neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Podpora elektromobilov pomohla zatiaľ len málo, na cestách iba o stovku viac elektromobilov

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 27.11.2017


Program štátnej podpory elektromobilov zatiaľ pridal na slovenské cesty reálne len o stovku viac čistých batériových elektromobilov ako pribúdali bez tejto podpory.

Jeho čerpanie je ale výrazne vyššie ako stovka vozidiel a postupne sa prejaví minimálne viacerými stovkami nových čistých elektromobilov.

Ako sme detailne informovali v tomto článku, program štátnej podpory spustený minulý november na nový elektromobil prispeje vo forme viacerých splátok spolu 5 000 eurami a na plug-in hybrid 3 000 eurami.

Na program bolo vyčlenených 5.2 miliónov eur, čo znamená 1 040 až 1733 podporených vozidiel podľa pomeru čistých elektromobilov a hybridov. Zväz automobilového priemyslu, ZAP, ktorý program zastrešuje, očakáva pomer dva ku jednej v prospech elektromobilov a celkový počet podporených vozidiel by tak mal dosiahnuť 1 152.


Ilustračné foto, dostupný elektromobil Chevrolet Bolt EV model 2017 s dlhým dojazdom, v Európe označený ako Opel Ampera-e, kliknite pre zväčšenie (foto: General Motors)



Zatiaľ k 13. novembru boli zarezervované prostriedky iba na 445 vozidiel, 275 čistých elektromobilov a 170 plug-in hybridov. Spolu je tak zarezervovaných 1.89 milióna eur respektíve cca 36%. Vyplatené boli prvé splátky spolu len na 211 vozidiel, 131 elektromobilov a 80 plug-in hybridov. Nové rezervácie pribúdajú pomerne rovnomerne, aktuálne rýchlosťou cca 40 kusov za mesiac pre oba typy spolu.

Typ vozidla2013201420152016do 10/2017
Čisté elektromobily6495259149
Hybridy vrátane PHEV1316171091538

Počet registrácií nových osobných elektromobilov a hybridov zahŕňajúcich plugin-in hybridy aj ostatné (dáta: ZAP)



Dôvodom rozdielu medzi počtom rezervácií a vyplatených prvých splátok respektíve registrácií vozidiel je časový posun. "Medzi zadaním objednávky, výrobou a dodávkou vozidla je troj až šesťmesačný posun v závislosti od výrobcu a lokality, kde sa vozidlo vyrába," uviedol pre DSL.sk generálny sekretár ZAP Ján Pribula.

Na cesty sa v tomto roku dostalo respektíve do konca októbra bolo zaregistrovaných spolu 170 nových čistých elektromobilov, z toho 149 osobných a 21 malých nákladných kategórie N1 do 3.5 ton, na ktoré sa podpora tiež vzťahuje. To je ale zrejme len o niečo ako o stovku viac ako by bolo registrovaných bez programu podpory, keď v predchádzajúcich rokoch počet osobných ročne registrovaných elektromobilov dosahoval 50 až 60 a nákladných niekoľko kusov.

Zaujímavý vývoj ale nastáva u počtu registrovaných hybridov. Už medzi 2015 a 2016 nastal dramatický rast, keď sa počet registrácií zvýšil zo 17 na 109. Tempo rastu sa opakuje a za prvých desať mesiacov tohto roka bolo registrovaných až 1538 hybridov. Do tejto kategórie spadajú aj hybridy, ktoré nemajú nabíjanie zo siete a podpora sa ne neaplikuje.

Vzhľadom na iba 80 vyplatených prvých splátok podpory na plug-in hybridy bude evidentne absolútna väčšina týchto nových hybridov iného typu ako plug-in hybrid prípadne podpora sa ne z iných dôvodov nevzťahuje. Za takýmto rapídnym zvýšením počtu môže byť popularita niektorého z modelov prípadne veľký nákup celej flotily vozidiel jedným alebo pár zákazníkmi. ZAP štatistiky bližšie neanalyzuje a konkrétny dôvod tohto nárastu nepozná.

ZAP sa snaží analyzovať aj typ vlastníkov podporených elektromobilov, pričom za 81.5% rezervácií sú právnické osoby, za 15.5% fyzické osoby, za 4.5% samostatne zárobkovo činné osoby a za 0.5% obce. Táto štatistika ale nie je presnou štatistikou koncových užívateľov týchto elektromobilov, keď je vytvorená na základe typu vlastníka vozidla.

Pri lízingu je vlastníkom a podporu získava lízingová spoločnosť, špeciálne podhodnotený je tak zrejme počet podporených elektromobilov využívaný verejnou správou. Aké percento podporených vozidiel tak v skutočnosti využíva verejná správa nie je známe.

S vyčerpaním všetkých prostriedkov na podporuje a ukončením programu sa pôvodne počítalo do konca tohto roka. To sa podľa ZAP nepodarilo najmä kvôli štartu posunu projektu o päť mesiacov, program podpory sa tak predlžuje a bude pokračovať aj v roku 2018.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

Podla poslednych info sa Bolt/Ampera-e do Europy prakticky ani nedostane. Nedokazu vyrabat vacsie mnozstva aut, kedze nemaju tolko bateriek. Musime predsa len pockat na teslu model 3 alebo sa to v dalsom roku s dostupnostou zlepsi ale najskor nie.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Ved mozu rozobrat ten australsky bazmek od Muska.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Každý autorizovaný predajca ti povie že na predaji áut sa nezarába, zarába sa na servise a doplnkovej výbave.
A preto nemôžem dať zľavu ani vlastnému bratovi.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

S elektromobilom sa chodí do pneuservisu, takže ho díleri nechcú predávať, a preto ani Tesla nemá dílerov a predáva ho sama.
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

Tesla ma s tym v USA legislativny problem, niektore staty (vraj) zakazuju vyrobcom aut ich priamo aj predavat, musia to robit cez dealerov. Cize ak chces vlastnit teslu a tiez byvas v takom state, musis si ju doviezt z ineho statu kde je tesla dealership.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

jebem mu kurvu vyjebanu!
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Predpokladám, že v Texase a ani iných regiónoch prosperujúcich z ropy Teslu miestni rednecks radi nevidia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved mozu z ropy vyrabat elektrinu
to by bolo take americke
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pohladaj si na youtube ake problemy maju majitelia Tesla aut ... na nich doslova plati. "Majitelia vozitiel Tesla sa nezdravia, uz sa pozdravili rano v servise."
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Pohladaj si na youtube hociaku znacku a problemy ich aut a mas toho plnu rit. Kazdy model ma problemove kusy. Asi to nebude take zle ked majitelia Tesiel su najspokojnejsi zakaznici v celom automobilovom segmente.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lebo ich nie je zas až tak veľa oproti ostatným výrobcom. Navyše sa priznať že si kúpili za 100000€ hajtru predsa nie je tak jednoduché ako u auta za 20000€.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak. Keby autorizovaný predajca praktizoval inú vieru, priekazne by pracoval inde.
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

socka je lakoma vzdy bude lakoma a same vyhovorky ze neda sa.. lebo si lakomec preto sa ti neda.


Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Tesla Model 3 má/bude mať takú reálnu dostupnosť, akú svet nevidel. Zatiaľ dodali pár ručne robených prototypov (222 ks do 1.11.2017). Pritom od októbra už mala výroba fičať na 20 000 ks mesačne. Musk sľubuje, aby mi nepadli akcie, ale pochybujem, že sa za rok z toho vyhrabú.
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

Ja tipujem, ze sa jeho slova naplnia, avsak casovy harmonogram bude kus mimo jeho optimisticky plan. Bud je vhodny retorik, alebo odhaduje, ze kazdy jeho zamestnanec je vorkoholik aspon ako on.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

bol na skoleni u JUDR Robertka
Odpovedať Hodnotiť:
 

aktuálne vyrábajú 70-80 kusov denne. 222 kusov vyrobili do 30.9. (do konca tretieho štvrťroku, ktorého výsledky oznamovali 1.11.). Aktuálne majú vyrobených cca 2200 kusov. Do konca roka môžeme očakávať zvýšenie produkcie na 1500 kusov týždenne. Odtiaľ by to už nemal byť problém zvýšiť na 20 000ks mesačne do konca marca.

Pôvodne mala výroba fičať koncom decembra na 20 000ks mesačne. V októbri mali vyrobiť cca 5000-6000ks. Aktuálne, koncom novembra, vyrábajú tempom asi tretinu až štvrtinu oproti pôvodnému plánu, čiže majú sklz zhruba 2-3 mesiace (ohlásený sklz je 3 mesiace)

Poprosím nepísať niečo, čo nie je pravda :-)

Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Ty si pekne mimo.
Zaujímavé, do 30.9 to bolo 222ks, za 10/2017 to bolo 200ks ...... a za necelý November dali 1800.

A samozrejme v decembri to pôjde z októbrových 6 ks za deň na 200ks za deň (1500/t).
A v marci už to bude ~700 za deň.

Tvojou "matematikou" budú v júli asi vyrábať 20,000 denne :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Chlapci kľud. Pošlite zdroje, z ktorých čerpáte a my si už názor utvoríme sami.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://goo.gl/5YW4xc
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla je tu na Slovensku z pohľadu dotácie nezaujímavá. Dotáciu je mozne dostať len na auta s lokálnym zastúpením výrobcu. Na Teslu dotáciu tak niemozne dostať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kym sa TM3 dostane na SR, bude aj zastupenie. to je najmenej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

CNG FTW
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nejde o ekológiu.
Jednoducho ropaci nechcú zmenu a preto budú hovoriť o vodikovom pohone, ktorý je v nedohľadne.

CNG je jasná voľba, pre každého kto nechce vraždiť ľudí, v Sirii, Iraku....... a doma.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Tu nejde o to, ze nechcem(e) zmenu. Uznaj ale sam, ze ak auto neni schopne dojst z Ba do Ke, poripade niektore ani do Ziliny, tak naco je take auto ? ... nie kazdy ma desiatky tisic na predrazene auto, garaz / rodinny dom a najazd par kilometrov denne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nie každý, ale 78% vodičov jazdí menej ako 60 km za deň. A úprimne - v Slovenských kotlinách najmä v zime je smrad a smog naliaty až do výšky 1000 m nad ich povrch - v značnej miere aj z automobilovej dopravy.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To neznamená, že nepotrebuješ aj auto, čo zvládne aj viac, ako 60 km za deň.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

asi ako vzdy, av kazdej super statistike, patrim k tym len 22%, co daju viac, ako 60km za den, uz len preto, lebo nemam rodinu vo vedlajsom panelaku a cesta k nim a naspat (3.6kW mi za 2 hod dobije prd) je viac, ako 60km.
dam ti radu, ser na statistiky, pocuvaj ludi.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Akoze nezvladne z BA do KE? Urobili to v SK redakcii uz v roku 2014. A robili to viacere redakcie. Kazda dosla aj s 85kwh baterkou. Tak co tak este z 90 alebo 100kwh?

https://goo.gl/2rM3mf
Odpovedať Hodnotiť:
 

Viete čo je sranda? Slováci sa furt sťažujú, aká tu je chudoba, ale na cestách sú všade drahé autá. Hlavne je to zábavné, keď takéto auta parkujú pred sociálnymi bytmi. Možno keby nemíňali na veci na ktoré nemajú, možno by tu "chudoba" nebola. A možno to je celé naopak a len sa vieme sťažovať, aj keď sa máme dobre.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Pozeras len na drahe auta a vidis tych 10%, lenze zvysnych 90% ktorych ty uz nevidis je naozaj na hranici chudoby.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Ale veď v Schengenskom priestore je garantovaný voľný pohyb osôb, takže na hranici byť nemusia, ale priekazne len queerujú.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Kazda socka chodi teraz do prace autom. 1 auto 1 clovek.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Saudsko arabský princ študujúci v Košiciach píše domov. Mám sa tu dobre, škola je pekná, len všetci moji spolužiaci chodia do školy autobusom len ja chodím autom. Otec odpisuje: Na účet ti posielam 200 000 eur, kúp si tiež autobus. :P :D
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

ein auto, ein computer, ein mann
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ak si človek chce naozaj uvedomiť ako sa majú Slováci dobre, odporúčam ísť tak na mesiac, dva do Rumunska, alebo Srbska či Macedónska. A potom sa vrátiť domov. Všade drahé autá, drahé mobily, perfektne oblečení ľudia, pekné domy, kvalitné rýchlostné cesty a diaľnice. Máme sa dobre. Minimálne v porovnaní s Balkánom, alebo východnými krajinami.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tak to vzdy zalezi s kym sa chces porovnavat

vescinou sa clovek porovnava z lepsim, nie horsim
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

staci ked sa porovnavas s priemerom. Lebo sme bohatsi ako (tipnem) 80% obyvatelov planety?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ach jaj ty amater. Ked sa porovnas s najlepsim, tak odhalujes vlastne slabiny a nedostatky. Ked sa porovnavas s horsim nez si ty, tak si akurat hladis ego, ze aha, sak som na tom dobre.

Tuto tvoju logiku mozeme extrapolovat a povedat, ze priemerne sa vo vesmire nedeje absolutne nic. A nejaky aasami nie je vobec ale ze vobec vyznamny.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kupujú bývalé drahé autá. Sú to ojazdené z vonku nablískané autíčka, kde musia každé 2 mesiace navštevovať servis.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ale ale... netrep!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

bol dostupný IBA v nórsku, aj to iba pár kusov!
https://www. zapsr.sk/statistiky/ registracie-novych-automobilov/
a to sú iba NOVÉ, kúpené s dotáciou. veľa nových BEV je tu BEZ dotácie a veľa sa dováža použitých. s príchodom nových BEV cena prvých BEV klesá rýchlejšie, ako "sapredpookladalo" (rozumej predpoklad zostatkovej ceny v očiach banky poskytujúcej úver).
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Elektromobily su len modny vystrelok ako boli benzinove auta v čase koňov... a vidíte, doteraz sa na koňoch a kočoch ľudia vozia :D
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

Lenže elektromobily už boli aj keď boli benzínové autá výstrelok.
Jednoducho energia v benzíne - bola výhodnejšia a vlastne stále je.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

To nie je argument. Aj cinania poznali pusny prach uz pred 2000 rokmi, napriek tomu bojovali so sablami a lukmi este dlhu dobu, lebo boli praktickejsie. A teraz su zbrane na pusny prach uplne bezne. Proste niekedy nemas dostatocne technicke znalosti, aby si jednoznacne vyhodnu technologiu dokazal vhodne pouzit a vratis sa k nej az neskor. Elektromobily maju mnozstvo velkych prednosti a len jednu este vacsiu nevyhodu. Ked sa tu nevyhodu podari odstranit( a vyzera, ze ten cas je za dverami) tak nebude o com.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zaujimalo by ma, co Ty povazujes za "len jednu este väcsiu nevyhodu"? Ja ich vidim par, a to dost velkych!
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

V skutocnosti je len jedna jedina nevyhoda ( okrem umelo nafuknutych cien ). A tou je zasoba energie, ktora je potrebna k pohonu elektromotorov. Dnes pouzivane baterie, su slepou ulickou.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Prečo by mali byť batérie slepou uličkou, si veštec? Tak si zaveštím aj ja. Do pár rokov sa energia v batériách zdvojnásobí, časom sa aj ceny utrasú a bude to skutočná konkurencia bez dotácií spaľovacím systémom. A pokladám za logický trend, že postupne nenájdeš mesto, kam by ťa pustili so "spaľovákom"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vestec nie som, ale pisal som dnesne baterie. A takisto aj dnesna technologia baterii. Uz len vyroba a likvidacia tych baterii, je obrovska ekologicka zataz ( hoc sa daju z casti recyklovat, o dalsom radoby vyuziti na ine ucely neriesme, lebo to je maximalne tak rozpravka a sen ). Zvysovanie kapacity baterie, nebude ten spravny sposob, ako vyriesit problem dojazdu. Umerne tym sa zvysuje aj cas potrebny na dobitie, alebo ak nie cas, tak mnozstvo energie, ktoru je potrebne dodat. Ceny sa utrasu tak maximalne vtedy, ked si vacsina statov ( a jednotlivcov ) zabezpeci iny prijem, pri state napriklad dane z uhlovodikovych paliv. Nehovoriac o dalsom aspekte, ze bude to technologia pouzitelna na masove nasadenie ( nemyslim samotny elektromotor, ale o tej dodavke energie ). Ja sam dufam, ze sa elektromotor presadi, ale velmi dufam, ze sa dostaneme k palivovym clankom, alebo k niecomu podobnemu, len nie dnesne baterie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

samozrejme, že dnešné batérie nie sú konečným riešením. Napr. na celosvetovom Petrohradskom technickom fóre bolo spomenuté, že už dnes existujú batérie so 100 násobnou kapacitou. Samozrejme, tie sa asi kvôli cene nikdy nedostanú k bežnému zákazníkovi. Ja si na rozdiel od teba predstavujem budúci elektromobil na batérie (nabiť-vybiť, nabiť-vybiť) a nie nejaké chemické továrne trebárs formou palivových článkov v aute, ale budúcnosť ukáže. Možno sa podarí rapídne zvýšiť kapacitu super kondenzátorov. Tie sa nabíjajú rádovo v sekundách a počet cyklov je takmer neobmedzený.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze tu nie je najvacsim problemom kapacita ( aj ked sa to na prvy pohlad moze tak zdat ). Najvacsi problem je, ze ja tu energiu potrebujem dostat do tej baterie. A cim vacsi vykon potrebujem dostat za cim kratsi cas, tym potrebujem mat priamo umerne viac prikonu. Tak ako pises, superkondenzatory by boli riesenim, hoc aj v kombinacii s nejakymi modernejsimi bateriami. Ale stale to je v nedohladne a cisto sa bavime o teoretickej rovine. Najvacsi vyznam by malo postupne dodavat energiu a nie ju mat zbytocne uskladnenu a takisto zefektivnit premenu energie, tak aby sa vacsia cast nepremienala na teplo, ale aby bola vyuzitelna.


Odpovedať Hodnotiť:
 

omyl, zasoba energie taky problem nieje, ani cas nabijania az taky problem nie je reps. by to nebol problem ak by tie baterie neboli tak ku.va drahe
ak by eauto s baterkou s dojazdom +-300-400km(za idealnych podmienok) stalo tolko co benzinak tak sa kupuju jak teple rozky

ale ak eauto stoji 2x viac ako jeho benzinovy ekvivalent a aj to ho automobilky vlastne dotuju lebo je to pre ne vyhodne zhladiska CO2 legislativy, tak na take auto sa ti ludi z vysoka aj keby sa to dalo dobit za 5min. na dojazd 600km

cena, cena a este raz cena bude rozhodovat
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie celkom... ľudia takisto dodnes počúvajú vinylové platne a píšu listy perom, aj keď z hľadiska kvality primárneho účelu (rýchlosť a zrozumiteľnosť písania, kvalita reprodukcie zvuku) sú tieto staré metódy dokonale zúfalé. Ale majú určitú subjektívnu estetickú hodnotu, na ktorú si ľudia nenechajú šahať.
 
To pri autách asi sotva. Kebyže mám peniaze a môžem si vyberať, do mesta kúpim dáku malú elektrickú kabelku na kolesách, ale na dlhé cesty stále radšej 1.9 TDi fmetle a na hlínách...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A niektorí dodnes počúvajú vinylové platne, lebo začali počúvať rozprávku a priekazne im preskakuje.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

fmetle ? Metlou pri TDI rozháňaš dym ? :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Rozháňa dym a trávi posledné živé zvieratá v okolí.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Neskutocne si ma pobavil, ze keby mam peniaze tak 1,9 Tdi ...:)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Co tak citat s pochopenim? Pisal ze ak by mal peniazea moze si vyberat tak si kupi elektricku kabelku. 1.9 TDi bol v kategorii na dlhe cesty. Kupit si Elektromobil s dojazdom par sto km za cenu vacsieho rodinneho auta alebo SUV je pre vacsinu ludi stale luxus
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla is a 'Ponzi scheme'
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Ponzi scheme is a “Tesla”.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ale ponziho schema je len akumulacia penazi a potom rozdavanie akoze vynosov.

Ponziho schema ti nepreda auto an nepostavi dve velke fabriky na baterky a auta. Isteze Tesla moze skrachovat ale to nieje Ponziho schema alebo u nas znama pyramidova hra.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No dolezita je cena.Ak sa casom dostane pod uroven benzinovych tak sa budu predavat. Kolega predava benzinovu staru octaviu za cisicpacsto eur. moze byt aj spievajuca tesla. Bezny obcan bere hlavne aby to bolo lacne a a by to bola oktavia. Nevadi ze zere olej.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Elektricke auto si mozeme predstavit ako normalne auto akurat nejazdi na palivo, ale elektrinu..Je to podobne ako tlacit z PDA cez WIFI pripadne prepojit PDA s tlaciarnou. V oboch pripadoch si musite ist po papier na ktorom je v JPG vytlacena Janka Hospodarova.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Dufam, ze sa tu najde aspon jeden clovek co mi spocita nabijacie stanice pre elektromobily priamo na slovenskych dialniciach. Ja uz nemam matematicke schopnosti
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

a poprosim vypocet aj na ne-dialniciach
Odpovedať Hodnotiť:
 

dojdem, zazvonim nahodnej babicke po ceste ci nemozem dobit teslu.. normalka...
Odpovedať Hodnotiť:
 

este sa s nou aj porozpravas, navari ti veceru a za 12h mozes pokracovat
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak bude tá babička mladá, môžeš nabíjať aj dlhšie
Odpovedať Hodnotiť:
 

neni to troska oxymoron? mlada babicka
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale kdeze! mam kolegynu co je babicka v 38. (nie, neni cierna). Sice nema muza, ani zatka, ale to uz je smutok dnesnej doby. :-(
Odpovedať Hodnotiť:
 

no v osade mas aj prabavky v strednom veku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Elektro motor je niečo ako benzínový alebo naftový motor, len miesto spaľovania horľavých tekutín papá elektrinu z bateriek, baterka, je niečo ako tužková batéria len je umiestnená v aute .
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A Ty si si čo šľahol?!!
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

TO je ľahká psychóza z diskusií na dsl. Častý jav.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ie su to AA baterie, ale tie 18640 z aliexpres...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

My sme kúpili teraz Hyundai ioniq BEV do firmy na test. Cieľ bol na trasy po meste a medzi mestami do 50km. Včera som dal okruh 250km, raz som si dobil pár % počas stretnutia a valil ďalej. Keď bude dojazd 500-600 km tak vymeníme všetky auta za elektromobily a necháme jedno naftové ako rezervu na trasy cez 1000km. K Tesle model 3, tak dlho sme vahali, ale odradila nás dlha čakacia doba a nemožnosť dotácie. Je to síce len 5000€ , ale za to aspoň vybudujeme 2-3 nabíjačky. Uvidíme keď sa rozbehne výroba...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár