neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Na Slovensku pribudlo 209 nových elektromobilov

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 17.1.2018


V uplynulom roku bolo na Slovensku zaregistrovaných 209 nových tu predaných čistých elektromobilov.

Na svojej tlačovej konferencii o tom spolu s ďalšími štatistickými údajmi za rok 2017 informoval Zväz automobilového priemyslu, ZAP.

Okrem toho bolo zaregistrovaných 1936 hybridov, zahŕňajúcich plug-in hybridy nabíjateľné zo siete aj hybridy, ktoré nemajú nabíjanie zo siete. 5 z nich kombinovalo elektromotor s dieselovým motorom, ostatné s benzínovým.

Ďalšie elektromobily mohli pribudnúť na slovenské cesty pri individuálnom donesení na Slovensko, keď takýmto spôsobom prišlo na Slovensko podľa ZAP v uplynulom roku až 69.6 tisíc osobných vozidiel. Priamo na Slovensku bolo predaných a zaregistrovaných 96.1 tisíc vozidiel.

Veľká väčšina individuálne dovezených vozidiel je ale starších, do jedného roka malo cca 3.7 tisíc vozidiel.

Typ vozidla20132014201520162017
Čisté elektromobily6161759209
Hybridy vrátane PHEV1349521191936

Počet registrácií nových osobných elektromobilov a hybridov zahŕňajúcich plugin-in hybridy aj ostatné (dáta: ZAP)



Od minulého novembra je na Slovensku k dispozícii program štátnej podpory, ktorý na nový elektromobil prispeje vo forme viacerých splátok spolu 5 000 eurami a na plug-in hybrid 3 000 eurami.

Hoci tento program má k dispozícii prostriedky na podporu 1040 až 1733 podporených vozidiel podľa pomeru čistých elektromobilov a hybridov, zatiaľ boli z neho alokované prostriedky na podporu 495 vozidiel. Z toho bolo 296 čistých elektromobilov a 199 plug-in hybridov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka


Diskusia:
                               
 

Posielam 100 nabíjacích staníc.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Posielam Natašu.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Ja radšej vysadím stromi

https://goo.gl/RSknaQ

Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Môžeš aj so štyrmi.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

sakra a chviľu som sa aj zamýšľal či i/y :)
Tak aspoň jeden pre pobavenie:
Vypočítaj tri stromi :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

deväť
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mas na mysli: En ten ti ky..??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môžeš aj lieky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Priekazne
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Naftové autá sú trápne, ja si vždy pustím klepot konských kopýt a hrkotanie drožky po dlažobnych kockách, keď idem po dialnici v zápche 20km/h.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Uber Mazda pizzaHut Amazon didi toyota
Idú spolupracovať na
Epalette
https://goo.gl/RRTxK2
Odpovedať Hodnotiť:
 

V nemecku zakázali stavbu ďalších Tesla supercharger nabíjačiek. Môžu sa stavať iba nabíjačky s univerzálnou koncovkou, nie len s Tesla koncovkou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

...a Cinania mali tri navrhy redukcii koncoviek kym draft zakazu vyliezol prvy krat z tlaciarne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

poprosim zdroj. Kedze tesla pouziva zasuvky standardu Type-2 (menekes), tazko mi je takemuto uverit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

§ 3 (Abs3):
...muss aus Gründen der Interoperabilität jeder Ladepunkt mindestens mit Kupplungen des Typs Combo 2 gemäß der Norm DIN EN 62196-3

Jednotný trh si rozbiť nedáme.

https://goo.gl/JQuYYD
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vdaka za odkaz. Tak to je sila. Hoci je to dobry napad, je jasne odkial vietor fuka, nemecki autari po odopreti dotacii Tesle, sa snazia na dalsom fronte obmedzit pocty predanych Tesiel. Spiny jedne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

NASA posunula spacex testy lodí s posádkou Crew Dragon, dosť možné, že Boeing bude prvý kto doručí kozmonautov na ISS.

To že bola misia ZUMA neúspešná, sme sa dozvedeli od novinárov, nikto to oficiálne nepotvrdil. Za vypúšťací mechanizmus zodpovedal Northrop Grumman nie spacex. USSC pridal do katalógu satelitov zumu usa280. To že zuma je miliardoví satelit môže byť výmysel. Štandardne satelity pre CIA vozí ULA, takže je otázne či išlo o experimentálny satelit, raketoplán, alebo o skutočnú misiu.

Musk začína vadiť ľudom, ktorí nechcú zmenu.
Mal by sa začať viac deliť s ostatnými diktátormi,
lebo si narobí veľa nepríjemností a nepriateľov.

Celé mi to príde, ako keď si malé deti robia zle na pieskovisku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

natasa je z ruska ze a urcite pride v kozuchu ze aj na hlave ze?



Odpovedať Hodnotiť:
 

pojeb ma! nechcem nic!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

sak sa da spravit na jedno az dve nabitia cesta z BA/KE a naspeť e-autom
hee hee
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektromobil by som si kupil iba vtedy, ak by
- dojazd REALNY (zopakujem este raz REALNY) dojazd bol aspon 1000 km (lepsie s rezervou 1200 km), papierovy by musel teda byt ASPON 1500 km, nezaijima ma ako, 3x vacsia bateria, 3x vacsia hustota ulozenie energie, 3x znizena spotreba energie oproti sucasnej elektromobilovej spicke
- dobitie by u mna osobne ako panelakovaho cloveka bolo treba iba raz tyzdenne (dochadzanie tyzdenne (2x90)x5 = 900 km) a nemalo by na rychlonabijacej stanici trvat dlhsie ako 30 minut, opat ma nezaujima ako, hoci aj 10 megawatmi

Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

- pokial bude cena e-auta 3x-4x vyssia ako cena porovnatelne velkeho fosilaku v porovnatelnej vybave (ako je tomu dnes) naklady na jazdu by museli byt maximalne 1 cent na 100 km, aj v tom pripade sa investicia vrati po 300-400 tisic km, co je prakticky cela zivotnost auta

No uvidime za 20-30 rokov aky bude pocet fosilakov a e-aut, pretoze sme v absolutnych zaciatkoch.

E-auto je dnes dobre iba ako mestke golfove vozitko (elektricky nakupny kosik) s ktorym moze clovek vyjst do nejakej tej voliery s vybehom par desiatok km a nabijat si ho v rodinnom dome, inak ma smolu.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Je zaujímavé, čo bude o 20-30 rokov. Alebo skôr toto už raz bolo a história sa opakuje. EV na baterky je staršie ako spalovací motor sám a o 20-30 rokov možno bude čítať nižší článok s aktuálnymi dátumami. Vysaďme radšej ten strom!:
After enjoying success at the beginning of the 20th century, the electric car began to lose its position in the automobile market. A number of developments contributed to this situation. By the 1920s an improved road infrastructure required vehicles with a greater range than that offered by electric cars. Worldwide discoveries of large petroleum reserves led to the wide availability of affordable gasoline, making gas-powered cars cheaper to operate over long distances. Electric cars were limited to urban use by their slow speed (no more than 24–32 km/h or 15–20 mph.[26]) and low range (30–40 miles or 50–65 km[26]), and gasoline cars were now able to travel farther and faster than equivalent electrics.

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

https://goo.gl/sZoiEs
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nafta alebo elektrika to predsa nikto už nerieši,
oveľa dôležitejšie a zaujimavejšie je:
Autonómne autá,
Carsharing,
Rideshare,
Jazda v konvoji,
Nove dopravné systémy:
Hyperloop, car skate, BFR
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Lacné batérie
=
Bratislava-košice
Cca 1 hodina cesty

Elektrickým dronom. 300km/h vzdušnou čiarou.
Spotreby 320kwh elektriky cca 30eur dve osoby.

Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Elektrické lietadlá znížia cenu výcviku o 70%.
spotrebujú za hodinu cvičného letu elektriku v cene 3usd.
Nesmrdí a nie sú také hlučné ako fosilaky.
Majú iba jednu pohyblivú súčiastku.
20kwh batéria vydrží na 1hodinu letu plus 0.5hodiny rezerva.
Dá sa vymeniť netreba čakať.
200kg nosnosť.
Rýchlosť 130km/h
Max 250km/h

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ta pohybliva suciastka je kardan, klapka, koliesko alebo vrtulka?
Odpovedať Hodnotiť:
 

V danom limite uz k pantu na dverach nic z toho nevojde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dostali ste ma.
Pohon - motor má jednu pohyblivú súčiastku.
Okrem dverí, kolies a riadenia.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zaujímavejšie možno, dôležitejšie určite pre fanúšikov bulváru. Nič z toho nebude za našeho života plošne fungovať.
Ale dobre sa to predáva ako ilúzia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Máš pravdu ak máš 90 rokov, tak autonomnu jazdu zažiješ iba na invalidnom vozíku.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Realny dojazd staci na urovni 600-700km, tolko dnes zvlada moj maly benzin a nevidim to ako limitujuce ani na dlhu dovolenku k moru - jedno tankovanie po ceste. S nabijacim casom to poriesene este nie je, ale s cenami kecas. golf vs e-golf je 2nasobok, nie 3-4x. Hoci nie som zastanca elektra, aspon nezavadzaj.
Dalsia vec Pjetro - kym sa vyjadrujes k vedeckym veciam a exaktne, ma to hlavu aj petu, ale ked zacnes dristat tieto emocionalne vylevy a este aj znacne prifarbene, tak sa vzdy musim pozriet, ci to vazne pises ty.
BTW nasiel som aj tvoj prispevok pod clankom o P308 - chod si do toho najskor sadnut a povozit sa a netrep kraviny.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Mne osobne stačí dojazd 300km a cena 20000eur,
alebo dojazd 20km a cena 1000eur (ebicykel).
A kúpil by som elektromobil, aj keby mal drevené sedačky.
Ropaka nechcem už ďalšieho.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

stacil by dojazd aj ako dnes, pokial

- bude na dialnici kazdych 15 km nejake miesto, kde si auto za 5 minut nabijem (rovnako ako doplnenie nadrze fosilakov)

- a budu vo velkych mestach miesta, kde budem cakat par minut, kym si auto za 5 minut nabijem (rovnako ako doplnenie nadrze fosilakov)

- alebo sa bude e-auto nabijat v indukcnej ceste (to je ale vyrazne obmedzenie v podstate na akesy virtualne kolajnice a nemozne zist z cesty napr. na polnu cestu) alebo zo vzduchu, mne je to suma fuk


Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Jasne kurva postavíme troleje a prestaváme osobáky ty tupelo sprosté, že ťa mater neutopila v plodovej vode krista tu...
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

minuskuju ta jedine ludia, co jazdia max z petrzky do IBM kde to nabiju zadarmo. pipadne tu kazdy zbohatol na ETH a BTC a vlastni teslu a ma dom v centre mesta s 3x40A isticom.
s najazdom 30-50tisic km rocne musim bezvyhradne suhlasit s tvojim nazorom.
neexistuje ziadny logicky argument a ani mensai nevyhodnost ako 1/3 oproti benzinu (porovnatelnemu), a ked ano, nehc sem niekto da tie svoje super cisla.
proste bullshit
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a kto povedal, ze je to pre kazdeho? nie kazdy v aute aj spi ako ty. normalny smrtelnik nenajazdi denne viac ako 100km do roboty. A ked ma garaz s hocijakou zasuvkou, uz dnes moze jazdit elektricky. A ak je to nebodaj druhe auto v rodine, je pravidlom, ze sa z neho hned stane prve auto a foslaka vytiahnu, len ked ozaj musia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja absolutne nerozumiem co za individua to tu cele cita, vsetky tie diskusie

VZDY, VZDY, VZDY, VZDY, VZDY, VZDY, VZDY, VZDY, VZDY, VZDY, VZDY, VZDY, VZDY, VZDY na temu e-aut hovorim, ze v sucasnej situacii ako vyzera infrastruktura, su to peknucke mestke golfove vozitka s volierovym vybehom par desiatok km (vysvelenia inde v diskusii k tomuto clanku)

a tu zrazu voalaaaa, objavili sme ameriku zevraj "nie je to pre kazdeho", sak samozrejume ze to nie je pre kazdeho, akurat pre tych, co sa potrebuju previest z jedneho konca BA na druhy koniec BA (pokial nema teslu za 100k ci 130k €) ... uz z Trnavy do BA (a spat bez nabijania v BA) by som sa bal ist s e-autom s papierovym dojazdom 200 km a realnym 140 km !!!! a v zime to v podstate moze urobit iba cisty idiot, hazarder a vyznavac adrenalinu (vydrzi/nevydrzi?) alebo masochista co rad podporuje odtahovky a rozdava sto eurovky, kedze cela blava je jedna velka zapcha a D1 medzi sencom a BA detto.

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

len sa opytam. Kolko kilometrov si uz najazdil v elektromobile? Nie je nic lepsie ako skusenost. Velmi ti odporucam to skusit a uz viac nebudes chciet nic ine.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A ked bude potom chciet a kupi, zmeni to nieco na tom, co napisal ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na dialnici ta dialnicna patrola odtiahne zadarmo k najblizsej cerpacej stanici. Staci vygooglit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby sa v sucasnosti zo dna na Slovesnku vymenilo vsetkych milion osobakov za milion e-aut, stanu sa dve veci:

A) kompletne lahne cela el. rozvodna siet (polozili by ju aj ti, co si maju moznost to niekde nejako nabijat)

B) takmer nikto by sa absolutne nikde nedostal a vlaky/busy by kolabovali tak, ze srandovne mailove obrazky jak v bangladesi ide vlak s 20 voznami, v kazdom 300 ludi a na strache je dalsich 150 ludi - tak to by bol slaby odvar toho co by bolo na slovensku, keby sa v sucasnosti zo dna na vymenilo vsetkych milion osobakov za milion e-aut
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Pjetro, kazdym dalsim prispevkom ma utvrzujes v presvedceni, ze si spadol z jahody.
https://youtu.be/mb59Kh22C8s?t=9m42s
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak by... dnes skolabovala ropa, do niekoľko dní skolabuje celý svet. Ale vážne, je pravda, že praktický najnižší dojazd dostupných el aut je okolo 140km, aj to ale postačuje na denné dochádzanie do práce väčšiny pracujúcich + denno-denné nákupy a množstvo ďalších aktivít prakticky pre každého. Na Slovensku je cca 470 nabíjacích staníc, z toho asi 170 verejných, ostatné prevažne podnikové pre zamestnancov. A možno polovica obyvateľstva si môže nabíjať doma.Na Slovensku bude milión el aut tak o 10 rokov, dovtedy sa tomu môže prispôsobiť aj el. sieť
Odpovedať Hodnotiť:
 

-------------- -------------- -------------- --------------
proste sme v absolutnych ziatkoch e-aut s absolutne trapne-hrackarskou infrastrukturou, asi ako pred sto rokmi v 1918 fosilaky a ked tych 200 ludi (prachatych nadsencov) co malo auta vo vzniknutom ceskoslovensku (a rozpadnutom rakusko-uhorsku) planovalo svoje plany, ci s tym autom prejdu napriec republikou a ked na tych piatich cerpackach na uzemi ciech budu tankovat - asi ako dnes by si chudak majitel e-auta musel planovat napriec cestu statom, ze kde bude nabijat
-------------- -------------- -------------- --------------
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

V budúcnosti to bude vyzerať takto: Žiadne nabíjacie stanice na elektromobily nebudú.

V cestách búdú zaliate lineárne transformátory (ešte som ich úplne nevymyslel:) druhá časť bude v aute, nabíjať sa bude megakondenzátor, vysokým napätím a aj poriadnym prúdom. Z kondenzátora sa budú postupne pomaly dobíjať batérie. Žiadne čakanie.

Čiže, všetko počas jazdy. Prejdem ponad nejaký krátky úsek v ceste, šleha do kondenzátora, a ďaľšiu hodinu, stále počas jazdy dobíjam baterky. Jedna šleha vystačí na mizerných 100 kilometrov ale "nabíjačky" budú pár km od seba. Čiže stále budem jazdiť s plnými baterkami, okrem prípadu, že pôjdem niekde po poľnej ceste. Dojazd na baterky 200 km bude až-až.

Bude to mať jeden veľmi nepríjemný dôsledok. Postupne zaniknú pumpy a nebude sa kde pri dlhej ceste vyšťať a dať si kávu z kelímka. Ale s tým sa ako ľudstvo musíme nejak vyrovnať.

Pamätáte sa na geniálnu slovenskú vynálezkyňu Margitu Píriovú, tú čo vynašla elektrické kozmické lode? Tak ja som jej žiak a pokračovateľ.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ten tvoj megakondenzátor však bude o dosť väčší ako súčasná batéria. Aj ťažší...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veď preto je to MEGA-kondenzátor.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja si myslím, že taká trojnásobná hustota kapacity a niekoľko minútové nabitie akumulátora môže byť do pár rokov realita a na pumpách vymenia benzínové stojany za elektrické. Na naftových budú tankovať náklaďáky.
Ozaj už vyše týždňa sa tu neobjavil článok o novom type akumulátora (s x násobnou kapacitou a sekundovým nabitím)
Odpovedať Hodnotiť:
 

-------------- -------------- -------------- --------------
Ano nabijacie cesty su krasne.

V cestách búdú zaliate lineárne transformátory - kazdych par km ... aha ved ano, len uplne na 3,14cu bude, ked ostanes v zapche krokom sa posuvat prave medzi tymi par km a sto metrov pred najblizsim zaliatym lineárnym transformátorom ti dojde stavicka ...
-------------- -------------- -------------- --------------
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zas 3 - 4x vyssia cena za elektromobil nie je.
Napr uplne zakladny golf 15k. E-golf 36k, tu ale odpocitajme aktualne dotaciu a hlavne vybava toho e-golfu nie je ani nahodou porovnatelna s vybavou toho zakladneho.
Obavam sa, ze sa nedostanes ani na 2x vyssiu cenu (skor 1,5). Nieco usetris na elektrickej energii, ale stale je to viac zivotny styl ako rozumove rozhodnutie.
A okrem toho vo svete sa predava na desiatky milionov aut rocne. Tych par elektromobilov si svojich kupcov najde. V satelitoch pri velkych mestach byva aj na Slovensku nejaky ten milion ludi a tym by presne stacil elektromobil s realnym dojazdom 150 - 300km (co je btw v pohode napr. TT - BA).

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

uslintana optimisticka verejnost zabuda, ze ak sa zdrzujem v bode A a idem e-autom do bodu B iba nakratko docasne, pokojne sa moze stat ze

- nikde na stase A-B (s prijatelnou oklukou) nie je ziadna nabijacia stanica a ak by aj bola, nebudem tam tvrdnut pol hodiny kazdy druhy den ako idiot

- v bode B (napr. zamestnavatel) nemusim mat moznost si auto nabijat

- z bodu B sa zrejme budem musiet dostat do bodu A, kde sa zdrziavam

- efektivna kapacta baterii v zime klesa aj o 30%

- treba pocitat s rezervou na zapchy, lebo tahat e-auto sa len tak za štranek neda

to potom uzasny marketingovy dojazd 300 km, realny 230 km prakticky znamena volieru s vybehom 80 km !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! co v podstate nestaci napr. ani na NR-BA (90x2 + 30% zerezva na zapchy a zimne znizenie kapacity)

Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Nic ti nebrani znizit rychlost ak je potrebne usetrit energiu a teda zvacsit dojazd. Myslim si, ze aktualne elektromobily su uz v pohode na jazdu NR-BA.
Predsa nikto nikoho nenuti nic kupovat. Ak sa tebe nepaci, alebo ti proste elektromobil nevyhovuje tak si ho proste nekup. Na Slovensku sa naslo 209 ludi, ktorym to za tie peniaze stoji a nie, nie som medzi nimy, lebo je to pre moje potreby limitujuce.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

*Nie som medzi nimi, lebo na to nemám
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak si sa mal lepsie ucit :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A nezabudni si potom nalepit na zadne sklo, ze preto jazdis pomaly, lebo setris elektricku energiu, nakolko si ekologicky k2o2t.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A este pridam, ze sa kapacita bateriek zvysuje a zaroven je moznost dat do vozidla vacsiu baterku. Az pride Model 3, tak si moze clovek vybrat tusim 50 a 75kWh. Ostatne automobilky mozno pridu s ekvivalentom.
Aj pri niektorych autach si mozes vybrat napr vacsiu palivovu nadrz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V bode B (zamestnavatel) je predpokad, ze to auto bude chciet nabijat kazdy, s cim pocita kazdy spravny Slovak. Pretoze tie naklady na prevadzku cez tyzden mozes znizit na 0 (slovom NULA) eur :) Inak o tom nema cenu uvazovat :)




Odpovedať Hodnotiť:
 

lenze elektrina nestoji tolko co stavy z dinosaurov. Ak prejdes napr 50km denne (moj pripad) a jazdis napr. na ludovom Hyundai Ionic Electric (nie moj pripad), spotreba na 50km je 6kW*12c/kWh=0,72€/den*20prac.dni=14,4€ na mesacne dochadzanie do prace. Ziadna horibilna suma.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a tu sa objavi tesla, ktora na plne nabitie doma zozerie 90€,ale kedze je to ekologicke auto tak to v prepocte v lete vychadza iba 24€/100km...som zvedavy ako ekologicky sa vyrobi inak tych 90kW elektriny ked unia postupuje proti jadrovym elektrarnam a krajiny tretieho sveta nam ochotne predaju drahu elektrinu z fosilnych paliv
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

90kWh stoji cca 9-15eur. nie 90
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ty si z kerej jahody padol?
Odpovedať Hodnotiť:
 

A keď bude takýto elektromobil dostupný napíšeš komentár v podobnom štýle len dané hodnoty vynásobíš Pjetro de konštantou a rýchlosť nabíjania podelíš inou Pjetro de konštantou len aby si nám dokázal ako je to neefektívne voči benzínu/nafte hoci už terajšie tvoje požiadavky autá na fosílne palivá nespĺňajú.
Koľko aut má papierovo 1500 km na jednu nádrž? Autobus? Kamión?
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

kuratenko nevedome

- papierovych elektrickych 1500 je realnych elektrickych maximalne 1200, prip. menej

- oktavka cng, kombinovany dojazd 1300 (POZOR, REALNY, nie papierovy !!!) ... samozrejme nie ked letis 170 km/h
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Oktavka TDI tvoje vysnené auto? Debilko
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Ty si ale oberfass! A vysneny...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ty idiot co ma tdi spolocne s cng? aha u z viem, ma to tri pismena
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Neviem ktory masochista si kupi cng, ale budiz. Pjetro vravis, ze nabijanie je problem, tankovanie cng este vecsi nez to nabijanie. Kedze tiez byvam v panelaku, tak sa skor dohodnem s nejakym kamosom, ze si budem u neho nabijat auto ako to, ze v blizkom okoli natankujem cng.
Odpovedať Hodnotiť:
 

edit: najblizsiu CNG mam 100km. El.nabijacku 50km - kamosov dvor - 3km.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A potom keď dôjdu fosilné palivá tak si za tie CNG oktávie zapriehneme kone? Či podľa teba vydržíme na CNG donekonečna? A mimochodom koľko ľudí jazdí 1300km v osobnom aute v kuse bez oddychu čo je aj na diaľnici 10 hod, tak to už väčšina zastaví aspoň na obed/ večeru a dobije elektrické auto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemusis elektromobil nikde dobijat po ceste, da sa kupit generatoricky prives so spotrebou 2l na stovku. Takto mas s elektrom vacsi dojazd ako s benzinom. Ale opat to je draha vec cca 10k e a musis mat dvor.
Odpovedať Hodnotiť:
 

putin sa nasere a zatvorí kohútik. plyn aj ropa. a všetka politická bublina o tom, že dovezieme odinakiaľ sa po troch týždňoch ukáže ako hoax. spomeň ako zatvorili kohútik na ru/ua hranici a politici vydržali desať dní. potom sklapli. paradoxne, tvoja požiadavka, ke som podobne napísal na inom fóre sa stretla s odmietaním fanúšikov benzínu/nafty. oni vraj také dojazdy nikdy nechceli, oni predsa. to chodíš na týždňovky a auto ti stojí? potom je lepší vlak, ktorý ba-za jazdí reálnych 120/hod. a BEV sa za ten týždeň nabije aj z 6A zásuvky 5xdoplna. spotreba je daná znalosťou fyziky. a kto vie dosiahnuť kompromis.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

lenze elektromobil, ktory sa da nabit 5x doplna, zatial nevymysleli. kazdy sa dobit iba doplna. pokial nechces vlacit nahradne baterky v kufri ako daktori kanistre s benzinom (akurat v 10 nasobnej vahe). pri rychlosit presunu na vacsie vzdialenosti prosim neignoruj zasadnu vec. Ide sa z bodu A do bodu B. Nie zo stanice, ktora je v meste s bodom A do stanice v meste s bodom B. Na tu stanicu a z nej sa musis nejak dostat, pockat na spoje... Potom je zrazu vysledna priemerna rychlost BA-ZA ani nie polovicna a to si este riadne limitovany velkostou batoziny.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Putin sa nenasere, lebo porovnavas neporovnatelne, Ked vtedy zavreli kohutiky, nikto to necakal, nebola moznost reverzneho toku, Poliaci, ani Chorvati nemali terminal na kvapalny plyn a Rusko malo najvyssie zasoby rezervnych fordov za posledne dve desiatky rokov. Ak by sa teraz Putin o nieco take pokusil, tak okrem vyssie spomenutych veci, na ktore sa mozeme spolahnut, moze odpisat projekt Nordstream 2 a ratat s tym, ze peniaze mu velmi rychlo dojdu, lebo rezervne fondy su v podstate prazdne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmm ty bezne cestujes zo Slovenska do Francuzka ze potrebujes taky dojazd? Samozrejme oddychovat pocas cesty nemusis co? Tvoje cislo dojazdu nedava drtiva vacsina spalovacich aut.

Co sa tyka dobijania tak tam sa ide podstatne zvysovat nabijaci vykon. Zatial sa hovori o vykone 350kW co by pri takej baterke davalo dojaz aj 1500km a nabitie by bolo za cca 1h. Samozrejme je to iba teoreticky. Sice EV s tvojim dojazdom by sa dalo spravit ale neviem ci by si ho zaplatil. Dalsia otazka kedze si panelakovy clovek tak parkovat niekde musis, vsak? Takze ked niekde parkujes mozes tam aj nabijat a to cez noc.


Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Jasné, natiahnem si cez lodgiu zo 6. poschodia tukabel do 300m vzdialeného auta na parkovisku.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

petrzka stylr
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Je to skôr pre ĺudí čo nenebývajú v činžiaku
Odpovedať Hodnotiť:
 

tzv smart kokot alebo aj tzv chytri kokot.


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Uz dnes kupis eauto ake by vyhovovalo aj tebe. Az na to ze je skarede, neprakticke s hnusnymi sedackami. Bmw i3 erex. Co je nedostatocne na takej technologii pre teba? Nabijes pocas kazdej noci z najblizsej poulicnej lampy. To staci na kazdodenne jazdenie po meste a v okoli. No a na obcasne dlhsie trasy budes nabijat za jazdy z benzinu. Ten nacerpas hocikde za 5 minut.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dosť veľa ľudí dochádza do práca cca 50 km od domu a v aute sa vezie jeden človek.
Stačilo by elektrické malé dvojmiestne auto s dojazdom 200 km za ľudovú cenu a dopad by to malo.
Pre tých, čo vyplakávajú koľko znečistenia sa vyprodukuje pri výrobe EV, tak hej, je to pravda. Ale to znečistenie je lokálne a pri troche snahy a rozumu sa dá minimalizovať. Pričom naftové autá otravujú vzduch všade.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Vpodstate take auta uz su, len ta cena je stale velmi vysoka.

S tym znecistenim ludia nerataju s tym, ze lokalne znecistenie sa da lepsie spravovat. Plus ako uz neraz bolo ukazane, nejedno dieslove auto nema filter pevnych casti. A aby som nezabudol, este i realne emisne vysledky su niekolkonasobne vyssie ako su papierove.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

je klamanie presne ako ekológia - ak tam je a funguje, zachytáva sadze, ktoré odfiltrujú aj obyčajné chĺpky v nose, to (údajne rakovinové) svinstvo, ktoré vzniká v ekologických motoroch s vnútorným spaľovaním nič neodfiltruje. vdýchneme ho až do priedušiek.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

este sa nepredava ale uz sa chysta https://www.uniti.earth/
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, 95% ciest su do/z prace do 50km. No ale co s tym zbytkom? Kupit druhe auto? Ist MHD? Taxikom? Vsetko horsie/nepohodlnejsie moznosti ako mat 1 fosilak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Boha, to vy kde pracujete, že dochádzate 50km? Všetci top menežéri v haciendách v okolí BA? A čo my ma východe, čo to máme do práce 5 minút pešo?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

vsetci vychodnari sa jebu na zapad neklam ze ty nie.


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to je ako keby sa pytam, boha jeho ty spis v praci?
co tak ist na vylet do tatier, podporit ekonomiku? vlakom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

uvedom si prosim ta jednu vec.
take 2miestne auto by stalo 10K
a to je na vozitko do roboty kde zarobis 900E trochu privela.
nechapem ako nemozu IT nadsenci pocitat s cislami pre boha ziveho.
zapnut excel ci open office a POCITAT REALNE CISLA !
nezabudjame na fakt, ze ak ides na navstevu k niekomu, nemoze to byt kratka navsteva, lebo kto uz len ma dnes istic 40A na rychle dobijanie? Budem tam u nich spat ? Ci tam budu cakat nahradne baterie ?
uvedomujes si taky zaujimavy fakt, ze dlzka auta je nepodstatna pri zapachach ? to skor sirka - ci ma 250cm alebo 450cm, odstup bude vzdy aj 7 metrov.. a ked mas dva ubohe pruhy na obchvate, kde sa pravidelne 1 upcha, lebo niekto je IDIOT a neudrzi auto na rovine, tak ti nepomoze aj polmetra kratke vozitko.
ekonomicky sa EV v roku 2017 neoplatilo, uvidime v 2018, ale tipujem ze znovu nie.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

prave preto by mali byt tie auta aj autonomne, aby si ich nemusel kupovat, lebo by k tebe prislo prazdne auticko na poziadanie a do prace sa uz odkerujes sam - > https://www.uniti.earth/
Odpovedať Hodnotiť:
 

EV1 z roku 1999 so starymi NiMh baterkami bolo na svoju dobu fajne auticko na jazdenie do prace, skoda, ze ho "znicili". S dnesnymi baterkami a vylepseniami by to uz mohlo byt ludove vozitko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aká je spotrebná daň na el. energiu použitú na nabíjanie elektro auta? Ako bude v budúcnosti štát riešiť výpadok tohoto príjmu ak ľudia masívne prejdú na elektro? Predpokladám že zavedie spotrebnú daň aj tu. V tom okamihu sa stratí finančná výhoda.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zavedie nieco ine - dan za kilometer. (aj mimo dialnic, tych dvoch co mame)
nechs i mysli kto chce, co chce, stavim sa o lubovolnu sumu za svoj nazor.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie su vsetky mobily elektro? Zda sa mi, ze ich je nejako malo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spomenul tu už niekto dlhšiu jazdu v našich zimných podmienkach? To je spotreba energie na kúrenie!!! Nedajbože vo veľkých zápchach. Elektrické vozidlá - v súčasnosti iba v teplich krajinách...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Spomenul tu už niekto dlhšiu jazdu v našich zimných podmienkach? To je spotreba energie na kúrenie!!! Nedajbože vo veľkých zápchach. Elektrické vozidlá - v súčasnosti iba v teplých krajinách...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z toho sme 10 Tesiel S nakupili ku nam do firmy. S 8ks sa uz jazdi, cakame na zvysne 2. Ja ako CEO musim reprezentovat, tak som si nechal Macana..

...Koniec hlasenia
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár