|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
3.8.2017 11:01
Tak tipujem ze kopa z nich si proste povedala ze 50 tisic nie je 35 tisic.
Dalsi sa tam zapisali skor ako spekulanti(kupia a hnd predaju inym nadrzanym), ale tiez asi prehodnotili ze tak drahe auto nebude lahke potom predat so ziskom.
A kadejake ine dovody.
Kazdopadne aj 460 tisic objednavok je sakra vela a som velmi zvedavy do kedy to chcu dodat(5 rokov).
|
|
No čo už
Od: Hamster
|
Pridané:
3.8.2017 11:06
No trochu škaredé a dosť predražené auto...
|
|
Re: No čo už
Od: siirii
|
Pridané:
3.8.2017 11:34
Predražené? Koľko by malo stáť toto auto podľa DSL.sk diskusného experta? $5 000?
|
|
Re: No čo už
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 11:58
Vies, veci maju svoju cenu a svoju hodnotu.
Predrazene sa nazyvaju vtedy, ked medzi cenou a hodnotou je prilis velky rozdiel v neprospech kupujuceho.
Moze byt vec, ktora je draha, ale jej hodnota zodpoveda cene. Takisto moze byt vec, ktora je lacna, ale stale je predrazena.
Komprende?
|
|
Re: No čo už
Od reg.: roob_
|
Pridané:
3.8.2017 12:02
predrazenost je vzdy relativna voci konkurencii. Ked T3 za 35k prejde 300km a cojaviem Leaf s 300km bude stat 10k, tak tesla je predrazena...
|
|
Re: No čo už
Od reg.: roob_
|
Pridané:
3.8.2017 12:06
napr. galaxy s8 899€ - nevytoci skor volaneho, nenajde skor gps signal na navigacii, nejde 3x tolko baterka, nezosynchronizuje lepsie/rychlejsie gugel kalendar s pocitacom.. predrazena velka lopata.
|
|
Re: No čo už
Od: bzano
|
Pridané:
3.8.2017 13:11
s8 stojí 600€
|
|
Re: No čo už
Od: ccccccccccc
|
Pridané:
3.8.2017 14:05
Takto sa to nerobí.
Normálna firma by ti zálohu nevrátila.
Kto to ķedy počul.
|
|
Re: No čo už
Od: fihaaaa
|
Pridané:
3.8.2017 14:13
Ešte keby sa dal rezeň vypražiť bez oleja a rakoviny, bol by som úplne spokojný.
|
|
Re: No čo už
Od: kajnsmetke
|
Pridané:
4.8.2017 4:07
mozesh ho vyprazit na tuku. a ani raka k tomu netpotrebujesh. ;)
|
|
Re: No čo už
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 12:21
Za 35 mozes mat superb alebo mazdu 6, alebo bmw 3er, ktore ta na jedno natankovanie odvezu nasobne tak daleko a s daleko vacsim pohodlim.
|
|
Re: No čo už
Od reg.: roob_
|
Pridané:
3.8.2017 12:29
35 to je v USA bez dane a superb combi l&c stoji 44. Ale eauto by si fakt mal porovnavat s eautom...
|
|
Re: No čo už
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 13:07
Superb L&K kombi stoji 44 s DPH, model 3 nie je kombi a L&K ma vybavu, o ktorej model 3 moze snivat. Pokial by si vsak chcel este nieco drahsie, tak vyberaj Sportline.
A ako normalny, mainstreamovy, nehipster zakaznik chcem odviezt, s nejakym pohodlim, za nejaky cas a za nejaku cenu. Ci to jazdi na benzin, naftu, elektro alebo prdy jednorozcov ma zaujima len do tej miery, kolko ma vyjde benzin, nafta, elektro alebo prdy jednorozcov na nejaku jednotku prejdenej trasy, napr. 100 km. Toto sa odzrkadli v polozke "nejaka cena". Takze zoberiem tieto faktory no a momentalne eauta stracaju na vsetkych troch (ano, jazdenie je lacnejsie, zatial, kym to nie je zdanene ako ICE paliva, ale pociatocna investicia je vyrazne vacsia).
|
|
Re: No čo už
Od: Tup
|
Pridané:
3.8.2017 13:13
ako neviem, čakal si že z tento sedan vydajú ako kombi? chápem, niekomu vyhovuje SUV, niekomu hatchback, niekomu kombi, niekomu mikrobus. Pre týchto ľudí nie je Model 3 určený. Je pre tých, ktorý chcú sedan a tam je vysoko konkurencieschopný. To je ako keby si Mercedes S porovnával s minibusom podľa počtu ľudí, koľko dokáže odviesť, lebo to je pre teba dôležité a nie luxus a tým pádom Mercedes S je prepadák.
čo sa týka spotreby, rátaj že ušetríš cca 10 000€ za 200 000km. Čiže Model 3 porovnávať skôr s 25 tisícovými autami a povedz mi, ako v tom segmente nie je konkurencieschopne
|
|
Re: No čo už
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 13:35
Citame s porozumenim.
Chalan vytiahol cenu kombi superbu a porovnaval to s modelom 3. Pre tych, co nevedia, superb ma aj sedan, kombi je drahsi.
Pri porovnavani ceny spotreby nemozes vychadzat z dnesnych cien. Cim bude elektro popularnejsie -> tym viac zdrazie. Ziadny stat nenecha vypadok na spotrebnych daniach za paliva len tak. Takze az najazdis 200k km, pomer cien bude niekde uplne inde.
A to zatial zanedbavame casovu hodnotu penazi. 10k EUR je cennejsie dnes, ako o par rokov (povedzme si rovno, cielovke Modelu 3 s jej dojazdom to chvilu potrva), ked najazdis 200k km.
|
|
Podarilo sa im nemožné
Od: snívam
|
Pridané:
3.8.2017 14:10
Perfektne auto, škoda že nanho nemám.
Žiadne iné auto by som nechcel.
Lepšie ako Tesla S pre mňa.
|
|
Re: Podarilo sa im nemožné
Od: hanba
|
Pridané:
3.8.2017 14:33
Sa pozri na každom parkovacom mieste je flak z oleja.
Také vraky jazdia na Slovensku.
|
|
Re: No čo už
Od: Tup
|
Pridané:
3.8.2017 22:29
čím pôjde cena elektriny vyššie, tým viac sa oplatí solar. Aktuálne vieš mať 10 ročnú návratnosť bez dotácií, ak by cena elektriny išla 2x vyššie, 5 ročná návratnosť.
Známy dal 12 000km za prvý mesiac s Teslou. Neviem prečo by to malo byť obmedzujúce. Samozrejme ak jazdíš 5000km ročne, asi veľa na elektrike neušetríš
|
|
Re: No čo už
Od: boris11
|
Pridané:
3.8.2017 14:23
asi tazko usetris 10000 euro na 200000km a dost zalezi aj od toho za kolko to stihnes najazdit aby sa ti nestalo, ze ti baterka skape na starobu :)
naftak mozes ratat spotrebu 5 l/100km takze za 200k km to mas pri dnesnych cenach 5*2000*1=10k euro a kde "tankujes" elektrinu zadarmo? :)
ak budes nabijat vyhradne doma pri cene povedzme 12centov/kwh a budes jazdit s velmi lahkou nohou, auto budes mat v treskucich zimach vo vyhrievanej garazi tak ta to bude stat 20*.12*20000= 4800 euro
no ale ak budes nabijat u sukromnikov tak sa priprav, ze usetris velke gulove ved aj ludomil elon pyta 0.2e/kwh na svojej nabijacke :)
a nezabudaj, cas su peniaze :) kto ti zaplati pol alebo hodinu na nabijacke?
no a cele toto setrenie na cene energie skonci ked si staty uvedomia, ze prichadzaju o spotrebnu dan z PHM
|
|
Re: No čo už
Od: dobre sa to vyvíja
|
Pridané:
3.8.2017 14:29
Našťastie väčšina sveta niesu česi čosi pro korunu vrtat koleno nechá.
Pokrok nezastavíš a tento raz to možno bude bez obetí.
|
|
Re: No čo už
Od: dhxhfhn
|
Pridané:
3.8.2017 14:48
vravel už Adolf Hitler, keď staval ďiaľnice...
|
|
Re: No čo už
Od: VW hviezda smrti
|
Pridané:
3.8.2017 16:10
Automobilový priemysel už zabil viac ľudí ako Adolf.
|
|
Re: No čo už
Od: auto-man
|
Pridané:
3.8.2017 19:47
preto dal Adolf prikaz na zalozenie automobilky.
|
|
Re: No čo už
Od: Tup
|
Pridané:
3.8.2017 22:26
zaujímavé výpočty, až na to, že cena dieselu nikde nie je 1€, spotreba Modelu 3 je 200Wh/km pri jazde plyn/brzda, zatiaľ čo 5l celoročne (najmä v meste so studeným motorom) dosiahneš na dieseli jedine jazdením jak dôchodca na max. 2l dieseli so zrýchlením 8 sekúnd. Dajme kúsok reálnejšie čísla:
6l spotreba pri normálnej jazde a často aj studenom motore + v lete klíme na aspoň 3l BMW 3ke * 1,2€ za l = 7,2€ na 100km = 14 400€ na 200 000km
Model 3 ma oficiálnu spotrebu cca 140Wh/km, nech dáš 160 * 0,12 = 3840€. 10 600€ rozdiel. Nabíjaš doma a keď budú chcieť dať spotrebnú daň, dáš si solar. btw: moja baterka na 100 000km ide jak nová - 600 dá určite v pohode
a nezabúdaj, čas sú peniaze a každý druhý týždeň byť na čerpacej stanici nie je žiadna sláva, keď nabíjať vieš aj doma.
|
|
Re: No čo už
Od: boris11
|
Pridané:
3.8.2017 23:52
140kwh/km? hej dolu kopcom :)
model 3 bez rekuperacie energie na prednej naprave sa ani nahodou nemoze dostat na priemernu spotrebu 140kwh/km
a ked uz chces davat realnejsie cisla, tak co tak strata pri velkych teplotach? tam bude treba tie baterky chladit ci jazdis, alebo nie a to iste pri minusovych teplotach
nejak tesla nadsenec robil rozhovor pre hospodarske noviny a buchol tam zaujimave cislo ked mu za noc pri -15 zrazu tesla ukazovala o 100km nizsi dojazd
a nie kazdy ma vyhrievanu garaz, to je skor mizive percento
no zaujimave, ze pri dieseli chces davat realnu spotrebu a pri defacto neexistujucom aute sa uspokojis s oficialnou propagandou :) kde je zapocitana klima, kde je zapocitane vykurovanie? :)
a 1.2e za naftu, to kde tankujes? :)
baterka nema problem so 100k km baterka bude mat problem so starobou 8-10 rokov a koniec
muska dava do tych auticok obycajne lionky takze darmo sa budes modlit dlhsie sa nedoziju
|
|
Re: No čo už
Od: battery-man
|
Pridané:
4.8.2017 7:33
baterku chladis furt - ci pri nabijani alebo pri vybijani. pri takejto ozrute mas velke stratove teplo, keby si nechladil, tak naboptna.
co sa tyka bateriek a nizkych teplot - to je fakt. pri nizkej teplote tratis, ovsem rovnako rychlo ju aj vyhrejes na prevadzkovu teplotu.
ad staroba - treba zvazit, ze ta baterka neni nieco jako mikrotuzka do ovladaca - ma to vlastne ecu, mrte vela cidiel a senzorov, vodne chladenie + vysoky ip rating na vodu a prach. a akonahle odide nejaky dolezity podporny system, bateria je automaticky vyhodnotena jako nebezpecna a musi sa okamzite vymenit (je jedno, ci je "dobra" alebo nie)
a to je 12.000 euro v pripade tesly.
|
|
Re: No čo už
Od: boris11
|
Pridané:
3.8.2017 23:59
stat nebude chciet spotrebnu dan, stat zavedie celoplosne myto a tomu sa nejakym solarom nevyhnes
|
|
Re: No čo už
Od: Sbfhv
|
Pridané:
4.8.2017 13:14
A spalovaku ešte treba pripočítať olej, olejové filtre a palivove filtre.
|
|
Re: No čo už
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
4.8.2017 13:39
Tieto polozky su zaokruhlovacia chyba.
|
|
Re: No čo už
Od: Trololo
|
Pridané:
3.8.2017 13:34
Ani Fiat Multipla nie je kombi a pritom po nej tuzim uz od detstva.
|
|
Re: No čo už
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
3.8.2017 14:22
Vymenil som X6ku za multiplu aby svokra mohla sediet s nami vpredu.
|
|
Re: No čo už
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
3.8.2017 14:53
Podla oficialnych statistik to sance znacne zvysuje, ale treba trafit uplne presne.
|
|
Re: No čo už
Od: Ateraz
|
Pridané:
4.8.2017 8:24
A teraz ti ostala iba svokra, zena je fuč
|
|
Re: No čo už
Od: siirii
|
Pridané:
3.8.2017 12:33
"s daleko vacsim pohodlim" - usudzuješ podľa čoho konkrétne?
Dojazd je faktor, ktorý niekoho zaujíma a niekoho nie. Kto potrebuje denne prejsť 1000 km, Teslu si nekúpi. Jednoduché, nie?
|
|
Re: No čo už
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 13:12
Tiez nepotrebujem jazdit 1000 km denne, ale raz mesacne 800 km tam a dalsich 800 km naspat potrebujem. No a ked to viem urobit za 7 hodin (jedno natankovanie, jazda na jeden zatah, aj s casom stravenym na mytniciach a dodrziavanim MPR), tak preco by som to zbytocne natahoval?
Okrem toho, nemaju ekohipsteri jazdit bicyklom? Preco sa vobec montuju do aut?
|
|
Re: No čo už
Od: gertrudo
|
Pridané:
3.8.2017 13:32
Ty akoze minimalne raz za cestu nestojis minimalne hodinu na pumpe?
To bola inak ironia, zastancovia eaut radi pisu ako ludia bezne stoja na pumpach hodinu, pritom realita je taka ze hodinu na pumpe stoji malokto(vsak naco by to robil).
|
|
Re: No čo už
Od: asdfa
|
Pridané:
3.8.2017 13:36
nj, a to hodina za predpokladu ze budes mat volne miesto na nabijanie :)
ak sa to masovo rozsiri, neni mozne mat tolko nabijacich stanic na benzinke...jedine teda ak by to nabijanie trvalo do 5-10min, co je viac scifi ako to ze existuje astar seran
|
|
Re: No čo už
Od: slecna.l
|
Pridané:
3.8.2017 13:58
Referencia na Astara Serana je nepatricna; mam jeho vizitku.
|
|
Re: No čo už
Od: Astarov pohrobok
|
Pridané:
3.8.2017 15:57
Priamo od Bendu? :)))
|
|
Re: No čo už
Od: Lyta
|
Pridané:
3.8.2017 16:04
Benda ted bývá na 5.tom poschodí, na sídlisku vo Zvolene!
marha!
..ale hygienikom zavolám, hasičom, hygienikom volám, tu nebude bývat, vyjebú ho z bytu, sa mu tu mravce sa mu kotia, chodia hore-dole, sa tu jebú
|
|
Re: No čo už
Od: Kufer
|
Pridané:
3.8.2017 13:45
Myslis pri ceste z TT do BA? Lebo napr. pri takej 800 - 1000 km si tie dve prestavky po cca 20 - 30 minut dam (bezne).
Ale Teslu by som aj tak nechcel.
|
|
Re: No čo už
Od: Gertrudo
|
Pridané:
3.8.2017 14:01
Presne tak 20-30min je realny bezny cas. Ked budes musiet stat hodinu, polhodinu z toho budes nadavat a smutne pozerat na typka co si za 5min natankuje a odfrci.
|
|
Re: No čo už
Od: VW hviezda smrti
|
Pridané:
3.8.2017 14:19
Odsmradí.
A nadávam každé rano na smrad z áut.
|
|
Re: No čo už
Od: dddf
|
Pridané:
3.8.2017 14:48
Ja sa vystim za par sekund, nepotrebujem na to hodinu.
|
|
Re: No čo už
Od: trapko
|
Pridané:
3.8.2017 17:40
Tak si kúp fosilak a otravuj atmosferu.
Uži si chemoterapiu.
|
|
Re: No čo už
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 19:35
Hej, pretoze elektrina sa vyraba z ruzovych lupienkov a vobec nie z uhlia, mazutu a plynu.
|
|
Re: No čo už
Od: Sbfhv
|
Pridané:
3.8.2017 20:57
Prr Slovensko má iba 10.1% elekriny vyrobenej s emisiami (uhlie, biomasa) vodné 10.3% a jadro 79.6% takže ružové lupienky niesu až tak scestné :D
|
|
Re: No čo už
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 21:20
Na Slovensku sa zase tych Tesiel az tolko nepreda. Okrem toho sme v top 5 vo vyrobe jadrovej energie. To je presne ta zla, ktoru pokrokovy Zapad zacal rusit.
Skus pozriet energeticky mix v domovskej krajine Tesly. Alebo radsej nie, ked nechces zaplakat.
|
|
Re: No čo už
Od: dj_v
|
Pridané:
4.8.2017 7:18
Mochovce budu dostavane mozno skor ako dialnica. Potom budeme jadro vyvazat :)
Mokry sen
|
|
Re: No čo už
Od: dj_v
|
Pridané:
4.8.2017 11:14
Mochovce budu dostavane mozno skor ako dialnica. Potom budeme jadro vyvazat :)
Mokry sen
|
|
Re: No čo už
Od: Meno:
|
Pridané:
6.8.2017 13:34
Len tech. poznamka - nakolko netusim, odkial dane info mas.
Ja totiz na www.zse.sk
http://6b.cz/8mws
vidim, ze jadro ma podiel 54 %.
|
|
Re: No čo už
Od: Sbfhv
|
Pridané:
3.8.2017 20:57
https://www.seas.sk/zakladne-udaje
|
|
Re: No čo už
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 21:23
To mas iba vyrobenu, nie spotrebovanu.
Slovensko je cisty importer elektriny, uz od roku 2006.
|
|
Re: No čo už
Od: Sbfhv
|
Pridané:
4.8.2017 13:34
Presne od začiatku odstavovania V1 nanúteného nemeckými ekoteroristami ovládanéj EU chvala bohu že Mochovce sú pred dokončením tretí je hotový na 94,7 % a štvrtý 82,8 % spustenie 2018/19 a plánuje sa nový 1000+ MW Gen 3+ blok Bohunice.
|
|
Re: No čo už
Od: XMen
|
Pridané:
3.8.2017 14:43
No ja som uz stal, ked tam prisla cisterna a pumpa bola offline a kazdych 5 minut mi hovorili ze sa 5 minut otvoria. Zastancovia eaut uz na "pumpy" chodit nebudu vobec jedine tak v pripade ze idu dlhu trasu.
|
|
Re: No čo už
Od: XMen
|
Pridané:
3.8.2017 14:45
S rychlo dobijackou ako SC nemas problem. Naviac uz sa chystaju nove standardy rychlodobijaciek 3x vykonom oproti SC. Cize tych 500 km dobijes za 15 minut. Pri SC potrebujes asi 45, v zavislosti na vytazeni. Cize pre teba je tesla uplne idealna ale to zistis az neskor.
|
|
Re: No čo už
Od: Trololo
|
Pridané:
4.8.2017 12:16
Ale ved kde je problem, proste pre teba aktualny elektromobil nie je.
Vo svete sa rocne vyrobi okolo 80 - 90 milionov aut, ale z toho elektromobily nie su ani jedno percento. Pricom jeho vlastnosti by vyhovovali podstatne sirsej populacii. Napr ja dochadzam do prace 80km denne. A ~800km urobim tak raz za rok. Ak by som mal elektromobil, tak na tu jednu jazdu by som si ropaka pozical.
|
|
Re: No čo už
Od: LytaRyta
|
Pridané:
3.8.2017 14:42
"vačšie pohodlie" -= vůz kde može čuchat tie benzínové, /naftové výpary, smrad, (/vonu) zo zvačša umelohmotního interiéru, a ten studený puch z klímy,
a kde sa može v lete, (aaj na jar, na jesen) parit, (v tích výparoch z pohonních hmot, provozních kapalín), v 30 - 40tich stupnoch, jako v skleníku, ked ho nechá na hodku, - 2 odstavené na slnku..
|
|
Re: No čo už
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
3.8.2017 16:04
aj ty mas fabiu v plnej palbe na hlinach a v metle?
|
|
Re: No čo už
Od: Sipozri
|
Pridané:
3.8.2017 17:17
Tak si pozri, kolko stoji leaf nehovoriac o ostatnych parametroch
Leaf ma samojazdiace funkcie ?
|
|
Re: No čo už
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
3.8.2017 17:29
Z oficialne vyuzitelnych v premavke na verejnych komunikaciach statov EU mu nechyba ani jedna.
|
|
Re: No čo už
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.8.2017 8:47
samojazdiace funkcie su ta uplne najsamzbytocnejsia picovina na tom aute, ktore by kludne mohli vyhodit ako prve, keby potom stalo o 5-6-x tisic menej. Uz aj kontrola tlaku v pneu je lepsia vec a aj to je megapicovina.
|
|
Re: No čo už
Od: ParaNoik
|
Pridané:
3.8.2017 17:51
Asi budem jediný, ale budem s tebou súhlasiť.
U modelu 3 nevymysleli nič prevratného, len poskladali inak už fungujúce komponenty a plechy vyklepali do iného tvaru.
Tým nič netvrdím, a nezhadzujem to auto, lebo je to určite stále veľmi zaujímavé vozítko.
Ale koleso už vymyslené bolo a podaktorí sa stále tvária, že ho vymysleli práve oni a práve teraz a samozrejme vývoj toho kolesa niečo stál, preto tá cena - to je len analógia, pre tých čo to nepochopili.
Elonovi fandím, hypotéku treba splácať aj jemu. To čomu nefandím je táto demokracia, teda kapitalizmus ktorý si mnohí mýlia s demokraciou.
|
|
Re: No čo už
Od: siirii
|
Pridané:
3.8.2017 12:31
Áno presne tak. A nech sa na Model 3 pozriem z akéhokoľvek uhla pohľadu, predražená mi rozhodne nepríde.
|
|
Re: No čo už
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
3.8.2017 13:15
S ohladom na moznu diskriminaciu majitelov spalovacich ci vznetovnych motorov je minimalne v ramci EU nevyhnutna zmena mnozstva sposobilost jazdy vozidiel upravujucich vyhlasok, nakolko vplyv poctu nabijacich cyklov baterie na jazdne vlastnosi priekazne nemoze byt identifikovany hrdzavou nadrzou, takze vzhladom k moznosti vyuzivania je z urciteho uhla relativna i absolutna hodnota pomerne irelevantnym udajom.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: XMen
|
Pridané:
3.8.2017 11:08
Akych 50 tisic? To mozno bude stat ta Long Range verzia s dvoma motormi ale to asi nie. V Californii si mozes toto auto kupit pod 22 tisic cize lacnejsie nez rakovinomet od VW.
Na druhej strane je nie je dobre ze len tak malo ludi odvolalo svoje rezervacie. Lepsie by bolo keby auto malo rezervovanych len takych 50 tisic ludi lebo pri tomto cisle maju problem auto realne predavat aj po 2 rokoch a to vlastne moze byt aj velka nevyhoda Tesly.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: boris11
|
Pridané:
3.8.2017 11:23
tento rok tesle skoncia federalne danove ulavy na jej auta, takze v mnohych statoch(usa) sa budu kupovat za plnu cenu, lebo nie vsetky staty maju danove ulavy
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: XMen
|
Pridané:
3.8.2017 12:25
Napriek tomu to nebude stat 50 tisic dolarov. Co sa tyka dotacii tam sa to bude podla mna skor rozsirovat. Nikto nechce rakovinomety aby mu chodili blizko domu.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: VW hviezda smrti
|
Pridané:
3.8.2017 14:25
VW hviezda smrti to ešte nezdava, ešte veľa z nás si užije chemoterapiu.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: boris11
|
Pridané:
3.8.2017 14:26
a ved ja netvrdim, ze to bude stat 50k lenze ono mnoho ludi sa spoliehalo aj na tie dotacie a mysleli si, ze hlboko pod 35k dostanu super karu a pritom na 35k zacina len velmi okliestena verzia
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: XMen
|
Pridané:
3.8.2017 14:38
Neviem co ty uvazujes pod pojmom velmi okliestena verzia ale mne hned napadnu auta po 15000.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: olaola
|
Pridané:
3.8.2017 11:08
Většinu dodají už v roce 2018, dokonce jsou napřed oproti plánu, o to bych se nebál. Ale to auto za 35 tis. bez balíčků je skutečně podřadný kousek, to máš pravdu.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: XMen
|
Pridané:
3.8.2017 11:13
V com podradny?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: olaola
|
Pridané:
3.8.2017 11:16
že to krom dojezdu 300 km jako EV nic víc neumí ;)
to i moje auto 15 let starý je větší, přestože kratší, a zrychlení jen o 2 sekundy pomalejší (to mě tak nebere), a takový seženeš za polovinu nový dnes ;)
za 35 tis. to je šmejd, až od 60 tis. to začíná být zajímavý, ale to už je cena skoro luxusního vozu
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: XMen
|
Pridané:
3.8.2017 11:19
A vidis ja mam zas auto mensie nez TM3 a stalo viac nez TM3 po dotaciach v Kalifornii a to som este nemal vyssiu vybavu. Jedine na co sa da stazovat je ze TM3 nie je liftback ale ak niekto ocakaval napr. combi alebo nejaku obrovsku lod tak bol idiot, lebo Musk jasne povedal, ze to bude mensie auto. Tak co sa tu teraz ludia rozculuju? Kde su alternativy s vacsimi autami?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: siirii
|
Pridané:
3.8.2017 11:37
Nerozumiem tomu komentáru. V čom je problém? Že je Model 3 malý? Alebo že nemá vodotrysk? Či čo by ešte malo vedieť?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: olaola
|
Pridané:
3.8.2017 11:55
Ne, je větší, ale i tak je malý oproti konkurenci, co má dokonce obrovský motor atd. Prostě design od dilentantů.
Konkrétní příklad: Škoda Octavia 580 litrů kufr, koef. odporu 0,24, Tesla kufr 420 L Cd 0,23.
Opravdu jen neschopný designer může dnes udělat naprosto nový "design", který je o level níž v užitkovosti a o jen jeden bod Cd efektivnější průchod vzduchu.
Víš, svět je definován čísly, ne pouze omezenými doměnkami zjednodušené do "vodotrysku" :)
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: olaola
|
Pridané:
3.8.2017 11:56
a ta škodovka je skoro 15 let stará!
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: asdfa
|
Pridané:
3.8.2017 12:27
jj octavia kombi - sen kazdej ceskej rodiny, a najdolezitejsi parameter pri vybere auta - velkost kufra...kks
ja mam 5 rokov hatchback co ma asi najmensi kufor v danej triede a nemal som ani raz problem s velkostou kufra, a to mam dieta a vozil som aj kocik
neviem co vsetci stale vozite v tych kufroch
|
|
Čo nevieš?
Od: Hamster
|
Pridané:
3.8.2017 12:31
Žrádlo z LIDLu...
|
|
Re: Čo nevieš?
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
3.8.2017 14:11
Hotel Jánošík 4*, na chodbe v lobby na stole paštéty s paprikou a salámy s chlebom v mikroténových sáčkoch.
Tomu sa na západe hovorí all exclusive :D
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
3.8.2017 12:34
stale nevozime nic, ale ked raz za rok nieco chceme, tak nech sa to tam kuwa mesti. Ked budem mat viac aut, tak kufor nebude medzi prioritami, ked mam len 1 tak chcem univerzalne.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: hulo .
|
Pridané:
3.8.2017 13:16
1. riešenie: použi viac áut, ak raz budeš mať ženu a deti, aj 2. auto v rodine sa uživí
2. riešenie: raz za rok si požičaj auto v požičovni/od rodičov, alebo leť k moru lietadlom, oddýchneš si
3. riešenie: kúp si strešný box, budeš voziť vzduch navyše, len keď budeš potrebovať
4. riešenie: kúp/požičaj si prívesný vozík
...a celý rok nemusíš riešiť, ako zaparkuješ pred Lidlom do toho krátkeho a úzkeho boxu
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
3.8.2017 13:24
ja s fabiou combi zaparkujem vsde tam kde ty s fabiou nekombi, len ked zavarame mozem nalozit 6 bedniciek s kompotmi a zobrat to do zahrady do pivnice.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Trololo
|
Pridané:
3.8.2017 13:30
No tak ty budes musiet pockat az pride model 3 long kombi.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 13:44
1. Druhe auto v rodine zvycajne byva male mestske prditko, kde das dve nakupne tasky a kufor je plny.
2. Nie kazdy chodi k moru s cestovkou a charterovym letom. Su destinacie, kde by si musel menit lietadlo a na tu vzdialenost je to uz rychlejsie autom. Nehovorim uz o flexibilite odchodu/prichodu.
3. Chcem ta vidiet, ako do stresneho boxu natrepes sporak alebo pracku, az to raz budes potrebovat previezt.
4. Mozno nemam tazne a nechcelo sa mi platit liter extra za to, aby som si potom mohol poziciavat vozik.
pred lidlom to toho boxu zaparkujem lepsie, ako ty s kratkou fabiou. Teda, pokial by som tam isiel autom v rodine cislo 1, namiesto toho maleho mestskeho prditka cislo 2.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Stahovak
|
Pridané:
3.8.2017 13:52
Ale tak to si asi radsej kupis VW Caravelle ako Octaviu.
Kazdemu to co chce, esteze je ten trh s autami taky rozmanity.
Alternativa k eAutam by mohli byt auta na vodik.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: siirii
|
Pridané:
3.8.2017 19:35
"Su destinacie, kde by si musel menit lietadlo a na tu vzdialenost je to uz rychlejsie autom."
Napr.? Pokiaľ viem, prestupy bývajú práveže pri veľmi dlhých letoch.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 20:27
Skus taky Zadar, Split, Dubrovnik. Z BTS alebo VIE priama linka neleti, dostanes sa iba do Zagrebu.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: siirii
|
Pridané:
3.8.2017 19:36
Čiže si kúpim kombi, pretože možno raz budem potrebovať previezť práčku/sporák. Tak to je super uvažovanie :)
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 20:28
By si sa cudoval, kolkokrat potrebujes nieco previest.
Ked sa to stalo prvykrat, vobec som s tym nepocital. A nemam kombik. Mam SUV, stvorkolku, a to sa oplatilo uz viackrat ;)
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Anal Fabet
|
Pridané:
4.8.2017 9:16
Akoze Pasquay alebo Daciu alebo inu Fabiu, ktorej vovnutri explodovala trhavina, nafukla plechy a automobilka ju prehlasila za SUV.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
4.8.2017 10:18
Ano presne to. S modro-bielou vrtulkou na kapote.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.8.2017 8:55
na druhej strane sme prerabali bytove jadro, tak som siel do obchodu (s 2 kamaratmi) a do 3 aut sme nalozili uplne komplet vsetku podlahu a obklady co bolo treba. Nemusel som sa yebat s vozikom (ten mam na zahrade a pouzivam ho prakticky len na kvas do palenice). Univerzalne auto je idealne riesenie situacie, ked mas len 1 auto. Keby som mal viac aut, tak mam audi TT len tak do mesta, q7 ako normalne auto a mitsu evo na sport. Teslu by som nepotreboval aj tak :)
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: Meldo
|
Pridané:
9.8.2017 3:20
Alebo si si mohol za 30€ pozicat na pol dna dodavku. Nemusel by si zajebat dvom kamaratom cele auto bordelom.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Sbfhv
|
Pridané:
3.8.2017 21:11
Sporák skriňu posteľ atd. ti dovezú, každý predajca má dovoz zaplatíš len pár € navyše.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 21:25
Aj vtedy, ked vezies uz par rokov pouzivany sporak na chalupu?
Nie kazdy prave zariaduje svoj prvy jednoizbak.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
3.8.2017 21:50
Takze kdo z chalupy nerobi sklad second handovych spotrebicov, nemusi vyberat auto podla kufra.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 22:14
Dalsia podmienka je, ze nerobi z chalupy ani sklad first-hand spotrebicov. Alebo ziadnych spotrebicov. A najlepsie je vlastne ani chalupu nemat.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: ...
|
Pridané:
3.8.2017 18:47
1. podla teba je asi vyrazne efektivnejsie jazdit takmer vsade 2ma malymi autami ako jednym velkym, ze ?
2. vacsie objemy vozim niekolkokrat mesacne (pocnuc potravinami (pokial vas bude doma trochu viac a nebudes chciet chodit do obchodu takmer kazdy den, ale ty evidentne rodinu asi nemas) a konciac aj napriklad tym roznym stavebnym materialom (stale dorabam cosi okolo domu))
3. bol by som zvedavy ako by si do stresneho boxu chcel narvat napriklad 50 betonovych tvarnic (a ak sa chces odvolavat ze vtedy na to pouzijes prives, tak vez ze v tom ich bolo dalsich 80, nehovoriac o tom ze tazne zariadenie aj prives su naklady navyse...)
a stresny nosic ma inac o dost horsie vlastnosti na aerodynamiku a vyrazne obmedzenu nosnost....
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: ...
|
Pridané:
3.8.2017 19:16
Tak zvecsa efektivnejsie to nie je, ale casto to moze byt nutnost mat doma 2 auta. Ale to samozrejme lezie do penazi.
Definuj vecsi objem - clovek predsa riesi auto podla potreby, ked potrebujem kocik, tak sedanom jazdim len z nutnosti, ze nic ine nemam, inak potrebujem nieco vecsie. Dorabas cosi okolo domu - ale to dorabas 10-20 rokov? Zvecsa je to len chvilkova zalezitost, resp by mala byt.
Stresny box sa moze navyse aj zle skladovat - u bytovkovych ludi a mat ho stale na streche ak tam nic nie je, je kvalitna sprostost.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: hulo .
|
Pridané:
4.8.2017 16:19
Takto, aby sme sa rozumeli, reagoval som na "stale nevozime nic, ale ked raz za rok nieco chceme, tak nech sa to tam kuwa mesti". Ak vozíš plný kufor niekoľkokrát mesačne, tak riešiš inú situáciu.
2x do roka by som využil a vyťažil aj Nissan Navaru. Ale jazdiť s ňou denne do práce a parkovať pred nákupným centrom by som nechcel.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: ...
|
Pridané:
3.8.2017 12:44
no vidis a taky pezot 308sw ma 610 a ked sklopis zadne sedadla ma rovnu podlahu, co octavia dodnes nema a to nezapocitavaju vsetky medzery aj s rezervou ako u skodovky. Napriek tomu viac sa predava octavia, to nebude len o velkosti kufra - tma bude figurovat faktor o lokalpatriotizme a mylnej predstave o cene ND.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: old
|
Pridané:
3.8.2017 16:59
tam bude figurovať tma
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: auto-man
|
Pridané:
4.8.2017 7:38
skor to ze ked si pozries oktavku l+k, jej motor, pohodie, vybavu a porovnas to s konkurenciou v rovnakej cenovej kategorii, vyjde ti ta oktavka lepsie.
najma pre tych, co nie su vertikalne handicapovani a do priemernej malej sunky sa nezmestia.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: ...
|
Pridané:
4.8.2017 8:10
Vobec nie. Neplati to ani pre vybavu L+K a ani pre nizsie. Octavia je povecsine vzdy drahsia. V tomto konkretnom pripade bola 308 vybavena tak, ze ani L+K to nevedela dorovnat a este bola o 3,5k drahsia.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: siirii
|
Pridané:
3.8.2017 12:40
Predstav si, že nie každého zaujíma objem kufra. Ja keď som si pred rokom kupoval nové auto, tak ma tento údaj nezaujímal ale že vôbec a doteraz ho neviem. To sú veci, čo?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Tup
|
Pridané:
3.8.2017 13:01
porovnávať kombi so sedanom, palec hore.
čo tak že Model 3 má viac priestoru na nohy a väčší kufor ako BMW 3 sedan alebo sedan Mercedes C?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: boris11
|
Pridané:
3.8.2017 11:32
reci muska treba brat s velkou rezervou, takze to dodanie v buducom roku nieje vobec iste, skor ich nedodaju ako dodaju :)
a ze je napred oproti planu to tiez nieje velmi presne. elonko musel uponahlat zavedenie napr. aj tym, ze nerobili poriadne testy v realnej prevadzke toho auta co trva bezne niekolko mesiacov a to sa im moze riadne vypomstit. tesla je povestna svojou (ne)kvalitou a oni si teraz dovolia vypustit testovani? :):)
toto vsetko musel ale elon spravit aby aspon par modelov 3 sa zmestilo do tej federalnej danovej ulavy, lebo ta je nastavena na 200k vozidiel danej automobilky a to tesla prekona tento rok
|
|
displej
Od: RazR
|
Pridané:
3.8.2017 11:03
Umiestnenie displeja, ako jedineho prvku je velmi zle. Pre ludi co maju obe ruky na volante, je to velmi zle riesenie. Jedna ruka ma zakryje cast displeju...Silena inovacia v tomto pripade nebola dotiahnuta do konca :) ale inak - nice car
|
|
Re: displej
Od: olaola
|
Pridané:
3.8.2017 11:06
Však taky Teslu designují lidi, co automobilovýmu průmyslu vůbec nerozumí, šéf "designu" nikdy masový auto nenavrhoval. Jsou to jen "hošánci" s iPhonama, o reálným řízení a komfortu řízení neví nic.
Bohužel, protože Tesla zatím nemá konkurenci i přes tyto obrovské chyby.
|
|
Re: displej
Od: dj_v
|
Pridané:
3.8.2017 11:21
ešte by si sa mohol pokúsiť o 9 vtipov.... snáď sa ti jeden podarí
|
|
Re: displej
Od: olaola
|
Pridané:
3.8.2017 11:31
to není vtip, vtipný mozek mají ti, co si myslí, že olvádání například klimatizace na ušmatlané obrazvce je bezpečné pro řízení místo HW tlačítek :)
|
|
Re: displej
Od: ...
|
Pridané:
3.8.2017 12:48
U kolkych aut si nastavoval klimatizaciu cez disp? Disp je podla takych ako si ty horsi lebo:
1.zvycajne byva v zornom poli => periferne vidis viac ako ked to smatlas kdesi rukou dole v strede.
2. zobrazia sa obrovske tlacidla pre pridanie alebo ubratie teploty.
3. pri automatickej klime nastavis teplotu raz a koncis. Irelevnatne cez co sa ovlada.
|
|
Re: displej
Od: asdfa
|
Pridané:
3.8.2017 12:55
no nesuhlasim, napr nedavno som sa viezol na novom 3008, ovladanie klimy tiez iba na displeji.
musel 2x tuknut aby sa dostal do nastavenia klimy (2x sa pozret kam tuknes a ci naozaj si dobre tukol - a nemas hardverovu odozvu) a potom este dalsie tukania na znizenie fukania prip. teploty - strasne vela casu tym padom ako sofer pozeras na displej a nie na cestu
naproti tomu ak mas osobitne ovladanie klimy - nemusis sa ani pozret, vies kam das ruku a tocis, pripadne sa raz kuknes a mas
podla mna je to velmi nebezpecne cez displej, ale samozrejme zalezi ako je to vymyslene, ale ten Peugeot 3008 to ma hrozne
|
|
Re: displej
Od: ...
|
Pridané:
3.8.2017 13:21
Nemusis suhlasit, pouzivam to v 308 aj v 3008. 3008 to ma kus lepsie vymyslene a ma aj HW tlacidla na vyvolanie menu klimy. Je to len o zvyku, pretoze sa t orobi inak - jedno stlacenie HW tlacidla a nasledne klikanie na zmenu teploty a stale v zornom poli vodica.
Co mne vadi, ze disp nevie rozoznat 2 prsty a tym aj zoomovat. Naopak disp reaguje aj pri rukaviciach - co nezvlada ani mnozstvo telefonov. A vravim, automaticka klima nastavena na 22 a neriesim nic - maximalne zmenim smer fukania u vyduchu.
|
|
Re: displej
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
3.8.2017 16:06
nenastavujes klimu podla vonkajsej teploty? resp. ides s rodinou ked je vonku 35 a mas klimu na 22 ?
|
|
Re: displej
Od: 342dsaf
|
Pridané:
3.8.2017 17:16
Na dlhe trasy uplne v pohode. Dolezite je predsa pohodlie pocas cesty a aby vodic nezaspal od tepla. Teplotu dvihnem pred planovanou prestavkou/dojazdom. Bud zvysim teplotu alebo vypnem klimu a otvorim okna. Nie je to taky sok potom.
|
|
Re: displej
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
3.8.2017 17:28
njn len v beznej prevadzke na kratsie vzdialenosti = nakup, presunut sa 5km, nerobim nic ine len bojujem s klimou a som rad ze ma hw tocitka...
|
|
Re: displej
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
4.8.2017 8:19
bohuzail mam manualnu... a to funguje asi tak ako kurenie na fabii :))
|
|
Re: ah všetci vy zbohatlícke ..pánščatá
Od: LytaRyta
|
Pridané:
3.8.2017 17:39
ah, bože, že ..klíma,
klímu by chceli..
sme 30 rokov boli bez klímy, - ani sme také dačo nepoznali, - a tu sme, prežili sme (nejak)
tak hádejte, jako sme išli my, s tatkom, na v léte (roku Páně..), na Istriijiu? ?
myslíte, že sme mali nejakú ..klímu? ?
v škode120 ?
hrudou, hrudou sme do toho šli!, nožem, bodákem!, čelným útokem!, - celý den, v 40´´ C, úplne bez hocijakého ventilátora, s poloprázdnou flaškou zteplenej, odstátej vody, z umývalla, pre 4 (sme boli ješte jen decká, vtedy),
po těch chorvátskích okreskách, a teplota vnútri tej škodofky (ale 120, ne nejakej tej ..moderní, rýchlozbohatlíckej..) NEKLESALA pod 40 - 45´´ C ! !!
..a som tu (síce, aj po 22 - 27-mich rokoch, sa zase jen potím v chyži, bez klímy, a bez ničeho, bez penez, bez ..profesie..) prežili sme! lebo nám to myslelo politicky! :p ;D lůl
|
|
Re: ah všetci vy zbohatlícke ..pánščatá
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
3.8.2017 17:40
i see what you did there..
|
|
Re: displej
Od: ...
|
Pridané:
3.8.2017 19:11
Nie nenastavujem. Pri kratkej trase clovek aspon nachvilu je v lepsom prostredi ako v horucave a pri dlhej trase predsa nastavim teplotu pred jazdou a viac sa nestaram. Nikdy som nepotreboval sa babrat s ovladanim klimy. Naco?
|
|
Re: displej
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
3.8.2017 21:22
ja mam manualnu na malom aute a 95% rezie zaberie tocenie klimou a prepinanie... najprv je vzadu moc dusno, potom vzadu uz celkom dobre, ale ja idem skapat na dutiny...
manualnu klimu uz ani zadarmo, radsej bez.
|
|
Re: displej
Od: Gertrudo
|
Pridané:
3.8.2017 21:48
Lahke riesenie, nestlacaj gombik ac, pripadne odpoj kable od klimy a mozes potom napisat skusenosti.
|
|
Re: displej
Od: old
|
Pridané:
3.8.2017 17:10
hardwarove ovládanie je drahšie, zložitejšie a poruchovejšie, ale čo do ovládania oveľa praktickejšie. Čakám na ďalšie šetrenie, keď budú aj smerovky a klaksón na displey a napokon aj akcelerátor, brzdy a volant
|
|
Re: displej
Od: gertrudo
|
Pridané:
3.8.2017 18:17
Nie, plan je ze nebudes mat v aute nic.
Dostanes maximalne tablet, pripadne len appku do telefonu, kde si nastavis kam chces ist, nastavis klimu, radio a vybaveny.
Mozno zostanu hw tlacitka na ovladanie sedaciek.
|
|
Re: displej
Od: boris11
|
Pridané:
4.8.2017 0:07
a kto preberie zodpovednost za nehody?
no neviem ci by sa mi chcelo prebrat zodpovednost za nejakeho inda co nieco zle nakodil a preto moje auto sposobilo nehodu :)
alebo myslis, ze muska bude taka zlata a podpise bianko sek a bude niest zodpovednost za nehody ktore spravia jeho auta? :)
|
|
Re: displej
Od: Gertrudo
|
Pridané:
4.8.2017 9:08
Minimalne volvo uz povedalo ze ked bude dodavat plne autonomne auta tak zodpovednost za nehodu bude na nom. A dalsie to urobia tiez.
A ked si pozriem nehody co sa deju, tak ten ind to nakodi urcite lepsie ako taky soferi. Plus ani nehovorim o tragickych schopnostiach ludi soferovat v zapchach.
|
|
Re: displej
Od: boris11
|
Pridané:
4.8.2017 10:05
hej pozname tu zodpovednost velkych firiem, daju tam tolko podmienok, ze nikdy za nic zodpovedni nebudu
no bude sranda ked niekto tie auta hacke a bude si s nimi hrat ako sa muz zachce
|
|
Re: displej
Od: siirii
|
Pridané:
3.8.2017 11:41
Franz von Holzhausen pracoval síce pre Volkswagen, General Motors a Mazdu, ale určite vie o dizajne áut hovno.
|
|
Re: displej
Od: olaola
|
Pridané:
3.8.2017 11:57
ano, pracoval na experimentálních blbostech, ne na masové produkci, svou neschopnost u Tesly už mnohokrát dokázal
|
|
Re: displej
Od: dj_v
|
Pridané:
3.8.2017 12:05
nemáš na dávku?
|
|
Re: displej
Od: Samael
|
Pridané:
3.8.2017 13:40
olaola má asi etalón na estetiku - čo sa jemu nepáči, to je škaredé. Jo jo škoda oktavia kombi je fakt krajšia :-D
|
|
Re: displej
Od: asdfa
|
Pridané:
3.8.2017 13:48
neber bozie meno nadarmo!
octavia kombi je lepsia ako Mercedes S, lebo ma vecsi kufor samozrejme
|
|
Re: displej
Od: Tomassss
|
Pridané:
3.8.2017 11:19
Podla mna je to maly krocik k tomu, aby si ludia zvykli na rozhranie, ktore bude pouzivane v samojazdiacich autach. Tam uz palubovku potrebovat nikto nebude. Ale aktualne by ma to od kupy asi odradilo taktiez.
|
|
Re: displej
Od: olaola
|
Pridané:
3.8.2017 11:32
ale to se ví, to je normální, jenže Musk jaksi nechápe, že nechceme vždy jezdit na autopilota...
|
|
Re: displej
Od: Samael
|
Pridané:
3.8.2017 13:54
Joooo, ten Musk je taký nechápavý blbec, vôbec nevie čo zákazníci chcú - tie autá mu budú roky stáť na sklade, kým sa mu ich podarí predať :-D
|
|
Re: displej
Od: boris11
|
Pridané:
3.8.2017 15:05
to niesu zakaznici, to su svedkovia elonovi a ti chcu to co povie elon :)
to je to iste ako stevove iovecky, ked steve povedal, ze toto nepotrebujete tak iovecky bekali "ano, ano to nepotrebujeme", no a o par rokov to steve zavadzal ako velku novinku(ktoru uz konkurecia roky mala) a iovecky zas bekali "ano, ano toto potrebujeme" :)
|
|
Re: displej
Od: 234dfa
|
Pridané:
3.8.2017 15:40
To nie su ani ti svedkovia. Ale "vodici" co idu z bodu a do bude b so strachom v ociach a su predposraty uz tyzden pred cestou. Nanestastie ich taaak vela lebo hromadna doprava je v likvidacii takmer vsade okrem velkych miest a aj tam je to otazne obcas. Mensie mesta ako nasa hlavna dedina alebo nebodaj suburb smola, treba auto alebo dve rovno. Nech si akykolvek vodic.
|
|
Re: displej
Od: mdl...
|
Pridané:
3.8.2017 11:27
to su take teorie.. pockajme si na realne skusenosti zakaznikov
|
|
Re: displej
Od: __________
|
Pridané:
3.8.2017 12:46
+ ak nastane poskodenie displeja v takom meritku ze ho uz ani nerozsvieti, tak si v podstate dojazdil nakolko si nebudes vediet kontrolovat ani rychlost a ktovie ci ti to aj nastartuje.
ale nechce sa mi verit ze by na takuto banalitu nemysleli...
|
|
Re: displej
Od: XMen
|
Pridané:
3.8.2017 14:41
Praveze je to velmi dobre. Ono totiz nie je problem si dam dat vlastny budik napr. rychlomer s napojenim cez bluetooth. Navyse aj vela dnesnych aut ma rychlomer v strede palubnej dosky a este dost daleko (Toyota).
|
|
Re: displej - další strípek zo života ..socek
Od: LytaRyta
|
Pridané:
3.8.2017 14:52
..a ja mám ten najlepší rýchlomer, -sám seba - ked, pri jazde na tom starom bicyglíků, (čo ho tatko dal za takmer 100 € ..nejak kus zreparovat, pričom v tom servise mi nvm proc celkom sundali, zobrali takmer úplne, fungl nové, dost drahé gumy, (plášte) Schwalbe Enduro Premium (1 plášt za 36 € ), a chlapík v tom servise namiesto nich mi tam na kolesá dal nejaké noname šhity, tenké, zošúchané, obdraté, slabé, a ked som sa na to tatka pýtal, že čo je s mojimi Schwalbe-ami, kde sú, ešte som ja dostal vynadané..) mám už moc silní záduchy, na plícach, a srdce mi moc .."preskakuje, hapruje, - tak viem, že už idem moc rýchlo, resp. - moc dlho..
|
|
Re: displej
Od: prdlajs
|
Pridané:
3.8.2017 16:42
Ono je skor ubohe, ze ludia im zozrali taketo agresivne setrenie nakladov ako inovaciu. Plne autonomna jazda, na ktoru sa tym Tesla vyhovara, je hudbou velmi vzdialenej buducnosti, kedy tento model bude uz len zastarala kraksna.
|
|
35000 USD = šmejdský auto
Od: olaola
|
Pridané:
3.8.2017 11:04
Také jsem zrušil rezervaci. Za 35 tis. USD to auto je v hodnotě 20 tis. USD ve srovnání s téměř jakýmkoliv obyč autem. Jen až asi za 60 tis. USD s "balíčky" je to konečně auto, co něco nového skutečně přináší, to ale přehnali. Chtěl jsem do toho dát až 50 tis. USD, ale za tu cenu bych dostal auto za cenu 30 tis. USD
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: XMen
|
Pridané:
3.8.2017 11:13
Tak teraz klames. Defacto uz dlhsie sa vedelo do coho sa ide. Vybava auta je dostatocna a priplatkovych veci je iba par aj to realne asi nepouzitelnych. Max ta LR verzia stoji za priplatok. Inak auto ma vsetko co ma hociake normalne auto a klames hlavne preto, ze kazdy vedel ze TM3 este nemoze konkurovat cenou ropakom ale sa k nim iba priblizi. Na cenovu konkurenciu je tu slaba ponuka podobnych aut. Ak si si aj skutocne rezervoval TM3, tak si o tom vobec nic nevedel resp. si si ani nic neprecital.
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: olaola
|
Pridané:
3.8.2017 11:16
teď lžeš, nevědělo se, že balíčky budou tak drahé ;)
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
3.8.2017 11:21
Tu hej.
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: olaola
|
Pridané:
3.8.2017 11:29
tys věděl, že auto s dojezdem bude stát 9 tis. USD navíc a Premium 5 tis. USD? Tak to lžeš, nebo jsi generátor náhodného mozku :)
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
3.8.2017 11:40
Mnooo.... tak tak ma fakt ešte nik neurazil.
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: Tup
|
Pridané:
3.8.2017 13:04
a koľko si čakal za 500km dojazd? aktuálne najlacnejšie elektroauto s 500km dojazdom stojí okolo 100 000 USD (Model S) a toto stojí 44 000. Podľa mňa je to skôr príjemné prekvapenie - čakal som 350km za 35 tisíc, 450km za 45 tisíc
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: Tup
|
Pridané:
3.8.2017 13:08
a full interiérová výbava za 5k? si nakonfiguruj napr. BMW 3 a full interiérová výbava ťa v pohode výjde aj na 10k. Ak niekto čakal full výbavu s 500km dojazdom za 40 000€, sníval.
Jediné, čo je fakt drahé, sú samojazdiace funkcie - avšak tie neponúka nik iný, čiže to nie je veľmi s čím porovnávať (v podstate ani Tesla nie, skôr je to taký pre-order)
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: boris11
|
Pridané:
3.8.2017 15:32
lenze je rozdiel co vnima BMW za full vybavu a co tesla s jednym displejom :)
a inak vsetci len o baterke, displeji, ale nikde som necital porovnanie napr. bezpecnostnych prvkov toho auta
ake trojpismenkove bezpecnostne funkcie to ma? kolko ma airbagov, ako je to pripravene na decke sedacky, ma/nema isofix,...
vsetci baterka, displej, zrychlenie :)
ako keby dnesne auto nic ine nepotrebovalo mat :)
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: auto-man
|
Pridané:
3.8.2017 19:02
Zakladne kokotiny sa tu neriesia - je to zbytocne.
Lebo ak tu Teslu chcu predavat v Europe, co pravdepodobne chcu, tak Musk musi splnat zopar direktiv tykajucich sa bezpecnosti vozidla EC 661/2009 /vratane vsetkych spoluplatnych noriem,, ofc/ abezpecnosti najzranitelnych ucastnikov premavky EC 78/2009, od buduceho roka povinne e-call systemy podla nariadenia 758/2015.
A pre male deti je tu UNECE 44 a 129...
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
3.8.2017 19:31
ehmmm... tie direktivy ale nie su nutnymi podmienkami predaja ci kupy, ale prevadzky mimo uzavretych okruhov ci usekov ciest, pocas organizovani akcii na ktorych plati uplne ina sada noriem.
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: auto-man
|
Pridané:
3.8.2017 19:46
samozrejme, pri organizovni uzavretych akcii, mas pravdu.
ak by ale chcel/zmyslal o kupe takeho vozidla, boli by pre neho "trojpismenkove bezpecnostne funkcie" neziaduce (bo, v spravnych kruhoch, byva maximalne dovoleny len posilovac riadenia) rovnako ako systemy obmedzujuce katapultovanie malych objektov cez celne sklo.
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
3.8.2017 20:32
Neziaduci je v takom pripade primarne uz samotny ekologicky princip, takze eventualne upravy pre uzavrete akcie by viedli k prestavbe na emkovy bavorak s povrchu zodpovedajucou charakteristikou pruzenia.
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: dj_v
|
Pridané:
3.8.2017 11:24
radšej nevtipkuj... tebe sa nepodarí ani jeden zo sto
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: XMen
|
Pridané:
3.8.2017 12:29
Nepripadaju mi zrovna drahe a uz vobec nie potrebne. Nejakemu plne autonomnemu riadeniu by som neveril.
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 11:33
Medzi priplatkovou vybavou su vyhrievane sedacky, elektricky nastavitelne sedacky a zdrkadla(!!!), samostmievacie (!) a sklapatelne spatne zrkadla a ledkove hmlovky (!!!).
Nikde nevidis drobnosti ako dazdovy/svetelny senzor alebo sportove sedacky. Dokonca ani elektricke otvaranie kufra tam nenajdes, to je len pre model S. Vidis tam iba hisperske 314coviny typu Internet streaming radio, USB porty alebo ovladanie hlasom.
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: Elektrarne
|
Pridané:
3.8.2017 11:38
Toto vsetko a daleko viac mam aj ja v mojom BMW 5 GT. V zakladnej vybave je panoramaticka strecha, koza, vyhrievane sedadla, 10.4" navigacia s pripojenim na internet, dazdovy senzor, svetelny senzor, vyhrievane skla, vzduchove tlmice, adaptivny tempomat, predne a zadne senzory, kamera ...
A za malilinkky priplatok len 5000 EUR vybava M SPORT kde dostanes 19" elektrony, sportovy podvozok, sportovejsie narazniky, volant, packy na riadenie pod volantom a este par drobnosti... A cena porovnatelna Tesle
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: Mhmd
|
Pridané:
3.8.2017 13:57
Dali ti k tomu aj kozu? Akože eko výbava?
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
3.8.2017 15:28
Nie, to je vybava, ktoru si vyziadali sejkovia v arabskych krajinach.
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: Tup
|
Pridané:
3.8.2017 22:43
dvojzónová automatická klíma je v základe, ako aj vyhrievané predné sedadlá, navigácia, elektricky ovládané spätné zrkadlá
, samostmievací stredný späťák a dažďový/svetelný senzor. Áno, nevidíš ho v príplatkovej, lebo je v základnej.
V príplatkovej sú vyhrievané všetky sedadlá, elektricky sklápateľné spätáky a elektricky nastaviteľné sedadlá, LEDkové hmlovky, kožené sedadlá, prémiové materiály v interiéry, viac USB portov a podobne.
plno z vecí, ktoré sú tu v základe nájdeš v BMW za príplatok...
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.8.2017 9:03
ani za jednu tebou spominanu vec by som nebol ochotny priplatit ani euro. Jedine, za co by som priplatil je vyhrievane celne sklo, ktore sa mi zial na fabiu neda dat :( elektricke spetaky mam, pouzil som to pred 5 rokmi ked som prvy krat sadol do auta a odvtedy nieje dovod = mohli byt kludne packove. Vyhrievane sedadla som tiez vyuzil prvy krat ked som to skusal, odvtedy nie, zbytocnost. A kozene sedadla by som urcite nechcel, lebo by tam potom asi nenakladal plavacku a obkladacky = naco mi je take auto. Ja mam auto na pouzivanie, nie na paradu.
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od: Samael
|
Pridané:
4.8.2017 9:15
Presne tak, pre remeselníkov jedine škoda oktávia kombi (ideálne strieborná metalíza). Pre nás ostatných, čo v aute nemienime voziť rôzny stavebný materiál a nástroje či nábytok (keďže na to si zaplatíme tých remeselníkov a sťahovákov) postačuje elegantnejší sedan, prípadne hatchback. Mier.
|
|
Re: 35000 USD = šmejdský auto
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.8.2017 9:21
ja niesom remeselnik, ale odmietam platit za veci, ktore si mozem spravit sam :) aj omietku na chate som si robil sam, mfp. ze nieje taka pekna ako keby to spravil murar, ale mam dobry pocit z toho ze som to robil ja + je to ina cinnost ako sediet furt za pc.
|
|
Dotykove displaye sposobuju nehody
Od: rolh
|
Pridané:
3.8.2017 11:24
Lenze sa pripravuje zakon kde maju zakazat dotykove displaye v autach lebo to odputava rovnako ako pisanie textovych sprav ked musis za jazdy stlacat male tlacitka nie je to sranda. V zaujme bezpecnosti sa maju taketo funkcie ovladat nejakymi prvkami pri riadiacej pake kde si to mozes nahmatat.
|
|
5 znakov
Od reg.: roob_
|
Pridané:
3.8.2017 11:26
1. kolko z tych ludi zrusilo objednavku T3 a objednalo si S alebo X
2. objednat si macku vo vreci a este za to zaplatit mozu snad len applisti. O bednu piva, ze 99% znich ma iphone...
3. cakat na auto 2-3 roky? s konom som sa nezrazil...
|
|
Re: 5 znakov
Od: Zidan
|
Pridané:
3.8.2017 11:33
deväť
|
|
Re: 5 znakov
Od: rolh
|
Pridané:
3.8.2017 11:34
Nepodcenuj Applistov - co je na to zle rezervovat si a ked nechces vratia to poplatok. To nie je predobjednavka iba rezervacia, aby vedeli s kolkymi autami treba pocitat. To auto stoji v prepocte 35 iPhonov, nie je to zle
|
|
Zigulak
Od: Koumak
|
Pridané:
3.8.2017 11:39
Zrusili rezervaciu, ked uvideli noveho zigulaka, ten stroj na rozdiel od Tesly dokazal bezat aj na moc najblizsieho ozrana, takze otazka dojazdu je na rozdiel od Tesly irelevantna ;)
|
|
Cenaaaa
Od: Trololo
|
Pridané:
3.8.2017 11:58
Chapem precu tu ludia hundru, ze je to auto drahe (mne to pride rovnako). Ale za kolko by ste chceli aby sa predavalo? Uz teraz je doba dodania skoro 2 roky (pripocital som Muskov index). Davno som cital, ze ocakavaju priemernu nakupnu cenu 45 - 50k, lebo ich zakaznik si moze dovolit priplatit a autopilot hoc aj v ich aktualnej verzii zacina byt zaujimavy (a netreba zabudat, ze sa bude vylepsovat softwareovo).
Podla mna tu cenu nastavili spravne. Az sa nasiti trh pre strednu/vyssiu strednu triedu (ak berieme v uvahu zapad) tak pride na rad aj lacnejsia alternativa. Pripadne ak nejaka ina automobilka pojde vyrazne dole s cenou, ale to sa asi nestane tak skoro, kedze aj oni z niecoho potrebuju zaplatit vyvoj (plus niektore drahsie sucasti ako napr baterka).
|
|
chybajuce budiky
Od: mmxxx
|
Pridané:
3.8.2017 12:18
Ako chybajuce budiky sa mohli dat lahko porisit cez vyklapatelny HUD, pripadne v noci premietat na sklo.
Udaje idu cez OBD2 a stoji to 20$ na aliexpresse.
|
|
Tesla sa da podomacky zdokonalit
Od: Muskov bratrancov konov brat
|
Pridané:
3.8.2017 14:02
Tesla sa da podomacky zdokonalit.
Arduino sa da naprogramovat, aby rychlost vozidla, GPS suradnice, adresu aktualneho miesta, teplotu vzduchu, barometricky tlak, intenzitu svetla, obsah kyslicnika uhliciteho zobrazoval na 0.9 palcovych amoled displejoch.
Tie amoled displeje sa daju tavnou pistolou prilepit k 15 palcovemu displeju.
|
|
rezervácia ...
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
3.8.2017 14:05
ja som rezerváciu zrušil kvôli termínu dodania do EÚ a nedostupnosti nabíjacích staníc v mojom okolí ...
|
|
Re: rezervácia ...
Od: 78889874
|
Pridané:
3.8.2017 22:40
BTW - Lidl začal na svojich parkoviskách v Čechách ponúkať bezplatné rýchlonabíjanie elektrických áut. Mohli by pokračovať aj na Slovensko.
http://bit.ly/2wben9X
|
|
No neviem
Od: Rumcajs
|
Pridané:
3.8.2017 14:37
Ja som rezerváciu zrušil, lebo tento mesiac som nevyšiel z výplaty. rezervačný poplatok je vratný.
|
|
Re: nvm, úryvky zo živorenia (obyč.člvěka obyčejného, humuns vulgaris)
Od: LytaRyta
|
Pridané:
3.8.2017 15:54
tiež som rozmýšlal, nad rezerváciou Tesly S, že si ju hned priamo objednám.., a vyzdvihnem, len čo priletím z Maurícia
..ale potom som si spomenul (a pozretím do starej, roztrhanej penaženky aj potvrdil), že mám už jen poslednú stovku (ale českú, v CzK, a posledních 3,69 €, - tak som akurát šiel do (takmer zkrachovalej, - podobne jako ja ;P ) Tesly, po zápočet za tú pomocnú brigádu (za 1,8 e /hodku), a namiesto Maurícia som šiel jen do Billy, som si kupil jen MyLady, a Sprit, ledovú minerálku, aspon neco na fresh,
v tejto kanikule
|
|
........
Od reg.: Orbi_
|
Pridané:
3.8.2017 17:48
Som zvedavý aká bude reálna čitateľnosť toho displeja na slnku.
|
|
Realy
Od: Kdmd
|
Pridané:
3.8.2017 18:19
Známy mi spomínal cenu 57 000€ tak neviem... 35000usd bol asi marketing
|
|
Re: Realy
Od: tribok
|
Pridané:
3.8.2017 19:49
Možno že to odvolali kôli tomu, že zistili, že to logo je satanský symbol. To logo mi je nesympatické podobne ako Mazda a Dodge. Podobajú sa všetky tri na hlavu kozla s rohami. Tej automobilke nedávam veľké šance. Myslím si, že čoskoro skončia.
|
|
Re: Realy
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
3.8.2017 21:19
mne to pripomina pismeno T
maseratti mi pripomina vidly
povedz rovno ze praca a vidiek ti nevonaju
|
|
Dizajn
Od: Adamzra
|
Pridané:
4.8.2017 0:05
Ako rozoberajte si tu čo chcete, ale mne sa ten displej ako jediná informácia o prevádzke auta a jediné ovládanie cohokolvek, nepáči.
Ešte aj rýchlu spiatočku budem musieť naťukať na displeji???
Ďakujem nechcem.
|
|
Re: Dizajn
Od: Samael
|
Pridané:
4.8.2017 9:20
Vážne len toto je dôvod prečo to nechceš? Inak by si to kúpil? :-)
|
|
Re: Dizajn
Od: Adamzra
|
Pridané:
4.8.2017 13:12
Predstav si s tým reálnu jazdu. Pred sebou nemáš nijaké údaje, kvôli každej veci musíš odkláňať zrak ďaleko od premávky. To nie ovládanie, to ergonomický horor.
|