neprihlásený Utorok, 23. apríla 2024, dnes má meniny Vojtech
V Nórsku viac ako polovica nových áut na elektrinu

Značky: elektromobilynové technológie

DSL.sk, 5.1.2018


Až viac ako polovica, konkrétne 52%, nových registrovaných osobných áut v Nórsku bolo v uplunulom roku už s elektrickým pohonom.

Upozornila na to agentúra Reuters na základe štatistiky organizácie Opplysningsrådet for Veitrafikken.

Tento podiel zahŕňa čisté elektromobily a všetky hybridy, nielen plug-in hybridy s batériou dobíjateľnou z elektrickej siete ale aj hybridy s batériami dobíjanými len regeneratívne.

Pri zohľadnení iba plug-in hybridov dosiahol podiel nových osobných áut s elektrickým pohonom 39%.

Najpredávanejšími modelmi v krajine boli Volkswagen Golf, BMW i3, Toyota Rav4 a Tesla Model X.

Na prekonanie hranice 50% malo Nórsko nakročené už od začiatku roka, keď tento podiel prekonalo hneď v januári ako sme upozorňovali v tomto článku. Vo februári zase ale podiel klesol pod 50%.

Nákup elektromobilov a hybridov je v krajine podporovaný štátnymi úľavami. Za elektromobily sa neplatia dane platené za spaľovacie autá ani mýtne poplatky, parkovné a nákup hybridov v poslednom období podľa skorších informácií agentúry AFP podporila úprava legislatívy, podľa ktorej sa v súčasnosti dane za motorové vozidlá platia podľa reálnej úrovne emisií a nie podľa výkonu motora.

Nórsko veľkú časť svojej elektrickej energie generuje z obnoviteľných čistých zdrojov a prechod na elektromobily tak v tejto krajine je bez potreby detailnej analýzy prínosom pre životné prostredie.

Vďaka všetkým týmto faktorom spolu je v bohatom Nórsku pomerne výnimočná situácia čo sa týka používania elektromobilov a krajina má v súčasnosti v ukazovateľoch ich používanosti a predajnosti vysoký náskok pred všetkými ostatnými krajinami.

Parlament v tejto krajine už prijal aj keď zatiaľ nezáväzný cieľ, aby sa najneskô od roku 2025 predávali v tejto krajine len autá s nulovými emisiami.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením
Qualcomm uvedie nový CPU pre notebooky v stredu, bude mať aj nižšiu verziu
Android prešiel na lepší SW dekóder AV1, umožní prehrávať AV1 videá na viac smartfónoch
Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia


Diskusia:
                               
 

Hm, takýchto článkov sa objavuje stále viac. Ale nikde som sa nedočítal koľko áut sa predalo v čase keď žiadne e-auta ešte neboli dostupné.
Ono predať kedysi 100 spaľovacích áut / deň a používať ich univerzálne mi príde ekolockejšie ako predať dnes 100 spaľovacích áut na dlhé trate plus 100 elektromobilov na behanie po meste.
elektromobily sú úžasné, za predpokladu že na pohon sa nebudú používať batérie. Baterky do auta sú neekonomický a neekologický nezmysel!
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

No hej. Asi majú veľa Líthia niekde v Burundi(Cínovec v ČR)...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pokrok bolí.
Podľa mňa je rozhodnuté.

https://goo.gl/dgVUyv

Je čas rekvalifikovať sa, milí plátači vyfukov.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Inak vodíkové autá sú tiež elektromobili.
Akurát že vodík nieje žiadna konkurencia pre ropu, na rozdieľ od bateriek.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vodik je alternativny zdroj energie, ale principialne funguje na spalovani paliva -> tepelny stroj -> v praxi to nieje elektromobil (aj ked moze ako medziclanok pouzivat elektrinu tak ako elektromobil by som to jednoducho neoznacil).
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Neviem čo učia na učňovke, ale Google tvrdí toto:

Palivový článok je elektrochemické zariadenie, ktoré premieňa priamo chemickú energiu paliva a okysličovadla na elektrickú energiu.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Mas pravdu, som pouceny.
Doteraz som vedel len o principe zalozenom na cisto chemickej reakcii zmiesania dostatocneho mnozstva H2 s O2 pri vhodnej koncentracii a tlaku. Palivovy clanok som nepoznal.
Mea culpa
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

aj ta efektivita je tam ina..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

^ toto
fuell cell vehicle ma normalny elektromotor ktory zenie napravu. v mojej reci elektromobil.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

jo videl som:
https://images-cdn.9gag.com/photo/a7DNq7z_700b.jpg
:)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Elektromobil má v rámci záruky 2x ročne odťah pre prípad vybitia baterie.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A na čom príde odťahovka ? Konský povoz ťa odtiahne ?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A čo by si chcel raketoplán.
Pred 10-timi rokmi nevyrábal nikto masovo elektromobily, čo by sa dali kúpiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Benzínové autom musí odťahovať benzínové?, alebo môže aj dieselové.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie každý - bmwi3 to má, pretože dovolí vyprázdniť batériu na úúúplnú nulu a tak sa nepohne volantom, kolesami.tie BEV, kde sa to nedá, so zvyškovým prúdom sa auto ovládať (točiť volantom, brzdiť, svietiť) dá.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Žiadne moderné auto so spaľovacím kotlom nepohneš, keď ti dôjde benzín, lebo ti zatiahne automatickú ručnú brzdu.
A môžeš ho aj prosiť a neodbrzdí.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

To sú tie výdobytky modernej techniky. Inovácie ktoré sú viac na oštaru ako na úžitok.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Automatická ručná brzda by zachranila Antona Yelchina zo Star Treku.

Alebo
https://goo.gl/wDwczJ
Odpovedať Hodnotiť:
 

1hod 25min 5sekunda
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jasne a teraz tu o cervenej ciapocke. Kazde normalne auto s el.parkovacou brzdou ju ma moznost ju manualne deaktivovat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

V žiadnom modernom normálnom aute, ktoré nemá ručnú brzdu ale automatickú sa nedá deaktivovať.
Zavolaj si na technickú podporu a povedia ti, že by to bol vrchol nezodpovednosti.
Čo budeš behať za autom so skalou?

Hovorím o nových autách nie pred 2013 to sú staré autá.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Deaktivovať sa neda, ale keď dáš kľúčik do 1.polohy tak sa odbrzdi aj v elektromobile.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Netrep kokotiny. Samozrejme, ze sa da. A hovorim o autach z 2017. Ale to by bolo najskor potrebne si otvorit ten trapny manual k autu. Ak to aj nahodou nie je v uzivatelskom, tak v servisnom je to na 100%. Lenze tu nehovorime o deaktivacii ako normalnom stave, ide o nudzovy stav. V opacnom pripade nemas ziaden dovod ju vypinat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

00kktina je vravieť užívateľovi, že sa to dá, stačí byť servisný technik.
Samozrejme, že sa dá jazdiť s tromi kolesami.

Dá sa to aj v nie nudzovy stav, a je jedno či máš elektromobil alebo auto s automatickou prevodovkou.

Je rozdiel medzi 1#odbrzdenim ručnej brzdy čo sa dá, a 2#deaktivovanim automatickej ručnej brzdy čo je vrchol nezodpovednosťi a #3nudzovim odblokovaním autá servisakom.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Vsak ty sa tu cely cas tocis okolo toho, ze to nejde, potom uz zase ide a vlastne pre urcite ukony nejde. Automaticka rucna sa odblokovat da, ked je to potrebne. Bodka. To je to na co reagujem, ked si ako prvy tvrdil, ze to nejde. Zvysok budem ignorovat.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Sú to tri rozličné veci.

Automatická funkcia ručnej brzdy sa nedá vyradiť, keď nemáš ručnú brzdu, ktorú moderné autá nemajú.

Ty asi nie si právnik.

Ručná brzda sa nedá "vyradiť"!!!!, iba odbrzdiť.
Ale automatická ručná brzda brzdí automaticky a táto funkcia sa už nedá vyradiť, lebo je to nebezpečné.

Funkcia sa nedá vyradiť, ručná brzda sa odbrzduje.

Už si ma pochopil?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Krasne sa tu chytate za slovicka a prakticky hovorite o tom istom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co chces pouzivat na pohon ak nie baterie ? Potom by to uz predsa nebol elektromobil. Dusikomobil ? Vzduchomobil ? Mobil Mobil ?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Možno elektrinu, ale nie z batérií. Veď píše jasne.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Skuste poštudovať niečo napr. o Honda Clarity. reálne to jazdí v premávke.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

A odkiaľ berú ten vodík do palivového článku??
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Sak z vodikarne ako ostatni. Ale niektorym priekazne aj davaju.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Honda Clarity jazdí na vňaťky od mrkvy ak ti nieje známe
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

papa Nicolu vzduchoelektrinu ved!
https://en.wikipedia.org/wiki/Wardenclyffe_Tower
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

WTF? Na pohon pouzivas motor a ten rozlisuje ci ide o elektro alebo spalovaci. Akym sposobom sa pohana samotny motor je uz ina vec, ktora ale nedefinuje prvy typ.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som za vzduchomobil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj ja zom za vzduchomobil

http://www.autonavzduch.cz/
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla uz ma slusny dojazd na to, aby bezny clovek nepotreboval ziadne dalsie auto. Jedine obmedzenie - dovolenky treba planovat inak vsetko vyriesene (samozrejme nie ak denne najazdim 1000km lebo v aute za jazdy este aj spavam)
K ekonomike suhlasim, ale ekologia je zlozitejsia. Napriklad v tom Norsku neverim, ze je elektromobil celkovo problematickejsi ako ropak aj napriek bateriam (a ropa veru ze fakt nieje OK - pozri sposob tazenia - frakovanie https://en.wikipedia.org/wiki/Hydraulic_fracturing a spomen si na havarie a ake to malo dopady - to len k tomu ked budes tvrdit ze palenie ropy je lepsie ako vyroba baterii ktore sa daju velmi dobre (aj ked zatial prilis nakladne) recyklovat)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

>inak vsetko vyriesene
az na infrastrukturu a kapacitu prenosovej sustavy ;)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ta sa da riesit aj dobudovavanim lokalnych zdrojov -> napr. osadenie striech solarkami (a co sa strati na neefektivite malovyroby sa vrati na vyssiej efektivite distribucie vdaka "nulovej" vzdialenosti prenosu).
Samozrejme znova sme zavisli od stabilizovania dodavky elektriny co sa da riesit napriklad bateriami.

Takze ano, uz aby prisli lepsie a lacnejsie baterie :)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

A teraz mi došlo prečo u nás už 4. noc nesvieti pouličné osvetlenie - sused si kúpil elektromobil :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

:thumbsup: :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

daj cislo na dealera, ale najskor posli nejaky priklad z realneho zivota kde solarom clovek nabija elektromobil, dakujem
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ved normalne, solar zohreje vodu - ta mu zohreje kavu a kym ju vypije, strci auto do zasuvky.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

elektrárne a distribúcia majú problémy vtedy, keď klesne spotreba. a preto ponúkajú nočný prúd, tarify na kadečo ... treba vedieť, že v čechách vyvážajú ročne 25TWh čo ba stačilo pre desaťnásobok dnes v česku jazdiacich áut. a jednoduchšie - elektroauto sa doma, z obyčajnej zásuvky nabíja prúdom s ističom od 6A po 10A. teda ako žehlička, mikrovlnka. v dome, kde je priemyselná zásuvka 400V s 16A, lepšie 32A istením sa počas nočného prúdu sa nabije aj tesla. takže infraštruktúra aj kapacita boli dávno vyriešené.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

elektromobily - radovo v jednotkach tisic
ropaky - 5+ milionov
treba pochopit ze 25TWh je pri takychto cislach hovno
takze infrastruktura aj kapacita este dlho vyriesena nebude..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

dojazd je dostatocny za idealnych podmienok a ak pocas zimy mas vyhrievanu garaz inak budes pocas zimy riadne prekvapeny z uctu za elektrinu :)

v hnonline.sk bol rozhovor s jednym majitelom tesly, inak sam seba oznacoval za jej fanusika a aj podla toho ako hovoril to bolo jasne a spomenul tam, ze raz pri -15 vecer nabil teslu doplna a rano mu ukazovala dojazd o 100km mensi :)
100km znamena min. 20kwh pri standardnej sadzbe okolo 2.2eur za nic nerobenie, takze den statia pri takej teplote ta bude stat cez 4 eura. no neber to :):)

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Pri -20 stupňov je pokles kapacity u týchto batérií cca 1/3!!!
Stačí mrknúť do katalógové listu k uvedenej baterke.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pri -20 ľudia bežne behajú pred bytovkou so štartovacími káblami. A niektorí idú do roboty pešo.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ukazovala - začala kúriť, to je prvých pár minút 5kWh spotreba tepelného čerpadla, možno špirály + ventilátor. keď zohreje z mínus na nastavenú teplotu, spotreba klesne na 1kWh max a dojazd sa vráti na normálne hodnoty. ono aj baterka je ohrievaná/chladená
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja vas vsetkych chciet a chciet zakazat tieto internety a elektromobily. Chcirt 100 tabletov tyzdenne od zeleneho kokotečka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Momentálne je ekologickosť elektrických áut silno otázna (kvôli baterkám, výrobe el.energie). Ale minimálne tým, že sa bude zvyšovať podiel elektrických áut, tak automobilky budú investovať peniaze do vývoja bateriek a bude to ekologickejšie. Možno sa dočkáme za pár rokov superkondenzátorov kde síce dojazd bude len 1000km ale nabíjanie bude trvať pár sekúnd
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Ty si murár alebo stolár?
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Murár-čašník
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Vyzerá to tak. Kondenzátor je obdoba batérie, ako si si isto pri obsluhe všimol.
Aj do miešačky môžeš hádzať len postupne, nie celú Tatru štrku naraz...
Ja tipujem na bankového anállytika.
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

kondík ok, aj keď uvidíme, čo prinesie vývoj. nateraz tu ale predsa máme možnosť využívať vodíkové motory. Vid. Honda. načerpáš to rovnako rýchlo ako uhlovodíky má to rovnaký dojazd. No ale je tu jedno obrovské riziko pre ropných magnátov. Na ten vodík sa dá pomerne jednoducho upraviť aj spaľovací motor a stane sa sám o sebe 100% ekologicky čistým. Nenašiel som žiaden relevantný dôvod prečo radšej neinvestovať do vývovaja vodíkových motorov...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A ako a čo rozkladajú na vodík?
Koľko pri tom minú energie?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

To sú relevatné otázky - samozrejme veľa a nie je to naterz efektívne. Neprodukuje to ale žiaden priamy odpad. Zároveň platí že aj tu treba investovať do vývoja a celé to zefektívniť
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

wtf? vodik sa momentalne vyraba z ropy a to este neefektivnejsie ako benzin. na vyrobu z vody je treba tolko energie ze to nerobi prakticky nikto.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

to wtf - elektrina sa robí z čoho? Z horského vánku to nebude. Že by ropa, plyn, uhlie, jadro a niekde na konci voda a fotovoltaika... Fšetko je to fraška
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Lenze presne o toto ide - zalezi ktora krajina. Napriklad taky island je pre elektromobilitu ako stvoreny nakolko elektrinu produkuju najme s vodnych elektrarni a termalnych vrtov - vsetko cista elektrina.
V Kuvajte jazdit na elektromobil je z envormentalneho hladiska naopak zvratenost.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pri mnozstve slnecneho svitu co majú by to zvratene nemuselo byt.
Odpovedať Hodnotiť:
 

wtf? vodik sa vyraba primarne zo zemneho plynu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Budme presnejsi - je to principialne neefektivne.
Vodikove auta vzdy budu fungovat na principe spalovania paliva (vodika) -> tepelny stroj -> carnathov cyklus -> pri "normalnych" teplotach nikdy nedostanes naozaj vysoku (a to uz vravime o teoretickom maxime) ucinnost -> v praxi sa podla mna mimo laboratorii ani neda priblizit k 50% uspesnosti. A to este nehovorim o tych velkych stratach pri vyrobe vodika a problemoch so samovznetlivostou (ale ok - tu nepoznam ziaden fundamentalny fyzikalny zakon preco sa to nikdy nebude dat zlepsit takze tu "vyvoj" ako argument beriem)

Pri bateriach sme ale v uplne inom svete. Realne baterie uz dnes maju efektivitu nabijania/vybyjania niekde okolo 99% a elektromotory presahuju 90% efektivitu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Takze ak som niekde nezabudol na nejaky dalsi zakon (doplnte ma), tak pri vyvoji beznych baterii a/lebo vodika mame potencial dostat sa k
1, pre baterky/elektromotory o nieco menej ako 100%
2, pri vodiku v praxi nikdy neprekrocime 50%
takze 2 elektrarne na vodik za 1 elektraren na baterie.

PS. a do buducna to nemusia byt len chemicke baterie. Uz tu boli spominane aj tie superkondezatory. Ak sa tie kedy vylepsia na prakticke parametre (samozrejme ak to bude mozne), tak budeme mat dobijanie behom sekund pri vysokej efektivite (jasne, aj tu su urcite fyzikalne komplikacie, ale nic co je fundamentalne neriesitelne).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Beriem , kondík ok ako som spomínal. Vodík mi príde rozumnejší ako batéria aj napriek číslam ktoré uvádzaš. Okrem toho je to najbežnejší prvok na planéte (podobne ako uhlík). Baterka v aute je prosto blbosť. Napr. nezarátal si váhu a tá v aute znižuje efektivitu na brutálne hodnoty. auto nosí zo sebou tretinu váhy len aby bolo schopné odísť pár kilometrov. Takže tá efiktivita je prudko nižšia ako si uvažoval. Prosto reálne ľudstvo si vo všeobecnosti nebude pestovať zelenú kvetinku na volante len preto aby o mal dojazd o 10 km viac a to bez toho aby neprekročil 90km/h, nemal pustené kúrenie/klímu a ideálne nešiel severnou diaľnicou lebo tam viac fúka. Ibaže by sme vymysleli "LED" elektromotor :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Kondík" musí zrovna tak prijať v nejakom čase tú obrovskú energiu. Takže sa zasa tak nejak dostaneme k batérií...
A to ani nehovorím o tom milióne Ampérov aby si ho za zlomky sekúnd nabil na tých 80kWh...
A kto videl krivku ako sa vybíja, tomu je všetko jasné. Len cukrárom a murárom furt nie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

k nabijaniu - mohol by napriklad existovat nabijaci kondenzator (pumpa ho nabija a ked pride zakaznik tak sa presunie elektrina uz z pripraveneho superkondenzatora) ten by mohol mat velku vztycnu plochu aby nemal take problemi s velkymi prudmi (obdoba brutal hrubeho extra kratkeho kabla).

K vybijaniu - asi jeden z tych parametrov preco to dnes nejde. Pokial sa to ale podari vhodne odizolovat/zredukovat samovybijanie, tak preco nie... A ak to nepojde, tak treba hladat dalsi zdroj uchovania elektriny, ale uz dnesne baterie zacinaju byt pouzitelne a kazdeho pol roka je tu sprava o novej prevratnej technologii (pricom uz ked pockame na vyprsanie pridraho-patentovanych litiovo-titanovych baterii, tak sme zas riadny kus dalej).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prečo nehádžeš do miešačky aj cement a pričasto sa tu vyjadruješ ako kuchár-murár?
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Z cca 1,8t auta su v tesle je 0.6T bateria. To ti stale dava znizenie efektivity o max 33% a to neuvazujeme o faktoch typu ze elektromotor je lahsi/mensi ako ropny, menej pomocnych suciastok a ze aj standardna nadrz nieco vazi.

Dalej to ze je dana bateria "husta" (tazka ale zabera malo miesta) dava aj ine vyhody vdaka moznosti dobreho umiestnenia - lepsia stabilizacia vozidla (drzanie na ceste), lepsia akceleracia, je tazsie ju otocit na kapotu a podobne.
Pokial chces podobne vlastnosti u akehokolvek spalovaca, potrapis sa vyrazne viac.

V konecnom dosledku mi vodik stale vychadza menej efektivny (ked idem velmi konzervativne 90% znizeny o 33% -> 60% co je stale viac ako max 50%) aj ked uznavam ze velmi dobry postreh.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Veľmi produktívna diskusia, musím uznať. Ešte chvíľku porozmýšlame a ukončíme to s 50% : 50% :) LOL
Fakt je že ako sledujem rozne testovanie týchto mašín, tak elektromotor má brutálny potenciál, ako je výkon, krútiaci moment atp. Spaľovač nesporne schová do vrecka. Smola je zatiaľ že s baterkami sa na takom superšporte "unaví" za doslova minúty, kým spaľovák bude makať dlhé hodiny.
Napr. Mercedes robí čístý elektromobil rady SLS AMG. Na okruhu dal dole V8 jak nič. Vtip prišiel do 7min kedy mal baterky na 0% a V8 si mohla šantiť ešte pár hodín.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ono zakladny rozdiel je v tom potenciale. Benzin/nafra uz maju svoju energeticku hustotu a presne definovanu krivku maximalneho vykonu kde sme sa dnes uz relativne dost priblizili k fyzikalnemu maximu. Dalej to proste nepojde aj ked sa rozkrajas... Ale z tohto hladiska je vyvoj elektromobilov omnoho zaujimavejsi, lebo nema ziadne taketo bariery (respektive ich ma ovela vyssie) a je teda velmi dobre mozne (ale nie zarucene), ze raz sa dostanu do takych urovni, ze co i len porovnavat ropak s elektromobilom jednoducho nebude mat zmysel v ziadnej discipline. Uz dnes staci najst len tie zazracne baterie :)

Ad vlastnosti - presne ako pises. Dnesny stav je taky. Uvidime kam sa to posunie...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nedámi nepodeliť sa. Krásne súčasné vysthnutie efektivity elektromobilu na batérie:
https://images-cdn.9gag.com/photo/a7DNq7z_700b.jpg

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

kde pre boha si prisiel na to, ze dnesne baterie maju efektivitu nabijanie/vybijanie na urovni 99% ??????????

toto je totalne mimo, ale totalne a je jasne, ze nevies o com hovoris
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Myslel to zrejme tak, že ak už má nejakú energiu, tak že je len malá strata ju z nej dostať. Inak tiež nechápem do ktorej krčmy pre tie nezmysly chodí...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

""
Budme presnejsi - je to principialne neefektivne.
Vodikove auta vzdy budu fungovat na principe spalovania paliva (vodika) -> tepelny stroj -> carnathov cyklus -> pri "normalnych" teplotach nikdy nedostanes naozaj vysoku (a to uz vravime o teoretickom maxime) ucinnost
""

He? Vodik a Carnotov cyklus (kto je Carnath?)...
Vitaj v 21. storoci, pouzi RTFM na termin "palivovy clanok". Napriklad Honda Clarity FCV alebo Mercedes-Benz F-Cell.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pretoze na vyrobu vodika spotrebujes viac energie ako z neho ziskas.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ale to plati aj pri baterkach, lebo na nabitie baterie potrebujes viac energie ako z nej dokazes potom vycerpat :):):)

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Na 100% jej kapacity je všeobecné pravidlo dodať 140-160% energie. To sú bežné nabíjacie postupy prúdom 1/10 C. Pri rýchlonabíjaní sa nedá dosiahnuť 100% kapacity "C" batérie.
Ak sa dodnes pomery trochu zlepšili, dajte mi vedieť.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tesla ma end to end (elektricka zasuvka->koleso) efektivitu 80%, cize v tvojich percentach je to 125.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Možno tak v Kalifornii, v Nórsku pri tých teplotách (čítaj mrazoch) určite nie.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A vieš o čom píšeš? Ak batéria potrebuje 1.5 násobok kapacity do seba dostať, tak už uverím tomu, že na premakanom elektromotore a jeho elektroniky sa stratí len niekoľko %.
V "mojich" percentách je to tak nejak max. 85%...
Poznám batérie Panasonic - SANYO čo do nich dávajú. Lepšie som nikdy nemal...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Hej. Ono majú svoju pravdu. Však oni zrejme nerátajú tú energetickú stratu potrebnú pre nabitie batérie.
Inak si neviem so svojou malou búdkou predstaviť, že ako prišli k tým číslam, ktoré si tu napísal...
Odpovedať Hodnotiť:
 

pri baterkách to neplatí, pri nabíjaní elektrinu nevyrábaš, iba ju presúvaš.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale mi sa nebavime o elektrine, ale o energii

a ani pri baterkach nepresuvas elektrinu ale energiu, pri nabijani elektricku energiu za premienas na chemicku a pri vybijani sa chemicka energia premiena na elektricku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Súhlasím. Ale faktom ostáva, že kým v tom ľudia neuvidia možnosť nabaliť sa, tak do toho nepôjdu.... zatiaľ
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

súhlasím, no dodávam, že na výrobu čohokoľvek spotrebuješ viac ako vytvoríš
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Na vyrobu benzinu z ropy ziskas viac energie ako spotrebujes...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

not sure, ale nehádam sa
(vyťaziť, dopraviť, rafinovať, distribuovať tj. vlak, loď, TIR)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Keď dostaneš dotáciu na ropovod, prieskum a štát obsadí po vojne Irak
a
Ignoruješ ekologické škody, zničenú pôdu, vzduch a ľudský genofond,

potom

áno.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keby to tak bolo, trebalo by ale na sliepku priekazne viac vajec ako sliepok na vajce.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A ten kondik budes tahat na vlecke?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Podlamna by mali vsetky auta zrusit, nech kazdy chodi metrom, autobusom, vlakom.. Ludia maju nohy tak nech ich vyuzivaju. Iba pre starych ludi, hendikepovaných a podobne pripady by som nechal taxiky. Aby mal kazdy clovek na planete jedno auto je strasne plytvanie.
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Keď bude chodiť metro/autobus/vlak vtedy keď to potrebujem a presne tam kde to potrebujem tak potom možno. Dovtedy pičovina.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nie celkom. Len sme spohodlneli. Auto som v živote nepotreboval tak, aby som ho musel vlastniť! A kopu rodín má aj 3-5 áut, čo už hraničí so zdravým rozumom!
Vlak - napr. automobilka. Každý stredne veľký podnik mal onoho času prípojku na železnicu. Ktovie prečo asi?
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

To by s ale musel zmenit ekonomiku a ludi.
Pripojky mali preto,lebo sa robilo na 5-rocnice a nie JIT.
Niekedy sa posielali baliky postou alebo spesninou. Nepoznam nikoho, kto by sa chcel k tomu vratit.
Rodiny maju viacej aut ale preco? Lebo je to pohodlnejsie, maju na to, hromadna doprava je neprezuna, draha.
Dnes uz aj ked clvoek ide sam autom do prace, tak ho to stoji rovnako ako cesta autobusom. Usetri k tomu este denne kopu casu.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Však o tom píšem, že sme neskutočne spohodlneli. Bežne nosím balíky na poštu. V tom problém nevidím...
Tá posledná veta vôbec nie je pravda...
A ešte niečo Nie všetci bývajú v riti menom Bratislava...
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Ved prave, nie vsetci byvaju v tej riti, takze o nejakom rozumnom spojeni inou dopravou ako vlastnym autom je castokrat iba sci-fi, alebo masochizmus.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale nie dnes. To bejvávalo...
Alebo robíš ako sám vojak v poli?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nie, my chodime do prace jednym autom 3ja. Kazdy mame svoje auto, len sa striedame. Ale moze za to jedine to, ze byvame na malom kusku od seba a pracujeme v rovnakom case. Keby to neumoznoval priestor a cas, chodime kazdy sam. A plati to aj pre spoje - pokial sa neviem niekam dostat v rozumnom case a za vyrazne menej ako vlastnym autom, nema pre mna taka doprava vyznam.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vážne? tak zato že si ho ty nikdy nepotreboval tak ho nepotrebuje nikto? ty si iný frajer.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Reč je tu trochu(dosť)o inom.
Volá sa to plytvanie menom pohodlnosť.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Vždy ma udivuje, že naozaj existujú ľudia, ktorí toto myslia vážne. Zrušme autá, lebo ja ich nepotrebujem.

A ako si predstavujete, že sa dostanú ráno rožky do Lidla? Vlakom? A vy si potom prídete ekologicky na bicykli pre ne?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Načo sú niekomu 4 autá? Na nič. Pre rodinu sa plánovalo tak zhruba 1. No dobre, nech má aktívna zarábajúca viacčlenná rodina 2 autá. Kvôli mne ich kľudne môžu zrušiť, resp. poriadne obmedziť. Ale o tom tu predsa nepíšem!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Neviem, načo sú niekomu štyri autá, možno je zberateľ. V každom prípade, jeden človek dokáže súčasne jazdiť len na jednom aute, aj keby ich vlastnil dvadsať, čiže ekologická záťaž je taká istá ako keby mal len jedno.

Iná situácia je, keď má človek pickup, ktorým si vozí do práce materiál a náradie, aby mohol ekologickým trtkom kachličkovať kúpeľňu a veyron, ktorým chodia s manželkou večer do divadla, lebo manželka si nechce zasviniť róbu v pickupe.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Je rozdiel jazdiť zbytočne 1ks v 1ks auto.
Lepšie je jazdiť 4ks ľudí v 1ks auto.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Neviem, čo máš na mysli. Akože štyria poštári budú spoločne roznášať balíky?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Kľudne môžu byť dvaja. Jeden ide tam, druhý onam. Ale píšem o bežnom plytvaní domácností...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Myslím, že už začínaš tušiť, že píšeš nezmysly.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ešte nie.
Na nezmysly treba vyšší level diskusie. Ešte tu nie sme všetci
:-)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

postar chodi pesi, alebo na bicykli :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak. Len chodenie do divadla vo veyrone vidlacinu priekazne ukazuje o minimalne devet lepsie ako v pickupe.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Problémom nie sú európske, ale americké autá s 6,4L motormi. Európa sa môže snažiť byť ekologická, ale Amerike a zvyšku sveta je to momentálne fuk. Keď nám príroda strelí prvé poriadne zaucho, tak asi už niečo zmeniť bude tak či tak neskoro.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rozky do Lidla sa vozia v autach? Som myslel, ze v kamionoch. Proti kamionom nic nemam, sluzia svojmu ucelu aj napriek spotrebe tak ako aj autobusy. Napisal som zrusit auta, nie kamiony...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ty si fakt myslíš, že rožky sa do lidla vozia v kamióne?
Odpovedať Hodnotiť:
 

V rozvážkovom trucku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to je auto alebo lietadlo? Lebo ak je to nedajbože auto, tak ho igorko zakáže a máme po rožkoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ironia je ze jediny dovod preco si to nori mozu dovolit je ropa.
Nech zavru vsetky svoje vrty a potom nech sa hraju na ekologov.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Oni sú ako drogový díler, ktorý to prestal brať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čo bude v roku 2025 znamenať "auto s nulovými emisiami"?

Ako kašlať na jeho výrobu, prevádzku, likvidáciu a čo ja viem čo ešte, hlavne že chvíľku jazdí bez starých emisií?
A čo tie nové, ktoré dúfam už tiež zavedú?!
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Je to len jedna jediná krajina.
JEDINÁ výhoda je tam že skoro všetku energiu majú z vodných elektrární.

Otázky keď už nebudú autá z "emisiami":

Kto doplatí mýto ???
Kto doplatí parkovné ???
Kto doplatí dane ???
Kto doplatí daň z benzínu/nafty ???
Kto zaplatí ekologickú likvidáciu miliónov kusov starých batérií ?

Až sa politici spamätajú z " čistého ošiaľu" a zistia že im chýbajú miliardy v štátnej správe znova uvalia dane, mýto, parkovné... a hádajte na čo?

Na ich slávne "čisté" elektromobily

A stavím sa že budú vyššie ako tie predtým...
Len si to nikto nezráta
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Platia im to zakznici ktori od nich kupuju ropu.
Cize este dlho si budu moct dovolit sa hrat na svatych.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

... ze by sa spravila nova dan - dan za recyklaciu baterii?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To mate tak ako s tym zateplovanim.Nemyslite si ze usetrite za teplo .Iba prve 2 roky
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A potom zmenia financovanie vykurovania, alebo ako si to myslel?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pred rokom sme boli na služobnej ceste v Nórsku, v jednom menšom meste západne od Osla. Samozrejme zvyknutý na 21. storočie som mal motor z fábie v ruksaku na chrbte. Tak som ich poprosil o liter benzínu. Na mňa tam pozerali s otvorenou pusou a potom jeden z nich prehlásil, že o tom len čítali v časopise.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Buržuj ťa za príbeh znova pochváli.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A to Ti isto hovoril pri tom ako si rozmrazoval baterky z Leafu pred krbom na mazut...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Zaujímalo by ma čo si miestní odborníci z DSL myslia. Že sa prestanú predávať autá na elektrinu? Že začne masová výroba áut na vodík a pod?
Reálne sa budú autá s baterkami vyrábať/predávať čím ďalej tým viacej
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jasné. Však ako kedysi modelárske autíčka na diaľkové ovládanie. Už aj preto, aby frajerka neufujzdila do pridrahého obchodu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Na DSL nie su miestni odbornici. Vsetko su to priekazne globalne kapacity, s vynimkou niekolkych expertov na plochu Zem.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hoď sem tú značku zubnej pasty ktorú používaš. :-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tento. Odbornou optimalizaciou Harmasanu na easy piercing expertna uroven vyzaduje Kaptonu Space Debris Sensora priekazne menej konkurujuci material.
Odpovedať Hodnotiť:
 

presne tak, bež si chytro zadovážiť ak ešte nemáš. Budeme sa všetci tešiť na množstvo skvelých zážitkov s ktorými sa s nami podelíš
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri elektromobiloch je pocas jazdy v beznej teplote a v mraze rozdiel minutej energie az 40%, co pri spalovacich motoroch nie je (kedze teplo vznika ako vedlajsi produkt). Preto by sa tieto auta mali pouzivat hlavne vo velkych mestach (kde neprodukuju smog) a v miernom podnebi. Zrovna v Norsku by bolo logickejsie, podla mna aj ekologickejsie pouzivat spalovacie motory, hlavne benzinove.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nori maju vyhodu, ze mozu vyrabat vsetku elektrinu v hydroelektrarnach a zdaleka nemaju vycerpanu kapacitu
takze tam s vyrobou cistej elektriny nieje ziadny problem, lenze to ma jedna krajina zo sto taku moznost

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ideálne - mať prachy z ropy a elektrinu z vody. A môžeme podporovať hocičo
Odpovedať Hodnotiť:
 

dobre ze pisu.. uz mi dochadza diesel.. musim ist natankovat zajtra :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ozaj, keď spomínaš... A na čo nám to vlastne ten Voyager1 funguje už 40 rokov?!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Na 13,5 kila plutonia!

Mimochodom, ak by si z toho chcel vyzmykat aspon vykon litrovej dvadsat rokov starej Fabie (37 kW = 50 koni), tak do toho 1000 kg vaziaceho auticka budes musiet zamontovat 6000 kg vaziace generatory a nakrmit ich 900 kilami plutonia. Ozaj, a kym budes mat k dispozicii tych ubohych 37 kW na pohyb (s ktorymi 8 tonovym autom pohnes dost tazko), zaroven to bude vyzarovat 500 kW (pol megawatu) tepelneho vykonu... Nonstop, nez ohladu na to ci niekam chces ist alebo nechces.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

čo tak dať do normálneho baterkového auta typu Tesla nie 60 ale napr... 4. To by sme mali 2 kW elektriny a 8 kW tepla, nonstop, stále. 8 kw v aute by uchladiť možno šlo. Ako by sa chovalo takéto auto, ak by malo nonstop prístup k 2 kW elektriny?? O 2 kW nižšia spotreba by zvýšila dojazd asi o 10%. To neni extrém, ale rozhodne to neurazí.

Lenže... takéto auto by sa samo dobíjalo keď by stálo. Len pomaly, ale stále, nonstop, "zadarmo". Za 8 hodín státia by sa nabilo na 80 km. Vlastne 88, pretože tú energiu máme aj pri jazde. To by velkému množstvu ludí do práce stačilo, nie? Ak by som chodil takýmto autom len do práce, tak by som ho už nikdy nemusel nabíjať a riešiť palivo. Nikdy.

Zároveň ako bonus, by teplo z reaktora vyhrievalo interiér. Takže v zime by spotreba na kúrenie bola nula. Mohlo by ohrievať baterky, takže v zime by kapacita neklesala. Jediný problém by bol prebytok tepla v lete.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Už to začalo?
Je predsa piatok a už máte aspoň tretiu súpravu na stole.
A hádam nepiješ čečinu...?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ti to nejako nevychadza. 4 generatory ti nedaju 2 kW, ale v pripade tych z Voyageru 0,64 kW, v pripade novsich (Mars rover Curiosity) iba 0,44 kW. A tepelny vykon by bol 9,6 kW (4x Voyager RTG), resp. tych 8 kW (4x Curiosity RTG). Vozit so sebou 200 kg generatory plutonia kvoli 400 wattom... No neviem.

A nezabudni odpocitat chladiaci system, aby si sa nejako rozumne zbavil tych 8-10 kW tepla v parkujucom vozidle. Pre ilustraciu, ventilator na chladici spalovacieho automobilu ma prikon cca 100 W a ten nechladi skoro nic (polovica tepelnych strat ide von vyfukom a pocas jazdy prebera funkciu ventilatora napor vzduchu, pri vyssich rychlostiach sa dokonca uzavrie privod ohriateho chladiva do radiatora - ten ventilator je tam v podstate len na dochladenie vopred rozohriateho motora pri stati a pomalej jazde, moderne auta uz ani nedokazu so zavretym chladicom zahriat motor volnobehom).

Odpovedať Hodnotiť:
 

(prekrocena maximalna dlzka komentra)
Tak isto, v pripade nehody by to bola katastrofa. Pouziva sa izotop plutonia Pu238, ktory je sice alfa ziaric a alfa ziarenie zastavi aj harok papiera (prave preto sa RTG generatory vobec pouzivaju v sondach/vozitkach, nemusia niest tony olova, len sa generator vystrci von lebo teplo a hotovo). A teda alfa ziarenie zastavi aj vonkajsia vrstva odumretych buniek na pokozke, bez nasledkov.
Lenze ked ziarenie vznika priamo v tele, napriklad po vdychnuti prachu pri destrukcii RTG po nehode, tak dokaze nicit chromozomy 20-krat ucinnejsie nez gama ziarenie.
Exagenta Litvinenka zabili podanim latky s aktivitou 2-4 GBq, cize nejakych 10-20 mikrogramov polonia 210. Plutonium 238 je slabsi ziaric (ma dlhsi polcas rozpadu), takze by ho s rovnakou aktivitou bolo treba "az" 6 miligramov. A to sa bavime o niekolkostonasobnej smrtiacej davke - asi sa ho chceli naozaj zbavit, aj mensie davky stacia na rakovinu do par rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

(prekrocena maximalna dlzka komentara)
No a toho plutonia budes vozit v kazdom jednom aute (v pripade s tvojimi 4 generatormi) 16 kg (16 000 g). To je nielen v kontraste so 200-nasobne smrtelnou davkou 0,006 g pri poziti, ale aj s cenou cez milion dolarov za kilogram, svetovymi zasobami cca 40 kg v USA (z toho tak polovica pouzitelna na vesmirny program a NASA aktualne akutne riesi co dalej) a mozno podobne mnozstvo v Rusku. Ani USA, ani Rusko ho uz davno nevyrabaju, Rusi uz stopli aj predaj Amerike po par kg rocne. V USA ho teraz za velke miliony na kilogram rozbiehaju znova, cela jedna svetova velmoc dokaze rocne vyrobit nejakych 10-15 % jedneho jedineho tvojho auta. Kam sa hrabe kdejaka montovna anglicakov pri Trnave/Ziline/Bratislave.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak sorry no. Čísla som si nezisťoval, len som ich vytiahol z komentára nadomnou, kde to vychádzalo 66 reaktorov na jednu fábiu.

Aj keď úprimne, najväčší problém vidím len v tom nedostatku plutónia. :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

trocha iny svet :: VICE in Norway :: https://www.youtube.com/watch?v=zSjYra7cYqY
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak za 1. veľkej ropnej krizy (2. svetova vojna) boli dokonca že vraj aj motorky na drevoplyn. Až keď sa po vojne zistilo, že na Sibíri, blízkom východe, v okolí USA a Nórsku sú "nekonečné" zásoby ropy, tak sa na drevoplyn zabudlo ... hold kapitalisicko korupcionisticky pokrok, ktorý zvysoka kašle na najaký udržateľný rozvoj, lebo stále najviach sa "zarobilo" na nestabilite a na prudkom poklese či raste čohokoľvek ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Matematika je jednoducha z 1l paliva vieme vyrobit 10kWh energie. Alebo s ucinnostou 20-35% spalime v aute a zvysok je zbytkive teplo. Preto pouzivat ropu na pohon cohokolvekbje nezmysel. Spotreba 6l je 60kWh na rovnakej trase spali elektromobil od 15-20kWh. Takze preto EV. ropa je neobnovitelny zdroj a potrebujeme ju na lieky,osatenie,hnojiva,plasty a nie spalovat ju na uvedenie do pohybu,tak preto EV.

Vodik je nezmysel z pohladu ze straty su az 90% od vyriby az po spotrebu. Na rovnakej trase ako je uvesene spalis vo vodiku okolo 200kWh.

Vserko je o elektrine ta pohana ludstvo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Má to ale háčik. V r. 2015 sme 66% elektriny vyrobili s fosílnych palív. Takže sa vlastne bavíme len o presune problému z A do B.
Pre doplnenie 16% z vody; 11 z jadra a len 7% z obnoviteľných zdrojov:
https://goo.gl/XbttrA

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár