neprihlásený Sobota, 23. septembra 2017, dnes má meniny Zdenka   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Nový rekord dojazdu produkčného elektromobilu, viac ako tisíc km

Značky: elektromobilyTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 6.8.2017


Taliansky klub nadšencov elektromobilov Tesla Owners Club Italia vytvoril tento týždeň nový rekord dojazdu produkčného elektromobilu na jedno nabitie, keď prešiel na jedno nabitie 1078 km.

Použitým elektromobilom bol Tesla Model S 100D, elektromobil s najväčším oficiálnym dojazdom podľa štandardných metodík.

Pri pokuse vozidlo minulo 98.4 kWh elektrickej energie, jeho spotreba tak dosahovala 9.1 kWh na sto kilometrov. Pri cene elektrickej energie na úrovni napríklad 13 centov za kWh to znamená cca 1.2 eura na 100 km.

Doterajším rekordom bolo 901.2 km vytvorených na modeli P100D.

1078 prejdených kilometrov nedosiahol tím samozrejme pri jazde bežným spôsobom, jazdu výrazne optimalizoval. Jazdil cieľovou rýchlosťou 40 km/h po cestách pri meste Salerno, pričom sa snažil o plynulú jazdu a využíval k tomu asistenčné samojazdiace funkcie. Vozidlo malo osadené špeciálne pneumatiky s nízkym trením a na vozidle bola vypnutá klimatizácia.


Údaje z palubného systému pri rekorde


Pokus trval 29 hodín a podľa oznámenia tímu (PDF) vytvorenie rekordu potvrdil notár.


Vozidlo pri rekordnej jazde


Tesla Model S 100D s batériou s cieľovou kapacitou 100 kWh má oficiálny dojazd podľa európskej metodiky NEDC 632 km, v reálnych podmienkach je dojazd nižší. Tesla na svojich stránkach udáva pri zapnutej klimatizácii reálny dojazd pri 100 km/h na 551 km, pri vypnutej klimatizácii 594 km. Pri rýchlosti 70 km/h sa jej údaje už zvyšujú na 744 a 849 km.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Microsoft a Facebook položili najrýchlejší kábel medzi USA a Európou
Aplikácie pre iPhone sa znovu zväčšia, Apple im zvýšila limit
Uber má vážny problém, Londýn mu nepredĺžil licenciu
Ostatné štáty donútili NSA zatiaľ čiastočne stiahnuť jej nové šifry
Čína bude mať už dva 100-petaflopové superpočítače
Vlastný procesor pre umelú inteligenciu si má vyvíjať aj Muskova Tesla
Avast sa mýlil, infekcia CCleaneru je oveľa vážnejšia. Prestrelka s Ciscom
O2 a Telekom nakupovali frekvencie pre Bratislavu a Košice, zrejme pre pevnú LTE
Keby Gates mohol spraviť zmenu, vymenil by Ctrl-Alt-Del za jeden kláves
Google je opäť výrobcom smartfónov a drží nad vodou HTC


Diskusia:
                               
 

Nešli náhodou 1000 km z kopca?
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

za kamionom
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Je to veľmi ťažké auto, takže iba 1000km.
Mimochodom koľko dá bežný človek do auta peňazí za život
30000 - 40000eur a jazdí na ojazdených šrotoch.
Výmena oleja, rozvodov, výfuky.....
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Jednoznačne keď si kúpiš oktaviu za 20000eur tak automobilový vražedný priemysel od teba vytiahne ešte ďalších 20000eur.
Autá po roku 2005 nestoja za nič. Pri troche šťastia musíš meniť zadnú nápravu za 3000eur na 6 ročnom aute.
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

To je sprisahanie aby človek musel chodiť s autom každý rok do servisu.
Nepotrebujem, aby auto išlo 230km/h a malo dojazd 1000km.
Potrebujem auto, ktoré nebude žrať peniaze.
A som o tom presvedčený, že staré automobilky sa nesnažia vydobyť bezudrzbove auto.
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Kup si Lexus alebo Toyotu, drahe ale oplati sa
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tento rok bude mat moje auto presne 10 rokov a zadnu napravu mi na nom este nemenili. Teda vlastne okrem prevadzkovych tekutin, filtrov, ziaroviek som na nom este nic nemenil.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Čiže si dal 320 eur x 10 za nič.
A máš najazdené 80000km.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

80000km tak to si zabil 0.1 človeka.
Farmaceutický priemysel ti ďakuje, že si prispel na výskum rakoviny.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

ty tovjim internetom si zabil 3 clovekov
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

pardon, 3.1415 clovekov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jeden clovek, dva clovek, tri clovekovia ...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nič nemenil, no ale teraz to príde : )
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ak by mal elektroauto tak by to prave prislo ak by uz nemal po tom :)
8-10 rokov a pride cas na vymenu baterky :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

8-10 rokov je záruka na baterku.
Takže bez problemov.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Predpokladajme atmosfericky benzin a bezudrzbovu retaz v rozvodoch, teda ani tu nie je pravdepodobne potrebne menit.
Co tak:
geometria riadenia,
pneumatiky,
brzdove kotuce,
platnicky na bubnovych brzdach + piestiky,
lekarnicky,
tlmice,
brzdove platnicky,
brzdove kotuce,
tycky stabilizatora,
filtre (vzduchovy, pelovy, vymena oleja = olejovy),
nezabudajme na STK a EK kazde 2 roky,
...
a to hovorime o spolahlivom aute, ktore ma najazdenych malo km, do 100 000km.

Kedysi som zivil:
Fabia 1.4 MPI 2001,
Peugeot 406 Coupe V6 3.0 benzin automat,
Opel Corsa 1.3 CDTi 2006.
Ani jedno auto nie je doslova ludove, dokonca ani 1.4 MPI, ako vsetci vravia. Praviudelne menenie tesnenia pod hlavou motora, vybrus hlavy motora, vymena retaze po 200 000km, potom uz zacne odchadzat vsetko: plastove kruzky spajajuce tycky vo dverach na ovladanie zamkov, lanko rucnej brzdy, lozika na kolesach, ... ... ...
Nepoznam auto, ktore normalne jazdi a zilo by len tankovania a vymeny oleja.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Ak sa jedna o závady motora, som si takmer istý,že problém bude v tom , že tým autám servise nikdy nevymenia/ nevymenili olej/filtre. Mám podobnú skúsenosť s autami avšak problém mali len tie, ktoré boli pravidelne "servisované" v autorizovanom servise.

Ostatné – bezproblémové auta boli servisované v nie autorizovanom servise, ale na výmenu oleja/filtrov.... sa dohliadalo osobne.

Jednalo sa o auta Skoda, Audi, Mazda, Ford, Opel.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Potrebuju chechtaky.
To aby mohli vyvinúť rakovinomet, ktorý vďaka speci softwaru prejde cez emisnú controls.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

cize ty naozaj chces tvrdit, ze ti v autorizovanom servise nevymenia olej a filtre spravne bez tvojho dozoru? :D naozaj sa pytam, pretoze takto sprosteho cloveka som este nezazil.

Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Nejde o to ze spravne, ale ze ti nevymenia vobec.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ale zauctuju, samozrejme...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

sprosty si ty, lebo ja mozno chodim prave s tvojim olejom v aute dilino, co myslis ako je mozne ze mi mechanik z mercedesu predava olej za polovicnu, skoro az tretinovu cenu? snivaj dalej blbecek... este ze vas je naivnych dost :-)))
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Tak sa mi ozvy a porozpravam Ti ako mam 22 rocnú toyotu teraz ma cca 330000 km, a nic take co si spominal som nemenil, okrem rozvodov samozrejme, ale tie su predpísane každých 100000. Všetko tam mam ešte origoš a nepoznám tie gebuziny ako na ww gruppe autach, že sa lamu plasty, alebo časti motora odchádzajú. Olej lejem len pri výmene, ináč neodíde ani kvapka.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

S toyotou s tebou plne suhlasim tiez mam jednu a som spokojny, susedovci v okoli parkuju x Toyotiek a max spokojnost, aj ked na jednej Verso sa lupe lak ale osral to pes, lebo ani vdaka tomu nehrdzavie a sused si len pochvaluje...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

-------------- -------------- -------------- --------------
po 200 000 sice zacnu niektore veci odchadzat, ale je potrebne ich ODBORNE vymenit v AUTORIZOVANOM servise a nie za 10 € u pistu v garazi za diel zo smetiska, proste ano: chce to liat do toho peniaze ... a niektore veci vydrzia aj 5x viac (t.j. milion)

nepoznas take auto? tu je, zoznamte sa: https://goo.gl/MybL9X

(a +navod: nejazdit ako c0c0t)
-------------- -------------- -------------- --------------
Odpovedať Známka: -8.7 Hodnotiť:
 

priserne si znizil kvalitu prispevkov.
po 170tkm mi menil chalan garazovy rozvody.
vies kto to je?
autorizovany original servisny pracovnik ktory mal plne zuby politiky a smejdnosti autorizovanych servisov.
auto slape po vymene jeho rukami uplne v pohode.
svet je kvantovy.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

to je sice prekrasne, ale nie kazdy technik z autorizovaneho servisu ma doma garaz, kde si robi svoj dalsi sukromny kseft
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

plati aj ze nie kazdy technik z autorizaku je tak dobry aby si vedel rozbehnut vlastny kseft.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Stale plati ze ak to platit nechces, nejazdi autom, ano je to pravda, platit kazdu chvilu STK, dialnicne znamky, poistky, palivo a olej a to ozaj este neratame tu urdzbu ci poruchy, je nakladne. Avsak si myslim ze vela ludi ktori autami chodia su ochotni zato platit takze je to ferovy kseft. Na dopravu neplati mnozstevne znizovanie cien ako je tomu napr. u spotrebnej elektroniky. Cim viac soferov je na cestach tym je vsetko drahsie. Ak by ludia prestali chodit autami a platit za tieto gebuziny, ver ze tie ceny by isli velmi rychlo dolu.
Druha vec su tie ktore auta, hlavne francuzi ti vycucaju penazenku ani si neprdnes. A to som este nespomenul ze ta poruchovost bude rast aj u tych lepsich(aj drahsich) aut nakolko uz zhruba 10 rokov aj do benzinakov montuju turba a kadejake dalsie kokociny, ktore sice dobre vyzeraju na papieri ked auto kupujes ale nie ked dakde ostanes vysiet alebo prides po neho do servisu a vystavia ti fakturu.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Najskor pista dristal, ako nechce za ziadnu cenu turbodizel, ze mu staci ten jeho hladky dvojliter s 55kW, potom si kupil ten nanevideny turbodizel a uz by ho nevymenil. Dnes je rovnaka situacia pri benzinoch - dobrovolne by som si atmosferu pod 3 litre nekupil, jednoznacne turbo. Ze moze odist? Ovela vyssia pravdepodobnost, ze ti odide kopec inych veci skor, nez sa turbo poruca.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Hej, zabudol som dopisat ze ked uz nic ine tak radsej TSI ako TDI ale nevoslo uz do prispevku. Ten pista ktoreho spominas si mal kupit riadne TSIcko a nie kokotinu TDI, aj ked predtym mal hladky D.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napriklad, alebo si mohol kupit aj nieco normalnejsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pišta Lakatoš predsa jazdí na plťke PTI.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zato keď ti to turbo odíde tak je zábava.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ano, ked si kupis 10 rocnu "nestocenu" premiovu jazdenku za cenu novej dacie tak to turbo je urcite este len v polovici zivotnosti.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zaujimava teoria. Skus teda vysvetlit preco pred 15 rokmi stala felicia 300a viac tisic. Teraz za 10 tisic eur mas obrovsky vyber aut dokonca aj so slusnou vybavou.
Druha vec, uz pomaly kazda automobilka dava 5 a viac rocnu zaruku. Takze zjavne sa auta kazia menej ako v minulosti, ci myslis ze to robia ako filantropiu? A nechod na mna s tym ze podmienky tej zaruky su take a take, ano su, ale ani taku zaruku si pred 15rokmi nedostal.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

automobilky kludne mozu dat aj 1000rocnu zaruku, kedze ta zaruka sa "na nic" nevstahuje. Je dobra iba na to, ze jak debil chodis do ich servisu za 2nasobne ceny ako ti to spravia hocikde inde. V autorizovanom servise mi chceli vymenit olej za 200, nasiel som servis za 70, a kedze tam hcodim kazdy rok, tak teraz to mam za 50.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Aby ti zaruka nepadla nemusis chodit len do autorizaku. Druha vec, to tvoje "nic" sa nevztahuje len na bezne opotrebovatelne diely ako su brzdove oblozenie, brzdy, tlmice po x desiatok tisic km a pod. Na vsetko ostatne sa zaruka vztahuje, aj na to posrate turbo. Lenze to by chcelo : 1 precitat si realne tie zarucne podmienky. 2. precitat si nieco o zakonoch a 3. kupit si auto od normalneho predajcu a vyrobcu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ja si zaruku predstavujem takto: 1. kupim vec. 2. pouzivam vec. 3. hocico sa dojebe tak mi to vymenis. Minimalne 2 roky by to malo byt aj pri autach, dojebal sa tlmic, vymenit! A do autorizovaneho servisu ist musis, inak zaruka pada.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Kupis vec, pouzivas vec a hocico sa dojebe sa vymeni v zaruke. Ak sa ti dojebe tlmic preto, ze si za rok stihol najazdit 70k km, nezreklamujes, lebo je to bezne opotrebovatelny diel. Ak ti jebne tlmic pri najazde 15k, tak ho s velkou sancou zreklamuje.
A do autorizovane servisu nemusis a zaruka nepada - nevies citat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niektore veci sa nepokazia, ale opotrebuju... Napr. olej, rozvody... Je to spotrebny tovar... To chces aj zubnu kefku po 2 mesiacoch reklamovat?
A do autorizovaneho servisu ist NEMUSIS. Ak by neautorizovany servis nieco zanedbal, tak az potom ti pada zaruka...
Odpovedať Hodnotiť:
 

cize po slovensky.. mozes menit olej aj inde, ale ked nebudes u nas, budes s tym mat sakra problem a neunikne nam ani mysi prd. Inak to musi byt nejaka cerstva novinka, par rokov dozadu to tak este nebolo.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ano, pokial je dodrzany servisny postup, zaruka nepadne a je uplne jedno kde ti ho spravia. To, ze sa bude skumat ci nebol zmrveny je predsa logicke - ty by si uznal zaruku na produkt ktory vyrobis, a zakaznik si ho da pochybne servisovat? Vsak znasas cele riziko a vrta sa v tom kadekto, pokial ale urobi vsetko tak, ako ma, zaruku odbit nemozes.
Ta "cerstvu" novinku ma na svedomi ta zla zla EU a je to "diktat" Bruselu. Preto som ti uz v prvom prispevku povedal, ze si mas precitat zakony aj zarucne podmienky.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vybava ide s technickym vyvojom, co bola najnizsia vybava vtedy nie je najnizsia vybava dnes to je pochopitelne, inak si myslim ze prehanas, kolko novych aut za 10 000 eur naozaj kupis? Pretoze jedine co ma napada je nejaka Dacia sandero, fabia alebo fiat panda aj to len v tych najnizsich verziach inak pod 10K nekupis nic. Takze to co bola vtedy felicia je dnes fabia 3, auto ktore neponuka nic ine len ze sa ozaj odvezies tam kam chces, co robia dodnes aj stare feldy.
Co sa tyka zaruky, jeto dvojaky biznis, ak chces mat zaruku musis absolvovat pravidelne kontroly v ich servise, ktore ako inak si platis sam, druha vec preco tie zaruky su je ten ze vela novych aut je prenajatych v operativnom leasingu, pre leasingove spolocnosti je vyhodnejsie platit tieto prehliadky ako pripadne opravy a samozrejme aj vsetku tu agendu s tym spojenu. Auto ktoremu konci zaruka totiz leasingovka okamzite odpreda. Spolahlivost aut je jasne podriadena tomuto business-modelu.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

dnes uz nemusis absolvovat servis v autorizovanom servise aby si neprisiel o zaruku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ved ani vcera netrebalo.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

"auto ktore neponuka nic ine len ze sa ozaj odvezies tam kam chces"

A co je hlavnym cielom auta ?
Aby Ta odviezlo z bodu "A" do bodu "B".
Odpovedať Hodnotiť:
 

A co je hlavnym cielom teleportu?
Aby ich vedeli rozlisit aj neodbornici.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skoda, peugeot, opel... jedno horsie ako druhe. Potom sa nediv, ze sa na tom aute vsetko serie. Ja som tiez kupil skodovku a iba do toho investujem. Zatial co znamy s toyotou uz jazdi 25 rokov a nikdy nebola v oprave.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved preto v UAE cize Spojene Arabske Emiraty je 99% taxikov znacky Toyota a Lexus
Odpovedať Hodnotiť:
 

mam japonca, prejazdil viac ako dve zaruky, 5 rokov. slape spolahlivo. aj startuje spolahlivo. servisujem minimalne, pretoze servisujem v autorizovanom servise, uz ani tam nie. sa divim, ze tlmice stale slapu na nasich cestasch.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A tvoja zena slape tiez?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Chceš naznačiť že Tesla je bezúdržbové auto na celý život?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ak baterka vydrží 500000km tak pre mňa áno.
Hliníková karoséria, bezúdržbovy motor, brzdy netreba používať.

Sedačku bude treba raz za 10 rokov vymeniť.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

to si tak naivny alebo blby? :)

ten motor nieje bezudrzbovy, minimalne chladiacu kvapalinu v nom menit musis

brzdy, ze nemusis pouzivat? :) no ano tesla ich nepouziva a potom ked ich treba tak su pokazene a oprava je riadne draha, kedze na tak tazke auto treba trochu vacsie brzdy :)

za kolko planujes tych 500000km najazdit? lebo pocitaj, ze po takych 8 rokoch bude ta baterka na hranici zivotnosti a jej parametre pojdu prudko dole

a dufam, ze nebyvas niekde na severe kde v zime ide teplota hlboko pod nulu, lebo to si budes musiet postavit vyhrievanu garaz, alebo pocitat s tym, ze budes minat par desiatok kwh energie denne na udrziavanie baterky :)
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Zabudol si pneumatiky a tlmiče.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ešte som zabudol vodu do ostrekovačov.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Počítam že o 8 rokov bude 100kWh batéria stáť 3000USD, alebo možno zomriem na rakovinu, alebo možno do zeme narazí asteroid.
Neviem.
Ale určite nebudú baterky drahšie ako dnes.
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

ak všetko pôjde dobre, tak o 8 rokov bude 100kWh stáť možno 10-15 tisíc
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

A vydrží 5000 cyklov nie ako dnes 2000.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

:):):):):)

https://electrek.co/2016/07/08/ tesla-roadster-3-0-battery-upgrade-r80/

takze 80kwh baterka za ludovych 29k dolarov a to vraj tesla na tom nic nezarobi :):)
ale, urcite za 10 rokov ta cena klesne 12 nasobne :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Roaster je luxusný športiak.


VW brand chairman sees Tesla as their main competitor
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na takom poste by si sarkazmy fakt mohol odpustit.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vw pomohol tesle keď bola pred krachom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chladiaca kvapalina sa nemení už ani vo fosilaku (zelená doživotná). Počas spaľovania dosahuje teplota v spaľovacom priestore vo valci hodnotu až 2 500 stupňov Celzia.


Elektromotor bude o niečom inom.

To ti v tej škole riadne do hlavy naložili.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

odkiaľ máš také bludy, že po 8 rokoch ide baterka v elektromobile prudko dole? porovnania s baterkami v telefóne sú scestné a Tesla Roadstery z 2008 takýto problém nemajú, pričom dnešné batérie sú značne pokročilejšie
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Lebo lítium sa vyrába zo soli.
Soľ bola dakedy dráha rovnako ako zlato.

Automobilky chcú prachy.

A musk chce poraziť fosilaky a zmeniť skostnatený auto priemysel na elektroáuta.

Takže mu držím palce. A tešia na jeho úspechy.

Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

konecne sol nad zlato!

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kto ti natlacil take bludy, ze dnesne baterie su znacne pokrocilejsie?
su to klasicke lionky ake panasonic predava aj inym firmam co ich davaju do notebookov a pod.

nieje to ziadna zazracna technologia
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

No v skandinavii tie elektro auta jazdia v ozaj hojnom pocte, to si ozaj myslis ze kazdy tam ma vyhrievanu garaz? U tych baterii je viac nebezpecne vysoke teplo ako vysoka zima(tiez nie idealne). Daj hocijaku nabitu baterku na slnko na par hodin a potom ju zapoj - bude vybita. Ak to budes opakovat pravidelne velmi rychlo sa pokazi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ale to si ja nevymyslam, to povedal jeden fanusik a majitel tesly, ze vecer nabil doplna a rano mu ukazovalo o 100km mensi dojazd
100km je 20-25kwh, pri 80% ucinnosti 24-30kwh

ze v skandinavii jazdi vela elektro aut nic na tom nemeni, ze pri velmi nizkych teplotach tie auta stracaju energiu

napr. v norsku je obrovska financna podpora pre eauta a ktomu este davaju velke dane a poplatky na fosilaky takze to dost skresluje a im sa preto tie auta mozno aj ekonomicky oplatia. no ale niekto druhy tomusi zadotovat

teploty hlboko pod nulou baterkam nesvedcia tiez

ci tu kapacitu stratila ta tesla preto, ze sa baterka podchladila a proste sa ta energia stratila, alebo tesla automaticky tu baterku vyhrievala aby ju udrzala v teple a tak sa minula ta energia tak to uz ja neviem

najdi si ten clanok na hnonline.sk je to tak tyzden dva
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale prosim ta nekecaj. Chudaci Nori, co si len pocnu s ich Teslami bez tvojej rady.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jaj ty chudak
skus si zistit ake su danove a ine ulavy na eauta a ake danove prirazky a ine poplatky na spalovaky v norsku

ak by platili pre obe kategorie rovnake podmienky tak aj v tom norsku je eaut minimum
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pripomína mi to dotácie do poľnohospodárstva.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale za výměnu čelního skla na Modelu X zaplatíš 2300 USD bez DPH.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla x je 100.000eurove auto.
Takže poistka sa oplatí.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a kolko je poistka na teslu? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Minimálne ampér na každé kilo podľa štvorca času v ťahu a pre trh krát rázový koeficient.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To znamena ze ked jazdis na tesle tak cez motor prechadza prud 20 A/m2.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To ostava zahadou, lebo na nej nejazdim.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A prečo nie?
Prečo by samojazdiace autá nemohli jazdiť v 50cm rozostupoch?
Odpor vzduchu by bol minimálny aj spotreba.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nebolo by lepšie, keby potom tých 50 ľudí bolo v jednom autobuse? A to nespomínam vlak.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

V žiadnom prípade nie. Medzi hlavné výhody auta patria súkromie a možnosť dojazdu na ±presné miesto, kam chceš. Takže autobus je fajn pre trebárs školu v prírode, keď idú všetci do jedného hotela, ale tam to končí.

Kolóna samojazdiacich áut sa môže formovať napríklad na diaľnici, kde idú všetci spoločne -- ale na výjazdoch sa dynamicky preformuje, a na konci sa rozpadne na menšie vláčiky a postupne až na jednotlivé autá. A každé pôjde tam, kam chce.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Veď to to. V podstate najlepším riešením by bolo zakázať autá. Koľko pozitívnych dopadov vo všetkých oblastiach života by to malo sa nedá ani vymenovať.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Som proti obmedzovaniu naftových aut.
Mali by ale nariadiť, aby mali auta výfuk vpredu pred čelným sklom.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Keď budú jazdiť 50 cm od seba, tak budú : )
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechces dat vyfuk rovno do interieru auta? :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto riešenie sa už raz osvedčilo.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To ze auta soferuju ludia nie je ten ozajstny problem, problem je ako su postavene dialnice, rychlocesty atd... Kazdu chvilu nejaka obchadzka, obmedzenie, semafory, prechody pre chodcov, zlucovanie jazdnych pruhov a dalsie smrtiace elementy, v takom pripade ti samojazdiace auta nevyriesia problem s premavkou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie za kamionom, ale zrejme nemá 450kW motor!
Odpovedať Hodnotiť:
 

za kamionom v rusku mas teslu za hodinku nabitu :-)))
posral som sa ked som to video videl... v tesle by sa im to asi nepacilo tento sposob dobijania :-)))
https://www.youtube.com/watch?v=M0ANR-leiB8
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

V Salerne síce kopce sú a to riadne, ale 1000 km nie :). Ale rád by som videl tú trasu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ake su vynaložené EMISIE pri vyrobe BENZIN/NAFTA vs ELEKTROMOBIL - automobilu ??? vie niekto , a ake emisie spotrebuju v premavke , tj:. vyroba elektriny - UHLIE , jadro , ... ine , vs ropa/benzin/nafta
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://auto.pravda.sk/magazin/ clanok/386370-tesla-s-dostala-v-singapure- pokutu-9-990-eur-za-emisie/

celkom srandovne to vyriesili v singapure :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No prosím! A Československo by im tu malo dať pokutu za neoprávnené používanie značky Tesla.
Odpovedať Hodnotiť:
 

emisie z jadra... blahozelam
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze cesta do chorvatska teslou potrva len zhruba 29hodin. A velmi vela nasratych vodicov ked si to budem prdkat max 40kmh.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Vezieš konzervy na 10 dni pre 5 ľudí?
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

No vidíš, to môžeš ísť aj bicyklom. A až toto sa dá nazvať ekologickou dopravou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak nestojíš v zápche na diaľnici aspoň 2 hodiny v 40°C tak to nieje dovolenka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za socika (bulharsko) sa hovorievalo, ked nemas zapchu aspon 2 dni a 40tky teploty od skazeneho jedla, tak to nebola dovolenka
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

* srac.ku
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

zapcha/sracka - nie je to jedno? ani jedno nie je prijmne
Odpovedať Hodnotiť:
 

To radsej nie, tych cyklistov co chodia po dialniciach a rychlocestach by mali zatknut a niekde deportovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rovnako tak by mali zatknúť a niekde deportovať vodičov stojacich cez celý chodník, resp. tých ktorí nedávajú prednosť chodcom na prechodoch, a ktorí nepoužívajú smerovky. A aj tých ktorí jazdia 50km/h v zónach pre deti. Najlepšie tam kam tých cyklistov. V cieľovej destinácii by sa ale pôvodný problém opakoval.
Odpovedať Hodnotiť:
 

s autom cez celý chodník
Odpovedať Hodnotiť:
 

* autom cez celý chodník
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze tesla je velmi vhodna ako nahrada za bicykel :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a neprepočítaš mi ešte, koľko trvá cesta spaľovacím autom do Španielska, keď nechcem po ceste tankovať?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nie je problem, 31 hodin. 1900km do barcelony, a este budes mat dalsich 500km rezervu.
http://dopice.sk/k0N
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Skús to bratislave, pri každodennom dochádzaní do roboty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Teraz nejakí fešáci z ameriky vymysleli, že sa bude do auta sypať práškový hliník a zalievať (z hadice) vodou. Ak sa ten hliník (resp. zvyšok po reakcii) bude dať ešte recyklovať, tak tu máme zázrak, ktorý môže položiť naftových šejkov, ale aj usmievavého vizionára zo Silicon Valley.

http://dopice.sk/k0L
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Počkať, 1,2€ na sto kilometrov za palivo? Ta cena mi náramne pripomína cenu niečoho iného. Aha benzínu.
Odpovedať Známka: -9.2 Hodnotiť:
 

no jedine vtedy, ak máš spotrebu 1 liter / 100km.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja neviem chlape, ked natankujem za 1,2 to mam tak liter benzinu a spravim asi 15kilometrov :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Stačí si podľa vyššie uvedeného návodu definovať vlastnú metodológiu a vyjde aj tisíc.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ja som chcel len napísať, že to nemože byť náhoda
Odpovedať Hodnotiť:
 

nerád ti kazím ilúzie, ale:
1. je dôvod, prečo takéto novinky čítaš na takých stránkach a nie v novinách a zdrojom nie sú vedecké žurnály. Pravdepodobne sa jedná o odrb. A aj keby nebol, skomercionalizovať technológiu trvá aspoň 5 rokov a medzitým sa môže objaviť kopec nevysporiadateľných problémov. Podobne ako kopec ďalších článkov o pokrokoch v batériách, asi aj o tomto počuješ prvý a posledný krát
2. vodíkové autá sú koniec koncov tak či tak elektromobily - pohon je elektrický motor a pokiaľ chceme ekologický vodík, tak zdroj energie je elektrická energia. Jediný rozdiel je, že pri vodíkových autách sa využíva vodík ako batéria, pri elektromobiloch je to obvykle Li-Ion batéria
3. článok je blud, pretože hovorí, že premena energie je takmer 100%, čo je vraj rádovo viac ako Li-Ion batérie. Li-Ion batérie majú účinnosť okolo 90%. ako z 90% sa dá dosiahnúť rádovo viac energie? Rozdiel je minimálny.
pomôcť by to samozrejme mohlo najmä v cene a váhe “baterky”, ak sa to nakoniec niekedy podarí
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

A výroba doprava benzinu, nafty je ako efektívna?

Ja ti to vysvetlim:

Si starý.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Mozno je stary, ale realne teslu vlastni.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

1-nerád ti kazím ilúzie ale pre teba je osel.cz "taká stránka"? To vážne? Mimochodom, je tam uvedený zdroj: New Scientist 3.8.2017. To je tiež "taká stránka"?

2-čítal si ten článok? Rozumieš o čom je? Chápeš, že takéto auto si nebude nosiť so sebou natlakovaný vodík vo fľaši?

3-nerobí ti problém čítať dlhé vety a nestratiť niť? Píše sa tam "Materiál by mohl poskytnout o řád více energie, nežli lithiová baterie stejné velikosti."
**** STEJNÉ VELIKOSTI ****
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tak to si kvalitne zajebal, ze v novinach:) Mas to pekne vyjebane v hlavicke, osel patri ku spicke, autori su renomovani ludia.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Amatéri. Keby za volant posadili malého ľahkého vodiča a jazdia na ovále konštantnou rýchlosťou, tak dajú viac kilometrov.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Plus odmontovať preč všetky kilogramy navyše.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a keby sa ten maly vodic pred jazdou este riadne vysral, tak hned maju kilometre navyse :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Amateri. Naco vodic, vsak je tam autopilot.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tento test je totalna blbosť je to porovnateľné s dojazdovými testami kde prejdu aj 100km na liter benzínu, taktiež idú max pomaly.
Tak ako poznáme teraz elektromobily tak nemajú budúcnosť, baterie sú tam ako v notebookoch ale jedna sranda ma zaráža že v elektromobile majú vydržať podstatne dlhšie ako realne vydržia v notebookoch, ale tam som počul že je kurwítko v čipe baterie čo reguluje dobíjanie.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nechapem co sa tu hadate. EU nam proste jedneho dna zakaze pouzivat spalovacie auta, ako to uz niektore krajiny avizovali, a ovce daju auto do srotu a pod sa kupit si baterkoauto na lizing.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

to mi akoze uz nedovolia smradit mojim 1.9 TDI??? asi sa obratim na medzinarodny sud pre ludske prava!
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Len aby ti nedal uhradiť liečebné náklady pár ľudí s astmou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze ked nebude na vyber ty ovca nebudes, ty si kupis elektrobicykel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To co oni chcu je zakazat predaj cistonovych aut so spalovacim motorom, to znamena ze aj 30+ rokov po tomto zakaze bude vacsina aut na cestach mat spalovaci pohon.
Samozrejme tak ako vacsina zbesilich vyhlaseni toho ktoreho politika ci tej a tej vlady je aj toto totalna gebuzina ktoru v konecnom dosledku nikto neschvali. EU zije z predaja dopravnych prostriedkov cize tuto chujovinu neschvalia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zelenych blbeckov?

To tu vzdy chodite, ked nabijate 2 hodiny tie vase prditka, cakate v rade na pumpe a nemate nic lepsie na robote?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

holomajzna
Odpovedať Hodnotiť:
 

Super. Toto davam s mojim autom pri priemerke ~130km/h ked idem nepretrzite do Belgicka.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

hlavne ze mi baterka v mobile nedokaže vydrzat cely den...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Tak použi benzínový agregát.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Benzínový agregát bežne používam na dobíjanie mobilu, skvelá vec, odporúčam každému.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za kamionom v rusku mas teslu za hodinku nabitu :-)))
posral som sa ked som to video videl... v tesle by sa im to asi nepacilo tento sposob dobijania :-)))
https://www.youtube.com/watch?v=M0ANR-leiB8
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vidim, ze sa tu zislo kopec odbornikov na elektro auta a obhajuju tie ich stare srackomety ako super technologiu bez moznosti vymeny. Tak ako to bolo uz v minulosti, asi budete znovu za par rokov zaskoceny ako rychlo prichadzaju zmeny. Ropaky skoncili. Zacinaju to chapat automobilky a neskor to pochopite aj vy, teda taky co so svojimi TDickami chodia kazdy den 1000 km.

PS: Vyskusajte si potom vychovavat dieta s astmou. Je to velmi "osobodzujuca" skusenost.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Aké zmeny? Myslíš to niekoľkonásobné zvýšenie kapacity batérií (pri zachovaní rovnakej veľkosti), o ktorom sa hovorí už desaťročia?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale kapacity sa zvysuju len nie niekolko nasobne. Kazdopadne, kto realne potrebuje take baterie? To co realne potrebujeme je zlacnenie baterii a to sa da hlavne zvysenim ponuky a zvysit ponuku mozte iba dopytom. Vsetky automobilky uz vedia ze vyrobna kapacita baterii je velmi nizka a napr. taky Hyundai na tom dost padol na nos. Maju super auto ale nezvladaju vyrabat koli chybajucim bateriam.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nekokot nemusi skusat.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Vyrábané auto na vzduch rieši mnoho problémov. Nedovolia ho v európe homologizovať - hoci motor vymysleli vo švajčiarsku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pisali v zjem aj vlek ?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár