neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Francúzsko oznámilo rok ukončenia predaja spaľovacích áut

Značky: Francúzskoelektromobily

DSL.sk, 6.7.2017


Jedna z najväčších európskych ekonomík, Francúzsko, dnes oznámilo plánovaný termín ukončenie vozidiel so spaľovacím motorom.

Spravil tak nový minister pre ekológiu Nicolas Hulot.

K ukončeniu predaja príde v roku 2040, pričom minister avizoval "ukončenie predaja benzínových a dieselových áut". Či tým myslel iba autá iba so spaľovacím motorom alebo od tohto termínu budú celkovo zakázané aj hybridy disponujúce spaľovacím motorom popri elektromotore nie je zatiaľ jasné, informácie skôr naznačujú ukončenie predaja akýchkoľvek áut so spaľovacím motorom.

Francúzsko je veľkou ekonomikou s dvojicou veľkých výrobcov vozidiel, Peugeot-Citroen a Renault. Podľa informácií britských novín The Telegraph v prvom polroku malo 95.2% predaných vozidiel vo Francúzsku iba spaľovací motor, 3.5% bolo hybridných a 1.2% bolo čistých elektromobilov.

Elektrická energia sa v súčasnosti vo Francúzsku vyrába najmä v atómových elektrárňach, s podielom na vyrobenej energii 75%.

Ukončenie predaja spaľovacích vozidiel zvažujú aj dve ďalšie európske krajiny. Ide ale o severne položené menšie krajiny Nórsko a Holandsko, kde elektromobily už aj v súčasnosti tvoria vysoké percento nových predávaných vozidiel. U oboch sa počíta s termínom 2025.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou


Diskusia:
                               
 

Alebo ako prejsť na "ekologické" autá plné kyseliny a čo potom s tým olovom.
Odpovedať Známka: -3.2 Hodnotiť:
 

z olova si odlejes broky na jelene, kyselinou bacil vypalis, ale ten vzduch taky cisty bude, az sa ti hlava zatoci
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Čo budu robiť miestny šroťaci čo archivujú na dvore 5-6 vrakov.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Dýchať čistý vzduch. A recyklovať lítium.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Kyselina? Olovo? Ty v akej dobe zijes? Pouzivaju sa litiove baterie. A su ekologickejsie ako spalovacie motory. Nechces sa vratit rovno k parnym turbinam?
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

A čo je zlé na parnej turbíne? Používa sa napríklad v jadrových elektrárňach.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Napríklad minimálne nezanedbateľná kontroverznosť.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nepoznám elektráreň, kde by sa nepoužívala turbína.
Okrem fotovoltaickej elektrárne.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Priekazne chodi na ine zoznamky.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

to, ze za autom rieku tahat budes tazko.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Lítiová batéria je bezpečná? Nevidel si žiadnu vybuchnúť? Čoskoro budeš mať príležitosť.

Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Keby si polozili rovnaku otazku pri spalovacich motoroch, tak este stale jazdime na ponikoch.
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

aj poníky su nebezpečné lebo z nich môžeš spadnúť. najbezpenejšoe sú maďarské s krivými nohami.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Opravte si najbezpenejšoe, kua.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

A ako spalovacie auta nehoria? samovznieti sa ich daleko viac ako elektro.. a aj ked ich bude 1:1... smrt parnym strojom... a arabaci budu mat po chlebe
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

auta horia vsetky. Ved to je plast, molitan, koza a v luxusnych aj drevo. Hadicky pneumatiky vsetko zhori. Aj benzin a lithiova bateria horia. Tam nieje vitaz.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

masaz mozockov ovčanov o ekelogickosti Elektroaut zabera.

realita je však kruta: https://goo.gl/gy8HNL
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Aký objektívny môže, byť článok na ropnom portáli?

Benzín bol odpad pri výrobe petroleja na svietenie.
Nafta je odpad pri výrobe benzínu a plastov.

Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Napriklad kludne i 16-400/F1.2, ale naboj je uplne atypicky.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

aj tyto su z ropnej lobby?
https://goo.gl/gqkx2i
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

1. spalovacie motory maju za sebou storocny vyvoj, od nastupu prvych aut. tam uz nie je velmi co zlepsovat.
zato elektromotory a potrebne baterie boli storocie na okraji zaujmu, vyskum tam prinesie este vela zlepseni. to iste aj vyrobny proces. ak su teda dnes spalovacie a elektro motory na tom rovnako, o 10 rokov tomu tak nebude.
2. co sa sklennikovych plynov tyka, spalovacie mobily sa dotahuju na elektromobily len preto, ze sa stale pouziva vela uhlia. s nim sa do buducna tiez velmi nepocita a prechadza sa na cistejsiu energiu, ako to pokrok vo vyskume danych technologii dovoluje. v momente ked sa prejde komplet na jadro/solar/wind a pod. elektromobilu sa budu moct pripisat nulove emisie, ostane len vyroba a ta sa casom tiez zlepsi (vid bod 1)
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Na spaľovacích motoroch nie je čo vylepšovať??? A koľko % majú účinnosť? Ty frajer...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

25 az 50%, co je celkom slusne. zvysok su tepelne straty, ktorym sa ale pri spalovacom motore nevyhnes (preto 'spalovaci' motor).
elektromotor je sice pekne efektivny, na urovni >90%, avsak kedze vyvoj sa rozbehol v podstate len nedavno, je tu obrovsky priestor pre zmensenie (pri zachovani vykonu), znizenie hmotnosti a pod. vsetko, co bude mat dalekosiahle nasledky pre buduce vozidla. detto pri bateriach, ktore su najvacsou brzdou elektromotorov, avsak zo vsetkych spomenutych technologii maju najvacsi potencial na zlepsenie. zivotnost baterie, kapacita na jednotku objemu, straty pri dobijani, to vsetko sa vdaka nastupujucim elektromobilom stane slubnou podou pre vyvoj.
a ano, vyvoj bol aj predtym a bol pomaly, ale bolo v tom daleko menej penazi. predat bateriu do mobilu pre kazdeho tretieho majitela mobilu je trosku iny biznis, nez predat bateriu do auta, pre kazdeho tretieho majitela auta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ja neviem, ale ono uz mnoho rokov dozadu bola situacia s elektromotormi taka, ze isty nemenovany vyrobca trolejbusov musel zmenit typ uchytu na (elektro)motore aby sa nedali vymienat pri servise medzi starsimi a novsimi typmi vozidiel, nic ine sa tam totizto zmenit velmi nedalo (a neda)
stale je to len nejaky stator, rotor a loziska a je to tak uz viac nez 100 rokov...
trakcne motory sa +- v rovnakej konstrukcnej koncepcii pouzivaju uz velmi dlho, dokonca dlhsie ako spalovacie motory a jedine co sa zmenilo je sposob regulacie ich vykonu (volakedy neboli dostupne polovodicove prvky)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako som spominal, zmensovat ci pouzit ine, lahsie materialy je stale mozne - v tomto smere je co skumat. a aj tak, najvacsie negativum elektromobilov je bateria (samotny motor je davno pred spalovacimi). a tam teda je obrovsky priestor na vyskum.
Odpovedať Hodnotiť:
 

3x som klikol a z portalu http://www.windpowerengineering.com

dostal som sa na

https://goo.gl/ebPebE
Odpovedať Hodnotiť:
 

A laminát na vrtule sa z čoho vyrába - z piesku alebo ropy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

5s google na najdenie problemov tejto "studie"


Odpovedať Hodnotiť:
 

Kyselinove baterky sa pouzivaju aj dnes tak neviem co riesis.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

No jedine tak na štartovanie. Ale LIONka v EV nemá takúto baterku ani zďaleka. Tieto batérie su povinne recyklované.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Litiove baterie teda rozhodne ekologickejsie nie su :) To si s niecim pleties. A povedal by som, ze celkom dost si to pleties. Litiovky su jeden z top ekologickych zatazi, aka existuje.Samozrejme, vyspele staty to netrapi, pretoze tazba prebieha v rozvojovych statoch a vyvoz odpadu tam pojde tiez.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No to si teraz hovoril len tak zbrucha. Lebo dnes každá firma v EU musí mať vypracovaný plán a kontrolu zberu svojich produktov a ich následnú recykláciu. Vyhláška EU platí od roku 2006 a nedávno bola sprísnená. Líthium má dobrú cenu a je výhodné ho rycyklovať tu.

Čo sa týka TESLY napr. tak tá recykluje svoje batérie priamo tam kde ich vyrába. Má na to celú sekciu.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Počuj génius. Vysaď piko a vráť sa na ZŠ.
Možno tam zistíš že Líthium neexistuje. Existuje iba lítium, po anglicky lithium.

Recyklácia nie je žiadne UNDO. Recyklácia je proces kde sa z odpadu filtrujú znovu použiteľné zložky.

U Li-Ion batérií je účinnosť recyklácie pod 50%. Recyklácia vzácnych kovov je pod 30%.
Naopak, u olovených batérií je účinnosť recyklácie cez 90%.

Lítium je alkalický kov, ktorý sa v čistej forme v prírode nenachádza. Nachádza sa v zlúčeninách, z ktorých sa získava čisté lítium energeticky extrémne náročnými procesmi.

V rôznych typoch Li-Ion batérií sa používajú aj vzácne kovy, ktorých ťažba a spracovanie je energeticky ešte náročnejšie.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Li-Ion batériu je také extrémne náročné vyrobiť že sa to v skutočnosti ani nedá.

A keď sa niečo nedá tak sa to nedá.

Napr. sa nedá spaľovať ropa bez znečistenia vzduchu ktorý dýchame, alebo jazdiť bez motorového oleja na dieslovom aute, alebo nedostať rakovinu, keď je všetko zamorené olovom, lebo desaťročia tu blázni jazdili na olovnaty benzín.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Heh
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Zaujimavy nazor, myslim ze vacsina diskutujucich s nim suhlasi o com svedci aj kladne hodnotenie tvojho prispevku.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Coskoro budu mozno vodikove palivove clanky
skoda ze voda bude potom drahsia ako ropa
a to nie iba ako teraz v Emiratoch ale vsade :D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Coskoro? Ty kde zijes? Toyota Mirai jazdi na vodik.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ale iba jednosmerne.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

mna by zaujimalo, ci by nechceli zakazat vsetky spalovacie motory. napr. aj tie v motorovych pilach, alebo v nakladnych a vojenskych lodiach, v lietadlach... a tiez napr. webasto a pod.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie je to az take neprestavitelne. Vojenske a nakladne lode bez spalovacieho motoru sa pouzivaju uz niekolko desatroci.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Hlavne ze 5 najvacsich nakladnych lodi na svete ma vacsie emisie, ako vsetky auta sveta dokopy.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Presne tak. A ešte aj čo pracovných miest v rafinériách a chemickom priemysle by mohlo vzniknúť, keby im trebalo ako pre najnovšie emisné normy spĺňajúce autá je minimálne oktánový treba benzín.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

http://bit.ly/2fEhOBe
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je nepodložený nezmysel. Najbližšie, čo som k tomu videl bolo, že v jednej konkrétnej látke (tuším dáka zlúčenina síry) z toho vychádzali horšie, lebo pália surovú ropu. V celkových emisiách pochybujem, že by všetky lode dokopy dali toľko, čo autá.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

To je základ propagandy.
Nafúknuť nepodstatný fakt.
A potom to niekto zaokrúhli z 15 na 5 a veselo jazdí na 16 ročnom rakovinotvornom diesele v presvedčení, že nikoho nezabíja ani seba ani svoje deti.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

porovnavaj porovnatelne

nakladne lode prevezu rovnaky naklad na rovnaku vzdialenost za menej emisii ako auta (google)

nevravim, ze to nema zmysel dalej zlepsovat

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Prosim? Jedine ak myslis atomovy pohon. Pripadne chytas za slovicka a myslis to ze dieslovy motor nepohana priamo skrutku ale dodava energiu elektrormotoru ako generator.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Az teraz vidno, ake pokrokove bolo nakupit clny bez motorov.
Ano, nevideli sme si dalej od nosa. Uz je to tu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kupim si Teslu a budem ju nabijat dieslovym elektrickym generatorom )))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kosačku, motorovú pílu a pod už dnes kúpiš aj v elektrickej verzii s akumulátorom. A ide to fajn.
Odpovedať Hodnotiť:
 

budú šľapacie autíčka... každý elektromobil totiž po náraze do nejakej prekážky zhorí :D
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

ukáž jeden čo tak urobil.. a ja ti ukážem teslu čo zletela z útesu, ktorá zhorela menej (pretože nehorela vôbec), ako ty v tejto diskusii
Odpovedať Hodnotiť:
 

2065
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V roku 2040 už možno Francúzsko ani nebude jestvovať.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Suhlas, bude sa volat Francuzstanska islamska dzamahirija... :D
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Namiesto Francúzka: New Algeria
Namiesto Nemecka: Bundesrepublik Turkland

:D
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

A zo slovenska môže byť černobil 2.
A ten kto tvrdí že sa to nemôže stať nech si kúpi dom v Bohuniciach.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

A čo bude z krajiny s najväčšou moslimskou populáciou v Európe, Moskvou?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

sorry za nezmyselnú vetu vyššie

A čo bude z krajiny s mestom s najväčšou moslimskou populáciou v Európe, Moskvou?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Píšem o "vyspelých západných štátoch" tak sem neťahaj mesto.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Takze Renault, Peugeot a Citroen aby hned zacali vyvijat masovo nasaditelne elektricke auta, lebo "nebudou mit co zrat". A s nimi cela francuzska ekonomika, kedze jeden z nich je 2. a jeden je 3. najvacsi vyrobca aut v Europe.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Myslis ako Renault Zoe, Peugeot Ion, Citroen C-Zero, Citroen E-Mehari alebo Citroen Berlingo electric?
Je to sice len zaciatok, ale este maju ~20 rokov...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Neboj sa. Automobilky to budú vyrábať aj naďalej len nie vo FR. A žabožrúti sa budú tváriť strašne ekologicky. To sa deje aj dnes pri elektromobiloch. To že sa v EU namontuje do auta batéria neznamená že jej výroba nebola ekologická záťaž na nejakom inom mieste na svete.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://bit.ly/2fEhOBe
Odpovedať Hodnotiť:
 

Francuzsko uz bude Islamskou krajinou do 2040, motory by ich vobec nemali trapit 😃
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

To určite, rovnako ako kapitalizmus a dolár mali podľa bolševikov "zdochnúť" už v 50-tych rokoch minulého storočia...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nebude. Pôrodnosť moslimov v Európe je 2.1. Ani oni nerozdýchali ekonomický tlak. Predpoklad je, že do roku 2050 bude v Európe 10.5% moslimov. To znamená že zároveň bude v roku 2050 v Európe 89.5% nemoslimov. K tomu aby sa nejaká krajina stala viac muslimskou ako napríklad Francúzsko má nakročené viac napríklad Rusko.

http://bit.ly/29mUqDI

rt.com/news/349499-fitr-moscow-muslims-celebrate/
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vyborne. Nemame cenovo konkurencny produkt, ludia to za take peniaze nechcu, tak konkurenciu zakazme.
Pripomina mi to ziarovky.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

mne teda nechýbajú 100w žiarovko-ohrievače.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Mne zasa aj áno. Nemyslím si, že by ich niečo nejako super nahradilo.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

LED
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechapem. A pod cim mate potom doma male kuriatka v skatuli???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A čo používaš do liahne na kurčatá? 100W žiarovka je ako ohrievač ideálna.
.
Inak, je celkom úsmevné, ak má niekto doma elektrické kúrenie a úsporné žiarovky. V lete svietiť netreba a v zime čo ušetrí na svietení, to minie na kúrení. ;-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nuz, v lete nie je svetlo nonstop a ak mas k tomu okno zo zlej strany... a kurenie mam ustredne, aspon v bytovke. elektricke kurenie (ci uz z ohrievaca, alebo ziarovky) je zbytocne drahe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zakážu ich predávať, ale vyrábať ich budú možno naďalej ... a kupovať za hranicami. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

uz sa tesim, ako im zacne kolabovat el. siet, ked si kazdy po praci da nabit auto. a ako nabijanie vyriesia na sidliskach, tak na to som zvedavy.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

po sidliskach budu nabijat imigranti. francuzky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Za 20 rokov už budú pumpy so stojanmi zabezpečujúcimi rýchlonabíjanie. Keď sa nalejú do výskumu v najbližších rokoch milióny, tak vývoj poskočí rýchlejšie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A co tak zariadenia, ktore budu cez internet do distribucnej spolocnosti budu signalizovat, ze mozu bezat na nestalej elektrine...
Odpovedať Hodnotiť:
 

fyzika.
nie je možne porušiť fyzikálne zákony.
v praxi na 450-500 km budeš potrebovať vždy aspoň hodinu ak chceš naplniť elektrochemický akumulátor.

nepýtaj sa prečo, naštuduj si to.

k efektivite asi toľko, nie je to efektívnejšie ani cenovo dostupnejšie ako ropný biznis. Jeho úspech stojí práve na tej neprekonateľnej cene a efektivite celkom. celý úspech ľudskej civilizácie.

trvanlivosť detto, ale horúce sodikove batérie, čiže 20 r. staré technológie stále ležia bokom, nakoniec lithium nemusí byť oná pomyselná spása.

A ešte stále tu je aj silný potravinový priemysel a jeho americká kukurica, neveril by si čo s tým stvárajú a v akých množstvách.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi nevyriešia - pred opilcami by nabíjacie káble nezachránilo nič len SBS. Betónové lavičky majú čo robiť, aby prežili piatkový nápor, nie to nejaký nabíjací kábel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

sa mu lahko slubuje, kedze v 2040 uz ziadne francuzsko nebude :-)))
tam uz bude len samy krimigrant, tym stacia poniky, a povodne obyvatelstvo bude tak v muzeach....
tdf aj tak uz skoncila pred par dnami, tak posledny nech tam zhasne... zabuzruti pojebani
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

drátové, abo kevlarové,skládací plášte na bicykel ?
chalani aké by ste odporúčali ?
(co najodolnejšie, proti defektům, najpevnejšie, a najprv cenovo neobmedzené, - a potom s cenou max. 30 - 50 € /plášt
(abo systém kola)




(a potom ešte 1dalšia, večší otázka - obyčajné duše, abo tie UST, tubeless systémy na kola ? ?
(ale to je na další extra post)

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

drátové, abo "skládacie (kevlar.plášte - rozdiely, váhody, neváhody, vlastnosti.. ?
- porovnání, charakteristics..
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Môj odhad skôr je, že už v 2030 si 90 percent ľudí nekúpi nové auto zo spaľovacím motorom pretože to bude veľmi drahé.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ich predpovede majú hodnotu podpriemernej veštice. Myslím si, že už je seriózny problém s ťažbou ropy a pokrývaním narastajúceho dopytu. A teraz by to chceli spraviť tak, aby ste museli kupovať od nich baterky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este niekedy okolo roku 2000 nam hovorili ako mame zasoby ropy na 20 rokov a potom koniec. V sucasnosti je uz takmer rok 2020 a aktualne zasoby sa odhaduju na ovela viac dekad a to neratame bridlicu a ani neobjavene naleziska.
Tvoj "seriozny" problem s ropou a pokryvanim jej dopytu je v sucasnosti taky, ze aby sa nahodou neznizili zisky, radsej obmedzuju tazbu. OPEC peni, lebo mozu zvysovat len do urovne kedy sa este neoplati tazit bridlice, ak to prestrelia cena leti prudko nadol. S ropou do konca storocia problem rozhodne nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zmeny prichádzajúcu náhle a bez varovania.
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.facebook.com/ MestoMost/videos/10154975383393802/

nj, veru tie autá by už mali zrušit - resp., ponechat len tie, čo sú na prácu, a jen na prácu,
a jen na tie účely, (pracovné, -ovšem, jako jinak, jaké aj iné? iné účely, využitie ničoho nepoznám, len-a-jedine pracovné, všetko len pracovné..) - a len to, čo povolí otec (teda vlastne nič - a prikáže všetko, - ale jen roboty.. :/ :(

nvm, či sú všetci mladí hentak dementní, -abo čím sú to nakazení..

ja som sa jakživ ani len neusmial, - ani som NESMEL, NIKDY
(a ani stále nesmiem, pokial mi to otec výslovne nepovoli
(čo nepovolil NIKDY a NIC..
som nikdy si nedovolil, - a nNESMEL, -ani len pohnút ani jen prstom, pokial som to nemal výslovne povolené (čo som nemal nikdy, a nemám, a nebudem mít nidky..
len som vždy musel, a musím, robit jak otrok..)

a všetci (nejen) mladí si hentak zhýralo, skazene užívajú, priam orgie vždy a všade, páchajú všetci - všetkích by som dal zbičovat, 1000x, na hlavním námestí, a upálit!

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ja svietim, predávam a potom sa to niekde spaľuje. Sedím vo vesmírnej lodi :-)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár