neprihlásený
|
Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília |
|
Šifrovanie fotiek a videí vo fotoaparátoch nečakajte, výrobcovia sa k tomu nemajú
Značky:
šifrovaniefotoaparáty
DSL.sk, 5.2.2018
|
|
Najvýznamnejší výrobcovia fotoaparátov nereflektovali na výzvu profesionálnych fotografov, zatiaľ nepridali podporu šifrovania odfotených fotiek a natočených videí a až na jednu výnimku s nejasným plánom pridanie takýchto funkcií ani neavizujú.
Vyplýva to zo stanovísk výrobcov fotoaparátov, ktorých pôvodne pred viac ako rokom vyzvala nadácia Sloboda tlače, oslovených aktuálne Zdnetom.
Mnoho bežných užívateľov v súčasnosti fotí prevažne smartfónmi, tieto sa samozrejme ale okrem iného optikou nevyrovnajú vyšším modelom fotoaparátov. Hoci sa fotoaparátov predáva menej, sú stále dôležitým produktom pre všetkých náročnejších užívateľov a nepostrádateľné sú samozrejme pre profesionálnych fotografov.
Kým ale napríklad smartfóny dnes bežne šifrujú uložené dáta, súčasné fotoaparáty to nepodporujú. Profesionálni spravodajskí fotografi a tvorcovia dokumentov ale často zachytávajú citlivé informácie, ktorých sprístupnenie nežiadúcim stranám pred plánovaným zverejnením najmä v problematických oblastiach a režimoch môže ohroziť danú prácu alebo dokonca novinárov a ich zdroje alebo subjekty reportáží.
Od zosnímania dovtedy, kým majú tvorcovia príležitosť a čas ich preniesť na zabezpečené médium, sú vystavené riziku sprístupnenia nežiadúcimi stranami.
Zároveň získanie fotoaparátov s citlivými fotkami nežiadúcimi osobami môže byť niekedy nepríjemné aj pre bežných užívateľov.
Ako sme informovali v tomto článku, nadácia zastupujúca aj profesionálnych fotografov tak na konci roku 2016 oslovila hlavných výrobcov fotoaparátov, okrem iného Nikon, Canon, Sony, Olympus a Fuji, aby šifrovanie začali podporovať.
Ako presne by šifrovanie malo vyzerať, okrem iného aj s ohľadom na nezníženie funkčnosti a použiteľnosti fotoaparátov a kamier, priamo výzva nenavrhovala a očakávala, že nájdenie správneho spôsobu bude nejaký čas trvať. Od výrobcov ale chcela verejný záväzok, že podporu šifrovania pridajú.
Keďže šifrovanie nebolo pridané, Zdnet oslovil týchto výrobcov. Konkrétne k šifrovanie sa stanovisku vyjadril len Olympus, ale k jeho podpore sa nezaviazal. Avizoval iba, že bude pokračovať vo vyhodnocovaní tejto požiadavky a pripraví plán implementácie, kde je to primerané pre produktové plány Olympusu a požiadavky trhu.
Fuji neodpovedalo, Canon a Sony odmietli komentovať svoje plány do budúcnosti, Nikon avizoval, že konštantne načúva potrebám trhu a zvažuje odozvu fotografov.
Najnovšie články:
inzercia
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ako sa to odsifruje v pc?
Od: rolh
|
Pridané:
5.2.2018 11:02
Ked mam zasifrovane a dam pametovu kartu do PC potom co? Ako to odsifrujem?
|
|
Re: ako sa to odsifruje v pc?
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
5.2.2018 11:05
desifre(/dev/card);
|
|
Re: ako sa to odsifruje v pc?
Od reg.: Zapredaný
|
Pridané:
5.2.2018 11:15
No ved ako kazde sifrovanie. Musis vyskusak vsetky tie kombinacie ci ako to je. Nechaoem preco by to sifrovanie niemto pouzival ked su s tym take opletacky. To ja radsej dolezite a tajne data dam vzdy do priecinku co nazvem system42 a to nikto nebude otvarat... Odskusane, preverene. Totalne eNeSeJ odolne riesenie.
|
|
Re: ako sa to odsifruje v pc?
Od: PCnityMKOMO
|
Pridané:
5.2.2018 11:42
42 je odpoved na vsetko.
|
|
Re: ako sa to odsifruje v pc?
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
6.2.2018 6:43
Hypoteticky by sice niektorym mozog aspon obcas i na tvorbu myslienkovych pochodov pouzivajucim bytostiam mohla napadnut kacirska predstava, ze vsetko v podstate ani nie je otazka, ale taku eventualitu moze skutocne odhodlanie priekazne leda tak marginalizovat.
|
|
Re: ako sa to odsifruje v pc?
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
5.2.2018 11:47
Na pamäťovej karte vo fotoaparáte? Napríklad si novinár a ideš nafotiť putinových trpajzlíkov na východnej Ukrajine, ako zostreľujú ďalší civilný let... tak až ťa chytia, aby si nešiel na dno priehrady.
|
|
Re: ako sa to odsifruje v pc?
Od: picusko
|
Pridané:
5.2.2018 12:33
takto pojdu na dno priehrady aj ti, ktori fotili vtaciky v prirode... preventivne...
|
|
Re: ako sa to odsifruje v pc?
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
5.2.2018 12:37
Naozaj si myslis, ze keby tam chytili novinara a hodia ho na dno priekopy, ked by u neho nasli fotky ako "putinoví trpajzlíci zostreľujú ďalší civilný let" tak by ho zachranilo keby tie fotky boli zakodovane a on by ich odmietol ukazat/odkodovat?
|
|
Re: ako sa to odsifruje v pc?
Od: achjaj
|
Pridané:
5.2.2018 14:25
Vážne sa ho pýtaš, či myslí? Neblázni!
Paranoja je diagnóza, psychiatrická.
|
|
Re: ako sa to odsifruje v pc?
Od reg.: cca01
|
Pridané:
6.2.2018 9:21
Preco 42 a nie 33?
|
|
Re: ako sa to odsifruje v pc?
Od: kekeket
|
Pridané:
6.2.2018 9:57
staci zapnut nejaky disk space analyzer software ako napriklad space sniffer alebo DaisyDisk. A tvoj system42 by neobstal.
|
|
hmmmmmm
Od: lolofo
|
Pridané:
5.2.2018 11:47
Takže sa na to pozrime z pohľadu výkonu zrkadlovky, ak má RAW súbor pri 20Mpx okolo 30MB a foťák dokáže nafotiť viac ako 5 kontinuálnych snímok za 1s, aký dodatočný výkon potrebuje foťák, aby to dokázal spracovať? a to hovorím o nížšej strednej triede. Už teraz majú problém foťáky s prehrievaním pri natáčaní 4K videa, proste niet sa čomu čudovať že sa im to nechce riešiť.
|
|
Re: hmmmmmm
Od reg.: Trolitel
|
Pridané:
5.2.2018 11:56
Ľudia sa dokázali v 70 rokoch dostať na mesiac s primitívnymi technológiami a ty mi tu hovoríš že šifrovanie 4K RAW na fotoaparáte je problém?
|
|
Re: hmmmmmm
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
5.2.2018 12:00
Nie. Hovori, ze majú problém foťáky s prehrievaním pri natáčaní, co je uplne pochopitelne, nakolko karta paska priekazne nie je.
|
|
Re: hmmmmmm
Od: achjaj
|
Pridané:
5.2.2018 14:24
Šifrovanie nie je problém, stačí na to malý chip, alebo preniesť to na Secure Digital karty. Skôr problém je v tom, že fotiť sa dajú aj trestné činy. Napríklad teroristi bežne natáčajú svoje akcie. Ak by foťáky a kamery mali šifrovanie, nebude proti nim žiaden dôkaz.
Dosť často sa v médiách spomínajú pedofili. Nebolo by to super, ak budeš mať foťák, ktorý ti všetko zašifruje a keď ti urobí v byte záťah polícia, nebudú mať nič?
Najslabší článok zostáva už len foto a video technika. Ak to dostaneš do mobilu, PC, tabletu, všetko zašifruješ. Kým ťa však chytia s foťákom, s pamäťovou kartou, je šanca že niečo u teba nájdu.
Vynechám pedofilov, čo priemyselná, vojenská špionáž? Chytia ťa a nemajú nič. Všetko zašifrované.
Preto si myslím, že nechcú šifrovať. Ak by chceli, je to len jeden malý chip, alebo doplnenie hl.čipu o šifrovací blok.
|
|
Re: hmmmmmm
Od: zxcvbn
|
Pridané:
5.2.2018 14:50
Zase nehladaj konspiraciu za kazdym rohom. Ta funkcia tam nie je, lebo ju trh proste masovo nepotrebuje. A vyrobcovia fotakov uz takto produkuju firmware, ktory horko-tazko funguje. Nejake sifrovanie nemaju cas dorabat, ked treba programovat nove modely, kde budu ako tak poopravovane chyby minulych modelov.
|
|
Re: hmmmmmm
Od: anemasto
|
Pridané:
5.2.2018 17:30
mal by ti niekto natrhnut anal.
ked ti ukradnem fotak a zneuzijem tovje fotky, potom sa boj teroristov a chujov
|
|
Hdhei
Od: Hruwuc
|
Pridané:
5.2.2018 13:12
Nafotim, vyberiem kartu, zamknem do kufrika. Lacne HW sifrovanie.
|
|
Re: Hdhei
Od: achjaj
|
Pridané:
5.2.2018 14:31
Ešte jednoduchšie. Nafotím, vyberiem kartu, cez OTG nahrám údaje do šifrovaného smartu, kartu prepíšem náhodnými dátami, vybavené.
Skoro by som povedal, že určite musí byť niekde aj dostupné jednoúčelové zariadenie na toto. Len zasunieš kartu, celú skopíruje a vymaže. Ak nie, čoskoro bude. A ak nie, stačí program pre smartphone.
|
|
Najlepsie sifrovanie by bolo...
Od: rolh
|
Pridané:
5.2.2018 14:30
Najlepsie sifrovanie by bolo, keby vedel originalnu fotku zasifrovat do inej ... ze napriklad nafotis nieco zakazane a oni uvidia stromceky, domceky atd. Ale v skutocnosti to bude zasifrovane.
|
|
Re: Najlepsie sifrovanie by bolo...
Od: achjaj
|
Pridané:
5.2.2018 14:34
Hej, bol si v Pakistane kde ťa chytili pri fotení voj.základne a vo foťáku ti nájdu len fotky Tatranských kamzíkov, síce každý má 100MB, ale krásne. A každá min. 30x.
|
|
Re: Najlepsie sifrovanie by bolo...
Od: anemasto
|
Pridané:
5.2.2018 17:32
preco nie.. ludia sa vzdy smeju svifi, a potom to o 20 rokov pouzivaju. chces sa stavit ?
ked som stratil SD kartu z nejakeho dovodu - debilne nohavice kde mi vypadla SD karta alebo co, tak som dost zanevrel na fotaky.. sice nic moc tam nebolo, ale xyz fotiek z dovolenky, v PC som tu mal, mal som to zmazat.. jednoducho nepotrebujem, aby niekto videl moje oto, ved nemam facebook a potom starcam karty sakra..
|
|
Re: Najlepsie sifrovanie by bolo...
Od: testerovac
|
Pridané:
5.2.2018 17:00
mas na mysli obrazovu steganografiu?
|
|
Re: Najlepsie sifrovanie by bolo...
Od reg.: Trolitel
|
Pridané:
5.2.2018 17:02
Saaaaakra... si nejaky rychly. Ja som si musel gúgliť názov lebo som si nevedel spomenut :/
|
|
Re: Najlepsie sifrovanie by bolo...
Od reg.: Trolitel
|
Pridané:
5.2.2018 17:01
To už je problém Steganografie.
|
|
Re: Najlepsie sifrovanie by bolo...
Od: steganografik
|
Pridané:
5.2.2018 17:04
A dokaze ta steganografia uptavit chlapa s holym kokotm na peknu zensku s upravenou picou?
|
Pridať komentár
|
|
|
|