neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Ovládanie hier telom sa neujalo, Microsoft končí s Kinectom

Značky: nové technológieMicrosofthry

DSL.sk, 25.10.2017


Ovládanie hier pohybom a telom sa neujalo a spoločnosť Microsoft končí s výrobou doplnku Kinect pre svoju hernú konzolu Xbox.

Spoločnosť ukončenie výroby potvrdila pre Co.design.

Doteraz sa predalo približne 35 miliónov kusov periférie, po dopredaní zásob predajcov tak už Kinect ale nebude ponúkaný.

Kinect prišiel v roku 2010 pre Xbox 360, išlo o perifériu ktorá dokáže pomocou 3D kamery mapovať hĺbku scény a tým detekovať hráčov a ich pohyb. Ním sa následne dajú ovládať hry.

Použitou v prvej verzii bola technológia od spoločnosti PrimeSense fungujúca na princípe premietania štruktúrovaného infračerveného svetla.

V druhej verzii pre Xbox One bola technológia výrazne vylepšená, Microsoft použil vlastnú technológiu postavenú na meraní doby odrazu signálu podobne ako laserové LIDAR-y. Vyššia kvalita 3D mapy umožňuje podľa spoločnosti rozpoznávať natočenie kĺbov a napríklad zápästí, výrazy tváre a dokonca zisťovať pulz.

Spôsob ovládania zrejme hráči väčšinou ale nepovažovali za príliš atraktívny a za veľkú konkurenčnú výhodu a Microsoft sa opäť začal sústrediť na základnú funkčnosť Xboxu.

Samotná technológia mapovania hĺbky scény ale nekončí, Microsoft jej štvrtú a čo nevidieť piatu verziu používa v okuliaroch pre dopĺňanú realitu Hololens.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

Len nech takto MS pokracuje a mozno znovu zacne vyrabat klasicke klavesnice (teda s klasickym rozlozenim velkych klavesov), pripadne sa vrati aj k ich penovej gulicke u mysiek a kludne nech aj vrati DOS a spravi Win 11 ako nadstavbu DOSu, ozeliem vsak instalaciu z diskiet...
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

a potom si das dole holo lens a budes opat v realite.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Alebo si prilozi honi-lens
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

alebo ho prepadne znami srbsky zlocinec Samosi Ohonić
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Ja stale pouzivam klavesnicu s klasickym rozlozenim a velkym enterom...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To neni klasicka, velky enter je europsky ISO vymysel. Vseci profesionali pouzivaju ANSI rozlozenie s malym enterom, vid. thinkpady z USA.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mam dotaz,
A kclovek ma telo, tak zviera ma co ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hololungs :D
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Lazy console peasants!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nejake mapovanie hlbky nikdy nenahradi staru dobru hornu koncatinu, e.g. pravacku...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

uz ho prestali podporovat niekedy v auguste... nielenze dopredavaju zasoby, oni ho uz vobec nepodporuju! ja som si kupil kinect a 2 tyzdne na to ohlasili ze konci... dokonca aj vypli appky, ktore kinect podporoval., a kvoli ktorym som ten kienct kupoval.. skoro ma piclo.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Typicky manazment MS.
Velmi dobry produkt. Ano pomenej vyuzivany, ale kopa ludi ho ma doma len kvoli obcasnej party, kedy ozraty skackat ako dement pred telkou je velka zabava.
Ale nech mi nehovoria ze si na seba ta sranda aspon nezarobila.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

:) gratulujem
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To je skoda, na niektore sportove hry bol Kinect super.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

MS nevie popularizovať. Prídu s novinkou ktorá je možno aj dobrá ale nemajú podporné produkty a prostredie. Pritom by stačil rozbeh a neskôr zníženie ceny. Ja si viem predstaviť aj ovládanie softwaru gestami ako v Minority report.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

A namiesto klavesovych skratiek budes vymyslat rozne gesta, ktore musia byt presne, lebo ich je velky pocet .. vlastne ako nejaka znakova rec :\. To ma vyuzitie v specifikych pripadoch, ale mavat 12 hodin rukami ma vyznam pre zdravie, ale nie pre rychlost a prakticnost prace, aspon zatial.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

neprekvapilo by ma, keby apple za par rokov ked vyprsia patenty s niecim podobnym prislo a ak by to malo ohromny uspech
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

A grafici/CAD kresliči nebudú chodiť domov len s vytahanými očami ale aj rukami. Normálne narobený z roboty...
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

konecne zena doma uveri aj ITakovi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mal som skôr na mysli software do kuchyne alebo na operačné sály.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pri toľkých miliardách USD vo firme si pár desiatok chýbajúcich miliónov nesprávnym odstavením technológie nevšimne nikto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nedokazali vyuzit potencial v hernom priemysle. Tam ale asi nikdy ani nebol, hoci napriklad pre telesne a mentalne postihnutych to bola s Xboxom uzasna vec (osobna skusenost).
Dufam, ze technologiu vyuziju v dalsich produktoch, pretoze boli daleko pred konkurenciou.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Skoda, Kinect byl na nejake hry doopravdy dobry a dokazal i rozpohybovat a ne, ze se clovek jenom valel na gauci a ve vice lidech to byla dost zabava... Pamatuji si na rok 2010, ze jaka to byla revoluce... Bad move, M$
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Váľať sa po gauči vo (po) viacerých ľuďoch môže byť tiež zábava ....
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Dobrá správa, dúfam že tu časom takýchto správ pribudne viac.
- 3D TV (Done)
- Kinect (Done)
- Leap (In progress...)
- Ovládanie hlasom (In progress...)
- A plno ďalších "užitočností" z Kickstarteru a spol. (In progress...)
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Si frajer. Fakt. Drsny chlapec.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

rovnaký osud čaká VR, minimálne na poli hier, pokiaľ sa to bude (ne)vyvíjať rovnakým smerom...
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Docasny mozno, ale ak vr dospeje raz do stadia ze bude podobna ako matrix tak myslim ze vtedy prestanu ludia chodit von a chodenie von bude hipstercina :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

VR je zial uponahlana, nieje zdaleka kde by mala byt. Treba lepsie technologie.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Hej, vsak co si pamatam tak uz niekedy v 90tych rkoch boli nejake vr okuliare a ludia chodili po dome kockatom.
Len je to technologia o ktorej budeme budeme pocuvat stale, nie ako vyssie spomenute ktore uz teraz zapadli prachom. Kym teda nebude fakt pouzitelna.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zrejme hej. Keď ľudia neboli ochotní nosiť 3D okuliare, tak tamtie headsety nemajú šancu.
Je to ale škoda, lebo technológie sú to dobré. Napr. 3D vision je paráda, len ho už takmer nič nepodporuje. A aj 3D film, keď sa dobre natočí, je o poznanie lepší zážitok. Ale naozaj dobrých je málo a skoro všetko dokumentárne.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hlavne aky boli nafuneny ze zahodte vsetko toto je buducnost.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nevadi, na Open Kinect to vplyv nema :D a aspon sa bude dat lacnejsie zohnat
Odpovedať Hodnotiť:
 

tomu, ze sa to neujalo pri hrach sa vobec nedivim. ludia pri skackani pred Kinektom vyzerali ako dementi uz na reklamnych plagatoch / posteroch. druha vec je, ze typicka konzolova hra nevyzaduje, resp. pri pouziti standardnych controllerov ani nemoze vyzadovat nejaku presnost ovladania. cele je to arkada a hracom proste technologiu, ktora snima ich pohyb presne netreba. zavodne hry nutne potrebuju volant aby to malo aspon kusa nieco spolocne s realitou, v GTAcku sa da bazukou babka zastrelit aj na obycajnom controlleri, strielacky maju auto-aim vsetky do jednej a strategie snad na konzolach ani nie su. ak by sa presadil kinekt a vyzadovala by sa presnost ovladania hry, podla mna by to s konzolami dost vela hracov zabalilo.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár