Dvaja najväčší telekomunikační operátori Slovak Telekom a Orange mali v uplynulom období reklamy porušujúce pravidlá pre reklamu zadefinované v kódexe reklamy.
Na svojom zasadaní ešte na konci júna o tom rozhodla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.
Slovak Telekom
U Telekomu sťažovateľ upozornil na reklamu na Easy na stránkach operátora, v ktorej porovnával cenu služby Easy s inými konkurenčnými predplatenými kartami.
Konkrétne porovnával ceny volaní a SMS, spolu 40 minút volaní a 40 SMS po desať minút a SMS do každej zo sietí. U Easy Telekom konštatoval cenu 2 eurá kvôli cenovému stropu 50 centov do jednej siete za deň.
Problémom samozrejme je, že takáto cena je u Easy dosiahnuteľná len ak všetky hovory a SMS uskutoční užívateľ v jednom kalendárnom dni. Až dodatočne bola na stránku pridaná informácia, že ide o spotrebu za jeden deň.
Navyše porovnanie bolo platné k 1. aprílu 2016, pričom odvtedy sa ceny niektorých konkurenčných produktov zmenili.
Toto porovnanie tiež nie je reprezentatívne a objektívne aj pri upozornení na porovnávanie za kalendárny deň, keď použitá spotreba samozrejme nie je typickou dennou spotrebou bežného užívateľa predplatených kariet. Ak by totiž bola, za mesiac by zaplatil za služby napríklad Easy až 60 eur. Rovnaký objem služieb plus ďalšie služby by si ale dokázal inými produktami zabezpečiť výrazne lacnejšie.
Celkovo tak AK RPR reklamu označila za porušujúcu ustanovenia kódexu o klamlivosti reklamy a o nedovolenej porovnávacej reklame.
Orange
V prípade Orange sťažovateľ poukazoval na televíznu reklamu, v ktorej Orange hovoril o možnosti získať TV zdarma k jeho novému pevnému pripojeniu cez LTE.
V skutočnosti Orange sám TV cez túto technológiu neposkytuje a poskytuje iba zľavu zo samotnej internetovej služby vo výške 5 alebo 6 eur mesačne následne použiteľnú na inú televíznu službu.
Reklama Orange na TV zadarmo (video: Orange)
Reklama tak podľa AK RPR porušovala ustanovenia kódexu o zákaze zavádzania spotrebiteľa.
RPR je ale bohužial samoregulačným orgánom, jej rozhodnutia nie sú subjekty povinné dodržiavať a nevyplýva z nich sankcia. Členovia RPR, ktorými sú aj médiá, by síce reklamu porušujúcu pravidlá už nemali ďalej šíriť. Rozhodnutia ale často prichádzajú až po skončení kampaní a v takom prípade tak zadávateľov reálne neobmedzujú.
Re: Telekom ma Orange
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
6.7.2017 16:22
Prave naopak. Dvakrat obratena loz sa sice nestava automaticky pravdou, ale dosiahnutim kritickeho mnozstva k vytvoreniu arbitraznej komisie potrebnych reprezentantov reKLAMnych agentur de iure uplne priekazne dochadza k odstraneniu akychkolvek pochybnosti.
Co je na tom zleho ? Ved Orange si plati vysielaci cas a pokial to je televizii jedno ci je obsah reklamy klamlivy tak do toho nema co kto pindat. Jedna sa o sukromnu televiziu a vznik tychto kktin podporuju len ti co to kukaju a ak to kukaju dobrovolne tak asi chcu byt aj o*ebany.
Re: WHOIS nam funguje na 100%
Od: sk-nic PR
|
Pridané:
6.7.2017 16:10
Sorry za trochu OT prispevok.
"Webverzia" funguje, ale klasicky whois vracia pre akukolvek domenu, ze neexistuje, vratane domenovych mien, ktore su zakazane registrovat (napriklad: jedno a dvojpismenove domeny).
Oznamenie na webe o technickych problemoch, samozrejem, nikde nenajdete.