neprihlásený
|
Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement |
|
Facebook vytvoril novú jednotku času pre programovanie, flick
Značky:
FacebookOculusprogramovanie
DSL.sk, 23.1.2018
|
|
Vývojári spoločnosti Facebook respektíve presnejšie ňou odkúpenej spoločnosti Oculus vyvíjajúcej virtuálnu realitu aktuálne prišli s návrhom novej časovej jednotky.
Nesie označenie flick a užitočná má byť pri programovaní kódu pracujúceho s videom a audiom.
Štandardnými zaužívanými jednotkami času menšími ako sekunda sú vzhľadom na používanú desiatkovú sústavu milisekundy, mikrosekundy a nanosekundy, ktorých má sekunda postupne tisíc, milión a miliardu.
Problém pri programovaní audia a videa ale je, že pri veľa snímkových frekvenciách jeden frame netrvá presne celý počet nanosekúnd. Je tomu tak pri najnižšom používanom 24 fps ale tiež čoraz viac populárnych 48, 60 fps, 120 fps a 90 Hz používaných v oblasti virtuálnej reality, keďže miliarda nie je deliteľná tromi.
Kód spracúvajúci postupne snímky počíta aktuálny čas a pri jeho počítaní necelými a špeciálne periodickými číslami sa postupne akumuluje nepresnosť. Navyše podľa vývojárov Oculusu sa často ešte pri spracúvaní dĺžka trvania snímky delí na ešte menšie časové úseky. Podobne je to pri spracovaní audia.
Vývojári preto prišli s jednotkou flick, pri použití ktorej trvá jedna snímka videa a jeden frame zvuku presne celý počet flickov. Zároveň pre všetky bežné snímkové frekvencie od 24 po 120 fps trvá celočíselný počet jednotiek aj tisícina framu.
Za týmto účelom je tak flick zadefinovaný ako jedna 705 600 000-tina sekundy. Celočíselný počet flickov trvá jedna snímka pri 24 fps, 25, 30, 48, 50, 60, 90, 100, 120 fps a tiež jeden frame zvuku pri 8 kHz, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48, 88.2, 96 a 192 kHz.
Medzi rozlíšeniami chýbajú NTSC rozlíšenia, ktoré sú definované komplikovane ako 24 x 1000 / 1001 a 30 x 1000 / 1001 fps.
Užitočnosť jednotky flick samozrejme ale má svoje limity, pri spracovaní audia a videa v reálnom čase keď počítače a operačné systémy v súčasnosti čas počítajú v nanosekundách a celočíselný počet nanosekúnd zvyčajne nebude zodpovedať celému počtu flickov.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
presnost
Od: bt4w
|
Pridané:
23.1.2018 9:12
k tomu poslednemu odstavcu: pri audio/video aplikaciach staci ak kumulovana chyba (ci uz za hodinu alebo za rok) nepresiahne tisicinu sekundy. na nanosekundy to ozaj netreba.
|
|
Re: presnost
Od: jasneeeee
|
Pridané:
23.1.2018 9:57
Cele to má tú výhodu, že multimediálny obsah vytvorený pre okulus nebude synchronizovaný na iných zariadeniach, lebo chip v okuluse bude rátať čas inak ako bežný chip.
BRAVÚRNE RIEŠENIE, SLÁVA DIKTÁTOROVI.
|
|
Re: presnost
Od: reakcias
|
Pridané:
23.1.2018 11:36
"Výhodu" :)
|
|
Re: presnost
Od: a6666666
|
Pridané:
23.1.2018 20:46
24 fps, 25, 30, 48, 50, 60, 90, 100, 120 fps
kde je 200fps?
ved ak je to pre 50fps, logicky aj pre 100fps..
pardon, som ja ale trulo, ved ak je to pre 25fps, logicky aj pre 100fps..
|
|
Prečo si to ešte viac nekomplikovat
Od: Pepezvber
|
Pridané:
23.1.2018 9:15
A skončí to tak že tie flicks sa budú aj tak konvertovať na čas ktorému bude rozumieť "management" :-)
|
|
.....
Od: ZMRD
|
Pridané:
23.1.2018 9:15
Posielam jeden flick Janke Hospodárovej cez Wifi vo veľkom kancli
|
|
Re: .....
Od: Janka H.
|
Pridané:
23.1.2018 9:32
Ja ti posielam filcky ty zmrd.
|
|
Re: .....
Od: Klávesnice
|
Pridané:
23.1.2018 11:24
Máš naviac? Chováš to u seba či importuješ?
|
|
Re: .....
Od: jhk
|
Pridané:
23.1.2018 16:38
co je to filcka???
ma to nieco so slaninou ta koza na slanine to je?
|
|
ničivý teoretik
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
23.1.2018 9:15
Klasicky laicky pristup. Skuseny odbornik by rovno vytvoril minimalne dve, aby bolo priekazne overitelne, ci sa oplati vytvaranie dalsich.
|
|
Re: ničivý teoretik
Od: 65432122
|
Pridané:
23.1.2018 9:48
Som si istý že ty ich máš vytvorených aspoň sto
|
|
flicky
Od: Trololo
|
Pridané:
23.1.2018 9:54
Takze vlastne nasli najmensi spolocny nasobok hore vymenovanych timeframeov. Blahozelam a posielam kvety
|
|
Pekná snaha
Od: siirii
|
Pridané:
23.1.2018 10:00
Pekná snaha, ale kto sa naozaj venuje multimédiám tak vie, že to nič nerieši. Väčšina non-PAL frameratov sa totiž definuje rovnako, ako hlúpe NTSC, teda napr. 24 FPS je v skutočnosti: 24 000 / 1001, áno používa sa aj celých 24 FPS, ale minoritne. Rovnako to platí aj o 60 FPS, kde sa v drvivej väčšine prípadov (SDI kamery pre USA trh, broadcasting, atď) fičí na 60 000 / 1001 a nie 60 FPS.
|
|
Re: Pekná snaha
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
23.1.2018 10:22
Broadcast trh je rozdeleny na "US" alias /1001 a "zbytok" alias celociselne FpS uz desatrocia. Podobne je to s I a P snimkovanim. Nastastie vstup pocitacov sa silne priklana na stranu celociselnych FpS a P snimkovaniu. UHD taktiez nema v standarde I snimkovanie, teda tato vetva vyvoja bude postupne zanikat. Ci zanikne aj "US" /1001 system pod vplyvom IT a prechodu SDI na IP ukaze cas.
Aj Oculus jasne pise, ze /1001 rychlosti ignoruje.
|
|
Re: Pekná snaha
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
23.1.2018 10:30
No a k tomu je samozrejme zase pri laickej verejnosti mix pojmov. Dnes kazdy hovori o 4K ale:
4K je pomenovanie pouzivane v digitalnych kinach. Neznamena len rozlisenie.
4K je "Digital Cinema Initiatives" definovany stream o rozliseni 4096x2160, komprimovany pomocou JPEG2000, s maximalnym bitrate 250MBit/s a 12-bitovou farebnou hlbkou (4:4:4)
UHD je pomenovanie pre beznu spotrebku:
Definuje hlavne rozlisenie 3840x2160. K tomu niektori vyrobcovia monitorov aby boli "4K" robia 4096x2160. Aby to bolo jednoduche tak pod UHD su aj rozlisenia 7680x4320 a 15360x8640, ktore maju oficialne nazvy 4320p a 8640p.
|
|
Re: Pekná snaha
Od: asdadsa
|
Pridané:
23.1.2018 12:40
to mas podobne ako ked zo 4x4 vzniklo 8x8 :-)
|
|
soudrzi
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
23.1.2018 10:23
a faktor 999/1000 nechali soudruzi kde?
ten z 24 fps robi 23,976 a z 30 fps zasa 29,970 fps
|
|
Re: soudrzi
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
23.1.2018 10:27
ahaaaa
"Medzi rozlíšeniami chýbajú NTSC rozlíšenia, ktoré sú definované komplikovane ako 24 x 1000 / 1001 a 30 x 1000 / 1001 fps."
sak preto, lebo to by uz museli ist asi do femto- a attosekund, neviem z hlavy najmensi spolocny nasobok
|
|
Re: soudrzi
Od: mor_PH_eus
|
Pridané:
23.1.2018 10:49
vysvetli mi pls že prečo to nie je jedno? (neprovokujem, myslím to vážne) díkes
|
|
Re: soudrzi
Od: siirii
|
Pridané:
23.1.2018 13:17
Ten rozdiel sa zdá byť malý, ale nie je. V profi broadcastingu máš zvyčajne celý chain genlocknutý, teda máš jeden generátor hodín, podľa ktorého sa synchronizuje celý chain. A aby Ti časť systému išla 60 FPS a časť v 59.94 FPS je jednoducho neakceptovateľné.
|
|
Re: soudrzi
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
23.1.2018 19:44
Ako pise kolega, pri "broadcast" kvalite je problem ZIVE vysielanie a vkladanie/extrakcia zvuku. Video je delene do frame-ov, to je jasne kazdemu. Dnes sa v drvivej vacsine pouziva na prenos signalu SDI (Serial digital interface) kde je v jednom streame prenasany obraz aj zvuk. Ak zoberieme do uvahy u nas pouzivane 50i snimkovanie a FullHD rozlisenie tak mas 1.5Gbit/s stream. Na jeden snimok teda pripada 30Mbit. Pri danom snimkovani sa ten snimok prenasa presne 1/50s (=20ms). Audio ma pri SDI 16 mono kanalov, 48kHz, 24bit teda cca 0.4Mbit zo snimku. Z toho ti vyjde, ze audio cast snimky trva cca 0,25ms a zvysok je video a ostatne drobnosti.
|
|
Re: soudrzi
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
23.1.2018 19:51
Ak chces teda do streamu vlozit zvuk, musis to robit v presnom casovom momente, ktory trva 0,25ms a takto 50 krat za sekundu. Neda sa to riesit metodou typu "VSAK DAM TAM NEJAKY BUFFER", pretoze signal takto prechadza v beznej televizii cez desiatky zariadeni a na konci by velmi plavala synchronizacia zvuku a obrazu.
|
|
Re: soudrzi
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
23.1.2018 20:08
Pri ZIVOM vysielani je problem obdobny. Mas reziu, kde su privedene signaly (napriklad z kamier v studiu) a chces prepnut vystupny signal z jednej kamery na druhu. Nemozes to urobit "kedykolvek" ale len na hranici frame-ov aby bol stream plynuly, nemozes to sekat uprostred snimky. Teda zaciatky a konce snimkov z prichadzajucich kamier musia byt v rovnakom case. Preto sa cely retazec v televizii synchronizuje (tzv. genlock). Ak signaly nie su uplne synchronne, moze sa pouzit synchronizer, co je v podstate oneskorovac, ktory oneskori vstupny signal o taku dobu aby hranice snimkov nastavali v rovnakom case. Zase ich ale nemozes pouzivat vo velkom, lebo sposobuju oneskorenie obrazu a zase riesis synchronizaciu so zvukom. Nehovoriac o tom, ze su drahe (niekolko tisic eur pre 1 az 2 signaly)
|
|
Re: soudrzi
Od: Joshinkov bratrancov konov brat
|
Pridané:
23.1.2018 20:19
A ešte si nespomenul to množstvo reklám, čo sa tam musí pokrstiť.
|
|
Re: soudrzi
Od: Joshinkov bratrancov konov brat
|
Pridané:
23.1.2018 20:46
--->zmestiť
|
|
Utorok, 23. januára 2018, dnes má meniny Miloš
Od: Pocasie
|
Pridané:
23.1.2018 14:02
Cize to si moze teraz kde to spravit svoju vlastnu jednotku? Ja si urobim vlastnu konstantu 1,5Prdele a bude predstavovat 2/70 600 421 sekundy...
|
|
Re: Utorok, 23. januára 2018, dnes má meniny Miloš
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
23.1.2018 14:22
Hlavne sme mali už dávno opustiť sprostú desiatkovú sústavu a používať dvanástkovú ;-)
|
|
Re: Utorok, 23. januára 2018, dnes má meniny Miloš
Od: kockakvader
|
Pridané:
23.1.2018 19:11
V amerike je to bezne. Predpokladam ze aj tuto pani pochadzaju z ameriky a pridat do skupiny zbytocnych mier a vah (imperialna "sustava") pridat jednu dalsiu zbytocnu, idealne zlomkovu a nekompatibilnu s bezne pouzivanymi prefixmi im prislo ako velmi dobry napad.
Mojim jednoznacnym favoritom je foot-candle, citujem Wiki:
"Thus one foot-candle is equal to one lumen per square foot or approximately 10.764 lux.[note 1] In practical applications, as when measuring room illumination, it is very difficult to measure illuminance more accurately than ±10%, and for many purposes it is quite sufficient to think of one foot-candle as about ten lux as is typically done in the lighting industry."
Je to taka onicom jednotka, ze sa to zvrhlo na "kolko je to?" "ta das 10".
|
|
Re: Utorok, 23. januára 2018, dnes má meniny Miloš
Od: Pocasie
|
Pridané:
23.1.2018 21:40
Ja 1,5prdele uz pouzivam, dneska som poslal zakaznikovi vsetko v jednotkach 1,5prdele aj s kalkulackou..
|
|
Aká je najlepšia fyzikálna jednotka?
Od reg.: Jozef Kostelanský
|
Pridané:
23.1.2018 14:52
Aká je najlepšia fyzikálna jednotka?
Nanosekunda.
Na-nose-kunda. :-)
|
|
Re: Aká je najlepšia fyzikálna jednotka?
Od: gdfgdf
|
Pridané:
23.1.2018 16:39
Onanosekunda
|
|
Re: Aká je najlepšia fyzikálna jednotka?
Od: loj
|
Pridané:
23.1.2018 16:39
v kunde nos.
|
|
Re: Aká je najlepšia fyzikálna jednotka?
Od: Nezaregistrovaná Lulu
|
Pridané:
23.1.2018 19:22
Netuším. Ale onanotechnológia nie je úplne najnepríjemnejšie technológia.
|
|
Re: Aká je najlepšia fyzikálna jednotka?
Od: a6666666
|
Pridané:
23.1.2018 20:50
pikosekunda
|
Pridať komentár
|
|
|
|