neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
V EÚ začal platiť zákaz výkonnejších vysávačov, zaviedli sa nové triedy spotreby

Značky: spotreba a výdrž

DSL.sk, 1.9.2017


Dnešným dňom vstúpili do platnosti ďalšie ustanovenia regulácií Európskej komisie číslo 665 a 666/2013, ktoré ďalej obmedzujú maximálnu dovolenú spotrebu domácich vysávačov.

Kým od 1. septembra 2014 bola spotreba vysávačov limitovaná na 1600 W, oddnes je to iba na 900 Wattov.

Príchod vysávačov spĺňajúcich nové podmienky bude ale postupný, keď podľa znenia regulácie sa nové podmienky týkajú iba nových modelov uvádzaných na trh od 1. septembra.

Cieľom regulácie je podľa informácií Európskej komisie podobne ako v prípade prechodu na efektívnejšie zdroje svetla šetriť spotrebu, pričom do 2020 predpokladá celkovú úsporu 20 TWh.

Na rozdiel od efektívnejších LED žiaroviek, ktoré aj bežným domácnostiam vzhľadom na dlhý čas zapnutia môžu priniesť výrazné úspory, je ale otázne akú reálnu úsporu prinesú vzhľadom na typický krátky čas používania typickým domácnostiam vysávače s nižšou spotrebou. EK tvrdí, že to má byť 70 eur za celú životnosť vysávača, s akým dlhým obdobím počíta ale nie je jasné.

V každom prípade podľa regulácie je dovolená maximálna ročná spotreba podľa použitej metodiky 43 kWh, doteraz to bolo 62 kWh.


Nové (vľavo) a doterajšie nálepky uvádzajúce parametre vysávačov, kliknite pre zväčšenie



Okrem maximálnej spotreby bola doteraz regulovaná aj minimálna účinnosť čistenia podľa typu vysávača buď na kobercoch alebo tvrdej podlahe. Nižšia spotreba nemusí nutne vďaka zlepšovaniu technológií znamenať nižšiu reálnu účinnosť vysávača a oddnes sa zároveň zvyšuje požadovaná minimálna efektívnosť pri čistení tvrdých podláh aj kobercov.

Zavádzajú sa tiež viaceré nové podmienky. Okrem iného sa začína limitovať hlučnosť vysávača, na maximálne 80 dB, množstvo naspäť vyfúkavaného prachu môže dosahovať maximálne 1% a životnosť motora musí byť minimálne 500 hodín.

So znížením maximálnej spotreby a priemernej ročnej spotreby sa tiež zmenia používané energetické triedy. Triedy sa u vysávačov určujú na základe priemernej ročnej spotreby. Triedy A, B, C a D zostávajú, triedy E, F a G začínajúce na ročnej spotrebe nad 46 kWh sa rušia. Zavádzajú sa nové triedy spotreby A+, A++ a A+++. Kým doteraz všetky vysávače so spotrebou do 28 kWh spadali do triedy A, tri nové triedy teraz ďalej delia vysávače na modely s maximálnou spotrebou 10 kWh, 16 a 22 kWh.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka


Diskusia:
                               
 

som si stihol v minulosti kupit vysavac ktory ma cez 2kW, panečku ten ma tah, nema daleko od toho aby vytahoval plávačku..
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

zatímco teď budeš výsávat úsporněji, ale 5x déle :-D
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

my mame doma vertikalny 1250w polopriemyselny ale huci to jak motor lietadla
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

vitaj v klube aeronautov
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/k96
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V EÚ začal platiť zákaz PRÍKONNEJŠICH vysávačov, zaviedli sa nové triedy spotreby.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

z lidla vsak? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Boha ludia, vy musite mat doma poriadny bordel, ked potrebujete 2000 wattove trhace podlahy.

Inak:
„Vysavač se sedmisetwattovým motorem dokáže vysát prach účinněji než mnohé vysavače s motorem dva tisíce wattů. Záleží totiž nejenom na příkonu, ale hlavně na hubici,“ říká. Vývoj efektivnější konstrukce hubice, konkrétně sacího kanálu, při zachování „lehkosti“ pohybu s hubicí je podle něj výzvou. „Tady mají všichni výrobci stále prostor ke zlepšení,“ myslí si.
Zdroj: http://dopice.sk/k8J
Odpovedať Známka: -0.2 Hodnotiť:
 

nie, oni ich nepotrebuju. tak isto ako nepotrebujes 3liter ale uplne v klude sa odvezies na 1.6 75kwt. s vysavacmi to to podobne.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

ak ma auto 2.5t potrebujes trojliter.

ak ma mat vysavac tah, a AJ prietok, potrebujes silnejsi/lepsi motor.
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

to auto ma 2.5t pretoze tam mas tazky 3l motor :)
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

to akoze ten velky motor urobi ten rozdiel vo vahe? ))))
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Holt, materiálové pnutie sústavy zo záhadných dôvodov súvisí so zmenou hybnosti všetkých jednotlivých prvkov.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

..ano, to co si dokazal s 2000W a sacou trubicou 39mm dokazes aj s 700W a trubicou 24mm, len to bude TROSKU, pripchavat..
Odpovedať Hodnotiť:
 

jasne vcera sa mi zrovna osvedcil moj trojliter
popisem ti situaciu

polsky kokot (nemusel byt z polska oznacenie dostal podla spz) dlho cakal na vedlajsej ceste asi ho to uz prestalo bavit tak sa jebel rovno predomna ,no co pribrzdil som ,naraz kukam ten smradlavec vezie smolu ,smradu jak v ciganskej osade ...
naraz sa za zakrutou rovinka ale blizil sa kamion
podradene vyjebany plny kotol uplne bezproblemove obehnutie
priznam sa ze som v tu ranu isiel 110-120km/h ale iba preto ze v spetaku som videl kiu co sla zamnou a tiez to chcela stihnut .... nestihla a pakovala sa spat za smolnicka .

Legenda vravi ze ide za nim dodnes

tolko k vasmu 74kw staci ,nestaci treba mat rezervu

ps : pozdravujem smolnicka pred zilinou
Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

Tunajsiemu ludu nevysvetlis ze cim silnejsie auto tym bezpecnejsie. Toto 90% populacie proste nechape. Naopak drtiva vetsina ludi ti bude tvrdit opak. Vynimky pochopia po tom ako im v krizovej situacii ten vykon chybal. Ale vetsina proste vete "Do krizovej situacie ta dostanu schopnosti vodica nie vykon auta. No prave vykon je to co ta z krizovej situacie moze dostat von." Nechape niche chapat a nidy chapat nebude.
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

henten pako pred tebou si krizovu situaciu sposobil sam, ked sa rozhodol predbiehat napriek tomu, ze videl kamion v protismere. Keby sa celne zrazili, potom by struhal frajera. 110 vie predbiehat hociake auto, aj nas firemny 20rocny peugeot partner, ktory na to ale potrebuje 30 sekund :)
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

ziadna krizova pre mna nebola kamion bol daleko
pisem to tu preto lebo ja som to dal s rezervou a kia sa o to sice pokusila ale jebala na to !
aj moj trojliter ma 16r ide o to ze akceleruje 5x lepsie ako 74kw howno vies to je ta rezerva o torej bola rec nieze ze zakazme lebo nepotrebujeme
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Čím silnejšie, tým bezpečnejšie ? Čo je to za somarinu ?
Skús naj*bať s tým tvojim 16 ročným 3.0 L a skús to s nejakým novým autom, kľudne aj slabou 1.4 a uvidíš ten rozdiel :D Pred 16timi rokmi to auto muselo spĺňať iné bezpečnostné požiadavky ako dnes, nehovoriac o tom, že 16 rokov sa ti podpíše na materiáli.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Ale to ťažko človek vysvetlí niekomu, kto si kúpi staré vyrachané BMW a myslí si, že má formuľu :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

co je pre teba vyrachane ?


Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Ako bolo povedane tunajsi zakrslici z motorom pod 100kw to nepochopia... Nie nemam ani BMW ani 16 rocne auto. Krajnu povodu si trafil ale to je tak vsetko. Znova nejde o to co sa stane ked naburas. Ide o to co mozes spravit ked sa dostanes do nedotacaveho smyku. Z autom co ma menej ako 100kw sa mozes jedine tak akurat modlit. Pokial mas tych kw aspon 150 vykon ta zo smiku vytiahne a ides spokojne dalej bez skrabanceku. A na okraj robia sa aj moderne auta z objemom vysoko nad 2 litre. To ze ma nieko pod kapotou V6 alebo V8 este nutne neznamena ze ma stare auto ;)
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

BTW mam nemca 2,8 v6 turbo (benzin) o vykone 191kw z 2013
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Zo šmyku ťa vytiahne to, že vieš jazdiť a reagovať v krízových situáciach a nie objem a výkon motoru. Keď dostaneš mikrospánok tak ťa ani V12 nezachráni. Vieš koľko bolo takých majstrov sveta a potom ich vystrihovali z auta s polkou hlavy a mozgom vedľa riadiacej páky ? Niektorým ľuďom by som želal taký pohľad.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

BTW pri nedotáčavom šmyku stačí ubrať plyn, tak nechápem ten súvis s výkonom motora
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

máš pravdu v tom, že silnejší motor ti pomôže pri obiehaní. Ale keď nemáš silnejší motor, tak obiehaš v úsekoch, na ktorých máš prehľad a vieš, že to stihneš. Tu skôr ide o to, že vlastníš pekné auto a všetci z tvojho okolia o tom musia vedieť. Dokonca aj úplne neznámi ľudia na internete :D
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ad jedna keby sa potrebujem chvalit autom tak napisem znacku a typ. Ja som len popisal tech parametre. Ad 2 pri nedotacavom smiku treba ubrat plin a mierne zrovnat kolesa a potom ked sa aspon trocha chyti dupnut plny co to da a predok ti potiahne rovno za kolesami. Ano v 100kw srandach ti to nepomoze pre to poznas iba prvu polovicu.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Nieze by som s tou rezervou vykonu nesuhlasil, ale zvysok su sracky. BTW mas insigniu - aby si nahodou nemal dojem, ze sa to za 5 sekund neda vygooglit.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Skus si to niekedy na prazdnom parkovisku na snehu. Tam sa ti to ukaze aj na fabii htp.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skus to na smyklavom povrchu a potom mi povies, ci airbagy zafungovali.
PS: nedotacavost je zamer konstruktera, lebo naraz po pretacavom smyku ma znacne fatalnejsie nasledky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam presne 99kW takze nechapem...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre "mojtrojliter": No ešte by bolo zaujímavé vedieť, čo si o tvojom úžasnom obiehaní myslel ten kamionista oproti. Nepočuli sme totiž druhú stranu, iba tvoje machrovanie. Podľa tvojho opisu a názorov usudzujem, že ty budeš jeden z tých, čo sa potrebujú všade natlačiť, nech to stojí čo to stojí. A nechápu ľudí, ktorí sa nepotrebujú pchať tam, kde to nie je bezpečné. Ak je to tak, tak ti treba jednoducho len zobrať vodičák.
Ak ti je výkon 74kw "howno", tak ti len prajem, aby si ten výkon nikdy nestretol napríklad pri čelnej zrážke. Lebo ak to náhodou prežiješ, tak zistíš, že výkon zďaleka nie je všetko. Nové 74 kw auto je pravdepodobne oveľa bezpečnejšie ako tvoja stará šunka s "trojlitrom". Ale prajem ti, aby si to radšej nikdy nezistil na vlastnej koži.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

"Vetsina" si chodil do pomocnej skoly?
Odpovedať Hodnotiť:
 

V prvom rade by si sa do krizovych situacii vôbec nemal dostavat. Ale plne suhlasim ze auto ma mat vykon aby ta z tej slamastiky dostalo. Zrychlenie, brzdy, riadenie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mne je moj 2,5 liter v 1,3tonovom aute malo :D
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Mas si kupit turbo benzin a bolo by ti dost.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

každá cirkev potrebuje vykladačov viery, jej šíriteľov a ovečky.
a ten tvoj "odborník" z idnes je smiešny, to akože doteraz vysávače mali 3x horšie skonštruované hubice? EU vymyslí pre ovce nejakú kokotinu a tie sa idú od radosti pobékať.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Ten moj odbornik pracuje pre firmu ETA, ale chapem, ze na dsl-ku su este vacsi odbornici na vsetko.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Prave pre to. Je zaujaty. Otvorene povedat, ze to je na k*kt si nemoze dovolit.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ved tak neblac
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

RKC = SS

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

panko asi nepostrehol ze viac wattov neznamena vzdy lepsie

nasa 750W moderna rowenta za 250 € s ucinostou filtracie 99,99% a samouzatvaracimi sackami je stelesnenie techniky

v zasade s nim mozem vysavat len spalnu a obyvak a decak s velkymi hrubymi kobercami lebo to má a na najmensom stupni taky cucavý ťah ze to kristus nevidel (to akoze ozaj) a zadne ine koberce s tym vysavat nemozem, lebo to cely koberec okamzite pricucne ... uz som par krat prisiel o nervy ked som vysaval nepripevneny behúň (koberec 0,8 x 6 m v predsieni) lebo cela polovica je pricucnuta - to ma dokutilo prilepit ho obojstrannou

ked som s nim vysaval barak prvy krat, po kazdych troch potiahnutiach plna guca vlasov a prachu na hubici a pomyslel som si: ku*va a tie vysavace predtym robili co?

ty 2000 wattovy

Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Hej, a potom si zistil že máš na tom prije.any zachodový zvon.
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

nenavidim behune. z celeho srdca. vydrbem to na balkon, nech si s tym robi polovicka co chce. ja vysavam, nebojujem s behunovym drakom!
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

zbytočne o to zakopávaš keď ideš z miestneho lokálu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla mna len obhajujes to, ze si za mega slaby vysavac vyhodil 250 eur. Nieco podobne, ako ked si iphonisti obhajuju nakup telefonu ako stelesnenie dokonalosti.

Vzhladom na to, ze vysavace su obycajny motor s trubicou, sa uz cele desatrocia robia "inovacie" iba v dizajne. A ak ten tvoj zazracny 700w sunt nema trubicu s priemerom 1 cm, tak nema sancu mat taky tah, aky pises. Fyzika nepusti.
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

Cyklonove maju dostatocny tah aj pri nizsom vykone. Ja mam 800W regulovany a koberce bezne vysavam na najnizsom vykone. Pri plnom sa tazko posuvaju po koberci. Plny vykon pouzivam iba na rohozku pred dverami.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

mal som cyklónový, mal niekoľko výhod, hučal jak tryskáč, neťahal, malý objem na smeti, čo až tak nevadilo, lebo tretina prahu šla druhým koncom von, takže po týždni šiel na smetisko. Ale nechcem zovšeobecňovať, určite budú aj iné. Teraz mám philips 2200W
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

philips 2200W - chcel by som, jaký má tah, vysaje aj z hrubého koberca?
(btw. dá sa prepnút aj na opačný, spatný chod, - teda na fúkanie von ?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ťah má primeraný výkonu, čiže veľmi dobrý, napriek tomu veľmi tichý, počuť iba nasávanie vzduchu, veľký sáčok, dobrý ťah aj pri plnom sáčku pri polovičnom výkone. Nevýhody - je drahší a sáčky tiež nie sú lacné
Odpovedať Hodnotiť:
 

To mas tak, ked sa dedinsky caavo v krcme chvali ake ma 2000W repro na "didzinu". Postavim proti nemu 150W bednicku a ta daleko viac prekrici tych jeho 2000W s prstom v nose. Ked poznas len jeden parameter nic ti to nepovie. Fyzika nielenze pusti, fyzika sa vyuziva, lebo to nie je len o motore a rovnako sa mylis ohladom tych inovacii. Prave na poli vysavacov sa u lowcost vyrobkov dlho nic nepohlo - takto budu nuteni vyrobcovia konecne aj nieco robit. U tych vyspelejsich technologiou s vyssou cenovkou sa toho zmenilo dost vela.
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Vcuc je vždy len cca 1 atmosféra...
Nič viac.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

to je sice pekne, ale s tymi reprakmi to sedi ... na repraciku s dvoj-kazeťákom co chrapci jak telefonne sluchatko a s priemerom blanky 3-4 cm dakesi davnejsie byvali napisy ze 80-100W, co je absolutna chujina, kedze poctiveho RMS to malo asi tak 0,5-1W

pochopil? jednotka sa uvadza taka ista watt - keby napisali ze 80 Wpt = 1 W tak OK, beriem, ale 80W = 1 W ... (Wpt = watt pre c0c0tov)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

sice mas rowentu ale kazdu chvilku ju chodit cistit sa mi nechce , skus snou vysavat 3poschodia v kuse co ti na to povie a z jednim vakom
na spinu ehm pardon prestavka na cigu kazde poschodie ;)
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

nerozumiem tvojim nezmyselnym poziadavkam: ked chces nieco robit vo velkom nemozes mat male domace spotrebice

chces denne vytepovat 10 arov kobercov? no to nemozes s domacim malinkym tepovacom, potrebujes velke priemyselne hovado za tisice velke jak kredenc

chces denne yvtlacit 2000 stran? no to nemozes s malou domacou atramentovkou

chces denne povysavat 10 poschodi v hoteli? to iste a to iste a to iste ............
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja mam 3 obytne poschodia v normalnom dome (ani nie je nejak extra velky, len svahovitost terenu ta prinuti spravit aj pivnicu :-)), nie kazdy musi byvat v byte alebo placatom bungalove...
ale inac to bolo asi aj povodnym cielom, donutit ludi aby si kupovali drahsie priemyselne vysavace...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ja mam sice len byt, ale cielom rozhodne nebolo nanutit ludom kupovat priemyselne vysavace. Tie nie su primarne urcene na vysavanie prachu, resp nie tie "dostupne" modely. Pisem to nizsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam podobne skusenosti s 700W od Philipsu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

..napísal by si pls presný typ, značku, výrobcu, techn.dáta, bližší info? ?
viele danke

vážne uvažujem o nákupe vysokovýkonních, do zásoby..
(žiaroviek tiež..)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

500hodin
FASA!
to je tak 50c za hodinu.
dan za robotizaciu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dovolil by som si oponovat. Tiez mame doma vysavace od starsich modelov s 2+kw a aj novy s nizsim prikonom. A veru ten novy ked das na koberec a vykuris na max, prisaje sa a utieras dlazku kobercom. Taktiez nestraca vykon pri plnej nadobe na zber smeti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ze lobisti z Elektroluxu co si presadili nalepky sa tak brania zobrazeniu udaju o sacom vykone, ktory je najpodstatnejsi. Hned by sa ukazalo co su tie ich crepy zac. Ako pre retardov tam nadrbali obrazky a nic nehovoriace pismenka, ten saci vykon sa uz fakt nezmstil
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ale doviezť ich jednotlivo pre osobnú potrebu zo slobodných dŕžav do Štvrtej ríše sa stále dajú, že?

Len za účelom ďalšieho predaja nie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

vie niekto, či sa takéto obmedzenie bude vzťahovať aj na centrálne vysavače?
...myslím také, kde je jeden centrálny agregát a potom rozvod zabudovaných trubiek v dome.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

si objednaj z ruska a mas pokoj. ale inak dobra otazka. tak o 15 rokov ked sa dozijem a zacnem stavat dom urcite chcem centralny vysavac. snad dovtedy nebudu vysvace na AA baterie.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Sa budes cudovat, ked k tebe naklusaju mali lemringsovia a zacnu upratovat, ked budes spat... Samozrejme, budu vyuzivat wifi a minimalne jeden bude vypadat ako macko a jeden ako Janka.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A to som sa minule zamýšľal nad tým, kto už si preboha môže dobrovolne kúpiť takú kravinu ako centrálny vysávač. Fakt. Existuje vôbec nejaký rozumný dôvod na existenciu tohto zariadenia?
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Ani jedno percento prachu sa nedostane naspat do vysavanej miestnosti... ?
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Bežným vysávaním dostanem z miestnosti tak asi 10% prachu. Neodsúvam posteľ, neodsúvam nábytok, neutieram prach na poličkách, som lajdák, takže aj podlaha po mojom vysávaní nie je stopercentná. Na obyčajnom vysávači ten vzduch ide von cez dva filtre, jeden nejaká buničitá tkanina, druhý hepa filter. Neverím, že keby som celé vysávanie robil s nemotornou obludnou desať metrovou hadicou, tak by po mne ostalo v miestnosti prachu menej.

Čo iné? Mínusi padajú štedro, takže tu nejakí šťastní majitelia centrálnych vysávačov sú, tak akú to má výhodu? Dajte do pléna.

Mimochodom, poznám minimálne dvoch, ktorí ho majú aj aj tak vysávajú s obyčajným malým elektroluxom.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

centralny vysavac nie je zly napad,,az na to,ze najvacsie straty sacieho vykonu su po filtry na hadici,,je rozdiel vysavat s 2metrovou hadicou a s 10metrovym rozvodom plus 5 metrovou hadicou.. ak chces vyriesit vychadzajuci prach alebo alergeny, odporucam vysavace s vodnym filtrom..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No však prídi ku mne a ukáž mi, ako tou malou škatuľou povysávaš skoro 300m2 obytnej plochy rodinného domu vrátane schodiska a schodov v rámci poschodia, nakoľko dom je zasadený do svahu. Na centrále musím len 2x "prepichnúť´ hadicu do inej zásuvky aby som ho obsiahol, nič mi nezletí zo schodov a nič mi nedobúcha nábytok. Mimo to si ním povysávam popol z krbu, čiže to nemusím vymetať a prášiť popol po obývačke. Nádobu vysýpam raz ročne, nepotrebujem ani kupovať a meniť sáčky. K tomu je takmer nepočuteľný a nevíri prach v interieri, nakoľko má výfuk kdesi na obslužnej miestnosti do exteriéru. Mal som aj "bežný" vysávač, to po presťahovaní sa z bytu, centrál som nahodil až keď sa krpec pokazil. Pokazil sa keď mi asi 10ty raz zletel po schodoch. Nemenil by som nikdy.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nikdy si nevidel tetu v hoteli vysávať na centrál?
žiadny prach, ticho, nikoho neruší...

pozri si, ako sa easy používajú tie "štrbiny" v kuchyni.

a navyše - obrovská nádoba na prach - stačí vysypať spravidla raz za rok a ak to máš niekde v garáži, tak nebeháš cez celý dom so zbierkou roztočov.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Nemusel. Od urcitej urovne hotelov je obtazovanie hosti co len naznakom prevadzkovania riadiacich cinnosti nemyslitelne.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

to čo je za chobotinu?
akože nezačnú upratovať poschodie, kým sa tam nachádza aspoň jeden hosť?
alebo majú upratovačky tajný vstup do izby?

to chcem vidieť, taký hotel, prihlásim sa tam na brigádu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Videl som častejšie tetu s klasickým vysávačom. Tiež nikoho nevyrušovala, vysavače sú už pomerne tiché.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Kúp si vodný vysávač, napr. Zelmer a tiež nebudeš behať s nebezpečnou zbierkou roztočov
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

jednoduchý, bude se to nazývat "kompresor", ne vysavač, tak se na ty psychopaty EU musí :)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

alebo vakuova pumpa
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Alebo Adibas a tiez to nie je to iste
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Teleport, stroj casu ci warp neni problem, aj z bezolovnatou pajkou, ale poziadavky z oblasti riadiacich cinnosti su priekazne urcene riadiacim pracovnikom s priekazne vyssou kvalifikaciou.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

pobehaj.
to.
ty pobehaj.



Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Absolutne sa vztahovat na centralne vysavace nebude. Pretoze je to uplne iny produkt.
Odpovedať Hodnotiť:
 

už celkový príkon 1800W je pre elektromotor málo ak má tvoriť statický ťah ako teraz pri ručnej obsluhe. spomeňťe si na vysávanie auta. Tu pri čomkoľvek nižšom ako 2000W to skrátka poriadne nejde.

Pointa je je príkon narastá úmerne s kladeným odporom satia.
Čiže ak sa zdá že pri satí na prázdno je prikon ok, nie je to tak. leb sa predpokladá s jeho výrazným vzostupom pri brzdeni motora, a ten sa nesmie zastaviť, alebo znížiť svoju saciu silu ani vtedy. A to sa bavíme o naraste na 2,5KW ako to má byť cítiť ako účinné sanie.

Pri vysávači, je statický ťah (zabrzdený motor) pri menovitom výkone elektromototra (nezahrieva sa kriticky vinutie) najdôležitejší parameter.

Jedine že predpokladaju že nastane nárast hmotnosti elektromotora, poskytnutím viacej medi a použitím asynchrónneho 3f motora, ktorý ako jediný dá dostatok Nm už na spodu.
Odpovedať Známka: 2.8 Hodnotiť:
 

Ano bohuzial je to tak, vykon bol a zrejme este aj bude jediny ukazovatel satieho tahu vysavaca, co je absolutne chore, kedze 750 W model moze v tahu prekonat 1600 W model a vyrovnat sa 2000 wattotvemu - nekde je teda chyba ze?

Takze primarny ukazovatel by mal byt ozaj saci tah v nejakych jednotkach a nie vykon motora.

K podobnej zmene napr. pristupilo Audi, ked v roku 2017 zistili ze OBJEM motora (TDI3.0) nie to smerodajne cislo co ma hovorit o vykone. Tu sa objem motora v litroch nahrazuje indexom vykonu motora v kW/k. Pri vysavacoch treba vykon motora v kW nahradit indexom sacieho vykonu motora v nejakch jednotkach: https://goo.gl/vC8BW5
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Pjetro, na com dnes ficis? Pomer kW/k je predsa vzdy konstanta.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Jednoducho koník je koník a či je morský, vraný, húpací alebo lúčny je len vecou fázového posunu relatívne vzhľadom k meraniu, ale absolútny výkon je priekazne furt rovnaký.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

kristaboha je viem ze to je konstanta, tak este raz: objem motora v litroch sa nahrazuje indexom vykonu motora v kW (popripade v konoch)

takze to LOMITNO "kW/k" bolo myslene ako "kW (POPRIPADE kone)"
POPRIPANE, EVENTUALNE

ako vidim eventualitu udavania v konoch som ani nemal spominat

takze krasny ziariaci napis "3.0TDI" sa nahradi oznacenim napr. "60TDI", kde index 60 znaci vykon v rozmedzi napr. 180-230 kW (na kone si to premeni kazdy sam) a napr. index 55 je 140-180 kW, index 50 je 110-140 kW a index 45 jsu vykony 90-110 kW ... to bol priklad, lebo tie indexy vykonovych tried si nepamatam naspamat

ako vidim kazdy cital ten clanok a kazdy pochopil o co vlastne ide
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

------------------ ------------------ ------------------
chapem sie? "zistilo sa", ze objem motora o vykone hovori velke hovno (je to orientacny faktor s nasobkom), kedze stary atmosfericky benzin 1,4 moze mat 55 kW a nove 1,0 TSI maju az do 81 kW

detto vykon vysavaca hovno hovori o cucacom vykone, preto by sa mala zaviest ina jednotka, napr. newton-atmosfera alebo tiez indexy cucacieho vykonu
------------------ ------------------ ------------------
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

predsa len ak pri 2200W príkone je sací cca 400-500w, čiže okolo 20-25% účinnosť, neverím že by pri 700W príkonu bol podobný sací, čiže účinnosť by odrazu narástla na 80%
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ahaa a 1,4 litrovy motor mal vykon 55 kW a nemoze mat viac a aha ho dnes, 1,4 litorvy predsa nemoze mat 110 kW, predsa nemohol vykon pri rovnakom objeme narast o 100% (na 2-nasobok)
Odpovedať Hodnotiť:
 

veľmi scestný názor, turbo nezvyšuje účinnosť, ale výkon
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

alebo to poviem inak, pred 40 rokmi mali (benziňáky) priemernú spotrebu 7-9 l/100km, dnes 6-8 l/100km, a je úplne jedno, či s turbom, alebo bez. Nevidím tam nárast účinnosti o 300% (čiže 700W vysávač by mal mať sací výkon, ako 2200W), maximálne tak o 30%
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Možno zlepšili design turbíny a je efektívnejšia (netuším) - 700W je predsa riadne silný príkon. Alebo to vyriešili ako nemecké automobilky - o*ebali metodiku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dielenske vysavace maju bezne 1.5kW a su sakramentaky ucinne. Som si isty, ze sa bez problemu da spravit vysavac s menej ako 2kW pre domacnosti.
Dan stary domaci ma tusim 1.8kW, ale je uz vela rokov stary, tak predpokladam, ze nove technologie by dokazali dodat rovnaky saci vykon s daleko mensim prikonom.
Aj tak ho moc nrpouzivame, kedze mame roombu...
Verim, ze buducnost je akor maly robot ako 2.5kW motor z Ruska, ako to navrhol niekto hore.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Životnosť 500 hodín motora je smiešna! A ešte to nieje myslené ako trvalý chod.
Tak ako sú sólo ručné mixéry, kde je napísané, že doba chodu maximálne 10 minút!!!
To sme kde. Mám 30 rokov starý mixér a môže v pohode pracovať v kuse niekoľko hodín! A takto funguje už 30 rokov!!!
25 ročný vysávač s vákuovo lakovaným a vyvažovaným motorom je asi škoda písať. lebo má aj pôvodné ložiská!
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Kazda sranda nieco stoji.
Ak pojde motor dlho, zohreje sa a potrebuje lepsie chladenie = menej plastov, viac kovu.
Ak mas viac kovu, vysavac ma vacsiu hmotnost a zle sa prenasa.
Cize nie len ze viac stoji, ale je aj menej prakticky.
Na druhu stranu - jedno priemerne vysavanie u nas doma netrvalo (ak sa dobre pamatam) nikdy viac, ako hodinu. Vysavali sme asi tak raz za tyzden. To znamena 500 tyzdnov, cize zhruba 10 rokov.
To mi ako MINIMALNA zivotnost moc zle nepride. Tebe hej?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tento trend nasilneho znizovania prikonu snad raz este vykape, lebo postrada zmysel. Moj stary 40 rocny motor pre kuchynsky robot ma sice len 3 stupne regulacie, ale dokaze pracovat aj na maximalne zatazenie aj hodiny. Mam aj novsi zaklad, ale ten uz je o kusok slabsi, no utopiou su nove kombinovane roboty (napr. CRUPS), ktore maju pidimotorcek, ktory pisti ako pred umretim a pouzitelny tocivy moment ma len vdaka sprevodovaniu, pricom pouzitie je mozne len par minut, potom nutena prestavka na vychladnutie...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Spomeň si na cenu svojho obľúbeného 40-ročného robota. Nájdi percentuálny pomer jeho ceny ku svojmu (alebo rodičovskému) platu v dobe, keď si ten robot kupoval. Teraz rovnakým percentom vynásob svoj súčasný plat. Zober sumu, ktorú si vypočítal do vrecka a zájdi do predajne s profi gastro-technikou.
Za svoje peniaze si kúpiš takú mašinu, že si budeš môcť otvoriť závodnú jedáleň.
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

Tvoj prispevok postrada zakladnu logiku a sice, ze aj pokial je clovek ochotny zaplatit viac za riadny vysavac, proste ho uz vdaka uvedenemu EU nariadeniu nebude moct zohnat.
Mam velky vykonny Philips, ktory som kupoval este v case, kedy neboli obmedzenia a ked sa mi pred 2ma rokmi spalil motor, vymenil som ho za original, ale taha citelne slabsie, lebo uz bol menej vykonny, kedze platilo nove nariadenie. Teraz ked sa mi pokazi v nom motor, ho mozem uz zahodit, lebo s este slabsim motorom nebude dobre tepovat, ani vysavat dobre vysoky husty koberec... Ten vysavac vsak patril medzi najdrahsie modely aj vtedy, aj teraz. Chapes teda uz tu pointu? Rad si priplatim, ale je mi to zbytocne, ked vyrobca bude obmedzeny... leda ak tak doviezt z mimo EU.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Omyl. Nepotrebujes milion wattov, na to aby si poriadne povysaval. Technologie su ovela dalej. Mam vysavac, ktoreho max vykon je tusim 500W. Vykon si automaticky reguluje sam podla potreby a na plny vykon snad nesiel este nikdy. Napriek tomu povysava a neprepusti nazad taky bordel, co tie 2000W smejdy nedokazu. Akurat, ze nestal 100 ani 300 a ani 500€. Takze ak chces naozaj kvalitu a nemas problem priplatit, svoj spickovy produkt dostanes, s nic nehovoriacimi cislami na obale to ale nic nema.

Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Ty si dal za domáci vysávač viac ako 500€?? To si snáď kúpil na nejakej predvádzacej akcii šmejdov alebo od dajakého MLM dílera.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

A v com je problem? vadi ti MLM, diler, alebo predvadzacia akcia? Dolezita je vystupna hodnota - staci raz vidiet, nie prazdne kecy.
Rovnako som od tej istej firmy potom kupil aj matrace aj vankuse - tiez po realnej skusenosti. Tie prachy nelutujem, lebo viem, ze mam spickovu kvalitu.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A hrnce?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pán nakúpil všetko, šicko nakúpeu, - aj kastróle, aj deky, ovšie, aj zázračné masti, sajrajty, a kvapky, (.."a když nepomůže, aspon s tím boty zalepíš..")

pán je asi tím-líder, oblastný, (regionálny reditel takého mlm, abo aspon obchodný zástupca, ttakej *unterwasserman -firmy..

to v tom lepším prípade..
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

pan sa nechal ojebat susedom co predava amway kokotiny?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie, pan sa ojebat nenechal, lebo pan ma sirsi rozhlad ako pan, ktory na neho reaguje. Ze je nieco od dilera z firmy, ktora funguje MLM systemom neznamena, ze ide o kokotinu ani o predrazeny sunt. Ale presviedcat o tom nikoho nepotrebujem, je mi to jedno co si "chytri" o tom myslia - mne staci vidiet skutocny rozdiel v praxi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pozri, ja na to tiež vonkoncom nemám, ale mám rád zaujímavosti. Ak by Ti to neboli voči egu, napíšeš sem model alebo aspoň výrobcu či link na tieto vysávače. Nech si pozriem aj druhú stranu frontu. Iste to nejako zaujímavo riešia. Veď sa učím e celý život a aj tak moc nevieme...
dík
Odpovedať Hodnotiť:
 

S egom nic nemam, http://dopice.sk/k8Z ja mam starsi typ, ci je rozdiel v parametroch neviem. Co je ale podstatne - dozivotna zaruka a zabezpecenie ND.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To asi na jednoduché koberce moc nebude, že?
Ja mám všade koberce. Je to tiché, teplejšie a nezabijem sa, keď niekde kvapne...
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je zakladny vysavac - na koberce je zvlast nadstavec alebo ako to nazvat s vlastnym dalsim motorom - funguje na podobnom principe ako ked koberce rucne prasis, ma to tiez vymenitelne lopatky na matrace. Jeden motor sa stara o mechanicke prasenie, druhy motor vo vysavaci sa stara len o nasavanie toho bordelu. Vravim technologie su uz dalej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si si to aj celkom študoval. Asi máte moderný byt a menšie deti...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak co, Amway-vysavac už objednaný ? (minimálne za tisícku, ale nejlép za 1600 - 3000 €, -predsa za kvalitu sa (o)platí, ne ?
aak ješte ne, určo už má pán v kalendári poznačení, kedy má k vám príst na predvádzaciu návštevu, - a nanútit vám, okrem vysvačů, aj nejmín 5 spotrebn.úverov od nebankoviek, a celý aviu tích ich predrařeních šuntov, -krámov..

šmejdi sú to všetko, všetci..
do kamenolomů a baní ich nahnat všetkích..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

750 libier, parada! Ja som si kupil najmensi bosch priemyselny vysavac bezsackovy. Nikdy uz nebudem musiet kupit sacok a vysava to dostatocne. 120€.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Super gratulujem ti. A tiez ti je jasne, ze priemyselne vysavace su urcite primarne konstruovane na vysavanie prachu a jeho zadrzanie v nadobe ze?
Samozrejme aj take su, do roznych narocnych prostredi, akurat, ze aj ich cena je daleko inde.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

--------------- --------------- ---------------
prispevok naznacil konzumnu spolocnost

- za komunizmu si si za 3-mesacny plat kupil vysavac co vydrzal 40 rokov

- dnas si na 1/4-mesacny plat (200-250 €) kupis vysavac co vydrzi 4 roky

dame do pomeru a zistime ze je to to iste, kedze za 3-mesacny plat si mozes kupit tucet takych vysavacov a tiez to budes mat minimalne na 40 rokov a budes ma furt novy

nieze by som kunzum obhajoval, prave naopak
iba poukazujem na fakty
--------------- --------------- ---------------
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj s dnesnymi kurvitkovymi produktami s riadenym zastaravanim sa da existovat, mam uplne šuntovú pračku za 3 stovky a chladnicku za 4 stovky ... low-end ... ziadne 800 € palky.

Chladnicka ma 5,5 roka, ide. Pracka 7,5 roka, ide. Absoltne nic som nikde nemenil.

Tajomstvo: nepouzivat spotrebice ako c0c0t. Konktretizacia: v pripade pracky nevytacat ju na max. otacky 1000-1200 aj ked je to na stupnici, v pohode staci 600-700. Aj v aute mam ku*va na tachometri az do 240 ci 260 km/h ... v pripade chladnicky nemat to na max. chladenie jak blb a nemat dvere otvorene 5 minut jak blb.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tiez razim tuto prax. vo vacsine najlacnejsich suntov nie je tolko elektroniky == nie je tolko kurvitok. vydrzia dlhsie ako drahe znacky.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Prosím??? A na túto blbosť si ako prišiel??
Ale v dnešnej dobe sa ti ani nedivím...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A este ku tvojmu gastro prirovnaniu, akosi si zabudol, ze sice boli v tej dobe tie spotrebice drahsie, ale aj nieco vydrzali a popritom boli urcene pre domacnost, takze sa dali bezne kupovat v obchode a nie profi stroje na objednavku. Teraz aj po vynasobeni danej sumy socialisticko-kapitalistickym koeficientom v dnesnej dobe nezozeniem rovnako urceny spotrebic pre domacnost v takej cenovej hladine a s takou zivotnostou - teraz uz musim zajst do biznis segmentu profi gastro a tam hladat a objednat... je to na hlavu postavene, nezda sa ti?
Tak ako kedysi platila norma, ze chladnicka musela vydrzat minimalne 25 rokov fungovat, tak dnes plati nepisana norma, ze spotrebic musi len zaruku vydrzat a idealne ani neposkytnut vykon konkurujuci profesionalnemu stroju... smutne.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ak si si nevšimol, ja sa nevyjadrujem k výkonu ale ku životnosti spotrebičov. Tak som pochopil tvoj príspevok o 40-ročnom robote. Životnosť bola lepšia lebo materiály boli lepšie a zákonite ceny boli vyššie. To, čo bolo vtedy určené pre domácnosť bolo niekedy konštruované tak, ako sú dnes konštruované profi stroje (kovové prevody, nie plast). Čo na tom záleží, že sa to dnes predáva ako profi zariadenie? Keď to chceš, tak si to kúp.
Pozri aký fešák, má síce 12 kilo ale verím, že v domácej kuchyni ťa prežije:

http://dopice.sk/k8L
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

kapitalizmus - dodame ti rychlo a lacno pekny odpad...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Trepes chujoviny. Rozdiel vo vyrobe lacneho vyrobku a vyrobku priemyselnej kvality je zvycajne menej ako 10% ceny, a castokrat menej ako 1%. Pretoze tie priemyselne sa lisia zvycajne len tym, ze na kurvitko ide namiesto 0.001 gramu plastu "az" povedzme 5 gramov ocele. Alebo su jednotlive prvky z trochu vacsieho mnozstva materialu, co je pri dnesnej cene materialov rozdiel par az par desiatok eur vo vyrobe. To, ze to spotrebitelia moc nechcu kupovat a firmy su ochotne si za to extra priplatit 20-nasobok, je uz jeden z chorych aspektov tejto doby.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ak máš akýkoľvek, čo i len najmenší dôkaz svojho tvrdenia o 1%, tak daj.
Asi nemáš, však?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

To nieje pravda. Jednoducho vtedy sa vyrabalo malo a kvalitne (bolo dostatok materialu), dnes sa vyraba masovo no nieje dostatok materialu (dostatok hlinika napr...) na zabezpecenie dostatocnej kvality...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Kvalita je taka, aku je ochotny zakaznik zaplatit. Ked nie je zakaznik ochotny platit, dostane adekvatnu kvalitu. Tym sa zaroven nevylucuje, ze sa sunt predava draho.

Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Presne tak. A zaroven sa tym garantuje, ze primarne cenovym poziadavkam sa prisposobujuca kvalita vyroby nevstupuje do premioveho segmentu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zda sa mi to alebo tu bol nedavno clanok ze chce EU zrusit +++ oznacenie na stitkoch. No a teraz ich pridali? Tusim nevedia co chcu.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Chcú rovné banány, genderovú rovnosť, náboženskú.. atď
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

mi napadlo s tymi bananami nema to nieco s lesbickami?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Moze, ale v ramci EU iba presne tolko ako s lesbiciakmi. Ked rovnost, tak nie len po prvu zakrutu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vykonnejsie budu oznacene ako "priemyselne"... inac, co sa stazujete na rozvireny prach po vysavani, poculi ste uz o vodnikoch ? kupili sme vodnika od Zelmeru. Pred vysavanim sa tam naleje do nadrze dva litre vody, z vysavaca nevyjde ani smietko prachu a mozem vysavat aj vodu. Po vysavani vylejem vodu do zachoda, preplachnem nadobu a mam cisty vysavac ,ktory nikdy nesmrdi zatuchnutym prachom a nikdy nemusim kupovat a starat sa o blbe vrecka. Radsej si priplatte za poriadny vysavac a nevyplakavajte tu ze tie vase 20€ zazraky hucia, smrdia, prasia a maju mizernu ucinnost.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Na slovensku cakaj len najlacnejsiu cenu, najlepsi dovoz z polska..
Odpovedať Hodnotiť:
 

EU by mala zaviesť aj triedy spotreby na počítače. Minimalne A do 500W a menej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

roomba ma par W a smetakuje uplne vyborne...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj koberce, za posteľami, skriňami a pavučiny na strope?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Áno okrem stropu všetko na výbornú. Málokedy nájdem miesto kde nebola.

Aj za posteľami.

Záleží aký a ako máš rozmiestnený nábytok.

Nedostupné miesta potom stačí raz za týždeň prebehnúť s klasickým.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Naša roomba sa po piatich minútach bez dozoru niekde zasekne alebo rovno prekotí. Keby som mal korytnačku a za ňu priviazal ten valček, čo zbiera chlpy zo svetra, bol by z nej väčší úžitok.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nemas kupovat repas z bazosu za 50 eur.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

tak asi tie svine z bazošu predávajú tie vysávače aj stránke irobot.com, lebo sme na predminulé vianoce odtiaľ objednali a náš to tiež robí.. tu stránku teda neodporúčam, to už radšej tiež ten bazoš, tam aspoň nebude poštovné 20€
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som kúpil 786p v lokálnom šope a okrem podbitej baterky maximálna spokojnosť.

Zametá skvelé. Máme labradora. Jediné čo mu robí problém je divné tvarovaná závesná wc misa ktorá ho dáva na predné 😊
Odpovedať Hodnotiť:
 

tiež máme 7 niečo .. náš sa ale vždy zasekne na papuči alebo keď ide cez taký vyšší prah tak buď nejde vôbec, alebo sa tam zasekne
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dolep nábehové hrany naplocho z listy na plavacku alebo čo. My sme na starom byte mali vysoké Prahy z plechových zárubní a tie prechádzal aj lacný vysavac. Možno je roomba haklivejsia. Stačí jej spraviť nabehy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

niečo, ako bezbariérový byt?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre robotov. Áno 😊😊
Odpovedať Hodnotiť:
 

CIze si nemozem kupit ten najvykonnejsi vysavac? ?? lebo prave sa chystam jeden kupit a ide mi L E N o saciu silu a kancu chapes vsade? Chcem najvykonnejsi vysavac ale nevadi mi ak ho nedostanem vsak su aj ludia ktori sa pohybuju vozikom kua a im to asi vadit nebude ze? RUKU NA SRDCE pretoze aj to ma axiony. Ano ma.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ak toto citaju nejaky cigani, tak sa musia smiechom popucit. Ked ze oni neupratuju, tak im je jedno ci 2000w alebo 500w, furt ide o robotu. Nejake trapenie jedine ked cigaňa pred obchodom zacne kricat na decko: "co si to ukradol, vsak to ma len 500w".
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

aaa, odbornici na vysavanie z dsl.sk :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aaa sú odborníci na autá. Garážované, nebúrané, prvý majiteľ, jazdila s ním len panna na omše.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tu ani tak nejde o nejaké vysávanie, jako o ..to celkové sluníčkárstvo, EUrohujerstvo dnešnej doby, atd atd..

.. ---> veru, má pravdu hore ten chlapec hore, čo spomínal že nejlíp bude objednat 2,5 kW motor, vysavač, (rotor, mašinu z RUSKA :love:

:love:, a hotovo!

a vůbec všetko objednat z Ruska, a ešte vůbec , úplne nejlép, - sa tam rovno prestahovat! !!

..lebo táto hnusná EU, celý tento negro-bordel (v pomaly už takmer celej) EUrope, EUrozone, jen škodí čím-dál-tím-víc, je to tu k nežitiu..

mno, to určo, (ja viem, čo je ich skutočným cielom a plánom za tímto všetkím- budem (muset) 7 - 10x pomalšie vysávat, - aby ma to zdržalo, ked bude treba utekat, /bránit sa pred tými islamo-negro-opicami (všetci, úplne VSETCI sú absolutní NEPRIATELIA, vrahovia, znásilnovaci, podrezávaci.. <--====-> -všetci sú totiž nakazení tím.. Ilsamom, musulmanstvom..
(islamismom..)
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Tak už vypadni, len to kecá a nič nerobí.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a ajust vyberem, a objednám ten úplne najvýkonnejší motor, /vysavač (rotor) čo v Ru. majú, nech má hoc aj 30 tis. kW! !!!

a hotovo! !
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

´´abo v Polsku! (Kaczinskiýí´brothers..)

abo BieloRusku..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Objednanie jedného nie je ani poriadne ajust a už vôbec nie hotovo!

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

migrantom nech udelia stitky s vyonom ich prace. to bude sranda.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

hej, a polovica by mala napis suicide bomber
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie výkonnejších, ale pažravejších!
To je sakra rozdiel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Výkon alebo príkon je snáď rozdiel, nie? Aj keby povysával plávajúcu podlahu až k susedom, tak ten výkon je len zlomok z toho čo mám zo stĺpa na tri fázy.

A čo, aj tak sa nájdu sračky ktoré majú Wattow na rozdávanie a ledva zhltnú chlp z gulí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sranda bude, až sa budú spotrebiče niekam identifikovať a niečo bude zhromažďovať ich spotrebu. A mňa zatvoria, lebo som vysával o 5 minút dlhšie, ako je limit spotreby pre môj vysávač na rok...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a plati to aj pre kalinaka?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie, lebo skutok sa nestal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

....
Odpovedať Hodnotiť:
 

do Lídlu už nikdy více, už nikdy v živote! !! :( ;( :<

(a majú toho už víac na rováši, minule ten islamo-negro-opica, v letáku, predtým zas nezmyselný, ilegálny výrub zdravích stromov.. :( :/ ;/
fuj, ten hnusný, islamistický, vlastizrýdný, musulmanský.. hnus, muslimská 5.kolóna

http://zpravy.idnes.cz/ diskuse.aspx?iddiskuse= A170902_191617_ domaci_bur&razeni= vlakno&strana=7

ha! ale dobre to napsal minister Jurečka, (a pár dalších), - a navyše si podá aj ten vlastizrádní mnžment českého Lídlu, pojdu pekne na koberček k nemu! !!

(a mali by ist pekne do basy, a predtým by ich mala vzít útokem URNA, a pekne ich tam na ředitelství řeského zastoupení, všetkích z-VUMLovat, tích islamistov, vlastizrádních muslimskích..

+ okamžité odobranie licencie, totálne kontroly všech úradov
a orgánov, žaloba, /trestn.oznámenie, a zatvorenie, a znárodnenie! !!

a doslova ich vyhnat *ohnem a měčem! !!!

(jak Turkov, a iních mohamedánov zpred Viedne, v 1663)
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

id uz kamsi dopice daleko prijebko
Odpovedať Hodnotiť:
 

mno to hádám možte pálit vy, do fule!, my sme tu doma, my sme tu původní, bílí europania, starousedlíci..
ty, ak si sem chceš nastahovat celú Afriku a Arábiu, 3 - 5 miliárd, stovky milionov tích agresívnich negroopíc, - tak ale jen k sebe domov, my na ne nie sme zvedaví, vůbec :< :( :[ :[( :[<vidiš, nie na každého účinkuje tá vaša neomarx., libtards., , pro-islamistická, sluníčkárska, pro-bruselská, pro-musulmanská, sorošovská, negro-islamská propaganda, jako si to v tích (ne)Ziskovkách myslíte, - a zlobne pripravujete, okupáciu EUropy, a nadvládu černích..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Skorumpovaná únia a banda špinavcov nám zanedlho zakáže aj jesť !!!!!!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

nj, pravda.. :( ;(

..ale tak dovážajú si tu vo velkom tích negro-islamistov, že ich budú volit, za velké socko-dávky (1600 - 3600 € / mesačne, každému tomu negro-opičákvi..

nuž, co sa dá robit, je taká ..hnusná doba, zlé časy.. :/ ;( :( ;/
obyčejného člověka, kór bíelího, už nikdo, nikde nechcú, nepotrebujú, nikdo nechce.. :/ :(

zakážu nám ted aj vyavače, aj vůbec všetko - aby sme si ani upratat doma nemohli, - aby sme mali doma tiež taký istý ..brloh, špinu, jako u cigánov, /abo u tích negro-musulmaov, negro-arabov..

toš, je to mizéria, aj tohto roku, šschwainerai všetko.. :/ :(
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Slovaci sa buria, pretoze tu stale vladne dojem, ze cim viac Wattov, tym viac adidas. Chodte si laskavo v tento pekny nedelny vikend vramci prechadzky nakupnym centrom skusit do elektra 1600W vysavac za 80€ a 800W Electrolux, Miele, alebo Rowentu za 250€. Ludia su tu stale velmi blbi a obmedzeni...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

neviem ci si pamatas na dobu, hnusnych ciernych hranatych kazetakov na ktorych boli velikanske napisy 3000W. Chcelo to len cas a postupne to odsudzovala aj sedlač. Cas treba dopriat aj tomuto.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

stare dobre PMPO
Odpovedať Hodnotiť:
 

kolko soi dostal od nejakej tej (ne)Ziskovky, za propagaciu EU, šmejdov, EUrohujerstva, sluníčkárstva, atd, atd..?
abo ta platí priamo Soroš, ten cigánsky žid? z madarska
nj, však o všetko by ste nás chceli ukrátit, zbavit nás, všetkého, ošklbat..

aj vysavačom úplne zminimalizovat výkon, aj príkon, aby sme museli strašne dlho vysávat, aby to vysávanie trvalo co najdlhšie, - a potom aby sme nestíhali, nemali čas sa búrit, a chodit demonštrovat proti tomu muslimo-Brusellu, a islamizácii..
ale však objednáme, z Ruska, (Polska, výkonné, supervýkonné (vysavače), mašiny, prídu z Ruska, - a povysávajú, vyčistia všetko dobiela-dočista!, v celej tejto prehnilej Europe, islamskej, nakazenej..
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Mohli by este sudruhovia z Bruselu zregulovat tie fukace na listie, co ked poriadne zafuka, tak je nafukane listie tam, kde predtym a to listie zbieraju aj tak az po case.

Porucime vetru, desti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V čase keď sa predávajú zakladne dosky s 12 grafickými kartami ktoré sa používajú pyramídovú hru ?!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nejlíp, posztavit v Pieštanoch, - ale priamo na Kúpelnom Ostrove, velký kostol, a slúžit tam omče, hoc aj 2x denne, (abo aj 3x, a mega-amplionmi to vysielat pre celé kúpele, pre celú kúpelnú čast Pieštan!
a pozvat tam na dlhodobý kúpelný pobyt nejaký špeciálny pluk, z martina, /abo prostejova, /abo Donskích kozákov..

nech okúsia tí..negro-bubáci, zač je toho loket, poriadne ich v tom vymáchat, a dát im co proto, co se do nich jen zmestí!


a vysavač - idem si just vybrat a objednat, (nejlép z Polska, abo Ruska (abo od balatonu, -Orbán.FIDESZ.HU ) - s čo najvačším výkonem, príkonem, hoc aj 100 tisíc !!
abo 8 000 kW, najlepšie z Ruska, nech sa všetci EUrohujeri, a sluníčkári, vlastizrádni, aj ..poserú!
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

My uz mame dlhsie kupeny vysavac s prikonom do 900W a je tichy. Ale nevysava tak dobre ako ten stary s prik. 2100W.

Je z konstukcie vysavaca vidiet, ze inziniery zapasili s nizkym sacim vykonom. (podavane tesnenia, uzke hubice) A na "plavacke" bud nevysavas, alebo sa Ti hubica prisava ...
Bezny koberec pomali tahat hubicu, aby volaco zobral.

A jebnuty Macko na Markize ukazuje ako sa dobre vysava s akumulatorovym vysavacom. Toto su uz take vyplachy mozockov ...

Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

navrhujem, (nejen) dls-áci, podme si navrhnút a vyrobit fakt kvalitný, poctivý, ozaj výkonný vysavač, BEZ LIMITOV (akýchkolvek), bez kompromisov, bez kurvítok, a bez šudenía na materiáloch, výkonoch, /príkonoch a pod! !!

(podobne jako Pietro´v návrh nech ideme pošpekulovat nad P!=NP, a pod. výzkumn.témy, ale

toto je myslím si ale kus reálnejšie, a najma kus lahšie, (dostupnejší, (rychlejší) projekt)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ja som zrovna kupil vysavac Eta ... 1200 W 3l vrecko, zakial sa este da. Za neakych 67 euro.

A ten super tichy vysavac do 900W stal okolo 200 euro a sa stym "hras", aby si vobec nieco povysaval.

Navrhuje spravit defenestraciu ...

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

... euroblbcov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hm, to mi trochu pripomina situaciu "na velkosti zalezi", ked sa porovnava jeden vonkajsi parameter, ktory ma sam osebe maly vplyv na vysledny efekt.
Pri vysavacoch je skala prikonov obrovska, treba skusat, porovnavat a mozno mat pri vybere trochu stastia. Od minuleho roka mame 650 W Philips a je to najlepsi vysavac, aky som kedy drzala v ruke. Vysavam s nim bezne na polovicnom tahu a je to porovnatelne so starsou 1400 W Etou, ktorou som vysavala na plny vykon bez trubice a hubice, aby pozbierala chlpy z koberca.
Suhlasim, ze radsej ako obmedzenie prikonu by sa mala stanovit jednoznacna metodika na stanovenie a porovnanie sacieho vykonu, ale "silne" vysavace su casto iba neefektivne ohrievace vzduchu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, keby museli uvadzat saci vykon a sirku hubice bolo by to dobre pre zakaznika.
Faktom je, ze novsie vyrobky nie su automaticky lepsie ako tie stare, na to uz sme prisli, ze ?

Tak ja som mal s novym, tichym do 900W vysavacom smolu ... uzsia hubica zas o par centimetrov, takze viacej tahov na plochu. A ked das vacsi tah, tak sa Ti to prisava k podlahe, ci na koberci, alebo plavajucej. No jednoznace sa s nim vysava inak.


Odpovedať Hodnotiť:
 

´´ vyvinút

(vyvynút
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár