neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Lacný elektromobil Bolt EV porazil v reálnom dojazde Teslu Model S

Značky: elektromobily

DSL.sk, 4.8.2017


Cenovo dostupný elektromobil Chevrolet Bolt EV od automobilky General Motors predávaný v Európe ako Open Ampera-e má vynikajúci nielen udávaný ale aj reálny dojazd.

Zistila to vo svojich testoch známa americká spotrebiteľská organizácia Consumer Reports.

Bolt EV pri jej teste dosiahol dojazd 250 míľ, v prepočte cca 402 km, hoci udávaný dojazd podľa americkej metodiky EPA je 238 míľ, v prepočte cca 383 km.

Test podľa organizácie zahŕňa z veľkej časti jazdu po diaľnici rýchlosťou 65 míľ za hodinu, v prepočte cca 105 km/h, a pri úspornejšej jazde nižšou rýchlosťou by mohol byť tak dojazd ešte vyšší. Na druhej strane pre reprodukovateľnosť výsledkov je vypnutá klimatizácia a samozrejme dojazd by bol výrazne nižší, ak by jazda zahŕňala vyššie percento jazdy v meste.

V každom prípade Bolt EV je v súčasnosti elektromobil s najväčším dojazdom v testoch Consumer Reports s výnimkou 100 kWh Tesly Model S, ktorú organizácia ešte netestovala. 75 kWh verzia 2016 Tesla Model S 75D dosiahla v rovnakom teste dojazd 235 míľ, v prepočte cca 378 km, pri oficiálnom EPA dojazde 259 míľ.


Chevrolet Bolt EV model 2017, kliknite pre zväčšenie (foto: General Motors)



Bolt EV pritom stojí približne polovicu Modelu S 75D, testované konfigurácie konkrétne stáli 43.1 tisíc dolárov oproti 85.7 tisíc.

Consumer Reports naopak kritizuje Bolt EV okrem iného za pocit z brzdového pedálu, dlhé nabíjanie a nekomfortné sedadlá a celkovo ho zaradila na druhé miesto svojho rebríčka najlepších elektromobilov.

Batéria Bolt EV / Opel Ampera-e má kapacitu batérie 60 kWh a vyrába ju LG Chem. Motor má výkon 150 kW respektíve cca 201 koní. V Európe podľa menej prísnej metodiky NEDC má udávaný dojazd 520 km, podľa novej prísnejšej metodiky WLTP 380 km.

Bolt EV reálnym dojazdom potvrdil, že parametrami je atraktívnym elektromobilom a mohol by konkurovať Tesle Model 3 ako jeden z prvých masovo predávaných elektromobilov. Bohužial informácie o reálnej dostupnosti a plánovaných objemoch výroby tomu nenasvedčujú.

Podľa doterajších informácií je totiž jeho reálna dostupnosť veľmi slabá, podľa skorších informácií Electrek je automobilka na Bolt EV stratová, plánuje ročne vyrábať iba 30 tisíc kusov a podľa tohto serveru môže ísť o model najmä za účelom splnenia regulácií o ochrane životného prostredia v niektorých krajinách.

Podľa májových neoficiálnych informácií má na trhy jednotlivých krajín ročne smerovať len niekoľko stoviek kusov, hoci napríklad v Nórsku mali záujem tisícky zákazníkov. Obmedzené dodávky majú byť aj v USA. V Európe navyše situáciu môže komplikovať skutočnosť, že General Motors predal značku Opel skupine PSA.

Informácie tak ukazujú, že masová výroba cenovo dostupného elektromobilu s dlhým dojazdom nie je jednoduchá. Predpokladane je dôležitým faktorom zatiaľ najmä vysoká cena batérie.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

opět potvrdili, že jediný skutečně použitelný EV je jen a pouze Tesla, viz:
"Consumer Reports naopak kritizuje Bolt EV okrem iného za pocit z brzdového pedálu, dlhé nabíjanie a nekomfortné sedadlá a celkovo ho zaradila na druhé miesto svojho rebríčka najlepších elektromobilov."

Druhé místo je stále horor pro běžné spotřebitele.

Ne nadarmo Tesla už vládne více jak 1/3 celého trhu luxusních, velkých sedanů v USA a EU.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

"pocit z brzdového pedálu, dlhé nabíjanie a nekomfortné sedadlá" považuješ za horor? Prvá a tretie výhrada je kozmetika. Zostal jediný argument a tým je dlhé nabíjanie. Ale to si musí každý zvážiť sám, či mu časový komfort stojí za 40 000 bubáčikov navyše.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Ono aj tych 40 000 dolarov na ten lacnejsi model je vela, vzhladom k tomu, ze naklady na to auto sa cloveku ani po rokoch nevratia. To si moze kupit nadsenec ekologie ci progresivnych technologii, ktory nemusi hladiet na peniaze... v opacnom pripade bohuzial stale vyhravaju lacne alebo ojazdene auta so spalovacimi motormi...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

*naklady na to auto v porovnani s autami so spalovacimi motormi
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ano. ale to plati takmer vsade, kde sa hovori o ekologii. ludstvo zatial eko veci nedotiahlo natolko aby to bolo aj financne eko.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mňa hnevaju tieto haraburdi na elektrinu. po starom moste v BA zacali jazdiť kokoty na el. morkach pre pesich a ciklistov!
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

É... po Starom moste jazdia kokoty na elektrických morkách? To sa idem pozrieť.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

39 stupňov celzia a jazdiť so 150kw kotlom to je ale k....
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Alebo keď ti na ulici nonstop kúri 20x 100kw kotol, tak vykuris možno aj na 45°C.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nie možno.
Jeto dokázané že autá ohrievače mestá.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kvík?: správa sa upravuje - nejazdia len po Starom moste a len na elektrických motorkách :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

naozaj kokoty? To tam elektrické cikule lietajú? Lebo asi si myslel kokoti
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tie motorky su tiche. ideme na bajku naraz prefrcali okolo taki kkt viezol tlstu picu a sli jak gule!
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Aspon z toho nedostanes rakovinu.
Ale ked sa moc nahnevas moze ti prasknut cievka v gebuly a trafi ta slak.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Pokiaľ by sa do nákladov starých dízlov zarátali aj náklady na liečenie nimi spôsobených chorôb v mestských aglomeráciách, boli by drahšie ako elektroautá.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

daj studiu dokazujucu tvoje tvrdenie. Chori sme od pesticidov a umelych hnojiv!
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Daj studiu ze to je z hnojiv, chori sme z radiacie, ktoru na nas posielaju "sedy", si myslis, ze alobal mam na hlave zo srandy ?
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ešte som nepočul o lithiovej vojne.
Ale v ropných vojnách už padlo dosť veľa ľudí.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

No len dockaj. Ropa dojde, bude lithiovka :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/k0v
Odpovedať Hodnotiť:
 

a v akom pomere na umrtnost to vidis, ze pocet ludi zomretych v dosledku fajcenia a v dosledku pouzivania dieslov?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten šedý mrak smogu nad bratislavou žilinou krakovom, je určite liečivý. A v lete nieje z kúrenia uhlím.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No jej.
Nákladiaky, autobusy, lodná doprava a tie prekliate, nenávidené osobáky.
Máte to vy paštikári fakt ťažké.
To je daň z "úspechu", vy nenažranci...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

akoze skodlivost sa urcuje v pomere k skodlivosti fajcenia? ci ako?
ze ked cigarety zabiju cca 6 nasobne viac ludi, nez autoneehody, znamena to, ze mozeme jebat cestnu dopravu ci ako?
Odpovedať Hodnotiť:
 

mam za to, ze ked riesis celosvetove problemy, tak ich ries podla zavaznosti najhorsi najskor. Cize odstav vsetky tatrovky liazky avie... lebo 1 30rocna tatrovka za den vypusti tolko bordelu ako 20 modernych dieslovych aut za rok.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ak by sme sa tymto riadili, tak sme stale v stredoveku. riesit sa da aj viac ako jeden problem naraz. ci to teraz sa mame totalne vysrat na zvieracie utulky, lebo existuju vacsie problemy? vysrat sa na socialnu pomoc, lebo su vacsie problemy? vysrat sa na liecbu srdcovocievnych ochoreni, lebo v autach umrie viac ludi, nez na infarkt? som rad, ze ludia, ktori sa tymto veciam venuju, s tebou nezdielaju nazory.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

infarkt beriem spat, ten je vaznejsi. ale dostad si tam lubovolnu inu pricinu smrti, ktora rocne zabije menej nez 7 milionov ludi
Odpovedať Hodnotiť:
 

tiez ked fajcenie zabije 6x tolko ludi, tak najskor treba zakazat fajcenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak ale to by sme aj sofrovanie mali zakazat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je ako ked mas zlu cestu a zvali sa na nu strom. Tak namiesto odpratania stromu ides riesit opravu vytlkov. To ti howno pomoze, ze.. aj tak bude neprejazdna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie, co ty navrhujes je, ze ak v trebisove jebne na cestu strom, tak nikto ani v bratislave nesmie odstranovat vytlky, lebo ved mame vacsi problem v trebisove.

riesenie problemu dieselov nijako neovplyvnuje riesenie problemu s fajcenim, obe problemy mozu byt kludne adresovane naraz.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ak by si sa nechcel iba hadat ale by si aj rozmyslal, tak by ti doslo, ze fajcenie sa neriesi lebo z toho ma stat $$$ Jebat tych 50000 ludi co na to zomru, podme radsej riesit 5000 co zomru na vyfuky z TDI.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. fajncenie sa riesi, ale nie celoplosnym zakazom. musi sa uvadzat na krabickach, ze skodi zdraviu, takze vsetci do toho idu informovani, predaj sa obmedzuje pre dospelych a po novom este nejake obrazky na to musia davat ci co.
2. nebavime sa o tom, ci sa fajcenie riesi, alebo neriesi, ty tvrdis, ze nemame riesit skodlivy deasel, lebo existuju cigarety.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a uz ma prestava tato "diskusia" bavit, takze posledny prispevok. Ja ti tu pisem o tom, ze ked sa ma bojovat proti dieslom, tak treba zacat u nakladakov, lebo vypustaju viac! Koncim na tuto temu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nakladiaky sa v mestach zdrzuju malo a na vacsine uzemi miest maju zakazany pristup. cize tam problem nevidim. udrzat diesle mimo mesta je dostacujuce risenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

este k bodu 1. pridaj zakazy v restauraciach, na zastavkach a inych verejnych priestranstvach, cize bojuje sa aj s tym, aby dym fajciarov nefajciari dychat nemuseli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby sa stym bojovalo, tak nefajci polovica 9takov na ZS. To je moj skromny odhad, urcite sa da najst nejaka statistika.. Fajciarom treba dat minimalne 2x odvody do zdravotnej a ak mas <18, tak napriklad nedostanes vodicak do 25ky. Alebo nejaky iny relevantny trest..
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved polovica 9takov nefajci
Odpovedať Hodnotiť:
 

Problémom ojazdených starších áut je ale to, že sa na nich už pomaly nedá cestovať do západnej Európy bez rizika pokuty. A inak to už nebude.

Snáď postupne klesne cena elektrických áut, stúpne aspoň mierne ich dojazd a zvýši sa počet staníc pre dobíjanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, dlouho nabíjet na dovolený je horor pro každého, tedy ne pro ty, co rádi každých 100-200 km spí 2 a více hodiny (než se auto nabije). Přemýšlej :)
Hochu, asi ve svém nízkém věku nechápeš, že jaxi některé charakteristiky jsou důležitější než jiné, že :)
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

svedkovi elonovmu zrazu vadi doba nabijania :)

ked ropaci pi cu ju na pomale nabijanie tesly v porovnani s tankovanim, tak svedkovia elonovi to odbiju tym, ze ved treba si popri jazde aj oddychnut a pod. a zrazu svedkovia kritizuju ine eauta ked maju pomalsie nabijanie ako tesla :):):)


Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Normálny človek (8hodín robota, deti, žena) nemôže jazdiť 800km denné ale 30km.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ani jedno zo spomínaných áut nie je ani náhodou určené pre bežného spotrebiteľa a to nie len z pohľadu chudobných Slovákov (aj keď tí veľmi radi kupujú autá na ktoré nemajú).
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

kdo se baví o běžných spotřebitelů, bavíme se o běžném používání
nauč se chápat text :)
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Sorry, že som taký nechápavý - to bude tou češtinou. Ja som si asi zle preložil tvoj druhý odsek "Druhé místo je stále horor pro běžné spotřebitele." Ale už teraz viem: "pro běžné spotřebitele" znamená po slovensky "pre bežné používanie". Ešte raz sorry za môj nemiestny komentár.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

ze spocitat si 1+1 bude take narocne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Opäť potvrdili, že elektromobil nie je vhodný ako náhrada za bežné benzínové / dieselové auto pre bežného človeka - katastrofálny dojazd, dlhé nabíjanie, vysoká cena a z toho všetkého vyplývajúci hrozný pomer cena/výkon. zatiaľ si to môžu dovoliť len boháči ako doplnkové - druhé auto a výstrelok.
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

Pál dinosaury, zabi ľudstvo. Potom sa nakŕm peniazmi, čo si ušetril.
Rovnako aj páliť les je lacnejšie ako kúriť tepelným čerpadlom. Alebo vyrábať elektrinu z uhlia oproti udržatelným zdrojom.
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

Tak veru, pravdu mas, vdaka bohu, ze nam elektrina na nabitie E-auta pada z neba a je uplne eko, bio super friendly.
Srandista :-))))
Odpovedať Známka: 4.9 Hodnotiť:
 

Hej, len volako vsetci zabudaju, ze spalovacie motory nevypustaju len vlastne spaliny, treba do toho zaratat celu enviromentalnu zataz vyroby a transportu paliva az do nadrze, aby to bolo naozaj porovnatelne.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

toto vzdy nejaky osvieteny clovek hodi do diskusie a aj tak ho nikto nepocuva. lebo ludia nediskutuju podla realnych pre a proti ale iba podla presvedcenia...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Confirmation bias, nic viac. Rozmyslanie je hold najtazsia robota.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To je priekazne zaverom vyskumu vedcov, ktory pri pozerani Baywatchu neskusali nerozmyslat nad ruzovym slonom.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Comu "holdujes" ?
to ceske slovo je "holt", google ti vysvetli... :-)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Google ti uz zrejme vysvetlil kadeco, len kde pobrat viac rozumu ti neporadil. Nemam nic k teme, tak aspon kopnem do toho ako pises.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

K teme mam ako uzivatel elektrickeho auta dost. Ale radsej nepouzivaj ako "suteren" vyrazy, ktore nevies ani napisat :-)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Opat super prispevok k teme, a celkovo na mna posobis ako uzasny clovek. Esteze su na internete takyto ludia, inac by sme my nevzdelanci nevedeli ani co je to Google a ani ako sa pouziva a nieto este co sa ako pise. Hned je na svete krajsie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No nevyzeráš, žeby si svetu veľa krásy priniesol.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

No len toto iste plati aj pre tie elektrombily. Elektrina sa stale totiz vyraba z uhlia, zemenho plynu a uranu. Atomky su samozrejme najefektivnejsie a s poriesenim odpadu bezkonkurencne. Nic vsak nieje idealne.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Atómky nie sú až tak efektívne elektrárne (38%) - efektívne sú vodné elektrárne (85-90%). Odpad z atómiek je neriešiteľný a extrémne drahý a nebezpečný problém. Uhoľné elektrárne (32% - 42%) majú lepšie filtre a nečmudia pod oknom každého mesta.

BTW: Since the energy release rate in nuclear fission is extremely high, the energy transferred to steam is a very small percentage - only around 0.7 %. This makes the overall plant efficiency only around 0.27 %.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ako si prišiel na to percento u atómiek??? Keď tam sa dokáže palivo využiť iba z niekoľkých percent, tuším že 6% z celkovej energie palivových tyčí...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

>Odpad z atómiek je neriešiteľný a extrémne drahý a nebezpečný problém.

en.wikipedia.org/wiki/Breeder_reactor
en.wikipedia.org/wiki/Generation_IV_reactor

dovzdelaj sa
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej, len volako vsetci zabudaju, ze elektromobily sice nevypustaju vlastne spaliny, ale treba do toho zaratat celu enviromentalnu zataz vyroby a transportu akumulatorov, aby to bolo naozaj porovnatelne.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

A treba do toho samozrejme zaratat aj celu enviromentalnu zataz vyroby a prevadzky vozidiel na fosilne paliva, nakolko elektromobily su prezentovana ako ich ekologicka alternativa, z coho jasne vyplyva, ze by bez nich vobec neboli a teda na nich oficialne zavisia, co je pri vypocte nutne brat do uvahy a oddcitat predmetnu zataz pri kalkulacii celkovej sumy zataze na opacnej strane.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Toto je asi 1.x čo má tvoj príspevok hlavu a aj pätu. Navyše celkom rozumný názor. Máš odo mňa +
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

identicky to iste tvrdenie plati pre spalovacie motory
Odpovedať Hodnotiť:
 

PS myslis ze samotna vyroba nafty a benzinu z ropy je ekologicka ??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nerád to hovorím, ale si úplný dement :) Keď niekam cestuješ, tak máš každé tri hodiny čas čakať vyše hodiny na dobitie? A postupne stále častejšie? Batéria má počet nabíjacích cyklov, ktorý je zatiaľ pomerne nízky. Navyše cena týchto áut je 2x - 3x cena dostupných áut pre bežných ľudí. Áha, pánko je rozmaznaný synáčik bohatých rodičov, ktorí mu kúpia hračku :) A ozaj, vieš, ako ekologicky sa vyrábajú a likvidujú akumulátory? :)
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Nerád to hovorím, ale si úplný dement.
Naozaj si mysolis ze ak casto daleko cestujem tak si nedam aspon 30-40 min pauzu aby som sa po stovkach KM nevybural ??
Tych zvysnych extra 20 min ma nezabije, unava by mohla.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lžeš, nicméně jediné auto je vhodné jako náhrada, a to je jen Tesla, která to dokázala tím faktem, že brzy dosáhne už 50% podílu luxusních velkých sedanů v USA a EU.

Fakta ovládnutí tohoto segmentu dokazují, že se hluboce mýlíš.
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

tesla predala minuly rok celosvetovo 70k aut, a to je podla teba 50% trhovy podiel???? Taky Ford predal 6,7M aut. Tesla je len kvapka v mori.




Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

ty asi moc nechápeš, co znamená slovo "segment", že? :)
ty asi moc ani nechápeš, že auta jsou zařazena do tříd, že :)
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

ok.. iba mercedes AMG divizia co su superluxusne auta predali minuly rok 68k aut - skoro tolko co tesla. Keby hned nebol nikto iny na trhu, tak by tesla mohla mat 50%. Ferrari ale hned predalo 7700 kusov... Cize nie, tesla nema 50% v luxusnych autach!
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Ale roob veď ho nechaj. Si všimni že čo jeho príspevok to kokotina. Na neho sa neoplatí ani len reagovať...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ty mu v IQ<50 zdatně sekudnuješ, taky ani neumíš číst a snadno zaměňuješ "luxusní auta" za další třídu "luxusní velký sedan"

vychodili jste vy 2 a většina, co ti dala + vůbec základku, když ani neumíte číst? :)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

2016 sales
S-class 33k
A/S8 10k
7'er 26k
a to je len US+EU

inb4 pepo krici ze to nie su luxusne velke sedany :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

bože, ty máš IQ dětí 3 let :) tak znovu, "Luxusní velký sedan". Bože, tys snad nevyhodil ani základku, že neumíš číst :)
goo.gl/X7xkwk
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

test pri 105kmh, a keby siel pomalsie tak spotreba este lepsia(sice dojdem do ciela o dva dni, ale spotrebu budem mat rekordnu).
No parada.
Viacej by ma zaujimala spotreba pri 140kmh.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Paci:
http://dopice.sk/k0r
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dik, sice to tam nie je ale pri 140kmh je dojazd cca 175mil co je 280km. Ak je ten graf dalej konstatny, tak ak clovek pojde 200kmh p nemeckej dialnici tak ak prejde 150km tak si moze gratulovat:).

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

nikto ta nenuti kupovat prave tento model
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A to ked pichnem nabijacku do zhavica v tesle a pripojim do nabijania auta.. perpetum automobilllle~~
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

... keby nemalo karoseriu z hlinika ale z uhlikoveho vkalna ...
.. keby nemal zapnute svetla ...
.. keby mal odlahcene skla .....

... kebyzmus ....

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Sice by to mozno trochu pomohlo, ale keby sa tam dal dvoj-trojlitrovy diesel, bolo by zvysenie priekaznejsie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

KEBY konecne vytiahli zo suflikov tie baterky, ktore nechcu svetu ukazat pokial tazia ropu...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Jeho najvacsi problem je dostupnost. Tesle sa dostupnost casom zlepsi, pocitam niekedy v roku 2019 ale Bolt je nechcene dieta a nikdy sa nebude vyrabat vo velkych seriach. Inak by velmi pekne konkuroval TM3
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

keby to nechcene dieta si vedelo na seba zarobit tak sa vyraba vo velkych seriach :)

uvidime ako bude tesla na tom ekonomicky a ci bude vediet uz konecne generovat zisk, naklady na TM3 okresali na totalnu kost az tak, ze ak by taky primitivny interier predstavila zabehnuta automobilka tak sa ludia pytaju ci je to auto urcene pre krajiny tretieho sveta a na zapade by to nikto nekupoval :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je ako porovnavat iOS a android
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A potom sme tu my, co jazdime na starych, roztrasenych spalovacich motoroch a sme spokojni - Windows Phone :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

preboha, to chceš akože porovnávať takmer zaniknutý systém s ďaleeeko majoritnou väčšinou???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, na porovnavanie ste tu vy, majorita :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Po čom sa budú predávať také ojazdené 5 ročné modely. Asi nebudu moc drahé.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tazko povedat. Napr S si drzi dost vysoku cenu. Lahko si to pozries cez hocijaky nemecky online autobazar ako mobile.sk alebo autoscout.de.

Problem ale je pre ludi ktory ocakavaju od tesly samojazdiace funcie. Vela z tych lacnejsich S ma stary hw na "autonomnu jazdu" a mam pocit, ze uz ho dalej nevyvyjaju a sustredia sa na HW2. A toto iste sa stane az pridu s HW3. A prave toto je to cim si tesla ziskala vela ludi. Btw. nie je mozne upgradnut HW na samojazdiace funcie do aktualneho modelu.

Takto sa ku tomu vyjadril Elon cez twitter: "Unfortunately, that would require stripping down the entire car and replacing 300+ parts. Wish there was an easy way."
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vysoku cenu si drzia lebo ich je nedostatok, ale ked bude trh nasyteny tak ceny jazdenych eaut pojdu hlboko dole, lebo kto uz bude do 8-10 rocneho auta kupovat novu baterku v cene 1/3 noveho auta?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Je velky predpoklad, ze za tych 8-10 rokov bude baterka o dost lacnejsia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

predpoklady sa nie vzdy plnia :)

a aj keby stala polovicu stale to bude vyznamna polozka ktoru do stareho auta nikto neda

je naivne si mysliet, ze ta cena klesne na 10-20% terajsej

len aby sa nestalo, ze pride k zlomu a ceny zacnu stupat
ceny surovin na vyrobu baterii stupaju a dost prudko a ak by naozaj prislo k boomu eaut tak vystrelia do obrovskych vysok
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak by stala polovicu tak by to bolo kolko 4 - 6k? Myslim, ze to nie je takze zle (kedze stale budes jazdit lacnejsie ako na filne paliva).

Napr teraz som na mojom aute menil DPF + dva predne chladice (v zasade obycajny ventilator) + elektorventil na turbo a vyslo to skoro 2k. V zasade cca 30% zo zostatkovej ceny auta ...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

6k do 8-10 rocneho auta je dost
samozrejme to zalezi od toho do akeho auta :) ale problem je, ze ta baterka bude rovnako draha aj do luxusneho a aj do lacneho

a dalsia vec, ci tych 6k bude len cena samotnej baterky, alebo v tom bude uz aj cena za jej vymenu

a az tak lacno sa nejazdi ako to tu niekto prezentuje
vcera som pozeral priamo na strankach tesly ako je to so spotrebou a pri 130km/h je to 250wh/km a ked ratam ucinnost nabijania 80%(realne testovane, ziadne papierove udaje) tak to mas 300wh/km 3.6e/100km za idealnych podmienok, ze nemusis kurit a ani klimu
na dieslaku to spravis za 6-7euro
cize sa ti to vrati za 170 000km a to vacsina ludi co kupuje jazdenky na tom aute nenajazdi

a samozrejme ak budes tankovat na verjnych nabijackach tak to uz mas pomaly za cenu dieslaka
prirataj ktomu straty v zime kedy za jednu noc(cize ani nie 24h) pri -15 ide kapacita dole o +-20kwh(to mam z rozhovoru jedneho fanusika a majitela tesly), takze nie vsetko je take ruzove ako svedkovia elonovi tvrdia
Odpovedať Hodnotiť:
 

baterky tiez pojdu dole
Odpovedať Hodnotiť:
 

General Motors mal EV1 uz v rokoch 1996-1999. Potom zistili, ze je to este skoro vytiahnut takyto elektromobil na trh pre ludi..., tak ich zosrotovali. Staci pohladat na webe dokument "Who killed the electric car".
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

MAs male poznatky z historie, prve funkcne cisto elektricke auta uz boli skonstruovane v 19. storoci
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

vsak tvoj a jeho prispevok sa nijako nebiju :D
to, co pisal on, absolutne nesuvisi s tym, co si napisal ty.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Elektrarne vzdy provokuju :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak. Veľmi dobrý dokument. Elektrické autá sú pre ropné megakorporácie hrozbou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ropné megakorporácie aktualne skupuju lithiove bane :-)
iba sa pretransformuju, nic sa im nestane
Odpovedať Hodnotiť:
 

Open Ampera :) cabrio...
Odpovedať Hodnotiť:
 

... nechcem byt vulgarny ... ale .. davaju peniaze na vedu a vyskum .. co tak zistovat energeticke hodnoty ludskych plynov (samozrejme treba vyskusat rozne poraviny a tekutiny ) a ich vyuzitie pri spalovani .. 10 rokov zradla a pita zadarmo ... ??
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4_EV

Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem preco ale napada ma porovnanie iphone a android :D tesla je krajsia, ma lepsi image je ovela futuristickejsia ale v podstate nicim nad amperou nevinika aspon na papiery rovnako ako android vs iphone, ale aj tak je iphone 2x tak drahy ( velmi zjednodusene povedane ) a aj tak sa predava ovela viac.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Mna nic a nikto nenapada, inak by som volal policiu :-)
Mne ale napadlo, ze ak by si dal korektne argumenty a Tvoj prispevok by mal myslienkovu hodnotu tak by som Ti dal plus.

PS inak skoda, ovocinarov tiez nemusim :-)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bratova jazdena Octavia combi TDI metla vsehrab na hlinach z roku 1999 s minimalne 200Kkm (ktovie kolko naozaj) porazila v dojazde Mercedes S AMG 18 valec hexaturbo.

Nielenze porazila - ona dokonca pri jazde 50kmh na dialnici v tychto horucavach - a to s klimou (sice nejde, ale zapnuta bola!) - prekonala 3-nasobne dojazd tohto 10x drahsieho auta.

Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

asi tak :D

Uz nikdy viac Mercedes. Je to odpad. A este k tomu predrazeny.

A dokonca minule som videl v zime zaviaznuty - a to sme my na znackovych HongTingTungLing zimnych pneumatikach nemali ziaden problem.

A to mame obycajnu Octaviu!

A zakazal by som vsetky auta nad 20KE. Ked mne staci zakladna Octavia preco by mal mat niekto Porsche, BMW, ci dokonca jachtu!
/s


Mne by je zajimalo vodkud se ty kurwy sikmooki dovedeli, ze ja mam tady cihlovnu.


Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Bavi ma tvoja ironia a chvilku som mal az pocit, ze to myslis vazne. Bravo!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vráťme 50 km/h späť na diaľnice!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za "ty kurwy" mas odo mna "-"
Odpovedať Hodnotiť:
 

open open open open
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tymto autom sa realne neda cestovat na dlhsie trasy. Momentane vyuzitie je pre toho kto ma dom, da si zriadit pripojku u seba doma a beha tym do prace a spat, lenze pri tej cene ako uz bolo spomenute sa to nezaplati aj ked rozdiel pri cene za km je znacny. Kym nebude bezne male rodinne auto stat do 15k je to o nicom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby neboli hlupaci, tak spravia unifikovane baterie pre vsetky auta => nemusel by si kupovat bateriu, mohol by si ju prenajimat za nejaky rocny poplatok. Ked chces, doma nabijas, ked chces prides na "cerpaciu stanicu" a tam ti daky robot vymeni za 5 minut cerstvu nabitu, ides dalej. Odpadli by problemy s rychlonabijanim, auto by radikalne zlacnelo. Platil by si ale rocny poplatok.. alebo by sa to vobec nemohlo dobijat doma a platil by si za vymenu baterie. Vselico by sa dalo, takto ako to je, je to pre 90% populacie nezaujimave
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Lenze to co pises, je presne priemerna americka domacnost, s tym, ze maju 2-3 auta. Takze ja s tym problem nevidim. ELektricka auta uz maju relane uplatnenie ako druhe tretie auto do domacnosti. Jedine, na com treba popracovat je stale cena. Ale dojazdovo to uplne staci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie nemaju realne uplatnenie ako druhe-tretie auto
ano da sa s tym jazdit, ale clovek nemoze pocitat ekonomicku stranku toho auta, lebo ta je vzhladom na vysoku obstaravaciu cenu oproti spalovakom absolutne nevyhodna
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto a kedy povedal celkom vážne, že tieto typy elektromobilov sú ekologické?!
A v čom prosím vás sú ekologické???
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Keď už, tak žiadny automobil nie je ekologický. Ekologické môžu byť max tak kone. Alebo osly.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ekologickí osli hýkajú: tesláááá, tesláááá!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Páči sa mi, že ste použili personifikovaný tvar osla. V tomto prípade to bolo vhodné. Nie ako v názve tohto článku http://www.dsl.sk/article.php?article=19911

Naproti tomu mám obavy, že sloveso 'hýkať' v spisovnej slovenčine neexistuje. Pri googlení som narazil na toto https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Hejkal :D

(Prepáčte mi, že som uhol z témy, cestujem busom a nemám nič iné na práci.)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár