neprihlásený
|
Štvrtok, 21. novembra 2024, dnes má meniny Elvíra |
|
Bitcoin dostane v najbližších dňoch veľké vylepšenie. Hrozí ale aj problém
Kryptomenu Bitcoin čaká v najbližších dňoch výrazne najväčšia zmena v posledných rokoch ak nie v celej histórii meny, ktorá bude znamenať v prípade úspešného nasadenia podstatné vylepšenie. Okrem iného sa výrazne zvýši kapacita siete, teda maximálne množstvo transakcií spracovávaných sieťou, čo bude viesť k zvýšeniu rýchlosti spracovania transakcií ale tiež zrejme aj k zníženiu poplatkov. Pre nejednotný prístup v komunite potenciálne hrozí aj problém v Bitcoin sieti, je zrejme ale skôr nepravdepodobný.
DSL.sk, 17.7.2017
|
|
Kryptomenu Bitcoin čaká v najbližších dňoch výrazne najväčšia zmena v posledných rokoch ak nie v celej histórii meny, ktorá bude znamenať v prípade úspešného nasadenia podstatné vylepšenie.
Kapacita siete
Kryptomena Bitcoin, prvá kryptomena využívajúca technológiu verejnej blockchain a zároveň najpopulárnejšia a najhodnotnejšia kryptomena, má už dlhšie problém s kapacitou siete, teda maximálnym množstvom spracovávaných transakcií.
To je totiž limitované napevno nastavenými parametrami siete. Nový blok sa ťaží priemerne každých 10 minút a jeho veľkosť je limitovaná na 1 MB, do jedného bloku sa tak zmestí vzhľadom na priemernú veľkosť jednej transakcie len limitovaný počet transakcií.
Kapacitu určite nemožno zvýšiť častejším generovaním blokov, keď generovanie blokov raz za 10 minút je jedným zo základných prvkov návrhu celej meny určujúcim ako rýchlo sa generujú nové mince.
Kapacita sa dá prirodzene zvýšiť zvýšením maximálnej dovolenej veľkosti bloku, ktoré zásadne respektíve takmer vôbec neovplyvní návrh meny. Jednoduché zvýšenie veľkosti bloku by ale spôsobilo zmenu typu tzv. hard forku, teda doterajšie plné uzly Bitcoin siete by nové bloky neakceptovali a museli by byť všetky upgradnuté.
Úspešné nasadenie zmeny vyvolávajúcej hard fork musí byť koordinované s minermi ťažiacimi menu a zapojiť sa upgradom musí celá komunita. Ak by zmenu nepodporovala hoci aj menšinovaná časť minerov, prišlo by k rozdvojeniu blockchain a táto časť by pokračovala s vlastnou kryptomenou vzniknutou odštiepením od Bitcoin.
Segregated Witness
Vývojári za referenčným klientom Bitcoin Core ale už pred cca rokom a pol prišli s novým pomerne kreatívnym riešením označovaným Segregated Witness, v skratke SegWit. Táto zmena Bitcoinu je popísaná v návrhu vylepšenia BIP 141.
Pri tomto riešení sa veľkosťou podstatná časť každej kompatibilnej transakcie, konkrétne kryptografické podpisy, presunie v bloku do novej štruktúry nazývanej witness, svedok. Zároveň bez ohrozenia funkčnosti meny budú nové bloky spätne kompatibilné s doterajšou podobou Bitcoinu, aj keď nové transakcie akceptované do blockchain sa budú starším klientom javiť ako transakcie iného typu.
Bloky sa celkovo budú môcť zväčšiť a zvýši sa tak množstvo transakcií v jednom bloku, na časť bloku kompatibilnú s doterajšou podobou pritom bude môcť platiť doterajší limit 1 MB bez ohrozenia funkčnosti doterajších klientov. Konkrétne sa očakáva, že kapacita siete by sa mohla takmer zdvojnásobiť.
SegWit má pritom aj viaceré ďalšie prínosy a zlepšuje niektoré aspekty Bitcoinu, okrem iného eliminuje nechcenú možnosť modifikovateľnosti transakcií a môže ešte znížiť dátové nároky jednoduchých tzv. SPV klientov.
Zmena zavedená SegWit sa pritom odohráva bez potreby hard forku. Navrhnutá bola pôvodne ako soft fork, pričom funkčnosť je podporovaná napríklad v štandardnom klientovi Bitcoin Core a pre jej aktiváciu bola podobne ako u iných spätne kompatibilných zmien požadovaná podpora minermi ťažiacimi 95% blokov po obdobie dvoch týždňov.
Takúto podporu ale zmena nikdy nezískala a doteraz tak nebola aktivovaná.
SegWit2x
Len pred niekoľkými týždňami prišli významné spoločnosti Bitcoin ekosystému vrátane najväčších minerov s novým návrhom označeným SegWit2x, ktorý je najmä novým spôsobom ako zaviesť SegWit.
Konkrétne sa zavedie SegWit2x a v dôsledku aj SegWit, ak budú signalizovať podporu SegWit2x mineri ťažiaci aspoň 80% blokov z posledných 336 blokov, teda po obdobie niečo viac ako dvoch dní.
SegWit2x je ale kontroverzný v tom, že nasadenie SegWit spojil ešte aj s neskorším zvýšením limitu na základnú veľkosť bloku z 1 MB na 2 MB. Nakoniec tak bude viesť k tzv. hard forku a potrebe upgradovať nekompatibilných klientov. To ale umožní v priebehu niekoľkých mesiacov spolu zvýšiť kapacitu siete celkovo takmer štvornásobne.
Za SegWit2x sú podľa ich deklarácie mineri, ktorí spolu bez problémov splnia hranicu 80%. Ak tak naplnia svoje deklarácie, SegWit2x a tým aj SegWit bude aktivovaný.
SegWit2x ako rozšírenie nesie označenie BIP 91 a mineri avizovali spustenie ohlasovania jeho podpory na 21. júla. Ak budú postupovať podľa svojho avíza, začnú avizovať aj podporu SegWit a SegWit2x by tak mohol byť aktivovaný už 25. júla. Od tohto dátumu nebudú títo mineri považovať bloky bez signalizácie SegWit za platné a všetky bloky tak budú signalizovať podporu SegWit.
O ďalšie dva týždne tak budú splnené podmienky na aktiváciu SegWit a najskôr na prelome augusta a septembra by mohol byť SegWit s vytváraním blokov novým spôsobom aj reálne aktivovaný.
Limit na veľkosť bloku by sa mal zvýšiť o tri mesiace, detaily ako sa to zrealizuje zatiaľ k dispozícii nie sú.
AsicBoost
Časť komunity ale aj na základe predchádzajúcich skúseností obviňovala v uplynulých týždňov minerov, že SegWit reálne zaviesť nechcú a SegWit2x nakoniec nebude zrealizovaný a aktivovaný.
Minerom okrem iného potenciálne môžu vyhovovať vyššie poplatky za transakcie a ich zárobky môžu byť po zvýšení kapacity siete napriek zvýšeniu množstva transakcií nakoniec menšie.
Dokonca sa objavilo ešte závažnejšie tvrdenie o údajnom motíve minimálne jedného veľkého minera a zároveň výrobcu hardvéru na ťaženie. Podľa týchto obvinení má tento miner používať pri ťažení optimalizáciu označenú ako AsicBoost, ktorá jednou doteraz nie príliš známou špecifickou technickou optimalizáciou dokáže zvýšiť výkon ťaženia o rádovo 20%. Ak ju iní mineri nevyužívajú, mineri používajúci túto optimalizáciu sú vo výraznej výhode.
Pri jednom spôsobe, akým je možné túto optimalizáciu implementovať, ale nemá byť kompatibilná so SegWit blokmi a po reálne aktivácii SegWit blokov by ju tak mineri museli prestať používať.
Veľký miner a výrobca čipov Bitmain, na ktorého obvinenia hlavne smerovali, ich ale v každom prípade popiera. Tvrdí, že vo svojich čipoch síce má podporu pre AsicBoost a testoval ju, reálne pri ťažení túto optimalizáciu ale nevyužíva a čipy sú teda funkčné aj bez nej. Bitmain zároveň tvrdí, že plne podporuje nasadenie SegWit.
BIP 148
Časť Bitcoin komunity kvôli svojej nedôvere k ochote minerov zaviesť SegWit tak prišla s vlastnou zmenou Bitcoinu zadefinovanou v zlepšení BIP 148.
Zámerom BIP 148 je natvrdo zaviesť SegWit aj bez podpory minerov, táto zmena je tak typu užívateľmi aktivovaného soft forku, tzv UASF.
Užívatelia podporujúci BIP 148 prestanú 1. augusta akceptovať bloky bez signalizácie SegWit, BIP 141. Ak by mineri v tom čase vytvárali bloky aj bez tejto signalizácie a nezanedbateľná ale menšinová časť minerov by BIP 148 podporila, znamenalo by to rozdvojenie blockchain a vznik odnože Bitcoin.
Pokiaľ mineri ale v súlade so svojou deklaráciou začnú podporovať SegWit2x od 21. júla, sami budú odmietať bloky bez signalizácie SegWit už pred prvým augustom a k žiadnemu rozdvojeniu nepríde.
BIP 148 je tak okrem iného nástrojom komunity ako minerov prinútiť nasadiť SegWit2x a tým aj SegWit bez ďalšieho odkladu.
Čo robiť pri rozdvojení
Pri prípadnom rozdvojení meny užívatelia, ktorí majú plnú kontrolu nad svojimi Bitcoinami a majú k nim privátne kľúče, automaticky získavajú obe vzniknuté meny v rovnakej výške ako držali v pôvodnom Bitcoine.
Užívateľom, ktorí považujú rozdvojenie za možné a očakávajú nezanedbateľnú hodnotu aj pre vzniknutú druhú kryptomenu, je tak odporúčané držať pred ním Bitcoiny takýmto spôsobom. Napríklad rozličné služby, na účtoch ktorých majú užívatelia uložené Bitcoiny, sa totiž môžu napríklad rozhodnúť jednu zo vzniknutých mien nepodporovať a užívateľovi tak pre Bitcoiny uložené u nich ju neposkytnúť.
Pri prípadnom nastaní rozdvojenia je užívateľom tiež odporúčané v období tesne pred rozdvojením a po ňom neuskutočňovať transakcie pre predídenie niektorých útokov a problémov.
Ďalší vývoj
Na prípadné neaktivovanie SegWit2x sú naviazané okrem BIP 148 aj prípadné ďalšie zámery užívateľov a minerov, ktoré by potenciálne mohli vyústiť k ďalšiemu deleniu blockchain.
Kľúčovým pre ďalší vývoj tak je, či mineri dostoja svojej deklarácii aktivácie SegWit2x a SegWit. Ak tak spravia v avizovaných termínoch, pri zavádzaní SegWit žiadne rozdelenie komunity a blockchain z ideologických dôvodov a dôvodov podpory nenastane. Ak by k nasadeniu podpory neprišlo, 1. augusta príde k rozdvojeniu a je otázne ako významná časť komunity by BIP 148 podporovala, ako dlho by ju podporovala a akú technickú a ekonomickú hodnotu by mala vzniknutá mena.
Momentálne vyzerá aktivácia SegWit2x pomerne nádejne. V pondelok 17. júla začali viacerí veľkí mineri dokonca predčasne pred avizovaným 21. júlom signalizovať podporu SegWit2x a v čase publikovania článku ju deklarujú už mineri generujúci v posledných dňoch viac ako 60% blokov.
V prípade hladkej aktivácie SegWit2x a deklarovania podpory SegWit je ďalším veľkým krokom samotné aktivovanie SegWit meniace podobu generovaných blokov. Pri takejto veľkej technickej zmene potenciálne môžu nastať technické problémy, pri jednotnom smerovaní komunity by aj prípadné technické problémy minimálne dlhodobo menu nemali negatívne ovplyvniť. Na druhej strane túto technickú zmenu vzhľadom na jej rozsah je potrebné tiež detailne sledovať.
Otázne je ako sa zavedie zväčšenie základnej veľkosti blokov na 2 MB, to je ale vzdialené ešte viacero mesiacov.
Aktuálne sa blížiace technické zmeny majú zrejme dopad aj na vývoj ceny Bitcoinu. Veľkú cenovú fluktuáciu Bitcoinu a ostatných kryptomien v posledných dňoch je možné pravdepodobne aspoň sčasti totiž pripísať práve týmto chystaným zmenám a aktuálnemu vývoju. Po nedeľnajšom dosiahnutí minima ceny za viacero posledných týždňov len niečo nad 1800 dolárov v pondelok večer už cena Bitcoinu atakovala 2200 dolárov.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FUD FUD FUD FUD
Od: Cjckjccjfnxjdjdj
|
Pridané:
18.7.2017 0:44
Roger Ver a Jihan vytvararaju ukazkovy FUD. Moj nazor je, ze je to krasna manipulacia trhom.
Dokonca aj Lee sa vyjadruje, ze nie je sanca otestovat vsetko tak ako pisu, a verim, ze fork sa znova posunie, cena bude zasa kolisat a ti co maju pevne nervy zarobia
http://dopice.sk/jV2
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od: a718726
|
Pridané:
18.7.2017 6:24
ako na tom zarobit? ale okrem pevnych nervov, tipujem ze treba aj pevny kapital, cize par tisic, aby to stalo za to, alebo sa mylim ?
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od: Rrefvnh
|
Pridané:
18.7.2017 6:38
Nakupit pri prepadoch a drzat aspon rok. Ked sa veci vyriesia bude to velka vec a moze atakovat cenu 5000€ az 1000€ , jedine zeby nie
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od: Gbvduhgjvbv
|
Pridané:
18.7.2017 6:39
...az 10000€...
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od: Borat
|
Pridané:
18.7.2017 7:27
jedine zeby nie
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.7.2017 8:59
jedine zeby nie... ale uz vyse 5 rokov 'experti' predpovedaju zanik btc. a ten prezil pad mtgox, pokles z 1000 na 300 v priebehu tyzdna, ako aj ine vacsie ci mensie poklesy a dnes je na hodnote >2k.
ak by to aj jeblo zas na 300, som presvedceny, ze do par rokov je to zas na 2k-5k.
|
|
my zaplatíme za tretí kanál - zvýšenie koncesionárskych poplatkov
Od: virtuálne okrádanie :)
|
Pridané:
18.7.2017 13:25
Ked Andrej Danko rozhodne, že RTVS zaplatí towerkomu za 3ti kanál bitcoinami, aby towerkomu nahradil chýbajúce prijmy od Markízy, potom to bude skutočná mena.
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od: frco
|
Pridané:
18.7.2017 13:40
Alebo rovno miliooooon. Kurna niektori ludia by sa uz mohli zobudit. Ajtaci sa zacali hrat na brookerov a zvolili si k tomu neregulovany a nekontrolovany nastroj. K tomu sa pridali spekulanti a ajtacikovia sa tesia ako im to krasne rastie. Ibaze toto nie je bublina - toto je rovno baloooon. Kryptomeny a ruleta maju spolocneho viac nez si ti blbeckovia uvedomuju, papam pukance a dobre sa bavim a to sme od finale este par rokov vzdialeni.
PS: Charles Ponzi sa v hrobe obracia uz ako ventilator, ze na toto neprisiel sam :-DDD
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od: Jezkov Vykal
|
Pridané:
18.7.2017 13:59
Hlavne ze tie tvoje nemecke papieriky potlacene atramentom ktore si nemecka fuhrerka makarela tlaci podla lubovole vo velkom kancli su spasou sveta
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od: frco
|
Pridané:
18.7.2017 14:15
To ze nepoznas rozdiel ani medzi eurom a dolarom len potvrdzuje to co som napisal. Banda investorstky pologramotnych az negramotnych jedincov sa hra na Wallstreet pricom si ani nevsimli, ze su len ozrati vo Vegas...
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od: werwe
|
Pridané:
18.7.2017 14:30
no schvalne, ako je kryte euro ? :) ECB poslednych par mesiacov predsa vykupuje dlhopisy za desiatky mld, to je predsa presne to iste ako fed v usa. hovori sa tomu kvantitativne uvolnovanie.
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od: kotko
|
Pridané:
18.7.2017 14:20
Ajtaci vytvorili neinflačnú menu.
Super.
Nie?
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od: lolok
|
Pridané:
20.7.2017 1:31
ked by si kupil urcite mnozstvo btc v casoch ked stal par dolarov dnes je z teba milionar ale hlavne ze expert na ekonomiku si tu ty
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od: stevo7
|
Pridané:
20.7.2017 17:23
Aka ponziho schema? kupou bitcoinu si kupujes do svojho vlastnictva majetok, nie investiciu. Tvaris sa ako majster sveta co blahosklonne pouca nechapavych a pritom pises neuveritelne hluposti, evidentne nerozumies zakladnym veciam. Podstatou ponziho schemy je ze kupujes buduce nerealne vynosy, ak kupujes bitcoin s vyhladom ze o rok drahsie predas, to je to iste ako keby si kupil psenicu,ropu, zlato, tulipanove cibule - hocico s tym ze veris ze o rok to bude drahsie a potom to predas. Mozno ti to vyde, mozno nie ale s ponziho schemou to nema absolutne ale absolutne nic spolocne
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od: joooooooo
|
Pridané:
1.8.2017 10:43
mno najvacsi problem a hysteria "odbornikov" je ze mafia za centralnymi bankami tlaciacimi fiat meny toto akosi zatial nevie kontrolovat vo svoj prospech :-D
|
|
Re: FUD FUD FUD FUD
Od: dsgdgsg
|
Pridané:
18.7.2017 8:50
http://dopice.sk/jV5
|
|
mám pochybnosti
Od: old
|
Pridané:
18.7.2017 8:02
či sa za tým neskrýva lumpárina, ako dostať pod kontrolu virtuálnu menu
|
|
Re: mám pochybnosti
Od: matkooo
|
Pridané:
18.7.2017 8:36
ale to bude len virtualna kontrola
|
|
Re: mám pochybnosti
Od: NDnddndnd
|
Pridané:
18.7.2017 8:47
Samozrejme, ze skryva Jihan + Ver by radi ovladli bitcoin ako taky a potom ho ponukali ako "svoj" produkt ktory vedia kontrolovat. To je ale zanik bitcoinu ako takeho a vznikne nejaky centralizovany hnoj.
|
|
Re: mám pochybnosti
Od: asfasfas
|
Pridané:
18.7.2017 8:48
precitaj si tento nazor, aj redakcii odporucam:
http://dopice.sk/jV5
v principe ano, ma sa diat presne ta vec, ze ked je nieco super a sexi a nikto nad tym nema kontrolu, nejaky zahadny vesmirny pattern sa vzdy objavi a vzdy a vzdy sa najdu pohnutky, ako tu kontrolu ziskat. a to nevravim o spekulantoch, proste je univerzalny pattern, ktory sa objavuje vo vsetkych oblastiach.
|
|
Re: mám pochybnosti
Od: zxcvbn
|
Pridané:
18.7.2017 8:54
V uvode clanku je jasne popisany problem, ktoremu BTC celi (nizka kapacita transakcii). Vyvojari sa to uprimne snazia riesit uz niekolko rokov, ale ty za tym zase vidis iba konspiraciu.
Chod si dat panaka.
|
|
Re: mám pochybnosti
Od: JDdjdjdhdjd
|
Pridané:
18.7.2017 10:03
Dat si panaka? Ano...
Ale najskor si nieco precitaj o aktivitach Rogera Ver-a , Jihana Wu a Craiga Wrighta, momentalne sa k nim pridal aj fetak McAffee... toto je "power struggle" ako z ucebnice, ti zmrdi si pre ego nedovidia ani dalej ako po svoj vlastny pupok.
|
|
care to comment?
Od: lal
|
Pridané:
19.7.2017 11:35
mne segwite smrdi hlavne kvoli Blockstream-u (funded by AXA ktorej CEO je zaroven chairman Bilderberg skupiny(volne dohladatelne)
https://pastebin.com/JUaYPD0x
|
|
Re: mám pochybnosti
Od: jaskldfjsl
|
Pridané:
18.7.2017 10:09
Podla teba je konspiracia ze napriklad obrovske cinske farmy na tazenie bitcoinov maju zaujem nad nim prevziat kontrolu?:D
|
|
Re: mám pochybnosti
Od: zxcvbn
|
Pridané:
18.7.2017 10:41
Podla teba je konspiracia, ze BTC ma fakt problem s priepustnostou, poplatky za transakciu dosahuju 1.5E a komunita sa to snazi riesit?
|
|
Re: mám pochybnosti
Od: asdfasdfsa
|
Pridané:
18.7.2017 10:48
a ja tieto problemy spochybnujem? to ty spochybnujes ze velki mineri maju zaujem o vacsiu kontrolu nad menou, v com akoze spociva to riesenie tychto problemov
|
|
Re: mám pochybnosti
Od: old
|
Pridané:
18.7.2017 20:08
zdvojnásobiť priepustnosť?, predpokladal som aspoň 10 násobok. O dva roky bude rovnaký problém, ako sa votrieť do systému, pardon, ako riešiť priepustnosť.
Ale máš pravdu, je to tam jasne napísané
|
|
trezor
Od: sda...
|
Pridané:
18.7.2017 8:26
Ovplyvní to nejako aj HW peňaženky typu český bitcoin trezor?
|
|
Re: trezor
Od: fdasfdsf
|
Pridané:
18.7.2017 8:46
nie. ale pre istotu by som si privatne kluce z trezora (ak je to vobec mozne, ked nie tak si to posli na novu adresu) odzalohoval, lebo ked sa rozdvoji (roztroji, rozstvori) blockchain, tak si ich mozes importovat do roznych penazeniek podporujucich ten konkretny blockchain a mat to teda x krat viac. (rychlo predat tie slabsie blockchainy zakial maju hodnotu a nechat si ten podla teba uspesny, a naimportovat po par dnoch naspat do trezora).
|
|
Re: trezor
Od: Ndndndfbfďd
|
Pridané:
18.7.2017 8:49
Co znamena "odzalohovat" kluce? Trezor generuje seed (kluce) , co viac sa da urobit?
|
|
Re: trezor
Od: 2v1
|
Pridané:
18.7.2017 9:17
Seed ti staci. Ten ma byt zazalohovany preventivne keby sa pojekazil firmware upgrade Trezoru.
|
|
Re: trezor
Od: Bxbxxbxbxbd
|
Pridané:
18.7.2017 10:00
Akoze kto si nenapise na zaciatku SEED niekde...tak je pekne nezodpovedny organ
|
|
Re: trezor
Od: Matt87
|
Pridané:
18.7.2017 21:06
S tym rychlo predat by som bol opatrny. Moze sa totiz stat, ze transakcia bude validna nielen v tom jednom forku.
Bolo by dost smutne zistit, ze clovek takto stratil BTC prave z tej hodnotnejsej vetvy. Viz 'bitcoin replay protection'.
|
|
Re: trezor
Od: jasamko
|
Pridané:
1.8.2017 14:21
- "rychlo predat BTC"
... by ma zaujimala prakticka realizacia, kde ako atd., nemam celkom predstavu
|
|
Re: trezor
Od: Kuukkk
|
Pridané:
7.8.2017 7:58
Pokiaľ teraz nevieš nič vygúgliť tak som do toho nepustaj
|
|
Re: trezor
Od: nomi
|
Pridané:
18.7.2017 9:19
ja mam electrum klienta, cize tiez mi staci len seed keby daco?
|
|
Re: trezor
Od: SNndjdjdjjd
|
Pridané:
18.7.2017 16:02
Seed staci. Pokial tam mas viac ako 1000€, urcite by som rozmyslal nad Trezor-om, fantasticke riesenie
|
|
btc...
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
18.7.2017 8:32
ked je nieco tak peer2peer, decentralizovane a neriadene ako btc, tazko sa mozno na niecom dohodnut
- bud to v konecnom dosledku vyjde, bloky budu vascie a siet 4x rychlejsia a btc bude v novembri vysoko nad 5000 €
- alebo to nevyjde blockchain sa rozdvoji a cely btc bude v totalnej prdeli a btc-orig bude zrazu 500 € a bude nadalej klesat a btc-new bude 100 € a cele to bude v srackach, lebo domcek z kariet spadol
|
|
Re: btc...
Od: Ndmdmdmdmggjkf
|
Pridané:
18.7.2017 8:52
Veducu ulohu preberie Litecoin a mozu si tie cinske svine trhnut nohou.
|
|
Re: btc...
Od: 2v1
|
Pridané:
18.7.2017 9:19
Charlie Lee, zakladatel Litecoinu je aziat. Nahoda? /alobalova capica
|
|
Re: btc...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
18.7.2017 9:02
pochybujem ze to do novembra da 5k. ak to vyjde, predpokladam zvysenie ceny o par stovak (ale to je len subjektivny tip, nicim nepodlozeny).
ak to jebne a klesne na 100, stane sa to co pocas mtg. ludia sa zlaknu, niektori mu predpovedaju smrt, ale nakoniec, potom ako to ten mensi fork zabali, sa ten vacsi za par rokov dostane na dnesnu hodnotu.
|
|
Re: btc...
Od: dgsdfgasdf
|
Pridané:
18.7.2017 10:11
ked to spadne na +-100 eur za bitcoin tak si jeden kupim:D
|
|
Re: btc...
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
18.7.2017 10:49
Ja najskor az ked na -200 eur za bitcoin.
|
|
Re: btc...
Od: Ndndndnd
|
Pridané:
18.7.2017 16:04
Pokial
Spadne na 100, predam aj oblicku
|
|
Re: btc...
Od: werwe
|
Pridané:
18.7.2017 14:33
za 2 dni to dalo 400 USD takze nic nie je nemozne :)))
|
|
Re: btc...
Od: X xnxnxbxbxb
|
Pridané:
18.7.2017 16:05
Suhlas, ved predtym boli vsetci vyklepani ze padame na 900, a bum , bolo z toho 3000$. Cize 5000$ je len kusok.
|
|
Re: btc...
Od: (((oni)))
|
Pridané:
19.7.2017 16:31
jj aj v holandsku stal kedysi jeden tulipan 250 ovci..
|
|
Re: btc...
Od: Uuukkk
|
Pridané:
7.8.2017 7:59
Ďakujem za radu
|
|
Re: btc...
Od: G vývod
|
Pridané:
18.7.2017 14:52
Peťko a jeho múdrosti.
|
|
panbeka
Od: sheddow
|
Pridané:
19.7.2017 2:37
pani, po precitani clanku som zistil, ze ja vlatne ani len netusim ako funguje virtualna mena.. vyzera to byt na mrte sofistikovany prespekulovany system.. ten co to vymyslel musi byt ina hlavicka..
|
|
Re: panbeka
Od: werwe
|
Pridané:
19.7.2017 10:58
altcoiny vznikli az po bitcoine, ale kto vymyslel ten to je zahada, existuju rozne konspiracne teorie, jedna z nich hovori, ze btc vznikol ako projekt CIA alebo NSA (uz si nepamatam podrobnosti) . Ma to byt sposob alternativneho (tajneho financovania niektorych projektov. Mozno ja preto existuju rozne ramsonvery ktore pozaduju vykupne a v drvivej vacsine sa nepodarilo chytit pachatelov (samotna pozadovanei vykupneho v btc zvysuje jeho cenu, to si treba uvedomit !
|
|
BTC-E shutdown !
Od: Martin_
|
Pridané:
25.7.2017 18:50
jedna z najväčších bitcoin zmenárni www.btc-e.com už niekoľko hodín nefunguje. Na twittri píšu že "neplánovaná odstávka", tak či to nezabalili ako mtgox kedysi :)
DSL.sk, zistíte prečo ? Máme sa pripraviť na prepad ceny bitcoinu ? Krátko po ich vypadnutí sa cena otočila nadol ale padá len veľmi slabo.
|
|
Re: BTC-E shutdown !
Od: zmenaren
|
Pridané:
1.8.2017 20:20
Chlpati ju zavreli.
|
Pridať komentár
|
|
|
|