, po rozhodnutí súdu kvôli nespĺňaniu podmienok pre taxi

Značky: UberlegislatívaSlovenskodoprava

DSL.sk, 28.3.2018


Spoločnosť Uber v utorok podľa dostupných informácií o 22:00 zastavila ponuku svojej služby prepravy v Bratislave.

Spravila tak po tzv. neodkladnom rozhodnutí Okresného súdu Bratislava I, ktorý prikázal Uberu prevádzkovať a sprostredkovať službu taxislužby iba osobami, autami a spôsobom vyžadovaným zákonom o cestnej doprave.

Keďže viaceré podmienky tohto zákona časť alebo všetci vodiči Uberu nespĺňajú, napríklad ich vozidlá nie sú označené a nepoužívajú taxametre, znamená to povinnosť služby zastaviť.

Neodkladné rozhodnutie, v minulosti známe ako tzv. predbežné opatrenie, je dočasným opatrením a nie rozhodnutím vo veci samotnej. Rozhodnutie je právoplatné od 13. marca, Uberu podľa spoločnosti ešte nebolo oficiálne doručené.

"Napriek tomu, že nám rozhodnutie súdu ešte nebolo doručené, zaznamenali sme vyjadrenie súdu a pozastavujeme prevádzku služby v Bratislave, kým sa celá situácia vyjasní," uviedla spoločnosť v stanovisku pre DSL.sk.

Návrh na neodkladné rozhodnutie dalo Občianske združenie koncesovaných taxikárov. Taxikárom od príchodu Uberu podobne ako v iných krajinách pochopiteľne vadí, že Uber a jeho vodiči nedodržiavajú všetky pravidlá pre taxislužby. Ich spĺňanie ale vodičom bežných taxislužieb zvyšuje náklady respektíve ich inak znevýhodňuje.

Samozrejme je otázne, ako by mali byť nastavené pravidlá pre prepravné služby a zrejme by mohli byť viac posunuté k možnosti poskytovať flexibilné služby ako Uber. Na druhej strane je zrejme objektívne potrebné, aby pre všetkých vodičov platili rovnaké pravidlá.

Uber sa doteraz typicky všeobecne vo viacerých krajinách bránil tým, že neposkytuje službu prepravy osôb ale iba elektronickú službu sprostredkovávajúcu službu poskytovanú vodičmi. V decembri ale tento argument v EÚ zneplatil Súdny dvor EÚ, ktorý rozhodol že Uber je potrebné považovať za prepravnú službu a spoločnosť musí spĺňať podmienky kladené na prevádzkovateľov prepravných služieb v jednotlivých krajinách.

Občianske združenie koncesovaných taxikárov podalo návrh 18. januára, súd rozhodol ešte 16. februára. Podobný návrh bol podaný už v júli minulého roka, vtedy ho súd odmietol. Teraz po rozhodnutí Súdneho dvora EÚ sa s ním stotožnil a prikázal Uberu dodržiavať zákon o cestnej doprave č. 56/2012 Z.z.

Zaujímavosťou je, že neodkladné rozhodnutie vydal sudca s mediálne známym menom, JUDr. Branislav Harabin. Ten by podľa dostupných informácií mal byť synom známeho Štefana Harabina, bývalého ministra spravodlivosti a predsedu najvyššieho súdu.

Kompletné rozhodnutie zverejnilo Občianske združenie koncesovaných taxikárov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži
Sprístupnená prvá testovacia verzia už Androidu 16
Starship má dnes uskutočniť ďalší let, video
Google chce údajne na notebooky nasadiť Android namiesto ChromeOS


Diskusia:
                               
 

Keď pokrok narazí na status quo...
Odpovedať Známka: 2.1 Hodnotiť:
 

Keď pokrok narazí na uplatneho sudcu h arabina
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

#All for Uber.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Fico sa viezol jedným Uber taxíkom a našiel v ňom dlažobnú kocku, tak to preto.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Serme na štátne licencie pre taxikárov aj na uber.
Treba urobiť decentralizovanu apku cez tor platby v bitcoin.

Nikto má nebude obmedzovať koho nemôžem odviesť mojim autom.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vsak mozit mozes koho chces, sranda zacne, ked ten dotycny zacne tvrdit, ze si mu ublizil/okradol/mal si buracku/apod.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Úber nieje taxi.
To všetko sa ti môže stať aj keď ideš pešo.

Odpovedať Hodnotiť:
 

No punc Harabin junior je zaujimavy. ale na rozdiel od vacsiny pritomne nepritomnych som si rozsudok precital a neda sa mu nic vytknut. podla mojho nazoru rozhodol spravne.
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Správne a dobre, pre umastených taxikárov s turbo taxametrami.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

takze neplatit dane a porusovat zakon = pokrok? :D
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Zakony by mali byt pre ludi nie naopak. Nik nebrani zakonodarcom aby upravili legislativu.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

To hej. Ale neznamena to, ze si pride uber a bude tu podnikat nezakonne.
Sa cudujem, ze ich zrusili az po takej dlhej dobe (2-3 roky?).
Samozrejme, uz davno mohla byt aj legislativa upravena - vsak tie pravidla su stare niekolko desatroci.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nezákonné uber poskytuje kvalitné, moderné a lacné služby.

To je drzosť.
Takto to na slovensku nemôže fungovať.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pan taxikar, kde si nabral, ze neplatia dane? Vsetky platby su online, neexistuje, ze by nieco mohlo ujst danovej kontrole. Takisto vsetky platby od UBERu smerom k jeho soferom sa daju velmi jendoducho sparovat za par minut.
Ak tu niekto neplati dane, su to taxikari.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

je vidiet ze nemas sajnu ako to funguje. uber dane na slovensku neplati, danovaci sa nemaju ako k vypisom dostat a aj keby, nie je to tak jednoduche ako si myslis, to ze je nieco online neznamena ze to niekto lahko skontroluje.
Odpovedať Známka: -4.6 Hodnotiť:
 

je vidiet ze nemas sajnu ako to funguje. Uber dane na slovensku neplati, ale ... Z ceny cestovneho ma cca 25%, toto nezdanuje z hladiska dohody o dvojitom zdaneni s Holandskom. Zvysok sa zdanuje na slovensku - to zdanuje vodic ako zivnostnik alebo s.r.o.

Takze sa tu nesnaz navodit dojem, ze uber cesty nie su zdanovane na Slovensku.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

sper, podla tvojej logiky toto napisem zajtra na danovy a nezaplatim dane
Odpovedať Hodnotiť:
 

In The Army Now
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako odvolat sa nic??? Vodici su zivnostnici (soferi z povolania) a kedy to uz stary system pochopi ze to je legalne ine ako taxisluzba. Aj v Londyne im suda zakazal pred par mesiacmi, odvolali sa a dalej si jazdia. Je mi divne ze na Slovensku sa to neda.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Nemaju sa voci comu odvolat, kedze im nebolo zatial dorucene ziadne rozhodnutie. To, ze pozastavili sluzbu je po pravnej stranke iba ich dobra vola.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Presne tak. Dobra vola, ergo PR, je priekazne pravny pojem puckered rectum.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

ale funny je ze sud im nezakazal poskytovat sluzby, ale zakazal im poskytovat sluzby v rozpore so zakonom :-D pozrite si rozsudok

su aj ine sluzby podobne uberu ktore vedia u nas fungovat legalne
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Mne prisiel od nich mail a v nom pisali ze im ziadne rozhodnutie este neprislo a vypli apku kvoli medializovanu sudu.
Samozrejme ze sa odvolaju.
A pridu spat, pocas toho casu bezni taxikari naseru zase viac ludi.
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

teraz by to chcelo totalny bojkot taxikov...nech si vysedavaju pri staniciach, radsej sa budem trepat busom alebo si niekoho zavolam kto ma doveze ak treba
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

po bojkote Uberu takixarmi v Prahe sa odhaduje ze financne sa buduz toho vypadku taxikari spametavat vraj niekolko mesiacov lebo od bojkotu im prudko klesla vyuzivatelnost kedze ludia pocas bojkotu museli riesit prepravu alternativne( Uber,Hopin,MHD) a vacsina opytanych si pochvalovala cenu aj lepsi komfort (Hopin)
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

paradox je ze hopin su taxiky, len ono su taxikari a taxi-kary ...
mne hopin pride vacsinou lacnejsi ako uber a komfort asi rovnaky

skor by sa mala zmenit legislativa - aby si aj taxikary nemohli robit co sa im zachce a uctovat si 20e nastupne na stanici, ale aj uber aby bol kontorlovany nielen v ramci uberu (ci auta su ok, ci soferi su ok...atd)

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lenze Pri hopine tiez nemozu predrazit, a aj dane odviest musia. Takze maju z toho uplne iny prijem, ako pri standardnom odrbavani.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

mna sa da nasrat len raz - taxikari ma uznasrali, neverim vo vymenu generacie taxikarov.. aj keby krvacam, taxik si nevolam, idem pesi!
vedeli ste, ze pozicat si auto s pristavenim si na celych 24hodin, vyjde lacnejsie, nez si zavoalt taxik tam a spat?
fuck blava taxi
respekt pre trnavsku taxi, 2eura kamkolvek, to je biznis.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

2€ kamkolvek? Na tom nemoze zarabat. Ledva tak na svoje prezitie. BB stoji tiez 3 ecka a taxikar ledva zarobi. Jednoducho je to pri malo. Skus si to.

V Amsterdame stoji taxik 25-50 eur.

Odpovedať Hodnotiť:
 

ale situácia tam a tu je úplne iná. Totiž keď súd vydá rozsudok tak je to iné, ako keď vydá predbežné opatrenie... keď sa vydáva predbežné opatrenie, je to opatrenie aby si prestal robiť niečo, čo teoreticky porušuje zákon a nedá sa voči nemu odvolať (napríklad, že kým nebude súd, bude zlodej vo väzbe, aby prípadne znovu nekradol atď.) ide skrátka o opatrenie, kým sa nerozhodne... keď ale prebehne súd a rozhodne sa, uber sa môže odvolať a ak súd opäť nevydá opatrenie, uber bude môcť pokračovať vo svojej prevádzke
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Proti predbežného opatreniu je tiež prípustné odvolanie:

Proti uzneseniu súdu o nariadení predbežného opatrenia môže účastník konania podať odvolanie v štandardnej 15-dňovej odvolacej lehote. Odvolanie nemá odkladný účinok a zaväzuje účastníka až do právoplatnosti skončenia súdneho konania v merite veci. Zrušiť ho môže krajský súd vtedy, ak žalovaný podá proti uzneseniu o predbežnom opatrení odvolanie a odvolací súd vysloví právny názor, že predbežné opatrenie je nezákonné.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

"Keďže viaceré podmienky tohto zákona časť alebo všetci vodiči Uberu nespĺňajú, napríklad ich vozidlá nie sú označené a nepoužívajú taxametre, znamená to povinnosť služby zastaviť."

Vsetky tie 3, 5, 10 eurove taxiky, kde sa plati fixna sadzba za jazdu nemaju taxameter. Tie niesu nezakonne ?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Sú. Ale tak na takých chodí neohlásená kontrola 2x do roka, s tým, že sa im to deň predtým ohlási, aby ostali radšej doma.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Btw vo vsetkych 3e taxikoch v KE co som bol, tak taxameter mali. Predpokladam ze zapinaju ked prejdu cez tabukly mimo mesta.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Taxameter vieš zapnút a používať aj pre fixné sadzby. Ale ano, pri fixnych cenach a pri jazde mimo mesto/zonu prepnes (pripadne iba zapnes) na ziadanu sadzbu a uz pocita prejdene kilometre
Odpovedať Hodnotiť:
 

dufam e tych nenazranych taxikarov cim skor nahradia autonomne vozidla aby padli na hubu
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A potom rovno nahradí aj Teba nejaký ten robotík a tiež padneš na hubu. Fasácka logika.
Odpovedať Známka: -6.3 Hodnotiť:
 

pozri pokrok je pokrok

to sa teraz maju stazovat kominari na vyrobcov kondenzacnych kotlov ze ich kotly malo cmudia ?
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

pozri rozkrok je rozkrok
Kto rozkrok robi, je priekazne nenahraditelny.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To aj ja dufam. Ale nie ten ukradnuty od googlu co používa a "tunuje" uber. Chodibto na červenú a nevsima si ludi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Taxify funguje dalej
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Taxify nie je uber, ma licenovanych taxikarov
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

hahaha, zasmiali sa zbrojnosi
taxify je estonsky klon uberu a su to zvacsa ti isti vodici co jazdia/jazdili uber..
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Nema, velakrat som sa viezol s Taxify a ani raz som nenarazil na taxikara.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A kto preplati Uberu usly zisk ked sa rozhodnutie zrusi?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

taxikari sa zlozia
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ale teraz ide o to, ci pred, alebo az po skladacich telefonoch. Kvoli copyrightovateľnosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

uz sa zlozili na uplatok sudcu
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

tak sa ti hajzli zlozia este raz...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

práve že nie, preto si založilo to OZ, lebo ak bude úspešný UBER budú platiť trovy konania a keďže nič nemajú tak pojde OZ do konkurzu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

NIelen uberu ale aj všetkým živnostníkom vodičom. Čo šli cestoval a niektorými tak opustili svoju prácu ktorú nemali radi a boli radi ze môžu robiť iba uber. Je mi ľúto teraz týchto ľudí, ako nakrmia svoju hladné rodiny? Keď hnusný stat pozastaví ich činnosť? To si majú teraz hľadať novú prácu? A dokedy sa rozhodne?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Teraz sme nútení využívať predražené taxi služby bez dopredu známej ceny za odvoz... Hnus, že prakticky štát prikázal klamanie spotrebiteľa nepoctivými taxikármi, čo šialia, kde sa len dá..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nedristaj

mas tu taxify, hopin, kde sa odvezies za rovnake peniaze ako u uber, a dokonca aj legalne
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Uber som nikdy nepouzil, ale nie je tam cena nahodou vopred znama na zaklade znameho nastupu a zadaneho ciela ?
Uber doprogramuje taxameter do appky, telefon vodic hodi do drziaka a jedna z kokotin by bola odfajknuta. Co dalej ? Oznacenie ?
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Taxameter nie je nejaká apka.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

To ze nie je este neznamena, ze nemoze byt.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ale bude! Otázka jeho certifikovania, kalibrácie a komu za to pôjde do vačku a koľko ostáva stále nezodpovedaná.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie je taxameter náhodou appka ktorá dá dopredu a PRESNE vedieť koľko budem platiť??? WTF?

Nie že by štát podporoval takéto služby aby ich teda robili aj taxikári (btw kľudne si mohli nainštalovať UBER aj oni nie?) a pekne by referenčný a hodnotiaci systém vytriedil smradľavých taxikárov od voňavých vodičov :D Keď to ide s Hop-In tak niečo medzi tým a UBER-om by bolo v poriadku. Už aby bolo ľudstvo zničené lebo debilita prekvitá.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

uber appka nie je certifikovana a nema plombu od opravneneho uradnika.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a tie taxametre s turbom maju certifikat?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Načo plomba? Načo živiť ďalšieho príživníckeho úradníka?
(Tí, ktorí sa pasujú s metrológiou, VO, ..., asi vedia, koľko existuje zbytočnej byrokracie a poplatokov...)
Odpovedať Hodnotiť:
 

...cele zle ked old fashion taxikari z 50 rocnymi vrakmi idu obrat ludi o eurace to je OK.... ale ked nejaka moderna technologia, pekne vidis kde mas taxi, atd atd... tak uz to NIEKOMU vadi....jednym slovom k8k8tizmus take prave Slovenske.....
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

koncesia, novšie auto ako r.v. XY, poistka prísediaceho, taxikársky cech, pokladňa, možnosť platiť v hotovosti, tak isto sledovanie vozu online [ako pri Uberi a Taxify], taxikárske poistky za auto, skúsenosti, právna odovlateľnosť pri do*ebaní niečoho taxikárom, poplatok za vysielačku a mnohé iné sú povinnosti taxikárov a ich "výhody", či vymožensti.

Taxify a Uber potrebuje len Auto a dávajú výpalné 15 - 25% Taxify, či Uberu.

Peace.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

hlupak ti rano topanky obuva. 90% povinnosti ste si vylobovali/zaviedli sami lebo povedzme si na rovinu na taxikara ti staci mat vychodenu ZDS teplaky a vodicak.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

to ale pises o uber taxikaroch predpokladam :D
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

to je hadam jasne, v zivote by ma nenapadlo kritizovat vzdelanych prevadzkovatelov cestnej dopravy ci ctihodnych obcanov clenov cechu koncesovanych taxikarov ktori na svoju cest matku a deti odprisahaju ze za kazdu jazdu zakaznikovi s placom v ociach nutia danovy doklad a od anglicky hovoriaceho zakaznika nezoberu viac ako 20 eur aj ked ho vezu z letiska az do ikei.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Jazdím s Taxify mesiac a hoc nemám žiadne problémy, mentálna úroveň taxikárov je buď rovnaká, alebo nižšia ako tých z taxi služieb, ktorými jazdím 15 rokov, takže tak nejak. Uberom sa mi nepodarilo jazdiť, lebo som mal niečo s účtom a v Uberi mali na háku. Vždy mi to vypísalo: "Oops, something went wrong" a bol som vybavený.

P.S.: Boli dve výnimky, jeden p. taxikár v Taxify, ktorý ma ponúkol TiC TACmi a žuvačkami, bol mega príjemný a zhovorčivý a ešte jeden jemu podobný, ináč 1:1. Mesačne najazdím klasickou taxi službou za 300e cca, niekedy viac, niekedy menej, pravidelne na dennej báze. Taxi služby ktoré používam sú Hello, Caribic's, Bratislava, Taxi Taxi [a.k.a. cigáň taxi], Fun, za starej éry Delta.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

No šak nech premenujú svoju uber eseróčku a ide sa ďalej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zena mi hovori, nech si najdem perspektivnu pracu a pytam sa jej aka praca je na SLOVENSKU perspektivna. Po chvilke ticha odvetila - politika a mafia.
Odvtedy ma uz do prace netlaci.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pokrok je super vec, no na istom webe, kde radia vodičom Uberu, čo v prípade nehody sa píšu veci ako:
- nikdy nepriznaj chyby aj keď si na vine
- všetko si nahrávaj
- ak nie si online s Uber appkou ako vodič, nemáš nárok na Uber poistku

Dosť pochybujem, že priemerný vodič Uberu má na zaplatenie poistného v prípade, že niekomu poškodí zdravie s celoživotným následkom.
Osobne by som nezveril život do rúk cudzej osobe, čo nemusí spĺňať žiadne podmienky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale to nikto nespochybňuje. Problem je v tom, ze miesto toho, aby zaviedli rozumne zákony na prepravu osôb, cize vyhodili z paragrafov nezmysli o taxametroch, označení vozidiel, skúškach a pod., tak vec zakonodarci nijak neriešia a súd činnosť Uberu zastaví. Pričom to, co spominas, by prave v novej podobe zákona mohlo byt.

Preco taxikári vykrikujú, ze chcu, aby Uber fungoval ako predpisuje aktuálny zákon. Preco nekricia, ze chcu nový zákon, ktory by vyhoval aktuálnej dobe a bol vystavany na princípoch fungovania Uberu. Tu starostlivosť o zákazníka by som taxikárom veril, keby kričali, ze chcu jazdiť ako Uber.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ďakujem za rozumnú reakciu.
No to, čo tebe príde rozumné a z istého uhla pohľadadu rozumné je (teda zmena zákonov, aby sa prispôsobili fungovaniu Uberu), je podobné ako chcieť od Microsoftu, aby prispôsobil fungovanie Windowsu Linuxom.
Osobne som za to, aby Uber tak ako je radšej nefungoval. Keď, nedaj Boh,niekto zomrie vinou vodiča Uberu, som zvedavý, ako sa to bude riešiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tvoje prirovnanie trosku kriva. Teraz je to totiz presne naopak, ako pises - ako keby Microsoft chcel aby sa ako on, chovali tvorcovia Linuxovych distier a to uznas, je uplna hlupost.

Ked niekdo zomrie vinou vodica Uberu, je to rovnake, ako ked zomrie stopar vinou vodica, ktory ho vezie. Je to riziko, ktore ten clovek podstupuje a ktoreho si musi byt vedomy. Ludia su svojpravni, tak ich nechajme za seba rozhodovat. Dolezite, aby dostali k rozhodovaniu vsetky potrebne informacie.

Da sa na to cele pozerat este inak:
Taxikari maju svoje vyhradene stanovistia, maju pravo jazdit v pruhu vyhradenom pre MHD, su poisteni, maju definovane minimalne poziadavky na auto. Uber prepravcovania z toho nic nemaju. Nech si zakaznik vyberie, co z toho chce. A nikto ziadnemu taxikarovi nebrani jazdit za Uber.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Myslím že toto už nezakážu tak ľahko...a áno samozrejme blockchain a token economy:

http://arcade.city/
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na technologickom webe riešite právo. Toto nie je problém appky ale zákonov. Hopin je podobný projekt ktorý na Slovensku bez problémov funguje.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár