|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cisla
Od: koumak
|
Pridané:
17.8.2017 11:34
Esteze vymysleli cisla a pocitanie, ibak by sa vedci nudili a chatovali cele dni na pokeci...
|
|
klika
Od: ch.
|
Pridané:
17.8.2017 12:31
cs.wikipedia.org/wiki/Klika_(teorie_graf%C5%AF)
|
|
Re: cisla
Od: baffiak
|
Pridané:
18.8.2017 9:10
nenudim sa, mam dsl.sk
|
|
moze mi niekto objasnit?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
17.8.2017 11:35
moze mi niekto objasnit?
"Daným problémom je tzv. problém kliky, zistenie či sa v grafe nachádza skupina aspoň definovaného počtu vrcholov taká, že každý z nich je spojený s každým ostatným z nich."
riesenim takeho problemu, ak tomu dobre rozumiem je "true" ak existuje taka skupina, alebo "false" ak neexistuje. ak tomu rozumiem dobre.
ak je nemozne zistit odpoved v polynomynalnom case, tak ani overit riesenie.
ak by totiz overenie riesenia bolo mozne v polynomynalnom case, tak najdenie riesenia tiez, kedze by stacilo iba v polynomynalnom case overit vysledok true a tiez v polynomynalnom case overit vysledok false.
predpokladam, ze tento problem vznikol nedostatocnym vysvetlenim problemu. tipujem, ze problem nie je zistenie, ci sa nachadza v grafe taka skupina vrcholov, ale najdenie takej skupiny vrcholov. problem nepoznam, citam o nom prvy krat tu na dsl.sk, tak sa pytam pre istotu na objasnenie.
|
|
Re: moze mi niekto objasnit?
Od: G vývod
|
Pridané:
17.8.2017 11:54
Pičovina, to, že na zistenie existencie tej situácie je potrebné nájsť tie vrcholy, si si vymyslel. Teoreticky tak ten algoritmus nemusí fungovať a teoreticky to nie je potrebné ani na overenie výsledku. Ani všetky dôkazy sa neoverujú hľadaním konkrétneho výskytu, stačí overiť správnosť postupu.
|
|
Re: moze mi niekto objasnit?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
17.8.2017 15:11
je mi jasne, ze na zistenie ich existencie, nemusi byt nevyhnutne potrebne najst vrcholy.
ode o to ze
1. riesenie problemu udajne nie je mozne najst v polynomynalnom case
2. overenie riesenia ano
teda P != NP
lenze ak budes hladat riesenie tak, ze overenis pre true a overenis pre false a overenie je mozne v polynomynalnom case, tak si prave nasiel riesenie v polynomynalnom case.
|
|
Re: moze mi niekto objasnit?
Od: qwerty/z
|
Pridané:
17.8.2017 15:13
v tvojom dokaze je problem to udajne
|
|
Re: moze mi niekto objasnit?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
17.8.2017 15:19
to "udajne", lebo to beriem z clanku. "...dokazuje ale že jeden konkrétny NP problém respektíve NP-úplný problém nepatrí medzi P problémy..."
beriem ich za slovo a predpokladam teda, ze problem sa neda riesit v plynomynalnom case. avsak kedze je to NP, tak overit riesenie sa da v polynomynalnom case.
|
|
Re: moze mi niekto objasnit?
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
17.8.2017 20:50
udajne je ale problem preto, lebo ak dôkaz P != NP je z NP, postupnymi krokmi je k nemu dojst nemozne a ak nie, po jednom neuspesnom pokuse sa nan eventualnym pokracovanim implicitne meni.
|
|
Re: moze mi niekto objasnit?
Od: sensei-san
|
Pridané:
17.8.2017 12:01
http://tinyurl.com/yc5vft2h
|
|
Re: moze mi niekto objasnit?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
17.8.2017 15:15
"...and find any such clique that it contains..."
cize sa nejedna iba o zistenie, ci take vrcholy existuju, ale aj o ich najdenie.
|
|
Re: moze mi niekto objasnit?
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
17.8.2017 15:35
Jednoducho povedané, rozdiel je zhruba ten, že v prvom prípade ti dám graf a ty mi máš ukázať, že aha, táto konkrétna množina bodov je klika. To zrejme v polynomiálnom čase nejde. Druhý prípad je, že ti dám graf a množinu bodov a povedz mi, či to je alebo nie je klika. To sa už polynomiálne dá.
Obdobne: je ťažké faktorizovať číslo na prvodelitele, a ľahké je zistiť, či nejaké delitele spolu dávajú pôvodné číslo.
|
|
Re: moze mi niekto objasnit?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
17.8.2017 16:48
cize, ulohou je najst body, ktore tvoria kliku? lebo z clanku vysvetlenia v clanku vyplyva, ze ulohou je iba zistit, ci v grafe existuje klika. a tuto dilemu sa tak neuspesne snazim odkomunikovat.
|
|
Re: moze mi niekto objasnit?
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
17.8.2017 17:41
Ono sa to dá formulovať kadejako -- nájsť všetky najväčšie kliky, všetky kliky aspoň rádu n, všetky nezväčšiteľné... ale tuším, že všetky formulácie sú NP-kompletné.
A teda nie som na toto expert, ale neviem si celkom predstaviť, ako by sa dal spraviť nejaký všeobecný nekonštruktívny dôkaz, že v grafe je klika stupňa aspoň n, teda okrem prípadov, že je takmer kompletný.
|
|
Re: moze mi niekto objasnit?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
17.8.2017 18:11
to som prave chcel vediet. pretoze v clanku to je formulovane takto
"Daným problémom je tzv. problém kliky, zistenie či sa v grafe nachádza skupina aspoň definovaného počtu vrcholov taká, že každý z nich je spojený s každým ostatným z nich."
|
|
Re: moze mi niekto objasnit?
Od reg.: miggg
|
Pridané:
18.8.2017 2:46
Aby si zistil, ci je tam klika, musis prechadzat graf kym ju nenajdes (NP). Ked ju mas, overujes len ci klika je klika (P). Ci nie tak?
|
|
Odkaz vedcom!
Od reg.: saruman
|
Pridané:
17.8.2017 12:10
Plavčan!=NedámPeniaze
|
|
Smer+sns 1. Emisie
Od: veľmi smutné
|
Pridané:
17.8.2017 13:13
Smer+sns 2.
Veselo tunelujú vedu
Môžeme všetci smútit slovenská veda dopadne ako slovenské diaľnice.
|
|
Re: Smer+sns 1. Emisie
Od: drahiobcania
|
Pridané:
17.8.2017 23:44
negative len preto ze je to v pici drahi veriaci
|
|
Kazdy co ma IQ nad 0
Od: rolh
|
Pridané:
17.8.2017 12:10
Kazdy co ma IQ nad 0 (cize kladne) vie ze P == P a P != NP
Ved ako sa aj moze P rovnat NP ??? To akoze co dokazali, matematicky kruzok v blazinci?
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: Macklmore
|
Pridané:
17.8.2017 12:12
true == false
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: rolh
|
Pridané:
17.8.2017 12:15
Lekcia prvy rocnik:
if (false) som_kokot; else niesom_kokot;
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
17.8.2017 12:21
Nie.
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: in2desire
|
Pridané:
17.8.2017 14:53
... no neviem neviem ... Bodkociaky ma zle .. takze ano....
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
17.8.2017 15:11
Takze kym sa nezhodneme, je false pre istotu aj ano aj nie, aby nevznikali zbytocne nezhody.
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
17.8.2017 15:31
A naviac to umoznuje optimalizaciu odstranenim podmienky.
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: einstein
|
Pridané:
17.8.2017 12:28
P=x
N=1
x = 1*x
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
17.8.2017 12:30
P=0
N= devet
:D
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: qwerty/z
|
Pridané:
17.8.2017 12:40
Veda funguje tak, ze ked nieco tvrdis, tak to aj musis vediet dokazat. Ako ano, vseobecne sa predpoklada, ze P != NP, ale stale to je len hypoteza ktoru sa nepodarilo potvrdit.
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: baffiak
|
Pridané:
18.8.2017 9:17
a ked to nemozes dokazat, nazves to teoriou
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: Emeric
|
Pridané:
18.8.2017 10:49
Práve naopak teóriou to nazveš až keď to dokážeš.
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: baffiak
|
Pridané:
18.8.2017 19:01
ak je to dokazane, tak uz to nemoze byt len prachobycajna teoria
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: 7778996587
|
Pridané:
17.8.2017 12:41
Jednoducho. P nie je character ani string. Rovnako tak ani NP. Ide o množiny. Problémom je zistenie vzťahu medzi P a NP. Empirické dokazovanie v praxi je takmer nemožné, vzhľadom na relatívnu pomalosť aj najvýkonnejších súčasných počítačov a ich drahý výpočetný čas. Jeden nepodarený experiment, ktorý by sa zvrhol na exponenciálne peklo, by odstavil superpočítač na ? dní, mesiacov. Clear?
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
17.8.2017 12:52
Eventualne je mozne nebyt uplny ...exemplar a empiricke dokazovanie neriesit cez abelovske grupy, definovane priekazne prave tak, aby to cez ne neslo, co je ale odbornikom zrejme.
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: xxxxxs
|
Pridané:
17.8.2017 12:55
myslim ze v pripade P! a NP je znamená znamienko = relativny priemer casu a nie rovnost
|
|
Re: Kazdy co ma IQ nad 0
Od: McUH
|
Pridané:
17.8.2017 13:51
Nie, ide naozaj o rovnosť množín. Zhruba:
P - množina programov vypočítateľných v polynomiálnom čase na deterministickom turingovom stroji
NP - množina programov vypočítateľných (taktiež) v polynomiálnom čase ale na nedeterministickom (odtiaľ to N) turingovom stroji
Je zjavné, že P je podmnožina NP. Otázkou zostáva, či aj NP je podmnožinou P (a teda či sa tieto množiny rovnajú).
|
|
P != NP
Od: Mattt
|
Pridané:
17.8.2017 12:20
Na cstheory http://dopice.sk/k4A prebieha online diskusia ohľadom tohoto dôkazu.
V dôkaze P != NP sa odkazuje ten profesor na ďalšie jeho publikácie, ktoré ale nie sú verejné. Trošku zvláštnosť pri dôkaze tejto vety, nie?
|
|
Re: P != NP
Od: qwerty/z
|
Pridané:
17.8.2017 12:35
tento dokaz som necital (aj tak by som mu asi nerozumel) ale tak predpokladam, ze sa neodkazuje na dokaz, ktory ma doma v kniznici, ale ktory bol niekde publikovany a je mozne sa k nemu dostat. Takze je mozne, ze len nemoze sirit cast svojej prace zadarmo, lebo by s tym mal problem vydavatel. Alebo bol len lenivy a nechcelo sa mu robit pre neho zbytocnu pracu.
|
|
Re: P != NP
Od: Mattt
|
Pridané:
17.8.2017 14:36
Publikácie sú dostupné, ale vydavateľ si práve účtuje nemalú čiastku.
|
|
Re: P != NP
Od: baffiak
|
Pridané:
18.8.2017 9:19
sci-hub.cc vyriesi problem (nebudeme snad krmit vydavatelov, ktori uctuju otvaranie clankov aj ich autorom)
|
|
Mame dokaz ze sa da delit nulou!!!!
Od: Elektrarne
|
Pridané:
17.8.2017 12:38
A slovenski politici vam daju dokaz ze nulou sa da delit a tie nekonecna sa vyparia do danovych rajov v igelitkach a ruksakoch!
|
|
dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: _Buržuj
|
Pridané:
17.8.2017 12:52
Vždy sa bavím, keď P a NP začnú spomínať ITčkári, aby si pripadali dôležito, pritom o tom vedia prd. Toto je otázka pre vedcov a oni sú len roboši, čo zapájajú routre.
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: OOPUMLarchitect
|
Pridané:
17.8.2017 13:17
pripadne "objekty"
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: qwerty/z
|
Pridané:
17.8.2017 13:44
Student informatiky na matfyze je tiez vlastne ITckar a takyto ludia uz robia nejaku vedu.
Inak ale pojem ITckar uz beriem skoro ako urazku, kedze je to z definicie takmer kazdy kto robi s pocitacom.
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: drfrdty
|
Pridané:
17.8.2017 15:43
mas pravdu, ti dokazu spravit vedu zo vsetkeho :-)
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: McUH
|
Pridané:
17.8.2017 14:01
Pripadali dôležito? Ty budeš asi jeden z tých, ktorých výpočtová zložitosť netrápi. Tieto triedy sú významné aj v praxi. Pretože P sa ešte považuje za prakticky použiteľnú, zatiaľ čo NP obsahuje veľa pre prax dôležitých problémov, avšak je (zatiaľ) výpočtovo príliš náročná. Aproximácia NP problémov na približné ale dostatočne presné riešenie algoritmom z množiny P je pre prax mimoriadne významná.
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: Mattt
|
Pridané:
17.8.2017 14:35
V tomto máš pravdu. V praxi sa NP problémy riešia dosť bežne ale v drvivej väčšine prípadov netreba presný výsledok, ale stačí aproximácia. Alebo sa ukáže, že vo väčšine prípadov v praxi platia ešte ďalšie obmedzenia, čo uľahčí riešenie problému, prípadne ten problém s ďalšími podmienkami spadne do P.
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: omgpnp
|
Pridané:
18.8.2017 9:49
V drvivej vacsine netreba presny vysledok ale staci aproximacia. No hej, ibaze to je iba z nudze cnost -staci, ale iba pre to, ze ten presny vysledok nedokazeme efektivne dostat.
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: Mattt
|
Pridané:
18.8.2017 16:58
Vôbec to nemusí byť z núdze cnosť. Ak sa riešia problémy na nameraných dátach, tak už samotné dáta obsahujú chyby, ktoré vyplývajú z meraní. V tomto prípade ak by sme aj vyriešili daný problém presne pre vstupné dáta, nedá nám to o nič lepší výsledok v realite ako aproximácia. Keďže samotné dáta, ktoré obsahujú chyby z meraní sú vlastne iba aproximácia.
|
|
P == NP
Od: chcem bitcoin
|
Pridané:
17.8.2017 13:10
ak P == NP tak to znamena ze si mozem vytazit vsetky bitcoiny v polynomynalnom case ked na to pridem?
|
|
Re: P == NP
Od: McUH
|
Pridané:
17.8.2017 14:08
Príliš to nesledujem ale myslím že nie. Pretože oni obťažnosť dolovania dynamicky menia podľa toho, ako rýchlo sa vyťažili predošlé.
Taktiež, hoc by sa aj P rovnalo NP, to ešte neznamená, že nájdeme efektívny spôsob ako tie programy transformovať. Dôkaz totižto nemusí byť konštruktívny.
|
|
Re: P == NP
Od: bitcoin jesus
|
Pridané:
17.8.2017 14:39
Oni obtiaznost menia? Kto oni?
Ja verim ze sa obtiaznost meni sama kazdych 2016 blokov.
https://en.bitcoin.it/wiki/Difficulty
V podstate by na mega urychlenie miningu stacil kvantovy pocitac.
|
|
zjednodusene
Od: ffdgtfuyfguy
|
Pridané:
17.8.2017 15:44
P!=NP prave vtedy, ked ! je rozne od N
|
|
Po úprave:
Od: MoKy
|
Pridané:
17.8.2017 17:33
! = N
|
|
lacnejsierozky
Od: milan8
|
Pridané:
17.8.2017 16:55
a budu teraz rozky lacnejsie ?
|
|
matikafuj
Od: svatopluk
|
Pridané:
17.8.2017 17:09
matfyz oceni
nido iny neoceni.
ale jak moc oceni matfyz to nido nevi.
|
|
Neznamy
Od: Neznamy23
|
Pridané:
17.8.2017 22:22
Ma zaujal skok zo strednej na výšku. Najskôr všetko priamo dokázateľne, poučky, a potom výška teória grafov a zrazu hľadáme cesty s najnižšou váhou primitivne náhodným bruteforce spôsobom...sortingy 10 typov atď...
|
|
Re: Neznamy
Od: emeric
|
Pridané:
18.8.2017 10:59
To len dokazuje že tento svet stvorila neskutočne inteligentná bytosť (resp. možno bytosti), ktorá sa teraz len smeje nad našou hlúposťou.
Zhruba ako keď my dospelí sledujeme malé trebárs 1 ročné deti ako riešia a doslova sa trápia s riešením pre nás primitívnych úlohy typu poukladať objekty správnych tvarov do otvorov rovnakých tvarov :)
|
|
Re: Neznamy
Od reg.: teapak1
|
Pridané:
21.8.2017 9:32
ano a to zacinaju zvladat az v puberte, su na to vzdelavacie videa na internete
|
|
Pokus neúspešný
Od: Mattt
|
Pridané:
18.8.2017 17:00
Pokus pána profesora o dôkaz je neúspešný... https://cstheory.stackexchange.com/a/38832
|
|
Zutroy Clique - PSG
Od: JankaDSLKA
|
Pridané:
20.8.2017 17:13
Zutroy Clique - PSG
|
|
yeba matyczna
Od reg.: teapak1
|
Pridané:
21.8.2017 9:31
P = P
NP = NP
P <> NP
easy
|