|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chybka
Od: TTTT
|
Pridané:
28.12.2017 9:37
hnacieho motoru -> hnacieho motora
|
|
Re: Chybka
Od: čitateľ
|
Pridané:
28.12.2017 9:41
Ale kde, vzor hrdina, u motoru.
|
|
Re: Chybka
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
28.12.2017 9:44
U motorova
|
|
Re: Chybka
Od reg.: raketa
|
Pridané:
28.12.2017 11:56
motorov koktejl
|
|
Re: Chybka
Od: pamaladicek
|
Pridané:
28.12.2017 12:32
motori - vzor zena predsa
|
|
Re: Chybka
Od: pamaladicek
|
Pridané:
28.12.2017 12:32
upozornujes a sam nevies, hmm
|
|
Re: Chybka
Od: ffdf
|
Pridané:
28.12.2017 12:21
čiže namiesto motoru je tam všade Čína??
|
|
Re: Chybka
Od: Great China
|
Pridané:
28.12.2017 12:36
Great China nielen podporuje elektro autá, aktívne obmedzuje predaj spaľovacích áut. Spaľovacie autá sú na prídel a poradie sa losuje, dovoz je obmedzený, poplatky sú vysoké.
V Great China tento rok vypustili 200 000 elektoautobusov v Little Britain 120 ks.
|
|
zaklad
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
28.12.2017 9:41
zakladna otazka je, ci automobilky planuju hybridy alebo plug-n hybridy
hybrid nie je nic ine iba auto so silnou baterkou ktore jazdi o trocha uspornejsie IBA (este raz IBA) na fosilne paliva a este viac rekuperaciou zbiera energiu a samostatne sa na nom na elektriku jazdit N E D Á
plug-in hybrid ma okrem spalovacieho motora aj el. motor a na el. pohon sa da jazdit trapnych par desiatok km (zvacsa 50 max. 100 km), pohony su nezavisle, t.j. pohon na el. motor nesetri palivo spalovaciemu motoru, samozrejme primarny je stale spalovaci motor
ciste e-auta je hudba dalekej buducnsoti (dekady), pretoze treba zvysit dojazd, zvysit hustotu ulozenia energiae, skratit cas nabijania, vybudovat infrastrukturu nabijaciyhc stanic (napr. aj smart-roads a smart-city) a posilnit el. siet STABILNYMI zdrojmi energie, nie slnieckove kolektory ci vrtulky
|
|
Re: zaklad
Od: taglajf
|
Pridané:
28.12.2017 11:05
cele to pada na bateriach a neefektivnej spotrebe, kedze elektromobil spotrebuje tonu elektriny ktora sa niekde musi vyrobit, a kedze ekoKOTI chcu zrusit jadrove elektrarne a alternativne zdroje elektriny nedokazu nahradit neumerne zvyseny dopyt po elektrine tak skoncime ako zavisly odberatel elektriny od krajin tretieho sveta kde sa postavia akakolvek elektraren aby bola vobec nejaka elektrina. Vysledok bude neskutocne drahe vozenie (elektrina bude draha) a emisie drasticky stupnu kedze ako-tak ekologicke jadrove elektrarne budu na ustupe a budu sa stavit uhelne elektrarne. Ekologia elektromobilmi je len lokalna,cize len na urovni miest,max okresov
|
|
Re: zaklad
Od: 775665875
|
Pridané:
28.12.2017 13:46
A rafinérie spotrebujú koľko elektriny? A koľko elektriny sa spotrebuje pri výrobe ťažných veží? A ropovodov? A koľko elektriny sa spotrebuje pri výrobe ropných tankerov?
|
|
Re: zazapor
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
28.12.2017 14:37
Devet. Presne. A priekazne.
|
|
Re: zaklad
Od: RomXe
|
Pridané:
29.12.2017 7:42
Pjetro mám otázku. Bol si niekedy v Nórsku ? Lebo také hovadiny by si nenapísal. Nabíjacie stanice supercharger sú tam už všade bežne po 20 stojanov. Takže ak chces nabrať predstavu ako by to tu mohlo u nás raz vyzerať sprav si výlet do Nórska. Lebo tam má fakt veľké množstvo ľudí elektrické auto. A tým nemyslím hybrid, alebo plug-in hybrid. Leaf, e-Golf, Ioniq, Tesla. Toto tam vidíš bežne.
Najvyšia verzia Modelu S momentálne zájde v pohode viac ako 500 KM. V zimnej prevádzke do tých 500 km. Čo v porovnaní s normálnym autom už nieje nejaké dramatické.
Jasné, že benzínové auto štandardnej veľkosti dá okolo 700 až 800 km, ale už to nieje taký rozdiel. Prosťe ešte pár rokov a Tesla určite dosiahne dojazd 800 km.
|
|
Re: zaklad
Od: pan kokot
|
Pridané:
29.12.2017 11:33
pjetro, mam otazku.
ked klasicke hybridy iba rekuperuju energiu a jazdia iba na fosilne paliva a nemaju elektromotory, ako dopice tu rekuperovanu energiu vyuzivaju.
len tolko som chcel.
|
|
12 vs. 48 V
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
28.12.2017 9:44
mna by skor zaujimalo, kedy sa v osobakoch prejde z 12V na 48V, pise sa o tom uz roky ... tych 12 V je fakt neskutocna hroza a su potrebne prudy jak hovado
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: čitateľ
|
Pridané:
28.12.2017 9:51
Dajme rovno 230. Ušetrí sa za adaptéry a elektrocentrály.
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: prihlásený užívateľ
|
Pridané:
28.12.2017 9:58
Dajme rovno 110kV. Na nabitie staci vystrit dve palice pod VN vedenim.
|
|
AC - Absolute customization
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
28.12.2017 10:04
Eventualne dajme v ramci insividualnych nastaveni rovno macku a ebenovu tyc a kto kolko vyderie, tolko bude mat.
|
|
Re: AC - Absolute customization
Od: 3 znaky
|
Pridané:
28.12.2017 11:26
ebonitová tyč a líšči ohon!
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: Klon M5
|
Pridané:
28.12.2017 9:53
Aby sa auto stalo nebezpečným a aby si aj autoelektrikár musel robiť el. oprávnenie??
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: man in shadow
|
Pridané:
28.12.2017 10:03
A to ako teraz nemaju? Fakt neviem len sa pytam.
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: ...
|
Pridané:
28.12.2017 10:07
Nemaju, z pohladu odbornej sposobilosti autoelektrikar nema elektrotechnicke minimum, takze si nemoze robit ani §21.
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: man in shadow
|
Pridané:
28.12.2017 14:44
Som rad ze ja mam viac ako to minimum a mam 22.
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: Wingdings
|
Pridané:
28.12.2017 9:56
mňa by zaujímalo aj kedy konečne dajú nejaký lepší konektor ako je ten predpotopný do zapalovača, keby sa prešlo na 48 tak by teda mohli
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: dj_v
|
Pridané:
28.12.2017 15:38
nuž, my strojári už dávno fachčíme na 24V
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: hotenten
|
Pridané:
28.12.2017 9:57
.. noo tak tam potom budú LEN štvrťinové prúdi jak hovado = furt prúdi jak HOVADO!
prečo bi tam ňemohlo biť 3600V ?!?!?!?
Aj tak tie batérie budú skladať z lítiovích článkov 3,6V Tak prečo sa držať pri zemi pri smiešnich 48V?!?!?!?!
Jasné lebo triťisíc d§vodov prečo sa to ňedá.. pohnúť tím hňedím v lebke to bi bolelo! :(
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: hotenten
|
Pridané:
28.12.2017 10:03
už je to tu.. abi si auto elektrikár musel robiť oprávňeňie..
Tesla ťiež virobil auto... vraj napájané bezdrôtovo teslovou cievkou, ktorá šlapala na milióni voltov..
.. ale veď sa stále držme pri zemi abi sme ňieČo ňebodaj ňepokazili..
Ako tie somarini že vlak môže ísť maximálňe 20km za hod! Lebo viššie ríchlosťi sú samozrejme životu ňebespečné!
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: man in shadow
|
Pridané:
28.12.2017 10:09
Tesla bol genius ale ziadne auto na teslovu cievku nevyrobil a tiez sa mu nepodarilo efektivne prenasat elektrinu vzduchom cez tu jeho cievku. Fungovalo to na par 10-tok mozno stoviek metrov a len na osvetlenie.
Vela ho precenujete.
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: hotenten
|
Pridané:
28.12.2017 10:15
Aj prvé bezdrôtové adio fungovalo LEN na pár metrov! A? Ak sa postavia fotoelektrárŇe na obežnej dráhe Zeme. Tak môžebiť úplňe všetko na celej planéťe, bez ohľadu na strati, biť napájané bezdrôtovo rezonanciou!
A planéta môže biť totál ZELENÁ ;)
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: man in shadow
|
Pridané:
28.12.2017 14:46
To ano. Mat prachy uz to sam staviam bez ohladu na naklady a navratnost.
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: chemia akumulatora
|
Pridané:
28.12.2017 14:16
z pohladu chemie je lepsie mat velku nadrz na volt, ako viacero mansich nadrzi pre dosiahnutie voltaze. preto sa skor pristupi k zaradeniu dc-dc, co v konecnom dosledku znova len poskodi zakaznika.
cesta do pekla dlazdena dobrými umyslami.
|
|
Re: 12 vs. 48 V
Od: Klon M5
|
Pridané:
30.12.2017 5:37
12V ja tzv. palubné napätie. Zvyk, dlhé roky. Elektromotor je napájaný z batérií s trochu "iným" napätím.
To si tu asi niektorí nevšimli.
Sranda je, že niektorá z batérií pre afto TESLA radu S obsahuje vyše 7000 článkov batérií Panasonic.
Aké z toho vyskladali napätie ani Boh netuší. Ale určite to nie je 12V!
TOYOTA Prius má okolo 200V.
|
|
aaaaaaaaaaaaaaaaaa
Od: zvastovnik
|
Pridané:
28.12.2017 9:58
Nie tahun ale najvacsi regulator v oblasti elektromobility. PRetoze bez dotacii by to nikto nekupil
|
|
Re: aaaaaaaaaaaaaaaaaa
Od: Wingdings
|
Pridané:
28.12.2017 10:01
najväčší regulátor je petromafia, keď sa Tí rozhodnú prejsť, tak vtedy budú elektro
|
|
Xxxxxxxx
Od reg.: Harris1
|
Pridané:
28.12.2017 10:07
Nech je 400kv plus tri izolatory na strechu.
|
|
Re: Xxxxxxxx
Od: ...
|
Pridané:
28.12.2017 10:09
Rovno na HVDC nastavit ... Preco trocharit len so 400kV?
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
28.12.2017 10:30
Akoze ok, chcu riesit smog.
Ale by ma zaujimalo kolko smogu je z aut, a kolko z fabrik. Tipujem ze fabriky budu hlavny zdroj smogu a bordelu v cinskych mestach.
Plus elektromobily nahradia auta ktore teraz nabehaju denne par km, tie ktore behaju vela majitelia nenahradia.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: hotenten
|
Pridané:
28.12.2017 10:46
ŇIE!
Riešia to, že si uvedomili že ROPA sa ňepoužíva LEN na vírobu PALÍV! ALE vírába sa z ňej doslova VŠETKO! Plastami, farbami, chemikáliami ... počnúc a "rastlinními" maslami končiac!
A tam sú zrejme lepšie ZISKI! ;)
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: a71872619719129
|
Pridané:
28.12.2017 10:51
nezabudajme na nakladne lode, tie maju tiez vela smou.
facebook ma vela smogu, staci sa tam raz zaregistrovat, nicn eurobit ,a denno denne prichadza mail kolko mas kamaratov na facebooku (opakujem, absolutne bez akychkolvek inormacii ci vyplnovani profilu).
nezabudajme este raz na nakladne lode, a kolko kubikov paliva pustaju do mora len preto, ze musia ponorit, vynorit svoj trup. nezabudajme na to, aku kvalitu paliva spaluju, a staty kde su registrovane (offshore krajiny).
je dost dokumentov venujucich sa tejto problematike.
a nezabudajme na jednu malickost - dnes sa prijme nejaka vyhlaska, ze nakladne lode budu musiet byt efektivnejsie.
vie niekto v com je vtip?
plati to len a len na nove lode, tj. tie stare budu zasierat oceany este kludne aj 30rokov, lebo nikto nema pravomov ich vyradit.
ale do danovych poplatnikov sa tu, tu a tu budu serkat a zakazovat benzin.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: RIKK
|
Pridané:
28.12.2017 10:52
Sup sup najst na gugli nejaku fabriku na vyrobu baterii a porovnat to so slovnaftom.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: hotenten
|
Pridané:
28.12.2017 11:37
Keďže už veďia virobiť BENZÍN zo vzduchu a prebitočnej energie z "obnoviťeľních" zdrojov, ktorú je aj tak pre ochranu sieťe potrebné ňiekďe UTRAŤIŤ!
Tak mňe bi sa viac páčili hibridi benzín-vzduch!
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: socka Ladislav
|
Pridané:
28.12.2017 11:27
a co take sopky? tiez prejdu na elektrinu?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: čitateľ
|
Pridané:
28.12.2017 11:37
Sopky prídu na rad v ďalšej päťročnici.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: 77588554875
|
Pridané:
28.12.2017 13:50
According to the EPA, motor vehicles collectively cause 75 percent of carbon monoxide pollution in the U.S. The Environmental Defense Fund (EDF) estimates that on-road vehicles cause one-third of the air pollution that produces smog in the U.S., and transportation causes 27 percent of greenhouse gas emissions. The U.S. has 30 percent of the world's automobiles, yet it contributes about half of the world's emissions from cars.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
28.12.2017 14:43
Vies ze priemysel v cine a v usa v mestach je poriadne rozdielny? Alebo mas dojem ze v usa maju podobny smog ako v cine, kde uz casto ani slnko nie je vidiet?
Takze nesuvisiace citacie si nabuduce odpust. Aspon sa nestrapnis ze nevies pochopit textu ktory citas.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: čitateľ
|
Pridané:
28.12.2017 14:53
Pochopiť textu, aspoň sa nestrápniš.. pobavilo.
|
|
kupim
Od: trololo
|
Pridané:
28.12.2017 13:14
Asi si kupim hybrid
|
|
Re: kupim
Od: fgs
|
Pridané:
28.12.2017 13:14
Sam si hybrid!
|
|
Re: kupim
Od: socka Ladislav
|
Pridané:
28.12.2017 14:07
ja uz som si kupil... konkretne hybrid sodny...
|
|
Re: kupim
Od: kvok
|
Pridané:
28.12.2017 15:20
vymením za afganistan draselny
|
|
dlhsia anal. s vysledkom
Od: coho_sa_vzdame
|
Pridané:
28.12.2017 14:26
elektrina nie je zdroj energie a nesmierne tazko sa uklada vo vhodnej forme.
ak by sme mali viac jadra, alebo sci-fi fuznej energie, hura do toho. zatial sa musime uspokojit nerastmi a tie sa tazit neprestanu, kym budu k dispozicii.
lesny priemysel neprodukuje dost stromov (zije z toho ze vysadza nove inak by tu uz ziadne stromy neboli) a v ramci moznosti a reguli uz siaha na svoje dno.
uhlia a plynu je dost, ropy zda sa tiez. a uran a jeho zasoby v zemi vydrzia este dlho. helium 3 sa tak skoro v slnecnej sustave tazit nebude a nas jediny zdroj s ktorym pada aj nasa existencia, fuzny reaktor okolo ktoreho obieha nasa planeta, ma zlozite ale nie nemozne vyuzitie premeny na elektrinu s problematickym uskladnenim. takze co ?
hromadna doprava. a cina ide prikladom ze metro je zastarale a to prave su nadzemne maglev systemy ktore sa prave rozbehli vo velkom.
|
|
Re: dlhsia anal. s vysledkom
Od: man in shadow
|
Pridané:
28.12.2017 14:52
A taky maglev nemoze jazdit pod zemou?
|
|
Re: dlhsia anal. s vysledkom
Od: 48484848
|
Pridané:
28.12.2017 15:13
Nadzemny urcite nie. :-D
|
|
Re: dlhsia anal. s vysledkom
Od: fakticka situacia
|
Pridané:
28.12.2017 19:16
naklady za rovnake obdobie pre: lahky kolajovy vlak na zemi 40 mil, metro v zemi 50 - 60 mil, maglev nad zemou (alternativa k jednokolajovke ktora sa nekrizi s dopravou) 45 mil.
pri rychlostiach 100 mkph ich nie je v meste pocut.
krizom takto prepojit pezinok - malacky, senec - devin, petrzalku - dnv, vsetko cez bratislavu so zopar prestupnymi bodmi na krajoch mesta = vyriesena doprava hlavneho mesta, ulava pre obyvatelov, ulava parkovaniu, ulava pre dialnicne spojenie z oboch stran.
|
|
Paradox
Od: Naco
|
Pridané:
28.12.2017 16:37
Na jednej strane super podpora elektromobility a na strane druhej sa tony elektroodpadu vozia spatne do ciny, kde to miestni dedincania rozoberaju, nahrievaju, kyselinou oddeluju cenne kovy, ktoru nasledne vylievaju do riek..potom je cely ebay zasraty nekvalitnymi cipmi,kondikmi,doskami a nieviem cim vsetkym. Keby si radsej tie komunisticke svine spravili poriadok s tymto najskor a potom riesit biznis z elektromobilov. Ako Bohus povedal: "Delate machry a hajzly mate na chodbe..."
|
|
Re: Paradox
Od: Klon M5
|
Pridané:
30.12.2017 6:15
Ty kupuješ niečo cez ebay??
Tak to nepodporuj!
|