neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Uber má vážny problém, Londýn mu nepredĺžil licenciu

Značky: Uber

DSL.sk, 22.9.2017


Prepravná služba Uber má ďalší vážny problém, keď jej Transport for London, TfL, dopravný úrad najväčšieho mesta západnej Európy Londýna, odmietol predĺžiť licenciu.

Uber má vo veľkej časti krajín, kde pôsobí, problémy s tým aké pravidlá musí spĺňať, či preň platia rovnaké pravidlá ako pre taxi služby a aké povolenia potrebuje.

Na rozdiel od iných krajín a Slovenska v Londýne musí mať licenciu operátora súkromnej prepravnej služby, ktorá má podmienky zamerané na zabezpečenie bezpečnosti prepravovaných osôb. Aktuálna licencia končila Uberu na konci mája a pri posudzovaní jej predlžovania o päť rokov dostal dočasnú licenciu na štyri mesiace. Tá vyprší 30. septembra.

Dnes ale TfL oznámil, že sa rozhodol Uberu licenciu nepredĺžiť. Spoločnosť Uber nespĺňa podľa úradu podmienky na držanie takejto licencie a jej prístup a správanie podľa TfL demonštrujú absenciu firemnej zodpovednosti vo viacerých oblastiach s potenciálnymi dopadmi na bezpečnosť.

TfL konkrétne okrem iného kritizuje prístup Uberu k nahlasovaniu vážnych zločinov, k získavaniu zdravotných certifikátov aj prístup pri vysvetľovaní ako konkrétne v Londýne používal softvér Greyball. Softvér Uber využíval okrem iného aj na to, aby identifikoval pracovníkov kompetentných úradov a bránil im tak vykonávať náhodné anonymné kontroly.

Uber má 21 dní na odvolanie a až do skončenia prípadného odvolacieho procesu bude môcť v Londýne ďalej fungovať.

Uber ako prvý masovo rozbehol službu sprostredkovania prepravných služieb medzi vodičmi a zákazníkmi cez mobilnú aplikáciu, ako pre zákazníkov tak pre vodičov. Jeho služba sa výrazne neodlišuje od množstva iných podobných, časový náskok ale firme umožnil rýchlo rásť a získať globálnu prítomnosť.

Je samozrejme ale otázne, dokedy náskok Uberu vydrží na udržanie jeho pozícií. Jeho veľkosť by mu mohla ale napríklad pomôcť zase rýchlejšie ako ostatní nasadiť samojazdiace autá bez vodičov, o čo sa spoločnosť nepochybne snaží.

Firma Uber v poslednom čase ale čelí z viacerých dôvodov intenzívnej kritike, viacerým problémom a škandálom týkajúcim sa konania firmy aj jej predstaviteľov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet


inzercia



Diskusia:
                               
 

Dobre im tak, chceme spat nase predrazene, smrdlave a prepotene a londynske taxiky !
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

Zabudla si "ogrcane".
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Nie nezabudla, skor ogrcala ...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

keby taxiky nemali taku byrokraciu a milion papierovaciek a povoleni, tak by jazdili za menej.
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

ta byrokracia a papierovacky sluzia na vytlacenie konkurencie = na to aby jazdili za viac.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

no keby ten taxikar neprefetuje 2/3 vyplaty, tak by mohol jazdit za menej....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

len taxi licencia stoji dost penazi + poistky a pod. srandy, ktore uber nemusi riesit.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To je pravda, ale aky je na to dovod?
Dakedy beriem ze museli byt prevereny, ale teraz vdaka uberu su preverovany kazdym zakaznikom, to je malo?
Proste uradnicka mafia zauradovala.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

strasne sa mi paci na akych kokotinach uradnici lipnu.

... aj prístup pri vysvetľovaní ako konkrétne v Londýne používal softvér Greyball ...

no kokot a co chcu ? preboha ved ked mam strukturovane data o klientoch pekne ulozene v databaze tak prve co ma napadne je ze ich vyuzijem, aj pre identifikaciu nechcenych zakaznikov. a co urobi uradnik ? da algoritmu nazov a urobi z neho diabla.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Kto vie na com vsetkom taka uradnic-ka lipne ;)S pohladu dani im to snad sype alebo zeby uber mal headquarters tiez na bermudach ?neznam sie
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak skus nepustit do restauracnej prevadzky hygienu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale oni nezabranili vstupu hygiene do restauracie. Oni ich len odmietli obsluzit :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lenže kuchár nemusi jesť to čo navarí.
Šofér je rovnako ohrozený ako pasažier.
Možno by stačilo zakázať airbag pre vodiča.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Síce nemusí, ale určuje to hviezdičkovú úroveň.
NCAP samostatným testovaním bezpečnosti pasažierov na zadných sedadlách priekazne vyznáva iný pohľad na vec.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No nehnevajte sa na mňa, ale pri podnikaní treba rovnosť šancí, a teda rovnaké prava a povinnosti pre každého. To, že je u nás taxikár pomaly škaredé slovo je jedna vec, ale nemôžeme nechať niekoho obchádzať zákony.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Ako by si chcel zavadzat nove veci, na ktore zakon nemysli. Zakony su v jednom smere brzdou pokroku, co Uber je. Buducnost je v zdielani ale vlady to nechcu pohopit.
Zavadzanie novatorskych veci casto boli a to sa deje aj Uberu. Dlazdi cestu pre buducnost. Nieje to nic nove a dialo sa to vzdy.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

náš buržujko je zástanca feudalizmu. Nechce nových monarchov...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ok tak daj jedinu vyhodu pre zakaznika aku ma ked pouzije uradnikom licencovaneho zakaznika.
Fakt ma to zaujima.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veru si myslím, že tam nie je žiadne, ale má pravdu. Ani Uber by existujúce zákony nemal obchádzať. Zastarané a zlé zákony treba zmeniť, to je jasné; ale dovtedy by stále mali platiť všade rovnako.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

On ich neobchadza, hybe sa v sedej zone, lebo zakony na takuto formu podnikania nemysleli.
Zakaznici si zjavne vybrali ze uber im vyhovuje, tak preco uradnici a politici nevyhoveju obcanom a nedaju im to co chcu?
urobit zakon aby bol uber ok nie je ziadny problem.
Problem nastava pre uradnicku a taxikarsku mafiu. Jedny by prisli o robotu(tipujem ze taxikarom sa venuje v londene kopa ludi ktory by potom boli zbytocny, plus kopa z nich berie uplatky za licencie), a taxikari by nemohli brat sialene peniaze za obcasne krutenie volantom a postavani na stanoviskach(a ze ich postava na stanoviskach kopa).
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

preco by kto upravoval zakon aby bol uber ok??? nikdy v historii neboli zakony robene ciste na zaklade toho, ze "ludom to vyhovuje" a ani tak robene byt nemozu. Ludia su jebnuti kokoti, oni nevedia co je dobre/zle. 4/5 slovenska by ti odsuhlasilo odstrel zostavajucej 1/5, tak teraz budeme strielat ci.. jednu petinu na uliciach? Asi nie, ze. Situacia je jednoducha, chces podnikat v tomto biznise? taketo su pravidla, prisposob sa, alebo pal dopice. Restiky nemozu odkladat dnesny gulas do chladnicky a podavat zajtra, ked nazves svoju firmu nie restauracia ale cojaviem vyvarovna tak budes moct? v ktorom alternativnom vesmire by to bolo spravodlive?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Okrem tohto priekazne v kazdom.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

blbost. V alternativnom vesmire platia rovnake moralne pravidla ako tu Walternate nas chcel znicit iba preto, ze mu Walter ukradol "jeho" Petra, ked mu ten "nas" zomrel. A potom nasa Olivia bola krajsia!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Robertkove múdrosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

uber to hlavne robi zle z principu. Maju vybornu platformu pre taxikarov, mali ju licencovat taxikarskym firmam a nie vymyslat picoviny s ojebavanim zakonov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ok, aky zmysel maju taxikarske licencie vseobecne?
Nezarucia absolutne nic, ziska ich ktokolvek.
Tak mi daj jeden dovod preco tuto uplne zbytocnu byrokraciu nezrusit?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

lebo potom by hocikto mohol mat predajnu uterakov, alebo cestovnu agenturu, alebo zmrzlinovy stanok. Namiesal by zmrzlinu a pol mesta by dostalo salmonelozu... Chapes, ze existuju nejake pravidla, a zivnost na danu janeviem profesiu nemoze mat hocikto? Pride ferko ze chce kopat studne, kokot sa do toho vyzna a zasype ho poda, potom co? Cize ten tvoj dovod je "pravidla"
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

A nemoze tu zivnost mat hocikto?
Splni zakladne poziadavky a hotovo. Ziadnu licenciu zmrzlinar neplati. A moze ich byt tolko kolko ten trh uzivy. Ked ich bude vela tak par skrachuje a co?
A okrem toho presne toto co pises staci aby stat urcil pravidla pre vodicov uberu a mozu jazdit. Namiesto hladania ako uber moze byt ok ale uradnici rozhodli ze ok proste nie je a hotovo.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pointa je: sofera volaj ako chces (taxikar uberista zmluvny prepravca....) ak budu mat rovnake pravidla, tak je to v poriadku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veď taxikárom bolo ponúknuté, že budú mať rovnaké podmienky, ako uberisti. Nechceli. Prečo asi, ty jeblina nemysliaca.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Áno, na šoférovanie treba aspoň tri vysoké a štyri certifikáty. Jaj počkať, veď existuje také, že vodičák.

Robko a jeho múdrosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vodicak ma kazdy s dierou v riti, soferovat vie tak 20%. Nic smutnejsie nieje, ked stojis na vedlajsej, davas prednost tete na hlavnej a ona na teba kuka ze co nejdes kokot??
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jaj a taxikár vie šoférovať na základe čoho, ty tupelo?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Taxikár môže svoje povolanie vykonávať len na základe koncesnej listiny, ktorú mu vydá živnostenský úrad. Podmienkou k vydaniu tejto koncesnej listiny je splnenie niekoľkých podmienok :
- vodič musí vlastniť oprávnenie na vedenie príslušného motorového vozidla, a pre vykonávanie osobnej taxislužby musí mať aspoň dvojročnú prax vo vedení dvojstopových motorových vozidiel,
- nesmel byť právoplatne odsúdený pre trestný čin, z ktorého vyplýva, že nemá predpoklady byť vodičom vo verejnej osobnej cestnej doprave
- vodič absolvoval povinné školenie vodičov z povolania
- vodič absolvoval povinnú lekársku prehliadku a psychologické testy

nic z toho ubervodic nemusi.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a aj napriek tomu sa vo vacsine pripadov ten uber vodic k tebe chova lepsie a slusnejsie nez ten taxikar, ktory toto vsetko absolvoval.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked raz autobusar moze byt clovek, co ma x rokov prax na nakladnom aute, tak asi kuwa nemozes 18rocnych soferov hned dat autobusarov, lebo pozabijaju polku populacie :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Predpokladam ze taxikarsku licenciu pytas od kazdeho ku komu sadnes do auta. Ak nie tak si poriadny pokrytec.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

uz 15 rokov chodim s tou istou taxisluzbou... inu v telefone ani nemam nevedel by som zavolat...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Gertrudo ale nemyslel len taxík, ty mysliteľ.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Robko vie najlepšie, ako treba podnikať.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zakony sa vsak nemenia pokial sa nevytvory tlak na ich zmenu. V tomto pripade napr. Uber ten tlak vytvara. Kedy ci a ako sa zmenia je druha vec. Dovtedy to bude bitka pravnikov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

radsej budem prispievat slovakom ako kapitalistom z usa (rozumej uber-u). je vyssia sanca, ze tie prasule este v nejakej forme uvidim..
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

A doteraz si nejake videl?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Videli ste taxikárov v Londýne? Často sa nesprchujú, hlavne že nosia uteráky na hlave:D Je jasné prečo Sadiq Khan zrušil Uber. Čierne papule by museli ubrať.. Ale aj tak, je strašne smiešne že primátor Londýna Sadiq Khan :D Vlastne tam keď pre vás príde taxík treba pozdraviť As-Salaam-Alaikum! Je to lacnejšie :D :-D Pekne ich skolonizovali, kolonizátorov :D Do Londýna sa zachvíľu nebude chodiť na Tower Bridge ale na Mosque Bridge!D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Len, aby si tí tvoji Slováci potom za tvoje slovenské peniaze nekúpili americkú Coca Colu a hamburger od McDonaldsu.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár