|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titulok
Od: oneM
|
Pridané:
9.7.2017 12:33
:-)
|
|
Re: Titulok
Od: xxxxxs
|
Pridané:
9.7.2017 12:40
tak to bola draha stettka
|
|
Re: náš človek
Od: nepotizmus
|
Pridané:
9.7.2017 22:29
Po slovensky vysúťažená.
|
|
Re: Pelegriniho družica za 300 000 EUR
Od: ficov mŕtvy baník
|
Pridané:
9.7.2017 22:38
Vydržala lietať dlhšie ako Kaliňákové vrtuľníky.
|
|
Re: Pelegriniho družica za 300 000 EUR
Od: nová funkcia
|
Pridané:
10.7.2017 7:37
Družica je v poriadku pracuje podľa plánu, len keď letela ponad andarktídu, tak ju hackli deti na základnej škole na hodine prvouky.
|
|
Re: Pelegriniho družica za 300 000 EUR
Od: mpa
|
Pridané:
10.7.2017 8:08
"nevydržala" - konštrukta trenčín má "špeciálnu skúšobňu lieskovec", kde vedia vytvoriť násobne zrýchlené testovanie v nepriaznivých podmienkach - od nízkych teplôt po pralesné horúce vlhko, prepravu na povozoch (okované kolesá, cesta z okruhliakov), ... a to by sa do ceny vošlo.
|
|
Re: Pelegriniho družica za 300 000 EUR
Od: Erik Tomáš HOAX
|
Pridané:
10.7.2017 8:29
Vesmírna realita alebo nekvalita?
Keby vypustili 10 mobilných telefónov zabalených v alobale 2-3 by to prežili a stálo by to tie isté peniaze. Mohlo na tom pracovať 10 timov nie jeden vyvolený synovec.
|
|
Re: Pelegriniho družica za 300 000 EUR
Od: Samael
|
Pridané:
10.7.2017 8:53
Satelit naďalej funguje, iba nekomunikuje. Tak buďte zhovievaví k tomu autistovi.
|
|
Re: Pelegriniho družica za 300 000 EUR
Od: brawoooooo
|
Pridané:
10.7.2017 13:39
Aj mesiac funguje. Aj skcube funguje.
Odráža svetlo.
|
|
Re: Pelegriniho družica za 300 000 EUR
Od: zrejmeise
|
Pridané:
10.7.2017 8:55
Kto staval obežnú dráhu pre skCube?? Doprastav alebo Váhotav?
|
|
Re: Pelegriniho družica za 300 000 EUR
Od reg.: akoze
|
Pridané:
10.7.2017 11:42
nepytaj sa kto staval, ale kto fakturoval.
|
|
Re: Pelegriniho družica za 300 000 EUR
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 10:59
Projekt nemal odborne vedenie ktore by to odporucilo, nikoho kto o tom vedel :)
|
|
Re: súťaž
Od: súťaž
|
Pridané:
9.7.2017 22:32
Sputnik 1
4. január 1958
Trvanie misie 92 dní.
Ta dnešná mládež...
...nič nevydrží.
|
|
Sputnik 1
Od: uff-uff
|
Pridané:
15.7.2017 9:13
Ale no... https://en.wikipedia.org/wiki/Sputnik_1
Vyletel 4.10.1957, pípal na orbite 22 dní do 26.10.1957 (keď mu došli chemické baterky), potom ako mŕtve teleso lietal do 4.1.1958, keď zanikol v atmosfére. To skCube bude lietať zopár rokov, či už živý alebo mŕtvy.
|
|
Re: Titulok
Od: marťanko2
|
Pridané:
9.7.2017 15:08
a ten alobal co chranil tie obvody sa potrhal ci ako , a mechanicke resetovacie tlačítko pomocou motorčeku sa zaseklo , ..
|
|
Re: Titulok
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
9.7.2017 15:15
Prdlajs. To iba watchdog dostal besnotu od vesmírnych jašterov. Družičke nie je nič.
|
|
Re: Titulok
Od: marťanko2
|
Pridané:
9.7.2017 15:18
no som nanho zabudol a ani on chudak nemal tu alobalovu čapici
|
|
Re: Titulok
Od: frnfolka
|
Pridané:
9.7.2017 22:02
Družica SA nasla TU a TU a TU
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=ZCq6lMD4U9E
Od: Robert Fico prispel 300000EUR
|
Pridané:
9.7.2017 23:12
Prvý vesmírny odpad.
|
|
Re: https://www.youtube.com/watch?v=ZCq6lMD4U9E
Od: Anna L. Probe
|
Pridané:
10.7.2017 11:25
Prvy slovensky vesmirny odpad!
|
|
Re: https://www.youtube.com/watch?v=ZCq6lMD4U9E
Od reg.: akoze
|
Pridané:
10.7.2017 11:43
slovensky iba pokial to malo vylozky.
|
|
Re: https://www.youtube.com/watch?v=ZCq6lMD4U9E
Od: Špenát
|
Pridané:
10.7.2017 20:31
Slováci poslali prvý tunel do vesmíru
|
|
Re: Titulok
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
10.7.2017 10:37
Alobal im došiel, tak ho tam nedali. Ten posledný im ukradol Vlado Jánoš, potreboval súrne zabaliť Čičmancove bankovky z bane.
|
|
Re: Titulok
Od: a718726
|
Pridané:
9.7.2017 19:14
ved je v zaruke, nie ?
|
|
Re: Titulok
Od: finta
|
Pridané:
10.7.2017 8:46
Áno, ale musíš ju reklamovať v pôvodnom obale.
|
|
Re: Titulok
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
10.7.2017 10:38
Aj s alobalom?
|
|
Re: Titulok
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
10.7.2017 11:17
Warranty void, if removed.
|
|
XzUYWQBqjeIreimOqws
Od: JimmiXzSqc
|
Pridané:
30.7.2017 21:13
FPKIFl http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
|
|
dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: _Buržuj
|
Pridané:
9.7.2017 12:35
Prečo tak komplikovane? Alebo vyfakturovať webstránku za milióny a nechať ju spraviť študentovi za 150€ už teraz nie je v móde?
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: LytaRyta
|
Pridané:
9.7.2017 12:54
tak hlavne, že (najma ty), keby si tomu študentovy(-tke) mal zaplatit jen o 10 € víc, - to by sisi radšej nechal do kolena vrtat..
a poodbne, kebyže vy, - zbohatlíci, (podvod)nikatelia, -jako v rolích sponzorů, -kebyže sa máte buchnút kus víc po vačku, a dat do toho projektu víc, nech má aj Svk aspon 1 poriadnu družicu -
- presne jako to ted spravilo, a má, Bulharsko! !!
- tak to by pre vás bolo horšie, jak tá najhnusnejšiarakovina, abo mrtvica..
sa pozrite všetci, kuknite, na tú najnovší Bulharský satelit - tak to má vypadat, tak sa to robí!
(jo, celé si to dali spravit "na klúč", za bratků poriadních 160 - do 300 mil €$ !
(a nesrali sa s tým amatérsky nekde v nejakej garáži, nebastlili im to fakt nejakí študenti, /brigádníci za 3e /hod, za pár desiatok korún.. :/
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: Lyta
|
Pridané:
9.7.2017 12:54
si to dali Bulhari -jako ich, bulharský telekomunikačný satelit (resp. družicu "tamojšieho "telekomu" -investor) (nvm jak sa presne ted volajú) navrhnút, postavit Rayethonom, /Honeywellom,
(abo Lockheed-Martinem, ne nekde v šope, pri garáži)
(well, čiastočne, z vačej polky, na medzibankový (medzi-štátny) úver )
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
9.7.2017 14:46
ja len tolko - https://goo.gl/vYuV2V
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: Peter Kazimir
|
Pridané:
10.7.2017 20:53
Sorry ale tieto nahodne zhluky pisaneho textu sa nedaju citat.
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: gertrudo
|
Pridané:
10.7.2017 22:32
Nikto neukradne na prvy krat miliardy. Tak ako v kazdej inej praci potrebujes prax, potrebujes preukazat schopnosti na mensich projektoch, zacinas kradnut v malom, a postupne stupas az do vysin.
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: kveci
|
Pridané:
11.7.2017 15:36
Genialna myslienka, chlape! Je to tak!
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 10:22
"Don't ascribe to malice what can be explained by incompetence"
Problemom skcube je ze nemali vedenie, nemali financovanie, nemali nic. A ked uz nieco mali tak im slava stupla do hlavy. Bol a je to projekt nadsencov ktori si chceli splnit sen. Kokosy na snehu.
|
|
Kolutit
Od: Omen
|
Pridané:
9.7.2017 12:35
Treba dufat, ze sa v style plachetnicka este par krat ozve.
|
|
kvalitná žurnalistika
Od: Neviem-
|
Pridané:
9.7.2017 13:50
Nemôžem povedať všetko, lebo ma sledujú ale niečo naznačiť môžem a tí múdrejší si už domyslia zvyšok.
Pred týždňom vyhodili Sagana z TdF. Náhoda? Nemyslím si. Sagan odcestoval do Monaka, že vraj za ženou. V Monaku bola nedávno výstava, na ktorej monacký princ Albert II predstavil slovenské lietajúce auto. Opäť náhoda? Nemyslím si.
Položme si zopár otázok: Načo Sagan odrazu tak veľmi potrebuje lietajúce auto, že odíde z TdF? Prečo slovenská družica prestala komunikovať zrovna teraz? Pamätáte sa, ako skončila plachetnička? ÚDAJNE tiež prestala komunikovať. Ale kde vôbec je? A čo vlastne vezie? Mohla medzitým doplávať do Monaka? Načo tak veľmi potrebuje slovenská republika vlastnú družicu zrovna v dobe, keď plachetnička prichádza do Monaka že neváha zaplatiť premrštenú cenu za jej výrobu? Dokáže plachetnička a družica komunikovať so saganovým lietajúcim autom? Je Sagan agent tajnej služby? Čo má v Monaku vyzdvihnúť a kam to má dopraviť? Čo s tým má slovenská vláda a prečo to všetko financuje?
|
|
pda, wifi, kancel, atd... (dsl.toaster.sk)
Od: Meno:
|
Pridané:
9.7.2017 14:09
Áno.
Samé otazky...
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
9.7.2017 14:17
Keď americký prezident na summite G20 opustí rokovanie, tím menej by tiež mohlo.
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: Neviem-
|
Pridané:
9.7.2017 15:00
Aj keď by som nerád skončil s guľkou v hlave, tak ešte pár detailov:
Plachetnička určite neprivezie zásielku do Monaka, to by bolo riskantné. K prevzatiu zásielky najpravdepodobnejšie dôjde na nejakom nenápadnom ostrove niekde na dosah od pobrežia. Ale ako sa tam agent (asi tušíte, kto) dostane? Bez rizika kontroly pobrežnou hliadkou, či na letisku? Dieliky skladačky zapadajú do seba, však?
Čo vezie plachetnička? Staré známe porekadlo: Keď nevieš, čo sa deje, sleduj tok peňazí. Kam tiekli slovenské peniaze, zdanlivo nezmyselne.
Slovenská vláda si kúpila cez nastrčenú SAV za nekresťanské peniaze superpočítač Aurel. A nepoužíva ho! Divné, však? Na čo sa čaká? Čo chýba tomu počítaču? Mohlo by sa "to", o čom hovoríme hompáľať na vlnách niekde v atlantickom oceáne, ukryté v útrobách robotickej loďky?
Čo sa stane, keď "to" dorazí na miesto? Prevratná umelá inteligencia? Technická revolúcia? Je na to ľudstvo vôbec pripravené?
Užívajte si svet, kým je taký, aký ho poznáte, lebo zajtra môže byť všetko inak.
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
9.7.2017 18:48
ale veď to je jasné ... plachetnička vezie národný poklad do Matice slovenskej ;) ...
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: 1234567899
|
Pridané:
9.7.2017 21:17
Nie do ale z :-))))
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: Adrique1
|
Pridané:
10.7.2017 13:27
najprv som čítal, že "náhodný poklad" do Matice... 😁
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: old
|
Pridané:
9.7.2017 22:16
a ďalší diskvalifikovaný slovenský športovec, myslím že chodec
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: Menovec
|
Pridané:
10.7.2017 7:40
Frajírkovi Seganovi to aj celkom prospeje, aby si ten kosierok namyslenosti trochu obrúsil...
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: amaliaaa
|
Pridané:
10.7.2017 9:20
ty si boh, viac prosim.
dakujem za sprijemnenie pondelkoveho rana
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: LytaRyta
|
Pridané:
9.7.2017 15:07
..ale to sme zatial len zlahka klzali po povrchu věcí, a aj to len lokálne (Svk). Ale aké velké bude naše zdesenie, a aké šialenstvo zachváti naše mysle, a duše, z hrůoz, ktoré se skrývajú hlboko, pod povrchom věcí, na 1.pohled obyčejních, a známích..?
1. kdo, a co tak narýchlo, tajne prevážali v noci pred pár rokmi, z ((nejen)býv.) zbrojoviek v Novákoch, /Dubnici n/V, atd.. ?
2. jako s tým súvisia mysteriozne lány a lány kukuričních, repkovích GMO polí, v Egypte, a "Západnej Sahare"
- a jako s týmito monokultúrami suvisí istý druh desivej divej včely, migrujúcej z Južn., a strednej Ameriky, Mexika, dalej do južních usa a dalej na sever ?
3.) jako s tým všetkím súvisí kontroverzné, udajné, nikím nevidené zranenie PetryKvitt., vraj na lavej ruke, a kdo je tým zatial nikím nevidením, zatím nedopadením utočníkom ?
- ktorý údajne napadol Petru, v bytovke plnej sbs-kamier - zrovna ju, a zrovna počas tích jedních a jediních 4 - 5 dní, z celého roka, kedy prišla do tohto privátu! ? ! ?!
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: ladyMylady
|
Pridané:
9.7.2017 15:08
4.) jako s tým všetkým súvisí záhadný, tajomný prípad záhadného "vyradenia mbt-tanku Abrahm M1A2, u, -v ktorom sa našla durchom prepálená diera, (jakoby od vysoko-energetického laseru) krížom aj cez celé chassi, všetky panciere, durch cez celý blok motora, korby, pásov, kolies, veže ? ?!
- a jako s tým všetkým súvisí následné prehodnotenie trasy ropovodu South-Stream ?
- a jako s tým všetkým súvisia tie 2 záhadné, desůplné ryhy na Mary Celeste,
a tajomný papagáj v klietke, opakujúci stále dokola 3 tajomné slová, nájdený v dome patriacom neteri Britského lorda-admirality, (neteri, zasnúbenej s istým kapitánom pomocného torpédoborca Novozélandského námorníctva, ktorý si len pár mesiacov predtým podal patentovú prihlášku na istý druh piezo-magneto-hydrodynamickej turbíny) v tom istom dome, kde istého času bývala aj žena Alberta Einsteina, Mileva..
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: grof Saint-Germain a jeho slůha
|
Pridané:
9.7.2017 15:09
5.) a jak s tým všetkým súvisí desivý a záhádný fakt, že všetky údajné obeti údajného civilného letu MH17 údajne zostreleného údajne nad územím Donbasů,
boli oblečené do tmavozeleních blúz a nohavíc us-army, a že všetky obeti mali tesne za uchom, a čiastočne na zátylku (na temene) jako aj tesne nad driekom (na krížoch), zvláštne, podivné triangulačné ryhy, jazvy, a 3 záhadné bodky, /puchýře, jakoby od tetovania..
6.) a jak s tým všetkým súvisí záhadný, a tajomný prípad zmiznutia 2 dievčin, cca 16 ročních, z katastra obce Malacky, Sloviakia (former R-U), ješte v roce 1869, - ked išli pást kozy, a zopár kráv, na nedaleké lúky a chotáre, a už ich nikdo nikdy nevidel.. (okrem nich zmizlo aj zopár kusov dobytka - koz, a 2 z 5 kráv
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: LadyLyta
|
Pridané:
9.7.2017 15:10
- takisto jako tajomný a záhadný prípad, z roku 1877, kedy nevysvetlitelne doslova zmizol zástupca šerifa, z jedného obvodu, okrsku amerického štátu Maine, - zmizol ale na kanadskej strane hraníc, kde vypátrali, našli a vystopovali jeho stopy vedúce v nehlbokom snehu, - až doprostred 1 holej lúky, takmer rovnej, rozlahlej, (na vrškoch kanadsko-mainského vidieka), - kde sa zrazu, uprstred širokej lúky, končili - úplne beze stopy! :o
..a co na to Jan Tleskač? ?!
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: dyk
|
Pridané:
9.7.2017 21:26
Ďakujem. Už mi je všetko jasné. Chápem. To Sagan?
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: Menovec
|
Pridané:
10.7.2017 7:41
Nie Sagan, ale Pišta Segal!
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od: tojejednozas
|
Pridané:
10.7.2017 10:32
Dobry den, napiste nam prosim do redakcie redakcia@zjemajvlek.sk , chceme s Vami urobit rozhovor. Dakujem. T.E.R.
|
|
Re: kvalitná žurnalistika
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
10.7.2017 10:41
Možno sa chystá špeciálna TdF na šliapacích lietadlách, štartujúca v Monaku (samozrejme). Iné vysvetlenie mi nenapadá. Pri toľkých náhodách to už nemôže byť náhoda.
|
|
Ja som to hovoril
Od: čitateľ
|
Pridané:
9.7.2017 12:38
Druhá slovenská plachetnička.
|
|
Re: Ja som to hovoril
Od: lujzaaa
|
Pridané:
9.7.2017 12:58
Plachetnicka ale nebola z našich peňazí, tvorca komunikoval a robil jeden nadšenec sam lebo ho to baví.
|
|
Re: Ja som to hovoril
Od: čitateľ
|
Pridané:
9.7.2017 13:40
K tomu sa neviem vyjadriť. Ale ani jemu nepadajú peniaze z neba.
|
|
Re: Ja som to hovoril
Od: fsdfsdfsfs
|
Pridané:
9.7.2017 15:15
plachetnica stala okolo 3 000 eur nie? lenze tato krabica skcube stala 300 000 + EUR a platilo sa to aj z nasich dani do pi*e co na nete to kupis za 7000 dolarov
|
|
Re: Ja som to hovoril
Od: čitateľ
|
Pridané:
9.7.2017 15:29
Ako príprava na kocočku je to akurát.
|
|
Re: Ja som to hovoril
Od: Robo11111
|
Pridané:
10.7.2017 11:50
Nechapem ako si mozes brat do huby plachetnicu. Sam si ani rit nevies utriet nie to este postavit take nieco ako bola plachetnica.
|
|
Re: Ja som to hovoril
Od: Menovec
|
Pridané:
11.7.2017 7:36
Myslím si, že ten chlapček mal dosť podpory, aby to postavil a nejako za dosť veľké peniaze dopravil na miesto, vyplatil povolenia a čo ja viem čo všetko. To nebolo za pár Eur, myslím mimo tých 3000...
A určite na tom nepracoval sám.
A ak, aj to tak dopadlo...
|
|
mztLQSdArlUsuVSF
Od: JimmiXzSqc
|
Pridané:
31.7.2017 0:54
icsNOM http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
|
|
Re: Ja som to hovoril
Od: AntiCitatel
|
Pridané:
10.7.2017 19:51
Tak potom preco nedrzis radsej hubu uplne, ked sa k tomu nevies vyjadrit?
|
|
Re: Ja som to hovoril
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
10.7.2017 20:10
Presne tak. Tu je hned kazdemu jasne, ked pise niekto bez minimalne dvoch doktoratov a bronzoveho diplomu za plavanie.
|
|
ehmuhm
Od: svatopluk
|
Pridané:
9.7.2017 12:39
smutne
ale kedze ta skadacka z webshopu so sestrinou webkamerkou z detskej izby je hrackarska vec pre deticky niesme prekvapkany.
alebo sme prekvapkanucky?
do je prekvapkanucky do?
prihlaste sa ze do aby sme vedeli
ze do je a do neni.
aby bolo jasne tak este raz ja nesom
ani kapka nekapla
ani jenna kapka nekapla.
|
|
Rusi.
Od: čitateľ
|
Pridané:
9.7.2017 12:42
I keď pravdepodobné je aj to, že bola heknutá zlými ruskými hekermi. Toľko sa zdráhali zverejniť prijaté pakety, až si ich Rusi načítali sami.
|
|
Re: Rusi.
Od: xxxxxs
|
Pridané:
9.7.2017 12:46
je to mozne, uz pri pokuse o vysunutie anteny davala protichodne instrukcie
|
|
Borg skCube
Od reg.: saruman
|
Pridané:
9.7.2017 12:48
A možno skCube zachytila borgský signál a zatúžila pridať sa do spoločenstva.
|
|
Re: Borg skCube
Od: Resistance is futile
|
Pridané:
9.7.2017 12:58
Borg je možné zničiť len infekciou.
|
|
galerab
Od: Doktor CSc Vasky
|
Pridané:
9.7.2017 12:55
Rest in peace kalerab
|
|
Re: galerab
Od: lujzaaa
|
Pridané:
9.7.2017 13:00
Nech jej je atmosféra ľahká
|
|
Dotacie
Od reg.: Zapredaný
|
Pridané:
9.7.2017 13:00
Podla mna tam malo tiect viacej dotacii! Bolo malo penazi a preto nefunguje korektne!
|
|
Re: Dotacie
Od: xxxxxs
|
Pridané:
9.7.2017 13:17
za 150tis eur ti budem 15dni hrat druzicu aj ja
|
|
Re: Dotacie
Od reg.: akoze
|
Pridané:
10.7.2017 11:44
zacni tym, ze sa poskladas do kocky. 10x10 cm.
|
|
Re: Dotacie
Od: Trololo
|
Pridané:
10.7.2017 12:54
Za mojich cias sme to volali stvorec.
|
|
Re: Dotacie
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
9.7.2017 13:25
Jak že nefunguje korektne? Jej primárnym účelom predsa nie je vysielanie, ale detekcia. A kde je overitelny link na nefunkny stav detektora?
|
|
Re: Dotacie
Od: xxxxxs
|
Pridané:
9.7.2017 21:13
nejaky chytrak pri programovani omylom do kodu napisal namiesto detection slovo defection, tak kocka zmenila svoju prislusnost a poslusnost k slovensku
|
|
Re: Dotacie
Od: -...-
|
Pridané:
10.7.2017 7:39
Ta družica môže detekovat aj mimozemšťanov ale ak s nami nekomunikuje, môže si akurát tak antenku cmulat ako keby tam ani nebola
|
|
Re: Odtacie
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
10.7.2017 8:08
Praveze vzhladom k faktu, ze od seba ziadne udaje necaka, ona jedina priekazne nie. Dokonca by ju este aj v tom watchdog predbehol.
|
|
Dotovane
Od: Preceda
|
Pridané:
9.7.2017 13:03
Drzal by som im palce, pokial by to nebolo platene za peniaze vsetkych ludi na Slovensku. Ako napad je to nepochybne zaujimave, ale mame sa tu tak dobre aby sme vypustali do vesmiru druzice, ktore su tam uz desatrocia, akurat nie priamo z SK? Urcite je tam v tom aj nejaky novy tech, ale ked ich to zaujima nech to financuju zo svojho, ako amateri v kazdom inom obore (standard cubesat sa da zohnat kvazi predpripraveny). Bohuzial sa to javi ako pracka na peniaze pre zaintresovanych a ich "znamych".
|
|
Re: Dotovane
Od: huanggg
|
Pridané:
9.7.2017 14:27
do buducna sa odporuca zverejnit na nejakej specializovanej stranke nieco ako: Ideme preprat 150 tisic €, sere to niekoho ? Pocitam ze az tak vela ludi sa neozve, kazdy kto sa ozve dostane za mlcanie povedzme liter a vsetci budu spokojni
|
|
Re: Dotovane
Od: Robo11111
|
Pridané:
10.7.2017 11:57
Pozri, do SAV a pod. statnych organizacii sa rocne naleju miliony euro a tiez idu dole kanalom a co z toho mame? Nikoho to nezaujima ale na kocku je kazdy slovak hned expert. Kocka nebola stavebnica kupena z eshopu, boli tam vyvijane systemy na amaterskej urovni, dobrovolnickej + nejaka ta pomoc univerzity ale potom sa o tom zacal stat zaujimat a vyuzil to vo svoj prospech, to je na tom to hnusne a samozrejme to prinieslo zo sebou pochybne financovanie. Samotna kocka ma vela vlastnej elektroniky, v vpodstate vacsinu. Mozme byt radi ze z tych miliar splachnutych aspon daco islo do ruk amaterom a beznym obcanom.
|
|
Re: Dotovane
Od: arogantni amateri zo SOSA
|
Pridané:
10.7.2017 12:04
Ze sa nehanbis. Zjavne nic nevies o vysledkoch SAV.
SAV produkuje priblizne jeden pre review CC odborny clanok rocne na jedneho pracovnika. SAV produkuje kopu patentov. SAV presla medzinarodnym auditom a vsetky cisal su verejne a odkontrolovatelne.
Ak skcube robilo napriklad 5 ludi, cakame 5 odbornych clankov v roku 2017, a to len aby ste sa rovnali par stotinam vykonu SAV. Naozaj par stotinam.
Samozrejme, amater zo SOSA netusi ako funguje veda, predvadza len aroganciu a nekompetentnost.
|
|
Re: Dotovane
Od: bt4w
|
Pridané:
10.7.2017 22:07
vacsina vyskumu su nereplikovatelne blbosti. najma ked hlavnym benchmarkom je pocet clankov. tym nechcem povedat ze sa to nema robit, lebo statisticky z toho aspon v 10% vylezie nieco dobre, ale ako by to tu ludia komentovali keby 9 z 10 druzic SAV takto po 2 tyzdnoch zhaslo? navyse jednalo sa hlavne o technologicky demonstrator ktory vacsinu uloh tym padom splnil aj do 2 tyzdnov.
|
|
Re: Dotovane
Od: bt4w
|
Pridané:
10.7.2017 22:08
a vobec, uvedomuju si tu vsetci spoluhejtujuci, ze slovensko druzice nestavia a chalani vyuzili kompletny pouzitelny system? ze vyvoj tych kitov za 7 tisic stal miliony az desiatky milionov a nie slovenskych 400 tisic? a ze v tom kite za 7 tisic je druzica technologicky na urovni sputnika a dostat ju do stavu ako skcube by chcelo minimalne 200 tisic s tym, ze to nema naozaj akykolvek prinos navyse oproti stavaniu lega? ze ak by sa druha verzia skcubu osvedcila, alebo by dokonca zo sucasneho stavu vedeli tuto prebrat k zivotu, tak je cela technologia rovnako predajna ako internetove kity,nakolko kompletny skcube je nezatazeny cudzimi patentami?
|
|
Re: Dotovane
Od: Mahemahr
|
Pridané:
12.7.2017 11:39
Ale zjavne s tou aroganciou a nekompetentnostou sa trafil...
|
|
skCube
Od: rejdovy tanec
|
Pridané:
9.7.2017 13:42
Made in Slovakia.
|
|
Re: skCube
Od: kolemjdouci
|
Pridané:
9.7.2017 14:32
Slovak Gold.
|
|
Re: skCube
Od: čitateľ
|
Pridané:
9.7.2017 15:02
SOSA gold.
|
|
Re: skCube
Od: XXXXXS
|
Pridané:
9.7.2017 15:06
ZLATÝ SOSÁK
|
|
Re: skCube
Od: čitateľ
|
Pridané:
9.7.2017 15:31
Tak takto uletel slovenský národný poklad Matice.
|
|
Re: skCube
Od: tondroma
|
Pridané:
9.7.2017 15:11
Chcel som napisat nieco podobne, ale nenapisal som uvedomiac si, ze na Slovensku mame aj spickovych odbornikov a dokonca aj amaterov spickovych v ich odbore. To nebolo Made in Slovakia. To bolo Vyrobene babrakmi.
|
|
Re: skCube
Od: ...
|
Pridané:
9.7.2017 21:28
https://www.youtube.com/watch?v=oOEKthmxSxg
|
|
Kiska populista
Od: ingersole
|
Pridané:
10.7.2017 19:15
Zaujímavé, takže aj pán prezident sa chce povoziť na tejto mediálne nafúknutej fraške. Na slovenských univerzitách a v SAV sa robí skutočná, ďaleko serióznejšia veda a tam pán prezident ani nepáchne...
|
|
vsetci klud
Od: qw11
|
Pridané:
9.7.2017 13:59
V pohode, to sa len zakuklil a az vylezie z kukly bude z neho dospely satelit schopny obranovat zem.
|
|
Titulok
Od: Bfddgjv
|
Pridané:
9.7.2017 14:00
Prestala fungovat na 15ty den, lebo do 14 mozes vratit bez udania dovodu :)
|
|
......
Od: čorv
|
Pridané:
9.7.2017 14:06
fraška na pokračovanie
|
|
Titulok:
Od: TomAtom
|
Pridané:
9.7.2017 14:15
Ak tam boli peniaze z verejnych zdrojov, tak by malo byt mozne ziadat poskytnutie informacii.
Takto to tusim ma fungovat.
|
|
Re: Titulok:
Od: tojejednozas
|
Pridané:
10.7.2017 10:40
Vela veci v tomto state ma fungovat. A ono nic
|
|
Hamba
Od: Zase ja
|
Pridané:
9.7.2017 15:02
Ako pozeram na PCB tak cakal som ze za tie prachy co do toho vrazili kupili aj masinu na výrobu PCBcka a nie ako pozerám je to pajene snat trafopajkov :D Unas vo firme by zato dostali vypoved :D Presne takto vyzerali moje produkty v 5 ročníku na zakladke na hodine vyvtvarnej :D
|
|
Re: Hamba
Od: Omen
|
Pridané:
9.7.2017 15:14
A ako dlho vydrzala tvoja druzica na orbite? Alebo plachetnica v oceane ? Pocitam ze mas doma kvalitne pospajkovany nf zosilnovac lm3886 a neaky ledkovy indikator vybudenia k tomu.
|
|
Re: Hamba
Od: Zase ja
|
Pridané:
9.7.2017 20:17
Ja mat možnosť poslať niečo do vesmíru tak to takto nedojebem ! Aj môj prvý výrobok by na obežnej dráhe blikal oveľa dlchsie ako toto ! A sudim klavitu PCB co je alfa a omega toho projektu. A je to fakt strašne.
|
|
Re: Hamba
Od: Omen
|
Pridané:
9.7.2017 23:31
Zdover sa, kedy si prisiel o moznost postavit najsamperfektnejsiu cube druzicu v okrese ? To ja keby som bol taky uzasny ako ty, uz robim posledne testy na antigravitacnim motore.
|
|
Re: Hamba
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
9.7.2017 23:49
Akurat ze testovanie casopriestorove zakrivenie vyuzivajucej technologie je mozne robit iba v minulosti, nakolko inokedy je to uz oficialne ostra prevadzka.
|
|
Re: Hamba
Od: Menovec
|
Pridané:
11.7.2017 7:44
Pánko už ráno vracal? No povedz nám, čo všetko si "vyčítal" z tejto jednej nekvalitnej fotografie?
Spájkovanie trafopájkou - hmmm, zrejme si tej .jpeg prekonvertoval na nekomprimovaný .tiff
Trafopájka síce ničí súčiastky, ale nepoznám nič kvalitnejšie. Cínové pasty idú do piesky s teplotou okolo 222-230 stupňov a osádzacia mašina PANASONIC stojí nejakých 200 tisíc Eur. To nepíšem o piecke...
Tvoj prvý, ale naozaj prvý výrobok bolo čo? A v ktorom roku?
Môj bolo rádijko Algena a plošný spoj som mal pocínované pliešky nalepené na tvrdenom papieri...
|
|
Re: Hamba
Od: Maniakovec
|
Pridané:
11.7.2017 8:00
Bože maniak ty si tragéd :D :D
|
|
Re: Hamba
Od: ...
|
Pridané:
9.7.2017 20:26
Pripomina mi to projekt jedneho studenta co vypustil stratosfericky balon. Kym to robil sam, projekt bol uspesny. Ked sa na tom chcela univerzita prizivit a spravit dalsi balon, spropagovali to, tak tusim ani neodletel. Co vedie k staremu znamemu: Co si nespravis sam, urcite niekto dojebe.
|
|
Re: Hamba
Od: plachetnica47
|
Pridané:
10.7.2017 20:02
Chcel si zamachrovat kodovym oznacenim obvodu nizkofrekvencneho operacneho zosilnovaca, a nakoniec si aj to doj*bal mily moj: je to LM386.
|
|
Re: Hamba
Od: Omen
|
Pridané:
10.7.2017 22:32
Nie nechcel som zamachrovat a mal som na mysli presne obvod LM3886 - vykonovy NF zosilnovac od TI. LM386 je operacny zosilnovac.
|
|
Re: Hamba
Od: kveci
|
Pridané:
11.7.2017 15:43
National Semiconductor, TI ich kupilo, ale tie OA su stale NS...
|
|
Re: Hamba
Od: satellite-man
|
Pridané:
9.7.2017 15:20
dost mozne...
vzhladom na to, ze uz aj americka katolicka zakladka (svateho Tomasa More) poslala do vesmiru minuly rok cubesat, si taketo veci moze robit uz kadekto.
a pochybujem, ze nasi zakladkari su na tom horsie jako americki panbickari...
|
|
Re: Hamba
Od: kveci
|
Pridané:
10.7.2017 19:02
Komentar k veci: Plosny spoj je urceny pre bezne prevadzkove podmienky, do vesmiru je velmi nevhodny. Layout je velmi zakladny, nie je usposobeny na mechanicke a tepelne namahanie. 74HCT4051 ci co to tam je?!?!?! Si robis prdel? Do radiacneho prostredia? Do prostredia s ocakavanymi pulzmi v signaloch a napajani? Dalsia vec... cim je to spajkovane? To snad nie je normalna spajka vhodna pre podmienky s miernymi teplotami a bez akehokolvek mechanickeho napajania...?!?!!? Nevidim tam nikde odpruzovacie prvky na stavbe satelitu, kde su uchyty, kde su tlmice? Nemam dojem ze by vydrzala hodenie o zem a potom spokojne fungovala dalej. Uz som spominal mechanicke a tepelne namahanie? Nevidim nikde na doske opatrenia proti tepelnemu a mechanickemu namahaniu. Su tie procesory RADHARD? Su tam VOBEC NEJAKE komponenty RADHARD? Su tam vobec nejake komponenty aspon v MIL teplotnej specifikacii?
|
|
Re: Hamba
Od: abecedko
|
Pridané:
10.7.2017 20:17
Vies kolko stoja space grade komponenty? Za 1 cip zaplatis kludne 50K euro. Len za space qualified PTC 2K termistor sme dali na nasom projekte 3K euro.
|
|
Re: Hamba
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
11.7.2017 10:43
Ale SOSA dostala 300k z nasich dani. Plus sponzorske.
|
|
Re: Hamba
Od: kveci
|
Pridané:
11.7.2017 15:45
Plus 2-3 tisice stoji kazdy odvysielany prispevok v TV, to je tiez sponzorske. To si tu nikto nepamata ako observatorium poslalo spravu do TA3 ze maju novy teleskop a oni im odpovedali ze chcu 2 ci 3 tisice eur za odvysielanie?
|
|
Re: Hamba
Od: kveci
|
Pridané:
11.7.2017 15:48
Nie som dost hlupy na to aby som v kozme pouzival NTC, pouzijem akukolvek Pt1000 s dratovymi vyvodmi. Problem vyrieseny. Uplne vazne, dratovu Pt1000 sondu a neriesim NTC. Su aj naparovane, ale podla ucelu a ziadanej zivotnosti by som asi zvolil dratovu.
|
|
Re: Hamba
Od: Omen
|
Pridané:
11.7.2017 18:33
pt100 je malo?
|
|
Re: Hamba
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 9:36
Pt1000 ma o nulu naviac. Ale popravde, existuje este lepsie riesenie: Pt5000 ma odpor 5k-ohm, a ked ho niecim napajas, taha prud, ma "vlastnu spotrebu". A to je vo vesmire problem, ani nie kvoli samozahrievaniu, ako to, ze nanosat ma rozpocet spotreby tak 0.5W v priemere. Takze setris nielen nepotrebne suciastky, ale aj nepotrebnu spotrebu.
Najvacsi problem v specifikaciach startu rakety vidim 1000G pretazenie. To je ako ked cely plosak otrieskas o velmi tvrdy stol. Uvidis kolko komponentov poodskakuje a kolko sa ich rozbije/pokazi. Moje Pt100/Pt1000 riesenie by tiez potrebovalo zaliat do dobrej zalievacej hmoty alebo inak pripravit na taketo podmienky. Potrebujes riesenie ako do tanku, iba s tym ze vo vakuu nebude chladiaci vzduch.
|
|
Re: Hamba
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 10:29
Ospravedlnujem sa, povedal si PTC, nie NTC, takze sluzil na vykurovanie alebo ako poistka? Ajtak mi nejde do hlavy na co by mal byt. PTC ako poistku pochopim. Bola to sucast nejakeho mechanizmu tepelnej kompenzacie obvodov? Jedine vysvetlenie co ma napada, kremik v mraze moc nevodi a germanium uz vobec nie. Ale v dnesnej dobe GaN a SiC je to vsetko uz davna minulost.
|
|
Re: Hamba
Od: nestoji za rec
|
Pridané:
13.7.2017 9:49
Tiez som na to cumel, co tam robia tie HCT jadra. Procak som si schvalne pozrel do datasheetu... RADHARD veru nie su, a ani nemaju extended temp. range... To, ze su tam dva, "akoze redundancia" znamena presne nic v prostredi s vysokoenergetickymi casticami/kozmickym ziarenim. Akurat to bude failovat na dvoch procakoch, nie len jednom... A akonahle sa flashka poskodi (a to v tom prostredi nie je otazka nahody, ale iba otazka casu), tak je program v pecku a mozu tam mat aj 50 watchdogov, ked to nebude mat co nabootovat...
Je to fajn, chalani a baby sa zahrali, urobili velke halo s kamennou tvarou, ale preco kurva z nasich dani?
BTW, tie dve keramicke puzdra hore su co? FRAM pamate?
|
|
Re: Hamba
Od: nestoji za rec
|
Pridané:
13.7.2017 10:01
oprava, HCT hradla...
|
|
Re: Hamba
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 10:49
Tie dve keramicke su bud radhard alebo aspon podobne. HCT4051 tam nepatri, na tom s zhodneme, ked tak uz nejaky obojstranny budic, najdes par typov a vyskusas ktory zvladat teploty lepsie.
Ten procesor je velmi primitivny a je znamy tym ze je tak primitivny ze mu radiacia vela neurobi. V tej dizertacke ci diplomovke ovladacie softwaru je to opisane, tie veci hore budu pamate a watchdog prepina medzi dvomi procesormi ktore maju stale tu istu pamat. Podla mna sa tam ulomil niektory kriticky kondenzator alebo tlmivka.
Ideovo to nie je riesene zle, ale chybali tomu skusenosti a tak... tepelne a mechanicke riesenie a simulacie a prakticke testy na tom asi neboli spravene. Nemalo to odborne vedenie, bol to len studentsky projektik. Len odpal satelitu stal 120-tisic? Tolko sa da ukradnut na par metroch obchvatu. Na vratkach DPH sa mohlo s podporou statu ukradnut tak 50-100 milionov urcite. A tie BOLI z nasich dani.
|
|
Re: Hamba
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 10:52
Dnes si zelam aby takychto podpor do zlyhanych projektov na ktorom sa zabavili desiatky az stovky ludi bolo omnoho viac. Pozri, na jednej miliarde ukradnutej na dialniciach to je 10-tisic vystrelov nano-druzic. Treba si zachovat zmysel pre mieru a mierku. Ak by sme kupovali hotove po 7-tisic euro kus, to je v cene odpalu 5%, akoby nic. Kazda materska skola moze mat vlastny. V state ani jie je 10-tisic skol... !!! Takze kazda trieda MS, ZS, SS, VS moze dostat vlastny za zlomok toho co sa tu rozkutalalo.
Kaslat na skcube, dali do toho 2x viac vo vlastnej praci ako dostali prispevkov.
|
|
Re: Hamba
Od: Menovec
|
Pridané:
13.7.2017 10:57
FRAM? A načo by tam boli? Asi to nebudú také namakané obvody. Tipol by som tie dva SMD štvorčeky vpravo. Ale podľa vývodov na PCB ide skôr o niečo výkonové. Ale ani to mi nesedí, ak to má mať malú réžiu čo sa týka spotreby el. energie...
|
|
Re: Hamba
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 23:07
heh, "podla vyvodov" je to presne MIL/Aerospace spec. alebo radhard spec. puzdro :) Fram nema CCD bunky alebo iny vak na elektrony a tak su menej ovplyvnitelne ionizujucim ziarenim.
Pozri si popis konstrukcie riadiacej dosky. Koncept nie je vymysleny zle, ale realizacia nevydrzi ak s nou parkrat buchnes o zem v zlosti.
http://www.fei.stuba.sk
/docs/2015/autoreferaty/Slacka_autoref.pdf
Iiinak, ty si maniac?
|
|
Re: Hamba
Od: zase my
|
Pridané:
10.7.2017 19:07
A este raz: je kazdemu jasne ze ta spajka sa nesmie rozsypat po tepelnom cyklovani ako to robi normalna spajka? Viete aku mechanicku vydrz ma spajka? Si to vyskusajte, parkrat s nou zakrutis a rozsype sa. To demo ktore nachystali nemalo ziadne satelitne kvality a vobec myslienka "posielat fotografie slovenska z vesmiru" je komicka.
|
|
SkCube
Od: Gokuu
|
Pridané:
9.7.2017 15:15
Najskor ma to iritovalo, ale potom som si povedal. "Ked uz nic, aspon si zarobili Slovaci"
|
|
Re: SkCube
Od: a718726
|
Pridané:
9.7.2017 19:17
na tom nezarobil ziadny slovak, ale kokot (zradca a podobne)
a ver, ze na sitno tie peniaze neminu, ale pekne niekam do teplych krajin.
|
|
Re: SuCube
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
9.7.2017 20:26
S toľkými konštruktívne alternatívne návrhy obsahujúcimi nezaujatými argumentami je samozrejme polemizovanie priekazne kontraproduktívne.
|
|
Hmmmmm
Od reg.: Jebor
|
Pridané:
9.7.2017 15:24
Skúsili už reštartovať Windows?
|
|
Re: Hmmmmm
Od: chazar
|
Pridané:
9.7.2017 15:49
fiči to na linuxe...preto nefunguje :D
|
|
Re: Hmmmmm
Od: tojejednozas
|
Pridané:
10.7.2017 10:40
uhh.. .install arch ???
|
|
ked nikto tak aspon ja
Od: chalanko
|
Pridané:
9.7.2017 15:30
Posielam kvety.
|
|
V každom prípade je to úspech
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
9.7.2017 15:59
Vydržala totiž robotovať (fungovať) dlhšie, než sa o nej hovorilo.
:-D
|
|
slovenská
Od: JankaDSKA
|
Pridané:
9.7.2017 16:15
aká? slovenská!
|
|
sprisahanie
Od: Špion 000
|
Pridané:
9.7.2017 16:33
A čo na to Sputnik ? Prehryzla ruská hackerka psica Laika Slovenskej družici tukabel, lebo jej to nariadil orgán ZSSR ?
|
|
Zyicfecyvg
Od: dj_v
|
Pridané:
9.7.2017 17:05
Ou šit. Nas tunel sa prejavil
|
|
Web SOSA hacknuty?
Od: asos
|
Pridané:
9.7.2017 17:14
A ani web im nejde...
http://sosa.sk/skcube/ presmeruvava na rozne pochybne stranky...
|
|
Re: Web SOSA hacknuty?
Od: čitateľ
|
Pridané:
9.7.2017 17:30
Vyzerá to tak. Ako môžu chcieť vypúšťat satelity, keď nevedia poriadne spraviť ani vlastný web?
Zatiaľ zvládajú vypúšťat len vzduch..
|
|
Re: Web SOSA hacknuty?
Od: 7899698778
|
Pridané:
9.7.2017 18:04
Čo čakať od WordPressu vo verzii 3.4.
<meta name="generator" content="WordPress 3.4"/>
|
|
Re: Web SOSA hacknuty?
Od: a718726
|
Pridané:
9.7.2017 19:18
http://sosa.sk/nase-vysledky/
15 dni - scCube rachol.
|
|
nemam predstavu
Od: a718726
|
Pridané:
9.7.2017 19:19
pre redakciu, mohli by ste zaviest nove tagy k clankom, ako napr, podvod, tunel, predrazeny tender a podobne..
|
|
skcube
Od: Jardanet
|
Pridané:
9.7.2017 19:46
Ked sa vsetko toto zacalo tak nebol nik hrdina a museli si sami studenti a personal skoly a dalsi priaznivci zhanat vsetko a prosit sa za kazdy cent , ked sa druzica vypustila tak zrazu je to nasa spolocna vec celeho hrdeho slovenska a ked sa pokazila tak znova ha hadze vyna na tvorcov druzice, zamyslite sa nad sebov ze je to velky uspech aj ked sa pokazila , vsetko sa kazi nieto este v takych podmienkach ako je vesmir kde sa teplota strieda a to nie v par skupnoch ...
|
|
Re: skcube
Od: ZlatoS
|
Pridané:
9.7.2017 20:03
My vieme ze to nie je Vasa chyba, pani doktorka Musilova, MSci.
|
|
Re: skcube
Od: Mxxl
|
Pridané:
9.7.2017 20:42
ak vydrží projekt za 300 tisíc eur (9 miliónov korún!!!) len 15 dní, tak to je všetko, len nie úspech..
fakt sa vo vesmíre teplota strieda? a to konštruovali tú družicu na to aby sa s tým hrali na záhrade a potom sa rozhodli to vypustiť do vesmíru, že neboli na to pripravený? pre boha.. to je ako môj 8 ročný synovec, ktorý sa prihlásil na plaveckú súťaž a skončil posledný a čudoval sa že tam musel plávať.. ono totiž súťaž sa volala "súťaž rýchlych rybiek" a on tam chudáčisko šiel aj s guľatým akvárkom.. toto je taká podobná fraška
|
|
Re: skcube
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 10:57
Preco sa my ludia len spravame ako hyeny, co nas k tomu tlaci? Preco su vsetci taki podrazdeni so sklonom k besnote? Hovorim aj o sebe.
Je to problem lebo si dobre uvedomujem ze taki ludia su extremne lahko manipulovatelni.
|
|
Qwert
Od: Boh1
|
Pridané:
9.7.2017 20:07
A čakal niekto plynulý chod? Problémom je aj samotná neaerodynamická konštrukcia.
|
|
Re: Qwert
Od: dwarfstar
|
Pridané:
9.7.2017 21:01
boze, ved toho je viac.. pozri sa na "dosku", toto je do obyvacky, nie do "spejsu".. videl si co len rezistor z ISS (made in USSR) a rezistor DVB-T/S receiver (made for warrantytime/2years or so.. in space 2days)? Nie nadarmo sa na SK hovori, "...co Ing. to kkt..." - o nasej "akademickej obci" ani nehovorim... studentov buzeruju kktinami, namiesto realu a praxe..
|
|
Odpad
Od: Pete226
|
Pridané:
9.7.2017 20:30
Gratulujem, aj Slovensko už má svoj kúsok vesmírneho odpadu.
|
|
Amateri
Od: Tsssssssss
|
Pridané:
9.7.2017 20:32
370 tisic vyhodenych von oknom.
|
|
Re: Amateri
Od: Sbfhv
|
Pridané:
10.7.2017 20:02
Lepšie ako by to msl ukradnúť nejaký politik.
|
|
a neplánuje sa
Od: Ferikuš1
|
Pridané:
9.7.2017 20:33
nejaká servisná misia??
|
|
nekvalitná PCB ? ?jak nekvalitní? ?
Od: Lyta
|
Pridané:
9.7.2017 20:48
už víacerí tu nadávate, že ten plošák, tá doska, že je hrozne zlá, nekvalitná - ale podle čoho, jako to viete?
podla čoho sa to pozná?
a jak nekvalitná? ?
- špatný návrh,
-zlé, nevhodné tie el.komponenty,
( elektronika na tej doske, čipy
- abo zlé pospájkovanie,
- abo zlý samotný materiál pcb
|
|
Re: nekvalitná PCB ? ?jak nekvalitní? ?
Od: čitateľ
|
Pridané:
9.7.2017 20:51
Možno len zle odfotená.
|
|
Re: nekvalitná PCB ? ?jak nekvalitní? ?
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
9.7.2017 20:57
Odbornici vedia, ze pri takych rozmeroch taky rozpocet jednoducho nestaci ani na dost kvalitneho olova na spajkovanie.
|
|
Re: nekvalitná PCB ? ?jak nekvalitní? ?
Od: scart35
|
Pridané:
10.7.2017 6:42
Namatkovo si dajte do googlu 74hct4051 Prevadzka od -40°C do +125°C alebo cokolvek ine na doske.... jasne ze to odislo
|
|
Re: nekvalitná PCB ? ?jak nekvalitní? ?
Od: Menovec
|
Pridané:
10.7.2017 7:39
Ty si múdry ako rádio. Vtip môže byť vo všeličom. Zlé naprogramovanie, žiarenie a čo ja viem čo... teploty nemusia byť najväčší problém...
To je štandardná rada obvodov a rada 74.. má najnižší rozsah teplôt.
|
|
Re: nekvalitná PCB ? ?jak nekvalitní? ?
Od: kveci
|
Pridané:
10.7.2017 19:25
Dnes je siroky vyber komponentov urcenych pre radiacne prostredie, staci ich pouzit. Nikto ich nenutil pouzit 74HCT4051... ani ine veci. Navrh satelitu sa zacina zoznamom vhodnych komponentov a tento sa tak nezacal. Objednanim plosaku s nevhodnou tepelnou roztaznostou urcenym "do obyvacky" dozrali viac ludi... Skratka, druzica nikdy nebola navrhnuta tak aby vydrzala. V nijakom ohlade okrem zdvojenia systemu. Zdvojenie sa pouziva v pripade ak vieme ze nezlyha nieco ine.
|
|
Re: nekvalitná PCB ? ?jak nekvalitní? ?
Od: kveci
|
Pridané:
10.7.2017 19:17
Ahem. Vymenoval si vsetko co tam je zle, naozaj. :D Veci co idu do vesmiru su na tom norsie ako tie co idu do auta. A veci co idu do auta maju specialne znacenie a kontrolu kvality a inu spajku alebo ine metody uchytenia. Do vesmiru posielas komponenty co boli vyrobene pre radhard, a podobne aplikacie, tie su o nieco drahsie a nespajkujes ich, ale pribodnes, bud surovo, alebo sintrovanim, alebo spajkovanim mosadzou. Skratka natvrdo. Uz som spominal prostradie s radioaktivitou? Tak musis pouzit take komponenty co to vydrzia.
Problem je inde, sudruhovia u moci zobrali tento projekt organizacii ktora nan bola plne pripravena a dali to pribuznym, znamym a kamaratom strany.
Ked chcem nieco poslat do extremnych vibracnych a teplotnych podmienok, musi to byt spravene tak, ze ked to zoberiem a otrieskam o hranu stola, tak odtial tie komponenty nepoodskakuju. Da sa to, ale musis to tak chciet spravit od zaciatku a nie si nahodne postavit plosacik.
|
|
skcube unikatny kratkostou svojho fungovania :)
Od: Kvetinar
|
Pridané:
9.7.2017 20:57
Cesky VZLUSat-1, ktory startoval na rovnakej rakete stale funguje, svajciarsky SwissCube zije aj po 9 rokoch od vypustenia.
|
|
Re: skcube unikatny kratkostou svojho fungovania :)
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
9.7.2017 22:35
... a nie a nie domerat, ze? A naproti tomu skCube to zvladla v podstate na otocku a bez anteny.
|
|
Re: skcube unikatny kratkostou svojho fungovania :)
Od: dsgdfgdsg
|
Pridané:
10.7.2017 9:54
no a co !?!?!?!?! ale nestali 3 mega !!
|
|
Re: skcube unikatny kratkostou svojho fungovania :)
Od: Sbfhv
|
Pridané:
10.7.2017 20:05
Mega je milión Stálo to reálne dokopy 500 Kilo teda 500 000
|
|
Re: skcube unikatny kratkostou svojho fungovania :)
Od: ingersole
|
Pridané:
10.7.2017 21:52
No, on má aj iné, svetové prvenstvo: Z celosvetovo všetkých cca 500 vypustených cubeSATov tento určite vyvolal vo svojej domovskej krajine ďaleko najväčší mediálny "Veľký Tresk" (či skôr Vresk).
|
|
Piatok
Od: pocitujstastie
|
Pridané:
9.7.2017 21:16
Piatok som stretol jedneho takeho z SKcudo teamu
hovorim si v duchu skape im to a 2 dni potom
citam ze sa to uz stalo :D
Kde kupovali tie MCU? ako to tienili nejake lepsie
info o presnych typoch IC? ako to testovali
mali na to nejake automaticke tooly alebo len skusime
nejake 2-3 scenare :D?
Inak Ked je Kapus stou babou v telke
tak to vyzera ze bojuju o slovo :D
Nemali by chodit do TV spolu :D
Unikatny komunikacny modul ktory mozeme predavat dalej
nieco take spominala ta pani v TA3 :P
|
|
.......
Od: abcdefgh
|
Pridané:
9.7.2017 22:25
Asi zabudli dat druzici prikaz pacman -Syu
|
|
Mozno uz jebla
Od: Fkdk
|
Pridané:
9.7.2017 23:56
Mozno uz niekomu jebla na hlavu
|
|
Hdjdjdjd
Od: Jsjsjs
|
Pridané:
10.7.2017 0:19
Je to zjavne práčka na peniaze keď predpripravenu družicu cubesat je možnosť kúpiť za 7000 dolárov a na toto sme dali eotacie 370 000 eur hmm niečo tu je zle
|
|
Re: Hdjdjdjd
Od: Dr. Magor
|
Pridané:
10.7.2017 7:44
ten zbytok bolo clo, dane a "ochranne"
|
|
Re: Hdjdjdjd
Od: Peter Kazimir
|
Pridané:
10.7.2017 20:51
Podla tvorcov bolo ale toto vyvijane nimi od piky, nic nebolo predpripravene. Nie zeby sa mi to ajtak nezdalo ako kopec penazi
|
|
Re: Hdjdjdjd
Od: nestoji za rec
|
Pridané:
13.7.2017 10:10
Ved prave. Najlepsi vyvoj zacina reverse-engineeringom :D Takze ked mali skoro 400k, mohli obetovat 7k na to, aby si objednali tu urobenu, aspon na to, aby zisitili, ze co a ako je tam urobene a z coho je to urobene. Aspon kvoli inspiracii. Obrazky z netu nie su to iste, ako mat to v labaku na stole a rozobrat to do posledneho srobika a svabu.
|
|
Re: Hdjdjdjd
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 23:22
Nikdy nemali dostatocne peniaze. A vacsinu casu to financovali z vlastneho vrecka. Od statu dostali cca 100-tisic, daleko po tom ako minuli kopec vlastnych penazi. 120-tisicove cestovne na listok do rakety nepocitam. A aj z toho museli cast grantu vratit (zaplatit). Dotacia 5000 euro na rok na jedneho doktoranda, to je pre niekoho ineho len desiata v alobale, smiesna ciastka.
|
|
ransomwer
Od: Redneck
|
Pridané:
10.7.2017 0:50
Zrejme tam maju nejaky sifrovaci ranomware.
|
|
pohľad na súčiastky.
Od: Klon M5
|
Pridané:
10.7.2017 1:35
V tých podmienkach mohlo zlyhať všeličo. Najskôr ak človek - teda napríklad softvér, ak ho to niekde má.
Na tej priloženej doske sú len CMOS logické obvody, signálne mikrokontroléry a niečo výkonové.
Fotka je tak nekvalitná, aby sme nedajbože čosi nevyčítali.
Na plošáku nevidno kryštály pre hodiny spomenutých mikrokontrolérov...
V prevedení "AMEP" sú len na väčšiu zimu...
A na kerú onú si tam nechali toľko LED??
|
|
Re: pohľad na súčiastky.
Od: Lacog
|
Pridané:
10.7.2017 8:46
http://dopice.sk/jT3
|
|
Re: pohľad na súčiastky.
Od: Menovec
|
Pridané:
10.7.2017 9:56
Čo si chcel napísať, povedať?
Či len tak z dlhej chvíle posielaš hlúposti?
|
|
Re: pohľad na súčiastky.
Od: Lacog
|
Pridané:
10.7.2017 12:08
Tebe posielam samozrejme hlúposti a ostatných to možno bude zaujímať
|
|
Re: pohľad na súčiastky.
Od: Menovec
|
Pridané:
10.7.2017 14:47
Však to, že hlúposti. Ani obrázky nie sú iné a ani kvalitnejšie a tie pakoviny sú všade. Niečo lepšie nemáš, alebo čo si vlastne chcel tým povedať???
|
|
Titulok:
Od: Meno:
|
Pridané:
10.7.2017 2:13
V pohode, peniaze su uz zarobene z verejnych zdrojov a za par dni sa tento pseudopokus zabudne.
Stejnak to nemalo ziaden iny ucel iba rozkradnut co sa da.
|
|
skCube
Od: achee
|
Pridané:
10.7.2017 4:29
Bola to len parada jak to vypustili este aj Kiska im to bol posvätit..v zahranici uz maju ponuky o spolupracu a jeb 15dni a hotovo
|
|
12345
Od: Dr. Magor
|
Pridané:
10.7.2017 7:46
To je tak ked spravis druzicu a das tam AAA nenabijatelne baterky z Lidla....
|
|
Re: 12345
Od: Lacog
|
Pridané:
10.7.2017 8:38
Baterky z Lidlu sú náhodou fajn
|
|
tunelík
Od: mkonigstagg
|
Pridané:
10.7.2017 8:09
zarobenóóóó, preprané lowe, identické cube šli za 10tinové náklady do vesmíru v iných EU krajinách
|
|
drzim im palce
Od: hmmm
|
Pridané:
10.7.2017 10:16
drzim im palce, nech to dopadne akokolvek, vsetko sa raz pokazi, nevadi, ideme dalej
|
|
číslo 1 žije (SK-Cube)
Od reg.: macurik
|
Pridané:
10.7.2017 10:37
Dnes ráno som zachytil opäť morse identifikátor aj pakety z SK-Cube, pri prelete o desiatej doobedu.
|
|
123456789
Od: 33jkl33
|
Pridané:
10.7.2017 10:44
Za to určite môže RoHS pájka. :D
|
|
Len si chuj
Od: Menovec
|
Pridané:
10.7.2017 14:49
Keď nevieš čo znamená tá skratka RoHS, tak sa nestrapňuj.
|
|
Re: Len si chuj
Od: kveci
|
Pridané:
10.7.2017 19:37
Ale on ma naozaj pravdu, RoHS spajky, to znemena bez pouzitia prvku PB, olova, maju ine mechanicke vlastnosti, ine zmrstovanie, atd. Prva zmena ktoru vyrobci pocitili bola mensia vydrz v ohybovych cykloch, ako napriklad, nebijaci konektor sa odlepil z plosaku po 3x az 4x mensej dobe ako pri pouziti non-RoHS spajky, (niektora SnPb).
Ale do vesmiru, ak by som bol fakt lacny, tak jedine niektoru pevnu a odolnu voci namahaniu, ale ani to ti nepomoze, lebo roztaznost FR4 laminatu je PODSTATNE ina ako roztaznost kremiku. Ja by som to sintroval Ag sintrovacou pastou na skleny viacvrstvovy modul. Viac takychto modulov by bolo ZDRATOVANYCH spolu, tak ako sa to robi v satelitoch od 50. rokov.
P.S. pracujem na podobnom zariadeni
|
|
Re: Len si chuj
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
10.7.2017 19:44
Kontaktujte nás prosím na redakcia at dsl.sk
|
|
Re: Len si chuj
Od: gertrudo
|
Pridané:
10.7.2017 22:36
Ako sa Vam s tymto dari?
Videl som tu uz viacero kometarov od ludi co zjavne robia zaujimave veci.
Ozyvaju sa po Vasom odporucani?
Mozeme sa tesit na nejaku seriu clankov o tom co sa robi na slovensku?
Verim ze ano, bola by to parada si nieco take precitat.
|
|
Re: Len si chuj
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 10:17
Ak budes vediet o nejakej firme financujucej vyvoj a vyskum na slovensku, tiez by som rad o nej vedel. Ostatne, co ma s cimkolvek spolocne geograficke ohranicenie statu? Cesky satelit bol na vylete aj v Bostone, okrem ineho... Suciastky ktore pouzivame su rydzo medzinarodne.
|
|
Re: Len si chuj
Od: 33jkl33
|
Pridané:
11.7.2017 5:07
Nie nadarmo má (okrem zdravotníctva a armády) letectvo výnimku z RoHS. RoHS blatom pozliepať PCB a streliť to do vesmíru nemohlo snáď ani inak dopadnúť. :D Tiež by ma zaujímalo či poistili lepidlom každý šrób pri finišovaní...
|
|
Re: Len si chuj
Od: Menovec
|
Pridané:
11.7.2017 7:21
Na Slovensku existuje názov bezolovnatá pájka. RoHS hovorí predsa o čomsi inom...
Napríklad o 6-mocnom chróme. Ten sa vylučuje pri povrchovej úprave neželezných kovov - ono klasické "pochrómovanie".
Rozkladá sa na 3-mocný chróm a ten už vraj tak neškodí.
Ortuť má takmer každý z nás v zuboch - v amalgámových plombách.
Atď...
|
|
Re: Len si chuj
Od: 33jkl33
|
Pridané:
11.7.2017 8:06
Ale existuje. Dokonca sú farebne odlíšené tak aby bolo na prvý pohľad jasné či sa jedná o bezolovnatú, alebo nie. Bezolovnatá je namotaná na zelenej cievke a tá čo olovo obsahuje je na cievke modrej.
|
|
Re: Len si chuj
Od: 33jkl33
|
Pridané:
11.7.2017 8:18
Som ti neodpovedal konkrétne na RoHS
Dňa 1. júla 2006 nadobúda platnosť nová Smernica RoHS Európskej Únie (Restriction of Use of Certain Hazardous Substances) týkajúca sa ochrany životného prostredia. Táto smernica zakazuje používať (v koncentráciách prekračujúcich maximálne povolené hodnoty) v elektrických a elektronických zariadeniach šesť nebezpečných chemických látok, a to:
-ortuť,
-kadmium,
-olovo
-šesťmocný chróm
-prostriedky znižujúce horľavosť: polybrómované bifenyly (PBB) a polebrómované difenylétery (PBDE)
Zdroj:http://www.tme.eu/sk/pages/rohs.html
Týmto považujem diskusiu z mojej strany za uzatvorenú.
|
|
Ujovia
Od: Menovec
|
Pridané:
11.7.2017 9:57
No a? Wiki vie čítať aj záškôlkár...
|
|
Re: Len si chuj
Od: Menovec
|
Pridané:
11.7.2017 10:53
A dočítal si sa niekde, koľko % olova je v tej bezolovnatej pájke dovolené??
|
|
Re: Len si chuj
Od: 33jkl33
|
Pridané:
11.7.2017 11:27
Čítal si vôbec ten odkaz z ktorého som citoval,alebo ti to ego nedovolilo?
"Maximálna povolená koncentrácia pre každú nebezpečnú chemickú látku je stanovená na 0,1% hmotnosti homogénneho materiálu."
No a klasická Sn60Pb38Cu2 pájka ho obsahuje hádaj koľko?
Len o "trocha" viac (38%) ako maximálna povolená hodnota pre RoHS pájku. Takže láskavo tu už netroluj.
|
|
Re: Len si chuj
Od: norm-man
|
Pridané:
11.7.2017 17:55
serwus,
updatni si specifikaciu, ta tvoja je cca jedenast roky stara.
posledne, v roku pana 2015, tam pribudli styri prvky, co maju do cinenia s plastami, plus sa este trochu rozsirili povolene vynimky na, ak ma pamat neklame, cca desat stran (napr. co sa pajok tyka, furt su dovolene olovene, nad 80% olova a este su povolene aj speci pajky na elektroniku, sietarinu a specificke pouzitie...)
|
|
Re: Len si chuj
Od: 33jkl33
|
Pridané:
12.7.2017 4:42
THX za info. Pozriem sa na to.
|
|
Re: Len si chuj
Od: Menovec
|
Pridané:
12.7.2017 7:28
Pozri, ak Ti to strach dovolí...
Tie povolené % sa na žiadnej spájkovacej paste neudávajú.
|
|
Re: Len si chuj
Od: 33jkl33
|
Pridané:
12.7.2017 13:51
Neboj, dovolí. Teraz ma živí taký typ el. zariadení kde sa skôr pozerám či je komponent ktorý mám použiť Ex alebo nie.
BTW: Tá pájka čo som spomenul vyššie je ale priamo označená že nespĺňa RoHS.
|
|
Re: Len si chuj
Od: Menovec
|
Pridané:
13.7.2017 7:10
Ide o to čo alebo kto upravuje - nariaďuje používanie bezolovnatých spájok, alebo je to nanominované v nejakej ISO, alebo ako to je.
|
|
Re: Len si chuj
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 9:38
Hmm, priesvitne sklene poistky asi budu Ex, niekolko som ich videl Ex-plodovat :) Ja mam radsej elektroniku kde obluky a plazma nie su na zavadu veci. Ked nic nehori je to nuda.
|
|
Re: Len si chuj
Od: Menovec
|
Pridané:
13.7.2017 10:00
Môžeš si strieľať do čela s nízkonapäťovými kovovými tyristormi pripojením na "správne" napätie. :-)
|
|
Re: Len si chuj
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 10:14
Uprednostnujem male 9-10V elyty pripojene na 90V~, lietaju pekne. Ale netrafil ma :D
|
|
Re: Len si chuj
Od: Menovec
|
Pridané:
11.7.2017 9:53
Nechápem... K čomu to patrí?
|
|
Re: Len si chuj
Od: 33jkl33
|
Pridané:
11.7.2017 5:01
Pracujem viac ako 15 rokov v obore takže mám nejakú predstavu o elektronike a o pájkovaní. Chmuľo si tu Ty. :)
|
|
Re: Len si chuj
Od: Menovec
|
Pridané:
11.7.2017 9:58
Alečo... no prezraď nám ešte dačo.
v obore, to je akože čo? Pájkuješ rukami??
|
|
Re: Len si chuj
Od: 33jkl33
|
Pridané:
11.7.2017 12:33
Teraz už výnimočne. Ale takých 7-8 rokov dozadu toho bolo ešte dosť. Niektoré DPS boli totiž také veľké že sa nezmestili do vlny.
|
|
Re: Len si chuj
Od: Menovec
|
Pridané:
12.7.2017 7:30
Čo výnimočne?
To je ako veľké? Pájkovať ručne neznamená byť v obore, ani v odbore.
|
|
Re: Len si chuj
Od: 33jkl33
|
Pridané:
12.7.2017 14:04
No výnimočne pájkujem - to znamená že už je to u mňa len okrajová činnosť. Vyučil som sa za elektromechanika (tuším dnes to volajú mechatronik) a ako som sa vrátil zo ZVS tak ma to živí.Takže si neskromne dovolím tvrdiť že pracujem v odbore. A v odboroch som tiež. :D
Zaujímalo by ma či a akú kvalifikáciu máš ty keď ma tu tak spochybňuješ. :)
|
|
Re: Len si chuj
Od: Klon M5
|
Pridané:
12.7.2017 22:31
Nespochybňuje Ťa, on sa Ti smeje.
Mechatronik je odbor, kde sa učia žiaci okrem iného aj programovať, a okrem iného aj PLC systémy.
To tebe ako elektromechanikovi nehrozilo.
|
|
Re: Len si chuj
Od: 33jkl33
|
Pridané:
14.7.2017 20:20
Viem, ale napriek tomu som dúfam v nejakú diskusiu na úrovni ale evidentne na to nemá.
S PLC som zoznámený celkom slušne (Hlavne S7 300 a 400). :)
|
|
Re: Len si chuj
Od: Menovec
|
Pridané:
13.7.2017 7:11
A čím doma spájkuješ napríklad hliník?
|
|
Hahá kaleráb
Od: pipig
|
Pridané:
10.7.2017 11:04
Slovenský kaleráb za naše peniaze vystrelený do luftu sa pokazil. Musím povedať že použitá technika na tom kalerábe nebola bohvieako kvalitná, ale jedno viem iste - bol to kvalitný tunel.
Nakoniec mal Vaský a Daňo pravdu.
|
|
-----------
Od: ParaNoik
|
Pridané:
10.7.2017 12:44
Ale kdeže, zabudované krvtko zafungovalo.
|
|
skCube
Od: Jerry19
|
Pridané:
10.7.2017 12:51
Este by mohla spadnut Kiskovi na hlavu a uz to bude dokonale...
|
|
Co ma s antenou?
Od: kveci
|
Pridané:
10.7.2017 19:46
Je nejaky dovod preco je vystrelovacia antena na hnedastom plosaku so spajkou na povrchu? Nemal byt povrch hardgold s hrubou vrstvou zlata? ("hrubou" znamena 5 mikrometrov)
|
|
Ghana vypustila cubesat za £40,000
Od: kockakoc
|
Pridané:
10.7.2017 21:29
Ghana enters the space race sending a satellite into orbit.
goo.gl/VfkKYU
|
|
Re: Ghana vypustila cubesat za £40,000
Od: ingersole
|
Pridané:
10.7.2017 22:00
Hm, len za smiešnych 40 000 Libier...??? To budú nejakí amatéri...
|
|
Re: Ghana vypustila cubesat za £40,000
Od: kveci
|
Pridané:
11.7.2017 16:15
pripomina to reklamu Pepsi ako kazdy uz ma vlajocku na Mt. Everest.
Je jasne ze nasi chlapci na tom nechceli byt stratovi. Aj ja by som chcel mat plne zaplatene vsetko na com by som pracoval, na vrchnej hranici sadzby, aby som predsa nevyznel ako nejaky "amater", ale ako "profesional", co znamena, ze to je moja obziva, nie zaluba ako u amatera.
|
|
Re: Ghana vypustila cubesat za £40,000
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 23:24
A musim sa ospravedlnit, este raz, podla evidencie sa na tom nikto nenabalil, naopak, hoci vela prace co spravili bolo napol zbytocne usilie, stale odpracovali vela bez naroku na odmenu.
|
|
Výmysly
Od: Klon M5
|
Pridané:
10.7.2017 22:33
Ona aj niekedy fungovala??
|
|
GhanaSat-1
Od: Jakub Koukal
|
Pridané:
11.7.2017 17:02
Reálná cena ghanského satelitu je 500.000 USD za dva roky projektu - kdo chce, může si dohledat specifikace tohoto CubeSatu. Jako obvykle dezinformace, hlavně jistý Orémuš z TU Košice se zde angažuje pod různými nicky a pouští do světa polopravdy a lži...http://www.bbc.com/news/ world-africa-40538471
|
|
Re: GhanaSat-1
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 9:45
Realna cena skcube je 1 az 1.5 milionu eur za 4 roky projektu, aka je tvoja pointa? Mas to priamo na ich stranke.
Inymi slovami, slovensky vyrobok zaostal za tym z ghany preto ze robili veci zdlhavo a zlozito (vyvoj vlastneho OS, napriklad.) Ale, slovensky satelit takisto nebol planovany, ziadny z ucastnikov nemal patricne financovanie, to az moc neskoro vo vyvoji projektu.
Vseobecne, to ze robili veci neplanovito a organizovalo sa okolo toho ze na nic neboli peniaze len ukazuje zalostny stav skolstva, vedy a vyskumu. U nas musel stat zatiahnut odpal tohto vysokoskolskeho satelitu raketou, v zahranici si na to zakladna skola nasla peniaze sama.
|
|
Re: GhanaSat-1
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 10:12
Ako dlho mas schizofreniu? Okrem pocitov paranoje, mavas niekedy aj vidiny?
|
|
Anekdota
Od: Mahemahe
|
Pridané:
12.7.2017 11:05
Kamarat bol chvilu v bare kde oslavovali vypustenie druzice. Jeden z konstrukterov pobehoval podgurazeny po bare a ku kazdemu sa pristavil a pytal sa ci ma nieco na obeznej drahe lebo on hej a s namyslenym rehotom bezal za dalsim ... No asi sa dovysmieval a teraz by mal skladat ucty. Ak si takito schyzacikovia mozu dovolit splachnut za dva tyzdne pol miliona, nieco nie je v poriadku.
|
|
Ekonomicka analyza
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 10:02
Pozrel som si ich cisla a hovoria zalostne veci o slovenskom skolstve, v zasade partia inzinierov, studentov, doktorandov, atd. akokolvek ich nazvete, zacala v ramci studia projektovat satelit. Bez financnej podpory. Bez riadnej podpory vyskumneho ustavu. Potom Zilinska univerzita dostala dva male granty ktore by mne stacili tak na kavu. Mame tu cca 10 ludi ktori pracovali 4 roky na svojom projekte (nie na slovenskom, pozor!), ktori si sami povedali co a ako tam chcu mat. Takze mame cca 400 clovekomesiacov prace, sice casto zacinali bez znalosti a nad pouzivanim mikroskopu pri spajkovani zasnu ako tela nad novymi dverami, ale... predsa len nieco dokazali a statna podpora prisla az ked bolo neskoro. Cesky projekt bol od zaciatku jasny, ide sa robit veda, a boli zorganizovane prevratne medzinarodne experimenty ktore su umiestnene na ich satelite. Slovensky bol ciste o par studentoch ktori si robia SVOJ projekt.
|
|
Re: Ekonomicka analyza
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 10:04
Cely skusobny proces bol fraskou, na kolene sa vyrabali skusobne prostriedky namiesto toho aby usetrili cas a venovali sa dolezitejsim veciam. Lebo neboli peniaze. Cely cas bol projekt tlaceny do setrenia penazi. Napriklad, ak by pouzili kondenzatory vhodne pre aplikacie vystavene velkym vibraciam, stal by satelit o 5-50 euro viac. Ale nepouzili, nemali znalosti, vsetko bolo domacky na kolene robene. Myslim tym testovanie satelitu, namiesto pouzitia sluzieb vyskumnych ustavov a leteckej skusobne ako uz niekto spominal vyssie. Apropo, cesky cubesat bol prave tak testovany, vratane dvoch mesiacov vo vakuu.
Pozrite si na obrazkoch testovaci diagram.
http://vzlusat1.cz/cs/vyvoj/
V porovnani s skcube je uplny a dosledny. Na svojom blogu team skcube opisuje ako boli vsetkym prekvapeni, vratane hluku pri testovani vibracie "okolo 100Hz", zatial co cesky satelit bol spravne testovany na cely rozsah frekvencii vibracii. Aspon dvakrat.
|
|
Re: Ekonomicka analyza
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 10:10
Kto bol odbornym garantom projektu skcube?
Kto bol koordinatorom projektu skcube?
Nemalo ani jedno ani druhe, nemalo ani investorov, ani sponzorov, az kym nebolo skoro vsetko hotove. A podla toho to aj vyzera.
Aspon ze niektore komponenty su podliate epoxidom.
http://svetelektro.com
/Pictures/ostatne/skcube_final/com.jpg
Cely projekt je obrazom krajiny: lokalpatriotizmus, uzavretost, samohrdost, nespolupracovost a nedostatok prostriedkov, clovek aby si nosil so sebou vlastny toaletak, mydlo a uterak do prace. Alebo do nemocnice? Preberte sa ludia, Ghana vas predbieha, za chvilu budeme my im exportovat banany, kakao a kokosy.
Schvalne, vymenujte mi vsetky bananove republiky kde si obcan musi priniest svoj vlastny pribor, pohar, uterak, obutie, mydlo, toaletak a lieky do nemocnice. Je vela Bananistanov kde si pacienti nemusia nosit svoje lieky ako to casto maju nariadene u nas.
|
|
Re: Ekonomicka analyza
Od: Omen
|
Pridané:
17.8.2017 18:58
Na druhej strane IBM PC bolo vyvinuté rovnko primitívne ...
V skutočnosti dokonca omnoho primitívnejšie - "konštruktéri" - dokonca ani celkom nepochopili, čo vlastne Intel chcel s prerušeniami - ale práve to ich zachránilo. Prvé IBM PC bolo totiž až tak neskutočne primitívne, že vďaka svoejej extrémen jednoduchosti fungovalo :)
A to je problém Sk konštruktérov - stačí keď si spomeniam na program SMEP a jeho ultrakomplikované napájacie zdroje. Zdroj k IMB PC bol najsamprimitívnejší a prežil desaťročia.
|
|
podpis
Od reg.: RB_
|
Pridané:
13.7.2017 21:06
ale hlavne ze sa tam autor plosaku podpisal :D
|
|
Re: podpis
Od: kveci
|
Pridané:
13.7.2017 23:17
zawin mal celkom slusnu pracu, ale ten druhy luboss17 ci kto je este zaciatocnik :)
|
|
koniec zlý všetko zlé
Od: krabakus
|
Pridané:
14.7.2017 14:31
Pôvodne chceli zlátať sukube z paličiek od nanukov, ale našiel sa investor v podobe daňového poplatníka :) koniec zlý všetko zlé :) nech žijú občianske združenia a nezávislé dotácie
|
|
dalsi podobny
Od: kveci
|
Pridané:
15.7.2017 10:22
V 50.ch rokoch to bola zaostala krajina s 5 milionmi obyvatelmi, a potom zreformovali skolkstvo.
Dnes maju 2 studentske satelity na orbite a dalsie dva v priprave.
http://spacecraft.aalto.fi/en/publications/
To je tak ked peniaze funguju a nestracaju sa v alobale.
|
|
Re: dalsi podobny
Od: uff-uff
|
Pridané:
15.7.2017 11:29
Fínska štátna podpora vzdelávania a vedy sú kdesi úplne inde, tam je to dlhodobé, systematické budovanie vedomostnej spoločnosti. My sme "mladá demokracia", my osvietených štátnikov nemáme vôbec a naši politici sa na všetko dívajú s časovým horizontom jedného volebného obdobia. Reálne podporiť vzdelávanie a vedu tak, aby sme v EU neboli na chvoste, na to treba dosť veľa peňazí. Ale za pár smiešnych stotisíc EUR populisticky podporiť úžasný vedecký projekt "Slovensko vo vesmíre", o ktorom sa rozpráva v každej krčme, to môže byť pre nich zaujímavé.
|
|
Re: dalsi podobny
Od: kveci
|
Pridané:
16.7.2017 21:49
Ale kdeze, s novodobym nastupom totalitnych snah sme uz len DEMO.
A na dlhodobu a systematicku podporu skol peniaze boli a aj su. Ak totiz nejaky ministerko povie ze "vsak navysujeme skolstvo o 100 milionov" a 99 z toho ide na vystavbu stadionov, musi byt aj volovi jasne ze to su peniaze ktore mohli ist na skutocne vzdelavanie.
To ze finski ziak na zdruzenej zakladnej a strednej skole v druhom rocniku na strednej robi experimenty ku ktorym som sa ja za celu vysoku nedostal nie je o financovani, ale o slobode a stave mysle. Ved, kto z vas pocas studia mal volny pristup napr. do pocitacoveho labaku aby sa tam nieco naucil, nieco si vyskusal, atd?
U nas sa kladu medze iniciative. Ukazovanie na problem je postihovane. Zlocinne pocinanie postihovane nie je. V takom prostredi sa neda vybudovat dovera vo vedu a odmenu z dobre vykonanej tvrdej prace.
|
|
Je dostupny ten procesor ktory by chceli pouzit
Od: kveci
|
Pridané:
8.8.2017 21:07
Tomu sa hovori smola, maju tam MSP430F, ale pravdepodobne by chceli pouzit MSP430FR, ktory ma pamat FRAM namiesto nejakeho typu FLASH a tym padom tu vysnivanu radiacnu odolnost ktorej vyvoju venovali tak moc casu, preto aj pouzivaju externu FRAM.
...dokonca ma aj NIZSIU spotrebu; mohli mat 128kB FRAM a vyssi vypocetny vykon; mensiu pamat RAM mohli vyvazit tym, ze cela FRAM sa da lahko prepisovat. Kazdopadne, ich smola pomohla mne, teraz viem ze ak chcem odolnu RAM a "FLASH", pouzit jedine FRAM.
link skopirovat jednym slovom... :P
http://www.ti.com/lsds/ti/
microcontrollers-16-bit-32-bit/msp/
ultra-low-power/msp430frxx-fram/overview.page
|