V novej veľkej jarnej aktualizácii Windows 10 pribudne nový režim manažovania spotreby Ultimate Performance, ktorý je zameraný na maximálny možný výkon.
Spoločnosť to oznámila spolu so sprístupnením tejto funkcie v novom testovacom zostavení 17101 pre užívateľov s tzv. Windows Insider testovacími verziami.
Nová možnosť bude ale zatiaľ zrejme k dispozícii len v novej edícii Windows 10 Pro for Workstations určenej pre najvýkonnejšie počítače.
Windows rovnako ako ostatné operačné systémy na modernom hardvéri samozrejme vyvažujú výkon a spotrebu, najväčším príkladom toho je využívanie nižších frekvencií a úsporných režimov procesorov a ich jadier. Vďaka tomu je reálna spotreba CPU pri bežnom používaní veľmi výrazne nižšia ako maximálna možná spotreba pri neustálom behu na maximálnu frekvenciu. Tento kompromis ale znamená aj o niečo nižší výkon, napríklad v prípade CPU nejaký čas trvá kým procesor prejde z úsporných stavov do plne aktívneho stavu respektíve aj kým zvýši svoju frekvenciu.
Nový režim manažovania spotreby Ultimate Performance, kliknite pre zväčšenie (screenshot: Microsoft)
Ultimate Performance nadväzuje na High Performance, lepší výkon podľa Microsoftu dosahuje eliminovaním mikrolatencií súvisiacich s technikami jemného manažovania spotreby. Bližšie zmeny nevysvetľuje, môžu podľa neho ale ovplyvňovať hardvér a počítač môže mať vyššiu spotreby ako v režime Balanced. O koľko Microsoft tiež nešpecifikuje.
Ďalšie novinky v nových testovacích zostaveniach popisuje Microsoft v tomto oznámení, je medzi nimi okrem iného možnosť testovať nové verzie individuálnych aplikácií zabudovaných vo Windows.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
janietoona
Od: asdfhaluz
|
Pridané:
15.2.2018 9:38
a robi to aj nieco ine ako nastavovanie ledky na monitore ?
|
|
Re: janietoona
Od: Hmmm
|
Pridané:
15.2.2018 10:33
Vypne ti dedikovanú grafickú kartu :D
|
|
Re: janietoona
Od: . vzdy
|
Pridané:
15.2.2018 12:19
Áno.
|
|
Re: janietoona
Od reg.: raketa
|
Pridané:
15.2.2018 19:07
ja som sa naopak tesil, ze konecne tuto hlupu funkciu odstrania a system si bude vykon vediet konecne manazovat uplne sam pretoze ani, podsvietenie si viem nastavit aj sam bez zmeny rezimu
|
|
Re: janietoona
Od: tutmak
|
Pridané:
16.2.2018 15:25
radsej keby system konecne robil len to co mu prikaze uzivatel
|
|
Hehehd
Od: Hrheu
|
Pridané:
15.2.2018 9:52
Intel extreme tuning utility. Nastavim tam perma 3,6Ghz aj pri uspornom rezime a Win moze ist do 3,14če
|
|
Re: Hehehd
Od: sgsdg
|
Pridané:
15.2.2018 14:46
Prečo tie minuska? Či len tak z princípu?
|
|
Dawsdadsad
Od: asdsadsad
|
Pridané:
15.2.2018 18:12
podľa mna len tak z 3,14či
|
|
Turbo
Od: efr
|
Pridané:
15.2.2018 9:59
Je narast vykonu porovnatelny so stlacenim Turbo tlacitka na mojom PC?
|
|
Re: Turbo
Od reg.: a3a3a3
|
Pridané:
15.2.2018 10:19
Áno, ako keď stlačíš tlačítko turbo, ale ešte trochu silnejšie ako obvykle.
|
|
Re: Turbo
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
15.2.2018 10:25
Presne tak. Ako dvojstlač.
|
|
Re: Turbo
Od: tatko Fura
|
Pridané:
16.2.2018 12:46
turbo v prazskom taxiku nikdy neprekonaju
|
|
aktualizacie
Od: ktooosoom
|
Pridané:
15.2.2018 11:32
Teraz uz bude pri instalovani aktualizacii vytazovat procesor na 100%? namiesto sucasnych 60-70%, aby sa PC stal pocas tejto doby absolutne nepouzitelny? V praci bude o dovod viac na kavickovanie :)
|
|
Re: aktualizacie
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
15.2.2018 12:03
Pokial mas starsi PC s 250 GB 7200 RPM HDD, tak nepouzitelnost nastava v momente spustenia pocitaca.
Windows 10 je neskutocny odpad, aktualizacie vytazia disk na 100% s tym, ze ani len nuteny restart PC nepomoze. Trapne animovane start menu so stvrcekmi / dlazdicami, ktore na starsich PC samozrejme ide mizerne. Ale na stastie mame moznosti prisposobenia GUI, tzv. Performance settings.
A aby toho nebolo malo, windows neustale pomocou roznych sluzieb (nie len indexovania) pristupuje na disk, cim sa snazi nasrat pouzivatela este viac.
Povodna myslienka OS asi zmizla: operacny system, aby som mohol pouzivat rozne aplikacie a HW.
Dnesna myslienka: kupte si poriadny HW, aby si mohol operacny system zit svojim zivotom a hlavne, neinstalujte a nepouzivajte ine aplikacie.
|
|
Re: aktualizacie
Od: takuzsi
|
Pridané:
15.2.2018 14:58
Tak už si pochopil filozofiu Apple? To ti trvalo :)
|
|
Re: aktualizacie
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
15.2.2018 16:06
Aku presne filozofiu? Apple podporuje svoje pocitace v priemere 7 rokov; potom ho mozes vyhodit a kupit si novy.
PC s 250 GB 7200 RPM HDD vyzera byt trocha starsie ako 7 rokov.
|
|
Update
Od: Aladin
|
Pridané:
15.2.2018 11:56
Po ďalšej aktualizácii to bude už len v edícii Ultimate za príplatok.
|
|
Re: Update
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
15.2.2018 14:30
Alebo sa jednoducho zmenia nastavenia v registroch pre prislusny kluc, ktory ovplyvni nastavenie ACPI resp, co sa pouziva teraz v OS :D.
|
|
Helpdesk
Od: Lux
|
Pridané:
15.2.2018 12:34
Dá sa nejak vypnúť to skurvené inštalovanie updatov hneď po nabootovani? Človek príde domov z práce, uťahaný ako kôn, chce si pustiť nejakú hru na hodinku, aby sa odreagoval a namiesto toho pol hodiny čakám, kým sa ten skurvený systém rozbehne.
Úplne ideálne je, ked počas updatovanie ten skurvysyn vyvolá reštart a samozrejme, keď ma človek dualboot s defaultným bootovaním do Lunexu, tak teda po tej polhodine sa vrátim k PC, že končne už budú doinštalované update-y a namiesto toho najdem PC nabootovaný v Lunexe. Nasledne nabootojem znova do Winu a samozrejme ten zmdr pokračuje v inštalácii update-ov. Následne napíše hĺášku, že inštalácia updato-ov sa nepodarila a že rollbackuje zmeny, počas ktorých sa samozrejme taktiež vyvolá reštart...
Vyjebaný systém od kokotov, pre kokotov...
|
|
Re: Helpdesk
Od: sadfasdfadf
|
Pridané:
15.2.2018 13:24
Tento komentár ma pobavil :D :D :D :D čistá pravda, zažil som to :D
Niektoré "veľké" updaty windows, aspoň mne osobne, do*ebú bootloader - resp. by by grub a PC sa tvári že je tam len windows.
|
|
Re: Helpdesk
Od: quix_zabudol_som_heslo
|
Pridané:
15.2.2018 13:38
mozno namiesto "by by grub" si mohol zvolit slovensku alternativu "dovidenia grub" a nevyzeral by si ako keby si nevedel po anglicky ani ceknut. to len tak medzi recou :B
|
|
Re: Helpdesk
Od: frflol
|
Pridané:
15.2.2018 14:18
asi to bola autokorekcia bratmmm
|
|
Re: Helpdesk
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
15.2.2018 15:38
autokorekcia sa mala vykonať už pri reprodukcii ...
|
|
Re: Helpdesk
Od reg.: quix_
|
Pridané:
15.2.2018 20:13
si vies predstavit ako s autokorekciou pise "do*ebú" a zaroven pouziva diakritiku, ved ten prispevok by musel pisat 3minuty :D takze nie, je hlpupy a za autocorrect sa neskryje
|
|
Re: Helpdesk
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
15.2.2018 16:08
Treba pouzivat UEFI, vtedy ma kazdy bootloader svoj vlastny adresar na EFI partition a o tom, ktory sa nacita, rozhoduje boot manager UEFI.
Prepisovanim MBR trpia len ti, ktori doteraz neupgradli na lepsi system bootovania.
|
|
Re: Helpdesk
Od: blazzter
|
Pridané:
16.2.2018 3:06
Haha, chcel by som byt tiez optimistom. Pracovna masina urcena na GPU zuvanie - stravil som tyzden rozbehavanim skurveneho UEFI (masina je HP server). Arch nechcel ist ani zanic, Ubuntu ok po vybnuti EFI blbosti
|
|
Re: Helpdesk
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
16.2.2018 11:29
Tak v tom pripade som optimista, vsetko vzdy fungovalo tak ako ma. Asi preto, ze sa mi dari vyhybat sa HP :/
Ano, HP je trocha special, v casoch, ked Dell a Lenovo ficali s UEFI na 100%, HP len zacal rozmyslat, ze by tiez mohli spachat UEFI, a aj to tak, ze si to zakaznik musel do gen9 naflashovat sam (wtf?). Lenovo malo UEFI v serveroch odladene uz v 2009...
Ale co chces od firmy "Hlavne Prodat".
|
|
Re: Helpdesk
Od: Adrique1
|
Pridané:
15.2.2018 14:20
Pri OS na SSD sú aj veľké aktualizácie spojené s reštartom PC nainštalované do 5 minút. A to aj na Core2Duo T9600 (tzn. >9 rokov starý PC). Na obdobnom PC s trošku slabším T8600, ale s 7200 rpm HDD sa inštalácie vlečú ako slimák, max. 2x dlhšie. Ale rozhodne nie pol hodinu. Tzn. problém bude asi starom HW a/alebo jeho nevhodnej kombinácii.
|
|
Re: Helpdesk
Od: sensei-san
|
Pridané:
15.2.2018 20:53
Pche. Že vraj max 2x. Už som videl updatovanie W10 na SATA disku bežiace viac ako 6 hodín.
|
|
Re: Helpdesk
Od reg.: vrtak_das_osmicka
|
Pridané:
15.2.2018 15:14
Mna by velmi zaujimala tato situacia, ktora trva veeeeelmi dlho. Mam dualboot 7 a 10. Su na jednom disku ale na osobitnych particiach. Defaultne mam nastaveny boot do 7ky po 5 sekundach. Teraz ta finta:
Ked zapnem PC z kompletne vypnuteho stavu, nikdy mi nevyskoci bootloader menu ale rovno nabootuje do 10ky. Potom nasledne restarty uz bootloader menu zobrazia. A je jedno ci vypinam PC z 7ky alebo z 10ky. To ma neskutocne vytaca. Co do pici je rozdielne pri zapinani PC z vypnuteho stavu od zapinania PC po restarte?
|
|
Re: Helpdesk
Od: bt4w
|
Pridané:
15.2.2018 15:42
stavova premenna is_restarted
|
|
Re: Helpdesk
Od: Skokan69
|
Pridané:
15.2.2018 15:44
To súvisí s biosom. Nastav si tam particiu na uefi Windows boot a potom sa ti bude na začiatku vždy za normálnych okolností spúšťať výber bootu.. Ja to mam rovnako win 10 na jednej a win 7 na druhej particii.
|
|
Re: Helpdesk
Od reg.: vrtak_das_osmicka
|
Pridané:
15.2.2018 18:22
Nemam UEFI. Ale nasiel som tam nieco ohladom bootovania, som nastavil na NonEFI a vyzera to tak, ze to pomohlo.
|
|
Re: Helpdesk
Od: slecna.l
|
Pridané:
15.2.2018 16:52
Z vlastnej nestastnej skusenosti som zistila, ze vo WINe nie je restart ako shut down, mne to blblo este na XP. (Pregenerovala som excelovsky subor, ktory si WIN drzal v nejakom posahanom stave, subor sa nedal zobrazit, proces nebezal, ale nedovolilo mi ho vygenerovat znova - pistal, ze uz ma s takym nazvom otvoreny.. a nepomohol ani restart kompu, vzchopil sa az po off-on.)
|
|
Re: Helpdesk
Od: t_rist
|
Pridané:
15.2.2018 20:15
Pravdepodobne za to môže feature "Turn on fast startup" teda PC je hibernované a nie vypnuté
|
|
Re: Helpdesk
Od: sensei-san
|
Pridané:
15.2.2018 20:54
Pravdu máš.
|
|
Re: Helpdesk
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
15.2.2018 20:41
Keby si vedel, ze v tom Lunexe mozes nastavit pre Grub default OS, pripadne nasledne aj zmenit 10 sec vyber OS na kratsiu dobu, urobil by si to? A ak by ti na to bolo treba 2 minuty googlenia, 10 minut citania a 5 minut snahy plus ak nie si Lunex firendly dalsich 15 minut googlenia ako to v tom konkretnom konfiguracnom subore zmenit, urobil by si to?
|
|
Re: Helpdesk
Od: Lux
|
Pridané:
15.2.2018 21:17
Poprvé: na tej mašine používam Syslinux, nie Grub. Podruhé: vyfajč si kokot.
|
|
ficura sem ficura tam
Od: testerovac
|
Pridané:
15.2.2018 13:16
No pekne od MS ze sa snazi ale mohol by to dotiahnut do konca a pridat k nastaveniam vykonu aj nejaky auto-apply s pravidlami, nech sa mi to prepina podla spustenej appky a podobne. To ako ten ich zazracny Game Mode, ma to nieco robit, ale mam taky pocit z toho ze je to len placebo.
|
|
Ultimate
Od: Hshshsh
|
Pridané:
15.2.2018 14:21
Vypne to osetrovanie zranitelnosti meltdown a spectre :D
|
|
Ultimátny výkon
Od: xyz.
|
Pridané:
15.2.2018 14:44
Windows 10 má nové nastavenie "ultimátneho výkonu"
Čo nebodaj vypnú aspoň 50% vlastného zabudovaného špehovacieho balastu?
|
|
tu bude titulok a hotovo...
Od: Adolf Kernel
|
Pridané:
15.2.2018 15:05
A bude to stačit soudruzi ?
|