neprihlásený
|
Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília |
|
Orange zákazníkov DSL obmedzuje týždeň bez riadneho zdôvodnenia, TP-Link potvrdil bezpečnostný problém
Značky:
OrangeDSLInternetbezpečnosť
DSL.sk, 9.9.2017
|
|
Problémy Orangu s jeho pripojením poskytovaným technológiou DSL pokračujú aj viac ako dva týždne po štarte incidentu 25. augusta, pričom transparentnosť informovania zákazníkov nie je dobrá.
Po dvoch týždňoch operátor stále vôbec neinformoval o príčine incidentu. Operátor doteraz len s časovým odstupom potvrdzoval postupne časť zistení DSL.sk, ďalšie zásadné informácie sám nezverejnil.
Problém a incident sa podľa dostupných informácií týka zrejme len alebo najmä routera TP-Link TD-W8951NB, pripojenie cez ktorý vypadávalo. Problém sme popisovali v tejto sérii článkov.
V TP-Link TD-W8951NB, ktorého sa problém týka, sa pritom podľa dostupných informácií podľa verzie firmvéru a nastavení môžu nachádzať až tri vážne verejne známe bezpečnostné zraniteľnosti. Všetky sú známe už dlhú dobu takmer rok až výrazne viac ako tri roky.
Obmedzovanie služieb
Ako sme odhalili a upozornili verejnosť v pondelok 4. septembra, Orange nasadil po incidente dve obmedzenia svojich zákazníkov.
TP-Link TD-W8951NB, kliknite pre zväčšenie (foto: TP-Link)
Rýchlosť pripojenia im natvrdo začal limitovať na iba 5 Mbps / cca 0.5 Mbps, pričom toto obmedzenie začalo minimálne v nedeľu 3. septembra, kedy sa naň sťažovali prví čitatelia. Nie je jasné koho všetkého obmedzuje, zákazníkov pripojených VDSL sa obmedzenie respektíve minimálne takýto rýchlostný limit ale evidentne netýka. V prípade pripojenia cez ADSL máme potvrdené aj obmedzovanie u zákazníkov, ktorí nemajú a nikdy nemali predmetný router.
Orange si zrejme uvedomil, že takéto rýchlostné obmedzenie ovplyvní veľkú časť jeho zákazníkov majúcich 8 Mbps DSL 8 program a bude musieť navyše riešiť ich sťažnosti, v utorok doobeda 5. septembra tak rýchlostné obmedzenie zmenil na 8 / 1 Mbps. To trvá doteraz.
Hneď v pondelok sme sa operátora pýtali, prečo zaviedol tento limit a na čo reálne slúži. Na túto otázku doteraz neodpovedal.
Existujú minimálne dve hypotézy na čo môže opatrenie slúžiť. Operátora sme sa špecificky pýtali či je to kvôli vypnutiu autentifikácie a následným vyšším veľkoobchodným poplatkom za prenesené dáta alebo či má v sieti červa, ktorého môžu rýchlostné limity obmedziť. Ani na jednu otázku neodpovedal.
Druhým obmedzením je zablokovanie prístupu na port 80 z Internetu na routery zákazníkov. Na toto obmedzenie sme po jeho potvrdení upozornili v pondelok, operátor sa na otázky k tomuto opatreniu vyjadril až vo štvrtok. Zavedenie blokovania takéhoto portu má samozrejme jasný cieľ zamedziť prístupu na zariadenia zákazníkov z Internetu a webové administrátorské rozhranie evidentne útočníkom, operátor tvrdí že tak spravil preventívne kvôli prítomnosti neaktualizovaných zariadení, routerov. Tie má v sieti pochopiteľne ale permanentne respektíve veľmi často a zrejme vysoké percento.
Operátor tvrdí, že port zablokoval 1. septembra. Niektorí čitatelia DSL.sk avizujú, že blokovanie zaznamenali skôr.
Zablokovanie portu 80 používaného pre prístup na webové služby môže predstavovať pre viacerých zákazníkov problém a obmedzenie. Ak bráni útokom je samozrejme potrebné toto obmedzenie dočasne akceptovať, operátor zákazníkom takto doteraz ale toto opatrenie jasne nezdôvodnil.
Operátor má zároveň v súčasnosti blokovaný prístup z Internetu aj na TCP port 7547 dôležitý pri manažmente zariadení, cez ktorý sa dajú zneužiť ďalšie dve vážne chyby v TP-Link TD-W8951NB. Kedy zablokoval prístup na tento port respektíve či ho náhodou nemal blokovaný aj pred incidentom zisťujeme.
Bezpečnosť
Na to že má incident bezpečnostný charakter a môže byť za ním útok ukazuje viac indícií. Tento scenár zatiaľ nie je stopercentne potvrdený a do úvahy stále pripadajú aj iné.
Aktívny krok zablokovania portu 80 nepochybne ale slúži na zablokovanie napadnutia routerov z Internetu a zrejme nemá mať aký iný zmysluplný účel. Argument operátora, že ho spravil ako preventívny krok vzhľadom na prítomnost neaktualizovaných zariadení, pravdepodobne nie je jeho úplným alebo dobre podaným dôvodom. Neaktualizované routery aj s prítomnými vážnymi chybami má totiž rovnako ako väčšina iných operátorov v sieti prakticky permanentne a rovnaký dôvod tak mal aj kedykoľvek predtým.
Podobnú povahu by malo zablokovanie portu 7547, ak k nemu operátor pristúpil v súvislosti s incidentom.
V TP-Link TD-W8951NB sme z verejne dostupných informácií identifikovali zrejme tri vážne bezpečnostné zraniteľnosti, ktoré sa nachádzajú alebo prípadne nachádzali v lepšom prípade v starších verziách firmvéru. Ide o tzv. zraniteľnosť rom-0 zneužiteľnú cez port 80, zraniteľnosť Misfortune Cookie zneužiteľnú cez port 7547 a zraniteľný prístup k TR-064 cez port 7547.
Zraniteľný prístup TR-064 cez port 7547 avizoval Darren Martyn zo Siphos Research v sesterskom modeli TP-Link TD-W8951ND určenom pre iné regióny, zraniteľnosti sú typicky ale zrejme spoločné pre tak príbuzné modely. Či je zraniteľnosť prítomná aj v TD-W8951NB zisťujeme.
Všetky tieto zraniteľnosti nie sú špecifické pre TP-Link TD-W8951NB a nachádzajú sa vo viacerých modeloch routerov. O zraniteľnosti rom-0 sa vie viac ako 3.5 roka, o Misfortune Cookie viac ako 2.5 roka a zraniteľný prístup k TR-064 cez 7547 bol avizovaný určite minimálne pred viac ako 9 mesiacmi.
Tieto zraniteľnosti boli v niektorých prípadoch v závislosti na verzii firmvéru odstránené respektíve štandardné nastavenia môžu zabraňovať zneužitiu zraniteľnosti.
V poslednej oficiálnej verzii firmvéru priamo od TP-Linku pre hardvérovú revíziu V4 routera je ale evidentne prítomná a zneužiteľná minimálne zraniteľnosť Misfortune Cookie, zneužitiu ktorej sa tak nedá zabrániť nainštalovaním novšej verzie firmvéru a zrejme ani žiadnym nastavením.
Kroky operátora sú opäť konzistentné s prípadnou reakciou na túto zraniteľnosť, keď jeho odporúčaným riešením pre routery V4 je ich výmena za iný model kvôli ukončeniu podpory výrobcom znamenajúcemu nemožnosť získať aktualizovaný firmvér.
Ak sa ktorákoľvek z týchto zraniteľností dá zneužiť, umožňuje získať prístup k routeru s administrátorskými oprávneniami a teda plnú kontrolu nad routerom.
Aj výrobca routera TP-Link pre server DSL.sk v kontexte informácií o aktuálnom incidentne Orange potvrdil bezpečnostný problém tohto modelu.
"Bezpecnostni problem, ktery se tyka TD-W8951NB, proverujeme ve spolupraci s firmou Orange na Slovensku. Podle poslednich informaci se bezpecnostni problem netyka zarizeni, ktera maji nainstalovanou posledni dostupnou verzi firmwaru," uviedla spoločnosť vo štvrtok v stanovisku pre DSL.sk.
Detaily o tom, ktorá má byť tá posledná dostupná verzia firmvéru, už spoločnosť neposkytla, keď ona figuruje ako dodávateľ a tieto informácie by mal podľa nej u zariadení poskytovaných koncovým zákazníkom Orangeom zodpovedať Orange.
Napriek tomuto stanovisku spoločnosť Orange ani po tom jasne neodpovedala na otázky o bezpečnosti pokladané už od pondelka vrátane otázky či boli zariadenia zákazníkov napadnuté útokom, neboli napadnuté útokom alebo to zatiaľ ešte nevie.
Spoločnosť iba avizuje, že útok "nemôže ani potvrdiť ani vylúčiť". Je samozrejme potrebné upozorniť, že takáto formulácia technicky neznamená nič konkrétne a neznamená ani, že Orange nevie či išlo o útok.
Od TP-Linku očakávame ešte stanovisko k bezpečnosti routerov TP-Link TD-W8951NB vo voľnom predaji.
Koľko zákazníkov malo problémy
Infolinka operátora bola po odštartovaní incidentu zahltená takmer dva týždne. Operátor tvrdí, že problém sa dotkol celkovo 2.3% zákazníkov DSL. To zodpovedá pár tisícom zákazníkov.
Traja rozliční operátori infolinky Orangu ale členom redakcie avizovali neoficiálne výrazne vyššie čísla v rádoch viacerých desiatok tisíc. Takúto informáciu dostal aj jeden z čitateľov. Kde majú pôvod tieto čísla, čo majú presne znamenať a či nejde napríklad o počet routerov s potenciálnym problémom alebo v prípade bezpečnostnej povahy prípadne o počet infikovaných ale napriek tomu fungujúcich routerov a nie počet routerov ktoré nefungovali nie je jasné, žiadny z operátorov to nespresnil. Jeden mal mať podľa jeho informácií číslo od technikov.
Tieto informácie neboli oficiálnymi informáciami Orangeu, len nejakými súkromnými informáciami operátorov infolinky. A keďže nie je jasné ani čo presne majú znamenať, je ich potrebné brať s veľkou rezervou. Na druhej strane vzhľadom na opakovanie takýchto informácií za predpokladu, že pracovníci infolinky si takéto informácie nevymýšlajú, je potrebné upozorniť, že zaznievali.
Spoločnosť Orange oficiálne akékoľvek vyššie číslo ako 2.3%, čo je pár tisícov, rezolútne odmieta. Keďže ale ani spoločnosť zatiaľ nepovedala čo bola presná povaha problému nemôže ani presne charakterizovať, čo presne majú tie 2.3% vyjadrovať.
Čo robiť a aké to má dopady
Orange dával inštrukcie najskôr len individuálne, najskôr ich nepotvrdil ani po našich informáciách v pondelkovom článku a neurčito nám ich oficiálne potvrdil až vo štvrtok.
Krátkodobé inštrukcie pre elimináciu akútnych problémov boli pôvodne uviesť zariadenia do továrenských nastavení a vymazať prihlasovacie údaje.
V každom prípade ako trvalejší krok majiteľom hardvérovej revízie V5 aktualizuje firmvér, či už aj automaticky alebo individuálne sa informácie rozchádzajú.
Hlavne ale ktorá má byť tá správna verzia a na aký firmvér ich teda aktualizuje ale nepochopiteľne nechce oficiálne povedať a informácie z infolinky sú veľmi rozpačité. Podľa niektorých operátorov je to Build 141212 Rel. 06163.
Dnes nám napríklad operátor infolinky nevedel potvrdiť, že tento firmvér stopercentne odstraňuje všetky problémy a spoločnosť to podľa neho oficiálne nehovorí. Tvrdil, že tento nový firmvér len skúšajú či bude následne všetko OK.
Číslo buildu indikuje, že pochádza z roku 2014, a na stránke je aj firmvér 160115 pochádzajúci z roku 2016. Podľa formulácií na stránke aj niektorých operátorov je najnovší ale 141212. Prečo má najnovší firmvér takéto staré označenie nie je známe.
Odporúčanie pre majiteľov routerov revízie V4 prípadne skorších je nechať si router vymeniť. Ak ho má ale zákazník zakúpený, bude musieť platiť za nový buď mesačný poplatok alebo si ho kúpiť.
Opravený firmvér pre tieto modely k dispozícii evidentne nebude. Minimálne v poslednom firmvéri zo stránok TP-Linku je ale zrejme prítomná minimálne vážna zraniteľnosť Misfortune Cookie a ak je prítomná aj v Orange verzii firmvéru, jeho ďalšie používanie nie je odporúčané.
Problém v neinformovaní
Hlavný problém incidentu je zatiaľ v absencii konkrétnych informácií o povahe a príčine problému a jednoznačných oficiálnych informácií o riešení aj s vysvetlením dopadov.
Také informácie ani po dvoch týždňoch Orange stále nedal k dispozícii.
Samozrejme dajú sa predstaviť aj nejaké aj keď menej pravdepodobné scenáre, v ktorých nie je optimálne zverejnenie všetkých detailných informácií. Ako môže pomôcť zákazníkom nezverejnenie základných informácií o povahe a príčine problému nie je jasné.
Nezverejňovanie informácií predstavuje problém špeciálne ak sa potvrdí bezpečnostná povaha incidentu. Útočníci aj prípadní noví potenciálni útočníci potrebné informácie na realizovanie útokov už majú alebo ich vedia získať špeciálne ak ide o zneužívanie dávno známych chýb. Neinformovanie ale naopak dostáva do ďalšej nevýhody zákazníkov, ktorí tieto informácie nemajú, nemôžu posúdiť a nemôžu sa podľa nich zariadiť.
Hoci čitatelia DSL.sk zvyčajne zrejme využívajú WiFi routery vyšších tried alebo prípadne takéto zariadenia využívajú len v bridge móde, v snahe priniesť obyvateľom dôležité chýbajúce informácie prosíme našich čitateľov o asistenciu pri získaní informácií o jednotlivých verziách tohto routera. Ak máte k dispozícii tento router TP-Link TD-W8951NB od Orange, kontaktujte nás tak prosím na redakcia at dsl.sk. Ďakujeme.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
openWRT
Od reg.: maninshadow
|
Pridané:
9.9.2017 19:32
A nepomohlo by nasadenie nejakého open source riesenia? Ako napríklad openWRT?
|
|
Re: openWRT
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
9.9.2017 19:51
OpenWRT / LEDE pre tento model evidentne nie je k dispozícii.
|
|
Re: openWRT
Od reg.: maninshadow
|
Pridané:
10.9.2017 9:16
Tak to je chyba.
|
|
Titulok:
Od: sada.
|
Pridané:
9.9.2017 19:39
Mam TP-Link TD-W8961NB Ver:1.0
a popravde, internet (ADSL Turbo 2 od Telekomu) mi casto vypadava, odkedy jeho rychlost zvysovali.
Povodne som to pred x mesiacmi hlasil, kedze reset nepomahal a myslel som, ze je to problem na strane (po nasadeni vyssich rychlosti), ale operator potvrdil, ze spojenie je dobre a jeho rozpad nepozoruju.
Uz som to potom neriesil, nakolko som nechcel, aby mi na linku nenastavil nizsi profil (to je na dlhsie).
Moze to mat nejaky suvis so situaciou okolo Orange? Kedze ta primarne asi vyuziva aj tak siet Telekomu...
|
|
Re: Titulok:
Od: qw11
|
Pridané:
9.9.2017 22:21
Ja mam TP-Link TD-W8951NB v 4.0 a s pripojenim nemam problem. Jediny problem je ze sa neda dostat do nastavenia modemu cez web rozhranie, ani cez ssh/telnet.
Ked uz DSL.sk dostava info od citatelov, nieje tam tam vidiet ci je to len z jednej lokality alebo sa to tyka celeho sk?
|
|
Vyhoď ho aj ty!
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
10.9.2017 0:23
Toto je naozaj úplný prúser!
Nie, nedá sa tam dostať; mám skúsenosti s jedným podobným... a až na jednej ruskej stránke (vďakabohu!) som sa dozvedel, že sa tam nedá dostať vtedy, keď je zapnutá bezdrôtová sieť.
No ale aj keď ju vypneš, tak sa tam nedostaneš. (Možno po opätovnom spustení... neviem, tak podrobne som to neskúmal.)
A tak tvojou jedinou istotou je znovunastavenie celého obojmeniča do východiskového nastavenia z továrne. Potom sa tam dostaneš... nastavíš si prístupové mená a heslá a všetko čo potrebuješ... a hotovo. Už sa tam viac neprihlásiš, iba ak po opätovnom znovunastavení obojmeniča do východiskového nastavenia z továrne. Takže ak budeš chcieť niečo zmeniť, alebo sa len pozrieť na nastavenia, tak budeš musieť nastavovať všetko odznova... Avšak uloženie nastavení (keď už sú nastavenia hotové) by Ti malo pomôcť, aby si ich nemusel zakaždým ručne zadávať odznova.
|
|
Re: Vyhoď ho aj ty!
Od: blablablabla
|
Pridané:
10.9.2017 17:33
TP-Link TD-W8951NB v 4.0 - staci stiahnut povodny rom z 13/2/2012, resetnut router, nahrat rom-0, samozrejme nastavit udaje a pristup cez 192.168.1.1 by mal ficat
ale rychlost netu reguluje vlastnik siete Telekom, ak sa Orange nedohodol na velkoobchodnych cenach tak je to obchodnym tajomstvom a v reale sa to prejavuje ako fiktivna technicka zavada
|
|
Vyhoď ho!
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
10.9.2017 0:13
Vyhoď ho (predaj/daruj) a zaobstaraj si nejaký VDSL2 obojmenič s podporou G.993.5 smerníkovania.
Asi si ďaleko od ústredne. Aj mojim rodičom to padalo; teda, oni si nejako nesťažovali... a asi to ani tak nevyužívali... ale keď som prišiel domov, tak sa pomaly nedalo nič stiahnuť bez toho, aby to nevypadávalo. Bolo to na nevydržanie.
Dal som im tam TP-Link Archer VR200v AC750 (cez eBay z Nemecka), no a odvtedy sa nevyskytol žiaden zádrheľ.
|
|
Re: Vyhoď ho!
Od: Klon M5
|
Pridané:
10.9.2017 7:25
Problém je v amaterizme používateľov. Jasné že linka "spadne" ak je nekvalitná. Meniť router je lotéria. Skôr si nechajte skontrolovať kvalitu linky až po konektor do vášho routra. By ste sa niekedy divili!
|
|
Re: Vyhoď ho!
Od: sada.
|
Pridané:
10.9.2017 18:32
Este k TP-Link TD-W8961NB Ver:1.0.
Kupil som ho, ako po burke odisiel router (este bez wifi) od Telekomu.
Bol to vtedy v poho nakup cena/vykon.
ZDORAZNUJEM, ze spojenie bolo OK, vypadky registrujem od zvysenia rychlosti Telekomom.
Za co som samo rad a nechcem to preto uz viac nahlasovat. Kedysi spojenie slo, teraz pada. BTW zda sa, akoby som ho dokazal nejak "zhodit" mobilom. Ale nebude to virusom v nom, nakolko na 3 roznych (a rozne ne-pouzivanych) som toto pozoroval. To len na okraj, spojenie vypadava aj bez ohladu na pouzitie mobilu. Niekedy aj viackrat za den, niekedy asi nie.
A ano, som asi tych 700 m od ustredne - no podla charakteristik siete aj debaty s technikom na podpore - je horna hranica vyssie, nejak okolo +-23 000 Kbps. Zaroven si spominam, ze sused mal kedysi Turbo 3 a nespominam si, ze by sa stazoval a to slo tusim 10-tkou a na Turbo 2 mam teraz po zvyseni 8. Takze, preco by to malo padat. Samotny router hadam nebude az taky shity, ze by to bolo nim, to by mali predsa kopec reklamacii.
|
|
Re: Vyhoď ho!
Od: čitateľ
|
Pridané:
10.9.2017 19:45
Treba si uvedomiť ešte jeden fakt, že po susedných drôtoch ide signál k ďalším ľuďom, možno aj tým o ďalších 700 metrov ďalej. A tak treba brať dp úvahy jav zvaný interferencia. Útlm treba zase prehlušiť silou, a kruh sa uzatvára.
|
|
Re: Vyhoď ho!
Od: sada.
|
Pridané:
10.9.2017 20:09
A to vsetko nastava a prejavuje sa (az) so zvysenim tej rychlosti, tak??
|
|
Re: Vyhoď ho!
Od: čitateľ
|
Pridané:
10.9.2017 20:44
Prejavuje sa stále, ale s vzdialenosťou a výkonom narastá. Rýchlosť, čiže frekvencia, má na to takisto vpkyv
|
|
Re: Vyhoď ho!
Od: sada.
|
Pridané:
10.9.2017 21:38
Toto by vsak technik pozoroval tiez, ako "rozpad spojenia", ktory teda nadialku v logoch kontroloval. Ci opat mylna domnienka?
|
|
Re: Vyhoď ho!
Od: čitateľ
|
Pridané:
11.9.2017 7:55
Technik by to vidieť mal, či to vidí operátor na telefóne neviem. Padá to najčastejšie večer, však? Ale vravím, na 90% je problém v rušení, telekom môže spraviť jediné, znížiť rýchlosť alebo zvýšiť výkon, ale tým zas môže odpáliť susedné linky. Celé umenie je tam umenie rovnováhy. Ak by vám tam nasadil VDSL, tak to dokáže posunúť o ďalší stupeň vyššie, rýchlosti sa zvýšia, stabilita sa zlepší.
Ty si môžeš skontrolovať akurát, či nemáš nejaký problém na svojej časti vedenia, prípadne odstrániť splitter, ak nemáš pevnú linku.
|
|
Re: Vyhoď ho!
Od: sada.
|
Pridané:
11.9.2017 9:13
(BTW reset routera do tovarenskych nastaveni problem neriesi, vypadky nastanu i tak.)
Operator na podpore na dialku resetoval spojenie a mohol nastavovat profil linky a v zaznamoch videl spojenie ako stabilne, bez rozpadov.
VDSL som neriesil, lebo mi Turbo 2 nakoniec staci (zvlast, ked mam retencnu ponuku-cenu). A netusil aom, ze by VDSL mohlo pomoct stabilite linky, myslel som, ze tym, ze som +- na hranicnej vzdialenosti a tym, ze sa jedna o citlivejsiu(?) technologiu, ze bude viac nachylnejsia na problemy.
Niet tam uz "fyzicky" co kontrolovat, problem registrujem az od toho zvysovania rychlosti a nic som nemenil, infrastruktura je ta ista aj PC, OS, vsetko.
A nema to ani suvis s nocnou hodinou, kludne rano - ked este ani PC nezapnem a pripojim sa z toho mobilu - spojenie o 7-mej rano i skor, vyhodim. Tak to nebude mat suvis so zatazenim siete. Ked tak rozmyslam, tusim vecer ani nepada, vazne. :D
Hm, mozno na tyzden dva este zicat iny router? No nemam od koho. :)
|
|
Re: Vyhoď ho!
Od: čitateľ
|
Pridané:
11.9.2017 10:29
Linka je stabilná, ale tebe to od zvýšenia padá, tak v čom to bude? Nepoznám ten TPlink, ale možno má nejaký log, tak si to pozri. Neviem, možno má nejak problém Orange.
Moja skúsenosť je, že 700 metrov je ešte pomerne dobrá vzdialenosť. V minulosti tam síce vedel štrajkovať aj 5 mbit telekom profil, ale pri službe magio bežal aj 8 mbit bez jediného výpadku. A teraz na VDSL ide aj 30 mbit bez výpadku.
|
|
Re: Vyhoď ho!
Od: sada.
|
Pridané:
11.9.2017 10:51
Vdaka za reakcie.
Skusim prip. ten log, aj ked neviem, ci niecomu z neho vo vysledku porozumiem. :)
Zrejme by bolo dobre ozaj niekde min. na ten tyzden zicat router.
Este raz, dik. :)
|
|
Re: Vyhoď ho!
Od: čitateľ
|
Pridané:
11.9.2017 17:53
Mne jeden starší telekom adsl rúter zostal, dlink 2641r. Je mi už nanič.
|
|
Re: Vyhoď ho!
Od: vgy
|
Pridané:
10.9.2017 20:59
Nie ze by som o tom nieco vedel, ale existuju aj samoopravne kody. V Linuxe a specialne v Chrome to doslo tak daleko, ze TCP/IP a ich nadstavby su dost premakany protokoly, ktore vedia prenasat data rychlejsie na zarusenej linke a aj na nezarusenej.
Jedna vec je nizsia vrstva, ktoru riesi ADSL/VDSL a druha ta vyssia, ktora tiez poskytuje moznost mat rychlejsi internet.
|
|
Re: Vyhoď ho!
Od: qweq
|
Pridané:
11.9.2017 10:25
popravde o samoopravnych kodoch na IP vrstve a vyssej som este nepocul, ale aj keby si dotycny nainstaloval dane rozsirenia, stale sa musi spoliehat na to ze opacna strana ich bude podporovat tiez, co sa nie je a ani nebude bezne kedze by to zatazovalo infrastrukturu content peoviderov
vies o nejakom servery co tieto rozsirenia podporuju?
|
|
Re: Vychoď ho!
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
11.9.2017 9:35
Treba si uvedomiť ešte jeden fakt, že jav zvaný interferencia umožňuje i zosilnenie signálu, pokiaľ poskytovateľ neskočí po výhodách pre pomer cena/výkon optimalizovaných riešení.
|
|
Povinnost oznamit
Od: Pavol Lancaric
|
Pridané:
9.9.2017 19:42
Nie je Telco operator povinny oznamit akykolvek incident na sieti telekomunikacnemu uradu? Tym padom mozno podla info zakona by sa dalo od tel.uradu vypytat podrobne informacie o tom, co sa stalo.
|
|
Re: Povinnost oznamit
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
9.9.2017 19:46
http://www.dsl.sk/article.php?article=20171 :)
Orange hlásenie nepodal a hovorí, že nemusí lebo nie sú naplnené podmienky. Prečo nevysvetlil.
|
|
ja ho mam tiez
Od: janozlesa
|
Pridané:
9.9.2017 19:47
ja mam ten router, ale z obchodu a mam telekom, zatial vsetko funguje ....
zato to je to pekna svina ten tplink, ze nespravi novy firmare, za to by mu mala dat EU par mil. pokutu ...
ked niekto vie, ak tam nahrat openvrt, nech napise, rad by som to spravil....
|
|
Re: ja ho hram tiez
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
10.9.2017 7:14
mgld 0000 nefunguje?
|
|
.......
Od: zxcvbn
|
Pridané:
9.9.2017 19:49
Zatlkat, zatlkat, zatlkat. Motto kazdej modernej korporacie.
|
|
Re: .......
Od: čitateľ
|
Pridané:
10.9.2017 10:35
To je motto celej súčasnej spoločnosti. Hádam nechceš spochybniť ich kompetenciu česť sponzorovať smotánku.
|
|
mimo temu...
Od: onem
|
Pridané:
9.9.2017 20:03
Nesuvisi to s clankom, ale snad niekto poradi - asi za pol hodinu sa mi nepodarilo najst (google-om ani vyhladavacim polickom na webe dsl.sk) clanok, ktory bol na dsl.sk zverejneny tak pred cca 8 rokmi o nejakej malo znamej europskej mapovej webstranke kde bol ekvivalent google street view. V tom case mali nafotene niektore slovenske mesta. Google myslim este na Slovensku ani v Cechach (snad s vinimkou Prahy) street view nemal. Tusim ze boli z Rumunska.
|
|
Re: mimo temu...
Od: lal
|
Pridané:
9.9.2017 21:03
http://dopice.sk/kbg
|
|
Re: mimo temu...
Od: dekob
|
Pridané:
10.9.2017 18:44
Bola to stranka norc.sk. Ale uz to nefunguje
|
|
kalerab
Od: kaleraab
|
Pridané:
9.9.2017 20:17
a čo tak zrušit viazanost alebo povolit odstupenie od zmluvy
|
|
Re: kalerab
Od: jvn
|
Pridané:
9.9.2017 20:39
Tak keď sa ulakomíš a internet za 8,99 alebo 6,99 po reklame, tak sa nečuduj, že nechcú umožniť odstúpenie od zmluvy vo viazanosti bez sankcie :-)
|
|
Re: kalerab
Od: Mxxl
|
Pridané:
9.9.2017 21:13
veľa ľudí má pri odstúpení od zmluvy jedinú možnosť, prejsť k telekomu, čo by boli tie isté káble, vedenie, len profil a cena by asi boli iné
|
|
Re: kalerab
Od: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
|
Pridané:
10.9.2017 17:49
Tak tcom by bol lepsi, Orange ma na dsl fup a spomaluje na nepouzitelnu rychlost, Tcom uz nema.
|
|
Re: kalerab
Od: qw11
|
Pridané:
10.9.2017 19:36
Telekom ma stale FUP 300GB. Dnes som to pozeral v podmienkach ale uvadzaju neobmedzene lebo po preneseni mozu znizit rychlost na 256 kbit/s.
|
|
Re: kalerab
Od: Gertrudo
|
Pridané:
10.9.2017 8:35
Akoze orange by tuto moznost ponukol zakaznikom dobrovolne? Ci ako si to myslel?
|
|
Re: kalerab
Od: Klon M5
|
Pridané:
10.9.2017 10:12
A potom čo? To máte mnohí tak bohatý výber???
Nechce sa mi veriť.
|
|
Nervy
Od: Joshihkov bratrancov koňov brat
|
Pridané:
9.9.2017 20:37
Veselo si tu jeden druhemu radime, a den vo viniciach koncieva.
|
|
orange su mimo
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
9.9.2017 23:05
faktom je, co vim potvrdzit aj ja, kedze som tiez na orange dsl linke, ale mam vlastny hardware, ze orange nema plan o tom, ako im veci funguju (alebo nefunguju).
tu skusenost mam aj s KMS cablesurf a vlastne vsetkyma operatormi. cize tvrdit, ze orange obmedzuje zakaznikov a potom to nezdovodnil, je zavadzajuce, kedze ked sa im tam nieco posralo, alebo nejaky opity admin nieco posexoval, tak samozrejme, ze oni tam o tom nic nevedia. zavadzajuce je teda, ze clanok masivne podcenuje, aky je bordel v orangi.
v orangi je taky bordel, ze je vobec zazrak, ze vobec volakomu ten internetz ide. a telekom je podobny binec.
|
|
Re: orange su mimo
Od: qweq
|
Pridané:
10.9.2017 21:06
amen
|
|
A čo ste čakali?
Od: Klon M5
|
Pridané:
10.9.2017 7:31
Perfectné na tom celom je, že sa niekto spolieha na kvalitu či neviem akú spoľahlivosť a bezpečnosť u najlacnejšej značky - TP-link.
Bez slov...
|
|
Re: A čo ste čakali?
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
10.9.2017 11:36
Krivdis im, naproti srackovym asusom, tendam, belkinom a endimaxom a dalsim skvostom je TP-link za rovnaku cenu naozaj dobra volba. U D-Linku je situacia trochu horsia niektore modely su naozaj dobre a stabilne, ine blbnu dokola.
Ci ty mas doma radsej miesto routra priemyselne agregacne zariadenie za 150K?
|
|
TP link 2741B
Od: JohnnyP
|
Pridané:
10.9.2017 8:51
Ja mam tento router a asi pred 2 mesiacmi sa mi stale prerusovalo spojenie, padalo mi to a nedalo sa ani cez kabel prihlasit do routra. Musel som vsetko vyresetovat do default a pre istotu prepalil tym istym firmware. Odvtedy pokoj. Mal som podozrenie, ze router je napadnuty. Odporucam tvrdy reset cez tlacitko a znovu nahrat firware, opat tvrdy reset a potom nasravovat.
|
|
Radsej apple
Od: Tukos
|
Pridané:
10.9.2017 9:00
Orange uz fakt nemusim. Jobs by toto nedopustil, radsej apple
|
|
Shapovanie?
Od: ventYl
|
Pridané:
10.9.2017 9:03
Ako je to vlastne so shapovanim tych liniek? Namatkovo som si teraz spravil test rychlosti a pokial nezavadza, tak bezi moja linka podla toho, co mam objednane, nie na limite 8/0,8. Alebo sa shapovanie tyka len tych ludi, co maju predmetny router?
|
|
novaexchange
Od reg.: ginnes
|
Pridané:
10.9.2017 11:44
btw vcera bola napadnuta aj kryproburza novaexchagne. Oni aspon na FB informovali, ze co sa deje: "We are still under attack and this time it is the login page that we can't disable."
|
|
poradte
Od: citatel75593
|
Pridané:
10.9.2017 11:47
Ospravedlnujem sa za OT otazku, ale nievie niekto poradit ako sfunkcnit moj firefox tak, aby opat vyplnoval prihlasovacie udaje? Doteraz s tym nebol problem a od vcerajska nic automaticky nevyplni aj ked meno a heslo je ulozene...
Skusal som google, ale asi sa nespravne pytam ...
|
|
Re: poradte
Od: awwda
|
Pridané:
10.9.2017 12:29
otvor si vo firefoxe stránku "about:config" (zadaj ako url), odklikni prípadné upozornenie, vyhľadaj si nastavenie "security.insecure_field_wa rning.contextual.enabled" (bez medzery) a dvojklik naň (aby sa ti nastavilo na hodnotu "false"). Nemáš zač
|
|
ako z toho vykluckovat s noblesou
Od: nxjzz
|
Pridané:
10.9.2017 12:10
uz sa orange ozval - ponukal novy a lepsi i ternet, lebo ze ten co mame doteraz, je uz zastaraly (doslova toto povedali) a nefunguje dobre. cize miesto opravovania su tie hyeny schopne nakopnut telemarketing a takymito recami vnucovat nejaky 4g internet s polovicnymi parametrami, za "specialnu cenu len pre nas" (drahsie), a samozrejme 2 rocnou viazanostou. samozrejme, vytipovanym zakaznikom (nad 50 rokov). keby to bolo pisane na mna a nie na svokru, asi by to ani neskusali.
do toho nezabudli nahuckat aj televiziu a ine super balicky.
|
|
Re: ako z toho vykluckovat s noblesou
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
10.9.2017 12:12
Kontaktujte nás prosím na redakcia at dsl.sk
|
|
Re: ako z toho vykluckovat s noblesou
Od: ospdiaspodiaspodisapodiapsodi
|
Pridané:
10.9.2017 13:32
+1 mne tiez chceli nahovarat na 4G, ale povedal som, ze to v ziadnom pripade. :D
|
|
Re: ako z toho vykluckovat s noblesou
Od: itgohome
|
Pridané:
10.9.2017 17:26
nie 4G, ale LTE pevne na doma 300gb mesacne, vela ludi si myli 4g mobilne LTE s pevnym LTE, kazda sluzba bezi v inom pasme frekvencii
pevne LTE - 3,5 -3,7 ghz
mobilne LTE - 800, 1800, 2600 mhz
|
|
Re: ako z toho vykluckovat s noblesou
Od: pomaranc orange
|
Pridané:
11.9.2017 7:56
Orange nema pevne LTE. Ma len mobilne ktore ponuka ako pevne blokovanim na nejake uzemie (neviem ci priamo par bts).
|
|
Re: ako z toho vykluckovat s noblesou
Od: Klávesnice
|
Pridané:
11.9.2017 13:09
Poprosím link na tieto údaje.
|
|
Re: ako z toho vykluckovat s noblesou
Od: Kontrolko
|
Pridané:
10.9.2017 15:16
Ked sa pozries na ich sucastnu ponuku VDSL a ceny za ktore to ponukaju , jednoznacne vyhrava Telekom. Mam s toho pocit ze sa postupne chcu zbavit zakaznikov na VDSL a na tych co problematiku neovladaju chcu aspon dobre zaryzovat ....
|
|
Re: ako z toho vykluckovat s noblesou
Od: čitateľ
|
Pridané:
10.9.2017 16:13
Hmmm, Trenčianska univerzita, Fakulta menežmentu, odbor Problematika cenových ponúk Orindžu?
|
|
aspdoiaspdoiapodi
Od: posdiapsodiaposdi
|
Pridané:
10.9.2017 13:30
CHCEM DOSTAT NASPAT MOJ PORT 80!!!!!
BTW nefunguje od: 2017-08-29 12:02:23.
Orange vobec neinformuje nas, mam u nich otvoreny ticket, ale nic.
|
|
Re: aspdoiaspdoiapodi
Od: dj_v
|
Pridané:
11.9.2017 8:05
v bananistane nemusia nic...
|
|
tiež (TAKMER) k téme -a vážnej
Od: LytaRyta
|
Pridané:
10.9.2017 19:04
"..skakali sme po balíkoch.." si ..kus hovado, schotte,
sprosté ..svinárne
som mal lepší míenku..
|
|
Re: tiež (TAKMER) k téme -a vážnej
Od: Lyta
|
Pridané:
10.9.2017 19:05
´´hádzanie s batožinou, kuframi, balíkmi, tiež.. :/ ;(
|
|
Zvyšenie hodnoty ping
Od: Csaba1
|
Pridané:
10.9.2017 20:35
Dnes som spozoroval zvyšenie ping pri VDSL na 5 nasobok 125 ms, pred tým to bolo okolo 27 ms. DNS je niekde v JAR.
|
|
Re: Zvyšenie hodnoty ping
Od: meheh
|
Pridané:
11.9.2017 0:20
treba pouzivat google dns alebo opendns
|
|
Re: Zvyšenie hodnoty ping
Od: qweq
|
Pridané:
11.9.2017 10:27
dns nema vplyv na vysku pingu, max tak na prvy kym uroby resolve
|
|
Pekný článok!!!
Od: misok
|
Pridané:
10.9.2017 22:48
Pekný článok!!!
|
|
TP-Link TD-W8970B
Od: Foter Loter
|
Pridané:
11.9.2017 10:09
Som zakaznikom Orange, pouzivam TP-Link TD-W8970B v 1, rychlost 15/1 bez problemov. FW mam posledny oficialny. Na tento ADSL2/VDSL router ako jeden z mala je mozne dat OpenWRT :
https://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/td-w8970
|
|
s novym routerom je to v pohode
Od: andy77
|
Pridané:
12.9.2017 10:55
Konecne sme sa podla poradovnika dostali k novemu routeru, ver.5 build 141212 rel.06163. Internet fachci bez problemov, webove rozhranie je pristupne, porty sa mi nechce testovat :)
|
|
Re: s novym routerom je to v pohode
Od: andy77
|
Pridané:
12.9.2017 10:57
test rychlosti: 7.75/0.71
|
|
DSL Orange blackout pokračuje
Od: stefanba
|
Pridané:
13.9.2017 11:22
Zaujímavé že nám router vymenili ten problémový tp link za nejaký zyxel a ajtak net nejde.. ..do neho sa nedostava zvonku žiadny signál ale vnútri v dome pracuje čo ted? Skúšali sme aj viackrát reštart aj továrenské restarty a nič nepomohlo.. už sme zúfalí a takmer 2 týždne bez internetu dsl ..tu pod Tatrami nič skoro nikomu nefunguje celé dediny sú tu odrezané od sveta niekoľko domov vedľa seba.. a orange na to faja..
..inak pre dodatok internet nám tu nejde už od konca augusta tuším niekedy 27 až 28.8. to začalo až doteraz čiže DSL blackout trvá už skoro 2 týždne!!! prasce pomarančové!! Fungujeme tu len vďaka dátovo obmedzenému internetu z O2.. ale ide to strašne do peňazí,keďže 250mb stojí 50centov a niekedy miniem aj 3 balíky za deň..!!! Nech len skúsia potom na konci mesiaca vymáhať od nás orandzovi nejaký poplatok za paušál houno dostanú donesiem im ho vys.rate na tanieri namiesto platby.. to čo oni nám dávali dáme aj my im..
|
Pridať komentár
|
|
|
|