|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zmena času
Od: Rado2
|
Pridané:
4.2.2018 12:04
čo je také hrozné na zmene času? To naozaj väčšina ľudí každý deň zaspí v rovnakom čase, nikdy nie o hodinu neskôr? A nikdy sa počas noci nezobudí a v spánku tak trávi rovneké množstvo času a tým pádom zmena 2x za rok spôsobí katastrofu?
Určite zrušenie zmeny času v existujúcich softvéroch nespôsobí problém?
Ale keď už, dúfam, že zostaneme na letnom čase :)
|
|
Re: Zmena času
Od: moje2458789
|
Pridané:
4.2.2018 12:07
preboha, naco nam je ten bordel v doprave napriklad
|
|
Re: Zmena času
Od: Rado2
|
Pridané:
4.2.2018 12:43
To je pravda, že to je bordel, ja by som bral aj stály letný čas, ale všade čítam skôr vyplakávanie o bioritme
|
|
Re: Zmena času
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
4.2.2018 13:42
Letny je tiez podla mna lepsi :)
|
|
Re: Zmena času
Od: ejha
|
Pridané:
4.2.2018 14:03
Nie, zimný je fajn.
|
|
Re: Zmena času
Od reg.: raketa
|
Pridané:
4.2.2018 14:30
zimny cas je spravny, lebo polnoc je o polnoci tak ako ma byt
|
|
Re: Zmena času
Od: smutné
|
Pridané:
4.2.2018 14:48
Toto je najdôležitejší problém EU.
|
|
Re: už sa vrátili domov všetci utečenci.
Od: derevorivac
|
Pridané:
4.2.2018 14:52
No tak vstaneš o 6tej namiesto o 5tej.
Bude viac detí?
|
|
Re: už sa vrátili domov všetci utečenci.
Od: future x
|
Pridané:
4.2.2018 14:53
Ja používam presýpacie hodiny.
|
|
Re: už sa vrátili domov všetci utečenci.
Od: život je boj
|
Pridané:
4.2.2018 14:56
Zmena je život.
|
|
Re: už sa vrátili domov všetci utečenci.
Od: hmmmmmmmmmm po
|
Pridané:
4.2.2018 15:00
Najzaostalejšie krajiny nikdy nepoužívali letný čas.
Totalitné krajiny už zrušili letny čas.
Úspešné krajiny používajú letný čas.
https://goo.gl/VMn1pv
|
|
Re: už sa vrátili domov všetci utečenci.
Od: ejha
|
Pridané:
4.2.2018 21:11
A Japonsko je teda v ktorej kategorii?
|
|
Re: už sa vrátili domov všetci utečenci.
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
5.2.2018 1:29
tvaly letny cas naraba so svetlom teoreticky najoptimalnejsie. pocas zimnych mesiacov je slnko daleko od zeme, a preto je pre cloveka praktickejsie, ked je tma "az" 17:30 a nie ze uz 16:30. zaroven rano je tma tak, ci tak - ci uz 6:30 alebo 5:30. kdezto v letnych mesiacoch, kedy je slnko k zemi blizsie, a pre cloveka je pocas celeho 24-hodinoveho cyklu k dispozicii celkovo viac svetla, je nepodstatne, ci je vecer uz 16:30, alebo az 17:30, pretoze tma je az o par hodin neskor a rano je zas svetlo tak skoro, ze aj keby v lete nebol aplikovany letny cas, tak tma uz o 5:30 urcite nebude...
|
|
Re: už sa vrátili domov všetci utečenci.
Od: LeNiVy
|
Pridané:
5.2.2018 8:54
Lenze do kostola chodis aj tak az na 19:00 :D takze mas jedno ci zimny ci letny :D
|
|
Re: už sa vrátili domov všetci utečenci.
Od: trinar
|
Pridané:
5.2.2018 11:50
trochu si sa sekol,
pocas zimnych mesiacov je slnko k zemi najblizsie a pocas letnych je najdalej, aspon na severnej pologuli.
|
|
Re: už sa vrátili domov všetci utečenci.
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
5.2.2018 15:55
ano napisal som to opacne. ale pointa ti snad neunikla :) chcel som naznacit ze trvaly letny cas by bol praktickejsi
|
|
Re: už sa vrátili domov všetci utečenci.
Od: kedocku
|
Pridané:
5.2.2018 19:31
ked dospejes a budes mat vek dospeleho zistis ze posun ti neprospieva, ked som mal 13 tiez som bol taky hrdina ako ty
|
|
Re: už sa vrátili domov všetci utečenci.
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
6.2.2018 13:43
asi ti uniklo o com sa tu bavime. a o com je aj prispevok nizsie kde autor uvadza ako priklad svetlo v banskej bystrici... ide o to ze nechceme menit cas - to co vadi aj tebe (mne to osobne nevadi lebo este mam asi len 13 tak ma to caka) - ale to co chceme je jeden fixny cas ale nie ten "zimny" ale chceli by sme trvalo letny cas = pocas celeho roka utc+2
|
|
Re: Zmena času
Od reg.: martinmm
|
Pridané:
4.2.2018 17:57
Súhlasím - polnoc by mala byť presne o poloci - a to na celej zemeguli - bez výnimky...
|
|
Re: Zmena času
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
4.2.2018 18:24
Presne tak. Navrchu i naspodu naraz.
|
|
Re: Zmena času
Od: Pojebsimater
|
Pridané:
5.2.2018 7:01
Nie každý deň by sa mala posúvať náhodne o tri hodiny!!!
|
|
Re: Zmena času
Od: ujo tomas
|
Pridané:
5.2.2018 13:45
ako to, ze tu nie je anketa? :)
|
|
Re: Zmena času
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
4.2.2018 21:00
Zimny je sice spravny, to ale neznamena lepsi.
Co ma sklamamlo, nikto v diskusii nenapisal konkretne casy zapadu a vychodu Slnka. Mohlo to byt aj v clanku!
Povedzme, ze Slovensko ma v cca strede Bansku Bystricu.
Najvacsie extremy z pohladu trvania dna a noci su samozrejme cez letny a zimny slnovrat teda cca 21.juna a 21.decembra.
21.juna Slnko v BB vychadza 4:40 a zapada 20:47 SELC (CEST)
21.decembra Slnko v BB vychadza 7:31 a zapada 15:49 SEC (CET)
Vid timeanddate.com/sun/@3343954?month=6&year=2018
Ak nechame zimny cas, bude v lete "o hodinu menej", teda v lete 21.juna Slnko vyjde 3:40 a zapadne 19:47.
Ak nechame letny cas, bude v zime "o hodinu viac", teda v zime 21.decembra Slnko vyjde az 8:31 a zapadne 16:49.
Pretoze v zime tak ci tak chodime pri posune casu do roboty/z roboty potme pri ponechani letneho casu mi ten zimny den od 8:31 do 16:49 pride ovela viac prijatelnejsi
ako keby sme nechali zimny cas a letny den by bol od 3:40 do 19:47.
Som preto za ponechanie letneho casu.
|
|
Re: Zmena času
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
4.2.2018 21:13
P.S.: V Cine rozhodli z dovodu upevenia moci mat jediny cas a to Pekingsky. Cina sa tiahne cez 5 casovych pasiem (od +5 po +9). Drviva vacsina obyvatelstva (vyse 90%) zije "na vychodnej strane" v pasmach +7 az +9. Kedze Peking je v zone +8 nijako im to nevadi. Ale jednotkam percent obyvatelov na "opacnej strane" kde maju +5 a ziju v pohranici (napr.) s Pakistanom (kde maju samozrejme +5) znamena prechod par metrov cez hranice posun o tri hodiny.
Co bude vyhovovat Slovakom, zrejme nebude vyhovovat Spanielom (Portugalci su uz v pasme 0, Islandania maju 0 hoci cast ostrova je technicky v -2), idealne by bolo aby kazda krajina jasne definovala aky posun by chcela mat a nejako to pekne zosuladit.
Okrem toho moze unia ZRUSIT POVINNE posuvanie casu, a moze ZAKAZAT posuvanie casu.
|
|
Re: Zmena času
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
5.2.2018 9:08
ale ak pracujes a komunikujes s kolegami v celej Europe, je lepsie, ak vsetci zacinaju pracovat cca o rovnakej hodine. Uz s UK je niekedy problem, ked im napisem a oni si pridu do prace az o dve hodiny (lebo chodia na 9:00 plus posun).
|
|
Re: Zmena času
Od: Oer Oer
|
Pridané:
4.2.2018 22:43
Strc si letny cas do riti
|
|
Re: Zmena času
Od: fasdfasdf
|
Pridané:
5.2.2018 23:10
strc si svoju rit do svojich ust
|
|
Re: Zmena času
Od: XMen
|
Pridané:
5.2.2018 10:13
Hmm konecne niekto v diskusiach kto aj mysli ale tak zas toto nie je SME.sk
Ja by som to ponechal tak ako to je. Nemyslim si ze to az tak skodi. Dost otazna bude asi aj ta Finska studia.
|
|
Re: Zmena času
Od: Borat
|
Pridané:
5.2.2018 11:01
No Fínska sauna hmm.....
|
|
I told my kids we\'d
Od: Joyelle
|
Pridané:
14.2.2018 4:09
I told my kids we'd play after I found what I neeedd. Damnit.
|
|
Re: Zmena času
Od reg.: black3r
|
Pridané:
4.2.2018 12:09
ja som si poslednu zmenu casu ani extra nevsimol.., iba potom som si tak uvedomil ze dajak je skorej tma vecer :D
|
|
Re: Zmena času
Od: brandis
|
Pridané:
4.2.2018 15:12
TY NEZAMESTNANÝ TROLL
|
|
Re: Zmena času
Od: Oer Oer
|
Pridané:
5.2.2018 8:26
Ty chodis do roboty cez vikend? Si robos?
|
|
Surinpsirgly well-wr
Od: Sequoia
|
Pridané:
14.2.2018 6:30
Surinpsirgly well-written and informative for a free online article.
|
|
zimny cas
Od: letny cas
|
Pridané:
4.2.2018 12:10
Ak zrusime letny cas tak prideme o hodinu svetla denne. Ak by sa zrusil zimny tak som za. Mimochodom my a spanielsko sme posunuty o 2 hodiny (napr. cas kedy zapada slnko) a sme v tom istom casovom pasme. To znamena ze ich zimny cas je este o hodinu posunuty viac ako nas letny cas
|
|
Re: zimny cas
Od: Twixie_
|
Pridané:
4.2.2018 12:34
Tým, že nebudeme posúvať čas, tak sa naša časť zeme odkloní od slnka?
Srsly, nie každému začína deň o piatej ráno. Je to zvrátenosť z nejakých historických čias keď král nemohol spávať a nútil úradníkov pracovať s ním. Akýkolvek nápad na chodenie do práce na šiestu by mal zhoreť v pekle.
|
|
Re: zimny cas
Od reg.: raketa
|
Pridané:
4.2.2018 14:33
tak tak, suhlas, o ziadnu hodinu svetla denne neprideme, ved nikto mu nezakazuje vstavat skor a tu hodinu svetla denne plodne vyuzit :)
|
|
Re: zimny cas
Od reg.: martinmm
|
Pridané:
4.2.2018 18:05
Až budeš chodiť do práce a mať pevný pracovný čas a po práci budeš chcieť ísť napr. o šiestej na bicykel, alebo si len tak posedieť na slnku na terase pri pive - ale nebudeš môcť, lebo už bude tma - potom pochopíš ako to myslel s tou hodinou svetla navyše...
|
|
Re: zimny cas
Od: čitateľ
|
Pridané:
4.2.2018 18:11
A to ti nenapadlo, že v takom prípade sa môže posunúť aj pracovný čas?
|
|
Re: zimny cas
Od: msw
|
Pridané:
4.2.2018 18:44
a to ti nenapadlo, že to je nepravdepodobná blbosť a aj keby, tak je to oveľa komplikovanejšie než zimný/letný čas, ktorý fungoval doteraz?
|
|
Re: zimny cas
Od: čitateľ
|
Pridané:
4.2.2018 18:56
Človek by neuveril keby nevidel. Komplikovanejšie je nič neposúvať, heh. To len potvrdzuje, že ľudia boli v minulosti na oveľa vyššej úrovni, keďže si s týmito komplikáciami poradili.
|
|
Re: zimny cas
Od: draagon
|
Pridané:
4.2.2018 20:22
No s posuvanim je to pravda, ale akurat na slovensku by bol vhodnejsi ten cas, co je teraz letny. Sme totizto uz relativne dost na vychode a u Nas by bol vhodnejsi ked zimny, tak vychodoeuropsky cas. Zoberme si, ze medzi Michalovcami a len Prahou je 35 minut rozdiel pri vychode a zapade slnka, a to nehovorim o Nemecku, Francuzsku a ostatnym zapadnym krajinam. ( tam je v mnohych pripadoch pri rovnakom casovom pasme rozdiel aj viac ako hodina ). To, ze im by aj vyhovoval zimny cas, ale tu na Slovensku to v tejto dobe by bolo skor kontraproduktivne. Tu ked tak letny cas a ked ostatna Europa by prijala zimny cas, tak by sme sa dostali max do ineho casoveho pasma a hotovo.
|
|
Re: zimne topky
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
4.2.2018 20:48
Lenze zoberme si, ze to z Michaloviec do Prahy staci strihnut cez severny pol, zapichnut don tycku, a uz po jednom obehu vychadza v Prahe slnko priekazne vcera.
|
|
Re: zimny cas
Od reg.: martinmm
|
Pridané:
4.2.2018 19:24
Fakt, super nápad. Stačilo by osloviť len zamestnávateľov na Slovensku a bolo by. Kde začnem? Asi automobilkami! Najprv Kia, VW a potom Peugeot.
To vieš, že im ide o to, aby si mal po práci čas na seba. Zabudni! Žiadne záľuby a žiadny šport, aby si podal aspoň taký výkon, ako Fico v prvej a poslednej nočnej.
Aj televízie ti budú vymývať mozog, že je to lepšie, lebo vďaka letnému času prichádzajú o jednu hodinu vyššej sledovanosti.
Za všetkým hľadaj peniaze.
|
|
Re: zimny cas
Od: čitateľ
|
Pridané:
5.2.2018 18:50
Ty si smiešny. Nielen automobilky, ale všetci dva krát do roka posúvajú pracovnú dobu o hodinu. Skús si to všimnúť.
|
|
Re: zimny cas
Od: quix_zabudol_som_heslo
|
Pridané:
4.2.2018 19:42
netaraj aspon, v letnych mesiacoch je svetlo brutalne dlho a v zimnych je ti to u prdele, tam je skoro stale tma a vsade aj tak zima, ziadna terasa alebo bronz. to su len fantazmagorie zastancov debilneho letneho casu..
|
|
12345
Od: AlbHert
|
Pridané:
5.2.2018 17:40
nie je kazdy taky magor ako ty, co presedi cely rok v izbe za PC, a teda mu je uplne jedno, ci je v lete o hodinu Slnko dlhsie alebo nie..
|
|
Re: zimny cas
Od: letny cas jedine
|
Pridané:
5.2.2018 8:56
presne toto ma vytaca, idem do prace , tma, pridem z prace tma, ovela lepsi je letny cas trebars aj v zime, lebo ta je aj tak na cocot.
|
|
Great aricelt, thank
Od: Stone
|
Pridané:
14.2.2018 6:46
Great aricelt, thank you again for writing.
|
|
Re: zimny cas
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
4.2.2018 12:35
"hodinu svetla denne"... v odbornej diskusii sa nehadzu udaje len tak od buka do buka. Kolko je to fotonov?
|
|
Re: zimny cas
Od: Sloniik
|
Pridané:
4.2.2018 16:19
Devet
|
|
Re: zimny cas
Od: socka Ladislav
|
Pridané:
4.2.2018 17:16
odpovedame celou vetou: priekazne devet fotonov, ujo syntax terror x....
|
|
Re: zimny cas
Od: Neviem-
|
Pridané:
4.2.2018 12:40
Prídeme o hodinu svetla denne? Vážne?
Tak potom EU kurevsky vybabre so všetkými majiteľmi fotovoltických panelov.
|
|
Re: zimny cas
Od: adfsdf
|
Pridané:
4.2.2018 12:41
Naozaj. Plati pre tych, co pracuju a chodia denne do prace. Nie tych, co neplodne prispievaju do diskusie.
|
|
Re: zimny cas
Od: Neviem-
|
Pridané:
4.2.2018 14:05
To sa mňa netýka. Jednak do diskusie prispievam vždy zásadne iba plodne a druhak, nechodím do práce denne, ako väčšina civilizovaných ľudí mám voľné víkendy.
|
|
Re: zimny cas
Od: onem
|
Pridané:
4.2.2018 14:20
Zapad/vychod slnka je u nas posunuty voci Spanielsku (zas inak Malacky a inak Michalovce) o 2 hodiny len okolo rovnodennosti. Okolo slnovratov je to zas inak. Treba brat do uvahy "longitude" aj "latitude".
|
|
Letny cas
Od: ig0rko
|
Pridané:
4.2.2018 12:30
Nech je stale letny cas. Sice v zime budeme chodit do roboty este v noci ale aspon ked prideme domov bude este svetlo.
|
|
Re: Letny cas
Od: dnes má meniny Veronika
|
Pridané:
4.2.2018 13:40
Jednoznacne treba nechat iba letny cas, zimny je napixu
|
|
Re: Letny cas
Od: ejha
|
Pridané:
4.2.2018 14:04
Nesúhlasím.
|
|
Re: Letny cas
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
4.2.2018 14:42
To ja uz nesuhlasim rovno priekazne.
|
|
Re: Letny cas
Od: Oer Oer
|
Pridané:
4.2.2018 22:39
Nastastie podla kokotov, ktori nemozu spavat, a tak vstavaju zarovno s kohutmi a robosmi, to nebude. Ak sa nieco zrusi, bude to letny cas, pretoze standardny je ten zimny. :P
|
|
Re: Letny cas
Od: AlbHert
|
Pridané:
5.2.2018 17:48
standartny cas ty moj.. Este povedz, ze to je cas od boha. Tvoja kokotia hlava je standartna. Dalsi interierovy magor.
Co ti je aky problem ci si odspis 7 hodin o hodinu skor alebo neskor? Aki kohuti? Ty si kohuta videl len na obrazku!
|
|
Your post has moved
Od: Jady
|
Pridané:
14.2.2018 7:16
Your post has moved the debate fodwarr. Thanks for sharing!
|
|
Zimný čas
Od: čitateľ
|
Pridané:
4.2.2018 12:40
Ešte nahradiť pomenovanie zimný čas za prirodzený čas, a bude to v poriadku.
|
|
Re: Zimný čas
Od: jancici
|
Pridané:
4.2.2018 13:11
presne tak !
síce v zime už cca o 15:00 slnko začína zapadať, na letný čas (utc+2) je to už 16:00 tak je v zime skôr tma, ALE v zime sú kratšie dni ...
|
|
Re: Zimný čas
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
4.2.2018 16:57
Nie. Uplne najdolezite je rozhodnut, ci sa ma zacinanie zapadanie detekovat alebo detegovat.
|
|
Re: Zimný čas
Od: 4564566
|
Pridané:
6.2.2018 9:46
"Priekazný čas"
|
|
Titulok
Od: God
|
Pridané:
4.2.2018 12:41
Snáď nechajú letný. Aj keď predpokladám že krajiny v pásme UTC±0 používajúce UTC+1 ako napríklad Španielsko budú skôr za zimný
|
|
Re: Titulok
Od: Rado2
|
Pridané:
4.2.2018 12:45
No to som svedavý, či vôbec budú chcieť zachovať jednotnú časovú zónu v celej EU
|
|
Re: Titulok
Od: janc1c1
|
Pridané:
4.2.2018 13:15
to je naozaj na diskusiu, EU nieje taká veľká ako USA ale možno by španielsko, portugalsko a možno iné krajiny mohli byť v UTC0 ako anglicko, ktoré tiež patrí do európy.
čína je v tomto tiež extrém, má jednu časovú zónu a ľudia v západnej číne žijú vo virtuálnom čase, už neviem kde ale nedávno bol o tom článok.
|
|
Re: Titulok
Od: Peter12345
|
Pridané:
4.2.2018 13:26
Portugalsko je v UTC +0
|
|
Re: Titulok
Od: Sloniik
|
Pridané:
4.2.2018 16:21
Ja viem kde bol. Na internete... :D ale ano eu by mala mat 2 casove pasma. Lenze my uz sme vo vychodnom bloku boli a nedopadlo to dobre.
|
|
Re: Titulok
Od: ejha
|
Pridané:
4.2.2018 14:08
Podľa mňa by mal byť na celom svete rovnaký čas, žiadne hlúpe posuny. Veľa vecí by to zjednodušilo. Ja napr. nevidím problém v tom, že by som podľa čísiel vstával o 14:00 a zaspával o 6:00.
|
|
Re: Titulok
Od: Neviem-
|
Pridané:
4.2.2018 14:19
Už sa to tu minule spomínalo, že by okamžite začala vojna o to, ktorá krajina bude mať 12:00 presne na poludnie. Neverím, že by Donald povedal, že OK, nech je to v Európe, my sa prispôsobíme. A rovnako nafúkaní angličania, čo jazdia zanovito na opačnej strane cesty a majú ešte aj vlastného pápeža, teda tú babku, by nikdy neustúpili. Takže také nikdáj nebude.
(Tento príspevok bol plodný ako plodová voda.)
|
|
Re: Titulok
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
6.2.2018 17:41
Vlavo sa jazdilo aj tu na Slovensku. Ale kedze sme lahko ovplyvnitelni lobistami...
|
|
Re: Titulok
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
4.2.2018 21:32
EU nema jednotnu casovu zonu. "Island", Irsko, (este stale) Britania, Portugalsko, Kanarske ostrovy (=Spanielsko) maju +0 a nie +1. Finsko, Estonsko, Litva, Lotyssko, Rumunsko, Bulharsko, Grecko maju +2.
To mi ako jednotna casova zona nepripada.
Ked zrusit povinne posuvanie casu, tak by mala kazda krajina povedat, v akom chce byt pasme. Nema zmysel trvat na jednom, na nejakom okraji (alebo na oboch) budu potom stale nespokojny. Okrem toho nie v celej EU sa zacina skola o 8:00, dokonca ani 1.september nie je vsade start roku (Dansko zacina cca 11.augusta). Holt historia...
|
|
Re: Titulok
Od: Oer Oer
|
Pridané:
4.2.2018 22:41
Nie, nenechaju. Ak nieco nechaju, tak zimny. Nastastie. A si kokot.
|
|
letny jedune
Od: UTC a BTC
|
Pridané:
4.2.2018 13:39
Nechajte letny cas stale
|
|
Re: letny jedune
Od: čitateľ
|
Pridané:
4.2.2018 17:39
To ale neznamená, že budeš mať aj v zime leto.
|
|
Re: letny jedune
Od: leto
|
Pridané:
4.2.2018 19:41
Škoda.
|
|
Re: letny jedune
Od: Oer Oer
|
Pridané:
4.2.2018 22:42
Zato ze si nespavy kokot, nevnucuj to aj ostatnym
|
|
Re: letny jedune
Od: AlbHert
|
Pridané:
5.2.2018 17:54
vysveli mi niekto argument tejto dutej hlavy? Ty chodis spavat v lete o 21.30, tak potrebujes tmu?
|
|
to su zas inteligenti
Od reg.: bhawk
|
Pridané:
4.2.2018 13:46
...ti co tu bliakaju, ze zimny cas je super pre nas biorytmus a mal by ostat ten, tak presne ti budu o 2 roky 3.14covat, ze maju rozbity biorytmus, lebo ich cez leto rano budi slnko o 3:30. Osobne by som bol za letny cas na trvalo. Hoci aby bol vlk styty aj koza cela, mal by sa cas posunut pol hodinu medzi a ostat tak. Naviac, presne je tu spomenute: Spanieli maju o 2 h posunuty vychod slnka... EU by mala mat 2 casove pasma: po nemecko a taliansko a benelux, portugalsko, francuzsko a spanielsko uz UK cas.
|
|
Re: to su zas inteligenti
Od: ejha
|
Pridané:
4.2.2018 14:13
Všetko je to o zvyku. Španielom síce o 2h vychádza neskôr slnko ale až o 3h alebo 4h neskôr otvárajú obchody. Je to len o kultúre. Keď sme z pri..nej kultúry robotníkov, čo museli o 4 ráno utekať makať do bane a na panské, tak je jedno ako nám nastavia čas. Väčšina sprostých ľudí aj tak bude vstávať a zaspávať so sliepkami. Ja som napr. najproduktívnejší medzi 16:00 - 23:30. Keď ma zobudí niekto o pol 6 ráno som len kúsok od infarktu.
|
|
Re: to su zas inteligenti
Od: ejha
|
Pridané:
4.2.2018 14:17
Celkovo sa stotožňujem s názorom, že ľudia, čo chodia neskôr spať sú kreatívnejší a tí, čo radšej vstávajú skoro ráno sú súci skôr na manuálnu činnosť. Už som o tom čítal aj pár vedeckých článkov a aj z osobného pozorovania okolia mi to tak naozaj vychádza. Napokon, stačí sa pozrieť na dizajn v Španielsku a u nás...
Preto ak chceme v tejto našej ospalej diere podporiť kreativitu, mal by zostať zimný čas.
|
|
Re: to su zas inteligenti
Od: ejha
|
Pridané:
4.2.2018 14:22
A podľa môjho skromného názoru sa aj ako nultý poludník mohol radšej udržať ferrský meridián, ktorý viedol cez západný mys ostrova Ferro Hierro v skupine Kanárskych ostrovov v Atlantiku.
|
|
Thknas for taking th
Od: Deandre
|
Pridané:
14.2.2018 5:10
Thknas for taking the time to post. It's lifted the level of debate
|
|
Re: to su zas inteligenti
Od: ...
|
Pridané:
4.2.2018 14:34
Ja som najviac produktivny od 5:00-8:00 a nasledne az po 17:00. Medzi tym ma zatazuju kokotinami ti "kreativni", lebo do 8:00 potrebuju spat a clovek cely den nic neurobi. A som za zachovanie posuvania casu, pripadne akceptujem letny cas celorocne.
|
|
Re: to su zas inteligenti
Od: čitateľ
|
Pridané:
4.2.2018 18:13
Apriori proti tomu čo je prirodzené. A just.
|
|
Re: to su zas inteligenti
Od: Hello
|
Pridané:
4.2.2018 20:15
Ja som zas čítal pár vedeckých článkov, že absolútne každý človek to má všetko nastavené individuálne.
Spomínali tam tiež, že existuje isté percento narcistických chujov, ktorí seba považujú za niečo nadradené a ostatných považujú za podpriemerných robotníckych chudákov. Odporúčal tam ich ignoráciu, ale mne to jednoducho nedalo...
|
|
Re: to su zas inteligenti
Od: ejha
|
Pridané:
4.2.2018 21:19
Daj link tu a tu a ja ti potom tiez poslem - nech vieme, ze ako to teda je naozaj, nielen z brucha odpoved.
|
|
Re: to su zas inteligenti
Od: ejha
|
Pridané:
4.2.2018 21:24
Len tak na rozbeh: http://dopice.sk/kXd
|
|
I\'m impressed! You\'v
Od: Ebony
|
Pridané:
14.2.2018 7:50
I'm impressed! You've managed the almost imielspbso.
|
|
sedlaci
Od: ferko.hanso
|
Pridané:
4.2.2018 14:59
Páči sa mi, ako typickým stredoeurópskym sedlákom vadí, že sa stmieva o hodinu skôr.
1. to by sa divili, keby vedeli že na svete existujú aj ľudia, ktorým napr. celé leto slnko nezapadá vôbec, a naopak v zime je tma celý mesiac.
2. nevedia že časové zóny sú častokrát rozťahané po zemepisnej dĺžke, napr. už spomínané Michalovce vs západ Španielska - rovnaký čas a Slnko úplne inde, ale nikto nevyplakáva.
3. tiež sa mi páčia tí, ktorí nevedia, že zimný čas je ten "správny" a letný je ten umelý vymyslený, takže ten, ktorý by sa mal zrušiť, keď už niečo chceme rušiť.
|
|
Re: sedlaci
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
4.2.2018 19:55
Ze sa niekde stmieva inak je mi u prdele. Zijem na Slovensku, som zvyknuty na zimny/letny cas a nechcem to menit. Dlhe letne vecery sa mi pacia.
|
|
Re: sedlaci
Od reg.: vrtak_das_osmicka
|
Pridané:
5.2.2018 10:53
Sak ked ostane len letny, dlhe letne vecery ti ostanu.
|
|
Re: sedlaci
Od: ejha
|
Pridané:
5.2.2018 13:00
A čo spoločnosti bráni, aby dlhý letný večer začínal už o 18:00 popoludní? Prevádzkové časy nastavujú zväčša majitelia podnikov, prípadne im do toho pindá volená miestna samospráva...
|
|
Re: sedlaci
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
5.2.2018 16:27
Mozes nastavovat prevadzkove hodiny ako chces ci uz so samospravou alebo nie, ked pracovny cas bude stale koncit 16-17 hodin, tak sice letny vecer moze zacat o 18:00 ale do hodinky, hodinky a pol sa zmeni na letnu noc, pretoze slnko zapadne.
|
|
Re: sedlaci
Od: .vždy
|
Pridané:
4.2.2018 22:45
Asi tak.
|
|
zelezne polia
Od: hahahane
|
Pridané:
4.2.2018 15:38
myslim ze to denne svetlo je dost precenovane ked kvoli nemu posuvaju cas.
pred sto rokmi ked plebs musel ist sa jebat na pole s motikami tak to malo zmysel.. aspon videli kde jebu s tou motykou a mohli jebat efektivne od rana do vecera.
preco jebali motikami do tej zajebanej zeme od kamenov a preco tam vobec boli tie kamene kto ich tam nasypal?
mali ist na ine pole kde neboli kamene kokoti.
a ked boli kamene vsade mali sa na to vyjebat a zasypat to novou vrstvou ale potom by mali tolko volneho casu ze by im z toho prejebalo a co by robili cele dni a motyky by hrdzaveli zajebane na hnoji az by zhrdzaveli na prach a do zeme by sa dostalo zelezo a jebat zelezo to neni jak jebat kamene.
to nerozjebes.
|
|
Re: zelezne polia
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
4.2.2018 16:46
posielam hrable
|
|
Re: zelezne polia
Od: letny cass
|
Pridané:
5.2.2018 8:58
hrable na posuvanie casu?
|
|
Re: zelezne polia
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
5.2.2018 9:08
nie, len mi prislo zeby potreboval pohrabat trochu
|
|
toľko nezmyslov
Od: jaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
4.2.2018 17:01
čo je tu v argumentácii sa len tak niekde nevidí.
Ono naši predkovia nemali internet, tak im zjavne nemal kto poradiť aký čas je správny a prečo :D
Že 12-ta hodina je na poludnie a polnoc v polovičke noci to asi vymysleli pri Mariši, že chytráčikovia?
|
|
Re: toľko nezmyslov
Od: G vývod
|
Pridané:
5.2.2018 8:28
Wow, ty si hotový mysliteľ. Polnoc v polovičke noci :)))
|
|
That adeedssrs sever
Od: Irish
|
Pridané:
14.2.2018 5:58
That adeedssrs several of my concerns actually.
|
|
nemam predstavu
Od: anemasto
|
Pridané:
4.2.2018 17:23
posuvanie casu je bullshit bullshitov
ty nemas rolety? zaves?
a co ma hovorit ten, co pride domov a ma spat od 8 do 16 ?? ma si najst inu pracu ?
posun casu je najvacsia experimentalna 3.1415covina aku poznam v koleracii s hodinami.
tak ci tak mas rovnaky pocet hodin, to je fuk ci zabudnes posunut cas alebo ho posunies dva krat.
kecy i tom, ako nemozem behat po vonku, lebo je tma a naopak, su absoluten odveci, ved nech si najde taku prac, ze bude behat vonku nonstop, napriklad postar!
|
|
Zrusenie striedania casu, ponechanie letneho natrvalo
Od reg.: enjoy
|
Pridané:
4.2.2018 18:36
Cely problem je v tom, ze napr. v Spanielsku a juznom Francuzku este stale svieti slniecko, kym my tu uz mame dve hodiny tmu. Takze tieto krajiny budu za zrusenie letneho casu, lebo je im to v podstate jedno.
Pre nas strednu europu by bolo jednoznacne lepsie a vyhodnejsie byt v inom casovom pasme, ako tieto zapadne krajiny. Som za zrusenie striedania casu, ale ponechat si letny cas GMT +2. Nepotrebujeme, aby vyslo v lete slnko rano 3:30 a zapadlo o hodinu skor. Rano o tretej vstava zanedbatelne mnozstvo populacie, ale nezanedbatelne mnozstvo populacie by uvitalo podvecer dlhsie svetlo po prichode z prace domov.
|
|
Re: Zrusenie striedania casu, ponechanie letneho natrvalo
Od: GMT+-
|
Pridané:
4.2.2018 19:33
Hodina ich aj tak nezachráni. Spodina bude nasraná, že im o hodinu skôr zavreli obchod. Nestihnú si včas kúpiť cigarety a ráno pri letnom čase majú o hodinu menej na vytriezvenie. To chceš? Naozaj to chceš? Aby chodili opití do roboty?
|
|
Re: Zrusenie striedania casu, ponechanie letneho natrvalo
Od: onem
|
Pridané:
4.2.2018 23:33
Nez tu nieco "vyplujes" najprv precitaj diskusiu.
Uz som to tu pisal 4.2.2018 14:20
Je zaciatok februara - odsleduj si zotmenie, pockaj 2 hodiny a potom zatelefonuj niekomu do Spanielska alebo si najdi nejaky live stream (webcam)
|
|
Re: Zrusenie striedania casu, ponechanie letneho natrvalo
Od reg.: enjoy
|
Pridané:
5.2.2018 1:27
Hlavne to chce klud a nohy v teple, cital som celu diskusiu, aj tvoj prispevok. Moja rodina zije v juznom Spanielsku, viem kedy tam zapada slnko, len som tym chcel potvrdit, co uz bolo hore spomenute. Spanielom je u prdele, ci ten letny cas zrusia alebo nie. Oni tam maju vecer svetla dost. Problem je, ze nas v tom europarlamente spolu s francuzmi a nemcami prehlasuju ako nic.
Pre ilustraciu nemusis nikomu volat ani pozerat webkamery, tu si pozries, kde este svieti slnko a kde je uz ciernocierna tma.
https://www.flightradar24.com
|
|
Zmena casu
Od: Za Sovietske Slovensko
|
Pridané:
4.2.2018 19:24
V RUSKU SI NECHALI LEN LETNY CAS, ZIMNY ZRUSILI.
PRE SLOVENSKE PODMIENKY BY ALE BOLO NAOPAK VHODNEJSIE ABY SA NECHAL ZIMNY CAS A ZRUSIL LETNY CAS, TAKETO RIESENIE JE LEPSIE PRE VIDIEK, DOBYTOK SA BUDI KED VYCHADZA SLNKO A IDE SPAT KED ZAPADA, VZHLADOM ZE CORAZ VIAC LUDI CHCE VOLIT KOTLEBU A VYSTUPENIE Z NATO A EU, CO BUDE ZNAMENAT VYRAZNE POSILNENIE POLNOHOSPODARSTVA.
|
|
Re: Zmena casu a priestoru
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
4.2.2018 19:53
To ze mas zapnuty CAPS LOCK, neznamena ze mas pravdu. V Rusku bol letny cas celorocne iba tri roky za Medvedeva a potom ho nadobro zrusili. Takze v Rusku maju uz iba zimny cas a uz sa nikam neposuva... priekazne zistili co je pre obyvatelstvo najlepsie.
|
|
Re: Zmena casu
Od: ffdf
|
Pridané:
4.2.2018 20:12
a majú pravdu...zimný čas neni iba zimný nečas...jak toť v Moskve...snehu jak tam nadrbalo...však to je nečas!
|
|
...........
Od: zxcvbn
|
Pridané:
4.2.2018 19:28
Konecne trocha dobre spravy pre programatorov. Jedine, ze by nie.
https://youtu.be/-5wpm-gesOY
|
|
Potom aj nova casova zona pre Slovensko
Od: Steevensk
|
Pridané:
4.2.2018 20:37
Suhlasim so zrusenim, ale potom by sa slovensko malo pridat do casovej zony Rumunska, Bulharska, Ukrajiny, lebo takto sa bude smievat v lete priliz skoro, kedze sme najvychodnejsia krajina aktualnej casovej zony, u na s sa aj dnes smieva najskor. Napriklad v Nemecku maju az o hodinu dlhsie svetlo v lete.
|
|
Re: Potom aj nova casova zona pre Slovensko
Od: čitateľ
|
Pridané:
4.2.2018 20:52
Ak by sme boli najvýchodnejšia časť, tak by sme neboli v časovej zóne ale v časovom pásme.
|
|
o pol hodinu
Od: pampalinix
|
Pridané:
4.2.2018 22:19
však nech to posunu kompromisne o pol hodinu na vecne casy ako Kim v Korei.
|
|
Re: o pol hodinu
Od: nin
|
Pridané:
4.2.2018 23:07
Prečo by mali vôbec niečo posúvať? Normálny je zimný čas. Totálna pakovina, aby židi nasrali ľudí, začali si robiť nárok ešte aj na ovládanie času. Čo je to za idiotský nápad posúvať čas, že aby bolo svetlo? Zámer je zobrať ľuďom energiu, ušterí sa tak na vývoji nových liekov, ktoré robia ľudí viac chorými. Aké kompromisy? Aká pol hodina? Čo komu vadí na normálnom čase? Proste svetlo patrí k letu a tma k zime. Človek takto ani nevníma ročné obdobia, práve čo by mal mať viac energie v lete, takýmto spôsobom ho chce o ňu diabol pripraviť. Je úplne jedno či je svetlo o tretej, dnes má žalúzie aj priemerný robotník, kedy chce si spraví v izbe tmu.
|
|
What a plrsauee to m
Od: Jacie
|
Pridané:
14.2.2018 7:12
What a plrsauee to meet someone who thinks so clearly
|
|
Ggbghd
Od: Thgt
|
Pridané:
4.2.2018 23:40
Ale tu zas revete ako 13stky na Bieberovi. Vex si nastavte hodinky kazdy na aky cas chcete a nefnukajte.
|
|
If infatmorion were
Od: Coralyn
|
Pridané:
14.2.2018 4:44
If infatmorion were soccer, this would be a goooooal!
|
|
Europarlament
Od: Cpt. Obvious
|
Pridané:
4.2.2018 23:49
Errorparlament
|
|
nove casove pasmo
Od: Soso4
|
Pridané:
5.2.2018 6:51
Ak uz sa ma zrusit letny cas, dufam ze sa aspon posunieme do dalsieho casoveho pasma, tam kde je Ukrajina. Aby sme neboli na vychode casoveho pasma, ale na zapade. Aby nam slnko nevychadzalo tak skoro a stihli sme si ho uzit aj po praci.
|
|
Re: nove casove pasmo
Od: letny cass
|
Pridané:
5.2.2018 8:59
ja suhlasim a prosim o letny cas.
|
|
Prekvapiť
Od: Hmmmmm
|
Pridané:
5.2.2018 8:47
OK,ďalšie kolo.
|
|
Nyhhhh
Od: hummm
|
Pridané:
5.2.2018 8:54
Neboj sa,nič ti nehrozí :)
|
|
IT a posun casu
Od: time
|
Pridané:
5.2.2018 9:49
Kazdy IT profesional by mal pouzivat UTC cas, hlavne v time depended transakciach. Aj systemy ukladaju logy v UTC, ale ty si mozes zvolit, ci ich chces vidiet v localtime, vtedy by tam malo jasne vidiet skratka casovej zony, u nas CET alebo CEST. Takze Tratrapay/Cardpay asi nemalo vtedy po ruke profikov. Profici vedia spravne narabat aj s Leap Second - o tomto niektori ani netusia, vsakze :)))
|
|
letny cas
Od: Rot
|
Pridané:
5.2.2018 9:53
Ked uz tak pri jednoduchom zamysleni, ze pri zruseni letneho casu budeme mat vidno uz o stvrtej rano a slnko bude zapadat uz pred osmou vecer, by som bol za to aby zostal letny cas - je to parada mat dlhsie vidno a je to lepsie ako mat svetlo uz o styroch, ked aj tak zacnes pracu vo vacssine pripadov az o 6:00 najvcassie.
|
|
este stastie
Od: edi
|
Pridané:
5.2.2018 16:12
este stastie ze na slovensku mame len letny a zimny cas, a nijako to nezavisi od slovenskej politiky. To by tu bolo casov snad viac ako poslancov.
|
|
Re: este stastie
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
5.2.2018 16:31
Velmi sa netes, EU moze regulaciu aj zrusit a nechat to na narodnu uroven a to sa uz budu moct aj nasi poslanci realizovat.
|
|
.....
Od: baffiak
|
Pridané:
5.2.2018 18:50
citajuc tuto diskusiu mi napadaju len dve veci:
mame len letny a stadnardny cas, zimny cas u nas by bol UTC
druha vec - na keru rit tu mame nejaky VOLENY europsky parlament, ked o vsetky rozhodje NEVOLENA europska komisia? a vsetci su prekvapeny, ked niekto nadava na EU, ze je totalitna a fasisticka apod.
|
|
novy cas
Od: Criastel
|
Pridané:
6.2.2018 7:26
zimný a letný nestačí, potrebujeme aj jarný a jesenný čas
|
|
Daylight saving
Od: lotusrg
|
Pridané:
6.2.2018 8:24
Konečne...
|
|
a posúvači hodín nebudú mať čo žrať
Od: marvin
|
Pridané:
6.2.2018 10:45
...
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: __I__
|
Pridané:
6.2.2018 16:46
Nech radšej zrušia zimný. Ja som sa narodil v letnom, pre mňa je prirodzený letný. A tiež by bolo fajn, keby v zime bolo dlhšie vidno.
|