neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Tesla dodala prvé Model 3, namiesto palubnej dosky iba 15" LCD a otvára sa len smartfónom

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobily

DSL.sk, 29.7.2017


Automobilka Tesla dnes nad ránom nášho času odovzala majiteľom prvých 30 kusov svojho nového modelu Model 3, ktorý je podľa nových informácií ďalším posunom áut k počítačovým systémom riadeným softvérovo.

Bežné dodávky odštartujú ale až ku koncu roka, do Európy až v druhej polovici budúceho roka.

Pri prvých dodávkach spoločnosť zverejnila podobu interiéru, dostupné konfigurácie, presné ceny a viaceré parametre. Viaceré parametre naopak stále oficiálne zverejnené neboli, niektoré sa ale odhadujú respektíve sa dostali k americkým médiám prítomným na odovzdávaní.

Model 3 je dostupný v dvoch základných konfiguráciách, pričom parametre a špecifikácie boli zatiaľ zverejnené len pre americký trh. Základná konfigurácia s cenou 35 tisíc dolárov pred daňami a štátnymi príspevkami má dojazd podľa americkej metodiky EPA 220 míľ, cca 354 km, maximálnu rýchlosť 130 m/h, cca 209 km/h, a zrýchľuje na 60 m/h, cca 96.6 km/h, za 5.6 sekúnd.

Kapacitu batérie spoločnosť nezverejnila, podľa dostupných informácií by sa mala pohybovať okolo 50 kWh.


Interiér Modelu 3, kliknite pre zväčšenie (obrázok: Tesla)



K dispozícii je aj konfigurácia s väčšou batériou, ktorá má predpokladane 75 kWh. Táto konfigurácia má dojazd 310 míľ, v prepočte 499 km, maximálnu rýchlosť 140 m/h, cca 225 km/h, a zrýchlenie na 60 m/h za 5.1 sekúnd. Jej cena je 44 tisíc dolárov.

Do budúcnosti sa počíta aj s modelom s dvomi motormi a pohonom všetkých kolies, tento sa začne vyrábať ale až v budúcom roku.


Prvý produkčný kus Tesla Model 3, kliknite pre zväčšenie (foto: Elon Musk)



Hoci každý predávaný kus je osadený potrebným hardvérom pre samojazdiace funkcie a neskoršiu autonómnu jazdu, za možnosť využívať tieto funkcie sa pripláca. Vozidlo má podľa Muska rovnako ako Model S a X konkrétne osem kamier, dvanásť ultrazvukových senzorov, predný radar a viac ako 10 teraflopov/s výpočtového výkonu.

Za rozšírené samojazdiace funkcie akými sú autonómna jazda v pruhu a prechádzanie do iného prudu sa pripláca 5 tisíc, za budúcu autonómnu jazdu navyše 3 tisíc. Priplatiť sa dá aj za rozličnú nadštandardnú výbavu, ktorou je aj iná farba ako čierna, a maximálna cena so všetkými príplatkami je 59.5 tisíc dolárov. Za inú farbu sa konkrétne pripláca tisíc dolárov.


Dnešné odovzdanie prvých kusov (video: Tesla)



Model 3 má na doterajšie pomery pomerne neštandardný interiér. Všetky prvky palubnej dosky totiž nahrádza jediný v strede umiestnený dotykový 15" displej, autu chýba aj displej za volantom. Dôvodom takejto zmeny a eliminovania užívateľského rozhrania je podľa Muska prichádzajúca autonómna jazda.

Okrem displeja má vodič k dispozícii samozrejme volant s niekoľkými ovládacími prvkami a páčkami a pedále.

Tesla k Modelu 3 podľa dostupných informácií vôbec nedodáva kľúč, nielen klasický ale ani diaľkový ovládač. Štandardným spôsobom otvárania je otváranie len pomocou mobilnej aplikácie v smartfóne využívajúcej Bluetooth LE. Ako záložný spôsob dostávajú majitelia NFC karty, ktorými sa po priložení dajú otvoriť dvere aj naštartovať vozidlo.

Zrejme výrazne najväčšou výzvou Tesly v jej celej doterajšej histórii bude potrebné výrazné zväčšenie kapacity výroby pre naplnenie dopytu po Modeli 3. Kým v 2016 vyrobila celkom okolo 80 tisíc vozidiel, na Model 3 má v súčasnosti podľa Muska viac ako 500 tisíc rezervácií. Pri uskutočnení rezervácie teraz odhaduje Tesla dodanie v druhej polovici 2018, zrejme skôr blízko jeho koncu.


Predstavenie Tesla Model 3 (video: Tesla)



Tesla zatiaľ vyrobila 50 kusov, pričom 20 kusov použije na testy. Podľa dostupných informácií prvých 30 kusov smerovalo len jej zamestnancom, pričom prvý vyrobený kus patrí samotnému Muskovi. Počet vyrobených kusov bude rásť len postupne, podľa skorších informácií Muska sa v auguste má vyrobiť len 100 kusov, v septembri už viac ako 1500 a do decembra to podľa neho vyzerá na 20 tisíc kusov za mesiac.

Najskôr sa vyrába len verzia s väčšou batériou, pričom prvé kusy sa bežným zákazníkom začnú dodávať až na konci októbra. Výroba verzie so štandardnou batériou začne v novembri, verzie s dvomi motormi na jar 2018. Prvé kusy sa mimo USA začnú dodávať až v druhej polovici 2018. Výroba kusov s volantom na pravej strane začne až v 2019.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

vacsi displej chcem ...
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

ked budes zakaznikom, potom mozes chciet. teraz iba tisko sleduj... a zavri pusu
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

a zdravý si už bol, či eštelen sa chystáš byť ?
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Sa nebojis o seba, ked pises taketo veci?
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Baterka v tesle S vydrží 25rokov alebo 540 000km.
Ak sa nabíja na 80%.
Takže vydrží 12 rokov dlhšie ako ľudstvo, ktoré zničí skynet potom ako stroje ovládnu zem.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Lenze v skutocnosti ho neznici. Strategia, zalozena na najnovsich vedeckych informaciach, teda roky fungujucich bateriach s poctom cyklov obmedzenych polcasom rozpadu materialu clankov, gulatosti zeme a informaciach mobilnych operatorov o pokryvanom uzemi, uvedie armadu hned v prvy den do hladanim zasuviek sposobeneho chaosu, co v kombinacii naslednych vypadkov signalu a s pouzivanim bezolovnatej pajky spojenymi, oficialne nezdokumentovanymi, komplikaciami, veducimi k prehrievaniu komunikacnych modulov, zavrsi planovany postup a priekazne overi kalkulovanie s predpokladom, ze k overeniu slubovanej vydrze z udavaneho dovodu nepride.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Moslimovia kameňujú neveriacich.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Utocenie inym sposobom prave preto nie je v sulade s ich nabozenstvom, lebo inak by nemohli a ich obvinovanie je priekazne podlozene iba neznalostou zakladnych principov islamu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Takže nehrozí strata signálu.
Skrat v kotrbe je zaručený.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Si bol na hriboch? Vies ze vsetky sa nezbieraju?
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Vzhladom k celkovej bilancii ucinnosti ale pre dosahovanie pozadovaneho vysledku moze dostatocne erudovany odbornik par specifickych druhov vzdy prenechavat na zbieranie nepomerne uzsie specializovanym odbornikom, venujucim sa zvysovaniu svojej kvalifikacie ci uz z takych, alebo eventualne i onakych, dovodov.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

zbieraju sa vsetky, len ne vsetky sa papaju vo velkom mnozstve...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Od teba by som hriby radsej nejedol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niet nad 1000 MB. https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_1000_MB
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Je tam osadené tlačítko kliknite pre zväčšenie, len patrí do množiny "za možnosť využívať tieto funkcie sa pripláca".
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Nuz, ten display mohli umiestnit aj dizajnovejsie. Nevyzera to bohvie ako. Tiez ten vyhlad dopredu sa mi zda byt dost obmedzeny.
Co sa tyka toho smartfonu je to tiez dost nestastne riesenie hlavne v tejto dobe ked je problem s vydrzo,u no a nedostat sa do auta pretoze sa mi vybil mobil je dost divna predstava.
Tiez by ma zaujimalo kolko by asi stalo to auto bez vybavy pre samoriadenie, teraz to ma zaujimavu cenu a bez tej vybavy by to mohlo byt o par tisic menej.(12 kamier ..., hmm)
Uvidime kam az sa vyvoj dostane.
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

Predne sedadla su posunute podstatne dopredu oproti klasickym autam, takze vyhlad by mal byt lepsi. Nosit Nfc kartu medzi kreditkami nie je problem. Bez toho hw by to bolo o cca 3000 lacnejsie, ale autp by stratilo nehorazne z ceny v momente, ked sa prejde na autonomne riadenie.
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Ked sa prejde na autonomne riadenie, tak Teslu 3 najdes uz iba na srotoviskach. Dokonca dovtedy bude aj dialnica do Kosic.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Tolko optimiznu ohladne dialnice do Kosic som nevidel dokopy za poslednych 20 rokov.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Všetky tieto poznámky ohľadom dokončenia diaľnice sú trápne. Zato nevidím žiadnu, ktorá by ukázala koľko toho svojou existenciou dojebala.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Stavať diaľnice bol pokrok v roku 1930.
Dúfam že za 10 rokov ich budeme búrať a cestovat sa bude na lilium jet -e alebo hyperloop -e
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ved dialnica sdo Kosic bola hotova v r 2010 / povedal s.Fico Hranol
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Potom sa zobudil, vytiahol ruku z lavora a zistil, ze sa pochcal
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

V pripade ze mas zaplatenu plnu verziu tak ano, ale ak nemas doplatene vyuzivanie tych vymozenosti tak je to zbytocny HW. Ako sa pise v clanku tak v kazdom aute je HW na autonomne riadenie ale ak si ho nepriplatis/neaktivujes tak ho nemozes vyuzivat.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ved o tom hovorim. Ked ju predavas, novy majitel si to moze okamzite aktivovat, tj pri predaji nie je rozdiel v cene, aj ked si tu funkciu nevyuzival.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri predaji je rozdiel v cene - novy majitel si to musi aktivovat a tym padom zaplatit. O to menej da tebe.

Je uplne jedno, ci si musi aktivovat nejaky software, alebo dokupit hardware. Stale to bude pre neho vydavok.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Riesenie praveze vobec nie je nestastne, ale priekazne planovane, nakolko previazanim s Teslou je mozne do kontroly technickeho stavu vozidla zahrnutie prehliadanie telefonu mnozstvom opravnenych osob bez potreby akehokolvek zdovodnovania ci dokonca nutnosti sudneho prikazu uplne neobmedzene aj bez majitelovho vedomia.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Veď presne o to ide, už žiadni cestní piráti ani nezastavenie policajtom ...
Vieme, že Musk má dobré vzťahy s vládou, nie ?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Hurá. Konečne sa začal predávať ten Elonov naleštený prd. :)
Odpovedať Známka: -0.2 Hodnotiť:
 

a ty si co dokazal ze takto beries bozie meno nadarmo
Odpovedať Známka: 2.1 Hodnotiť:
 

Toto sú presne tí rebeli čo neklikajú pre zväčšenie!
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Na rozdiel od teba pri písaní používam interpunkciu. :)
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

u teba sa mala pouzit skor interrupcia...
Odpovedať Hodnotiť:
 

U tvojho praprapraprapraprapredka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To akoze za jazdy by som musel vykrucat hlavu ako paragraf aby som na to videl ci ako?
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

Najprv by si musel mat vodicak
Odpovedať Známka: 3.2 Hodnotiť:
 

mohli by ako doplnkovu vybavu dodavat daku zabudovanu elektrocentralu.taku celkom malicku.
namiesto rezervy!!!
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

auto na vodík s batériou ako rezerva by tiež nebolo od veci
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

a najlepšie naftovú ;) ...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ty si trUhlik?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vozík s generatorom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemohol chlapec namiesto kluca aspon ten snimac otlacku prsta.kej to ma mikrosoft na klavesnici preco bu to nemal musk na aute? alebo zapojit do usb ten snimac a je to.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

posielam kvety k sviatku
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Otlacok prsta nie je heslo. Otlacok prsta je tak maximalne username ... preto je nezmysel mat otvaranie auta na otlacok prsta. Ta NFC karta je +- dobry kompromis, ked nechceli dat klasicke kluce. Aspon sa to da dat do penazenky ...

Otvaranie fonom znie strasne futuristicky, ale pri vydrzi beznych telefonov je to nezmysel. Aby si clovek daval pozor este aj na telefon, lebo sa nedostane do auta ...

... a to nehovorim, ze to ma tretinovy dojazd ako bezne auta a aj tak sa idu z toho vsetci posrat. Zeby to bolo to cislo v nazve ? :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Bežné auto má dojazd > 1000 km?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ako ktoré. Môj diesel prejde na jedno natankovanie 1100 km. Pri ustálených 130 km/h na tempomate. Je to celkom bežné auto.

Pokiaľ musím robiť na diaľnici tetris medzi tými, čo musia ísť 90, tak dojazd bohužiaľ klesá a môže sa stať že prejdem len 1000 ;)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ano, a keby nie, tak mam bandasku.
a natankovanie stoji 5 minut, 5 minut = 1000km
ziadne auto na baterie to ZATIAL nedokaze.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak, a peniaze nestoja nič.
Odpovedať Hodnotiť:
 

bol by som zvedavý, ako dáš 2000km len s jednou 5 min. pauzou. WC? jedlo? oddych? a keď už tak či tak stojíš, tak je jedno, či nabíjať alebo len nečinne stojí auto
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Si najebana marta? Aj klucom aj usb mozes dat okruh okolo auta. S plastovou kRtickou ti to je prd platne, akurat oskrabes musky
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslienka dobra, ale pokial sa samojazdenie nezladi s legislativou a musis jazdit "manualne", tak ten uzasny stredovy panel je blbost - pre akukolvek informaciu ci ovladanie musis odvratit pohlad od vozovky, nehovoriac o tom, ze menit nieco na dotykovom screene je podstatne narocnejsie na pozornost ako trebars zmenit teplotu klimatizacie klasickym fyzickym budikom.

BTW - 5000 dolarov za asistenta jazdenia v pruhu...VW to mal uz pred 3 rokmi od golfu vyssie za nejakych 800e ako doplnkovu vybavu.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

“pre akúkoľvek informáciu” - akú? otáčky? teplota motora? indikátor, či máš zapnuté svetlá? všetko je to automatika. Dojazd ti navigácia preráta ešte pred začiatkom cesty, ten nemusíš tiež sledovať. Rýchlosť - na diaľnici stačí tempomat, v meste obvykle máš predstavu, ako rýchlo asi ideš. Keď si to raz za čas chceš skontrolovať, máš to hneď pri očiach v ľavom hornom rohu. Rovnako ako pri desiatkach iných, vcelku populárnych áut, ktoré tiež nemajú palubovku.

o dotykovom screene som mal rovnaký názor, až kým som nemal možnosť ísť na Tesle a na BMW s iDrive. Zatiaľ čo na Tesle zvládneš hocičo za 3 kliky, na BMW kvôli malému displayu a nepraktickému kolečku ti rovnaká funkcia zaberie asi 10 otočenú a klikov, pričom za každým sa aj tak pozrieš, či si v menu tam, kde potrebuješ. Násobne viac pozornosti berú kolečka a tlačítka. Hudbu a klímu nastavíš aj z volantu.
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

btw: ak porovnávaš VW golf asistenta jazdy v pruhoch a Tesla autopilota, buď si troll alebo nevieš o čom hovoríš. Golf akurát na stranách vidí, či prekračuješ čiaru alebo nie - nevidí ani na meter dopredu, nevie a ani nebude vedieť odšoférovať ani meter.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

tak vysledok je taky isty, vydrbu sa rovnako.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Ty si iny majster sveta ked vies v meste ci ide 50 alebo >56.
Samozrejme ze ta obrazovka na "pol" okna je somarina. Ak teda nepotrebujes vidiet ziadnu informaciu na stredovom panely, tak ho nepotrebujes mat taky obrovsky.

Head up je riesenie, nie hentake opicky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mam dotykac v aute, to s cim sa treba babrat pocas jazdy sa ovlada na volante a do zvysku netreba sahat. Klimu som nastavil raz a odvtedy o nej neviem, lebo si vsetko riadi automatika. Ci si tiez z tych, co kazdych 5 minut musia menit teplotu v aute aj ked idu len 3 km na nakup?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nevozis zenu alebo frajerku, ze?
Ja mam tiez dotykac a ako som raz nastavil tak je, ale ked sadne frajerka tak furt steluje nieco, raz je jej zima, raz teplo, raz na nu fuka z prava, z lava, z hora, z dola a furt nieco s tou klimou robi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chyba nie je v tvojom aute, ale vo frajerke. Vymen ju aj s tou polosialenou svokrou
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Pravidla na usvite vekov vzniknuteho bratstva kazdeho chlapa jednoznacne zavazuju takej svokre garantovat neobmedzene pravo dozitia u seba bez ohladu na naklady ci vlastne zaujmy, aby svojou mudrostou a mnozstvom vekom nadobudnutych skusenosti neotravovala zivot ostatnym, pricom jednoznacne stanovuju i sankcie za vedome navadzanie na porusenie jedineho prikazania.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Obcas sa stane, ze svokra pochopi, ze som manzelom jej dcery a nie jej
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze tu nejde o 10 bozich, ci iny pocet inych, prikazani, umoznujucich eventualnu uspesnost vyjednavania aktualnymi prioritami ci vzajomnym konfliktom medzi nimi. Je len nekompromisne jedno bez vynimiek.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Rada od vecneho panica.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nejde len o klimu. Najviac nadavaju na systemy v novych autach ludia co s nimi nejazdia a budu si svojimi stredovekymi nazormi obhajovat svoj stary crep. Uz som to raz pisal, nie je hanba, ked si clovek nove dovolit nemoze. To je uplne normalne a bezne. Co ale hanbou je, ked si typicky sedlak mysli, ze ta jeho stara rachotina je lepsia lebo: nema dotykac nema to a nema hento. Pritom to nema preto, ze na nove nema a keby mal, tak by retoriku otocil.
BTW vozim toho viac a nikto sa nestazuje. A aj keby som v tom 1% pripadov bol nuteny preladit hodnoty, spravim to periferne dvomi klikmi s tlacitkami na 3/4 obrazovky a nemusim odtrhnut ani zrak od cesty, kedze mam disp v zornom poli. Ten, co ma HW ovladanie, sa aj tak nakoniec pozrie a najelpsie na tom je, ze ich ma zvycajne este kdesi v strede dole, co je rozhodne "bezpecnejsie"
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Jednu vec neviem pochopiť. Roky sem prispievajú (údajne) inteligentní ľudia a donekonečna opakujú argument, že niekto kritizuje ich pojebaný ajfón alebo teslu alebo hocijakú inú hipsterskú pičovinu z toho hlavného dôvodu, že si to jednoducho sám nemôže dovoliť kúpiť a lomcuje s ním závisť.

Dlho som rozmýšľal nad tým, či je vôbec možné, aby tomu úprimne verili. Nakoniec som prišiel k úsudku (opravte ma ak sa mýlim), že to možné je. Je to možné za podmienky, že sa jedná o úplného ekonomického analfabeta alebo je to tak veľmi egocentrický človek, že jednoducho nedokáže pochopiť, že niekto môže mať iné priority ako on sám.

Hociaký chudobný bratislavčan čo robí za pásom vo VW a má v Petržalke byt po babke si môže (za ten byt) takéto pojebané Tesly kúpiť tri. Prečo tri? No preto, že keď pôjde ku svokre do Svidníka na zabíjačku, tak sa v jedne vezie, druhú ťahá za sebou na vozíku aby ich mohol v Bystrici vymeniť a nemusel hodinu čítať noviny na pumpe. Tú tretiu si kúpil, lebo je kokot a teraz nevie, čo s ňou.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

V prípade podozrenia na zasiahnutie systému sú opravné balíčky pre jednotlivé architektury k dispozícii na voľné stiahnutie tu, tu a tu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Konstruktivna kritika je vzdy v poriadku - ma posuvat dopredu. Ta sa tu vsak vyskytuje iba minimalne.
Nema to nic spolocne s peniazmi, egocentrizmom ani dalsimi faktormi.
Co ja sledujem vo svojom okoli - kazdy si mysli ako je nad vecou, ako ma iba on svoj spravny nazor, svoje priority a zasady. Ked pride na lamanie chleba, tak pri vyhodnej ponuke (nie len materialncyh veci) nema problem otocit a urobit presny opak a nasledne bud otoci aj argumentacne a zmeni tabor, alebo nezmeni a dalej trepe svoje kraviny, pricom pri tom cine nemal problem pokrytecky urobit opak.
Iba malokto povie: hej, bol som vtedy kokot a nezohladnil som aj dalsie veci, teraz mam uz nazor iny.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Vidis, tvoj nazor. Ja mam napriklad rad jednoduche telefony (bez OS), nechcem byt stale on-line, prezierat dolezite maily, chatovat s kazdym o roznych picovinach. Rovnako je to aj s autami, nemam rad zbytocne komplikovane, pretechnizovane veci, tony nadherneho softveru ktory urobi rovnaku pracu ako windows kalkulacka. K tomu dalsi elektrosmog z radarov, ultrazvuk zo senzorov... Pri jednej Tesle na slovensku mi to nevadi, pri 30% penetracii napriklad na Sk mi to uz vadit bude. A dalej, toto urcite nie je auto pre radost z jazdy, na to su tu ine. Predrazene, zbytocne komplikovane vozitko pre nesoferov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Jam mam smartfon - pernamentne offline. Staci mi aj 30€ telefon a ked sa pokazi, taky si kupim. Ale nebudem predsa tvrdit, ze vsetky smartfony su predrazena sprostost, ked to ja neviem vyuzit. O tesle nehovorim, reagoval som na vyjadrenie o dotykaci, kedy dotycny s dotykacom ocividne nema ziadne skusenosti a siri bludy.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nic take som o vyssich smartphonoch nepovedal, pretoze som uz vela z nich mal
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale samozrejme, ze mozes tvrdit, ze je to prefrazena sprostost. Lebo pre teba to platit moze. V globale to moze byt inak. A samozrejme to plati aj naopak kedy trh dokaze vyrobcovi, ze predava predrazenu sprostost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

:o :D "..chudobný bratislavčan.." :o ;D lůl

to je teda super-oxymoron,

hhe, to je neco jako chudobný pražák, abo yeti - tiež ho nikdo nikdy nevidel..

eh, že vraj "chudobný BA-avčan", lůl ;D :p

:DDDD lůl LOLol
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

ja ti to poviem takto, uz 10 rokov nemusim pracovat, nie ze by som nemal co, ale nepotrebujem to k prezitiu, a predsa nemam NAJNOVSIE auto s DOTYKACOM.
Preco? lebo to ejdnoducho NE PO TRE BU JEM
ale neviem preco si myslis, ze automaticky NA TO NE MAM
a odkial vies, ze ten co ma HW sa pozrie ? ja sa nepozeram, lebo viem kde tie HW tlacidla a kolecka su.
hentaky (a este aj krajsi) dotykac si dokupi hociake frajo na hociaku kraksnu. ale ak to NEPOTREBUJE, tak naco ?

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ze si nepochopil podstatu. Mas auto (uplne akukolvek inu vec) co splna tvoje ocakavania a si spokojny. Potialto v poriadku, lebo argument je, naco mi je nove auto, ked stare je stale ok a nepotrebujem nic naviac.
Problem nastava vtedy, ked "argumenty" su - mam staru "poctivu" karu bez vsetkych "picovin" a nove auta su aj tak srot, lebo kvalita skoncila v roku xxxx (dosad si akekolvek cislo - rozumej podla vzorca: aktualny rok minus 15 rokov, to je mantra) a vsekto co je v aute naviac sa urcite dojebe.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

automaticka klime ja na houby.
ked je prilis teplo, fuka na ksicht a to ja nehcem, chcem pasivnu klimu, a ne rusky ventilator..
okrem toho, vdaka blbym zakonom si nemozem tienit predne bocne sklo = ak svieti slnko, pri rovnakej teplote vyzadujem inu intenzitu klimy, ako pri zamracenej teplote.
atd atd
vozim nanuk? chcem klimu aby fukala na nu..
hentaku automatiku vyuzije maximalne tak kamionista.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

trepes kokotiny, ale nemienim ti to vyvracat.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja mam na svojej 120tke 4 zonovu klimu s manualnym ovladanim a nestazujem sa :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

naco mu su dva motory,keby sa pokazil?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nie. Aby sa mohli dva pokazit.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

4x4 vam asi nic nehovori.Pri benzinakoch/diesloch je neekonomicke mat dva motory, jeden v predu a druhy v zadu, preto sa pouziva kardan.Pri elektroaute je jednoduchsie dat jeden motor dopredu a druhy dozadu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Prečo nie 4 motory a nie dva, do každého náboja jeden a jazda by bola ešte bezpečnejšia lebo by sa dal ovládať samostatne každý motor(koleso)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Presne tak. A este po jednom do stieracov a jeden na strechu pre siber.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

keď spravia čelné sklo z priesvitného LCD panelu a bude z toho niečo na spôsob HUD-u v lietadlách, kde napr. v noci bude vidieť neosvetlených chodcov a cyklistov, dopravné značky budú vybavené vysielačmi a na HUD-e bude vidieť aj značku, ktorú zakrýva strom alebo kamión a úplne všetky autá (nie len "SMART")budú vybavené odpovedačmi ako v lietadlách, aby samojazdiace funkcie dostávali relevantné info o reálnej situácii na ceste aj 300 metrov dopredu, potom to bude použiteľné, teraz je to predražená hype hračka
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

načo by toto bolo dobré? Ľudia (niektorí) vedia šoférovať skvele za každých podmienok len použitím “kamery” - obzvlášť pokiaľ sa nepotrebujú vybúriť na ceste a nie sú unavený a venujú sa riadeniu, s čím počítače nemajú problém.

Ty namiesto pár lacných kamier a jedného výkonného čipu navrhuješ vymeniť všetky značky na svete za smart značky so schopnosťou komunikovať na stovky metrov a tak isto aj všetky autá a stále nechať hrozbu neoznačených objektov (zvierat napr.), pričom tie kamery aj tak potrebuješ na sledovanie pruhov? nie je jednoduchšie zrezať tie stromy pred značkami a mať softvér schopný rozoznať situáciu aj 300m dopredu?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Oficialne to nie je nielen jednoduchsie, ale dokonca ani postacujuce, nakolko je vedecky dokazane, ze dojde k zmrstovaniu vesmiru a teda priekazne treba minimalne rovnako aj dozadu.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nie, nie je to jednoduchšie. Zariadenie schopné komunikovať na sto metrov stojí pár šupov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

stratis mobil a si v pi.i!
nide nepojdes a ked sa ti este aj obrazovecka do.ebe mozes z kufra vybrat brokovnicu a odstrelit si mozek ven alebo hore ven este ze mas a vuber jak a de to poleti.
estezetak.

:D




Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Ty nosíš po kufroch brokovnice?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

jennu brokovnicku v jennom kufry.
nikdy nevis kedysazidekedtanieconasereze.

treba ist pred teslicku aby letelo na celne sklo pre efekt a hlbsi zmysel je to vhodne.

:D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tento tiež nosí po kufroch náradie. https://youtu.be/uMfL-BdlUQM
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No vidis a keby si pouzil sivu hmotu co mas v hlave tak by si si do kufra k brokovnici pribalil NFC kartu a nemusel si sa strielat. Ale holt Darwinova cena musi mat svojho vytaza
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujimave, ako vsetkym vadi panel v strede. A ze Citroen to ma uz 100 rokov skoro vo vsetkych autach, to nikomu nevadi.
VW ma "info" display malicky a v strede - kedykolvek clovek nieco chce, musi skulit na tie prtate ovladacie prvky.
Na druhu stranu, 17" display rovno v strede, kde si mozem udaj o rychlosti dat velky ako chcem mi pride celkom pouzitelny.
Aj tak jazdim 90% casu na tempomat - nastavim 50km/h a idem a venujem sa ceste a nie pedalom.
Skor ma mrzi, ze DSL - vzdy tak extremne kriticke k dodrziavaniu terminov od lubovolnej Muskovej firmy tento krat ani nezabrdla do tejto temy a nespomenula, ze napriek tomu, ze to nikto naozaj necakal, zacali tie auta dodavat v termine.
Osobne sa na to auto tesim - take drahe by som si nekupil, ale snad to preberie ostatne automobilky a pridu s niecim konkurencnym, lacnejsim, v klude s dojazdom len 200km, ale 7-miestnym.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Preto su aj citrony najpopularnejsie a najpredavanejsie auta ze.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

a pežoty tiež.


Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

som si spomenul na hymnu :-))))
https://youtu.be/RJtn6zNOkxQ
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby bol moj podpis pod cestnym prehlasenim, ze mi panel v strede nevadi, nielen ze by neexistoval tento prispevok, ale mozno by to tak naozaj bolo.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Citroen je fuj, tak co tu podsuvas nazor ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

"VW ma "info" display malicky a v strede " ... VW ma mechanicke tlacidla s presne danou funkciou. Ked chcem nieco zmenit, tak stlacim a na display sa ani nemusim pozriet ... take nieco je scifi, ked mas dotykac s dynamicky renderovanym UI a ziadnou spatnou vazbou ...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mne to vadi, ale nemam citron ani pezotku takze mi to je jedno. Ak ale bude na dsl-ku k tomu clanok urcite sa vyjadrim
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako koncept celkom fajn, ako marketingovy nastroj tiez asi fajn ale obavam sa ze prax ukaze nieco ine.Je fajn mat velky panel v aute, ale mat zakladne udaje o stave auta formou jednoduchych kontroliek a otackomeru nieje blbost.Odpali sa mi mega super tuti panel a som v riti.Ked sa vymlati bateria v elekteomobile tak je jasne ze sa aj tak nikam nedostanem ale dostanem sa vobec do auta ked je aj otvaranie komplet elektronicke?Mimochodom bluetooth protokol je deravy ako svina.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ešteže je to otváranie na NFC kartu a nie bluetooth kartu
Odpovedať Hodnotiť:
 

NFC na tom neni o nic lepsie. Karty sa daju klonovat. Komunikovat sa da aj na niekolko metrov (RF) a po prevode na data na takmer neobmedzenu vzdialenost (gsm/3G) ... bolo by zaujimave zistit, ci pouzili standardne karty, alebo maju "svoju", co toto nejak riesi ...

... pre porovnanie. Keyless entry na beznych autach ma limit na latenciu. Nie je to idealne, ale aj po zosilneni signalu to zabrani "dialkovemu" otvoreniu. E.g. aj kebyze sa natiahne ku klucu kabel, tak auto "vie" ze je daleko. Toto v NFC protokole nie je a tym padom moze byt karta aj na druhej strane zemegule, ked sa spravi datove spojenie medzi kartou / autom ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nechapem tymto modernym dizajnerom, ten tablet mali dat uplne doprava spolujazdcovi, alebo este lepsie na zadne okno niekde, aby to nevideli ani vzadusediaci. Kua budiky musia byt priamo predomnou!!!! A ten render kokpitu, dakujem pekne, periferne videnie v pcku. Sa divim, ze dokazal medzi divakmi vobec prist na podium :/
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ze nenajdem podobne/lepsie auto v tejto cene??? Tak namatkovo prve auto co ma napadlo.. honda civic Type R GT 228kW, zrychlenie 5,6sec, dojazd zial pod 500 km :( ale kdekolvek sa na tankuje
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mne osobne sa ten design toho zadneho "deleneho" okna moc nepaci, ale ludia maju rozny vkus.
Na TypeR mi vadi, ze ked sa na tom chce clovek rozbehnut, tak to huci ako Aston Martin, ale ze by to aj podobne akcelerovalo, to sa moc povedat neda :(
GTcko sa robi aj 4-dverove? Viezol som sa len v predchadzajucej generacii a tam sa na zadne sedadla dala polozit mozno helma, alebo mensia taska, ale to je tak asi vsetko...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No neviem vzadu sa sedí dosť pohodlne s to mám 183cm.
Na trocha vytunovanej r-type 9 diaľnica v Nemecku pri Trenčíne 300 (ale 4km rozbeh chcelo by to inú prevodovku do rychlosti táto je dobra do vrchu) osobna skúsenosť a Martin išiel ďalej (r-ko celý čas v predu do 279).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No dokelu... A to ho nosis omotaneho okolo stehna, mas nejaky batoh, alebo ho tahas za sebou? Co robis ked sa ti don navali krv?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie mám ho malý ako prst. Ale omotavam si okolo neho stehno.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dobra volba..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Robko a jeho múdrosti.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

"maximálnu rýchlosť 130 m/h" ... 130 metrov za hodinu?
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Míľ. Míľ za hodinu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

..ten LCD-monitor mohli víc zabudovat do palubovky, nech to víc lícuje s profilom,

takto to vyzerá jako smartfon zastrčený do držiaku..

(..nevraviac o bezpečnosti.. nvm, jako (ne)pevne je to tam uchytené, ale pri náraze je to dost risk, mat tam vpredu takú škridlu :o :S :p lůl
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vyzera to ako keby to nadizajnoval priaznivec socialistickeho realizmu.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

som rad za svoje benzinove auto. budiky vidim periferne pocas jazdy. radio si nahmatam na volante DOTYKOVO. dokonca mm aj smerovky.
nic proti tesle, ale hento nie je nie je ani autonomne vozidlo, a ani auto.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Nikoho tvoja škoda fóbia nezaujíma, okrem teba.
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

Ja som rád, že je rád.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nemam skodu, ale aj keby mam, nehanbim sa za nu.
odvezie? odvezie!
mimochodom, take fobie (lahke) na 15" a vysokych profiloch su luxusnejsie, ako kakolvek tesla na 21" a nizkoprofiloch.
a to by si ako vodic na slovensku mal vediet!
Odpovedať Hodnotiť:
 

tesla ma tiez cudliky na volante.. aj na radio
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu kde som, tak na ministerstve vnutra su na tie tesly zatazeny. to je jak tesla autosalon cele ministerstvo musim to odfotit ked sa tam budem zas jebat. pritom chudaci tu akoze oficialne zarabaju $200 mesacne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Privit?
Odpovedať Hodnotiť:
 

tie auta vyzeraju otrasne... som čakal že to aspon interier zachrani ale no fakt nič moc
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

opäť dochodcovia z Handlovej ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podľa mňa je to strašne neergonomické!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ta ten displej je fakt čudný,ale je postačujúci pre konzumentov :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

je dostatocny pre svedkov elonovych
proste elon tak rozhodol a tak to je urcite najlepsie, elon sa proste nemohol pomylit :)

to je presne ako s iphonom, ked nebola nejaka funkcia a niekto to kritizoval tak nabehli svedkovia stevovi a zacali obohratu pesnicku, ze tu funkciu netreba lebo to aj tak nikto nepouziva a kritizuju len ti co si iphone nemozu dovolit
no a po case apple pridaval tieto funkcie a svedkovia stevovi to oslavovali akoby ich sam velky steeeeeeve vynasiel :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Konzumovanie obsahu je predurčené pre novodobých konzumentov.A nehnevajte ma s tým syntaxom,nie som on :) Som človek,nie robot :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Žiadna zábava nuda.Koniec hry?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čakáš?No tak čakaj.Dočkáš sa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie kazdy do caka sa docka.
ale su taky co cakaju a istotne sa dockaju.
maju to garantuvane
ze sa dockaju tak cakaju uplne pokojne cakaju.
svine.

:(

Odpovedať Hodnotiť:
 

Som sa dočkal?Konečne!
Odpovedať Hodnotiť:
 

A teraz čo,mám poupratovať,lebo mi príjde návšteva?Alebo sa to bude pokračovať do zbláznenia?Kto,koho?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja len skúšam,čakám na výsledok.Xperiment.Nechápeš?Škoda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

o :D "..chudobný bratislavčan.." :o ;D lůl

to je teda super-oxymoron,

hhe, to je neco jako chudobný pražák, abo yeti - tiež ho nikdo nikdy nevidel..

eh, že vraj "chudobný BA-avčan", lůl ;D :p

:DDDD lůl LOLol
Odpovedať Hodnotiť:
 

..to je neco jako "chudobný bankér",

abo chudobný "ropný šejk" :p ;D


jako by sa potom ale označoval nekdo NAOZAJ chudobný - napr. taký starý důochodca, abo mladý ..gymnazista, nezamestnaný, /absolvent, někde z Myjavy, /zo Záhoria, abo z Medzilaboriec, - z Východů, /zo stredn.Svk ? ??
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár