|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dnes má meniny Adela
Od reg.: Z Ruky Noh
|
Pridané:
22.12.2017 11:52
Prečo ten Microsoft a tá Apple?
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple je ona
|
Pridané:
22.12.2017 11:56
lebo apple je samica, to nevies?
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: Neviem-
|
Pridané:
22.12.2017 12:01
Lebo džender ikuolity.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: príklad
|
Pridané:
22.12.2017 13:19
Tá splocnosť apple sa smeje aký je Microsoft jebnutý
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: klk
|
Pridané:
22.12.2017 13:24
Dnes sa urcite smeje kazdy, ale Applu.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: Joshinkov bratrancov konov brat
|
Pridané:
22.12.2017 18:58
Staci naistalovat
http://www.msys2.org
Po spusteni C:\msys64\msys2.exe treba update-nut pomocou prikazu:
pacman -Syyu
Instalacia dalsich balikov napr. mc a netcat:
pacman -S mc netcat
Po pridani nasledujuceho riadku do PATH:
C:\msys64\usr\bin;C:\msys64\mingw64\bin;
zakladne linuxovske prikazy funguju aj bez spustenia msys2.exe
P.S. Kratky prehlad zakladnych pacman prepinacov:
http://dopice.sk/kKP
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: wtf
|
Pridané:
22.12.2017 14:28
ta bo
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
22.12.2017 20:49
Microsoft -> Micro-Software -> Mikro-Softver -> ten softer - > ten Mikro-Softver -> ten Micro-Software -> ten Microsoft
Apple -> firma Apple -> ta firma Apple -> ta Apple
Neni to az take tazke.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: 7756658754
|
Pridané:
22.12.2017 22:35
Od niekoho kto píše neni to neznie veľmi dôveryhodne.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 9:09
Pre niekoho, kto v 9 slovnej vete dohaze spravil 3 chyby, to nikdy doveryhodne zniet nebude.
Ale spat do skoly, konkretnejsie 4-5 triedy ZDS.
Urcovanie rodu.
Micro/mikro je predpona.
Soft je software. Slovencina softver pozna. Muzsky rod.
Rod celeho zlepenca je podla neho.
Apple - divny vyraz, cudzie meno, slovencina nepozna.
Pokracujes dalej otazkou: "Co je Apple?"
Firma, spolocnost... Ta firma, ta spolocnost.
Preto das rod podla toho, co tomu logicky predchadza alebo sa s tym logicky spaja.
Plus, Apple ostava nesklonne.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 9:10
PS: jebat autocorrect.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: deväť slov
|
Pridané:
24.12.2017 8:17
Aj autocounter.
Očividne niekomu inému zase robí problém matematika a v základnej škole si sa naučil počítať len do deväť, alebo prišiel o prst?
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 9:56
Nehnevaj sa, ale znie to ako prednáška v pomocnej škole.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 10:25
Ano, chapem Ta.
Znie to tak a ma tak aj zniet.
Lebo sa jedna o ucivo zakladnej skoly a o materinsky, po pripade este aj uradny, jazyk vacsiny z tunajsich prispievajucich.
PS: maly tip - nabuduce vynechaj "ale", resp. rovno tu prvu cast. Bo "ale" automaticky neguje celu vetu, ktora je pred nim, a potom to cele vyznie: "A teraz sa naser, bo znies ako..."
A okrem toho, sme tu technici, nemame sa kvoli pravde nasierat.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 10:54
Myslím, že si môžeš podať ruku s redakciou. Nič to ale nezmení na fakte, že tu píšeš bludy, resp. svoje dojmy. Cením si ale tvoju snahu o zvyšovanie kultúry vyjadrovania.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: . vzdy
|
Pridané:
23.12.2017 11:00
Appleman má pravdu. Nestrápňuj sa, radšej sa dovzdelaj.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 11:23
Myslím, že do pomocnej ma už neprijmú..
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 11:50
skus svoje stastie.
naucis sa zaujimave vyrazy ako napr.: "transgendrizacia", "chrematonyma", "indeklinabilia", "semanticko-paradigmaticky princip", "transmorfologizacia"...
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 12:26
Fíha. Keď si už taký vzdelaný, jablčný muž, tak mi povedz akého rodu je napríklad taký google?
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 13:25
Muzskeho, samozrejme.
- mas anglicky zaklad slova "googol",
- zname u nas hlavne ako vyhladavac "Google", ten vyhladavac "Google",
- zdomacnele v tvare "google" [gug(e)l], hovorovo pouzivane v roznych tvaroch, vid napr. "googlit" [guglit],
- teda mu bol, po dohode, prideleny muzsky vzor podla vyslovenej koncovky - gug(e)l - stroj.
Je to takto dost zrozumitelne?
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 14:08
A ďalšia otázka, čím sa líši google od apple?
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 15:17
napr.
- Povodom. Yankee skomolenina vs zaklad z nemciny/francuzstiny, pripadne z Grecka, Etiopie, Indo-europy (vyber si, co sa Ti najviac paci).
- uroven udomacnenia - preto napr s "googlom googlis" a s "applou applujes". ibazeby nie.
- tym, co nazvu logicky predchadza a s cim sa logicky spaja: vyhladavac Google vs firma Apple.
Zodpovedal som Tvoju otazku pre Teba dostatocne?
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 15:26
Ako sa to vezme, na základe všetkého doteraz spomenutého usudzujem, že u teba ide skôr o nejakú sexuálnu deviáciu ako o gramatické pravdidlá. Pretože obe tie cudzie slová sú z pohľadu začlenenia do slovenčiny totožné.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 16:23
Takze, aky je podla Teba spravny tvar?
"Ten vyhladavac a ten firma" alebo "ta vyhladavac a ta firma"?
A na zaklade akeho pravidla si sa tak rozhodol?
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 16:46
https://jazykovaporadna.sme.sk/q/2634/
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 17:40
Vidis, aj podla jazykovej poradne sme-cka je to spisovne presne tak, ako je to popisane vyssie - ten /vyhladavac/ Google a ta /spolocnost/ Apple.
Google muzsky rod a Apple zensky.
Plne odporucam povenovat sa heslam, ktore som Ti odporucil vyssie - v tych piatich dlhociznych slovach je totizto rozobrane do hlbky, preco je tomu presne tak a nie inak.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 18:27
Ešteže google je dar boží a nie spoločnosť. Inak by sa celá teória mohla spláchnuť.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 18:29
Ty si fakt trubiroh, alebo demagóg? Ženská je spoločnosť, nie názov.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 18:51
Spravne. Pali Ti to. Sikulka.
A ked sa vratime presne na zaciatok, zistime, ze pri premene rodu slovka cudzieho jazyka na ten nas, sa uplatnuje niekolko zaujimavych postupov.
Tym prvym je formalny - na zakladne silnej koncovky, vid napr. fiasko, stredny rod.
Ten, o ktory nam tu ide, je presne popisany tym stvrtym dlhym vyrazom hore. Tu sa jedna o urcovanie rodu cudzieho podstatneho mena podla vyznamovych vztahov whiskey /palenka/, zensky rod. V pripade nesklonnych podstatnych mien (ako je napr. Apple) je to suvstazny, urcujuci clen. Co je v pripade Apple firma, v pripade Google vyhladavac.
Preto je Apple zenskeho a Google muzskeho rodu.
Rovnako ako to pisu aj Tvoje zdroje.
Je toto vysvetlenie uciva stvrtej (alebo piatej) triedy zakladnej skoly pre Teba jednoduche a zrozumitelne?
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 19:07
Whiskey môže byť kartón, Apple podnik, Google spoločnosť.. takže toto sú smiešne príklady. Prečítaj si to lepšie, hlavne spôsob začleňovania cudzích slov do jazyka. Prirodzeného začleňovania.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 19:31
Samozrejme, ze moze byt aj karton whiskey. Otazka je, co je prirodzenejsie pre nas jazyk - to, ze whiskey je palenka, alebo to, ako tvrdis ty, ze whiskey je karton.
Apple moze byt cokolvek, od bandy ludi, podnik, atd. Dokial si clovek neuvedomi, ze Apple ma legalny statut verejne obchodovatelnej spolocnosti.
Google je uz hore vysvetleny.
Transmorfologizacia chrematonym tu uz spominana bola. Presne aj jeden z jej dielcich krokov - transgenerizacia. A dokonca aj semanticko-paradigmaticky princip pri indeklinabiliach.
Ale asi nie som pre Teba dost jednoduchy... Skusim inak.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 19:47
Ako teda urcit rod cudzieho slovicka.
Najdem cudzie slovicko, napr. Apple, ktore nas jazyk nepozna.
Pozriem co to je, a ci to vobec zije. Ak to zije, riadi sa to prirodzenym rodom, napr. f. miss.
Apple nezije, pozriem na koniec, cim to konci.
Ak to konci niecim silne rodovo vyraznym, napr. je na konci -a, tak tomu jebnem zensky rod, napr. f. liga, ze ano?
Apple zial vyrazne nekonci, badam dalej:
Ak sa to sklonuje - ma to vyznamovo silne slovo, s ktorym ide do suvisu? f. party /zabava/
Ak sa to nesklonuje, s cim sa to viaze? Apple, inc. ->teda Apple, akciova spolocnost.
Aha!
Porozmyslam, akeho rodu je ta spolocnost?
Zenskeho.
Tak aj akciova spolocnost Apple bude zenskeho.
Lebo spolocnost je zenskeho.
A spolocnost sa s Apple viaze.
Je to takto pre Teba dostatocne jednoduche, alebo Ti to treba nakreslit?
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 20:11
A čo toto? http://slovniky.juls.savba.sk/?w=Apple &s=exact&c=Z85a&d=noundb&ie=utf-8&oe=utf-8#
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 20:27
To ani sam autor netusi, nakolko nie je schopny uviest ani jeden priklad sklonovania.
Keby ho vsak uviedol, bolo by hned zrejme, ze mysli pocitac Apple iMac, pripadne smartfon Apple iPhone a nie spolocnost Apple, o ktorej je tu rec.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 20:45
Prípadne určil rod inštiktívne, bez váhania.
Keď ťa už tu mám, čo takto vybrať ďalšie spoločnosti na holenie? Napríklad Amazon, Ford, Dell, Acer..
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 20:56
Alebo Orange, nech sme pri tých ženách.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 22:48
A keby ho dotycny spravca webu aj urcil spravne, tak sa ten vyraz v tom tvare aj dostane minimalne do slovnika cudzich slov. Ci sa dostal, by si urcite aj sam zistil, keby si ho nemal v ponuke vypnuty. Tolko k jeho instinktu. A aby sa podobnym "instinktom" predchadzalo, su tu jasne definovane pravidla.
Co sa zvysku tyka - f. Orange ako spolocnost sa nesklonuje, m. Amazon je veltok, m. Ford je automobil, atd...
Jednoduche, logicke a systemove.
Staci takto, alebo mas stale tazkosti urcit spravny rod podstatneho mena?
PS: medzi nami, za tvar Orangeu by som dotycneho darebaka nechal klacat na rajbliku v kute.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: čitateľ
|
Pridané:
24.12.2017 7:47
Je to neuveriteľné, vidieť ako si človek sám a odhodlane šlape po vlastnom jazyku.
Čo sa zvyšku týka, Orange tiež označil za mužský, ktoré pravidlo označuje Amazon za veľtok a nie rieku neviem.. takže ani logické, ani systémové, len stojace na hlinených nohách.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: zlata rybka
|
Pridané:
24.12.2017 9:18
slovo veltok ani neexistovalo, kym ho nepotreboval pouzit na tieto sprostosti...
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od reg.: Z Ruky Noh
|
Pridané:
22.12.2017 23:10
Microsoft -> Mrkvosoft -> Mrkvo Soft -> Mrkva - tá Mrkva
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 8:56
Ak by sa mal rod urcovat podla velkosti Tvojej "mrkvy", tak by to urcite takto bolo.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od reg.: Z Ruky Noh
|
Pridané:
23.12.2017 12:08
Myslel som že si len vtipny, ale už ani to, škoda.
|
|
Re: dnes má meniny Adela, ale v česku mala v septembri
Od: __I__
|
Pridané:
25.12.2017 3:21
Microsoft -> firma Microsoft -> tá firma Microsoft -> tá Microsoft
Apple -> jablko = Apple -> to jablko = Apple -> to Apple
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: maly a makky
|
Pridané:
23.12.2017 9:31
Lebo microsoft je maly a makky.
|
|
Re: dnes má meniny Adela
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 10:28
To "maly a makky" musis pocuvat dost casto, vsakze?
|
|
konecne bsod
Od reg.: JamesSVK
|
Pridané:
22.12.2017 11:52
takze konecne miesto BSOD bude Kerel panic?
|
|
Re: konecne bsod
Od: xyz.
|
Pridané:
22.12.2017 12:50
Áno, po vzore filantropa Billa Gatesa snažiaceho sa vyvíjať rôzne vakcíny na vážne ochorenia sa Microsoft rozhodol pre istý zákrok vďaka ktorému tvoje Windowsy prestanú umierať na rôzne pohlavné choroby všeobecne označované skratkou BSOD. Tienistou stránkou toho je, že Kernel ostane navždy panic.
|
|
Re: konecne bsod
Od: trololoman
|
Pridané:
22.12.2017 14:15
Nie, Guru Meditation :D
|
|
Re: konecne bsod
Od: reakcias
|
Pridané:
22.12.2017 18:41
to mi najviac chyba
|
|
Re: konecne bsod
Od: bhjj
|
Pridané:
22.12.2017 16:34
windowsi su vlastne linuxi
|
|
usli vsetci
Od reg.: Zapredaný
|
Pridané:
22.12.2017 11:54
Kazdy kto to s nejakou realnou "programatorskou" pracou mysli vazne uz davno usiel na Linux
|
|
Re: usli vsetci
Od: Obmedzeny kok
|
Pridané:
22.12.2017 12:06
Starý dobrý DSL circle jerk :)
|
|
Re: usli vsetci
Od: lokaj83624
|
Pridané:
22.12.2017 12:36
este ze so dal to programatorskou do uvodzoviek. ja som sa z linuxu vratil na windows prave koli programovaniu.
|
|
Re: usli vsetci
Od: nechvalim
|
Pridané:
22.12.2017 13:24
nie ze by som bol linuxak,ale ty o programovani vies total hovno.
|
|
Re: usli vsetci
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
22.12.2017 13:44
Zacni programovat pod Linuxom a potom sem nieco napis.
|
|
Re: usli vsetci
Od: dnesAdela
|
Pridané:
22.12.2017 15:12
začal som asi pred 5 minutami, tak píšem
|
|
Re: usli vsetci
Od: adkjfslkdfj
|
Pridané:
22.12.2017 19:56
ja som zacal pod linuxom masturbovat a teraz pisem
|
|
Re: usli vsetci
Od: Kornel Dva
|
Pridané:
23.12.2017 10:52
Ja programujem pod linuxom roky, tak ti sem kľudne napíšem, že táraš totálne pičoviny. Jediný prípad, kedy je programovanie vo Windowse pohodlnejšie, je .net, prípadne vb6 a podobné pičoviny.
|
|
Re: usli vsetci
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
23.12.2017 11:13
Jediny pripad je .NET a VB? To bude skor preto, ze na Linuxe nic take nie je. Nejaka snaho .net core existuje, ale stale to nie je ani zdaleka na urovni .net frameworku.
Ale .net je uplne mimo toho naco som narazal. Ty budes asi tiez jeden s tych tvorcov web stranok.
|
|
Re: usli vsetci
Od: thji
|
Pridané:
22.12.2017 16:37
si zly, chod domov ttl=0
|
|
Re: usli vsetci
Od: adelkaaa
|
Pridané:
22.12.2017 22:23
a preco? chcel si doma programovat v nejakom cecku, a bol velmi sklamany ked nenasiel nic co by sa aspon podobalo na ms visual studio, kazdy kto ho zkusil a uz ma nieco za sebou ti povie ze je to asi naj IDE ake kedy videl
|
|
Re: usli vsetci
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
22.12.2017 23:58
To ti povedia iba ti, co toho vela nevideli...
Skuseni developeri vedia, ze najlepsie IDE su od Jetbrainsu.
|
|
Re: usli vsetci
Od: G vývod
|
Pridané:
23.12.2017 10:54
Asi tak. Ale jebnuté deti ťa vymínuskujú. Ešte musia dospieť, vyskúšať, pochopiť.
|
|
Re: usli vsetci
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
22.12.2017 13:44
Suhlasim. Pod Windows je radost programovat ;-)
|
|
Re: usli vsetci
Od: trolololz
|
Pridané:
22.12.2017 15:20
Hejtermi sa to tu hemzi, rozhadzuju minuskami a pritom nechapu :-)
.NET je najvac a ked ta bavi curl, na windowse si vitany tiez! Svoje hejty s minuskami si mozete strcit a oblizat nam paty :-D
|
|
Re: usli vsetci
Od: aleklaaaa
|
Pridané:
22.12.2017 19:08
Ste kokoti všetci čo si tu honite ego nad tým že ste niečo viac pretože používate iný OS ktorý je úplne irelevantny, pokiaľ si môžete vybrať OS tak, je asi uplne jedno pod čím programujete
|
|
Re: usli vsetci
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
22.12.2017 20:15
Je vidiet, ze si este naozaj neprogramoval. Vies naco vobec sluzi operacny system?
|
|
Re: usli vsetci
Od: adelkaaa
|
Pridané:
22.12.2017 21:20
Programujem už snáď 10 rokov, a osobne je mi úplne jedno ci budem robiť v gite a v pspade na Linuxe alebo pod windowsom, možno si zvyknutý na iné prostredie alebo iné pomocné nástroje ktoré na inom systéme niesu naportovane, ale základ je rovnaký. V niektorých firmách nám dali windowsi, inde Linux.
|
|
Re: usli vsetci
Od: gitko
|
Pridané:
22.12.2017 22:12
Ja som myslel, ze git je na spravu verzii a nie na pracu, a pspad len pod wine a to je pekna kravina, ked tam mas kopec lepsich editorov /v linuxe/. Ak naozaj si taky super programator urcite nebehas od jedneho systemu k druhemu potom v tom mas mierny gulas /ako vidiet/.
|
|
Re: usli vsetci
Od: akelkaaa
|
Pridané:
22.12.2017 22:19
mam za sebou rozne prace, vsetko v zahranici a fakt nemozem za to ze vsade pouzivaju nieco ine.. chytat za slova ked som pouzil ako priklad pspad, je ako ked sa topaci slamky chyti, a nikde nepisem ze som super programator, ani linuxak.. mam sa este vela co ucit
|
|
Re: usli vsetci
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
22.12.2017 22:53
Tak to urcite sa mas este co ucit. Hlavne si nastuduj naco sluzi operacny system. Ale ak robis "webove stranky", tak ani nemusis.
|
|
Re: usli vsetci
Od: smazaaak
|
Pridané:
22.12.2017 23:14
dalsi co si honi ego na tom ze on je nieco viac lebo on nerobi "webove stranky", on je nieco viac, a pritom v zivote ani nevidel poriadne co to obnasa, ze napriklad cely backend sa robi v jave a podobne.. ale ty si sem neprisiel nic hodnote do diskusie priniest.. len ego trosku pohonkat
|
|
Re: usli vsetci
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
23.12.2017 8:39
Velmi dobre viem, co obnasa praca na backende aj frontende. Poukazujem na to preto, ze cloveku co robi web stranky moze byt jedno aky ma system, pokial ma webovy prehliadac. IDE su pouzitelne aj pod Linuxom. Problem je, ze ten clovek nema ani sajnu o tom ako a co robi OS, ale bude tvrdit, ze na OS nezalezi. Ak by si skusil nieco naprogramovat, co vyuziva rozhranie OS potom by videl, ze zalezi. Lenze clovek co robi stranky vyuziva softver, ktore tieto problemy riesi a nezaujima ho ako.
Mimochodom java je nieco podobne, tiez ta nemusi zaujimat ako riesi komunikaciu s OS, ale minimalne kazdy co to mysli seriozne by sa o tom mal aspon trochu zaujimat.
|
|
Re: usli vsetci
Od: Ghju
|
Pridané:
22.12.2017 23:35
Si normalny?
|
|
Re: usli vsetci
Od: citateI
|
Pridané:
22.12.2017 22:58
ocividne si ani nepochopil co je to git
|
|
Re: usli vsetci
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
22.12.2017 23:03
Tak nam nieco o nom napis, nech sa zabavime.
|
|
Re: usli vsetci
Od: Ghjuu
|
Pridané:
22.12.2017 23:39
Tak po prvé. Idu dve stíhačky a jedna nestíha.
Ináč, git je ozaj na slávu verzii.
|
|
Re: usli vsetci
Od: O. Macko
|
Pridané:
23.12.2017 10:03
git je niečo, ako tmel. Používa sa napr. v stolárstve na vypĺňanie nerovností a vyhladzovanie povrchov. Kedysi sa používal na utesnenie skla v ráme okna, ale kto má okná plastové, tak by na to čumel, ako kýbel gitu.
Ondrej Macko, šéfredaktor
|
|
Nie dakujem
Od: hdbdkfkff
|
Pridané:
22.12.2017 11:54
Nie dakujem ...
|
|
widly
Od: .starosta
|
Pridané:
22.12.2017 11:58
.. jedna lastovička nerobí leto,ale dakujeme oceníme..
|
|
Re: widly
Od: lokaj83624
|
Pridané:
22.12.2017 12:44
No co sa tyka vyvoja tak je na tom Windows momentalne najlpsie okrem WSL co je vlastne plnohodnotny linux so vsetkym co doteraz windows nemal, tam mas aj Windows only profesionalne vyvojaraske riesenia a technologie, ktore na ziadnej inej platforme nerozbehnes. Preto je vacsina softwaru a hier windows only a na ostatnych platformach su pritomne povacsine len smiesne hracky s tromi tlacitkami a nemoznostou nic nastavit.
|
|
Že jedna lastovička nerobí leto je HOAX
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
22.12.2017 15:55
Že jedna lastovička nerobí leto je prachsprostý HOAX bez serióznych vedeckých podkladov.
|
|
Re: Že jedna lastovička nerobí leto je HOAX
Od: gjuthz
|
Pridané:
22.12.2017 16:40
leto neexistuje, lastovicky su podvrh
|
|
Re: Že jedna lastovička nerobí leto je HOAX
Od: planet Earth
|
Pridané:
22.12.2017 22:27
did you just assume my season?
|
|
sup sup sup
Od: jjsankosk
|
Pridané:
22.12.2017 12:24
mna by potesil grep. ten si vzdy doinstalovavam. a k tomu aj egrep
|
|
Re: sup sup sup
Od: dj_v
|
Pridané:
22.12.2017 12:28
Ja si grep lúbim odšťaviť a šťavu vypiť s borovičkou :)
|
|
Re: sup sup sup
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
22.12.2017 13:51
Ty si si asi zmylil portal. Nechcel si ist na nieco ako varecha.sk...???
|
|
Re: sup sup sup
Od: jgtj
|
Pridané:
22.12.2017 16:41
urcite nie
|
|
Re: sup sup sup
Od: Mek
|
Pridané:
22.12.2017 12:54
Suhlasim, grep je dolezity, potom by bol este fajn sed, joe, mc, wget
|
|
Re: sup sup sup
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
22.12.2017 13:48
Aj windows cmd podporuje filtrovanie, sice nie ako grep, vola sa to findstr.
|
|
Re: sup sup sup
Od: cfgfgf
|
Pridané:
23.12.2017 18:41
v powershelli je to takto get-content <subor> | select-string <hladany vyraz>
na linuxe je to zasa cat <subor> | grep <hladany vyraz>
|
|
Re: sup sup sup
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
22.12.2017 13:49
Chlapci a vy nepoznate nieco ako cygwin? Ono to tam uz davno je a da sa to pouzivat. Netreba plakat, co by som este potreboval, ale zacat to realne pouzivat.
|
|
Re: sup sup sup
Od: grthrť
|
Pridané:
22.12.2017 13:53
Som si spomenul na casy windows 98 SE, ak sa nemylim. Com cez cygwin spustal hry z KDE a ma to naramne tesilo :). Odvtedy som bol nejaku tu dobu na strednej na windowse (aj XP) a potom na vysokej a v praci uz iba linux. Som rad, ale beriem, ze mainstream je windows.
|
|
Re: sup sup sup
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
22.12.2017 15:43
Linux / Android a Unix / iOS su tiez mainstream :)
|
|
Re: sup sup sup
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
22.12.2017 15:44
Ano, ked mas tu moznost nieco na masinu instalovat. Jaa, ako podradny supportak, taku moznost nemam :).
|
|
Re: sup sup sup
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
22.12.2017 20:00
Samozrejme, že si môžem inštalovať potrebný softvér aj cygwin.
Len neviem načo by bol suportakovy curl, grep alebo podobny program.
|
|
Re: sup sup sup
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
22.12.2017 20:39
Interne pravidla spolocnosti to zalazuju.
Ved preto pisem, ze nahrada find string existuje :).
|
|
Re: sup sup sup
Od: frsgtr
|
Pridané:
22.12.2017 13:51
a kde su nutnosti ako vim, pv, nc (netcat, nie norton commander :), ps, pkill, pgrep, killall, htop, iotop, iftop (aj ked *top programy kusok zastupuje ten divny graficky taskmanager, co windows 10 ma), watch, tail, head, ci napriklad mpc (ako inak ovladat hudbu na mpd daemone?!).
|
|
Re: sup sup sup
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
22.12.2017 14:38
Gratulujem, vystrekol si najdalej, ale aj tak este musis trenovat.
|
|
Re: sup sup sup
Od: sensei-san
|
Pridané:
22.12.2017 20:01
Zabudol si na talk, touch, unzip, strip, finger, mount, fsck, more, yes, nice, eject, umount a sleep ;-)
|
|
Re: sup sup sup
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
22.12.2017 20:10
Ho,ho,hoo toho už nepreštíš ....
|
|
Re: sup sup sup
Od: Joshinkov bratrancov konov brat
|
Pridané:
22.12.2017 22:20
Skús
http://www.msys2.org
updatni:
pacman -Syyu
unzip a strip doinstalujes pomocou:
pacman -S unzip gcc
eject je tazky oriesok.
|
|
Pokazena hlava :/
Od: lal
|
Pridané:
22.12.2017 13:34
Windows 10 Fail Creators Update...
|
|
http://www.hwcooling.net
Od: miro333
|
Pridané:
22.12.2017 16:45
kto sa zaoberá počítačmi už určite riešil teploty procesora či grafiky, resp. chladenie komponentov všeobecne, tak nám nejakú dobu funguje celkom zaujímavý slovenský web o tejto problematike
http://www.hwcooling.net
hlavným "páchateľom" je Ladislav Samák, človek zaoberajúci sa problematikou už nejaký ten rôčik, viď bývalý www.extrahardware.cz a jeho rozsiahly, či priam najrozsiahlejší tuzemský test chladičov procesorov
http://dopice.sk/kKN
|
|
Re: http://www.hwcooling.net
Od: BENIS :-DDD
|
Pridané:
22.12.2017 17:53
laco, preco sa podpisujes ako miro?
|
|
Re: http://www.hwcooling.net
Od: Ľubo
|
Pridané:
22.12.2017 19:14
Laco sa nepodpisuje ako Miro (dokonca Laco by mal byť po správnosti Ľubo). Celkom zamotané, že? :)
No, na HWCoolingu sme vyhlásili súťaž, ktorej cieľom bolo dostať obsah webu k ľuďom, ktorí sa o danú problematiku zaujímajú a niektorí z článkov správne zapojiť do súvisiacej diskusie. Toto je jeden z príkladov, ako to presne nemalo vyzerať :)
|
|
Re: http://www.hwcooling.net
Od: Komentár, na ktorý odpovedáte
|
Pridané:
22.12.2017 19:19
Pivo by to vychladilo?
|
|
Re: http://www.hwcooling.net
Od: 7788554787
|
Pridané:
22.12.2017 22:41
O profesionálne chladenie HW sa skôr ako programátori zaujímajú hráči alebo tí, ktorí strihajú video.
|
|
Ale hybaj ty trusnik jedon!
Od: Na kieho sváka?
|
Pridané:
22.12.2017 17:12
E.T. vola domoooov, E.T. vola domoooov, domooov, E.T. volaaaa domooov.. Stale sa mi daju pridavat komenty off topic a nedostal som bancok...sice aspon to volanie ma cosi k veci textu no. :)
|
|
$$$$$
Od: hmm
|
Pridané:
22.12.2017 17:28
Micro$oftu hlavne ide o to aby programátori ľahšie vyrobili univerzálne zadné vrátka do počítača ktoré by fungovali rovnako v Linuxe, tak aj vo Windowse.
|
|
Re: $$$$$
Od: Organizácia NASES
|
Pridané:
23.12.2017 10:55
Bla bla bla
|
|
Týmto sa nezapáčil
Od: 7745565875
|
Pridané:
22.12.2017 22:43
https://youtu.be/FxIUs-pQBjk
|
|
Dhdhhhs
Od: Shshhsh
|
Pridané:
23.12.2017 8:42
Ti yebe, a cez ssh sa dostanem do ich cmd? Fuck that, cygwin je shit, ale furt better
|
|
Re: Dhdhhhs
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
23.12.2017 8:47
Dalsi rozmaznany pubertak?
|