Ďalšia reklama veľkého českého eshopu Alza pôsobiaceho aj na Slovensku a ponúkajúceho najmä počítačové produkty porušuje kódex reklamy stanovený Radou pre reklamu.
Na svojom prvom tohtoročnom zasadaní o tom rozhodla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu, AK RPR.
Alza
V ďalšom porušení kódexu Alzou išlo o televízny reklamný spot z konca roka propagujúci garanciu doručenia do Vianoc.
Sťažovateľ namietal voči tvrdeniu "Na rozdiel od ostatných, Alza garantuje doručenie darčekov pod stromček". AK RPR rozhodla, že reklama skutočne porušuje viacero ustanovení kódexu zakazujúcich klamlivú reklamu.
Vytvára totiž dojem, že iní predajcovia takúto garanciu neponúkali. Aj keď malým písmom uvádza, že ide o porovnanie iba s eshopmi neponúkajúcimi takúto garanciu.
Nie je jasné na ktorý spot prišla sťažnosť, keď RPR zatiaľ nezverejnila detailný nález, tvrdenie ale zaznieva aj v nižšie priloženom spote.
Predvianočná reklama Alzy (video: Alza)
"V reklame je síce uvedený text "V porovnaní s ostatnými spoločnosťami, ktoré garanciu neposkytujú" spolu s odkazom na web stránku, avšak celkové spracovanie spotu, vrátane vyššie uvedeného headlinu sa dá interpretovať aj spôsobom, že jediná spoločnosť, ktorá predmetnú garanciu doručenia tovaru do Vianoc poskytuje je spoločnosť Alza.sk, resp. že žiadna iná spoločnosť túto službu negarantuje, čo nie je pravda, keďže vo vianočnom období ponúkajú tento benefit aj iné spoločnosti, a tento údaj preto považuje AK RPR vzhľadom na okolnosti a súvislosti v akých je použitý za klamlivý," uvádza RPR v oznámení.
O2
AK RPR riešila aj jednu sťažnosť z oblasti telekomunikácií, na operátora O2. Tá prišla na kampaň s kúpou telefónu za úvodný poplatok 2 eurá a jeho následné splácanie vo faktúrach za 24 mesiacov.
Sťažovateľ ale namietal, že O2 mu v skutočnosti pri tejto ponuke zaúčtovalo aj zábezpeku 120 eur.
Opäť nie je jasné o presne ktorý spot išlo, ponuku ale propaguje napríklad aj nižšie uvedený spot.
AK RPR sťažnosť odmietla s tým, že zábezpeka sa neuplatňuje paušálne ale individuálne.
Reklama O2 (video: O2)
"Skutočnosť, voči ktorej namieta sťažovateľ, a teda, že k ponuke mu bola pripočítaná aj (inicializačná) zábezpeka je v tomto prípade praxou, ktorá reflektuje napríklad platobnú históriu zákazníka a slúži na zabezpečenie veriteľových pohľadávok, vo vzťahu k produktu, ktorý je predmetom reklamy (telefónu), alebo sa viaže k službe ako takej (k paušálu). Samotná zábezpeka sa však neuplatňuje paušálne, ale je uplatnená individuálne, pričom zákazník je o tejto skutočnosti informovaný ešte pred tým, ako sa rozhodne pre využitie konečnej služby a môže sa tak v predstihu rozhodnúť, či ponuku využije alebo nie," uvádza AK RPR.
Podstatné pri vyhodnotení tejto reklamy zrejme je, pre akú časť zákazníkov je ponuka bez zábezpeky a pre akú časť je so zábezpekou, v akej výške a z akých presne dôvodov respektíve s akými parametrami. A prípadne ako to bolo individuálne v prípade sťažovateľa. Či AK RPR ale tieto otázky vôbec riešila nie je jasné, keď v tlačovej správe ich vôbec nespomína a detailné nálezy zatiaľ nezverejnila.
Re: a co?
Od: jaaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
7.2.2018 23:10
Že predávajú tovar, predražený o desiatky% (voči iným a hoci voči Alza.de) je nepostihnuteľné - to je obchod.
Že neskutočne odrbkávajú povianočnými zľavami - tiež.
Nepáči - nekupujte :)
Alza stále zavádza, to nie je žiadna novinka. Napríklad ten zelený zmrd na nový rok sľuboval že už nebude toľko vykrikovať a v zápätí nato vykrikoval ešte viac ako v starom roku hajzlík jeden!
Dosť mastná - pekne klobásky, slaninka, šunka, bôčik so sladkou paprikou a cesnakom, domáci chlieb s domácou masťou a cibuľou a nejaké to pivečko na záver, čiže dá sa povedať že ten čo tú pokutu vyberal odchádzal o zopár kilečiek ťažší.
pravda je ze pokial firma ktora zavadza dostane smiesnu pokutu tak skutocne to zaplati zakaznik. keby vsak taka pokuta bola likvidacna, alebo namiesto pokuty by bol vazny zakaz alebo ine opatrenie, zavadzanie by doslova do par mesiacov zmizlo. lenze pokuta zaraba statu,a stat tak vyzera ze nieco pre zakaznikov robi hoci je to naopak.
Neboj, stiahli to, dorucenie do Vianoc je uz teraz trochu neaktualna tematika.
Rada pre reklamu nema ziadny exekutivny dosah. Iba vyhodnocuje nalezy a konstatuje, ci su alebo nie su v sulade s etickymi pravidlami, ktore sa zucastneni clenovia zaviazali dodrziavat. Takze ak si Alza vstupi do svedomia, mozno nabuduce vyrobi ferovu reklamu.. a mozno nie.
Ja sa len cudujem ako moze Alza stale garantovat cas a datum dodania ked oni ziadnu prepravu/dopravu neprevadzkuju. Vsetko im to robia ine firmy. Nedajboze Vam balik nepride ako oni pisu a zavolate tam len vas odbiju slovami "mi sme balik dali prepracovi takze unas chyba nieje". Ja keby som bol zamestnanes UPS a viem, ze proste dnes ten balik nedostanes z nejakeho dovodu (porucha vozidla, nehoda, prilis vela balikov) tak ho proste nedostanes. Proste Alza nemoze garantovat nieco za druhych.
Urcite nie je... raz som objednal volaco z alzy vo stvrtok s tym, ze v piatok mi kurier doruci balik... v piatok bol podla trackingu v depe, cakam do 16tej, kurier nevola... volam do depa kde je balik... vraj v depe, ze im dali zle telefonne cislo, tak reku idem tam, robia do 18tej... pridem do depa a holka hovori nech chvilku pockam, ze balik ma kurier... dosiel kurier, vsetky udaje boli OK... jednoducho kurierske spolocnosti sa podliezaju s cenami, beru zakazky hoci nestihnu rozvoz, lietaju na autach v zlom technickom stave len preto, aby dali o 20 centov nizsiu cenu ako konkurencia... a "nespravne udaje" je najbeznejsia vyhovorka, ked ma kurier nalozenej roboty viac jak santa claus...
zaujimavy poznatok..
neviem ci m to je, ci trhom alebo cim, ale viditelne zlyhava...
no podla mna by stacilo, ak ako zakaznik dajme tomu jeden presplat toleruje, ale druhy uz nie..
aj preto som si preniesol od O2 cislo, zrusil ucet v TB a SLSP. tymito tromi jednoduchymi krokmi mam rocnu CISTU usporu tak cca.. nieco nad 200eur, len tak, bez toho aby mi klesla uroven.
ba dokonca, tym ze som odisiel od O2 mi kvalita zivota stupla, lebo im casto vypadava signal aj v centre hlavneho mesta.
nuz, a ked zacnem basnit o ~15C "studenej" sprche a teplarenskej mafii, ako som uz povedal, nie kazdy sa necha... zial, vacsina ma na haku a tak aj svet vyzera.
:) dohadovat sa mozu ako chcu. Ti vodici su tak isto len ludia a kokotov zo seba robit nenechaju. Ak chcu splnit to co naslubovali Alze musia vzdy zhanat vypomoc v skladoch a docasnych vypomocnikov pri rozvoze.
Polovica spotov čo beží v TV je nejakým spôsobom zavádzajúca alebo klamlivá ale rátam že na banky, tipujúce a ostatne spoločnosti si táto rada netrúfne, no a zo nehovorím o tom že sú tam idioti ktorý to nevedia ani posúdiť vid o2.
Alza na rozdiel od O2 tentokrát pozabudla na obáločku do vrecka. pre tentokrát len vyvodili dôsledky pre bývalého zodpovedného zamestnanca z marketingu, pri budúcej raklamnejk kampani si už dajú väčší pozor.
vtip je v tom ze rada pre reklamu pokutu neudeluje, len upozornuje.. cize ano, ak mas velku firmu, mozes kludne povedat, ze osipanym narastu kridla a budu lietat. nikto ti nic nemoze, lebo:
1. ludi je jak sracek, zakaznik sa najde vzdy.
2. ak si monopol, nie je co riesit, nikto nema na vyber.
Ono pri individualne posudzovanych sluzbach bank si mozu dat do reklamy s podstate hocico. Ak promuju hypoteku s urokom pol percenta, staci, ak taku daju niekomu s prijmom 5000 a splatnostou 3 roky.
Reklamy na skoro vsetko evokuju dojem, ze dany produkt zaruci vysledok, ktory realne zavisi od tolkych okolnosti, ze je to takmer nahodne. Skvrna z obrusu sa vyperie, tampon nepretecie, ked sa navoniam, zbalim, koho chcem...
Tiez som pred rokom kupoval darceky v alze, ktore mali garanciu dorucenia pod stromcek. A viete co? Nestihli to:D pritom som si to dal dorucit na pobocku v TT:D reakcia bola. My za to nemozeme:D Asi za to mozem ja:D:D
Cize to je taka supershit garancia:D bez garancie.