neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Až 63 tisíc ľudí zrušilo rezerváciu Tesla Model 3

Značky: elektromobilyTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 3.8.2017


Svoju rezerváciu nového Modelu 3 automobilky Tesla si zrušilo už 63 tisíc ľudí.

Počas oznámenia finančných výsledkov v stredu o tom informoval CEO Elon Musk, upozornil Business Insider.

Automobilka zaznamenala celkom 518 tisíc rezervácií, aktuálne ešte stále platí okrem zrušených 455 tisíc rezervácií. Rezervovanie Modelu 3 nie je predobjednaním, zákazníka iba zaradí do poradia pre kúpu. Rezervačný poplatok dosahuje tisíc eur alebo dolárov a po zrušení rezervácie je vratný.

Rezervácie Modelu 3 odštartovali na jar minulého roka, 63 tisíc zrušených rezervácií je za celé toto obdobie. Kedy bol zrušený aký počet rezervácií a špecificky koľko rezervácií bolo zrušených po detailnejšom predstavení vozidla pri minulotýždňovom odovzdávaní prvých 30 kusov nie je známe.

V prvých dňoch po tomto odovzdaní automobilka zaznamenáva 1800 nových rezervácií denne.

Zároveň nie je jasné, aké dôvody viedli k zrušeniu akého počtu rezervácií. Nie všetci záujemcovia napríklad ale prijali pozitívne informácie o ovládaní a užívateľskom rozhraní Modelu 3, keď k dispozícii okrem volantu, páčok a pedálov je len jeden dotykový 15" displej.


Interiér Modelu 3, kliknite pre zväčšenie (obrázok: Tesla)



Model 3 je očakávaným elektromobilom, ktorý by sa mohol stať jedným z prvých masovejších elektromobilov vďaka lepšiemu pomeru ceny a parametrov. Jeho základná cena začína na 35 tisíc dolárov, pričom v tejto konfigurácii má dojazd podľa americkej metodiky EPA 220 míľ, cca 354 km. Za 44 tisíc dolárov je k dispozícii konfigurácia s väčšou batériou s dojazdom 499 km.


Minulotýždňové odovzdanie prvých kusov Model 3 (video: Tesla)



O bližších nových zverejnených informácií o Model 3 sme detailne informovali v tomto článku. Najskôr sa vyrába len verzia s väčšou batériou, pričom prvé kusy sa bežným zákazníkom začnú dodávať až na konci októbra. Výroba verzie so štandardnou batériou začne v novembri, verzie s dvomi motormi na jar 2018. Prvé kusy sa mimo USA začnú dodávať až v druhej polovici 2018. Výroba kusov s volantom na pravej strane začne až v 2019.

Najväčšou výzvou pre Teslu bude výrazne zvýšiť kapacitu výroby. Kým v prvom polroku tohto roka dodala 47 tisíc vozidiel, pre splnenie avizovaného termínu dodania rezervácií Model 3 najneskôr v druhom polroku 2018 bude musieť v budúcom roku vyrobiť rádovo 500 tisíc vozidiel.

Tesla je aktuálne vo výraznej strate, oproti minulosti ale výrazne zvýšila príjmy a v prípade hladkého rozšírenia kapacity výroby bude predpokladane ďalej výrazne rásť. Konkrétne v Q2 automobilka vygenerovala 2.8 miliárd dolárov príjmov a stratu 386 miliónov, v Q2 2016 príjmy dosahovali 1.3 miliardy a strata 290 miliónov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

Tak tipujem ze kopa z nich si proste povedala ze 50 tisic nie je 35 tisic.
Dalsi sa tam zapisali skor ako spekulanti(kupia a hnd predaju inym nadrzanym), ale tiez asi prehodnotili ze tak drahe auto nebude lahke potom predat so ziskom.
A kadejake ine dovody.
Kazdopadne aj 460 tisic objednavok je sakra vela a som velmi zvedavy do kedy to chcu dodat(5 rokov).
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

No trochu škaredé a dosť predražené auto...
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

Predražené? Koľko by malo stáť toto auto podľa DSL.sk diskusného experta? $5 000?
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

Vies, veci maju svoju cenu a svoju hodnotu.

Predrazene sa nazyvaju vtedy, ked medzi cenou a hodnotou je prilis velky rozdiel v neprospech kupujuceho.

Moze byt vec, ktora je draha, ale jej hodnota zodpoveda cene. Takisto moze byt vec, ktora je lacna, ale stale je predrazena.

Komprende?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

predrazenost je vzdy relativna voci konkurencii. Ked T3 za 35k prejde 300km a cojaviem Leaf s 300km bude stat 10k, tak tesla je predrazena...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

napr. galaxy s8 899€ - nevytoci skor volaneho, nenajde skor gps signal na navigacii, nejde 3x tolko baterka, nezosynchronizuje lepsie/rychlejsie gugel kalendar s pocitacom.. predrazena velka lopata.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

s8 stojí 600€
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Takto sa to nerobí.
Normálna firma by ti zálohu nevrátila.
Kto to ķedy počul.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Ešte keby sa dal rezeň vypražiť bez oleja a rakoviny, bol by som úplne spokojný.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

mozesh ho vyprazit na tuku. a ani raka k tomu netpotrebujesh. ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za 35 mozes mat superb alebo mazdu 6, alebo bmw 3er, ktore ta na jedno natankovanie odvezu nasobne tak daleko a s daleko vacsim pohodlim.
Odpovedať Známka: -2.1 Hodnotiť:
 

35 to je v USA bez dane a superb combi l&c stoji 44. Ale eauto by si fakt mal porovnavat s eautom...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Superb L&K kombi stoji 44 s DPH, model 3 nie je kombi a L&K ma vybavu, o ktorej model 3 moze snivat. Pokial by si vsak chcel este nieco drahsie, tak vyberaj Sportline.

A ako normalny, mainstreamovy, nehipster zakaznik chcem odviezt, s nejakym pohodlim, za nejaky cas a za nejaku cenu. Ci to jazdi na benzin, naftu, elektro alebo prdy jednorozcov ma zaujima len do tej miery, kolko ma vyjde benzin, nafta, elektro alebo prdy jednorozcov na nejaku jednotku prejdenej trasy, napr. 100 km. Toto sa odzrkadli v polozke "nejaka cena". Takze zoberiem tieto faktory no a momentalne eauta stracaju na vsetkych troch (ano, jazdenie je lacnejsie, zatial, kym to nie je zdanene ako ICE paliva, ale pociatocna investicia je vyrazne vacsia).

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ako neviem, čakal si že z tento sedan vydajú ako kombi? chápem, niekomu vyhovuje SUV, niekomu hatchback, niekomu kombi, niekomu mikrobus. Pre týchto ľudí nie je Model 3 určený. Je pre tých, ktorý chcú sedan a tam je vysoko konkurencieschopný. To je ako keby si Mercedes S porovnával s minibusom podľa počtu ľudí, koľko dokáže odviesť, lebo to je pre teba dôležité a nie luxus a tým pádom Mercedes S je prepadák.

čo sa týka spotreby, rátaj že ušetríš cca 10 000€ za 200 000km. Čiže Model 3 porovnávať skôr s 25 tisícovými autami a povedz mi, ako v tom segmente nie je konkurencieschopne
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Citame s porozumenim.

Chalan vytiahol cenu kombi superbu a porovnaval to s modelom 3. Pre tych, co nevedia, superb ma aj sedan, kombi je drahsi.

Pri porovnavani ceny spotreby nemozes vychadzat z dnesnych cien. Cim bude elektro popularnejsie -> tym viac zdrazie. Ziadny stat nenecha vypadok na spotrebnych daniach za paliva len tak. Takze az najazdis 200k km, pomer cien bude niekde uplne inde.

A to zatial zanedbavame casovu hodnotu penazi. 10k EUR je cennejsie dnes, ako o par rokov (povedzme si rovno, cielovke Modelu 3 s jej dojazdom to chvilu potrva), ked najazdis 200k km.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Perfektne auto, škoda že nanho nemám.
Žiadne iné auto by som nechcel.
Lepšie ako Tesla S pre mňa.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Sa pozri na každom parkovacom mieste je flak z oleja.
Také vraky jazdia na Slovensku.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

čím pôjde cena elektriny vyššie, tým viac sa oplatí solar. Aktuálne vieš mať 10 ročnú návratnosť bez dotácií, ak by cena elektriny išla 2x vyššie, 5 ročná návratnosť.

Známy dal 12 000km za prvý mesiac s Teslou. Neviem prečo by to malo byť obmedzujúce. Samozrejme ak jazdíš 5000km ročne, asi veľa na elektrike neušetríš
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

asi tazko usetris 10000 euro na 200000km a dost zalezi aj od toho za kolko to stihnes najazdit aby sa ti nestalo, ze ti baterka skape na starobu :)

naftak mozes ratat spotrebu 5 l/100km takze za 200k km to mas pri dnesnych cenach 5*2000*1=10k euro a kde "tankujes" elektrinu zadarmo? :)

ak budes nabijat vyhradne doma pri cene povedzme 12centov/kwh a budes jazdit s velmi lahkou nohou, auto budes mat v treskucich zimach vo vyhrievanej garazi tak ta to bude stat 20*.12*20000= 4800 euro
no ale ak budes nabijat u sukromnikov tak sa priprav, ze usetris velke gulove ved aj ludomil elon pyta 0.2e/kwh na svojej nabijacke :)
a nezabudaj, cas su peniaze :) kto ti zaplati pol alebo hodinu na nabijacke?


no a cele toto setrenie na cene energie skonci ked si staty uvedomia, ze prichadzaju o spotrebnu dan z PHM
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Našťastie väčšina sveta niesu česi čosi pro korunu vrtat koleno nechá.
Pokrok nezastavíš a tento raz to možno bude bez obetí.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

vravel už Adolf Hitler, keď staval ďiaľnice...
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Automobilový priemysel už zabil viac ľudí ako Adolf.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

preto dal Adolf prikaz na zalozenie automobilky.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

zaujímavé výpočty, až na to, že cena dieselu nikde nie je 1€, spotreba Modelu 3 je 200Wh/km pri jazde plyn/brzda, zatiaľ čo 5l celoročne (najmä v meste so studeným motorom) dosiahneš na dieseli jedine jazdením jak dôchodca na max. 2l dieseli so zrýchlením 8 sekúnd. Dajme kúsok reálnejšie čísla:
6l spotreba pri normálnej jazde a často aj studenom motore + v lete klíme na aspoň 3l BMW 3ke * 1,2€ za l = 7,2€ na 100km = 14 400€ na 200 000km
Model 3 ma oficiálnu spotrebu cca 140Wh/km, nech dáš 160 * 0,12 = 3840€. 10 600€ rozdiel. Nabíjaš doma a keď budú chcieť dať spotrebnú daň, dáš si solar. btw: moja baterka na 100 000km ide jak nová - 600 dá určite v pohode

a nezabúdaj, čas sú peniaze a každý druhý týždeň byť na čerpacej stanici nie je žiadna sláva, keď nabíjať vieš aj doma.


Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

140kwh/km? hej dolu kopcom :)

model 3 bez rekuperacie energie na prednej naprave sa ani nahodou nemoze dostat na priemernu spotrebu 140kwh/km

a ked uz chces davat realnejsie cisla, tak co tak strata pri velkych teplotach? tam bude treba tie baterky chladit ci jazdis, alebo nie a to iste pri minusovych teplotach
nejak tesla nadsenec robil rozhovor pre hospodarske noviny a buchol tam zaujimave cislo ked mu za noc pri -15 zrazu tesla ukazovala o 100km nizsi dojazd
a nie kazdy ma vyhrievanu garaz, to je skor mizive percento

no zaujimave, ze pri dieseli chces davat realnu spotrebu a pri defacto neexistujucom aute sa uspokojis s oficialnou propagandou :) kde je zapocitana klima, kde je zapocitane vykurovanie? :)

a 1.2e za naftu, to kde tankujes? :)

baterka nema problem so 100k km baterka bude mat problem so starobou 8-10 rokov a koniec
muska dava do tych auticok obycajne lionky takze darmo sa budes modlit dlhsie sa nedoziju
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

baterku chladis furt - ci pri nabijani alebo pri vybijani. pri takejto ozrute mas velke stratove teplo, keby si nechladil, tak naboptna.

co sa tyka bateriek a nizkych teplot - to je fakt. pri nizkej teplote tratis, ovsem rovnako rychlo ju aj vyhrejes na prevadzkovu teplotu.

ad staroba - treba zvazit, ze ta baterka neni nieco jako mikrotuzka do ovladaca - ma to vlastne ecu, mrte vela cidiel a senzorov, vodne chladenie + vysoky ip rating na vodu a prach. a akonahle odide nejaky dolezity podporny system, bateria je automaticky vyhodnotena jako nebezpecna a musi sa okamzite vymenit (je jedno, ci je "dobra" alebo nie)
a to je 12.000 euro v pripade tesly.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

stat nebude chciet spotrebnu dan, stat zavedie celoplosne myto a tomu sa nejakym solarom nevyhnes
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A spalovaku ešte treba pripočítať olej, olejové filtre a palivove filtre.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tieto polozky su zaokruhlovacia chyba.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani Fiat Multipla nie je kombi a pritom po nej tuzim uz od detstva.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Vymenil som X6ku za multiplu aby svokra mohla sediet s nami vpredu.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Podla oficialnych statistik to sance znacne zvysuje, ale treba trafit uplne presne.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

A teraz ti ostala iba svokra, zena je fuč
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"s daleko vacsim pohodlim" - usudzuješ podľa čoho konkrétne?

Dojazd je faktor, ktorý niekoho zaujíma a niekoho nie. Kto potrebuje denne prejsť 1000 km, Teslu si nekúpi. Jednoduché, nie?
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Tiez nepotrebujem jazdit 1000 km denne, ale raz mesacne 800 km tam a dalsich 800 km naspat potrebujem. No a ked to viem urobit za 7 hodin (jedno natankovanie, jazda na jeden zatah, aj s casom stravenym na mytniciach a dodrziavanim MPR), tak preco by som to zbytocne natahoval?

Okrem toho, nemaju ekohipsteri jazdit bicyklom? Preco sa vobec montuju do aut?

Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Ty akoze minimalne raz za cestu nestojis minimalne hodinu na pumpe?
To bola inak ironia, zastancovia eaut radi pisu ako ludia bezne stoja na pumpach hodinu, pritom realita je taka ze hodinu na pumpe stoji malokto(vsak naco by to robil).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nj, a to hodina za predpokladu ze budes mat volne miesto na nabijanie :)

ak sa to masovo rozsiri, neni mozne mat tolko nabijacich stanic na benzinke...jedine teda ak by to nabijanie trvalo do 5-10min, co je viac scifi ako to ze existuje astar seran
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Referencia na Astara Serana je nepatricna; mam jeho vizitku.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Priamo od Bendu? :)))
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Benda ted bývá na 5.tom poschodí, na sídlisku vo Zvolene!
marha!

..ale hygienikom zavolám, hasičom, hygienikom volám, tu nebude bývat, vyjebú ho z bytu, sa mu tu mravce sa mu kotia, chodia hore-dole, sa tu jebú
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Myslis pri ceste z TT do BA? Lebo napr. pri takej 800 - 1000 km si tie dve prestavky po cca 20 - 30 minut dam (bezne).
Ale Teslu by som aj tak nechcel.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Presne tak 20-30min je realny bezny cas. Ked budes musiet stat hodinu, polhodinu z toho budes nadavat a smutne pozerat na typka co si za 5min natankuje a odfrci.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Odsmradí.
A nadávam každé rano na smrad z áut.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Ja sa vystim za par sekund, nepotrebujem na to hodinu.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Tak si kúp fosilak a otravuj atmosferu.
Uži si chemoterapiu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Hej, pretoze elektrina sa vyraba z ruzovych lupienkov a vobec nie z uhlia, mazutu a plynu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Prr Slovensko má iba 10.1% elekriny vyrobenej s emisiami (uhlie, biomasa) vodné 10.3% a jadro 79.6% takže ružové lupienky niesu až tak scestné :D

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na Slovensku sa zase tych Tesiel az tolko nepreda. Okrem toho sme v top 5 vo vyrobe jadrovej energie. To je presne ta zla, ktoru pokrokovy Zapad zacal rusit.

Skus pozriet energeticky mix v domovskej krajine Tesly. Alebo radsej nie, ked nechces zaplakat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mochovce budu dostavane mozno skor ako dialnica. Potom budeme jadro vyvazat :)
Mokry sen
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mochovce budu dostavane mozno skor ako dialnica. Potom budeme jadro vyvazat :)
Mokry sen
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len tech. poznamka - nakolko netusim, odkial dane info mas.
Ja totiz na www.zse.sk
http://6b.cz/8mws
vidim, ze jadro ma podiel 54 %.
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.seas.sk/zakladne-udaje
Odpovedať Hodnotiť:
 

To mas iba vyrobenu, nie spotrebovanu.

Slovensko je cisty importer elektriny, uz od roku 2006.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne od začiatku odstavovania V1 nanúteného nemeckými ekoteroristami ovládanéj EU chvala bohu že Mochovce sú pred dokončením tretí je hotový na 94,7 % a štvrtý 82,8 % spustenie 2018/19 a plánuje sa nový 1000+ MW Gen 3+ blok Bohunice.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ja som uz stal, ked tam prisla cisterna a pumpa bola offline a kazdych 5 minut mi hovorili ze sa 5 minut otvoria. Zastancovia eaut uz na "pumpy" chodit nebudu vobec jedine tak v pripade ze idu dlhu trasu.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

S rychlo dobijackou ako SC nemas problem. Naviac uz sa chystaju nove standardy rychlodobijaciek 3x vykonom oproti SC. Cize tych 500 km dobijes za 15 minut. Pri SC potrebujes asi 45, v zavislosti na vytazeni. Cize pre teba je tesla uplne idealna ale to zistis az neskor.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Ale ved kde je problem, proste pre teba aktualny elektromobil nie je.
Vo svete sa rocne vyrobi okolo 80 - 90 milionov aut, ale z toho elektromobily nie su ani jedno percento. Pricom jeho vlastnosti by vyhovovali podstatne sirsej populacii. Napr ja dochadzam do prace 80km denne. A ~800km urobim tak raz za rok. Ak by som mal elektromobil, tak na tu jednu jazdu by som si ropaka pozical.

Odpovedať Hodnotiť:
 

"vačšie pohodlie" -= vůz kde može čuchat tie benzínové, /naftové výpary, smrad, (/vonu) zo zvačša umelohmotního interiéru, a ten studený puch z klímy,
a kde sa može v lete, (aaj na jar, na jesen) parit, (v tích výparoch z pohonních hmot, provozních kapalín), v 30 - 40tich stupnoch, jako v skleníku, ked ho nechá na hodku, - 2 odstavené na slnku..
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

aj ty mas fabiu v plnej palbe na hlinach a v metle?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Tak si pozri, kolko stoji leaf nehovoriac o ostatnych parametroch
Leaf ma samojazdiace funkcie ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z oficialne vyuzitelnych v premavke na verejnych komunikaciach statov EU mu nechyba ani jedna.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

samojazdiace funkcie su ta uplne najsamzbytocnejsia picovina na tom aute, ktore by kludne mohli vyhodit ako prve, keby potom stalo o 5-6-x tisic menej. Uz aj kontrola tlaku v pneu je lepsia vec a aj to je megapicovina.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi budem jediný, ale budem s tebou súhlasiť.

U modelu 3 nevymysleli nič prevratného, len poskladali inak už fungujúce komponenty a plechy vyklepali do iného tvaru.

Tým nič netvrdím, a nezhadzujem to auto, lebo je to určite stále veľmi zaujímavé vozítko.

Ale koleso už vymyslené bolo a podaktorí sa stále tvária, že ho vymysleli práve oni a práve teraz a samozrejme vývoj toho kolesa niečo stál, preto tá cena - to je len analógia, pre tých čo to nepochopili.

Elonovi fandím, hypotéku treba splácať aj jemu. To čomu nefandím je táto demokracia, teda kapitalizmus ktorý si mnohí mýlia s demokraciou.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Áno presne tak. A nech sa na Model 3 pozriem z akéhokoľvek uhla pohľadu, predražená mi rozhodne nepríde.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

S ohladom na moznu diskriminaciu majitelov spalovacich ci vznetovnych motorov je minimalne v ramci EU nevyhnutna zmena mnozstva sposobilost jazdy vozidiel upravujucich vyhlasok, nakolko vplyv poctu nabijacich cyklov baterie na jazdne vlastnosi priekazne nemoze byt identifikovany hrdzavou nadrzou, takze vzhladom k moznosti vyuzivania je z urciteho uhla relativna i absolutna hodnota pomerne irelevantnym udajom.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Akych 50 tisic? To mozno bude stat ta Long Range verzia s dvoma motormi ale to asi nie. V Californii si mozes toto auto kupit pod 22 tisic cize lacnejsie nez rakovinomet od VW.

Na druhej strane je nie je dobre ze len tak malo ludi odvolalo svoje rezervacie. Lepsie by bolo keby auto malo rezervovanych len takych 50 tisic ludi lebo pri tomto cisle maju problem auto realne predavat aj po 2 rokoch a to vlastne moze byt aj velka nevyhoda Tesly.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

tento rok tesle skoncia federalne danove ulavy na jej auta, takze v mnohych statoch(usa) sa budu kupovat za plnu cenu, lebo nie vsetky staty maju danove ulavy
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Napriek tomu to nebude stat 50 tisic dolarov. Co sa tyka dotacii tam sa to bude podla mna skor rozsirovat. Nikto nechce rakovinomety aby mu chodili blizko domu.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

VW hviezda smrti to ešte nezdava, ešte veľa z nás si užije chemoterapiu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

a ved ja netvrdim, ze to bude stat 50k lenze ono mnoho ludi sa spoliehalo aj na tie dotacie a mysleli si, ze hlboko pod 35k dostanu super karu a pritom na 35k zacina len velmi okliestena verzia
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Neviem co ty uvazujes pod pojmom velmi okliestena verzia ale mne hned napadnu auta po 15000.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Většinu dodají už v roce 2018, dokonce jsou napřed oproti plánu, o to bych se nebál. Ale to auto za 35 tis. bez balíčků je skutečně podřadný kousek, to máš pravdu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V com podradny?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

že to krom dojezdu 300 km jako EV nic víc neumí ;)
to i moje auto 15 let starý je větší, přestože kratší, a zrychlení jen o 2 sekundy pomalejší (to mě tak nebere), a takový seženeš za polovinu nový dnes ;)

za 35 tis. to je šmejd, až od 60 tis. to začíná být zajímavý, ale to už je cena skoro luxusního vozu
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

A vidis ja mam zas auto mensie nez TM3 a stalo viac nez TM3 po dotaciach v Kalifornii a to som este nemal vyssiu vybavu. Jedine na co sa da stazovat je ze TM3 nie je liftback ale ak niekto ocakaval napr. combi alebo nejaku obrovsku lod tak bol idiot, lebo Musk jasne povedal, ze to bude mensie auto. Tak co sa tu teraz ludia rozculuju? Kde su alternativy s vacsimi autami?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nerozumiem tomu komentáru. V čom je problém? Že je Model 3 malý? Alebo že nemá vodotrysk? Či čo by ešte malo vedieť?
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Ne, je větší, ale i tak je malý oproti konkurenci, co má dokonce obrovský motor atd. Prostě design od dilentantů.
Konkrétní příklad: Škoda Octavia 580 litrů kufr, koef. odporu 0,24, Tesla kufr 420 L Cd 0,23.

Opravdu jen neschopný designer může dnes udělat naprosto nový "design", který je o level níž v užitkovosti a o jen jeden bod Cd efektivnější průchod vzduchu.

Víš, svět je definován čísly, ne pouze omezenými doměnkami zjednodušené do "vodotrysku" :)
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

a ta škodovka je skoro 15 let stará!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

jj octavia kombi - sen kazdej ceskej rodiny, a najdolezitejsi parameter pri vybere auta - velkost kufra...kks

ja mam 5 rokov hatchback co ma asi najmensi kufor v danej triede a nemal som ani raz problem s velkostou kufra, a to mam dieta a vozil som aj kocik

neviem co vsetci stale vozite v tych kufroch
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Žrádlo z LIDLu...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Hotel Jánošík 4*, na chodbe v lobby na stole paštéty s paprikou a salámy s chlebom v mikroténových sáčkoch.

Tomu sa na západe hovorí all exclusive :D
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

stale nevozime nic, ale ked raz za rok nieco chceme, tak nech sa to tam kuwa mesti. Ked budem mat viac aut, tak kufor nebude medzi prioritami, ked mam len 1 tak chcem univerzalne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

1. riešenie: použi viac áut, ak raz budeš mať ženu a deti, aj 2. auto v rodine sa uživí
2. riešenie: raz za rok si požičaj auto v požičovni/od rodičov, alebo leť k moru lietadlom, oddýchneš si
3. riešenie: kúp si strešný box, budeš voziť vzduch navyše, len keď budeš potrebovať
4. riešenie: kúp/požičaj si prívesný vozík

...a celý rok nemusíš riešiť, ako zaparkuješ pred Lidlom do toho krátkeho a úzkeho boxu
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

ja s fabiou combi zaparkujem vsde tam kde ty s fabiou nekombi, len ked zavarame mozem nalozit 6 bedniciek s kompotmi a zobrat to do zahrady do pivnice.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

No tak ty budes musiet pockat az pride model 3 long kombi.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

1. Druhe auto v rodine zvycajne byva male mestske prditko, kde das dve nakupne tasky a kufor je plny.

2. Nie kazdy chodi k moru s cestovkou a charterovym letom. Su destinacie, kde by si musel menit lietadlo a na tu vzdialenost je to uz rychlejsie autom. Nehovorim uz o flexibilite odchodu/prichodu.

3. Chcem ta vidiet, ako do stresneho boxu natrepes sporak alebo pracku, az to raz budes potrebovat previezt.

4. Mozno nemam tazne a nechcelo sa mi platit liter extra za to, aby som si potom mohol poziciavat vozik.

pred lidlom to toho boxu zaparkujem lepsie, ako ty s kratkou fabiou. Teda, pokial by som tam isiel autom v rodine cislo 1, namiesto toho maleho mestskeho prditka cislo 2.


Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ale tak to si asi radsej kupis VW Caravelle ako Octaviu.

Kazdemu to co chce, esteze je ten trh s autami taky rozmanity.

Alternativa k eAutam by mohli byt auta na vodik.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

"Su destinacie, kde by si musel menit lietadlo a na tu vzdialenost je to uz rychlejsie autom."

Napr.? Pokiaľ viem, prestupy bývajú práveže pri veľmi dlhých letoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skus taky Zadar, Split, Dubrovnik. Z BTS alebo VIE priama linka neleti, dostanes sa iba do Zagrebu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čiže si kúpim kombi, pretože možno raz budem potrebovať previezť práčku/sporák. Tak to je super uvažovanie :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

By si sa cudoval, kolkokrat potrebujes nieco previest.

Ked sa to stalo prvykrat, vobec som s tym nepocital. A nemam kombik. Mam SUV, stvorkolku, a to sa oplatilo uz viackrat ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akoze Pasquay alebo Daciu alebo inu Fabiu, ktorej vovnutri explodovala trhavina, nafukla plechy a automobilka ju prehlasila za SUV.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano presne to. S modro-bielou vrtulkou na kapote.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na druhej strane sme prerabali bytove jadro, tak som siel do obchodu (s 2 kamaratmi) a do 3 aut sme nalozili uplne komplet vsetku podlahu a obklady co bolo treba. Nemusel som sa yebat s vozikom (ten mam na zahrade a pouzivam ho prakticky len na kvas do palenice). Univerzalne auto je idealne riesenie situacie, ked mas len 1 auto. Keby som mal viac aut, tak mam audi TT len tak do mesta, q7 ako normalne auto a mitsu evo na sport. Teslu by som nepotreboval aj tak :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo si si mohol za 30€ pozicat na pol dna dodavku. Nemusel by si zajebat dvom kamaratom cele auto bordelom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sporák skriňu posteľ atd. ti dovezú, každý predajca má dovoz zaplatíš len pár € navyše.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj vtedy, ked vezies uz par rokov pouzivany sporak na chalupu?

Nie kazdy prave zariaduje svoj prvy jednoizbak.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Takze kdo z chalupy nerobi sklad second handovych spotrebicov, nemusi vyberat auto podla kufra.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Dalsia podmienka je, ze nerobi z chalupy ani sklad first-hand spotrebicov. Alebo ziadnych spotrebicov. A najlepsie je vlastne ani chalupu nemat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. podla teba je asi vyrazne efektivnejsie jazdit takmer vsade 2ma malymi autami ako jednym velkym, ze ?
2. vacsie objemy vozim niekolkokrat mesacne (pocnuc potravinami (pokial vas bude doma trochu viac a nebudes chciet chodit do obchodu takmer kazdy den, ale ty evidentne rodinu asi nemas) a konciac aj napriklad tym roznym stavebnym materialom (stale dorabam cosi okolo domu))
3. bol by som zvedavy ako by si do stresneho boxu chcel narvat napriklad 50 betonovych tvarnic (a ak sa chces odvolavat ze vtedy na to pouzijes prives, tak vez ze v tom ich bolo dalsich 80, nehovoriac o tom ze tazne zariadenie aj prives su naklady navyse...)
a stresny nosic ma inac o dost horsie vlastnosti na aerodynamiku a vyrazne obmedzenu nosnost....
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tak zvecsa efektivnejsie to nie je, ale casto to moze byt nutnost mat doma 2 auta. Ale to samozrejme lezie do penazi.
Definuj vecsi objem - clovek predsa riesi auto podla potreby, ked potrebujem kocik, tak sedanom jazdim len z nutnosti, ze nic ine nemam, inak potrebujem nieco vecsie. Dorabas cosi okolo domu - ale to dorabas 10-20 rokov? Zvecsa je to len chvilkova zalezitost, resp by mala byt.
Stresny box sa moze navyse aj zle skladovat - u bytovkovych ludi a mat ho stale na streche ak tam nic nie je, je kvalitna sprostost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takto, aby sme sa rozumeli, reagoval som na "stale nevozime nic, ale ked raz za rok nieco chceme, tak nech sa to tam kuwa mesti". Ak vozíš plný kufor niekoľkokrát mesačne, tak riešiš inú situáciu.
2x do roka by som využil a vyťažil aj Nissan Navaru. Ale jazdiť s ňou denne do práce a parkovať pred nákupným centrom by som nechcel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no vidis a taky pezot 308sw ma 610 a ked sklopis zadne sedadla ma rovnu podlahu, co octavia dodnes nema a to nezapocitavaju vsetky medzery aj s rezervou ako u skodovky. Napriek tomu viac sa predava octavia, to nebude len o velkosti kufra - tma bude figurovat faktor o lokalpatriotizme a mylnej predstave o cene ND.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

tam bude figurovať tma
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

skor to ze ked si pozries oktavku l+k, jej motor, pohodie, vybavu a porovnas to s konkurenciou v rovnakej cenovej kategorii, vyjde ti ta oktavka lepsie.

najma pre tych, co nie su vertikalne handicapovani a do priemernej malej sunky sa nezmestia.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Vobec nie. Neplati to ani pre vybavu L+K a ani pre nizsie. Octavia je povecsine vzdy drahsia. V tomto konkretnom pripade bola 308 vybavena tak, ze ani L+K to nevedela dorovnat a este bola o 3,5k drahsia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Predstav si, že nie každého zaujíma objem kufra. Ja keď som si pred rokom kupoval nové auto, tak ma tento údaj nezaujímal ale že vôbec a doteraz ho neviem. To sú veci, čo?
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

porovnávať kombi so sedanom, palec hore.

čo tak že Model 3 má viac priestoru na nohy a väčší kufor ako BMW 3 sedan alebo sedan Mercedes C?
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

reci muska treba brat s velkou rezervou, takze to dodanie v buducom roku nieje vobec iste, skor ich nedodaju ako dodaju :)

a ze je napred oproti planu to tiez nieje velmi presne. elonko musel uponahlat zavedenie napr. aj tym, ze nerobili poriadne testy v realnej prevadzke toho auta co trva bezne niekolko mesiacov a to sa im moze riadne vypomstit. tesla je povestna svojou (ne)kvalitou a oni si teraz dovolia vypustit testovani? :):)
toto vsetko musel ale elon spravit aby aspon par modelov 3 sa zmestilo do tej federalnej danovej ulavy, lebo ta je nastavena na 200k vozidiel danej automobilky a to tesla prekona tento rok


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Umiestnenie displeja, ako jedineho prvku je velmi zle. Pre ludi co maju obe ruky na volante, je to velmi zle riesenie. Jedna ruka ma zakryje cast displeju...Silena inovacia v tomto pripade nebola dotiahnuta do konca :) ale inak - nice car
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Však taky Teslu designují lidi, co automobilovýmu průmyslu vůbec nerozumí, šéf "designu" nikdy masový auto nenavrhoval. Jsou to jen "hošánci" s iPhonama, o reálným řízení a komfortu řízení neví nic.

Bohužel, protože Tesla zatím nemá konkurenci i přes tyto obrovské chyby.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

ešte by si sa mohol pokúsiť o 9 vtipov.... snáď sa ti jeden podarí
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

to není vtip, vtipný mozek mají ti, co si myslí, že olvádání například klimatizace na ušmatlané obrazvce je bezpečné pro řízení místo HW tlačítek :)
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

U kolkych aut si nastavoval klimatizaciu cez disp? Disp je podla takych ako si ty horsi lebo:
1.zvycajne byva v zornom poli => periferne vidis viac ako ked to smatlas kdesi rukou dole v strede.
2. zobrazia sa obrovske tlacidla pre pridanie alebo ubratie teploty.
3. pri automatickej klime nastavis teplotu raz a koncis. Irelevnatne cez co sa ovlada.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

no nesuhlasim, napr nedavno som sa viezol na novom 3008, ovladanie klimy tiez iba na displeji.

musel 2x tuknut aby sa dostal do nastavenia klimy (2x sa pozret kam tuknes a ci naozaj si dobre tukol - a nemas hardverovu odozvu) a potom este dalsie tukania na znizenie fukania prip. teploty - strasne vela casu tym padom ako sofer pozeras na displej a nie na cestu

naproti tomu ak mas osobitne ovladanie klimy - nemusis sa ani pozret, vies kam das ruku a tocis, pripadne sa raz kuknes a mas

podla mna je to velmi nebezpecne cez displej, ale samozrejme zalezi ako je to vymyslene, ale ten Peugeot 3008 to ma hrozne
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Nemusis suhlasit, pouzivam to v 308 aj v 3008. 3008 to ma kus lepsie vymyslene a ma aj HW tlacidla na vyvolanie menu klimy. Je to len o zvyku, pretoze sa t orobi inak - jedno stlacenie HW tlacidla a nasledne klikanie na zmenu teploty a stale v zornom poli vodica.
Co mne vadi, ze disp nevie rozoznat 2 prsty a tym aj zoomovat. Naopak disp reaguje aj pri rukaviciach - co nezvlada ani mnozstvo telefonov. A vravim, automaticka klima nastavena na 22 a neriesim nic - maximalne zmenim smer fukania u vyduchu.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

nenastavujes klimu podla vonkajsej teploty? resp. ides s rodinou ked je vonku 35 a mas klimu na 22 ?
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Na dlhe trasy uplne v pohode. Dolezite je predsa pohodlie pocas cesty a aby vodic nezaspal od tepla. Teplotu dvihnem pred planovanou prestavkou/dojazdom. Bud zvysim teplotu alebo vypnem klimu a otvorim okna. Nie je to taky sok potom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

njn len v beznej prevadzke na kratsie vzdialenosti = nakup, presunut sa 5km, nerobim nic ine len bojujem s klimou a som rad ze ma hw tocitka...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

bohuzail mam manualnu... a to funguje asi tak ako kurenie na fabii :))
Odpovedať Hodnotiť:
 

ah, bože, že ..klíma,
klímu by chceli..

sme 30 rokov boli bez klímy, - ani sme také dačo nepoznali, - a tu sme, prežili sme (nejak)

tak hádejte, jako sme išli my, s tatkom, na v léte (roku Páně..), na Istriijiu? ?

myslíte, že sme mali nejakú ..klímu? ?

v škode120 ?

hrudou, hrudou sme do toho šli!, nožem, bodákem!, čelným útokem!, - celý den, v 40´´ C, úplne bez hocijakého ventilátora, s poloprázdnou flaškou zteplenej, odstátej vody, z umývalla, pre 4 (sme boli ješte jen decká, vtedy),

po těch chorvátskích okreskách, a teplota vnútri tej škodofky (ale 120, ne nejakej tej ..moderní, rýchlozbohatlíckej..) NEKLESALA pod 40 - 45´´ C ! !!

..a som tu (síce, aj po 22 - 27-mich rokoch, sa zase jen potím v chyži, bez klímy, a bez ničeho, bez penez, bez ..profesie..) prežili sme! lebo nám to myslelo politicky! :p ;D lůl


Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

i see what you did there..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie nenastavujem. Pri kratkej trase clovek aspon nachvilu je v lepsom prostredi ako v horucave a pri dlhej trase predsa nastavim teplotu pred jazdou a viac sa nestaram. Nikdy som nepotreboval sa babrat s ovladanim klimy. Naco?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja mam manualnu na malom aute a 95% rezie zaberie tocenie klimou a prepinanie... najprv je vzadu moc dusno, potom vzadu uz celkom dobre, ale ja idem skapat na dutiny...

manualnu klimu uz ani zadarmo, radsej bez.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lahke riesenie, nestlacaj gombik ac, pripadne odpoj kable od klimy a mozes potom napisat skusenosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hardwarove ovládanie je drahšie, zložitejšie a poruchovejšie, ale čo do ovládania oveľa praktickejšie. Čakám na ďalšie šetrenie, keď budú aj smerovky a klaksón na displey a napokon aj akcelerátor, brzdy a volant
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nie, plan je ze nebudes mat v aute nic.
Dostanes maximalne tablet, pripadne len appku do telefonu, kde si nastavis kam chces ist, nastavis klimu, radio a vybaveny.
Mozno zostanu hw tlacitka na ovladanie sedaciek.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a kto preberie zodpovednost za nehody?
no neviem ci by sa mi chcelo prebrat zodpovednost za nejakeho inda co nieco zle nakodil a preto moje auto sposobilo nehodu :)

alebo myslis, ze muska bude taka zlata a podpise bianko sek a bude niest zodpovednost za nehody ktore spravia jeho auta? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Minimalne volvo uz povedalo ze ked bude dodavat plne autonomne auta tak zodpovednost za nehodu bude na nom. A dalsie to urobia tiez.
A ked si pozriem nehody co sa deju, tak ten ind to nakodi urcite lepsie ako taky soferi. Plus ani nehovorim o tragickych schopnostiach ludi soferovat v zapchach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hej pozname tu zodpovednost velkych firiem, daju tam tolko podmienok, ze nikdy za nic zodpovedni nebudu

no bude sranda ked niekto tie auta hacke a bude si s nimi hrat ako sa muz zachce
Odpovedať Hodnotiť:
 

Franz von Holzhausen pracoval síce pre Volkswagen, General Motors a Mazdu, ale určite vie o dizajne áut hovno.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ano, pracoval na experimentálních blbostech, ne na masové produkci, svou neschopnost u Tesly už mnohokrát dokázal
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

nemáš na dávku?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

olaola má asi etalón na estetiku - čo sa jemu nepáči, to je škaredé. Jo jo škoda oktavia kombi je fakt krajšia :-D
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

neber bozie meno nadarmo!

octavia kombi je lepsia ako Mercedes S, lebo ma vecsi kufor samozrejme
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Podla mna je to maly krocik k tomu, aby si ludia zvykli na rozhranie, ktore bude pouzivane v samojazdiacich autach. Tam uz palubovku potrebovat nikto nebude. Ale aktualne by ma to od kupy asi odradilo taktiez.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ale to se ví, to je normální, jenže Musk jaksi nechápe, že nechceme vždy jezdit na autopilota...
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Joooo, ten Musk je taký nechápavý blbec, vôbec nevie čo zákazníci chcú - tie autá mu budú roky stáť na sklade, kým sa mu ich podarí predať :-D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to niesu zakaznici, to su svedkovia elonovi a ti chcu to co povie elon :)

to je to iste ako stevove iovecky, ked steve povedal, ze toto nepotrebujete tak iovecky bekali "ano, ano to nepotrebujeme", no a o par rokov to steve zavadzal ako velku novinku(ktoru uz konkurecia roky mala) a iovecky zas bekali "ano, ano toto potrebujeme" :)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

To nie su ani ti svedkovia. Ale "vodici" co idu z bodu a do bude b so strachom v ociach a su predposraty uz tyzden pred cestou. Nanestastie ich taaak vela lebo hromadna doprava je v likvidacii takmer vsade okrem velkych miest a aj tam je to otazne obcas. Mensie mesta ako nasa hlavna dedina alebo nebodaj suburb smola, treba auto alebo dve rovno. Nech si akykolvek vodic.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to su take teorie.. pockajme si na realne skusenosti zakaznikov
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

+ ak nastane poskodenie displeja v takom meritku ze ho uz ani nerozsvieti, tak si v podstate dojazdil nakolko si nebudes vediet kontrolovat ani rychlost a ktovie ci ti to aj nastartuje.
ale nechce sa mi verit ze by na takuto banalitu nemysleli...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Praveze je to velmi dobre. Ono totiz nie je problem si dam dat vlastny budik napr. rychlomer s napojenim cez bluetooth. Navyse aj vela dnesnych aut ma rychlomer v strede palubnej dosky a este dost daleko (Toyota).
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

..a ja mám ten najlepší rýchlomer, -sám seba - ked, pri jazde na tom starom bicyglíků, (čo ho tatko dal za takmer 100 € ..nejak kus zreparovat, pričom v tom servise mi nvm proc celkom sundali, zobrali takmer úplne, fungl nové, dost drahé gumy, (plášte) Schwalbe Enduro Premium (1 plášt za 36 € ), a chlapík v tom servise namiesto nich mi tam na kolesá dal nejaké noname šhity, tenké, zošúchané, obdraté, slabé, a ked som sa na to tatka pýtal, že čo je s mojimi Schwalbe-ami, kde sú, ešte som ja dostal vynadané..) mám už moc silní záduchy, na plícach, a srdce mi moc .."preskakuje, hapruje, - tak viem, že už idem moc rýchlo, resp. - moc dlho..
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Ono je skor ubohe, ze ludia im zozrali taketo agresivne setrenie nakladov ako inovaciu. Plne autonomna jazda, na ktoru sa tym Tesla vyhovara, je hudbou velmi vzdialenej buducnosti, kedy tento model bude uz len zastarala kraksna.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Také jsem zrušil rezervaci. Za 35 tis. USD to auto je v hodnotě 20 tis. USD ve srovnání s téměř jakýmkoliv obyč autem. Jen až asi za 60 tis. USD s "balíčky" je to konečně auto, co něco nového skutečně přináší, to ale přehnali. Chtěl jsem do toho dát až 50 tis. USD, ale za tu cenu bych dostal auto za cenu 30 tis. USD
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Tak teraz klames. Defacto uz dlhsie sa vedelo do coho sa ide. Vybava auta je dostatocna a priplatkovych veci je iba par aj to realne asi nepouzitelnych. Max ta LR verzia stoji za priplatok. Inak auto ma vsetko co ma hociake normalne auto a klames hlavne preto, ze kazdy vedel ze TM3 este nemoze konkurovat cenou ropakom ale sa k nim iba priblizi. Na cenovu konkurenciu je tu slaba ponuka podobnych aut. Ak si si aj skutocne rezervoval TM3, tak si o tom vobec nic nevedel resp. si si ani nic neprecital.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

teď lžeš, nevědělo se, že balíčky budou tak drahé ;)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tu hej.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

tys věděl, že auto s dojezdem bude stát 9 tis. USD navíc a Premium 5 tis. USD? Tak to lžeš, nebo jsi generátor náhodného mozku :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mnooo.... tak tak ma fakt ešte nik neurazil.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

a koľko si čakal za 500km dojazd? aktuálne najlacnejšie elektroauto s 500km dojazdom stojí okolo 100 000 USD (Model S) a toto stojí 44 000. Podľa mňa je to skôr príjemné prekvapenie - čakal som 350km za 35 tisíc, 450km za 45 tisíc
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

a full interiérová výbava za 5k? si nakonfiguruj napr. BMW 3 a full interiérová výbava ťa v pohode výjde aj na 10k. Ak niekto čakal full výbavu s 500km dojazdom za 40 000€, sníval.

Jediné, čo je fakt drahé, sú samojazdiace funkcie - avšak tie neponúka nik iný, čiže to nie je veľmi s čím porovnávať (v podstate ani Tesla nie, skôr je to taký pre-order)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

lenze je rozdiel co vnima BMW za full vybavu a co tesla s jednym displejom :)


a inak vsetci len o baterke, displeji, ale nikde som necital porovnanie napr. bezpecnostnych prvkov toho auta
ake trojpismenkove bezpecnostne funkcie to ma? kolko ma airbagov, ako je to pripravene na decke sedacky, ma/nema isofix,...

vsetci baterka, displej, zrychlenie :)
ako keby dnesne auto nic ine nepotrebovalo mat :)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Zakladne kokotiny sa tu neriesia - je to zbytocne.
Lebo ak tu Teslu chcu predavat v Europe, co pravdepodobne chcu, tak Musk musi splnat zopar direktiv tykajucich sa bezpecnosti vozidla EC 661/2009 /vratane vsetkych spoluplatnych noriem,, ofc/ abezpecnosti najzranitelnych ucastnikov premavky EC 78/2009, od buduceho roka povinne e-call systemy podla nariadenia 758/2015.
A pre male deti je tu UNECE 44 a 129...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ehmmm... tie direktivy ale nie su nutnymi podmienkami predaja ci kupy, ale prevadzky mimo uzavretych okruhov ci usekov ciest, pocas organizovani akcii na ktorych plati uplne ina sada noriem.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

samozrejme, pri organizovni uzavretych akcii, mas pravdu.
ak by ale chcel/zmyslal o kupe takeho vozidla, boli by pre neho "trojpismenkove bezpecnostne funkcie" neziaduce (bo, v spravnych kruhoch, byva maximalne dovoleny len posilovac riadenia) rovnako ako systemy obmedzujuce katapultovanie malych objektov cez celne sklo.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Neziaduci je v takom pripade primarne uz samotny ekologicky princip, takze eventualne upravy pre uzavrete akcie by viedli k prestavbe na emkovy bavorak s povrchu zodpovedajucou charakteristikou pruzenia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

radšej nevtipkuj... tebe sa nepodarí ani jeden zo sto
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Nepripadaju mi zrovna drahe a uz vobec nie potrebne. Nejakemu plne autonomnemu riadeniu by som neveril.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Medzi priplatkovou vybavou su vyhrievane sedacky, elektricky nastavitelne sedacky a zdrkadla(!!!), samostmievacie (!) a sklapatelne spatne zrkadla a ledkove hmlovky (!!!).

Nikde nevidis drobnosti ako dazdovy/svetelny senzor alebo sportove sedacky. Dokonca ani elektricke otvaranie kufra tam nenajdes, to je len pre model S. Vidis tam iba hisperske 314coviny typu Internet streaming radio, USB porty alebo ovladanie hlasom.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Toto vsetko a daleko viac mam aj ja v mojom BMW 5 GT. V zakladnej vybave je panoramaticka strecha, koza, vyhrievane sedadla, 10.4" navigacia s pripojenim na internet, dazdovy senzor, svetelny senzor, vyhrievane skla, vzduchove tlmice, adaptivny tempomat, predne a zadne senzory, kamera ...
A za malilinkky priplatok len 5000 EUR vybava M SPORT kde dostanes 19" elektrony, sportovy podvozok, sportovejsie narazniky, volant, packy na riadenie pod volantom a este par drobnosti... A cena porovnatelna Tesle
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Dali ti k tomu aj kozu? Akože eko výbava?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nie, to je vybava, ktoru si vyziadali sejkovia v arabskych krajinach.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

dvojzónová automatická klíma je v základe, ako aj vyhrievané predné sedadlá, navigácia, elektricky ovládané spätné zrkadlá
, samostmievací stredný späťák a dažďový/svetelný senzor. Áno, nevidíš ho v príplatkovej, lebo je v základnej.

V príplatkovej sú vyhrievané všetky sedadlá, elektricky sklápateľné spätáky a elektricky nastaviteľné sedadlá, LEDkové hmlovky, kožené sedadlá, prémiové materiály v interiéry, viac USB portov a podobne.

plno z vecí, ktoré sú tu v základe nájdeš v BMW za príplatok...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ani za jednu tebou spominanu vec by som nebol ochotny priplatit ani euro. Jedine, za co by som priplatil je vyhrievane celne sklo, ktore sa mi zial na fabiu neda dat :( elektricke spetaky mam, pouzil som to pred 5 rokmi ked som prvy krat sadol do auta a odvtedy nieje dovod = mohli byt kludne packove. Vyhrievane sedadla som tiez vyuzil prvy krat ked som to skusal, odvtedy nie, zbytocnost. A kozene sedadla by som urcite nechcel, lebo by tam potom asi nenakladal plavacku a obkladacky = naco mi je take auto. Ja mam auto na pouzivanie, nie na paradu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak, pre remeselníkov jedine škoda oktávia kombi (ideálne strieborná metalíza). Pre nás ostatných, čo v aute nemienime voziť rôzny stavebný materiál a nástroje či nábytok (keďže na to si zaplatíme tých remeselníkov a sťahovákov) postačuje elegantnejší sedan, prípadne hatchback. Mier.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ja niesom remeselnik, ale odmietam platit za veci, ktore si mozem spravit sam :) aj omietku na chate som si robil sam, mfp. ze nieje taka pekna ako keby to spravil murar, ale mam dobry pocit z toho ze som to robil ja + je to ina cinnost ako sediet furt za pc.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze sa pripravuje zakon kde maju zakazat dotykove displaye v autach lebo to odputava rovnako ako pisanie textovych sprav ked musis za jazdy stlacat male tlacitka nie je to sranda. V zaujme bezpecnosti sa maju taketo funkcie ovladat nejakymi prvkami pri riadiacej pake kde si to mozes nahmatat.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

1. kolko z tych ludi zrusilo objednavku T3 a objednalo si S alebo X
2. objednat si macku vo vreci a este za to zaplatit mozu snad len applisti. O bednu piva, ze 99% znich ma iphone...
3. cakat na auto 2-3 roky? s konom som sa nezrazil...

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

deväť
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Nepodcenuj Applistov - co je na to zle rezervovat si a ked nechces vratia to poplatok. To nie je predobjednavka iba rezervacia, aby vedeli s kolkymi autami treba pocitat. To auto stoji v prepocte 35 iPhonov, nie je to zle
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Zrusili rezervaciu, ked uvideli noveho zigulaka, ten stroj na rozdiel od Tesly dokazal bezat aj na moc najblizsieho ozrana, takze otazka dojazdu je na rozdiel od Tesly irelevantna ;)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Chapem precu tu ludia hundru, ze je to auto drahe (mne to pride rovnako). Ale za kolko by ste chceli aby sa predavalo? Uz teraz je doba dodania skoro 2 roky (pripocital som Muskov index). Davno som cital, ze ocakavaju priemernu nakupnu cenu 45 - 50k, lebo ich zakaznik si moze dovolit priplatit a autopilot hoc aj v ich aktualnej verzii zacina byt zaujimavy (a netreba zabudat, ze sa bude vylepsovat softwareovo).
Podla mna tu cenu nastavili spravne. Az sa nasiti trh pre strednu/vyssiu strednu triedu (ak berieme v uvahu zapad) tak pride na rad aj lacnejsia alternativa. Pripadne ak nejaka ina automobilka pojde vyrazne dole s cenou, ale to sa asi nestane tak skoro, kedze aj oni z niecoho potrebuju zaplatit vyvoj (plus niektore drahsie sucasti ako napr baterka).
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Ako chybajuce budiky sa mohli dat lahko porisit cez vyklapatelny HUD, pripadne v noci premietat na sklo.
Udaje idu cez OBD2 a stoji to 20$ na aliexpresse.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tesla sa da podomacky zdokonalit.
Arduino sa da naprogramovat, aby rychlost vozidla, GPS suradnice, adresu aktualneho miesta, teplotu vzduchu, barometricky tlak, intenzitu svetla, obsah kyslicnika uhliciteho zobrazoval na 0.9 palcovych amoled displejoch.
Tie amoled displeje sa daju tavnou pistolou prilepit k 15 palcovemu displeju.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ja som rezerváciu zrušil kvôli termínu dodania do EÚ a nedostupnosti nabíjacích staníc v mojom okolí ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

BTW - Lidl začal na svojich parkoviskách v Čechách ponúkať bezplatné rýchlonabíjanie elektrických áut. Mohli by pokračovať aj na Slovensko.

http://bit.ly/2wben9X
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som rezerváciu zrušil, lebo tento mesiac som nevyšiel z výplaty. rezervačný poplatok je vratný.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

tiež som rozmýšlal, nad rezerváciou Tesly S, že si ju hned priamo objednám.., a vyzdvihnem, len čo priletím z Maurícia










..ale potom som si spomenul (a pozretím do starej, roztrhanej penaženky aj potvrdil), že mám už jen poslednú stovku (ale českú, v CzK, a posledních 3,69 €, - tak som akurát šiel do (takmer zkrachovalej, - podobne jako ja ;P ) Tesly, po zápočet za tú pomocnú brigádu (za 1,8 e /hodku), a namiesto Maurícia som šiel jen do Billy, som si kupil jen MyLady, a Sprit, ledovú minerálku, aspon neco na fresh,
v tejto kanikule
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Som zvedavý aká bude reálna čitateľnosť toho displeja na slnku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Známy mi spomínal cenu 57 000€ tak neviem... 35000usd bol asi marketing
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno že to odvolali kôli tomu, že zistili, že to logo je satanský symbol. To logo mi je nesympatické podobne ako Mazda a Dodge. Podobajú sa všetky tri na hlavu kozla s rohami. Tej automobilke nedávam veľké šance. Myslím si, že čoskoro skončia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mne to pripomina pismeno T
maseratti mi pripomina vidly

povedz rovno ze praca a vidiek ti nevonaju
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako rozoberajte si tu čo chcete, ale mne sa ten displej ako jediná informácia o prevádzke auta a jediné ovládanie cohokolvek, nepáči.
Ešte aj rýchlu spiatočku budem musieť naťukať na displeji???
Ďakujem nechcem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vážne len toto je dôvod prečo to nechceš? Inak by si to kúpil? :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Predstav si s tým reálnu jazdu. Pred sebou nemáš nijaké údaje, kvôli každej veci musíš odkláňať zrak ďaleko od premávky. To nie ovládanie, to ergonomický horor.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár