neprihlásený Streda, 24. apríla 2024, dnes má meniny Juraj
Ďalšie rozprávky Muska a SpaceX, zrušili oznámený oblet Mesiaca

Značky: SpaceXMesiac

DSL.sk, 6.2.2018


Kým raketa SpaceX nestojí na odpaľovacej rampe, nedá sa spoľahnúť že spoločnosť avizovanú misiu alebo plán uskutoční v avizovanom termíme alebo že ich vôbec uskutoční.

To sa bohužial opäť potvrdilo v noci na dnes, keď Musk na stretnutí s americkými novinármi oznámil zrušenie avizovaného tohtoročného obletu Mesiaca s ľudskou posádkou. Zároveň oznámil, že novú raketu Falcon Heavy vôbec spoločnosť nebude pripravovať na žiadne lety s ľudskou posádkou.

Vesmírny vývoj je samozrejme veľmi ťažký a nákladný, misie sa môžu meniť a čiastočne sa môžu meniť aj plány a teraz oznámená zmena nie je nelogická. V prípade SpaceX je ale problematické, ako a čo spoločnosť a Musk opakovane prezentujú verejnosti.

Len pred jedenástimi mesiacmi SpaceX oficiálne oznámila, že s dvojicou vesmírnych turistov pomocou rakety Falcon Heavy a lode Crew Dragon obletí do konca tohto roka Mesiac. Dvojica už podľa oznámenia mala zložiť aj zálohu.






Falcon Heavy pri odpaľovacej rampe, kliknite pre zväčšenie (foto: SpaceX)



Táto posádka by tak bola prvými ľuďmi, ktorí sa po 46 rokoch dostali ďalej ako na nízku orbitu Zeme. Doteraz bolo ďalej len 24 ľudí, v rámci deviatich trojčlenných posádok misií Apollo americkej vesmírnej agentúry NASA. Posledná, Apollo 17, pristála na Mesiaci v decembri 1972.

Časový harmonogram plánu sa ale už hneď aj pri jeho oznámení zdal aj ľuďom mimo SpaceX nerealistický, keď raketa Falcon Heavy ešte nemala za sebou vôbec žiadny testovací let a prvý by mala absolvovať až dnes o 19:30. Zdá sa tak pomerne nepravdepodobné, že samotná SpaceX si bola stopercentne istá misiou už v čase jej oznámenia.

Podobne vyznievajú aj plány Muska a SpaceX o ceste na Mars, keď na jeseň 2016 predstavil jasne nerealistický plán gigantickej rakety a lode schopnej masového osídľovania Marsu. Len rok na to už oznámil výraznú revíziu plánu a vzniká otázka, či v čase oznámenia prvotného plánu ho samotný Musk považoval za realistický. Okrem toho SpaceX zrušila minulý rok viaceré predtým avizované prvé misie na Mars.

SpaceX sa v oblasti vynášania lodí s ľudskými posádkami okrem Falcon 9 pre lety na nízku orbitu chce teraz sústrediť práve až na svoju budúcu veľkú raketu BFR vhodnú aj pre lety na Mars, čo bude samozrejme znamenať schopnosť realizovať ašpiratívnejšie misie výrazne neskôr ako s Falcon Heavy.

Musk podľa The Wall Street Journal tvrdí, že za zmenou nie sú pochybnosti o schopnostiach a dizajne Falcon Heavy. Keďže vývoj nasledovníka BFR ide dobre, SpaceX nemusí absolvovať náročný schvaľovací proces pre ľudské lety s Heavy. Až keby sa BFR oneskorila, SpaceX opäť zváži ľudské lety s Falcon Heavy.

Kedy by mala BFR, teda aspoň tvrdení Muska, letieť prvýkrát ale nie je jasné.

Podobným spôsobom ako SpaceX komunikuje Musk aj v prípade ďalšej svojej spoločnosti, Tesla, a to špeciálne v otázkach autonómnej jazdy. Túto skutočnosť tvrdo napríklad kritizoval aktuálne spoluzakladateľ Apple Steve Wozniak.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením


Diskusia:
                               
 

Tak naco postavil Falcon Heavy ked s nou nechce vynasat ludi? Aby si vypustal do vesmiru Tesly?
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Na overenie ďalšieho stupňa vývoja technológie.
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

Smrťou Stanleyho Kubricka dostali lety američanov na Mesiac ťažkú ranu. On ich tam dostať dokázal. Česť jeho pamiatke.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Na Slovensku volia ľudia Fica a ja stále verím Muskovi.
Wozniak je poľský skrachovaný potomok emigrantov.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

a ty si zasa skrachovany potomok c0c0t0v

ono staci ist par desiatok milionov generacii dozadu a vsetci sme potomkovia hnusnej selmovitej ozruty a par stoviek milionov generacii dozadu a vsetci sme potomkovia hnusnej slizkej plazivej gumy krizenej z metrovou gigantickou vazkou a na zaciatku sme vsetci potomkomkovia nejakeho hovno co neni ani videt pod skolskym mikroskopom - staci ti to takto?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Omylom som ti dal plus. Ty nerd s vymytym mozgom veriacu v evoluciu. Iba ty si sa evolvoval z opice preto si taky jebnuty. Nas normalnych stvoril boh na obraz svoj.
Odpovedať Známka: -5.5 Hodnotiť:
 

Teba moc Boh rad nema, ked urobil z Teba kokota.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ja som z ryby.
A vyšiel som z pice.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nenamýšľaj si , realita je možno pre teba tragickejšia ako si myslíš !
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

to moze povedat len iluminat vymyty vesmirnym jasterom
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Aj Borat vie po poľsky

https://goo.gl/88VtMt
Odpovedať Hodnotiť:
 

I just hope wheoevr writes these keeps writing more!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alkaazaam-information found, problem solved, thanks!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hey, you're the goto exrept. Thanks for hanging out here.
Odpovedať Hodnotiť:
 

...a možno aj poľský žid .....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Minulý týždeň som sa pozeral, ako je na tom Wozniak.
A veru je na tom celkom dobre. Nielenže nie je skrachovaný, ale je určite na tom lepšie, než si ty, aspoň z duševnej stránky, lebo necicia Muskove výšplechy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze Falcon Heavy o stupen viac priekazne nema.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

vsetko je to fake news, vesmirne spravy su len confirmation bias o tom ze je zem gulata, zobudte sa uz konecne.

http://dopice.sk/kXE
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

SKYLINK šíri signál kanalizáciu, preto musí vyberať ser-vyšný poplatok.
Dá rozum, keby bola zem guľatá vysielala by signál zo satelit bez potreby ser. poplatku.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

načo je komu viac ako 1 satelit keď zem je priekazne plochá?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kvoli vedeckemu overeniu, ci mozu vsetky priekazne yebnut na jedneho cloveka.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

asi nato preco ma aj sprchova hlavica viac ako jednu trysku.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Az na to, ze hlavica=satelit a tryska=transponder.
Takze spravna otazka je, naco je komu viac sprchovych hlavic, ked ma plochu vanu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Rozbehni sa oproti stene Ty placaty kokot!

Hodte uz na toho placateho kokota siet a skopte kokota do kocky!
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Pravdu ma, ved E. Bacigala vraj zvaral konstrukciu co drzi tie projektory nocnej oblohy. Tiez spominal, ze musel spolu s ostatnymi 200 tisic kamaratmi, co s nim na tom robili, slubit, ze to nikomu... ale fakt, ze nikomu nepovedia. A vraj videl aj za ten velky plot, co stara mat spominali...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A čo majú iné robiť keď tých Tesiel vyrábajú oveľa-oveľa viac ako plánovali. Musia ich strieľať do vesmíru inej cesty niet.

Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Toto prakticky zrusila NASA pretoze si po novom povedala, že treba 7 letov pred tym nez da certifikat na let s posadkou. To predtym nebolo. Takze to je nerealne certifikovat. Nezostávalo ine len to zrusit. Nieje to Muskova chyba. FH je schopný letiet na Mesiac ale NASA prestrelila certifikaciu.

Hlavne ze start SLS stoji 1-3mld USD a bude letiet len dva tri krát pred letom posadky. Takuto certifikaciu si pravdepodobne presadila lobby Boingu a Lockheedu aby odstavili SpaceX.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

ale musk nepotrebuje certifikaciu nasa aby mohol vyhadzovat ludi k mesiacu :)
certifikaciu nasa potrebuje len na to aby tam nasa dovolila posadit sa jej astronautom a samozrejme za tu cestu zaplatila, ale na sukromne misie tu certifikaciu nepotrebuje tam potrebuje povolenie faa a to je nieco ine
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Áno lenže súkromníci v tejto fáze nezaplatia miliardy za výskum a vývoj. To NASA tam chce ísť a do vývoja SLS cez BOING naliala NASA cca 15mld a je to konkurenčná výhoda, ktorú SpaceX musí prekonať. Je logické, že keď má loď už hotovú chcela ju predať. Pritom SLS tiež nebude letieť 7x kým pôjde na mesiac. A ak áno bude to stáť cca 8 až 15mld.

Platiacim turistom by dnes bohato stačil let na orbitu. Na orbitu treba lietať aj kvôli ISS, takže Musk pochopil, že sa treba sústrediť na ziskovosť na Orbite a BFR. FH bude vynášať veľké satelity a možno nejaké misie do hlbokeho vesmiru ale veľký biznis to nebude. Veď presne kvôli tomuto meškal FH 5 rokov. Nebol preň skoro žiadny trh.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

trepes uz hluposti
s tym, ze fh vystreli turistov na mesiac neprisla nasa ale musk, tak nech si to zaplati
ak by sa mu to podarilo moze robit natlak na nasa aby namiesto sls pouzivali jeho fh lebo to vyjde stat lacnejsie

nasa nieje neobmedzenym panom, ak by mal musk raketu schopnu dostat ludi k mesiacu za zlomkovu cenu ako je sls, tak pri vhodnom medialnom tlaku by mohol vypalit boeingu rybnik a nasa by bola donutena objednavat si vynesenie ludi k mesiacu od spacex

ti co chcu ist na orbitu ti sa hlasia u rusov, na to netreba ziadnu novu raketu :)
ale ti turisti o ktorych muska rozpraval chceli ist ale k mesiacu a ak uz zaplatili zalohu tak nech si certifikaciu(nie od nasa, ale od faa) zaplati samotne spacex a nech necaka, ze im to zas zacvaka nasa
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ja trepem hluposti a len ty maš pravdu? Čo si malý? Toto je argumentácia a keď sa budeš snažiť možno bude aj na úrovni.

SpaceX hovorilo celú dobu o Marse. To Trump a jeho poradci zmenili priority NASA späť na mesiac. Takže dobre, SpaceX sa prispôsobil svojmu najväčšiemu zákazníkovi lebo dúfal, že bude mať záujem. Ale evidentne nemá.

Aby sa SpaceX oplatitlo certifikovať a dovivíjať FH na ľudí tak potrebuje NASA ako zákazníka. Pretože trh s miliardármi ktorí su ochotný zaplatiť desiatky mil. za prelet okolo mes je prilis malý. Takže preto nie. A na orbitu za 25mil tiež išlo len pár ľudí. SpaceX má možnosť to robiť za možno 10x menej a teda tých ľudí bude ďaleko viac. Plus astronauti na ISS.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Thanks alot - your answer solved all my problems after several days stlgguring
Odpovedať Hodnotiť:
 

I see, I suosppe that would have to be the case.
Odpovedať Hodnotiť:
 

So that's the case? Quite a reoelativn that is.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako Musk sam povedal ze Presunu znacmu cast financii z rodiny Falcon na BFR asi to robi prave preto aby BFR letela skor ako by sa mali hrajkat este vyvinom Crew Dragon a Falcon Heavy pre ludsku posadku.
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

Jasne, urcite to bol dovod.
Lebo vsetko co musk napise je svata pravda. Nikdy si neymysla a neklame.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

I hate my life but at least this makes it beeaablr.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Let na mesiac prakticky zrusila NASA pretoze si po novom určila, že treba 7 letov pred tym nez da certifikat na let s posadkou. To predtym nebolo. Takze to je nerealne certifikovat. Nezostávalo ine len to zrusit. Nieje to Muskova chyba. FH je schopný letiet na Mesiac ale NASA prestrelila certifikaciu.

Hlavne ze start SLS stoji 1-3mld USD a bude letiet len dva tri krát pred letom posadky. Takuto certifikaciu si pravdepodobne presadila lobby Boingu a Lockheedu aby odstavili SpaceX.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Konspiracne teorie zacinaju :D
Muskat zobere dotacie a potom zrusi BFR lebo muh Boink a Lanchmeet Martin robia zle dobremu dobrosrdecnemu kapitalistovi.

Tym ale nevravim, ze to nerobia. Zacitili este viac mliecka z najlepsieho najlepsieho cecku - statneho. Tak sa podnika. Pripomina mi to nasu rodnu zem, akurat to nevolame lobby.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

2x najlepsieho pre zdoraznenie dobroty vobec-nie-statnych zakaziek
Odpovedať Hodnotiť:
 

Offtopic, ale práve mi prišla SMS ze 4ka začína poskytovať národnu 3G sieť (predpokladám, že cez obchodných partnerov) za 1c/1MB. Asi sa na to nebudú vzťahovať dáta z GIGA balíčku, či áno?

Nadôvažok Elonovi len všetko dobré, ale už ma trochu všetky tie vykrúcačky začínajú štvať.
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

http://www.dsl.sk/article.php?article=20731
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nabudúce stačí číslo strany 20731.

Nič tam nepíšu o cene 1c/MB v romingu.
10eur za GB aj tak nič moc aj keby to bolo v romingu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Glad I've finally found sohmeting I agree with!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Big Fucking Rocket :D
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

You saved me a lot of halsse just now.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elon Musk toho nasľuboval už veľa. Veľa sľubov nesplnil, zrušil, zmenil.
No čo sa mu musí nechať, ťahá vývoj dopredu. Pred dekádou boli súkromné spoločnosti na lety do vesmíru raritou, dnes aj kvôli SpaceX už druhá spoločnosť má technológiu pre návraty prvých stupňov rakiet.
Už len to, že sa konkurencia zľakne, že Musk má niečo nové a prevratné a začne vytvárať niečo podobné, prípadne "okopíruje" a vylepší jeho nápady je prínosná vec.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Aký vývoj?? Stačilo mi vidieť jeho fotku a prvé článku aj tutok, aby mi bolo jasné že je to len rozprávkár. Nič z tých rečičiek nedosiahol.
Sa čudujem, že sa tu vôbec s ním niekto ešte zaoberá. Už si nasral do vlastného aj celkom dosť.
Treba odísť a prenechať úsilie nekecalom.
Ale tento šašo chce všetko.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Nedosiahol? Dosiahol toho viac ako statne kozmicke molochy.

Typicke reci slovenskeho buranskeho zebraka, kery zije v preprdenej kralikarni a spamuje diskusie svojimi nezmyslami. Hod si to pod vlak kokotko!
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

sam by som to tomu kokotkovi lepsie nenapisal ;-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Menovec urcite rad komentuje aj dianie okolo skcube
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dosiahol toho ovela viac ako ostatny zidozbohatlici co len hromadia majetok a nijak neposuvaju ludstvo dopredu. Ved ma dost penazi, moze sa na to hocikedy vysrat a uzivat si, ale on nie, stavia rakety, vyraba elektroauta a pritom to bohvieako vynosne nie je...
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

elektroauta mozno vyraba, ale najhosrie, vyber iba z poslednych par dni (!!!!!):

https://goo.gl/3WL9Dm
https://goo.gl/kshSoz

a mas pravdu, cinnosti firiem elóna mušku vynosne nie su, su ku*vsky stratove

elón muška nema zakaznikov (ti by ho poslali do 3,14ce), elón muška ma fanusikov

elón muška, slubotechna s.r.o.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Jaj no vyšlo prvých par sto kusov z linky už budú rozprávať, že nálepka na okne, drnčiace okno, nedoliehajuce plechy... no strašne niečo. To sa v živote nestalo žiadnej automobilke na začiatku výroby? Katastróóóófa.

A tie články ako Tesla rekordne predáva, jej zákazníci su najspokojnejší zákazníci v automobilovom priemysle a pod. to ti asi nevyhovuje, že?
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Na aute za 50 tisic?
Ukaz na ktorom sa taketo chyby robia.
Ked chces predavat drahe auta kvalita zhotovenia je az na prvom mieste.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ved v poriadku. Ale tu sa bavíme o prvých výrobných kusoch. Doslova prvých par stovák. Hodnotit na základe toho modelovu radu, znamena ze klames sameho seba. Model S uz je vychytany. S Modelom X boli na zaciatku problemy, teraz je to uz v poriadku. Samozrejme najdu sa zle kusy ale ide skor o individualne pripady.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"najspokojnejší zákazníci" to je akoze vtip ?????????

https://goo.gl/snQ8LK
https://goo.gl/egr1gX
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Urcite su aj problemove kusy. Ja sam som mal take audi na ktorom sa vsetko co sa pokazit mohlo aj pokazilo. Tak to uz zial bohu. Rozhodne nie vsetky kusy su take. Nemozme na zaklade skusenosti jedneho zakaznika hodnotit cely modelovy rad.

Kazdopadne v 2016 boli zákazníci najspokojnešími v celom automobilovom sektore.
https://goo.gl/HkU7PL
Odpovedať Hodnotiť:
 

This has made my day. I wish all potsnigs were this good.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stale si nepochopil ze to nie su zakaznici ale fanusikovia? Mat taketo problemy s nejakym modelom VW alebo BMW, stiahnu ho z trhu. Lenze oni maju zakaznikov, zatial co Tesla fanusikov.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Takze tvrdis, ze BMW nemá fanusikov len spotrebitelov? Tak ako nejaka skodovka ci dacia? No s tym by asi kadekdo nesuhlasil. Ale ty vies, ty si tu mudry.

Mas pravdu ja som v zivote nevidel nedokonale BMW. Vsetky su dokonale a nic na nich nikdy nebolo zle. Ani na jednom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Learning a ton from these neat arielcts.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A co to tebatak strasne trapi, hm ? Platisto snad ty ? Ano nasluboval, a je to uz na smiech tie jeho terminy ale ked sa pozrel co dokazal tak je toho vela a tym samozrejme nemyslim jeho kontretne ale jeho firmy a ludi v nich. Ved viem dobre ze media vsetko prekrutia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

plany treba menit, ak uz nemaju zmysel.

mozny problem je akurat v tom, ako zverejnuje svoje plany..

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Presne tak. Vždy keď Musk hovorí o týchto termínoch tak používa termíny ako 'potencionalne' alebo 'idealne' a podobne. Takže on hovorí o výhľadových termínoch.

V podstate premýšľa nahlas. Má veľmi otvorený prístup a skoro všetko prezradí. Takí Bezos tiež vyvíja rakety ale neprezradí zhola nič. Úplné ticho. Tak ani žiadny termín neporuší ale je to nuda.

No a keď rozmýšľate nahlas v takomto biznise veľa sa cestou mení.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Mozno by mal vynajst novy Concorde so Scramjetom.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

S urychlovacim prakom ako na lietadlovych lodiach.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

lol, ze vynajst. Vola sa to vyvoj a navyse, Boeing a Airbus nemaju radi konkurenciu. Naposledy Bombardier :)
"On 9 June, the US International Trade Commission (ITC) found the US industry could be threatened." lol, ze volny trh
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co je na tom take tazke ked tam lietali v 70tich rokoch ? Ved ta technika je teraz uplne inde ako vtedy a ze riplo Challenger kvoli zlym óčkam, no a ?
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Je rozdiel, ci je vesmirny program financovany sukromnou spolocnostou, ktora mala doteraz pri takmer kazdej nehode existencne problemy, lebo idu s minimom penazi nadoraz a vesmirnym programom, ktore bolo v 70tich rokoch financovane 5% HDP najvacsej ekonomiky sveta.
Inak povedane, riesis rovnaky problem ale mozno s tisicinou rozpoctu. To je na tom to komplikovane ...

Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Hlavne je na tom komplikované to, že všetky podstatné technické informácie z projektu apollo sa záhadne stratili. Nie len originály nahrávok človeka na Mesiaci, na tie sral pes ale výkresy k SaturnV. Podľa NASA výroba prebiehala takým štýlom, že jednotlivá dokumentácia buď nebola alebo nezodpovedala skutočnosti, veci sa menili na kolene. Firmy, ktoré robili súčiastky zanikli, dokumentácia po nich neostala. Preto ju nedokážu postaviť znovu a zalacno. Pripadá mi to ako keby na Mesiac boli leteli Taliani.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A ty si myslíš, že plány na stavbu rakety sú voľne stiahnuteľné z netu? Veď to sú tajné veci. Aj SpaceX podlieha utajeniu a nesmie tam pracovať cudzinec. Veď by si to všetko stiahla napr. severna korea a postavila by ICBM. Takže to čo majú je utajené a zvyšok ostal vo firmách.

A to by si sa divil aj vo firmách, že super uspešná firma, veci funguju, milionove obraty ale keby si chcel dokumentaciu tak vsetci pozeraju ako vyoraní. Nikto nieco take nechce robit.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Obrovska cast ale je aj Know-how ktore ale je len v hlavach tych inzinierov. Apollo sa robilo v zhone a ako bolo spomenute robene na kolene. Takze hej kopec planov proste ani nikdy ani na papiery nebolo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veru taka je realita. Toto je vecny problem. Mate vymakaneho inziniera ktori nieco postavi a ma to v hlave. Super to funguje ale v zivote ho nedonutite aby spisal dokumentaciu. Ved ma vela roboty, to nieje take surne, to sa spravy ked sa to dokonci a nakoniec odide a snim aj vsetky znalosti o tom ako sa to robilo. Videl som to 100x. Takze sa nedivim.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ked mu nedas cas a peniaze za pisanie dokumentacie na co by to robil? radsej pojde na vylet s rodinou ako to po vikendoch spisovat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

TEnto problem je uplne vsade napriec celym priemyslom.

Pride ti zariadenie a su asi tak 3 moznosti: 1. dokumentaciu nema. 2. dokumentaciu ma, ale len nejaku vseobecnu pre vsetky verzie toho zariadenia, konfigurovatelne opcie zakreslene nie su a v podstate to nejako na kolene latas. 3. Pride dokumentacia, je dokonca aj spravna, len sa z nej nevyzna ani diva svina a znovu to len latas ako pokus omyl - v tom lepsom pripade to len nefunguje, v horsom nieco odpalis.

A ked uz nemec je schopny napisat na titulnu stranu citujem: Schema zodpoveda skutkovemu stavu na 70%, tak to je uz silna kava aj na mna a odvtedy nemam ziadne iluzie.


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

PS: niekedy kvalitna dokumentacia je ale na skodu pre samotneho vyrobcu - lebo know-how. tj mozno nejaku dobru ma, ale zakaznikovi posle len salat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

I cannot tell a lie, that really hedpel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

That's way more clever than I was exgietcnp. Thanks!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale toto nieje o peniazoch. Ved on to nema robiť po vikendoch ale normálne v pracovnej dobe. Lenže oni to robiť nechcú lebo ich to nebaví a je to strašná prplačka. Takže radšej začne nový projekt než by mal spraviť doku ku tomu starému. Potom sa nato najímajú špecialisti, ktorí to síce vedia urobiť ale zase nemajú také znalosti ako ten inžinier čo to robil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale sak vyvojar robi co mu majitel/manazer povie a za co ho zaplati. To skor majitel manazer trva na dalsich projektoch lebo to je zisk. Ak mu majotel povie teraz 2 mesiace pis dokumentaciu tak bude 2 mesiace pisat dokumentaciu. Ale majitel bude x tisic eur v strate zatial:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Your website has to be the elocertnic Swiss army knife for this topic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

obdivujem tvoju naivitu, nechýba ti už len jeho usmiate foto? V projektovaní vesmírnych letov pokračuje v agende prebranej od NASA vrátane šťavnatých štátnych dotácií. Automobilku tesla vybudoval z peňazí veriteľov, z ktorých sa asi väčšina teraz chytá za hlavu, i keď uznám, že produkuje pomerne slušné auto, ale aspoň zatiaľ je v strate. Myslím, že ten nadpis je mu dosť priliehavý
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

Ja zas obdivujem tvoje logicke myslenie.

Vies si dat do pomeru par miliard za x rokov a 5% HDP USA? Pricom ako kompenzaciu za to maju vynasanie nakladu na ISS a zaroven moznost vyniest vlastnych astronautov v pripade, ze sa pokazia viac vztahy USA a Ruska?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Inak povedane, si schopny premyslat maximalne ritnym otvorom bez kontextu :)
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

no zatrololuj aj do tretice
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Sulpsiringry well-written and informative for a free online article.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tazke to nieje (samozrejme relativne) ale je to drahe lebo ide o ludske zivoty tak sa vsetko stavia s najvyssimi poziadavka a tisic ludi kontroluje jeden strob ked to prezenem.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Koho trapi mesiac ? TESLA IDE NA MARS ... vsak to bolo vo videu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No dufam ze dnes o 19:30 poletia lebo toz uz mam vsetko nasteluvane, flanelový župan obřých rozměrů, špagety se vaří, pivo je chlazené, říhat dovoleno
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Cisty rozpravkar.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

NASA vyvíja cez Boing raketu SLS za 15MLD uz 12rokov a 5 rokov meska. Pouzitelna bude v 2025 a pouzitelna na Mars bude 2030. A ty budeš vzdychať keď sa zruši jeden let okolo mesiaca? Navyse si ho zrusila NASA pretoze si po novom povedala, že treba 7 letov pred tym nez da certifikat na let s posadkou. To predtym nebolo. Takze to je nerealne. Nezostávalo ine len to zrusit. Nieje to Muskova chyba. FH je schopný letiet na Mesiac.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"2025 a pouzitelna na Mars bude 2030"
Lol, zozerem kefu ak to tak bude. Pridaj 10r a mozno vtedy to bude realne. Ale skorej to zrusia a spravia "novy" projekt.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No podla Boingu mala 2019 mat skusobny test a v 2025 prelet okolo mesiaca z ludmi. Potom po roku 2030, co znamena asi tak 2035 a viac by mohli ist smerom k Marsu. Pritom ta raketa je zastarala uz teraz. Ved start stoji tolko co 10-15 startov Falconu heavy. Ktori je sice mensi ale aj tak je to extremne drahe. Musia to zrusit a vypisat novu sutaz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Imvsrseipe brain power at work! Great answer!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cisty rozpravkar, co rusom prebral 60% biznisu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

We need a lot more inihsgts like this!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tu bol veľmi konkrétny dôvod prečo sa to zmenilo a nieje to zlyhanie Muska. Totiž Trump rozhodol, ze sa pôjde na mesiac a to už v tomto volebnom období. To všetkých v NASA vydesilo lebo niesu vobec pripravení.

Preto takýmto vyhlásením o oblete SpaceX prakticky ponúklo rýchle lety na mesiac ak NASA schváli peniaze na certifikácne lety Falconov Heavy.

Lenže NASA sa nedokáže zbaviť predraženého a roky meškajúceho programu SLS a Trump svoj plan o letoch na mesiac nepresadil.
Ba čo horšie, NASA po novom rozhodla, ze raketa musí letieť 7krat bez zmeny dizajnu aby bola certifikovaná pre lety s posádkou. To je možné pri F9, ktorý lieta často a stačí na vynesenie ľudí na ISS. A to je hlavný biznis. Ale je to priveľa na let F Heavy. Ten toľko nenalieta ani za 3 roky. A na mesiac NASA nechce ist teraz, takze naco? Nemá význam to teda certifikovať. NASA je zaseknutá na rakete SLS. ktorá poletí až 2025.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

preco by nasa mala schvalovat peniaze na certifikaciu FH
nech si to zacvaka sam elon muska a nech to ponukne potom nasa
kde je ten sukromny kapital? na vsetko chce muska prachy od nasa :):)

a ako som ti uz pisal, certifikaciu od nasa potrebuje len ak chce vynasat nasa astronautov ak chce vynasat svojich zamestnancov, alebo nejakych turistov tak nepotrebuje ziadne povolenia od nasa
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ak si si nevšimol tak NASA má KOTS program, kde udeluje peniaze za dosiahnutie míľnikov, ktoré si vytíči. Takže aj za vynášanie na ISS a vládne lety a podobne. Niesú to peniaze zadarmo ale za služby pre štát. Takisto to robí ULA teda Lockheed a Boing len dostávajú neporovnateľne viac.

Vo všetkých týchto spol. pracujú verejné aj súkromné peniaze spolu. Vesmírny priemysel je dnes príliš malý, drahý a rizikový pre turistiku. Takže najväčším zákazníkom je vláda a NASA. Neskôr sa to môže zmeniť.

Navyše turisti vo veľkom ešte neboli ani len na Orbite. Takže mesiac je overkill. Je rozdiel robiť loď pre náklad a pre posádku. A jeho dotiahnutie na spolahlivost pre posadku nemá význam robiť pre pár super bohatých turistov. Ani tí to nezaplatia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nikto nekazal muske slubovat oblet mesiaca turistami uz v tomto roku :)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A co sa ti nepaci? Ze rozmysla nahlas, ze je otvoreny o tom co by chcel? Tak sleduj Bezosov Blue Origin. Ten ti nepovie ani hovno.

Tak Muska nesleduj. Nepocuvaj co hovori a pozeraj sa uz len na to čo reálne štartuje. Ja osobne rozmýšlam spolu sním a baví ma to. Nuti ma to rozmyslat a argumentovat s tym co je a co nieje mozne. On sám dopredu nevie čo bude reálne uskutočniteľné lebo je to buducnost ale zato vie jasne čo by chcel a to nám aj povie a za tym ide. Tak skús nebyť tak detinsky negatívny a rob niečo užitočne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A tebe sa čo nepáči?
Že poukázal na to, že Musk je ojebávač?

Prečo vlastne píšeš odpovede pod článkom, ktorý je o tom, že Musk je ojebávač?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Me and this article, sitting in a tree, L---N-R-NEI-A-G!
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Doteraz bolo ďalej len 24 ľudí, v rámci deviatich trojčlenných posádok misií Apollo americkej vesmírnej agentúry NASA. Posledná, Apollo 17, pristála na Mesiaci v decembri 1972."


3 * 9 = 27
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

omg, tak asi ze traja tam boli 2krat
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jaj hej, nato som zabudol, autor to mohol v tom odstavci spomenúť, lebo aj to že niekto bol tak deleko dvakrat je celkom zaujímava a dôležitá informácia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Me and this article, sitting in a tree, L-EA--R-N-I-N-G!
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsak apollo13 nepristalo na mesiaci ale len obletelo, bol o tom aj megabijak pico vole, tak sa tu nezhovaduj tym ze poukazujes na detaily a vies malu nasobilku cu-cu -cu-curaku
Odpovedať Hodnotiť:
 

... sak nikto ani necakal taku sprostost ako vynasat ludi.

Elon,we love you.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár