neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Všetky modely Volva budú mať čoskoro elektrický motor

Značky: elektromobilyVolvo

DSL.sk, 5.7.2017


Automobilka Volvo Cars, ktorá patrí k progresívnym automobilkám v oblasti prechodu na samojazdiace autá, bude podľa dnes zverejneného plánu čoskoro patriť spomedzi klasických automobiliek aj medzi lídrov elektrifikácie.

Všetky jej nové modely uvedené od roku 2019 totiž budú mať podľa dnešného oznámenia elektrický motor.

To neznamená, že všetky nové modely budú čistými elektromobilmi. Stále zrejme väčšina bude mať aj spaľovací motor a bude teda hybridom.

Automobilka plánuje jednak plnohodnotné plug-in hybridy ale aj tzv. mild hybridy, s elektromotorom plniacim len asistenčnú funkciu a zapínaným len v niektorých špecifických situáciách. Mild hybridy budú podľa oznámenia postavené na 48-Voltovom systéme.


Súčasné hybridy od Volva, kliknite pre zväčšenie (foto: Volvo Cars)



Od roku 2019 do 2021 plánuje automobilka uviesť celkom päť modelov čistých elektromobilov, tri pod značkou Volvo a dva pod značkou Polestar.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

hh, (ne)dostupnost nabijacich stanic potesi
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

Cena Volva skôr (ne)poteší. Ak chcel elektromobil, tak "určite" to bude Volvo, ak nie som Švéd....
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

ide mi skor o to ze ludia ktori si kupia volvo a nemaju pripojku ten elektromotor velmi nevyuziju a skoda teda materialu spotrebovaneho na baterie.. akurat co sa s tym budu musiet po case yebat do servisu..
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Nemáš elektrickú prípojku?
To si asi cigán z osady.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Keď nemáš el. prípojku napr. na chate tak najviac oceníš 100kwh batériu v tesle.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie kazdy ma moznost garaze a nie v kazdej spolocnej garazi je moznost nabijat, ty inteleguan ;)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Každý kto si môže kúpiť auto za 70000eur si môže kúpiť garáž.

Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Každý kto dokáže zarobiť 30000eur na e-auto, si dokáže vybaviť vyhradené parkovanie pred bytovkou a zriadiť tam elektrickú pripojku od sse-d.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Fico by chcel za elekt. pripojku 5eur/mesačne koncesionársky poplatok, ale ak nie si analfabet tak ho budeš platiť len 1x doma.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a ak si burzuj, tak si tam zapojis aj televizor.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je samozrejme nezmysel, rovnako ako s tou garazou. ak raz neboli v projekte prip. rovno nie je fyzicky priestor tak smola.
a uz vidim zse ako rozkopava ulicu v centre BA aby si si mohol nabijat auto na vyhradenom mieste ktore sa plati rocne.. xD
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chuck Norris naučil Cyrila a Metoda čítať a písať...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Nie je to celkom tak. On im len medzi troma otockami naznacil, ze by bolo vhodne, aby sa čítať a písať naucili.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

V skutočnosti len pomocou svojich koncatin meditoval o transcendentalnych veciach a nahodnym okoloidúcim, zhodou okolnosti smerom do doery Európy sa zazdalo, že by to mohol byt dobrý základ pre 4 liturgický jazyk.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Volvo uz davno nema so svedmi okrem historie nic spolocne ...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Švédi už dávno nemajú so Švédmi okrem histórie nič spoločné...
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Svedistanci?
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

pravda. :(
je tam zamestnaný kdekto (vrátane slovákov)...
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

ti su najhorsi :'(
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

daj detaily
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

volvo je cinska automobilka
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Jedna vec je, kto je majitel, druha, povedat, ze Volvo nema so Svedmi nic spolocne. Aj Skodu vlastnia Nemci, nikto na nu nepozera ako na nemecke auto a tvrdit, ze Cesi s nou nic nemaju je uplna hlupost. To iste plati o Volve.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mas pravdu, Cesi s nou dnes uz nic nemaju, uz len pocuvaju VW diktat. To iste aj Seat 3 auta na tom istom podvozku len to inak vyzera.
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

Hlavne že si nemôžeš dovoliť kúpiť to čínske auto Volvo,
lebo máš akurát prazdne reči a môžeš sa hrdo búchať do hrude a dýchať smrad z 10 ročného diesla s prevratným dpf.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

volvo resp. cinsky vlastnik planuje komplet celu vyrobu presunut do ciny
vo svedistane ostane len vyvoj, ale to je tiez len otazka casu kedy aj ten prejde do ciny
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tak urcite, a z eu cla sa potom pojebe. Ci preco myslis ze kia a hyundai vyrabaju v europe a novozia vsetko od seba?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

cina uz vyraba niektore luxusne volva v cine a dovaza ich do europy a planuje tam presunut celu vyrobu, takze asi sa im to aj s tym clom oplati, to uz nechajme na nich, oni to vedia lepsie ako ty alebo ja ci je to dobry krok alebo zly
Odpovedať Hodnotiť:
 

Eventualne je mozne ziskat i celkovy obraz interpolaciou priekazneho faktu, ze "cinska automobilka" je detail.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ked na to nemas tak co chces?!!


Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Považovať niečo za drahé neznamená, že na to nemám, ale mám určité limity a názory. Mať peniaze na niečo neznamená, že musím na to vytrieskať peniaze, ja viem divné v dnešnej dobe konzumných nerozmýšľajúcich 90% oviec, ale aj taký názor existuje....
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Dufam ze nieco vyrabas a budes mat cim viac zakaznikov s tvojimi nazormi...
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Je dobré vyrábať niečo, čo nikto nechce?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Je dobré chcieť niečo, čo nikto nevyrába?
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Je dobre nechciet nieco, co vyraba kazdy?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Je nedobre nechciet vsetko, co nevyraba nikto?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Je chciet nechciet, nez vyrabat nikto?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A naozaj to co ludia chcu, tak aj potrebuju? Vyrabat blbosti ,iba preto, ze to ludia chcu ma aky vyznam?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

existujú veci, ktoré ľudia potrebujú.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Myslis triezvo zmyslajucimi a vaziacimi si svoje peniaze? Dufam, ze takych bude co najviac.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

v dnesnej dobe tazko
ak su ludia ochotny vyhodit svoj mesacny(u niektorych to je aj viac) plat za mobil, tak si svoje peniaze nevazia
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

bublina splasne.
ja som skrob dat 100eur za mobil. plat mam priemerny, naklady tiez.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto bol teraz dlhšie vo Švédsku, tak si zrejme všimol, že tam tých elektromobilov jazdí už celkom dosť.
Môj dojem je, že znakom progresívnej domácnosti je, že si kúpi elektromobil. Napriek všetkým nevýhodám, ako druhé auto stále častejšie používajú elektromobil.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Na Slovensku plánujeme používať elektromobil ako tretie, prípadne až ako štvrté auto do domácnosti. Z tohto dôvodu zatiaľ elektromobily nie sú využívané tak ako vo Švédsku a iných menej vyspelých krajinách.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Vo švédsku je v zime dosť zima a štartovať ráno fosiláka asi nieje prejav komfortu.
Vo Finsku bežne musíš fosilaka pripojiť na parkovisku na elektriku a nastaviť ohrievanie, aby si ho ráno naštartoval.
220 na parkovisku je bežné.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nabijanie Diesla

https://goo.gl/images/E6THd8
Odpovedať Hodnotiť:
 

lenze myslis,ze je to dimenzovane na nabijanie aut?

Odpovedať Hodnotiť:
 

To je Švédsko. Nabíjacie stanice sú tam dosť rozšírené. Okrem toho EV sa najčastejšie naíjajú doma. A stačí ti aj obyčajná zásuvka v práci aby si sa nabíjal. Taký problém to nieje.

Okrem toho sa veľmi rýchlo rozširujú. Shell napr. chce mať na všetkých čerpačkách nabíjačky. Postupne budú musieť aj iné značky. A čoskoro to bude zo zákona, že čerpačky budú musieť poskytnúť možnosť a takisto časť parkovacích miest v nových budovách bude musieť byť elektrifikovaných.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ano firmy budu uplne nadsene svojim zamestnancom poskytovat elektrinu zadarmo :)
kym to je 1 mozno 2 auta a aj to u vyssich manazerov tak to este firma vyuzije na svoju propagaciu, ale keby zrazu chcelo nabijat 20-30 zamestnancov, tak im to velmi rychlo zatrhnu

kto nema moznost nabijat doma a to je dost ludi tak pre toho dnes e-auto nieje absolutne atraktivne ak samozrejme nepatri ku sekte svedkov elonovych :)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Dufam, ze mi moj neprespekulovany benzinak z roku pana 2001 vydrzi este veeeelmi dlho.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Dúfam že moja kosačka z roku pána 2013 vydrží večne. Kvalitný jednovalec to už tu dlho nebude :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Neboj, zanedlho sa objaví v novej Fábii. Jednovalec 0.2 HTP je vlhkým snom škodovky a ďalším progresívnym cieľom po uvedení dlho očakávaného 1.0 TSI.
Takže v novej modelovej rade si budeš môcť kúpiť svoju starú kosačku s novým 500 litrovým kufrom a škrabkou už od 14999€.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

No EV je 10x jednoduchšie čo sa týka počtu dielov. Minimálne množstvo pohyblivých častí a preto aj minimálny servis. Žiadna výmena oleja. Nabiješ a ideš. A TESLA baterka podľa údajov majiteľov vydrží 500tisíc KM kým klesne na 80 percent.
Navyše máš výhody ako okamžitý ťah pri stlačení pedála, žiadnu (resp. 1stupňovú prevodovku) a extrémny výkon + rekuperáciu energie pri brzdení. Čo ti na EV nesedí?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Len pre upresnenie: Ev je len 2x jednoduchsie. (cca 20 tisic dielov vs 40 tisic).
Vydrz baterie velmi ovplyvnuje, ako casto majitel ide za rezervu a ako sa nabija a vek.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Vek alebo Zem a Vek?
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

"nabija a vek"
Odpovedať Hodnotiť:
 

akych dielov? nejakych tesneni na motore? :)
vsetko okrem motorov maju uplne identicke a ak niekto pocita za diel aj utahovaciu masku na hadicu na motore tak nech potom pocita kazdy clanok a kazdy drotik za jeden diel a uvidime ako je kto na tom

mas nejaky link na to 20 vs. 40? rad by som si to precital
lebo ten elektricky pohon vobec nieje nic jednoduche. ano samotny elektromotor "jednoduchy" je, ale ani to nieje motor do kosacky, ale tie priemyselne motory ktore su takmer neznicitelne, ale tam je pomer vahy ku vykonu radovo uplne niekde inde

vodou chladeny motor nieje zas ziadna hracka a elektronika ktora utiahne 200-300kw uz vobec nie, hlavne pokial to musis robit aj s ohladom na vahu a miesto ktore to zaberie
nejaky atmosfericky motor z okolo prelomu tisicroci je oproti tomu jednoducha hracka, ktoru ti opravy kazdy dedinsky kutil za par drobnych :)
zlozitost spalovacich motorov nabrala na obratkach hlavne v poslednych rokoch ked staty prichadzali s doslova nesplnitelnymi poziadavkami
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Cena a nedostupnosť nabíjacích staníc. Všetko ostatné úplne ok vrátane dojazdu.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Hej vratane menej nez polovicneho dojazdu, ked treba klimu v horkach alebo este horsie v zime, kedy baterka ma za nizkych teplot znacne znizenu kapacitu a ty ju este vyjebavas kurenim. Hybrid stoji za zvazenie, ale cisto elektromobil ma este daleko k plnohodnotnemu autu.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

kolko KW klimu potrebujes? ak ma auto 300kw tak tych "par kw" nespravi 1/2 dojazdu... rovnako to je aj na benzinovom/dieselovom aute. zvysi to spotrebu, ale pomerne k zvysku to nebude vela % (pokial neratame HTP zazraky modernej technologie)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Bezplatne poradenstvo: V pripade nenatrafenia na ochotou vrazit si do auta kabel hyriaceho ineho majitela elektromobilu je pocas cesty k nabijacke pri dojdeni stavy vhodne bateriu kvoli chrbtici neniest na jednej strane.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Baterka. Stale je to proste malo. Respektive vhodne iba ako druhe auto do rodiny(samozrejme dost bohatej na sk).
Nabijanie na slovensku(kolko ludi ma luxus nabijat auta doma?).
Riesit nabijanie iba formou superchargru by baterke asi moc nepomohlo.
Proste vsetko na eaute je fajn, len ta baterka stale nie je konkurencie schopna ropaku. A ak nepride revolucia(nie len evolucia) tak tak skoro nebude.
Svedsko a spol su zle priklady, bohate krajiny, vysoka podpora eaut(ked je eauto lacnejsie ako golfik tak jasne ze si ho ludia kupia), relativne izolovane cize na dlhe trasy velmi nechodia.
O firemnom pouzivani ani nehovorim.

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Na Slovensku je podla statistiky z roku 2011 priblizne 900tis obyvanych domov.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A zije v nich kolko ludi? 2 miliony? A zvysok je v bytovkach. Kolko je ich naopak v tom svedsku?
A iba o tom hovorim ze eauto je momentale luxusny tovar a modny doplnok.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No ja som len odpovedal, ze kolko. Tolko.

Inak aj tak si myslim, ze akekolvek debaty na temu nevyhody e-aut su absolutne irelevantne. Narek na fore s tym nespravi nic. Trend je skratka taky, ze vsetky automobilky su teraz v zavode o to, kto ponukne lepsie e-auto a o par rokov je to realita.

Je to to iste, ako ked v roku 2006 sa zrazu vsetci vyrobcovia mobilov preorientovali na dotykove telefony a android/ios. Kto zaspal na vavrinoch uz nie je (nokia, blackberry). A vsetko sa to udialo bez ohladu na to, co ludia na forach vypisovali a budu vypisovat.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Ano trend je jasny, trh tiez. Ale zase prirovanie k telefonom je mimo.
Aj nemci uz priznali ze ich plan mat neviem kolko eaut nevychadza lebo proste lidia si spocitaju vyhody a nevyhody a eauto okrem toho ze nesmrdi nema ziadnu inu vyznamnejsiu prakticku vyhodu, iba kopu nevyhod(vsetky ale su spojene s bateriou nie s elektropohonom).
A ja tiez netvrdim ze eauta nie su buducnost, ale bez poriadnej zmeny baterie(kapacita aspon dvojnasobna) a jej ceny(aspon o polovicu dole) budu dlho skor to druhe auto do rodiny ako plnohodnotna nahrada ropaka.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nepocitas s tym, ze v EU moze nasobne stupnut dan na benzin/naftu v podstate zo dna na den - ak chceme naplnit zavazky z Pariza.
Potom sa to rychlo otoci..
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

ak pojde hore dan na paliva, tak zlikviduju dopravu v chudobnych statoch ako je Slovensko. Tu 95% populacie nema peniaze na 40tisicove nove auta a eauta 5-10k tak skoro nebudu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a problem je, ze nebudu ani lacne jazdenky
kto pri zmysloch si kupi 7-8 rocne jazdene elektroauto, ked jeho baterka budu na hranici zivotnosti? :)

jazdene auta su velmi dolezite a to nie len pre tych chudobnych ale aj pre tych bohatych, lebo oni uz pri kupe pocitaju s tym za kolko to auto po urcitom case predaju
to nieje tak, ze oni su ochotni kupovat kazdych par rokov nove auta bez toho aby za tie stare nedostali dokopy nic
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Isteže za takéto ceny to masovka nebude. Lenže to sa rýchlo mení. Pred cca 5rokmi sa začalo masovo investovať do vývoja nových chémié batérií. Teraz sa začína masovo investovať do výroby v obrovskom marítku. Viď. TESLA, Daimler, BMW, Čína atď. Takže tá cena pôjde prudko dole.

A akoto, že eauto nemá výhody? Je jednoduchšie, menej pohyblivých dielov, nepotrebuje prevodovku, výmeny oleja. Je lacnejšie na prevádzku lebo nabiješ a ideš. Máš okamžitý ťah bez ohľadu na otáčky a oveľa vačší výkon a malý motor. Váži cca 30kg oproti 350kg. Peniaze, ktoré posielame šejkom ostanú doma a to sú obrovské peniaze.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ty svedok elonov a kde si nechal vahu baterky? :)

ci potrebuje alebo nepotrebuje prevodovku to je na dlhu diskusiu. moze aj nemusi mat prevodovku
samozrejme ta prevodovka nieje tak komplikovana ako pri spalovakoch

a aj si si spocital tu lacnejsiu prevadzku? ci ty mas elektrinu zadarma, alebo pouzivas predrazenu solarnu strechu s bateriou od kazatela elona a tym padom mas elektrinu "zadarmo" :):)

100km na eaute stoji ak nabijas doma 2.5-3 eura, s modernym naftakom ta to bude stat nech nezerem 5-6 euro, s benzinakom o nejake to euro dve viac
kedy sa ti vrati ta vyssia obstaravacia cena? pri 100k km usetris 3k euro, vacsina aut najazdi tak 200 mozno 300k km

dalej pocitaj, ze elektro auta zabiju trh s jazdenkami a tym padom obmedzia dostupnost aut pre chudobnejsich
cena baterii bude vzdy robit podstatnu cast ceny eaut a pokial nenastane fakt velky prielom v technologii baterii tak cena a zivotnost sa rapidne nezlepsia

samotna masovost vyroby tiez dokaze stlacit cenu len po urcitu hranicu
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Citaj s porozumenim.
1, ci budu baterky lacnejsie je len vestenie, mozno budu, mozno naopak pre velky dopyt bud ceny zostanu, alebo dokonca stupnu.
2, prakticke vyhody pre uzivatela som myslel. Jemu je fuk ci ma jednoduchsie auto, alebo komplikovanejsie, podstatne je ci splna vsetko co potrebuje(dojazd, miesto, vykon).
3, fakt porovnavas vahu motora? Ak ano, preco neporovnas aj vahu baterky vs paliovej nadrze, uz by si bol mimo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A kto vie citat sam, nepotrebuje ani s porozumenim.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

1. Trend je jasný, cena batérii klesá a dopyt stúpa.
2. No tak mňa to veľmi zaujíma lebo čím menej pohyblivých častí tým menej mazania a šance na poruchu. Mne dojazd 350-500KM stačí. A výkon TESIEL sa pohybuje od 250KW do asi 650KW. Tebe to nestačí? Ist na Leaf seriem nepaci sa mi ani dizajn ani motor.
3. Tak hovoril som o motore, že je menší a výkonný. Samozrejme, že baterka váži. No napriek tomu MODEL S, hoci má 2tony, je rýchlejší ako FERRARI. So what? Nevadí, že je tažšia keď to má výkon aj konfort.
Odpovedať Hodnotiť:
 

rychlejsi ako ktore ferrari? a hlavne na ako dlho je rychlejsi? 10s, 30s, alebo 60s? :)
lebo na urcitu vzdialenost by ho predbehla aj fabia, kedze velmi rychlo sa da do nudzoveho rezimu :)

este stale si nenapisal, ako to, ze tesla ma vacsie naklady na zarucnu opravu ako ako ine automobilky s autami porovnatelnej cenovej kategorie
ako to ze ked je to cele jednoduchsie nema naklady mensie, ved sa tam podla teba nema co pokazit :)

a je fakt smiesne ako si svedok elonov cele auto zjednodusil cisto na pohon a zabuda, ze vacsina auta je uplne rovnaka ako pri spalovacom
sice je jednoduchsi motor, ale ulozisko energie je o niekolko radov zlozitejsie ako pri spalovaku kde mas primitivnu plastovu nadrz a jedno cerpadlo
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. Pri pamätiach to tiež tak bývalo, teraz so stúpajúcim dopytom ceny rastú.
2. Na francúzskych a talianskych jazdenkách odchádzala elektronika, nie motory. Ak pri spaľovacom motore pravidelne meníš olej a filtre, tak vydrží dlho. Som zvedavý, ako dlho vydrží elektronika v e-autách. Tých chrobákov a plošákov, ktoré sa starajú v elektromobile o baterku a nabíjanie, je požehnane.
3. Pozor na zotrvačnosť, fyzika je sviňa! Rýchlejší môže byť, ale brzdnú dráhu bude mať tiež dlhšiu, hlavne na vode a ľade.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ondiak uz prestan s tou propagandou o 10x jednoduchsich eautach lebo je to totalna kravina
motor tvori len malu cast auta a vsetko ostatne je rovnako zlozite/jednoduche ci uz pri spalovacich autach, alebo e-autach, ak samozrejme nepojde automobilka cestou znizovania nakladov a namiesto stredovych budikov a ovladacich prvkov, neda jeden cinsky tablet

a ani samotny spalovaci motor vs. elektromotor a cela elektronika okolo toho je, vobec nieje 10x jednoduchsia
ty asi nemas ziadne skusenosti a ani vedomosti o vykonovej elektronike takych parametrov ake su v e-autach, to vobec nieje ziadna sranda ako si to svedkovia elonovi predstavuju

kazatel elon nieco povedal a jeho ovecky to do nemoty budu opakovat aj ked je to totalna kravina

ak je vsetko take jednoduche a neporuchove, tak preco ma tesla 2x vacsie vydavky na zarucne opravy ako ine automobilky pri porovnatelnych autach?

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Že má 10x menej pohyblivých častí nieje moje zistenie. Mám to z online zdrojov. Koľko pohyblivých častí ma EV a koľko ICE. No zrátaj mi to. Ale šak ok nemusíš tomu veriť. Je mi to jedno. A ty si svedok fosílny? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

daj link :) ty online zdroj :)

ano na samotny motor to mozno plati, ale kolko krat ti mam pisat, ze auto nieje len motor a okrem motorov sa skladaju tie auta z rovnakych komponentov

a nezabudaj na baterie elektroniku okolo, taka vykonova elektronika tiez nieje zrovna neporuchova vec :) a o bateriach to plati niekolkonasobne :)
taka baterka sa sklada zo stoviek ak nie tisicov jednotlivych clankov tak si vypocitaj aka je pravdepodobnost poruchy, nieje to nic tazke
Odpovedať Hodnotiť:
 


a este, kolko realne tesiel odjazdilo uz 500k km? :)
a kolko tesiel uz ma baterku aspon 7-8 rokov kedy prichadzaju li-ion pomaly na svoj koniec a vyuzitelna kapacita zacina vyrazne klesat?

na extremny vykon a okamzity tah sa ti 90% ludi z vysoka vyserie, lebo to nieje vobec ziadny extra dolezity parameter
samozrejme, ze kazatel musk z toho spravil najvacsie lakadlo, lebo nicim inym ohurit to auto nedokaze, ale to uz kazatel oveckam nespomenul, ze ten extremny vykon vydrzi teslicka len par sekund a potom sa prepne na nudzoveho rezimu :)
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

akceleracia je dolezita, zivotne - je bezpencejsie, nez akcelerovat pomaly, hlavne ak ches ist medzi kamiony (mala medzera) na kratkom pripajaci. mam len smiensych 300k/400Nm, ale zidu sa.. daleko lepsie ako 100km/100Nm trapenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked to pojde takto dalej, tak o pat rokov budu mat auta aj pedale.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

O pár rokov? Napr v takej Indii tak jazdia už od nepamäti. Sme 100 rokov za opicami..
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Význam by to malo vtedy, keby v meste boli v ceste zabudované indukčné cievky. Myslím že v Južnej Kórey niektoré autobusy túto technológiu využívajú. Inak auto na baterky je podľa mňa dosť blbý nápad. To už do mesta môžu propagovať šlapacie autíčka. Určite by sa našlo pár huličov čo by šlapali aj za vás :-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Dojazd 350km je ti málo na jeden deň? Ak áno nabiješ na superchargery. Inak nabiješ doma cez noc.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ano 350km je velmi malo. Na jazdenie do prace to samozrejme bude stacit velkemu %, na vylet je to nevhodne.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ved to ti nevyda ani BA-KE. Ked bude supercharger na kazdej cerpacke, potom dajme tomu. A doma si nabijes bacov falus, alebo vyhodis z 12. poschodia predlzovak a potiahnes ho 200m na parkovisko? alebo ako si to predstavujes, ze auta maju len ludia v domoch?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nie, predstavujem si ludi ktori na verejne osvetlenie pouzivaju petrolejky, lebo predsa nebudu vecer z balkona hadzat kabel ku kazdej lampe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne sa zdá primitívne a absolútne neprestaviteľné dávať auto na nabíjačku. Viem si to predstaviť jedine tak, že v meste bude nabíjanie v ceste. Alebo ešte jedna možnosť: Parkovacie miesta v meste budú mať bezdrôtové nabíjanie. Skrátka autá budú mať dole v podvozku nejaké zariadenie umožňujúce nabíjanie, a na parkovacom mieste vodorovne na zemi bude bývať bezkontaktná nabíjačka. Mohlo by to byť aj na predu vozidla, len to by všade museli byť nejaké stĺpiky, ku ktorým by sa muselo pri parkovaní tesne priblížiť. Ale uznaj, ťahať kábel k autu to je tak pre Paris Hilton, ktorá si už na to niekoho nájde a nie pre ľudí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A tahať tú čerpaciu pištol z benzínom ti nepríde primitívne? Aký je v tom rozdiel? Zapojíš a odídeš. Aký problém? Mne skôr príde ako problém keď mám pri pokladni zaplatiť 70eur za benzín. Spaľovať uhľovodíky ti nepríde primitívne?

A bezdrôtová nabíjačka nad ktorú v garáži len zaparkuješ existuje ako doplnok od inej firmy. Môžes si domontovať.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

takze 70e ti robi problem, ale vysolit za auto 2x tolko ako za ekvivaletny spalovak tak to uz problem nieje :)

skus si len tak spocitat kolko musis najazdit aby sa ti ta investicia do eauta vratila a skus si tam potom aj zaratat uroky ktore bud budes musiet zaplatit naviac ak budes kupovat na uver, alebo ktore by si dostal ak by si to niekde investoval ten rozdiel medzi spalovakom a elektrom

elektro je oproti dizlaku lacnejsie o 1/2 na km
pokial nejazdis ako matovic so svojou matkou tak sa ti investicia do elektra nikdy nevrati
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak. 80% vodičov prejde denne menej ako 100 km. To znamená, že 80% vodičom môže vyhovovať plne elektrické auto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lenze z casu na cas potrebuju ist aj dalej ako tych 100-200km
a prenajimat si na to auto, ked uz mas vlastne je neekonomicke

mnohym by napr. stacilo aj 50-60 cisto na elektriku, len keby to malo na dlhe jazdy spalovaci motor ako generator elektriny, lenze samozrejme muselo by to byt financne atraktivne, cize minimalna prirazka oproti cisto spalovaku
Odpovedať Hodnotiť:
 

...na stierace, started, ventilatory...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jazdím si na Volve, som čarovný :-D
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár