neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Alarmujúce, viac ako štvrtina prvákov má svoj vlastný smartfón

Značky: Českosmartfónydeti

DSL.sk, 30.8.2017


Relatívne veľká časť prvákov, ktorí od budúceho pondelka nastúpia prvýkrát do školy, v Českej republike pôjde do školy so svojim vlastným smartfónom.

Zistil to prieskum objednaný bankou Moneta Money Bank.

Vzhľadom na kultúrnu podobnosť sa dá samozrejme očakávať, že podobné čísla platia aj na Slovensku.

Prieskum konkrétne zistil, že 50.1% prvákov má respektíve so začiatkom školského roka bude mať vlastné prenosné elektronické zariadenie. 56% z toho, teda cca 28% všetkých prvákov, bude mať smartfón. Ďalej 37% z danej polovice bude mať tablet, 26% klasický mobilný telefón, údajne 10% inteligentné hodinky, 6% notebook, 2% čítačku kníh, 2% prenosnú hernú konzolu, 1% iné zariadenie.

V 79% prípadov rodičia, ktorí deťom prenosnú elektroniku obstarávajú, tak robia s cieľom zostať s dieťaťom v kontakte, v 26% s cieľom urobiť deťom radosť a v 21% podporiť ich vzdelávanie.

Navyše sa tak samozrejme dá predpokladať, že pod tlakom detí argumentujúcich smartfónmi u spolužiakov rodičia po začiatku školského roka zaobstarajú smartfóny ešte pre väčšie percento detí.


Zariadenia aké bude mať cca polovica prvákov s prenosnými elektronickými zariadeniami, kliknite pre zväčšenie (graf: Moneta Money Bank)



Prieskum bol uskutočnený na začiatku augusta na vzorke 525 rodičov nastávajúcich prvákov.

Takéto vysoké percento smartfónov medzi 6-ročnými deťmi sa dá pritom považovať za pomerne alarmujúci trend. Smartfóny samozrejme na jednej strane môžu deťom asistovať pri vzdelávaní a zefektívniť ho, umožňujú rodičom zostať v deťmi v kontakte a vďaka internetovým komunikačným službám typicky lacnejšie ako pomocou klasických mobilov.

Na druhej strane prinášajú najmä malým deťom veľa rizík. Deti sa môžu na smartfónoch ľahko dostať do kontaktu s pre ne nevhodným prípadne nebezpečným obsahom, môžu zverejňovať nevhodné množstvo informácií o sebe, pre nedodržiavanie bezpečnostných zásad môžu zariadenie ľahko infikovať so všetkými dôsledkami respektíve inak nedodržiavať pravidlá bezpečnosti, pri nepretržitom prístupe hrozí dlhé neefektívne využívanie smartfónu na hry alebo komunikáciu hraničiace až so závislosťou, deti sa môžu začať spoliehať na vyhľadávanie informácií namiesto učenia sa.

Hoci tieto riziká sa dajú odstrániť alebo do značnej miery eliminovať pravidlami nastavenými rodičmi a školou a prípadne softvérom inštalovaným rodičmi za účelom vynucovania týchto pravidiel, často sa tak nedeje a deti majú nekontrolovaný prístup k svojim smartfónom. Navyše často rodičia nielen že takéto pravidlá nepresadzujú ale ani ich buď nepovažujú za dôležité alebo vôbec nepoznajú a sami používajú smartfóny nežiadúcim spôsobom. Vzdelávaciu úlohu si zatiaľ zrejme v našom regióne neplnia ani školy a maximálne zakazujú používanie smartfónov počas vyučovania.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple
Zatiaľ posledný Star Trek seriál bude mať ďalšiu sériu, ohlásený aj nový film
Nový Android 15 je k dispozícii v beta verzii
Samsung má spustiť výrobu takmer 300-vrstvovej flash tento mesiac, budúci rok dosiahnuť 430 vrstiev
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 20-krát
Apple čoskoro uvedie ďalší sci-fi seriál
Populárna databáza Redis má po zmene licencie ďalší klon, už bol vydaný
Apple údajne už tento rok uvedie nový procesor M4, s podporou AI
Western Digital predstavil 4 TB pamäťovú SD kartu


Diskusia:
                               
 

Uz pred 15 rokmi sme mali na 1. stupni zs telefony.
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

1. stupen != 1. rocnik
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

no boze, tak som ho mal az v druhom rocniku, je to jedno imho.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Moja 5 rocna dcera dostala vyradeny iphone 5... A co? SIMku jej zatial netreba, sama von nechodi. Pozna youtube a nahral som jej tam rozpravky na "offline" dobu.
Ked pojde do skoly, dostane aj simku... a? WTF je problem? Problem by bol skor, ak by danu elektroniku ovladat nevedela.

Navyse find my iphone bude zrazu mrte usefull featura.

Odpovedať Známka: -5.1 Hodnotiť:
 

Nevie ešte ani čítať ale už má mobil, Vynikajúco! Dať decku mobil aby "neotravovalo"
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Vzdy sa pri takychto rodicoch cudujem preco maju dieta. Je to kvoli tomu, lebo i susedia maju? Vsak ked si kua zaobstaram daco cenne (napriklad naslapanu hernu zostavu), tak sa o to nalezite staram (nenecham zapnute pc a hrat sa na nom bota).

Imho cast ludi, co tu broji proti televizii, tak maju dieta a venuju mu tolko casu, ze na spam nemaju chut a cas. Radsej vysvetlia svojmu ani nie dvojrocnemu dietatu na co su zapalky a ako sa pouziva nozik (nase uz zvlada melon a hrozno)...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ehm, ked bude mat smrťfón, tak nepotrebuje vedieť, ako si pripraviť jedlo. Vždy sa dá objednať... :D
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

pokial to potom budes platit nedbam
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vsak bitcoinam co vytazi pomocou appky v telefone, pricom ho zaroven bude nabijat fotoclanok umiestneny na chrbte telefonu.

Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

co je na tom to iste si hovorili nasi rodicia ked zacali decka nosit hodinky
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

porovnavat hodinky zo smartfonom to chce odvahu - lieky ti zabudli predpisat ked ta pustali zo specialnej?
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

dufam ze to bol vtip :)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Prepac, ale neverim, ze ty mas dieta. Tak jebnute nazory zvyknu mat ludia, tzv. experti na rodicovstvo, ktorym to rodicovstvo ani zdaleka nehrozi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

------------------ ------------------ ------------------
ty bulo pripeceny .... wtf?

ked jej tam nahodou bude vzdychat nejake porno ako sa stalo znamemu tiez v pripade 5 rocnej (lebo cuduj sa svete neplatene appky a hry v androide maju vseliake reklamné klikátka a decko klikne aj kde sa neda) potom sa spamatas a budes si zelat aby existoval stroj casu

male decka maju narok byt uplne sproste, ale dospeli nie !!!

chuj
------------------ ------------------ ------------------
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

aaano este aj so simkou ... sak wft ???

este jej vytvor samostatny profil na FB a daj tom fotku nejakej ceckatej sexane a ani sa nestaraj s kym si bude ako 8 rocna pisat
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

no vysvetluj to dnesnym pripecenym rodicom.


Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Gratulujem k najprijebanejsiemu prispevku roka. Som si isty, ze ty dieta nemas a verim, ze ani nebudes mat, pretoze taky ludsky odpad ako si ty, keby sa mnozil, to by bola katastrofa.

Keby som ta stretol, s cistym svedomim ti naplujem do ksichtu.

Picus vyjebany

Odpovedať Známka: -6.3 Hodnotiť:
 

>>> tu mame pre teba kutik moj =>> topky sk
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Lebo ty uz si len velky myslitel. Alebo len dalsi picus.
Odpovedať Známka: -6.8 Hodnotiť:
 

Skus najst zrkadlo..., to ale bude asi tazka uloha... :-(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no a ja by som ti potom rozbil papulu a keby si sa na moje decko co i len za roh pozrel a poslal zo svojich pri**banych oci co i len jediny foton, tak by som ti zlomil aj hnatu ... spokojny?

napoveda: akcia vyvovala reakciu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

dietatu sa treba venovat,ucit ho urcitym hodnotam,tradicnym detskym hrackam,nie mu hodit do ruky nieco co blika-svieti-vydava zvuky a ucit ho ako funguje youtube. nato ma dost casu ked sa bude ucit praci na PC
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. rocnik != 1. nocnik
A?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Presne, ja som mal prvy mobil v 1. rocniku VS
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Každý kto túži mať svoje ratolesti pod kontrolou by im mal kúpiť telefón s Androidom neexistuje lepšia vec na špehovanie ako Android.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Porovnavat mobil a dnesny smartfon je jednoducho hlupost.

Za celu zakladku som pouzil mobil na komunikaciu z rodicmi tak 3 krat!

Cela tato statistika je blbost. 21 percent je totalne sprostych - ako smartfon pomoze detom vo vzdelavani, tak ze sa "naucia" (spohodlneju) a namiesto aby si trenovali pamat a pozornost tak sa budu spoliehat na nejaky carovny server ktory im bude odpovedat za nich ("vsak je to na wikipedii tak to musi byt pravda!"...)

Preboha ak deti na zakladke budu dostavat takyto zaklad do zivota tak sa mame na co tesit na dochodku (ak tito potrati nejaky dochodok pre naas vyprodukuju...)


Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Smartfón spôsobuje podľa rady štúdií miernu demenciu, rozvoj závislosti na hrách, obezitu, zdravotné problémy, nie rozvoj detí - rovnako tak ako detský notebook.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v skolstve treba spravit veeela reforiem, jednou z nich je aj celostatny zakaz telefonov pocas vyucovania.
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

este zakazat kerky na viditelnom mieste a prikazat jednotnu rovnosatu a bude o zabavu postarane. Celkom by som ti prijal.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

jednoznacne, rovnosata by mala byt samozrejmost. Dolezita sucast dodrzovania discipliny. Za fajcenie mesacne vyradenie zo skoly s tym, ze dany mesiac nebudu detske pridavky + komplet naklady za ziaka + odvody do roznych poistovni hradi rodic.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Rovnošata ti vychová poslušné deti, ktoré budú vedieť tak maximálne stáť za pásom. Našťastie takéto práce budú robiť v budúcnosti stroje. Ak chceš vychovať kreatívnych, zdravo odvážnych ľudí, musíš zvoliť iný prístup.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

nezda sa mi, ze japonci vedia stat iba za pasom a nemaju kreativnych a ... ludi. Iste 100% zasluh na tom nema oblek, ale aj packa smerovky je pre auto dost dolezita, ci? Deti sa musia naucit, ze maju prava a povinnosti. Jedno bez druheho sa neda. Ako da, ale potom vidis "mamicky s kocikmi" vyberat smetiaky...
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

O mamicky s kocikmi vyberajuce kontajnery sa postarala priroda. Suhlasim s tym ze skolsky system ci s uniformami alebo bez je deravy a nie velmi fungujuci ale s tymto konkretnym prikladom to ozaj nema nic, bud si kokot(pica) a robis deti lebo sa riadis pudmi alebo zvolis viac zodpovedny pristup k pripadnemu zalozeniu rodiny.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

ty sa kokotom/picou nenarodis, je to o vychove a vplyve prostredia. Preto ta musia v nizkom veku naucit prave to, ze ma prava a povinnosti. "postara priroda" sam pises, ze "nevyplaca rodicom s nadstandardnym prijmom" cize dochadza k diskriminacii normalnych ludi a pice s kocikmi co vyberaju smetiaky davaju dobre ze nie pecene holuby do huby. Stat si sam vyraba darmozracov, ktori ho o "par rokov" zozeru zaziva.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Nemali by ti rodicia deti radsej hned odovzdat aby si ich vychoval, kedze tu si zjavne jediny, kto vie ako na to? Pouzitie rovnosaty nie je dobra vec, je to to iste ako obliekat dvojicky rovnako - ma to negativny vplyv na ich psychiku. Dalsia vec je ta, ze skola nema vychovavat, skola ma ucit. Vychovavat maju rodicia. Na tom rovnosata nezmeni nic.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

AUTOVLAK, TY CHUDAK. DUFAM ZE NIKDY DECKO MAT NEBUDES LEBO Z NEHO VYCHOVAS KO))TA ALE PI**. MAS V HLAVE NASRANE A TVOJE MYSLIENKY STOJA ZA HOVNO. SKOLA TA MA NAUCIT VSETKO CO POTREBUJES... TO ZE SA TAK NEDEJE NIE JE CHYBA SKOLSTVA ALE TVOJA LEBO SI KOJOT. NIC SI NEDOKAZAL A HOVORIS CO SA MA DIAT A AKO. CHOD DO RITI A DO LESA ZIT Z MEDVEDMI TY JE66O STRELENY.
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

zapredany: tu mas prejav cloveka, co na vsetkych hodinach spal.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

dovod preco nemam rad deti.. stretavam strane vela prijebanych rodicov
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Škola??? A nemáš to nejaké pomýlené?? Kedysi možno 5% dala škola z toho, čo si potreboval pre život. Dnes je to menšie %
Skôr ti má ukázať cestu ako na to, ako sa to naučiť.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Rovnošata ma zmysel potláča rozdiely v triede oblečenia. Bohaté deti sa nemajú čím chváliť pred chudobnejšími len výsledkom ich práce v škole a nie oblečením.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

suhlasim
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aha, takže za tvoj kokotizmus môžu rodičia. Aspoň, že sa máš na čo vyhovoriť.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Keď ja učím svoje deti, že majú povinnosti, tak sa im vždy snažím vysvetliť, prečo musia mať povinnosti, aby to robili s tým, že rozumejú svojím povinnostiam. Keby som im dal rovnošatu a nútil ich k tomu, tak to asi budú robiť ale maximálne do puberty, vtedy si uvedomia, že poslúchať nemusia a tak sa aj zachovajú.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

rovnosata je symbol toho, ze posluchat musia :) Musia napr. nosit ucebnice, zosity.. kolko studentov dnes nosi ucebnice? 0,000nic malo. Lebo nieje disciplina a tu treba do skol navratit. A musi ju dodrziavat aj Kollarove (bohaty pako) deti a aj Erzine deti co predvcerom mala v kociku ked vyberala smetiaky.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Ano, treba posluchat nariadenie zakomplexovane imbecila ako znak, ze vsetko funguje na 120%, hoci nefunguje nic. Pockaj to bude nejake deja vu, ako keby som to uz zazil, ci?
Skola by mala dieta viest k zodpovednosti so slobodou, nie z neho urobit cvicenu opicu - potom su ludia nesvojpravni a potrebuju k svojmu fungovaniu vzdy nejakeho "vodcu". Ci uz cerveneho, alebo hnedozeleneho alebo inej farby. Bez toho aby im zivot niekto neriadil, nie su schopni existovat a na nasledky konania takychto jedincov potom upada cela spolocnost. Ale co, vsak disciplina musi byt!, Rovnosatu do kazdej lavice, tu sa nebudu jest horalky a chodit v tricku, dolezita je predsa disciplina... stale ti to nedochadza?
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ale ja plne suhlasim, horalky sa nesmu cez hodinu jest, iba cez prestavku. Ludi ktori to nechapu to treba naucit, lebo potom sa ocitnu v kresle premiera a maju v pici, ze sa nesmie kradnut.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

nemali sme rovnosatu, ale paci sa mi ta idea.
aspon nikto nebude machrovat ako je geroj, ked ma o 400eur viac v penazenke.
pre tych kralov co si msylia, ze maju najhrubsie penazenky - vzdy sa nejde niekto s hrubsim.

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

slovenske skolstvo k tomuto nepotrebuje ani tie rovnosaty
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyradenie zo skoly za fajcenie na mesiac by vyriesilo asi tolko zeby z tej skoly museli vyhodit kazdeho. Ten kto nefajcil by zacal a ten kto fajcil by zacal fajcit 2x tolko.
Samozrejme nemozu vyhodit nikoho pretoze zakon to nedovoluje.
Druha strana mince, rodic za neapatrene deti neodvadza ziadne naklady statu, povinne zdravotne poistenie za neho plati stat a dava pridavky ako bonus pre rodinu, tie samozrejme nevyplaca rodicom s nadstandardnym prijmom ale aj takym ktorych deti do skoly nechodia a maju stovky neospravedlnenych hodin.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kedze fyzicke tresty su nepripustne, musis prejst na financne tresty, lebo skola dnes nema ziadne paky ako studenta "dat do laty" Najvacsi trest na svete je, ze ho vylucis zo skoly navzdy. Ibaze kokotske slovenske skolstvo mu povoli na druhy pracovny den po vyluceni nastupit do inej skoly. Ziadny trest = ziadny pocit zodpovednosti. A potom ten parchant vychodi nejakeho murara, lebo to vychodi kazdy, pride ucitelovi co ho vyhodil spravit bytove jadro a za tyzden vypyta 4 mesacne platy toho ucitela. To kde sme.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ty kokos ty si aký dement ? Nerobím remeselnú činnosť, ale hádzať murárov do jedného vreca, a označiť ich všetkých za dementov, ktorí boli zlé deti tak to je sila.

Sa pocúvaš vôbec ?

To, že murárčina má svoju cenu je jasné. Skús si spraviť to jadro, alebo aj iné murárske práce a uvidíme ako sa zapotíš.

Niesom murár, ale okúsil som na svojom dome túto činnosť a je to makačka a treba mať aj skill a kondičku.

To, že niekto nemá 2 vysoké školy neznamená, že je horší ako ty (lebo ty ju asi máš, ale tipujem sociálny smer, dôvod tvojho pohoršenia nad zárobkom murára.).

Možno ho tá práca proste baví. Poznal som aj ľudí, ktorí mali na "viac", ale proste boli spokojní. To čo robili ich bavilo a aj zarobilo tak aký problém ?


Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

vidim, ze nechapes pisany text, napisem iny priklad, bude to to iste ako vyssie len v zelenom, snad pochopis.. ucitelka pride do roboty na daewo matiz. Ziak 3tiak (prepadol tak ma uz 18) pride na novej octavii, co si otecko kupil na firmu aby nemusel platit dane, oficialne naftu plati firma, opravy firma... ale vozi sa na tom namysleny fagan. No a teraz sa ta ucitelka pokusa v triede mat autoritu, ale nejak to nefunguje :) Co myslis, preco?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ako bolo uz pisane vyssie, autoritu a respekt si nekupis statkami, jednoducho si musis tieto veci ziskat a zasluzit, tieto veci niesu automaticke a nedaju sa ani kupit, jednoducho toto nepreskocis. Zrovna som mal takeho spoluziaka na strednej ktory vlastnil 6 luxusnych aut a nepamatam sa zeby to nieco znamenalo, tak isto musel vsetko v skole robit jak aj my zbyli co sme asi ani nemali VP.
Ucitelka co ma daewo matiz ho ma preto lebo ten daewo stale jazdi a je jej to jedno, naco jej je na dochadzanie do prace octavia? Tiez chodim na poddimenzovanom 20 rocnom aute a co teraz? Dokym bude funkcne tak na nom budem chodit. Nema vyznam vyhodit peniaze na nove auto len tak a netoboz na octaviu, auto ktore nema len ten kto ho vlastnit nechce.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a len tak btw. ked ti nepride vela dat za tyzdennu robotu 1200-1500€, tak to asi zarabas 5000 mesacne ze?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Len 2,5 tisic prepac :). Vela mi to pride ako suma. Ale respektujem cenu prace. A ano viem, ze ciastocne za vysoke ceny murarciny moze aj vysoky dopyt.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

yo.. typicky slovak, co ti poviem. Kucharka na strednej skole zaraba 420 hrube, lebo tolko je minimum. Kym bol mensi zarabali menej. 290 ciste.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pice aj s editom, kuwa! ok. ale nie to bola pointa, pointa bola, ze murara vychodi kazdy, nie preto, ze murari su dementi ale na murara nepotrebujes nic vediet, iba manualnu pracu. A niezenie. Ani na kuchara nepotrebujes nic vediet, ani na postara. Postara moze robit uplne hocikto aj Homer :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Neni to uplne pravda. Ako murar musis vediet to co ides robit. A kachlicky si musis vypocitat napr. To mas hned matematiku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja mam taky laserovy dialkomer, ze potlacis gombik, namieris x, potlacis gombik namieris y a vypise ti m2. Dezo Lakatos s ukoncenym II. rocnikom ZS sa to nauci za 5 minut...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vyvediem ta z omylu, murara, postara a ani kuchara nemoze robit vacsina populacie, pretoze to su povolania, ktore moze vykonavat len taka osoba ktora okrem toho ze musi mat tu manualnu zrucnost, musi vstat a ist ci sa jej chce alebo nie, ci je vonku zima ci teplo ci prsi mrzne alebo svieti slnko. Musi byt na kazdej smene, ak nie, musi byt niekym nahradeny. Merat narocnost studia nejakeho odboru s tym ze to moze robit kazdy je nezmysel. Niekto musel postavit dom v ktorom byvas, niekto ti tu postu donesie aj vtedy ked ty este zjebany dospavas predoslu noc. Kazde s tych zamestnani ma svoje problemy ktore tam jednoducho su a musis sa s nimi poratat, postavit mur ktory je rovny a urobit to rychlo je narocna vec, ktora potrapi aj skusenych stavbarov, dorucit expresnu zasielku na miesto kde ti nesedi adresa s menovkami...atd a ries to na mieste ked dalsi cakaju. Nemoze kazdy prist do vyhriatej kancelarie kde ho prvu hodinu bude fajcit sekretarka a druhu ide na obed a potom domov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Este dodam, myslim ze si tiez z tych ktori nikde nikdy nepracovali, nehovorim ze si nebol zamestnany alebo si nechodil niekde do prace, ale to je vsetko co si asi robil, chodil si niekde kde si ten cas nejak odjebal, kazdy kto okusil realitu dobre vykonanej prace sa s takymi curakmi ako ty jednoducho bavit nebude, tolko k tebe, si mimoriadne hnusny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kuchara by vystudovalo 95% populacie, murara by vystudovalo 90% populacie, obsluhu cnc 40%, maklera na burze 10% a kardiochirurga 1% Co ty na to?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako som uz pisal vyssie, keby si to cital poriadne, to zeby vacsina ludi zvladla studijum nejakeho odboru este neznamena ze by toto povolanie robit vedeli alebo mohli. Je jasne ze ked to postavis na taketo extremy tak medicina je neporovnatelne tahsia na studium a aj prax ako murarcina, to ale pisem znovu, neznamena ze kazdy by MOHOL byt murarom ci kucharom. Dobry kuchar pracujuci vo vychytenom podniku moze zarobit aj tolko co lekar, mozno aj viac. Este raz, kde to vlastne pracujes?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Plne súhlasím.


Odpovedať Hodnotiť:
 

zacali sme sa bavit o vyluceni ziaka zo skoly. V ziadnom pripade nechcem dehonestovat pracu murarov, ale murar je povolanie s najnizsimi narokmi na studium, ktore ma napadlo, potom som este uviedol kuchara. Je mi luto, ze ste to obaja nepochopili, ze jeden z dovodov preco ucitel nema autoritu je, ze ked ziaka aj vyhodi, ziak to ma v pici, lebo nech vystuduje aj takto jednoduchy odbor, na ucitela sa bude pozerat ako na spodinu - "4 platy za tyzden" Koncim na tuto temu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokial viem rodine priadvky I danovy bonus je bez ohladu na vysku prijmu. Pocul som ale ze to mozno upravia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pozrime ho sudruha ako by presne vedel co kde komu ako kedy - ked sa ho to netyka.
Disciplina s rovnosatou ma spolocnu iba jednu vec - hovno.
Ad2 - tie rovnosaty bude platit stat z mojich dani, alebo zatazime rodinne rozpocty este viac? Vsak uz teraz ludia nevedia co s peniazmi, ze ? A verim tomu, ze by si bol prvy kto by zase vrieskal, ako od teba stat nieco chce, ty to mas zaplatit a nic z toho.
Fajcenie treba pokutovat, ze vyhodis ziaka za fajcenie by bolo akurat jeho vykupenie a ci chces, ci nechces, rodic na to dosah vobec mat nemusi - ale vsak znovu ho rad zatazis.
Najskor by bolo treba zmenit pristup a myslenie ludi a robit veci ako v 21.storoci, nie v 19.tom

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mas pravdu! dnes chodia deti do skol nahe, lebo saty by zatazili rodinny rozpocet.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Budem reagovat na jeden prispevok, lebo si raz chuj a nevies napisat suvislu vetu na 1x.
1. Kolko bude taka rovnosata stat? Kolko ich bude decko potrebovat, aby nechodilo cely tyzden v tom istom smradlavom a spinavom? Ako dlho bude decko schopne mat rovnosatu bez zmeny velkosti? To, co dnes kupis decku sa da vyuzit na rozne prilezitosti, rovnosata len na chodenie do skoly => ano je to zatazenie rozpoctu a nie prave nizke.
Ad2. Rovnosata picu riesi! Neznamena to, ze existuje disciplina, neriesi problem u deti so zavistou a rozdielom v soc. pomeroch, neriesi zhola nic - len masiruje ego trulom co to vehementne presadzuju.
2. Decko prichytene ako fajci ,lebo sa nechalo nejakym kamosom nahovorit = rodic ide do basy, lebo vsak dalsie deti a cela rodina doplati na nerozvaznost nesvojpravneho clena? Musis byt aky mentalny atlet aby ta takato chujovina napadla?
3. bud sa zobud alebo prestahuj do KLDR
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

ta rovnosata ale minimalizuje socialne rozdiely a ziadne decko nieje posmievane ci ma znackove veci, alebo ci chodi otrhane, deti su v tomto velmi vynaliezave ako si najst obet na posmievanie, to pak dost ublizi v neskorsom psychickom zdravi a sebadovere decka neskor. ake je to dolezite uz len na pohovore, vam asi netreba vysvetlovat.
ci je rovnosata dobry napad neviem, ale ma aj pozitiva.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

navyse ked ma skola 300 deti, dajme tomu 3 komplety pre kazdeho = 900 kompletov, cena bude podobna cinskym srackam u vietnamca v butiku. Ked sa spoja skoly v 1 meste alebo okrese...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ako minimalizuje socialne rozdiely? Ked vytiahne decko najnovsi iphone vs nejaky huawei, uz mas hned dovod na vysmievanie. Ocko pride zaviest ratolest do skoly, jedno vystupi z X6, druhe z fabie - mas hned dovod na sikanu. Rovnosata zavist ani soc.rozdiely neriesi, ziadne pozitiva nema, len vsetci vyzeraju rovnako, cim sa akoze argumentuje stieranie rozdielov, co je samozrejme uplna hovadina.
Dieta sa ma s tvrdou realitou konfrontovat cim skor, postupne a idealne ak sa to da korigovat. Zivot je pestry, najdu sa ludia bohati aj chudobni. Dieta sa ma vychovavat k tomu, ze nemoze mat vsetko, ze existuju rozdiely a nema ani zavidiet ani nikym pohrdat - to ale oblecenim rovnosaty tak nebude.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

prestan tu dristat tie tvoje komunisticke zvasty, podla vzoru kapitalistickeho anglicka tu rovnosaty zavedieme a hotovo!


Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Sikana funguje inak, vacsinou si agresor alebo skupina agresorov najde taku obet, ktora sa nevie ucinne branit. Materialne rozdiely mozu hrat docasnu rolu v niektorom konkretnom pripade ale vacsinou ak si obet najdu, tak je jedno ci ma drahy mobil alebo ho vozia v drahom aute do skoly, podstata je ze tento konkretny sa nevie efektivne branit. Dokonca by som povedal ze ak nosis do skoly drahe veci, je vacsia sanca ze ti ich ukradnu alebo si ta vyhliadnu mimo skoly(kde uz uniformu mat nebudes) kde ta napadnu a ajtak ti ich zoberu. Cize mas pravdu v tom ze uniformy su nezmysel.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a japonci to ako robia? zeby boli idioti?
to je ako s jodom - oni si davaju 13mg denne, a USA EU diktuje MAXIMALNE 0.08mg denne.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Battle Royale
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

a nemusis ho vyhodit defacto, nadalej moze chodit do skoly ale na naklady rodica. Dokonca pod 15 rokov dietata by som este riesil aj trestnopravnu zodpovednost, ides do basy/pokuta/daco kamo, ked tvoj syn/dcera bude chytena fajcit.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

15-18 rokov ides do polepsovne ked budes chyten a/y fajcit. Tvrda vojenska disciplina a potom si rozmyslis ci budes alebo nebudes porusovt pravidla!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Myslim ze to beries trochu fanaticky, discliplina ma vyznam len vtedy ak vedie k dosiahnutiu urciteho vykonu alebo ineho konkretne stanoveneho ciela. Zmyslom discipliny nie je trestanie.
Este dodam, su horsie veci ktorym su deti vystavene ako fajcenie a to ze fajcia to im ozaj nezazlievaj. Deti nefajcia preto lebo im to hovori tava s okuliarmi na krabicke. Fajcia pre to iste co dospeli - uvolnuju stres a hladaju spolocenske suzitie(stretavanie sa cez prestavky), deje sa to koli tomu, ze skola nie je dobrym miestom pre rozvoj charakteru.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

lenze disciplinu nedosiahnes tak, ze pekne poprosis.. Na to ti skoci mala cast populacie, ty potom musis presvedcit tu ostatnu cast aby sa pridali.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

zapredany: tu mas prejav cloveka, co na vsetkych hodinach spal.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

eeeh.. malo to ist vyssie pod toho kriciaceho paka
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Uvolnuju stres a hladaju spolocenske suzitie... Reforma skolstva by teda mohla priniest na kazdu ZS kaviarensky kutik (aj s nefajciarskym priestorom aby neboli diskriminovany). Deti by cez prestavku isli na kavicku s cigou, pokecat kto koho pojebal a tak, proste uvolnit stres... Ja neviem ale asi tu volakomu jebe... Nam uvolnoval stres doma remen ked sa uz inac nedal uvolnit a prezil som to bez nasledkou. A nefajcim/nefetujem/nepijem, stres si nepotrebujem uvolnovat spolocenskym suzitim... Asi je niekde chyba, ci ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

*nasledkov
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som nepisal ze fajcenie je spravne, ja som pisal dovody preco to robia.
Kazdopadne obhajovat aka to bola super vychova ked ti doma nejabli na pisky s remenom, lutujem ale s tym neobstojis nikde. Aj ked si bol decko aj ked si dospely raz za cas urobis nieco co je nespravne, nevhodne, urobis nejaku chybu, ako by sa ti pacilo keby to tak bolo dnes? Prides neskor do prace - bitka, dakomu vynadas lebo ta vytoci do nepricetna - dalsia bitka...atd, ty si ozaj myslis ze to je spravne? A prosim pis uprimne lebo mysliet si ze aky si hero lebo si doma prezil neviem jake brutality a ako ta to nezlomilo, tie sracky vies komu hovor, ak k tomu prislo tak si sa posral od strachu a prosil si o zmilovanie a dnes tu chodis po forach a pustas hubu na spacir ako dobre bolo a este to aj prajes inym, naozaj ubohe.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aspon tu je vidiet, kto bol rozmaznany, milovany chlapcek - jedinacik.
Aj ja som parkrat dostal, dovolim si povedat, ze rovnako ako vacsina dnesnych, normalne vychovanych dospelych ludi.
S deckom budes tazko argumentovat, ze to a to sa nesmie. Spravi to. Preco do toho pleties, ako sa tu niekto hra na hrdinu, ze sa vtedy triasol od strachu a teraz to popiera? Nikto to nepopiera. Vsak prave ten strach, je uvedomenie si toho, ze to decko spravilo nieco, co nemalo. Ze prekrocilo urcitu hranicu. Ale prezil to a vie ako sa spravat.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Niesom jedinacik a doma sme to mali take iste, ked sa nato pozriem realne, efekt to nemalo ziadny, to ze to vraj dakomu pomohlo su kecy lebo chce sa tvarit dolezity. Ked sa pozriem nato za ake nepodstatne veci sa vybera remen a ze to ma efekt zakazaneho ovocia - decko toto spravanie zopakuje a vykona znova. To iste plati aj pre dospelych, neprimerane dlhe a vysoke tresty za trestne ciny sposobuju vysoku recidivu. Ako uz niekto tu pisal respekt si treba zasluzit s remenom ho neziskas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Rodicia si nebuduju respekt. Rodicia chcu vychovat cloveka, ktory dokaze prezit v spolocnosti.
Ked niekto bije svoje decko len pre to, ze moze, je to obycajny primitiv.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Kto tu pisal ze je hero, ako ho nezlomila nejaka brutalita ?

Uplne mimo, tak ako aj Tvoj nazor... Jasne, boli casy ked som isiel domov a vedel som, ze bude zle... Ale vedel som vzdy za co to bolo :D

Ved v pohode, nech si kazdy vychovava deti ako chce, moze ich nosit do kostolka, ked volaco vyvedu tak im dohovori, taky ten psychoteror...
Odpovedať Hodnotiť:
 

cerstvy pripad zo stvrtka.. 2 slecny zbili len tak tretiu, niekto si to nahral aj na video. Slecnam sa nic nestane, lebo maju este len 14. Trestnu zodpovednost by som dal od 10 rokov a mile 2 slecny by po skonceni skoly sli na 5 rokov do vezenia. Ked si neuvedomujes, co robis, nemaju ta pustat na verejnost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak spominana slecna je vo vezbe, dufam ze tam zostane velmi dlho. Dany cin je jej druhy podobny, predtym ale mala 13, tak to neriesili, 14 sa vraj uz da...
Odpovedať Hodnotiť:
 

V rovnosatach s tebou aj suhlasim roob ale zase stale musis uznat ze su to deti a tak sa k nim treba spravat...
Odpovedať Hodnotiť:
 

chlape keby vidis na ake picoviny minaju tie decka prachy
iphone, ci samsung ohnuty
adidas.. na to prachy maju co ?
ale na ucebnice nemaju, zosit staci jeden..
strana rodicov zialbohu nie je nevinna, su to tiez pekni zmrdi.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ale co je teba do toho, kto ako svoje prachy mina? Ten, kto prachy ma si moze kupit co chce, ten kto prachy nema, si tazko kupi iphone alebo ohnuty samsung. suhlasim, ze mnozstvo rodicov su hovada, to ale nemeni nic na fakte, ze zatazis rodinne rozpocty nezmyselnou kravinou, ktora absolutne nic neriesi. To aj ten ohnuty samsung ma vecsi prinos ako kus handry. Mne rovnosata apriori nevadi, mna neskutocne vytaca ta jebnuta argumentacia preco by sa mala zaviest a dovody zlyhavaju na elementarnej urovni. Nehovoriac, ze to niekto zaplatit bude musiet.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

teba skrtili pionierskou satkou alebo si na telesnej nemal cervene trenky ako vsetci ostatni? U doktora si stym uz bol?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Si mi to teraz natrel. Uhadol si, cervene trenky neboli v mode uz asi 20 rokov a kedze som bol lenivy cvicit, vybavil som si oslobodenie od telesnej - aj u doktora som s tym bol, ale najskor u riaditela, ze nech mi da tlacivo.
Povedz mi, ako sa vyrovnavas s tym, ze maju vsetci sudruhov tovjho kalibru vsetci v pici?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tazko, a je mi velmi smutno ako sa bezmocne prizeram, ze sa svet v kravsku rit obracia, aj vdaka sudruhom tvojho kalibru.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nie moj mily, svet sa v kravsku rit obracia, lebo mnozstvo ludi ma rovnaky nazor ako tu ty prezentujes - preto, lebo nedokazu zit slobodne a zodpovedne, musia mat nad sebou nejakeho vola, ktoreho si este aj dobrovolne zvolia a potom vykrikuju ako je vsetko nahovno a co by vsetko komu kde ako zakazali, prikazali, obmedzili. Spolocne maju jedno - vzdy by to robili len druhym, nie sebe.
Mam odmalicka odpor k pseudoautoritam, ktore nic nevedia, len jednoducho existuju z nejakeho dovodu. Respekt si treba zasluzit, vynutit sa neda.
Imho prave naopak - keby bolo viac ludi ako som ja, tento svet je ovela lepsim miestom, len narozdiel od teba ja si ten svoj viem zariadit a ostatnym ho nepotrebujem vnucovat, nech sa zariadia posvojom. Ked to nevedia, je to len ich problem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

este v tych 20 prispevkoch co si napisal si nedal ani jeden navrh, co treba spravit inak aby sa situacia zlepsila, len pises ze moj navrh je zly. Naco vobec stracam cas reagovanim na take prispevky? Inak ty asi s ludmi moc nerobis, ked mas taky nazor aky mas, keby si robil, tak by si vedel ze to tak nefunguje. Preto maju a vzdy mali uspech rozne nabozenstva, bez nich by uz davno nastala anarchia a ludstvo by vyhynulo.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Sranda ako dvaja odporujuci si ludia mozu mat z casti pravdu zaroven :/
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kazdy si zije slobodne, preto sa tu prechadzaju ludia ako si ty. Individualizmus, sloboda a kto vie ake blaboly si tu este popisal.
Rozmaznany fracek. Preto je nasa spolocnost tam, kde je.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Jebnutym sudruhom vzdy vadili ludia ako som ja, lebo ti nevedia nic ine robit, len sa druhym starat do zivota aj ked ich je potom hovno a likvidovat to, co ludia ako ja vytvorili. Nemyl si to, spolocnost je tam kde je vdaka takym ako si ty.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A co si prosim ta vytvoril? Titul z filozofickej fakulty, alebo inej pseudo skoly?
Spolocnost zanika, kedze ludia ako ty sa odmietaju do nej zaclenit. Kazdy mysli len na seba.
Rovno napis, ze ti chyba empatia a si na hranici psychopatie, ale spolocnost do toho prosim ta neplet.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Sranda ako dvaja odporujuci si ludia mozu mat z casti pravdu zaroven :/
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze ludia si mozu minat na iphone, ale ja si nemozem zastavkovat, lebo je to regulovane?
pfff
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vsak ale plati rovnaky princip. Tvoje prachy su niekolkokrat zdanene, rob si s nimi co chces. Ak investujes/zastavkujes liter a vyhras 2, su tvoje a nikto ti nema na ne siahat. Ak ich prehras, stat ti tiez nevracia bolestne. Prave ta zodpovednost moze prist len so slobodou, nie s restrikciami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale inak pises dobre, nemysli si ze sa s tebou hadam alebo trolujem.
ak teda zatazi rozpocet, nech je to odpocitatelna polozka z dani napriklad..
vies co sa mne paci na rovnosate ? mozes prat bez rozmyslenia rovnaku farbu.. preto ja osbone mam rad rovnaku farbu handier, ktore pouzivam k praci (spinava hobby robota)
v tom mas recht, ze je to navyse naklad a uznavam svoju chybu vyssie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto vie ci by si mal rovnaky nazor ak by si bol ucitel :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

V školstve treba riešiť hlavne to, aby sa žiaci tešili z toho, že sa niečo nové naučili a potom nebude problém, že majú so sebou telefón, resp. vyšší stupeň - využiť smartfóny na vzdelávanie detí. Ale to je u nás sci-fi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No ved to, len zasadny problem je ako zabezpecit 100 dobry kvalitny vykon u 90 000 zamestnancov!


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Battle Royale Teacher's Cut
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Robko a jeho múdrosti. Ale priznávam, že v tvojom prípade niečo zanedbané bolo.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak na prvom stupni by som aj suhlasil no na druhom by som ich cez prestavky povolil, dobu nezastavis
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja aj prenosnu hernu konzolu.

http://bit.ly/2iI25Dv
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to si potom velmi mlady.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Píše sa rok 1949:
Alarmujúce, viac ako štvrtina prvákov má svoj vlastný ščot.


Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Alarmujúce je skôr to, že deti sa už nehrávajú na uliciach ale tučnejú za displejmi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mám kupovať deťom nový dumbfón, keď sa mi v šuflíku váľa starý smartfón?
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Jasne ze im kup novy, chces aby sa im vysmievali ze maju šrot po tatkovi ?
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Netreba. Ak je unboxing sucastou zazitku, vyjadria sa rovnako uprimne.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Áno. Zvýšiš ich šancu na to, že v budúcnosti budú inteligentnejšie a úspešnejšie plus oddiališ/znížiš riziko vzniku internetovej a hernej závislosti u svojich detí. Čím neskôr sa k smartfónu deti dostanú, tým lepšie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a co sa cudujete, ved uz v maternici ste pripojeny datovym kablom k ustredni
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ale spojenie je šifrované. Ani ultrazvukom nezistíš, aké pakety sa odosielajú, uvidíš len kábel. Môžeš sa síce hardwareovo napichnúť na kábel metódou injection, ale je to riskantné a ústredňa si tento prienik aj tak všimne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a zena je najrozumnejsia pri sulozi lebo je napojena na centralny mozog
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ja byť riaditeľom zemegule, tak telefóny na prvom stupni zakážem.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Neschválené
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

to nic neznamena, kedze ak to znova prejde parlamentom, tak sa mozes aj na usi postavit uz to neovplyvnis = si zbytocny.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Na mnohých školách sú smartfóny zakázané už dávno, resp. odovzdané učiteľom - keď ich deti majú, často nie je možné ich vôbec učiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

taka doba....bez boha
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Veď počkaj, to sa zmení. Inš–alláh.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Install Allah
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

:: Running pre-install hooks...
(1/1) removing sanity [##########] 100%
:: Processing package changes...
(1/1) installing allah [####------] 40%
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

skoro jak vystup pacmanu..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tu komunikaciu 100% chapem a isto nebude take tazke vysvetlit detom aby si pred skolou zapli tichy rezim. Argument ze ich to bude rusit je irelevantny lebo nieje nic lahsie ako nedavat pozor na hodine aj v daka inym veciam ako telefone. Zabavim sa barz akou kravinou aj ked by to bola len obycajna ceruzka s ktorou sa v 1. rocniku cez hodinu zahram. Urcite to tu kazdy velmi dobre pozname.

Co sa tyka vyssich rocnikov tak mam nepopularny nazor ale kym to nerusi ziadnym sposobom ostatnych tak nech si na hodine kludne aj spí.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Mat v triede 6 hodin denne, 5 dni v tyzdni zapnutych 30 mobilov mi pre detsky organizmus nepride velmi zdrave.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

???
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nieže by som bol nejaký fanúšik európskej únie ale zrovna toto znie ako vec ktorá ak by škodlivá bola tak by na ňu bolo vydaných 300 regulácií ak už aj nieje.

Rádiové vlny ktoré používajú mobily niesu ionizujúce žiarenie takže by mali byť neškodlivé pre ľudský organizmus.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

WHO povedala, ze glyfosat je potencionalny karcinogen.
EU povedala ze nie je, preto je un as glyfosat povoleny.
s DDT, azbestom to bolo rovnake.
Co je EU? Kus lokajov
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Presne, len sa neponahlat. Treba pouzit stary osvedceny konzervatiny pristup europy, nech to pekne odskusaju na americkych/azijskych malych myskach (/IRONY OFF)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

My sme v 1. triede mali také drevené počítadlo s farebnými guličkami...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tento svet ide do kytek, vysvetlim v kratkosti
ked som chodil do skoly ja, nastup tusim 1995, tak som nemal mobil, mal som ho az ako siestak az siedmak. Nokiu 3330. Z bazaru, 1500Sk.Chodil som do skoly MHD, a az vo velkej kalamite autom s rodicmi (MB120).
PC som sice mal dost skoro, v 1998, ako 10 rocny. 300Mhz AMD, 32MB RAM a 2.1GB HDD, CD ROM. FDD. 14" CRT.
prvy film Piaty Element.
Dnes mam skoro 30. a rozmyslam, ci mat dieta v tomto systeme, ktory vyzaduje od 6 rocneho fagana shitfon.
Ano, aj my sme moja generacia mala napr playstation portable alebo PS GO alebo ako sa to volalo, nieco ako ta herna nokia.
Ale chodil som na vzduch, nieco ma aj bavilo, a to som bol pasivny.
Som zvedavy, ako zrucni budu tie dnesne 6-rocne deti o 20 rokov napr.. Pockam si, za to mi stoji zit..
Samozrejme ich to nezmagori do absolutnej roviny, ale myslim ze pridu o mnoho zaujimavejsich veci.


Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

A ten kto si mysli, ze ak ma 6 rocne dieta smartfon, tak z neho bude guru v IT, tak som zvedavy, aky ten svet bude, ked kazdy bude len guru IT.
Toto sa hovorilo aj pri mojej generacii, ze PC PC.. pocitace a IT..
A je dnes kazdy kto sa dotkol PC guru v IT ?
isteze, preto maju tie smartphony tolko BUGOV, vsakze ?
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

macko neni kazdy on je len jeden kereho si vybrali.
taky ten ze zivota
prakticky oný
jeden z nich


a z koho?
z tych praktickych oných kerí nevedá tolko kolko ví macko.
a preto že neveďá
je on nad nima.
on im kraluje
lebo ví vác jak oni






Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ja som zacal na zs v 1993 a nemali sme doma dost dlho ani farebny televizor a nie to uz tv z ovladacom a teletextom ovladac sme boli my deti .. prvy PC sme doma mali az ked brat zacal chodit na strednu do 1veho mobil som mal dokonca neskor ako moj mladsi brat nejako ma to nebralo a ani som nad takymi picovinami nerozmyslal ... prisiel som domov zo skoly tasku som hodil do rohu a isiel som hned von :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

noo a ked som chodil do skoly ja, tak som mal prvy dumbphone 3510i s druhej, mozno 3tej ruky az 2. rocniku na strednej. Frajerkam som nevyvolaval, nepisal zbytocne loveSMS, chodil k nim na bicykli. Prvy PC v 11. r. AMD 386, 8mb EDO RAM, Trident vga 512kb, 126MB Maxtor disk a 13" CB monitor. A otec povedal ze ked sa chcem hrat tak tu mam 3 knizky o DOSe a nech sa naucim.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja som mal pc XT 111!!!!! v nejakom 90desatom roku a zlty crt 12palcov aj mys som mal gulickovu a tu gulicku som umyval v saponate tepluckom :D






Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja som to neumyval, to len tak prstami a nechtom zoskrabkaval, a kolieska v myske tiez boli od toho svinstva.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jj, dobra uchylka to bola, to som si uzil :-D ale potom som to i tak umyl riadne, sak quaka som chcel hrat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keď sa tu pretekáte kto má väčšieho, tak sa pridám aj ja:
Prvý mobil až v prvej práci 3210
Prvý počítal Didaktik M, kde sa nahrávali programy z kazety (ruku hore, kto vie čo je kazeta? :-D) na druhom stupni ZŠ.
Prvý PC sekáčoví 486 v 3. ročníku SŠ.
Kto je viac? :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

PMD-85kou ta mozno tromfnem :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To sme na strednej v asembleri programovali... Ale v tom case som uz doma mal daco s dvd mechanikou a nejakym tym gigahertzovym procakom s hadam aj 128MB ramky.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Manic Miner 4ever!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kazeta je zariadenie na ktorom kamoši nosili z poľských trhov zahraničný metal. ;-) A z ktorého prácne spúšťali poniektorí bohatší s počítačom hry. Každopádne na hracie automaty s hrami za 2Kčs kde sa tlačilo celé sídlisko tie počítač nemali.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

didaktik M s 5,25" mechanikou
Odpovedať Hodnotiť:
 

pisete tu ludia co nemate deti alebo ste boli sikanovany a mlateny doma rodicmi. To co tu pisete keby ste byvali v anglicku sedite v base a deti do konca svojho biedneho zivota neuvidite. Rovnosata je blbost ved niesu schopny kazdorocne nacas tlacit knihy pre ziakov a dostavaju ich az po polroku a osnova stoji tiez za prd. Mobil alebo smartphone urcite schvalujem a v ziadnej skole nieje povolene ich pouzivat a ani mat zapnute pocas vyucovania ak nahodou dakto z vas dementov nevie. Ako by ste chranili v tejto dobe svoje dieta a mali prehlad kde sa pohybuje? Ozaj a nieco take ako rodicovska kontrola a detsky rezim na mobile existuje len ako som pisal demeti ako ste o tom nevedia lebo ani nemate deti a poucate rodico. Polovica prispevkov si tu masirujete svoje jebnute ego a viete picu o dnesnom storoci a detoch a ako sa o ne starat. Fakt by ste sa mali prestahovat do KLDR.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

V tejto skurvenej krajine je aj problem ked ako rodic chcete vystriedat partnerku/manzelku a ist namiesto nej na matersku a potom na rodicovsky. Da sa to od 2011 roku a dodnes niektore veci co vyzaduju nemaju formulare a clovek sa musi sam trapit so spravnou formou podla paragrafov ... proste krasa a to je kopec veci ktore kym nezazijete tak mozte drzat ozaj picu a socialna poistovna ani radsej nebudem pisat .. banda skurvena polovicu veci ani po opytani nepovedia aby clovek vsetko cital po ich strankach a mal nastudovane vsetko zo vsadial.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Keby si o tych detoch nieco vedel, nepotreboval by si ich otravovat s kokotinami a sledovat kde sa pohybuju. Dat decku mobil vonku so zamerom ze ho budes sledovat je nezmysel, prakticky, moralny aj bezpecnostny. Jasny dokaz ze im neveris a niesi ochotny sa na nich spolahnut, ze su to mysliace a citiace osobnosti. To ich budes sledovat aj vtedy ked budu mat 20 alebo 30? Lebo aj vtedy to budu stale tvoje deti o ktore sa budes bat.
A tie bajky otom ze v GB deti nebiju si tiez nechaj, to ze sa o tom nehovori este neznamena ze sa to nedeje. Aj v tych pestunskych rodinach do ktorych davaju odoborate deti, este aj tam ich biju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

teba je to skoda, chod do tej UK, ok ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

to ja ked som mal v 1980 na zakladnej v prvom rocniku digitalky co hrali 7 melodii tak som bol najvacsi frajer.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár