neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Reklamy Telekomu a Orangu boli klamlivé a zavádzali

Značky: reklamaSlovak TelekomOrange

DSL.sk, 6.7.2017


Dvaja najväčší telekomunikační operátori Slovak Telekom a Orange mali v uplynulom období reklamy porušujúce pravidlá pre reklamu zadefinované v kódexe reklamy.

Na svojom zasadaní ešte na konci júna o tom rozhodla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

Slovak Telekom

U Telekomu sťažovateľ upozornil na reklamu na Easy na stránkach operátora, v ktorej porovnával cenu služby Easy s inými konkurenčnými predplatenými kartami.

Konkrétne porovnával ceny volaní a SMS, spolu 40 minút volaní a 40 SMS po desať minút a SMS do každej zo sietí. U Easy Telekom konštatoval cenu 2 eurá kvôli cenovému stropu 50 centov do jednej siete za deň.

Problémom samozrejme je, že takáto cena je u Easy dosiahnuteľná len ak všetky hovory a SMS uskutoční užívateľ v jednom kalendárnom dni. Až dodatočne bola na stránku pridaná informácia, že ide o spotrebu za jeden deň.

Navyše porovnanie bolo platné k 1. aprílu 2016, pričom odvtedy sa ceny niektorých konkurenčných produktov zmenili.

Toto porovnanie tiež nie je reprezentatívne a objektívne aj pri upozornení na porovnávanie za kalendárny deň, keď použitá spotreba samozrejme nie je typickou dennou spotrebou bežného užívateľa predplatených kariet. Ak by totiž bola, za mesiac by zaplatil za služby napríklad Easy až 60 eur. Rovnaký objem služieb plus ďalšie služby by si ale dokázal inými produktami zabezpečiť výrazne lacnejšie.

Celkovo tak AK RPR reklamu označila za porušujúcu ustanovenia kódexu o klamlivosti reklamy a o nedovolenej porovnávacej reklame.

Orange

V prípade Orange sťažovateľ poukazoval na televíznu reklamu, v ktorej Orange hovoril o možnosti získať TV zdarma k jeho novému pevnému pripojeniu cez LTE.

V skutočnosti Orange sám TV cez túto technológiu neposkytuje a poskytuje iba zľavu zo samotnej internetovej služby vo výške 5 alebo 6 eur mesačne následne použiteľnú na inú televíznu službu.


Reklama Orange na TV zadarmo (video: Orange)



Reklama tak podľa AK RPR porušovala ustanovenia kódexu o zákaze zavádzania spotrebiteľa.

RPR je ale bohužial samoregulačným orgánom, jej rozhodnutia nie sú subjekty povinné dodržiavať a nevyplýva z nich sankcia. Členovia RPR, ktorými sú aj médiá, by síce reklamu porušujúcu pravidlá už nemali ďalej šíriť. Rozhodnutia ale často prichádzajú až po skončení kampaní a v takom prípade tak zadávateľov reálne neobmedzujú.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

KLAMlive reKLAMy?
Kto by to bol povedal?:))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

reKLAM- opakujuci sa klam
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a reKLAMA je opajuca sa KLAMA...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a rekLAMA je opakujuca sa LAMA

cize su vsetci tam lamy!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Prave naopak. Dvakrat obratena loz sa sice nestava automaticky pravdou, ale dosiahnutim kritickeho mnozstva k vytvoreniu arbitraznej komisie potrebnych reprezentantov reKLAMnych agentur de iure uplne priekazne dochadza k odstraneniu akychkolvek pochybnosti.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

"Make the lie big, keep it simple and eventually they will believe it."
Odpovedať Hodnotiť:
 

Donedávna boli vtipné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vtipny opakujuci sa klam na telekom, alebo orange som teda v zivote nevidel...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja si spominam na jednu s dievcatkom a steniatkami... bolo to mile a napadite a bolo to davno.
http://dopice.sk/jSH
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=KZT1XNiZmKQ
Odpovedať Hodnotiť:
 

"RPR je ale bohužial samoregulačným orgánom"

A tu som si uvedomil ze som clanok cital zbytocne a ze ziadna pokutova drama nebude :/
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pokutova drama v dalsom clanku o googlakoch,androide a eu:D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Co je na tom zleho ? Ved Orange si plati vysielaci cas a pokial to je televizii jedno ci je obsah reklamy klamlivy tak do toho nema co kto pindat. Jedna sa o sukromnu televiziu a vznik tychto kktin podporuju len ti co to kukaju a ak to kukaju dobrovolne tak asi chcu byt aj o*ebany.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ked ti niekto povie ze si riadny totok,....

ved co robis, nemal si pocuvat.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Zlé je na tom vedomé klamanie ľudí.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

dam to do tvojej reci.
mas penis o dlzke 13cm
ja 12cm.
zaklamem babenke ze mam 21cm
vyberie si mna, nie teba s vascim
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

true story bro
Odpovedať Hodnotiť:
 

a kto by to povedal, v takej slusnej republike
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

whois sk-nic.sk
%
% whois.sk-nic.sk - whois server for TLD .sk
%
Not found.

whois slovensko.sk
%
% whois.sk-nic.sk - whois server for TLD .sk
%
Not found.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Sorry za trochu OT prispevok.

"Webverzia" funguje, ale klasicky whois vracia pre akukolvek domenu, ze neexistuje, vratane domenovych mien, ktore su zakazane registrovat (napriklad: jedno a dvojpismenove domeny).

Oznamenie na webe o technickych problemoch, samozrejem, nikde nenajdete.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V ramci dobrych tradicii by to chcelo aspon kratky clanok s nadpisom:

SLOVENSKO PRESTALO EXISTOVAT; VLADA O TOM ESTE NEVIE

alebo nieco podobne, fantazii medze klast je zbytocne :-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/jSo
Odpovedať Hodnotiť:
 

ten Saganov loket na bicykli? To bolo tiez klamlive. A potom sa pytal tych pipiek videli ste to? A videli to iba rozhodcovia nik ini.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár