|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
btcbtc
Od: ihvrfg
|
Pridané:
5.3.2018 10:45
lwbo tie elektrarne tazia kryptomeny, kto by netazil ked vlastni elektraren
|
|
Re: btcbtc
Od: PCnituHhfy
|
Pridané:
5.3.2018 11:31
Co ma vlastne frekvencia rozvodnej siete spolocne s “malo elektriny”?
|
|
realizmus
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
5.3.2018 11:38
Lastovicky nedodavaju frekvencnu deltu prvou harmonickou, ked im studene kable oziabaju nozky.
|
|
Re: realizmus
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
5.3.2018 16:28
zabudol si dodat ze priekazne nedodavaju :D
|
|
Su: realizmus
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
5.3.2018 16:49
Kvoli nedostatku bananov sa na podstatne cinnosti priekazne nezvladam koncentrovat. :D
|
|
Re: Su: realizmus
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
6.3.2018 9:15
A vyliahol som sa ako priekazna nehoda v spermobanke v sekcii obpad.
|
|
Re: btcbtc
Od: lolekov brat
|
Pridané:
5.3.2018 12:03
Pri zatazeni generatora dochadza k jeho spomalovaniu. Pri vodnej elektrarni sa to kompenzuje napriklad vyssim prietokom vody cez turbinu, pri jadrovej povysunutim tyci a zvysenim generovaneho tepla reaktorom a tym aj vyssim tlakom pary (je to ale pomaly proces narozdiel od vodnej el., veternej el. a podobne). Problemom je, ze po dosiahnuti maxima, je potrebne dodavat energiu z ineho zdroja. Ak nie je ani ten dostatocny, zacina sa spomalovat otacanie turbiny (respektive, vsetkych turbin pripojenych do danej siete) a tym klesa aj frekvencia. Dalsim problemom je, ze pri nizsich otackach ma generator aj nizsiu efektivitu a dodava do siete este menej energie, ako by mal pri nominalnych otackach, na ktore je navrhnuty.
|
|
Re: btcbtc
Od: Mudrosko
|
Pridané:
5.3.2018 21:59
Tak nech tu elektrinu usmernia napriklad pouzitim kvalitnych diod 1N4148 a nasledne s pouzitim kvalitnej cinskej ups a prevodoveho trafa znovu siria ;)
|
|
Re: btcbtc
Od: asdsdf
|
Pridané:
6.3.2018 9:35
S jednosmernym prudom prisiel Edison, Tesla vynasiel striedavy a ukazal sa ako daleko lepsi snad po vsetkych strankach. Okrem toho sa striedavemu prudu nevyhneme pri 3-fazovych spotrebicoch. V dnesnej dobe nemyslitelne na tomto nieco menit.
|
|
Re: btcbtc
Od: lolekov brat
|
Pridané:
6.3.2018 17:49
To bola pravda v minulosti. V dnesnej dobe, by bolo efektivnejsie pouzit vysoke jednosmerne napatie pre rozvod el. energie. Striedave napatie sa pouziva vdaka jednoduchosti transformacie napatia z nizkeho na vysoke a naspat. Transformovat jednosmerne napatie v dnesnej dobe, uz nie je taky velky problem ako bol v minulosti, je vsak nakladnejsie. Pre rozvod el. energie, sa pouziva, hlavne na dlhe trasy, vysoke napatie (220/440kV), pretoze straty energie vo vodici su kvadratom pretekajuceho prudu. Vysoke napatie = nizsi prud a teda nizsie straty. Pri jednosmernom napati sa neprejavuje skin efek, nema jalove zlozky etc...
|
|
Re: btcbtc
Od: lolekov brat
|
Pridané:
6.3.2018 17:49
V dnesnej dobe sa uz nepouzivaju motory pripojene priamo k napatiu siete, ale su pripojene cez menice, ktore v podstate transformuju striedave napatie na jednosmerne a motor spustaju, prevadzkuju a brzdia lubovolnou frekvenciou (vdaka tomu maju makky start a makky dojazd, co je velmi ziaduca vlastnost...viete si predstavit v dnesnej dobe, ze motor vytahu sa spusti okamzite na plny vykon? celkom by to trhlo a brzdit tak, ze sa vam podlomia nohy tiez nie je prijemne...). V podstate nikto doma uz nema elektroniku, ktora by potrebovala striedave napatie. Kazdy jeden spotrebic transformuje striedave napatie na jednosmerne. Samozrejme treba pocitat s tym, ze viac elektroniky = vyssia poruchovost.
|
|
Re: btcbtc
Od: old
|
Pridané:
7.3.2018 10:01
Nie je problém "transformovať" jednosmerné napätie tak do 1000V, ale spínať s MOS-fetom 400 000V, no neviem, či je to možné
|
|
Re: btcbtc
Od: Lolekov brat
|
Pridané:
7.3.2018 21:52
Museli by byt v kaskadach a vela...velmi vela...technicky to mozne je, ale neviem si predstavit realizaciu a cenu...
Mosfet dokaze spinat vysoke prudy, ale len s malym napatim.
Celkom som bol poteseny fetmi, ktore mali mat az 80 volt...po precitani datasheetu bolo moje potesenie prec...krivka dovoleneho stratoveho vykonu hovorila opat o malom napati pri vysokom prude...
|
|
Re: btcbtc
Od: kajlfdkajdljas
|
Pridané:
5.3.2018 12:08
kedze elektrina sa neuklada v elektrarnach a vsetka sa musi minut tak sa reguluje pocet elektriny tym ze spustaju a vypinaju elektrarne, ked je elektriny malo tak je frekvencia nizsia a ked je elektriny prebytok tak je frekvencia vyssia.
|
|
Re: btcbtc
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
5.3.2018 12:32
Lolekov brat, teda Bolek to vysvetlil ako clovek, ty ako ucitel, teda bez porozumenia.
|
|
Re: btcbtc
Od: fdgdg
|
Pridané:
6.3.2018 9:24
mas problem s porozumenim pisaneho textu, ci aj s porozumenim ako takym?
|
|
Re: btcbtc
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
6.3.2018 16:38
S porozumenim tvojho textu mame priekazne problem.
|
|
Re: btcbtc
Od: cvbcxbvx
|
Pridané:
5.3.2018 13:07
presne. a v bheznom je stave pocet vypnuti a zapnuti nejakej elektrarne 50 za sekundu.
|
|
850Mhs
Od: soo
|
Pridané:
5.3.2018 10:45
MINING nas kazdodenny! :)
|
|
Re: 850Mhs
Od: Reikii
|
Pridané:
5.3.2018 14:38
Bitcoin nas, ktory si na exchangi,
pozdvihni hodnotu svoju, nemin mi vyplatu moju.
Bud zabezpeceny ako aj na burze, tak aj v HW penazenke.
Share nas kazdodenny daj nam dnes
a odpust nam ucet za elektriku,
ako aj my odpustame svojim najomnikom
a neuved nas do zbankrotovania,
ale sprav z nas bohacov.
Amen.
|
|
Re: 850Mhs
Od: čitateľ
|
Pridané:
6.3.2018 1:09
Láska k peniazom zabila aj novinára..
|
|
Re: 850Mhs
Od: 123465
|
Pridané:
6.3.2018 15:09
si ma pobavil :D, ak to je tvoja tvorba tak tym lepsie, este stale sa na tom smejem ked si to znova precitam
|
|
Re: 850Mhs
Od: asdsdf
|
Pridané:
6.3.2018 9:36
Co mining, elektromobily bude este sranda ....
|
|
nemam predstavu
Od: anemasto
|
Pridané:
5.3.2018 10:54
zakazat benzin, uz teraz nie je dost elektriny
|
|
ekoKOTI
Od: taglajf
|
Pridané:
5.3.2018 10:56
zamyslel sa niekto nad tym ze to bude kvoli dost drastickemu nastupu elektromobilov ktore spotrebuvaju doslova brutalne mnozstvo zdrojov a elektriny? viem ze kazdy riesi dolovanie kryptomien, ale z celkoveho poctu dolovacieho vykonu a prikonu je v europe mozno tak 10% celkovej produkcie aj to som vela povedal. Zato elektromobily ktore svojou spotrebou a domacim tankovanim hladko prekonaju 15-20€/100km ,a v severskych statoch ich jazdi pozehnane (kto zije v norsku tak vie ze vecer je problem pozriet aj serial bez prerusovania ked kazdy po praci napoji "auto" na nabijacku), pretazuju siet neumerne
|
|
Re: ekoKOTI
Od: CislaLenCisla
|
Pridané:
5.3.2018 11:15
Vies mi prosim vysvetlit ako si toto zratal ? "Zato elektromobily ktore svojou spotrebou a domacim tankovanim hladko prekonaju 15-20€/100km. Lebo ak si vezmem cenu najhorsiu ako sa da za elektrinu v domacnosti, co je 0,12e / KwH , vezmem si napr. Renault Zoe 2018 - 40kw bateria, kriticky osekam idealny dojazd z 400km na 250km v realnych a zlych podmienkach... Mne vychadza na nabitie baterie cca 5,50 EUR, dojazd 250km = 2,2 EUR / 100km. Tvoje cisla su radovo vyssie, vysvetli prosim ako, pripadne mi vysvetli co ratam zle ja.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: anemasto
|
Pridané:
5.3.2018 11:27
podla mna tam nemalo byt euro ale kWh...
inak okrem toho, je velmi zle pocitat cenu za kilometer takto sucho, to sa nepocita ani pri benzine..
treba pocitat obstaravacia cena auta minus predajna alebo plus srotovyn poplatok. servis, pneu, a az potom benzin za cele obdobie jazdy autom.
tuto sumu vydelit poctom kilometrov - zvacsa je to aspon o 30% vyssie, nez surova cena benzinu za 1km. a aj to v priapde ak najazdi subjekt mnoho kilometrov, tak nad 250tisic aspon. inak ten najazd nestiahne cenu auta na tak nizky priemer liter/dojazd. chapeme sa co chcem povedat? :)
no ale to iste plati aj na EV, servis a poistky, mozne vyssie skodove udalosti a podobne.. Ale samozrejme, porovnavat porovnavatelne..
Ak teda opomenieme to, ze v panelaku nemam dobijaciu stanicu. Ale to uz do porovnavania nie je az tak vhodne strkat, lebo mi ide o "idealny" pripad porovnania..
Nemam EV, neviem dostadit cisla do rovnica, ale za benzin to dosadit viem.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: 46456645456
|
Pridané:
5.3.2018 13:18
pekne blbosti pises ani pri benzinovych/dieslovych autach nepocitas cenu na kilometer so servisom a cenou auta. Pocitas iba spotrebu prepocitanu na eura. Tvoj vypocet dava zmysel iba pre firmy
|
|
Re: ekoKOTI
Od: Menovec
|
Pridané:
5.3.2018 14:30
Aha. Logik sa ozval. Cena toho je práve pre väčšinu podstatná. Cenu benzínu, poistku, vodičák neriešia iba ak študenti...
|
|
Re: ekoKOTI
Od: Amolo
|
Pridané:
5.3.2018 14:37
To znamena, ze clanok je potrebne premenovat na >>> "Priekazne dokazane: Elektromobili spomaluju cas. Vtiahnu nas vsetkych casom do ciernej diery?"
|
|
Re: ekoKOTI
Od: ...
|
Pridané:
5.3.2018 17:16
Ak sa bavime o cene rovnakeho modelu pricom si vyberas len druh paliva, tak riesis len samotnu spotrebu, ciastocne hrubym odhadom nakladnejsi servis pri dizli. Poistku mas +/- rovnaku, alebo je to zanedbatelna polozka a pliest do toho vodicak je uz z principu sprostost. Ten si treba spravit vzdy a co najskor.
|
|
Re: ekoKOTI
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
5.3.2018 16:28
Ja pocitam zvycajne len "bezne naplne" - benzin, pneu a olej.
Len olej + pneu mi vychadza na 4€/100 km (olej 1, pneu 3)
|
|
Re: ekoKOTI
Od: cgaecfa
|
Pridané:
5.3.2018 17:16
Kurva a to jazdíš vkuse bokom, či ako?
To ani Ken Block nezderie ako ty.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: ...
|
Pridané:
5.3.2018 17:19
Akurat, ze tieto "prepocty" su len vyjadrenie ekonomickych nakladov. Akurat nie na vsetko sa da pozerat touto optikou - auto mas urcitu uroven slobody a komfortu. Mimo najvecsej dediny na slovensku casto aj nevyhnutnost a jedina moznost ako sa niekam dostat v akceptovatelnych podmienkach.
Odporucam tieto dristy aplikovat v momente, ked ti treba s dietatom letiet 20-30km na pohotovost.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: lentakatak
|
Pridané:
5.3.2018 19:21
zvláštne počty. Kúpim olej aj s filtrom za 30 eur, to rátam aj s litrom na dolievanie, mením každých 15 000 km, tj 30/150= 0,2 eura na 100 km. Pneu za 200 eur na cca 30 000 km, tj 200/300= 0,66 eura na 100 km. Palivo 6 eur na 100 km, takže zo vším všudy dajme tomu 7 eur na 100 km. Poistenie nerátam lebo to sa platí paušálne a nezáleží na počte km.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: anemasto
|
Pridané:
5.3.2018 11:39
9.6 c benzin
1.3 c servis
1.4 c pneu
0.4 c PZP
1.7 c havarijna
14.4c
cca, zaokruhlim to na 15c
ak zrusim havarijnu mam to za 13c mozno.. a to sa nesmie nic stat, ako defekt, tukance, vandalizmus. ani ziadna PORUCHA.
a kedze som zoapr poruch mechanickeho charakteru mal, resp vacsi servis, tak servis bude skor dvojnasobny..
amortizacia:
keby mi dnes ukradnu auto, tak z tych 15c/km mam 25c/km a keby auto predam za hypoteticku trhovu cenu, tak jazdim za 22c/km
cize mam 250000km za 55000 eur.
sialena suma, ked sa nad tym zamyslim.
extremen nahrubo, keby EV kupim za +10 tisic a zaroven po 250000 km ho predam za rovnaku sumu ako dnes benzinove, tak mam 11.2c v amortizacii, plus bezne polozky vratane servisu a energii su 7.8c cize dokopy 19c/km. ak to dobre pocitam, ale nepocital som vymenu baterie. dajme tomu ze stoji 7tisic eur tak sa dotanem na 21.8c/km (otazne len je, kedy tu bateriu vymenit, ci pri 250000km alebo pri 125000km, pripadne nieco medzi tym.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: anemasto
|
Pridané:
5.3.2018 11:39
kazdopadne, keby najazdim s mojim benzinom o polovicu menej, za rovnaky cas, tak ma priemerny KM nestoji 22c, ale 24c (predane za 50% hodnoty, namiesto 30%). co dokazuje, moju teoriu, no moju ako moju, celkovo teoriu, ze vyssi najazd = nizsi naklad na km. a preto sa lahko falsuju udaje o cene cestovania.
ak kupim auto za 10 tisic, urazim 10 tisic km, kdezto mi niekto leje benzin zadarmo, auto vyhodim alebo mi ho ukradnu, 1 km ma stal 1euro. ak stihnem dat 100tisic km, tak ma bude stat 10c/km atdatd..
otazne je, ako sa tato krivka chova pri cistokrvnom a ludovom EV.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: anemasto
|
Pridané:
5.3.2018 11:20
15-20€/100km nemalo byt kwh?
motivoval si ma k prepoctu kwh co potrebujem mesacne na auto, keby mam EV.
pri 17kwh/100km to činí 510kwh. A to je ako keby mam nonstop odber 700W/h alebo 700W alebo jednoducho 700W edisonku zapnutu. Ale tie uz zakazuje Bruszel, takze farizejstvo red flag mi hlasi ze niekde sudruhovia uobia velmi velku chybu.
na slovensku je zarucene viac ako milion aut, ale kedze mam nadpriemerny najazd pocitam pre lahkost len milion aut.
700 milionov W je 700MW nonstop odber.
700*24*365 = 6132000 MWh
6.132TWh ?
Celková spotreba elektriny na Slovensku v roku 2016 prekročila 30 TWh, čo je dosiaľ historicky najvyššia úroveň. Zároveň sme vyrobili 27,4 TWh elektriny.
problem je, ze milion aut nebol ani v 1980, dnes ich uz je 3 miliony, ale nejazdi kazdy, kazdy den, a nie 100km. tak neviem ako to dopocitat, no tipujem ze to moze zvysit odber o tretinu? celkovej sptoreby... ale ten narazovy dober, to som vo vypocte nezohladnil.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: CislaLenCisla
|
Pridané:
5.3.2018 11:33
Ehm... zacinas ma fascinovat. "15-20€/100km nemalo byt kwh?" Skusme takto > Takze, mame auto, ma 41kwH bateriu. (ano, na nabitie potrebujeme idealne tolko isto energie).
Na tuto bateriu prejdem v zlych podmienkach 250km.
Cize zaplatim za elektrinu 41 x 0.12 = 4.92 eur
Prejdem 250km. Cena za 100km bude potom 4.92 / (250 /100) = 1,968 EUR.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: anemasto
|
Pridané:
5.3.2018 11:43
41/2.5 = 16.4kwh/100km cca
|
|
Re: ekoKOTI
Od: CislaLenCisla
|
Pridané:
5.3.2018 11:54
Ano mas pravdu, sorry, uz som tiez prehliadol. Co sa tyka energie a jej nedostatku, mas pravdu tiez. Ale ked si tak vezmem europu, tak je pre nas asi jednoduchsie postavit nove elektrararne, ako riesit ropu ktora tu az na sever nieje. Inak vdaka za kalkulaciu, ma to hlavu aj patu ;)
|
|
Re: ekoKOTI
Od: anemasto
|
Pridané:
5.3.2018 11:58
urcite ano, mas pravdu, kaslat na ropu, nemam ju rad, len musim kritizovat EV, aby sa nasli chyby skor, nez to bude naostro :D v EV som este nesedel, ale verim ze to moze byt komfortnejsie nez benzin. Aj ked oni 250kmh nepojdu, ale aj tak nemozem legalne tolko jazdit, co je skoda, lebo stat by si raidne zarobil, psotreba pri 250kmh = mnohonasobne vyssie odvodi na dani z PHM.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: Menovec
|
Pridané:
5.3.2018 14:33
A kto z vás má 1 kWh za 12 centov??? Ja viem iba o 2-násobných cenách.
A ozaj, na nabitie batérie treba cca 1,4x kapacity batérie...
|
|
Re: ekoKOTI
Od: ...
|
Pridané:
5.3.2018 15:09
napriklad ja... a aj ked zohladnim pausalny poplatok za odberne miesto a rozpocitam ho na to kolko miniem, tak mi to stale vyde kusok pod 13 centov....
|
|
Re: ekoKOTI
Od: ffdf
|
Pridané:
5.3.2018 20:57
presne tak...12€centov... D2 tarifa
|
|
Re: ekoKOTI
Od: alter012
|
Pridané:
6.3.2018 7:45
Naozaj je to "pravda" ! Vy asi neplatíte za distribúciu ? Ja bohužial asi aj za vás platím ....potom tie € , nie centy vyzerajú inak !
Veď poradťe ....
|
|
Re: ekoKOTI
Od: Pejkovič
|
Pridané:
5.3.2018 14:40
To všetko platí len teraz. Ak bude väčšina áut elektrických, tak si štát nenechá ujsť dodatočné zdanenie. Siemens v Nemecku už od minulého roku vyvíja systém, aby človek mohol nabíjať auto len s elektrinou, ktorá bude zvlášť spoplatnená.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: Battery-man
|
Pridané:
5.3.2018 20:22
Plus cena baterky, ktora je napr. 6.5k u leafu alebo 12.0k u tesly. Zivotnost cca 100k km/h pre lepsi prepocet (na nase zimy kludne aj 60-80k).
Co robi +6.5 - +12.0 euro na 100 km.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: old
|
Pridané:
5.3.2018 21:48
tá životnosť baterky bude asi niekde úplne inde
1url.cz/jtPAw
|
|
Re: ekoKOTI
Od: Menovec
|
Pridané:
6.3.2018 12:47
Aký je problém stiahnuť si katalógový list Panasonic pre konkrétny typ batérií? Tam sú aj v grafoch znázornené životnosti, kapacity závislé od teploty, počtu nabíjacích cyklov atď. A ešte v tej nejakej konkrétnej TESLE nemusia byť orig. batérie PANASONIC, ale šmejdy Ťamťung.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: laco.bike
|
Pridané:
5.3.2018 11:21
ja na hyundai ioniq jazdim za cca 2- 3€ /100km zaleži kde nabíjam
|
|
Re: ekoKOTI
Od: sensei-san
|
Pridané:
5.3.2018 15:52
Navrhujem elektromobilmi jazdiť len dole kopcom. To potom budeš ešte elektrinu do siete aj dodávať!
|
|
Re: ekoKOTI
Od: Battery-man
|
Pridané:
5.3.2018 20:27
Toto sa pouziva pri povrchovej tazbe.
Hore auto vyjde po svojich, dole rekuperuje.
Pod kopcom potom prebytocnu energie pusti do siete, bo by dalsou jazdou upieklo baterky.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: Pek
|
Pridané:
6.3.2018 11:37
Vynasli sme perpetuum mobile?
|
|
Re: ekoKOTI
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
7.3.2018 0:08
low IQ detected.
Trubka a co tak zapocitat energiu na tazbu materialu, na nalozenie nakladiaku.
|
|
Re: ekoKOTI
Od: >.>
|
Pridané:
11.3.2018 20:11
technicky to mozne je - ak najdes kopec negrov, co su schopni robit za menej, ako stoji elektrika dodavana spat do siete...
|
|
Re: ekoKOTI
Od: ericek111 [Mi]
|
Pridané:
6.3.2018 11:40
To robili trolejbusy na Kolibe. Spôsobovalo to taký bordel v sieti, že to museli zakázať.
|
|
eeeee
Od: triggered
|
Pridané:
5.3.2018 11:15
treba tie meny co minaju bezdovodne elektrinu zakazat. Vsade sa usiluje o eko a pritom tieto pyramidove meny palia elektrinu ako hrom
|
|
Ponúkam
Od: Eric
|
Pridané:
5.3.2018 11:17
Kto chce elektromobil, nemám ho ako nabiť,nemám elektrinu.
Kúpim benzínové auto.
Pritom je malá rozšírenosť elektromobilov nech nahradia len 20% a bude to zaujímavé, skôr nereálne.
|
|
Re: Ponúkam
Od reg.: a3a3a3
|
Pridané:
6.3.2018 6:36
Presne tak. Rovnako keby všetci jazdili na koňoch, tak ich nemáme čím kŕmiť. Benzín je cesta.
|
|
V Európe je málo elektriny
Od: tr33x3be
|
Pridané:
5.3.2018 12:06
posielam 0,18 Hz
|
|
Re: V Európe je málo elektriny
Od: zxcvbn
|
Pridané:
5.3.2018 20:56
Posielam λ 6.25s
|
|
mikrovlnka
Od: beee
|
Pridané:
5.3.2018 12:48
Presne toto som si hovoril uz pre par tyzdnami, ked nam zacali meskat hodiny na mikrovlnke. Aj ten cas asi sedi, uz som ich raz korigoval. Do vtedy to nikdy nebolo treba...
|
|
Re: mikrovlnka
Od: omeskany sporak
|
Pridané:
5.3.2018 14:12
mne na sporaku
|
|
Re: mikrovlnka
Od reg.: a3a3a3
|
Pridané:
6.3.2018 6:37
No páni, oni to teraz opravia, a vám to zasa rozštelujú.
|
|
hodiny postavené na rozvodnej sieti meškajú
Od: Src1
|
Pridané:
5.3.2018 12:49
od zaciatku roka som uz dvakrat posuval dopredu moje digitalne hodiny, ktore bezia zo siete... neviem ci to ma s tym suvis ale nechapem... nastavujem ich na sekundu presne podla moznosti a uz dvakrat meskali do 2 minut z nicoho nic
|
|
Re: hodiny postavené na rozvodnej sieti meškajú
Od: Src1
|
Pridané:
5.3.2018 12:54
edit:
a zase meskaju, 1min 19sek, skvele
|
|
jake hodinky
Od: PPPenetrator
|
Pridané:
5.3.2018 15:55
to nebudu hodinky co meska.
|
|
Re: jake hodinky
Od: Menovec
|
Pridané:
5.3.2018 16:01
Osobne som sa nikde nedočítal, akú presnosť frekvencie 50Hz(a či vôbec) zaručujú elektrárne, distribútor. Obávam sa, že prvý problém bude najmä tam. To nie je zdroj presného času!!
A čo som sa dočítal, že za 5% času dodávok el. energie neručia za ten "bordel" čo je v elektrickej sieti. Za 95% času nejako ručia. To ostatné nie...
|
|
Re: jake hodinky
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
6.3.2018 0:37
Je to zaujimave, ze normu, ktora popisuje uroven napatia aj frekvenciu si cital len do polovice.
Uroven napatia sa meria v 10 minutovych intervaloch. Vyhodnoti sa priemerna uroven za tych 10 minut a ta 95% percent casu nemoze ist nad +-10%. Teda ak vezmeme 230V, tak staci ak sa 10 minutovy priemer pohybuje od 207V do 253V a to 95% z tyzdna (teda 8,5 hodiny z tyzdna moze ist nad/pod 253/207V). Je samozrejme jasne, ze takto to realne nefunguje.
To iste plati s frekvenciou. 10 sekundove priemery. Sustava so synchronnym pripojenim pocas viac ako 95% tyzdna musi byt v rozsahu 50Hz±1% a 100% tyzdna v rozsahu 50Hz+4%/-6%. Je samozrejme jasne, ze to tak bezne nie je a priemerna denna frekvencia sa udrzuje na 50Hz aby si mohol pouzivat sietovu frekvenciu ako presny zdroj casu.
|
|
DCF77
Od: Klávesnice
|
Pridané:
5.3.2018 13:38
DCF77 - 77,5KHz, megawattový vysielač, dosah na pol sveta (Japonsko má niečo iné ale podobné) presnosť pre bežného smrteľníka dobrá, pre synchronizáciu IT zariadení kde-kade po ustredniach sa aj tak používa GPS...
|
|
Re: DCF77
Od: Menovec
|
Pridané:
5.3.2018 14:34
OMA vysielala aj na 50 kHz, zahraničné na 4.524 MHz...
|
|
Re: DCF77
Od: Klávesnice
|
Pridané:
5.3.2018 15:03
4,5MHz je docela hodne závislé na podmienkach šírenia, takže keď tam máš stroj a si ďalej (odhad 1000km) tak len jedine večer po cca 18-19tej.
|
|
Re: DCF77
Od: Menovec
|
Pridané:
6.3.2018 12:43
Však som to aj vyzistil vo večerných hodinách na najcitlivejšom prijímači z radu R4 a niekoľko dní som si zapisoval že čo to vysiela. Vyzistil som kompletný dátum a čas a ešte niečo...
|
|
To je toho
Od: Menovec
|
Pridané:
5.3.2018 14:39
A za onakšie. Kto dnes má ešte hodiny riadené frekvenciou z napájacej elektrickej siete??? Dobrých 25 rokov dozadu som do elektronických "trhových" hodín dopĺňal obvod presného času. Šli tak maximálne +- 5 sec. za mesiac/rok a dali sa nastaviť aj presnejšie. To všetko ešte bez termostatu.
|
|
Re: To je toho
Od: Klávesnice
|
Pridané:
5.3.2018 15:04
Termostatu?
|
|
Re: To je toho
Od: Menovec
|
Pridané:
5.3.2018 15:44
A?
Kryštál zahrievaním znižuje frekvenciu...
|
|
Re: To je toho
Od: pipo98789
|
Pridané:
5.3.2018 16:02
kryptonit ?
|
|
Re: To je toho
Od: Menovec
|
Pridané:
5.3.2018 16:28
??
Ak teplota v zariadení s kryštálom stúpa, tak ten kmitá na nižšej frekvencií...
|
|
Re: To je toho
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
5.3.2018 19:37
No a? Ved vsetko na svete je zavisle od teploty. Otazka je ako sa to realne prejavi.
Teplotna zavislost: df/(dt*f)*10^6 [ppm/°C]
Obycajny krystal ma cca 30-50 ppm pre beznu teplotu 20-60°C
TCXO (TC=Temperature compensated) krystaly maju teplotnu stabilitu 2-10 ppm
OCXO krystaly (Oven controlled=vyrievane) maju teplotnu stabilitu aj 0,1 ppm
Ak si takyto luxus (TCXO alebo OCXO) nemozeme dovolit, staci vypocet teplotej kompenzacie oscilatora
http://dopice.sk/TKKO
|
|
Re: To je toho
Od: Menovec
|
Pridané:
6.3.2018 12:40
Možno by stačilo prečítať si ten príspevok kde som spomenul 25 rokov...
|
|
Re: To je toho
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
6.3.2018 14:58
Ale spomenul si aj: "Kto dnes má ešte hodiny riadené frekvenciou z napájacej elektrickej siete???"
Ja. Dokonca si myslim, ze vela ludi tiez. Preto ti pisem.
|
|
Djjdjdjd
Od: Gertrudo
|
Pridané:
5.3.2018 19:00
A pride leto, hentie solarne elektrarne v nemecku pojdu naplno a budu nimi naopak siet pretazovat.
|
|
Clanok
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
6.3.2018 0:55
Frekvencia sa meni o 0.01Hz preto, lebo to celkom presne vychadza na denny priemer. Zrychlenie 50Hz frekvencie o 0.01Hz znamena, ze za 1s ubehne na hodinkach riadenych sietovou frekvenciou 1,0002 sekundy. Teda na vykompenzovanie 20 sekundovej straty treba 100.000 sekund co je 27,7 hodiny. Da sa teda povedat, ze v ramci dna cas na hodinkach co maju len minuty a hodiny "sedi".
|
|
Re: Clanok
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
6.3.2018 7:20
Nesedi, lebo hodiny su casovane sekundovymi impulzmi nie minutovymi alebo hodinovymi a to aj vtedy ak ich displeje zobrazuju len minuty a hodiny(bez dvojbodky v strede alebo sekundoveho segmentu).
Ale si myslim ze vacsina ludi ma na stene rucickove hodiny na baterku takze presny cas urcite vedia.
|
|
Re: Clanok
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
6.3.2018 15:01
Vsak pisem o 1s intervale. Naozaj si tu vetu:
na hodinkach co maju "na displeji" len minuty a hodiny
bez tych uvodzoviek nepochopil?
|
|
EV a mining
Od: Vilo1
|
Pridané:
7.3.2018 9:18
Takze EV a mining by sa mal zakazat lebo elektrarne nestacia?
Platim xa elektrinu, ktoru spotrebuje moj elektromobil a moje minery cenu, ktoru stanovili ZSE. Tak kde je problem? Mam marok kupit iba obmedzene mnozstvo?
|