|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toho je milion
Od: Notes
|
Pridané:
4.7.2017 17:59
Dnes sa niektoré plechy aut lepia s lepidlom s 10ročnou zárukou od výrobcu. Potom do dsg-7 prevodoviek leje 1,9 litra oleja, pričom tam treba 2,5 litra, aby sa časom ložiská úplne nezničili a netrebalo kupovať komplet prevodovku s hriadeľmi t.j. nielen mechatroniku. Smartfon je asi najmenší problém, ktorý by asi trápil - ale je pravda, že tam je mnoho vzácnych surovín.
|
|
Re: Toho je milion
Od: elektromobil
|
Pridané:
6.7.2017 12:58
Čo je to olej?
Čo je to prevodovka?
|
|
Re: Toho je milion
Od: pokrok
|
Pridané:
6.7.2017 21:26
To je také one z minulého storočia.
Strááášny hitech EUR.
|
|
Diskusia k článku: f
Od: Neviem-
|
Pridané:
4.7.2017 18:09
Z ďalších opatrení navrhuje Europarlament povinnosť udávať na výrobkoch očakávanú životnosť.
To presne v duchu tradícií, už dnes výrobcovia áut udávajú k svojim výrobkom očakávanú spotrebu. Od reálnej to má ale ďaleko.
|
|
Re: Diskusia v článku:
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
4.7.2017 18:38
Ale ved volebne obdobie je dokonca oficialne sucastou rovnakych tradicii.
|
|
Re: Diskusia k článku: f
Od: a718726
|
Pridané:
4.7.2017 19:48
jj, auto a 100 000 km, potom adios.. tak to urobia vsetci a bude sa to irgnorovat.. potom nejak dodavka uda 4 miliony km, a kazdy kupi dodavku.
100 tisic je 3 roky pre niekoho s jedinym autom a kto sa potrebuje HYBAT.
|
|
Re: Diskusia k článku: f
Od: auto-man
|
Pridané:
6.7.2017 8:18
myslis?
vyrobcovia pouzivaju 95 percentil, co znaci, ze 95 zo 100 vozidiel musi minimalne prezit istu hranicu (ak neratam spotrebny tovar, tak napr. 250k-300k km na motor a motorove dielce, 5-10-15 rokov na karo-teile...) A to auto to aj dozije, ak sa clovek ku nemu nesprava jak kokot - napr. dusi 1.0l na min otackach; pripadne jazdi s 1.2 tsi jako colin mcrae; alebo, ako jedna pani pica dokonala, nejebe si to z letiska v blave do ziliny na jednotke, bo si mysli, ze auto ma automatiku.
ps: co sa tyka euro-hippies, najprv ti zakazu sestimocny chrom a potom picuju, ze kisne hrdzaveju a treba auto castejsie menit...
|
|
Re: Diskusia k článku: f
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
6.7.2017 9:17
ale to treba povedat rumunom co vyrabaju dacie od 6700 € po 10000 € + par drobnych (prve verzie niektorych modelov mali problem aj s (absenciou) tesnenim na rame a dverach, clovek nevedel ci mu bude prsat dovnutra) a na svet to pride S NEPOZINKOVANYM PLECHOM - nie nadarmo je v mokrom morskom anglicku dacia duster prezyvana dacia ruster (slang pre hrdzu), pretoze do 10 rokov je daaaaaaaaaaaavno po karoserii
|
|
Re: Diskusia k článku: f
Od: slecna.l
|
Pridané:
6.7.2017 10:13
Kamosovi prsalo dovnutra aj na novej skode rapid...
|
|
Re: Diskusia k článku: f
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
6.7.2017 13:19
skoda rapid je divny pocin, ten model by mali zrusit ... vyzera to jak oktafka a kufor este o 100l mensi jak fabia
|
|
Re: Diskusia k článku: f
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
6.7.2017 9:19
tot u nas casto vidim 15-rocne fabie I, kraaaasne nablyskane, jak nove :)))
|
|
..................
Od: tenodtal
|
Pridané:
4.7.2017 18:30
socka si kupi lacnu vec
lacna vec sa socke do.ebe pred zarucnou dobou
socka sa cuduje ze preco a usedavo place a kvili cele dni vkuse.
svine lakome co chu aj ked na to nemaju.
je to smutne.
moc
vela
lakome socky!
sa cuduju ze preco
este stale sa cuduju
ze
preco
budu sa cudovat ze preco a to len!!!!
chcela socka usetrit ale sa ulakomila takjejtreba!!
svini jennej lakomej.
:D
|
|
Re: ..................
Od: Re: ..................
|
Pridané:
4.7.2017 18:34
ty co davas za lacny matros
|
|
Re: ..................
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
4.7.2017 20:39
Možno lacný, ale zato kvalitný...
Je to prastarý příběh. Android potká androida z něhož se stane chameleon. Android ztratí chameleona, jenž se změní na slizku. Android získá slizku, slizka potká slizku s níž odejde a android ztratí slizku, chameleona i androida. Kolikrát jsme už viděli tenhle příběh?
|
|
Re: ..................
Od: rzr
|
Pridané:
4.7.2017 23:26
Krytone! myslim ze tohle je zacatek skveleho pratelstvi....
|
|
Re: ..................
Od: kekeket
|
Pridané:
4.7.2017 23:32
potkal potkan potkana, potkali se obaja
|
|
Re: ..................
Od: Kbgfsrhnkg
|
Pridané:
5.7.2017 8:31
Vypadlo ti 'r'
|
|
Re: ..................
Od: prdlajs
|
Pridané:
5.7.2017 9:59
Skor z toho "potkali" mu vypadlo "rt".
|
|
Re: ..................
Od: Za poslednú hodinu: 326 meraní
|
Pridané:
7.7.2017 10:11
Nůžky stříhají papír
Papír balí kámen
Kámen rozdrtí tapíra
Tapír otráví Spocka
Spock zničí nůžky
Nůžky utnou hlavu tapírovi
Tapír sní papír
Papír usvědčí Spocka
Spock vypaří kámen
Kámen tupí nůžky
|
|
Re: ..................
Od: Neviem-
|
Pridané:
4.7.2017 18:38
Keby si trošku porozmýšľal, tak by si takú kravinu ako:
"lacna vec sa socke do.ebe pred zarucnou dobou"
nenapísal. Lebo keď sa niečo dojekazí ešte v záručnej dobe, tak je to šťastie v nešťastí.
|
|
Re: ..................
Od: tenodtal
|
Pridané:
5.7.2017 1:01
jaaj tak panovi by sa nove zachcelo bezplatenia ale niekto iny to zaplati ze svojho!
takze takze
:D
|
|
Re: ..................
Od: Neviem-
|
Pridané:
5.7.2017 1:16
Nerozumiem reči tvojho kmeňa.
|
|
Re: ..................
Od: tenodtal
|
Pridané:
5.7.2017 11:31
niekto iny to zaplati (vyrobca alebo predajca) aby si ty lakoma socka sa mohol tesit ze mas novy kus zadara.
ale niekto iny to zaplatil ze svojho ty lakomec!!!!
:D
|
|
Re: ..................
Od: tenodtal
|
Pridané:
5.7.2017 11:40
este jenna vec
taky ako ty teda taky co nehce platit a chce!! vsetko zadarmo!!!!! najdeme na bazosi ja som tam tiez predaval ale kazdy debilko!! chceu!!!! vsetko zadara a zlavu dat aj ked bolo noe v zaruke chceu!!! zadara!!!!!!!!
teraz uz nepredavam a radsej kazdu nepotrebnu aj funkcnu vec znicim!!!!!! - rozbijem -spalim aby!!! som nepomahal lakomcom co chcu!!! vsetko zadarmo mat a iny -ja aby som zaplateu plnu sumu aby lakomec co nehce platit!!! mal zadarmo to neee!!!!!!!!!!
rozbijem a znicim aby lakomec nemal a aby lakomec pekne plateu plnu sumu nenavidim lakomcov a socky lebo niekto iny zaplati plnu sumu a lakomec sa bude tesit jaky je chytri!!!!
neni chytri je len a iba!!!! lakomi!!!!! a treba zbicovat aby pochopeu ze ma platit plnu sumu!! do krvi zbicovat nic ine lakomec nepochopi iba tomuto porozumie
dajte mi funkciu budem sudca aj kat pre lakomcov.
:D
|
|
Re: ..................
Od: abraka
|
Pridané:
5.7.2017 18:44
Kdesi som čítal, že človek čo používa viac ako jeden výkričník na konci vety je psychicky nevyrovnaný. Ty používaš množstvo výkričníkov aj v rámci vety, musíš mať veľmi ťažký život, neskúšal si vyhľadať odbornú pomoc? :)
|
|
Re: ..................
Od: tenodtal
|
Pridané:
5.7.2017 18:47
jj a teba to tesi ty skodoradostnik!!!!!!
ale je.em sa na to vy ste tu vsetci pri.ebany pokal si vsimam takze je.em vas
dopocutia.
:D
|
|
Re: ..................
Od: sensei-san
|
Pridané:
6.7.2017 12:58
> človek čo používa viac ako jeden výkričník na konci vety je
http://tinyurl.com/5uuz8cj
|
|
O výkričníkoch
Od: MuadDib
|
Pridané:
6.7.2017 19:46
Nie tak celkom. Používajú aj 2, aj 3 výkričníky, ale na zdôraznenie spôsobu toho zvolania - podobne, ako sa pri reči používa tzv. intonácia. V písomnom prejave ju však využívať nemožno, preto sa používa rôzny počet otáznikov a výkričníkov.
|
|
Re: ..................
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
6.7.2017 8:52
nuz nie. pokial mi vyrobca/predajca garantuje funkcnost 2 roky a tu garanciu implementuje vo forme zarucnej lehoty, tak ak sa mi to pokazi pred tou lehotou, reklamacia nie je, ze dostanem nieco zadara. reklamacia je len o tom, ze dostanem to, za co som si pred tym rokom a pol zaplatil - a sice, ze mi to bude sluzit minimalne 2 roky.
|
|
Re: ..................
Od: čorv
|
Pridané:
5.7.2017 7:48
ty si nejak mentálne postihnutý?
|
|
Re: ..................
Od: Jamicon
|
Pridané:
5.7.2017 11:11
..nie, on je iba momentálne zaostalý.
|
|
Re: ..................
Od: OtecNaroda
|
Pridané:
4.7.2017 21:27
Tieto dnesne deti nemaju ziadnu vychovu. Co ta rodicia zanedbavaju?
|
|
Re: ..................
Od: verutak
|
Pridané:
5.7.2017 3:10
začína sa tu rozvíjať nový umelecký štýl s dramatickými prvkami reálneho života zameraný na zlepšenie kognitívnych schopnosti a abstraktného myslenia vysoko odborných čitateľov tohto portálu
|
|
Re: ..................
Od: Lobogo47
|
Pridané:
5.7.2017 13:07
Najdrahsie veci maju v sebe kurvitka/poddimenzovane suciastky tak isto cize neda sa povedat ze ked vyhodis viac penazi na nieco mas automaticky kvalitu...
|
|
Re: ..................
Od: Menovec
|
Pridané:
6.7.2017 8:13
Moja skúsenosť je, že často sú nedobre navrhnuté zapojenia a k nim nevhodne vybrané súčiastky.
V spínaných zdrojoch - a to nie sú len ATX zdroje a všakovaké adaptéry, ale tie najvýkonnejšie sú napríklad na základovkách, VGA kartách a napájacích moduloch pre XEON CPU. Jasné, že kondenzátor je zaujímavá súčiastka, ktorá ma najkratšiu životnosť a navyše prudko ovplyvnenú teplotou a tá tiež kazí jeho parametre a zasa následne aj životnosť. Má len niekoľko hodín pri vyšších teplotách!
No a málo konštruktérov má skúsenosti a nepozná trable z priemyslu, nepozná ako sa správajú ľudia, tak nevedia skonštruovať blbuvzdorné zariadenie. Už aj preto, lebo utrpeli vzdelanie.
|
|
Re: ..................
Od: kveci
|
Pridané:
10.7.2017 20:05
I see you're a man of culture as well.
Seriozne, DSL je snad jedine miesto na svete kde verejne niekto poda skutocny komentar znaly veci! Apropo: ja som uz kondenzatory vybral a zabralo mi to len par tyzdnov :)
|
|
Re: ..................
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
6.7.2017 8:49
socka nie je sprosta a tak pojde vec reklamovat, socka dostane novu vec. vybavene.
|
|
Re: ..................
Od: MartinXXXXXX
|
Pridané:
7.7.2017 13:42
Dneska ma kazda socka iphone. Dnes je to vlastne mobil pre socky
|
|
.....
Od: [Jooky]
|
Pridané:
4.7.2017 18:35
Idea je to zaujimava, ale rad by som vedel ako to budu hodnotit, popripade nutit vyrobcov ... to planovanie zastaranie nemusi byt vzdy uplne ocividne. Staci dat el. kondenzator blizsie k chladicu, alebo nejaku suciastku zatazovat "blizsie" k maximu. Popripade pouzit EU nakazanu ne-olovenu spajku a problemy su na svete. V pripade napr tych kondenzatorov si vie vyrobca najst x roxnych dovodov, preco tam musi byt.
Osobne si myslim, ze by sa mohli zamerat na standardizaciu menej odolnych komponentov. Telefonu povacsinou do roku / dvoch odide baterka a potom ju nejde zohnat. Bez baterky je cely fon nepouzitelny ...
|
|
Re: .....
Od: xxxxxs
|
Pridané:
4.7.2017 19:19
vyrobca ktoreho kazivost vyrobkou bude nad urcite percento, dostane vyhadzov z trhu EU, alebo mastnu pokutu
|
|
Re: .....
Od: kapitalista
|
Pridané:
4.7.2017 19:26
Teste sa, ceny pojdu raketovo hore :D Ja sa netesim, radsej si uz teraz priplatim za kvalitu a ustrim si par rokov zivota
|
|
Re: .....
Od: quix_
|
Pridané:
4.7.2017 19:32
a ako vies, ze nie si za hlupaka a nekupujes prilis draho a teda priplacas privela za "kvalitu"? no nevies a to je na tom to krasne. my normalni, si kupime kvalitnu vec a nebudeme sa vytesovat ako sme si mohli priplatit za "kvalitu" :D
|
|
Re: .....
Od: nototodopixle
|
Pridané:
4.7.2017 20:05
Ale ja si nekupujem hracky ako ty... Ked si za nieco priplatim tak s tym pracujem, takmer denne tie veci vyuzivam. A ked sa to ani po rokoch pouzivania nepokazi tak viem, ze za kvalitu sa oplati priplatit.
Ale ak na to nemas, kupuj smejdy a reklamuj ich donekonecna, aj to je cesta ;)
|
|
Re: .....
Od: old
|
Pridané:
5.7.2017 7:40
na x veciach som sa presvedčil, že vyššia cena nieje zárukou kvality. Neraz neznačkové náhrady vydržia dlhšie, ako značkové, napr. náhradné akumulátory do el. náradia. Značkový akum. do videokamery v sume cca 170€ vydržal 2,5 roka, neznačkové za 48€, resp. z nejakého ali za 18€ mi šlapú už štvrtý rok
|
|
Re: .....
Od: ...
|
Pridané:
5.7.2017 20:46
Ten značkový akum si kupoval tiež z ali? Lebo keď z Alzy tak sa tej cene nečudujem a obdobnú sumu by si zaplatil aj za ten neznačkový :D Proste len či porovnávame ceny z relevantných obchodov...
|
|
Re: .....
Od: makac
|
Pridané:
5.7.2017 21:08
Tak tak, aj ceny lepsieho naradia sa v obchodoch velmi lisia... Priklad aku priklepku som kupil z netu za 295,- ale mohol som aj za 650,- u nas v kamennom obchode :D
|
|
Re: .....
Od: a718726
|
Pridané:
6.7.2017 19:42
to iste AKU do canon kompaktu, z ebay ali 4eura, drzi uz asi 6 rokov.
|
|
Re: .....
Od: qw11
|
Pridané:
4.7.2017 19:58
Smutne na tom je ze prave ludia ako ty ktory si priplatia aj tak ten vyrobok po dvoch rokoch vymenia. To ukazuje vyrobcom ze ludia su ochotny platit a ma to za nasledok napr. to ze za notebook urcitej kvality za ktory som platil 550eur som pri vymene za rovnaku kvalitu musel dat 650eur. Tiez to ukazuju stupajuce ceny apple a samsung vyrobkov.
|
|
Re: .....
Od: nototodopixle
|
Pridané:
4.7.2017 20:03
Kamosko ja si priplatim ked si kupujem nieco, konkretne napriklad naradie, spotrebice do domacnosti... Napriklad take aku vrtacky a kladiva od makity drzia uz skoro 5 rokov a nechystaju sa na vymenu... Takisto Siemens spotrebice...
Ale poznam par odbornikov co si kupili hrackarske naradie parkside v lidlovej akcii alebo nejaky noname v OBI, isli s tym stavat dom a samozrejme pocas stavby XY krat boli reklamovat a pytali novy vyrobok...
|
|
Re: .....
Od: qw11
|
Pridané:
4.7.2017 20:11
Aha tak to je ine. Take naradie hlavne ak ho vyuzivas denne je snad samozrejme si priplatit. Ja som pocital ze pises o mobiloch a spotrebnej elektronike ako sa tu vacsinou prebera.
Inak to "hrackarske" naradie staci ak ho pouzivas 2-3 krat do roka.
|
|
Re: .....
Od: nosakpreto
|
Pridané:
4.7.2017 20:19
Tak som rad, ze sme sa zhodli :) Mobil mam lumiu 650, za 150e vela muziky. Ked sa rozbila tak som vobec neriesil a kupil dalsiu.
Samozrejme pre mna je blbost dat trebars za mobil skoro liter ale ked chce by niekto in, nech sa paci... Ine bolo ked som investoval do 8600 luny a 8800 arte, to nemal len tak niekto. Ale dat liter za to aby som mal to co milion dalsich, no ja ti nevim karle :D
|
|
Re: .....
Od: Weqe
|
Pridané:
5.7.2017 0:07
Len debil si kupuje veci podla toho co maju iny, zvisok si kupi to co chce-potrebuje ci uz len tak alebo koli praci ci zabave.Cena nieje rozhodujuca pokial na to mas a si ochotny za to zaplatit. Nekupovat si za kiter nieco ken preto ze to maju miliony dalsi nedava zmysel minimalne taky isty ako kupovat si vec za 150€ co ma este viac milionov ludi kedze tych co daju za to liter bude urcite menej. Ked nieco chcem a mam na to nwvidim dovod nekuoit to. Vsetko je to len o tom kolko mas v penazenke a ci ti dana vec stoni za tie prachy.
|
|
Re: .....
Od: keque
|
Pridané:
5.7.2017 12:38
Ved to sa da pochopit z toho co som napisal... Pre mna nema cenu dat za tel co ma kazdy druhy skoro liter. Za 150 je to ok (a fakt som tu lumiu este nikomu nevidel :P). Ked stali 8smickove nokie cez 30000korun, malo ich zopar ludi vratane mna. Ked u nas zacinal iphone 3g, potom krasny skleneny 4, mal som ich obidva. To ich ale nemal kazdy druhy a decka zo skolky. Hadam sa volako chapame...
|
|
Re: .....
Od: gfhfhfgdg
|
Pridané:
5.7.2017 14:19
Ja si kupujem mobil podla svojich preferencii a je mi uplne jedno, kolko ho ma ludi
|
|
Re: .....
Od reg.: roob_
|
Pridané:
5.7.2017 7:40
nestaci. Ujo ma taku tesco sracku a ked nieco potrebuje robit tak chodi kumne pre boschku, lebo kym by tu svoju nabil, tak s mojou to ma spravene. NIMH baterky sa same za tyzden vybiju, zakazal by som to predavat.
|
|
Re: .....
Od: old
|
Pridané:
5.7.2017 8:05
autá Toyota hybrid používajú práve NIMH
|
|
Re: .....
Od: ...
|
Pridané:
5.7.2017 11:50
To je ten rozdiel - v Toyote sa baterka pouziva a dobija denne. V rucnom naradi skoro vobec, ak sa tym clovek nezivi. Takze ak to 2 mesiace trci v skrini a potom sa vyberie, cosi porobi a znovu vrati do skrine bez nabitia baterka bude KO zachvilu.
Dalsia vec je, ze baterka je casto vybita uz vtedy, ked nedokaze naradie vykonat ukon ako pri plne nabitej, tj - ak zaskrutkovanie trvalo 2s, pri vybitej baterii uz napr 4s, co je uz citelne, treba baterku nabit. Vela ludi ale dalej pokracuje az kym naradie nie je schopne vobec otocit skrutkou. vtedy uz ale baterka moze byt znicena, resp rapidne srkatili jej zivotnost. spravia to takto este 3x a mozu kupovat novu - pripad vyssie
|
|
Re: .....
Od: Klon M5
|
Pridané:
5.7.2017 12:35
To kde si si vycucal takéto bludy o batériách???
|
|
Re: .....
Od: 5eter
|
Pridané:
5.7.2017 20:37
Pokial viem, NiMh baterie v naradi sa uz nemozu vyrabat v EU, len sa dopredavaju.
|
|
Re: .....
Od: Neviem-
|
Pridané:
4.7.2017 20:12
Makita nie je zlá ale počkaj, keď spoznáš príchuť hilti :)
To s tými parkside vecami má logiku, na stavbe potrebuješ milión vecí, čo ich použiješ tri krát. Požičovňa ťa vyjde drahšie. A stále platí dvojročná záruka, ja necítim potrebu ľutovať lídl, lídra v čerstvosti.
|
|
Re: .....
Od: viemneviem
|
Pridané:
4.7.2017 20:35
Hmmmmm ale ceny maju celkom fajn, nieco drahsie, nieco lacnejsie ako makita... Ale ten ich fleet management by mozno stal za skusku
|
|
Re: .....
Od: old
|
Pridané:
5.7.2017 7:57
nevravím, že makyta nie je dobrá značka, ale akumulátory k nej kamošovi odchádzajú po pár mesiacoch. A tie sú dobre "masné"
|
|
Re: .....
Od: odevnik
|
Pridané:
5.7.2017 12:41
Kamos nosi spolocenske damske oblecenie ? A este tam pcha akumulatory ? (zn. makYta)
|
|
Re: .....
Od: Klon M5
|
Pridané:
5.7.2017 12:49
Nuž hold, moderná doba. Saká na baterky...
Makita je dosť priemerná značka na nejakú tú elektroniku.
Ani neviem, či je to značka, alebo len nápis, názov firmy...
|
|
Re: .....
Od: kokoklon m5
|
Pridané:
5.7.2017 21:13
Jasne, su aj ine znacky... bosch, dewalt, hitachi, aeg hore spomenute hilti. Ktore z nich je podla teba nadpriemerna znacka ? Okrem hilti a milwaukee mam skusenosti zo vsetkymi a makita je uplne v pohode s kvalitou.
|
|
Re: .....
Od: Klon M5
|
Pridané:
5.7.2017 21:53
Špatné regulátory vo vypínačoch na vŕtačkách. BOSCH ich mal podstatne citlivejšie a rovnomernejšie fungujúce. Napríklad...
Dewalt je tiež výrobok o ničom.
|
|
Re: .....
Od: kveci
|
Pridané:
10.7.2017 20:15
trieda1:
milwaukee
hitachi
trieda2:
makita
trieda3:
bosch
ostatne neviem velmi komentovat, hilti bola super, ale...
neviem kolko ludi z vas pouziva cca 30-rocnu cca 2.5kW karbobrusku Hitachi, na ktorej boli za cely cas... raz menene uhliky. Original loziska a prevodovka a vsetko...
Bosch ma od toho VELMI VELMI daleko.
|
|
f clanok
Od: Src1
|
Pridané:
4.7.2017 18:38
Bojovat proti kazitkam ? To je akoze proti comu ? Co je este kazitko a co uz nie ? Dnes je to skor taky ludovy pojem, ktory vznikol len preto lebo produkty su stavane na to aby vydrzali ledva zaruku. Dnes su "kazitka" cele produkty, ale najväcsim kazitkom je stale clovek.
Bojovat proti tomu sa da len tak ze sa plosne predlzi dlzka zaruky o 1-2 ci viac rokov, aby boli vyrobcovia donuteni pouzivat kvalitnejsie materialy a odolnejsi dizajn.
|
|
Re: f clanok
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
4.7.2017 18:47
Kazitko uplne presne specifikuje pojem, priekazne, od ktoreho je odvodene.
|
|
Re: f clanok
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.7.2017 18:55
rozoberies vec.. poskladas vec. Vzdy ti zostane daka suciastka, avsak vec funguje ako ma. To co zostalo je kurvitko. Kazitko pouzivaju dakde na cirkvenej skole ci kde.
|
|
Shell in the Ghost
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
4.7.2017 19:10
Praveze ked nieco rozoberie skutocny odbornik, tak bez ohladu na zostatok niet toho boha, aby to fungovalo ako ma.
|
|
Re: Shell in the Ghost
Od: skutocny_odbornik
|
Pridané:
4.7.2017 19:27
Ja ked nieco rozoberiem a poskladam tak to vzdy funguje. Ale vzdy ked nieco vybalim z krabice tak to tam uz nikdy nedokazem ulozit tak aby sa pekne zavrela :D
|
|
Re: Shell in the Ghost
Od: hmmm
|
Pridané:
4.7.2017 23:35
To sú jednorazové krabice od hradných kúzelníkov ktorým král prikázal také vyrobiť, lebo existuje nariadenie že pri reklamácii musíš tovar vrátiť v pôvodnom obale, ale tým že už ho tam nenarveš tak nemáš šancu ísť reklamovať a o to ide.
|
|
Re: Shell in the Ghost
Od: autobus
|
Pridané:
5.7.2017 7:49
povodny obal uz davno nie je potrebny. dokonca ani original blocku, lebo niektore teplom tlacene blocky to proste dva roky nedaju. odfot si blocek, daj na cloud a mas pokoj.
|
|
Re: Shell in the Ghost
Od: Adrique1
|
Pridané:
5.7.2017 12:27
a dokonca sú na to aj aplikácie :-)
|
|
Re: Shell in the Ghost
Od: spooxik
|
Pridané:
5.7.2017 11:22
tha dotuninguj kladivom...
|
|
Re: f clanok
Od: Sloniik
|
Pridané:
5.7.2017 14:11
A si predstav, ze su kurvitka aj take, ze je pouzity tensi drot, mensi kondenzator, menej oleja v prevodovke atd. Toto mozes rozoberat a skladat kolko chces, ale na kurvitko neprides.
|
|
Re: f clanok
Od: Robert K
|
Pridané:
5.7.2017 6:20
Take 100% kazitko je napriklad pevne zabudovana bateria ... tu vies ze po 1000 cikloch nabijania musis zariadenie vyhodit , a to moze stat i 700 eur.
|
|
Re: f clanok
Od: old
|
Pridané:
5.7.2017 8:08
1000?, to si dobre prehnal, viac ako s tými ciklamy
|
|
.....
Od: 7899657714
|
Pridané:
4.7.2017 18:44
Mohli by začať bojom proti druhotriednym potravinám a kozmetike pre strednú a východnú Európu. Kazítka sú tam biologické.
|
|
Re: .....
Od: Klon M5
|
Pridané:
4.7.2017 18:49
Skôr treťotriednym výrobkom, vrátane potravín...
My sme to horšie na to, ako v susednom Česku!
|
|
Re: .....
Od: man in shadow
|
Pridané:
4.7.2017 22:32
Co mas proti polskej posypovej soli?
|
|
Re: .....
Od: Menovec
|
Pridané:
6.7.2017 10:57
Asi nechce posypovú soľ v jedle. Ani Himalájsku soľ z Poľska.
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
4.7.2017 18:47
Ach jaj.
Kazitka vladnu svetu.
Ked pocujem o kurvitkach tak mi staci sa ohladnut po dome, po rodine, po firme, po znamych, a u nikoho nevidim zeby mal vsetko doma maximalne dvojrocne(alebo aspon polovicu), telefony ani nehovorim. Sam mam 3 rocny smartfon.
Jedine co myslim ze bolo potvrdene ze obsahuje kurvitka su tlaciarne.
Ano, vyrobcovia sa snazia setrit kde sa da, uznavam, ale to neznamena ze tam davaju kurvitka.
Ale chapem, europoslanci potrebuju dalsiu robotu, aby mohli obhajit svoje "tazko" zarobene peniaze, prijat xy dalsich uradnikov ktori tam uz budu robit do smrti, tak aj kurvitka su pre nich dobra tema.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Neviem-
|
Pridané:
4.7.2017 19:36
Celá tá idea s kurvítkami je (okrem nejakej výnimky) hoax. Už len z jednoduchej úvahy to je jasné. Ak je niekde normálne konkurenčné prostredie, čo pri smartfónoch určite je, tak akonáhle sa významnému počtu zákazníkov dojekazí telefón danej značky krátko po záruke, určite prejdú k inému výrobcovi.
Iná situácia by bola, keby všetci výrobcovia urobili kartel a zaviazali sa nevyrábať telefóny s dlhšou životnosťou ako napr. tri roky. Takéto niečo urobili kedysi výrobcovia žiaroviek z obavy, že ak budú žiarovky zákazníkom fungovať celý život, tak skôr či neskôr dopyt tak poklesne, že to budú musieť zabaliť. Tak si dohodli maximálnu hrúbku vlákna.
Dnes sa výrobcovia skôr snažia dimenzovať zariadenia tak, aby dožili do doby, keď zastarajú morálne.
Napríklad, čo by sme dnes robili s kvalitným a stále funkčným dial-up modemom 28,8 kbit/s?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: quix_
|
Pridané:
4.7.2017 19:38
dial-up modem cluster! telekom to da ale s FUP samozrejme.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Neviem-
|
Pridané:
4.7.2017 19:53
Mimochodom, telekom pred týždňom prehral súd, čo sa ťahal ešte z dôb dial-upu. Potešilo ma to, lebo ma vtedy dosť srali s tou ich "technickou nemožnosťou" oddeliť oddeliť dsl od hlasových služieb. 17 miliónov eur, smradi klamárski.
http://dopice.sk/jRY
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: a718726
|
Pridané:
4.7.2017 19:53
prehanas, dial up je 20 rokov stary.
porovnaj skor 3 rocny smartfon.
lenze to ide ruak v ruke - len DSL.sk nezatzuje zariadenie a browser priamo umerne s casom.
skus taky gmail, centrum, pokec - vsetko ide hore s novsimi CPU, pomer vykon cena, je to kurvitko.
resp updaty na smartfon - nedaju sa bez jailbreaku ci coho vypnut a ked aktulizujes, mobil ti spomaly.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Neviem-
|
Pridané:
4.7.2017 20:04
Aj s desaťročnou nokiou so slabým procesorom môžeš predsa stále chodiť na dsl.sk a čítať výrazne najnovšie informácie zo sveta IT.
Ak odoláš lákavému update.dsl.sk v0.92 tak ti strata výkonu nehrozí.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: a718726
|
Pridané:
4.7.2017 19:51
praveze tlaciaren nema logiku, aby malo v sebe kurvitko, pretoze tlaciarne DOTUJU vyrobcovia a dohanaju zisk na toneroch, nie ?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: man in shadow
|
Pridané:
4.7.2017 22:35
Keby si pracoval v hocijakej firme na vývojovom oddeleni tak by si vedel ze musis navrhovat vyrobky tak aby sa pokazili co najskôr po zaruke. Staci dat na napajaci zdroj slabsie kondenzatory a kurwitko je na svete.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Koumak
|
Pridané:
4.7.2017 22:41
alebo pouzit ventilator bez loziska ;)
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
5.7.2017 13:57
Dokaz to.
Ukaz mi vyrobok ktory sa kazi po dvoch alebo aj troch rokoch bezne.
Nemas taky.
To o com pises je proste len zeefektivnenie a zlacnovanie vyroby, ziadne kazitko.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Mmmmmmmmmme
|
Pridané:
5.7.2017 18:43
Canon písma neviem už typ ale sme mali tuším mg5500 ale nie som si istý ale robí to na viac typoch. Chýba tuším b200 keď som si čítal recenzie tak písali super tlaciaren ale odchádza po 2 rokoch na chybu b200 bral som to ako hoax. Presne 2 roky 7 mesiacov chyba b200. Keď som zisťoval ako to opraviť našiel som najmä na YouTube návod o desiatok krokoch kde posledný krok bolo vyhodenie tlačiarne z okna.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Gertrudo
|
Pridané:
5.7.2017 19:19
sorry nevylucil som tlaciarne(tie som dal v prvom prispevku ako priklad jedineho vyrobku kde dokazatelne bolo kurvitko, aj ked len sw).
O inom nevies?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: ojoj
|
Pridané:
6.7.2017 13:21
Potvrdzujem, Canon je "expert" na kurvitka zvlast pri tlaciarnach...
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: slecna.l
|
Pridané:
6.7.2017 10:50
Chladnicky, pracky... byva to trochu viac ako 2 - 3 roky, ale 30 rokov ako tatramatka alebo calexka nevydrzi ani Miele. Tento trend ti potvrdia aj opravari, aj ochotnejsi predajcovia, a casto su na tom so zivotnostou low-cost znacky lepsie ako stredna trieda, lebo optimalizacia kurvitok je tiez vyvoj, ktory treba zaplatit.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: fresa
|
Pridané:
6.7.2017 14:39
To je blbost.
Tatramatka alebo Calexka vydrzala 30 rokov ale pocas toho bola niekolko krat opravovana.
Stare vyrobky neboli nijako extra kvalitne, mali ale jednu obrovsku vyhodu - dali sa jednoducho a lacno opravit. Boli jednoduche - bolo tam toho menej na pokazenie.
Skodovky vydrzali tiez dlho ale mali za sebou x oprav tiez si ju musel garazovat, lebo vonku by ti zhrdzavela za par rokov.
Low-cost znacky su drvivej vecsine smejdy a niesu lepsie ako stredna trieda.
Dnes mas zaplavu veci a je potrebne sa vyznat a vediet, co kupit. Dnes aj znackove firmy predavaju low-cost, ktory je menej kvalitny.
Nekupujem lacne a ani extra drahe veci a vsetko mi drzi dlho. Mam pracku, ktora ma uz 10 rkov odkrutene, mam chladnicku a vysavac, ktory podobne stary, mam tiez rovnako stare auto a x dlasich veci a nie a nie sa pokazit.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: a718726
|
Pridané:
6.7.2017 19:45
mam osch pracku 7 rokov. coskoro, klop klop.
rodicom sa pokazila nova pracka po 3 rokoch, dalsia sa pokazila po 3 tyzdnoch, opravar ze dojde za 2 dni, nevypustalo to vodu, handry mozu potom vyhodit.
neviem presne znacku, aby sm neklamal a nevymyslal.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
5.7.2017 14:58
No ja som pracoval aj v smejdovejsej firme (sagem). Tie technicke kurvitka sa tam nepridavaju vobec zamerne. Najvacsie kurvitko je totizto zadanie - ked ma tlaciaren kostovat 40€ na vyrobu, tak to proste made in japan nemoze byt abudu tam proste nekompromisne kompromisy (napr. plastove ozubene kolieska vsade, jeden motor+plastovy precvakavaci prevod namiesto dvoch motorov, lacne kondenzatory v zdroji ...). Zakaznik chce za 40€, bude mat.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: a718726
|
Pridané:
6.7.2017 19:46
kolko by stala kvalitna ?
lebo niekedy ta 40eur vydrzi to co 400eurova.
alebo neviem no, je to divne
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
7.7.2017 10:44
No podla toho co som videl, tak za +10€ by to fungovalo (aj ine produkty) aj +10 rokov :)
|
|
kazítka a iná háveď
Od: pherel
|
Pridané:
4.7.2017 18:50
"...aby sa veci pokazili po konkrétnej dobe používania. Toto je niekedy veľmi ťažké dokázať..."
Kto to bude dokazovať ? Štátnym tendrom vybraná firma ?
Alebo zákazník s tým, že výrobcovia nasadia lobbystov, aby sa u nich nič nedokázalo ?
Zas a znova pekná myšlienka, ale obávam sa, že ako vždy "skutek utek"
Kazítka sú /boli jasne identifikovateľné čipy hlavne v HP tlačiarňach. Kedysi ruskí bratia dávali na internet návody, ako ich obísť.
|
|
Re: kazítka a iná háveď
Od: autobus
|
Pridané:
5.7.2017 7:54
atramentove tlaciarne maju dany pocet stran kolko mozu tlacit az sa pokazia. vraj kvoli tomu, ze sa atrament cisti do molitanu a ten po case straca vlastnosti a je plny atramentu.
|
|
Zaruka
Od reg.: Zapredaný
|
Pridané:
4.7.2017 18:52
Predlzit zakonnu zaruku na 3-4 roky a hnet sa zacnu robit kvalitnejsie vyrobky.
|
|
Re: Zaruka
Od: Gertrudo
|
Pridané:
4.7.2017 18:59
Vyrobcovia aut davaju uz aj sedem.
A keby to uzakonili tak nemozu prijat xy uradnikov a robit im sefov dozivotne.
|
|
Re: Zaruka
Od: autickar
|
Pridané:
4.7.2017 19:29
7 rokov, samozrejme :) Myslis na lak a karoseriu ? Ja za 3 roky opotrebujem vsetko v aute vratane motora. Nech mi da nan niekto 7 rocnu zaruku...
|
|
Re: Zaruka
Od: quix_
|
Pridané:
4.7.2017 19:36
pre takych kazisvetov ako ty tu mame male pismenka kde je uvedene, ze zaruka sa nevztahuje na toto,hento, tamto a potom este toto tuto v pripade, ze si tamto hento. a potom samozrejme najazdene kilometre alebo hodnota, ktoru dosiahnes skor.
boha jeho este by aj na 7rocnom aute chcel mat zaruku! :D
|
|
Re: Zaruka
Od: kokoquix
|
Pridané:
4.7.2017 20:07
si precitaj co pisala ta gertruda nadomnou, ze vyrobcovia aut davaju 7 rokov zaruku. Potom si precitaj este raz moj prispevok, snad to pochopis.
|
|
Re: Zaruka
Od: ...
|
Pridané:
5.7.2017 8:04
Na lak sa zaruka nedava - iba vyrobna vada, na prehrdzavenie karoserie sa dava cca 10 a viac, lenze musi ti auto prehrdzaviet zvnutra a komplet sa prezrat. A potom zavisi od automobilky. Ja mam 8 rocnu na komplet auto, mimo bezne opotrebovatelnych dielov - tj. brzdy, nejake casti v hnacom ustrojenstve ako remene a par dalsich veci, ktore sa predpisuju vymienat po urcitych km. Ak mi drbne motor po 7mich rokoch, bez slova vymenia novy. Ak prdne prevodovka, to iste. Turbo detto, elektronika rovnako.
|
|
Re: Zaruka
Od: autickar
|
Pridané:
5.7.2017 12:46
Napis mi prosim Ta vyrobcu auta. Rad si pojdem od nich kupit auto ak mi po 7ich rokoch vymenia drbnuty motor, prevodovku, turbo alebo elektroniku. Dakujem.
A myslim ozaj 7 rokov, nie 7 rokov alebo 150.000km. Tolko kilometrov najazdi babka ak bude kazdu nedelu chodit do kostola. Ja to najazdim za rok a pol.
|
|
Re: Zaruka
Od: ...
|
Pridané:
5.7.2017 13:44
2 roky bez limitu na km, 8 rokov na 200k km. Ak jazdis 100k rocne sukromne, nie si bezny pouzivatel.
|
|
Re: Zaruka
Od: ...
|
Pridané:
5.7.2017 13:48
Ale FinalCD mal teraz akciu neviem ci este plati, ak kupis auto u nich, garancny servis ide na ich triko pocas celej zivotnosti auta. Takze vsetok spotrebak, ktory menis podla servisky by mal byt zadarmo. Blizsie som sa o to nezaujimal, takze treba pozriet.
|
|
Re: Zaruka
Od: a718726
|
Pridané:
6.7.2017 19:48
ja dam 40-50 tisic rocne, ciste na sukromny ucel.
nezijem s rodicmi, navstevujem ich
a cestujem 1-2x na dovolenku
inak do roboty (sukromny ucel? ano)
ten limit 20 tisic rocne ci 15, to je chory limit. pre dochodcu.
|
|
Re: Zaruka
Od: ...
|
Pridané:
6.7.2017 21:40
Takze mas 4-5 rokov v zaruke. Este co by si nechcel? Limit 20k rocne, nech 25 je uplne dostatocny pre drvivu vecsinu ludi. A ak nekupujes nove auto, nemas zaruku ziadnu, nerozumiem tomu vyplakavaniu teda.
|
|
Re: Zaruka
Od: Adamzra
|
Pridané:
5.7.2017 18:28
Toto robila KIA pred rokmi. Nepamätáš si tú masívnu reklamnú kampaň o 7rocnej záruke? Len nepovedali aj B, a síce, že táto záruka ti bude platiť iba vtedy keď všetky záručné servisné prehliadky v tom čase absolvuješ v ich autorizovaných servisoch. Za dobre prehnané ceny. Množstvo ľudí si na tom vylámali zuby
|
|
Re: Zaruka
Od: Koumak
|
Pridané:
4.7.2017 22:40
Toyota davala 12r na prehrdzavenie karoserie a 7 na cele auto (teda dokupene predlzenie standartnej za par eur), neviem ci este take davaju, ale viem, ze "premiovejsie" znacky davaju kludne len polovicnu (jaguar, bmw, atd..) na tu karoseriu.
|
|
Re: Zaruka
Od: prdlajs
|
Pridané:
5.7.2017 10:08
To je akurat tak pekne politicke heslo. Len aby si nebol medzi prvymi, co budu vyplakavat, ked sa to zavedie, ze aka je ta EU zla, ked rovnaky ajfon v USA bude stat 800 dolarov a tu 1500 eur.
|
|
Diskusia k článku: f
Od: xyz.
|
Pridané:
4.7.2017 18:53
"Za príklad výrobku s veľmi nízkou životnosťou označuje smartfón, ktorý vydrží priemerne rok až dva."
Samsung Galaxy Note 7 Allahu Akbar Edition.
|
|
Re: Diskusia k článku: f
Od: chazar
|
Pridané:
4.7.2017 19:33
ten telefon mam a nemozem si ho vynachvalit...
|
|
Re: Diskusia k článku: f
Od: xyz.
|
Pridané:
4.7.2017 19:39
Odporúča 9 z 10 členov Islamského Štátu, ten desiaty stále používa klasickú trhavinu.
|
|
Re: Diskusia k článku: f
Od: Matejkosko
|
Pridané:
4.7.2017 19:52
Máš, ale aktualizáciu nedostaneš už žiadnu. Pekne riskuješ, ak zapneš aktualizácie, tak ti zablokuje posledná nabíjanie.
|
|
Re: Diskusia k článku: f
Od: matok0
|
Pridané:
4.7.2017 21:00
Veď presne o to ide... NEMOŽEŠ si ho vynachváliť, lebo nemáš dôvod
|
|
Re: Diskusia k článku: f
Od: old
|
Pridané:
5.7.2017 8:25
S3 som kúpil, ako vyšla, ani neviem koľko je tomu rokov. Pôvodná batéria drží 4-5 dní. Až na tú "svižnosť" som s ním spokojný. Pred ním som kupoval podstatne lacnejšie mobily, ale zatiaľ najlacnejšie ma vyšiel tento.
|
|
Kazítko
Od: Nebbius
|
Pridané:
4.7.2017 19:16
K U R V Í T K O
|
|
Blbost
Od: iobit
|
Pridané:
4.7.2017 19:54
Blbost. Len v minime pripadov je vobec mozne zistit a dokazat, ze niekde je nejake umyselne kurvitko. Dnes je tlak na ceny a zvacsa to co je lacne aj zodpoveda kvalitou svojej cene a najskor nevydrzi tolko ako drahe priemyselne spracovanie. Zatial bolo dokazane len kurvitko v tlaciarnach a aj to bolo odovodnene potrebou vymeny tlacovej hlavy, ktora bola stavana na urcitu zivotnost, ale castokrat dokazala tlacit dalej.
Byrokraticka unia by mala riesit vazne veci EU a nie zakryvene banany, kurvitka a podobne nezmysly, ale korupciu a najma cierne kofoly.
|
|
kazitko
Od: Freiser
|
Pridané:
4.7.2017 20:33
Otto Brixi a to ty si presadil uz aj v EU svoj anti-kurvitkovy zakon a nielen v SK ?:)
|
|
Dpchaj
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
4.7.2017 21:10
Uz to pochopte, ze Zem je plocha.
|
|
Re: Dpchaj
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
4.7.2017 21:35
Ved o tom uz dnes ani nikto nepochybuje. Lenze trojstranna a to je este pre niektorych tiez odbornikov prilis kacirska predstava.
|
|
Epitaf Union
Od: SOM_SLOVÁK_NIE_EURÓPAN
|
Pridané:
4.7.2017 22:01
Prašivá špinavá zdochýňajúca EU si chce predĺžiť životnosť populistickými krokmi? Napíšeme jej to na epitaf-ožobračila milióny, ale mala aj dobré nápady, aj tak dobre že zdochla, sviňa, tfuj :-)
|
|
Re: Epitaf Union
Od: Vivat_Kotleba
|
Pridané:
4.7.2017 22:34
EU to je Žalár národov. Nech nariadia Intelu, aby letoval IHS, čo im zakážu používať pastu? Alebo nariadia Samsungu vyrábať AMOLED tak, aby sa nevypaľoval? Tá eurofašistická byrokratická banda by toho bola schopná, lenže vopred sa s firmami dohodne na kompenzáciách. Vlajka EU na úradoch vedľa štátnej to je provokácia národa, nikomu to nevadí? Proti EU je treba bojovať, vystúpenie z tejto sk**venej organizácie je sebazáchovný krok.
|
|
Re: Epitaf Union
Od: man in shadow
|
Pridané:
4.7.2017 22:42
Sebazachovny krok vystupit z EU? A ty co pijes? Amoniak?
|
|
Re: Dpchaj
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
5.7.2017 8:01
Samozrejme, ze Zem je plocha. Plocha je podla definicie dvojozmerny utvar. Najznamejsi z nich je rovina do ploch patri sfera, najznamejsia z nich je asi gulova plocha, teda povrch gule, co je presne to co tu mame.
:-D
S2 := { x "patri" R^(2+1), "Suma(i)" x(i)^2 = r^2 }
kde r je polomer Zeme.
Ospravedlnujem za za nepekny vzorec, ale skalni vedia, ze krajsi sa tu napisat neda...
|
|
Re: Dpchaj
Od: Unexist
|
Pridané:
5.7.2017 15:30
Pekne si ten kuťafas nabehol na vidly ignoráciou diakritiky. :-D
|
|
planovana zivotnost
Od: Koumak
|
Pridané:
4.7.2017 22:48
V nasej krasnej EU sa proste rozmohol silny kapitalizmus, cize planovana zivotnost sa naplno prejavila a zrazu to idu napravovat? Hallooo.. paaani asi niekde zaspali dobu, alebo chybali v skole, ked sa vyucovalo o vyhodach a nevyhodach roznych rezimov.
- V sporaku sa mi pokazil termostat par tyzdnov po skonceni zaruky.
- V pracke sa pokazil pohon bubna par tyzdnov po zaruke, po oprave sa cca o polroka pokazil motor (vymena uhlikov postacila) a o 3 mesiace znovu pokazeny pohon bubna a obcas blbnuca elektronika
- Halogenove ekoziarovky sa pokazia do roka, odpalenim privodu a nie prepalenim wolframu.
- klasicka ziarovka sa pokazi do roka, odpalenim uchytenia wolframu, nie prepalenim opotrenovanim.
- hadica na novej baterii vydrzala presne 3r zaruku a ca tyzden po skonceni zaruky zacala tiect...
... proste planovana zivotnost je tu jasna.
|
|
Re: planovana zivotnost
Od: ...
|
Pridané:
5.7.2017 8:25
Sporak neviem - tam to kryje poistka, netrapi ma dalej, do pol roka zistim, ked bude po zaruke.
Na pracke bola tusim 5 rocna zaruka, ale zatial nevidim ziadne znamky problemu
ziarovky ked vydrzia len rok, tak nemas problem - lebo reklamujes a daju novu.
hadicu si mal bud uplny sunt, alebo si ju zrejme mechanicky poskodil pri montazi a v dosledku torznych napeti doslo k trhline, alebo poskodenemu tesneniu.
Takze kombinacia nahody, lacnych suntov a mozno neodborna montaz - ale hlavne planovane zastaravanie.
|
|
Re: planovana zivotnost
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
5.7.2017 8:48
Netvrdim, ze planovane zastaravanie neexistuje ale mozno by si mal prehodnotit vyber vyrobkov.
Mikrovlnka Panasonic elektronicka s invertotom = 10+ rokov
(pred 10timi rokmi som este neviedol presne zaznamy)
Kanvica Sencor elektronicka s termostatom = 3 roky
(vymenena bola za staru mechanicku z moralneho dovodu)
Elektrolux elekticka rura = 10+ rokov
Plynova varna doska Zanussi = 10+ rokov
Chladnicka Electrolux dvojkompresorova = 10+ rokov
Odsavac par Zanussi = 10+ rokov
Hriankovac Sencor elektronicky za par Eur = 9 rokov
Pracka Whirlpool s 5R zarukou = 9 rokov
(ale tak 1 z 10 prani zabudne vyzmykat, tak tukneme zmykanie znova)
Panasonic plazma = 8 rokov a 6 rokov
Umyvacka Bosch = 4 roky
(nebola vymenena, dokupene nove)
Vysavac Electrolux = 8 rokov
|
|
Re: planovana zivotnost
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
5.7.2017 8:49
Halogenove "eko" ziarovky sa mi do roka nekazia.
Klasicka ziarovka ma na sebe napisane 1000 hodin,
rok ma skoro 9000 hodin, teda ked svietis 1/9 dna,
co je cca 3 hodiny, do roka ma byt po nej. Ak
sa tu da urobit pevnejsi material som za. Ci uz s EU
alebo inak. V drvivej vaccine sa mi vsak prepali wolfram.
Nedavno sa mi ale urobila na jednej ziarovke diera na zavite, kde zrejme bol "N" kontakt, vzduch vnikol do banky, ozvala sa sialena rana, banku vymrstilo z objimky, padla na zem, rozbila sa a sklo bolo vsade.
Pretoze byt vytopeny netuzim a vacsinou mi aj tak nesedia dlzky alebo priemery hadic, k bateriam kupujem hadice na mieru zvlast. Zatial mi vydrzali vsetky hadice, ked neratam hadicu na sprchu, ta vsak nie je pod stalym tlakom a tu moze zvitazit aj dizajn nad spracovanim.
Viac mi po 10 rokoch zacinaju odchadzat tesnenia v samotnych bateriach a tie zacnu "hrdzaviet"
|
|
Re: planovana zivotnost
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
5.7.2017 9:29
Co by som ale za kazitko povazoval su plastove prepinace na odsavaci par Whirlpool WSLCSE 65 AS X a jemu podobnych. Rodicia maju taky a vnutri je asi cez 3 plastove redukcie prevod na (zrejme univerzalnu) dosku s prepinacmi. To sice vydrzi viac ako dva roky ale ked nieco praskne, predny plastovy panel je na 6-tich plastovych uchytoch, ktore boli dizajnovane na jednorazove zacvaknutie. V servise predavaju len cele predne panely s tymi plastovymi prevodmi.
Okrem toho sa nam pokazila este jedna kanvica s elektronickym riadenim (ale kupena bola najlacnejsia aka bola) a jeden maly rucny vysavac (kupeny v Lidli).
|
|
Skúsenosť mojich známych
Od reg.: Jozef Kostelanský
|
Pridané:
4.7.2017 22:51
Môj známy pracuje na odbyte firmy, čo vyrába ložiská. A mal tam návštevu z Nemecka, ktorá chcela nakupovať ložiská do bicyklov. Ale požadovali zníženie životnosti ložísk z 10 na 2 roky.
Skúsenosť iná. Švagor opravuje práčky. Stáva sa mu, že na ovládanie nejakej pokazenej práčky je na ovládanie programov použitá súčiastka, ktorá je určená pre nižšie napätie ako je v práčke. Je to tak vyrátané, že po cca 2 rokoch tá súčiastka odíde a zákazník dostane na výber: buď drahá oprava alebo nová práčka. Pritom stačí vymeniť za pár centov tú súčiastku za inú s vhodnejšími parametrami a prčka fachčí ďalej.
To isté platí aj pri monitoroch - to mám od ďalšieho známeho, čo opravuje počítače. Zámerne sú v počítačových monitoroch horšie súčiastky (myslím, že sú to kondenzátory), ktoré tak dlho nevydržia. Pritom rozdiel medzi týmito a vhodnejšími robí na jednom monitore pár desiatok centov. Bohužiaľ často je monitor vyrobený tak, že nie každý šváb sa dá vymeniť.
|
|
Re: Skúsenosť mojich známych
Od: Neviem-
|
Pridané:
5.7.2017 1:14
"Ale požadovali zníženie životnosti ložísk z 10 na 2 roky."
Pán Kostelanský, nepíšte kraviny.
Ak to nie je kompletne vymyslený príbeh, tak to asi bolo trochu inak.
Nemci požadovali nižšiu cenu a preto si vybrali, čo si vybrali. Že je to tak? Ale to by v tom nebolo toľko illuminátov, keby ste to takto podali.
|
|
Re: Skúsenosť mojich známych
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
5.7.2017 9:34
V monitoroch su to podla znameho kondenzatory. Tie sa vymenit daju lahko. O dve vety dalej su to uz skoro nevymenitelne svaby. Ak ich ma tolko s horsimi suciastkami, moze nam dat link na fotky s niekolkymi doskami z monitorov so zlymi svabmi? Velmi pekne dakujem.
|
|
Re: Skúsenosť mojich známych
Od: janko haluska
|
Pridané:
7.7.2017 8:59
LG monitor zaruka 3 roky prestal ist obraz ,po 3 rokoch a 2 mesiacoch ,vymena asi 10 kondezatoroch monitor funguje dodnes
tj cca 8rokov
|
|
Re: Skúsenosť mojich známych
Od: adswa
|
Pridané:
10.7.2017 9:47
S kondenzatormi som mal problem len pri lacnych monitoroch. To aj tak ta vydrzali tak +-5 rokov. Lepsie monitory aj pri pouziti rovnako nekvalitnych kondezatorov funguju ovela dlhsie. Tie lacne monitory mali horsi navrh napajacieho zdroja.
Suhlasim s tym, ze pouzitie kvalitnych by predlzilo zivotnost nasobne a zvysilo cenu nepatrne(velkoobchodne ceny pri velkych mnzostvach a mensich kapacitach su skoro na urovni centov).
Problem je, ked clovek narazi na smejd kondenzatory v zdroji v drahom zariadeni. Par krat som na to narazil. Zariadenie vydrzalo zaruku, aj niekolko rkov nad ale ked je clovej zvyknuty, ze taketo zariadenia sa nekazia, tak hot zaskoci. O to viacej, ked vymena kondenzatora ne pol hodinu ale vyrobca meni cely zdroj a uctuje si nehorazne palky.
|
|
Re: Skúsenosť mojich známych
Od: elektrikar
|
Pridané:
5.7.2017 12:52
Mne konkretne na samsung monitoroch odisli tie kondiky. Sice po 6ich rokoch ale opravene zadarmo, mal som take doma :D Potom odisla pracka, tam bol zrejme schvalne uz od zaciatku zly navrh. Na tej riadiacej jednotke nemal zdroj ziadnu ochranu proti prepatiu. Raz sa stalo, ze bolo o par voltikov viac ako pracka zniesla a hotovo. Nastastie oprava do 5e, par kondikov, diod a IO spinaneho zdroja. Plus som si tam dal varistor, ked uz nan vyrobca v snahe zarobit zabudol.
|
|
Intel ku*vitko
Od: asdsdf
|
Pridané:
5.7.2017 0:40
Navrhujem AMD, aby bonzli Intel za to, ze vo vacsine svojich desktop CPU pouzivaju 2 ku*vítka. Tensi substrat a pasta sedivka.
|
|
Re: Intel ku*vitko
Od: tenodtal
|
Pridané:
5.7.2017 1:05
rezne su tuhe nedobre.
to sa nepozuje aj ked teta co ma dozor ti to nasilu nakraja to tuhe a to potom nemozes uz voceb lebo si videu jak to krajala!
a ticka uz leti ven na dlazku a prska na strany aspon 5x5m to pokryje ta ticka co sprska.
:D
|
|
Re: Intel ku*vitko
Od reg.: roob_
|
Pridané:
5.7.2017 8:39
tensi plosak nieje kurvitko, casom nema na funkcnost ziadny vplyv. Pasta je dvojite kurvitko, lebo moze menit vlastnosti casom, co este nevieme lebo su tu kratko ale hlavne zamedzuje vacsiemu pretaktovaniu (aj K procakov) vdaka slabym tepelnovodivym vlastnostiam, ktore su ale dostatocne pre nepretaktovany kus...
|
|
jebem merkelovu
Od: qwerttasdf
|
Pridané:
5.7.2017 9:06
socialisticka EU zas vymysla chujoviny,stacilo by kebyze kokoti prestanu nutit bezolovnatu pajku.Taketo nariadenia len zvysia ceny.Budeme este viac nadavat preco to maju v amerike lacnejsie a budeme este viac kupovat bazmegy s ciny
|
|
trh je presyteny
Od: Gemb
|
Pridané:
5.7.2017 10:09
Co cakat, kurvitka proste musia byt...trh je presyteny. Situacia je velmi rozdielna, pred 20 a viac rokmi to nikto neriesil, vyvoj isiel do predu nejake kurvitka sa neriesili. Teraz je trh preplneny a ako zabezpecite aby stale fungoval ? Ked mal doma kazdy CRT televizor kupil si novy LCD, teraz ma kazdy LCD a ako ho donutite aby kupil dalsi? Musi sa pokazit proste. EU chce nieco riesit? Vtip dna. Vymysleli bezolovnatu spajku ktora tvori velke mnozstvo poruch, dalej vyrobcovia navrhuju zariadenia tak aby skratili zivotnost, typicky...kondenzatory umiestnene vedla horuceho chladica mosfetov, suciastky ktory hodnoty su takmer rovne tomu co tam treba, ziadna rezerva....je strasne zaujimave, ze stara tesla crt vydrzala doteraz (30 rokov) stara pracka romo kombi vydrzala doteraz, skorej prehnili plechy nez sa pokazil motor :D
|
|
Re: trh je presyteny
Od reg.: aaaaaaaa
|
Pridané:
5.7.2017 11:50
Picoviny, mam doma 7rocny LCD, laptop, chladnicku, asi 10rocny receiver, 4rocny mobil, nic z toho nemalo jedinu poruchu. Nejakemu kokotovi sa zrovna po 2 rokoch nieco pokazi a uz vykrikuje hoaxy po nete a kedze je ho viac pocut ako toho, ktoremu vsetko funguje, tak tomu zacne verit aj jebnuty eu parlament a dosledok su prijebane regulacie, ktore dojebu trh este viac jak bol, ceny pojdu hore (kazda regulacia dviha ceny, toto ludia jaksi nechapu, ze firmy nemaju peniaze, vsetky peniaze su z ruk zakaznikov).
|
|
Re: trh je presyteny
Od: Gertrudo
|
Pridané:
5.7.2017 16:33
Napises realitu ktory si moze odsledovat uplne kazdy a vyminuskuju ta.
Vidim ze veriaci v kurvitka tu maju velku vacsinu.
Ale tak kazdy potrebuje v nieco verit.
|
|
Re: trh je presyteny
Od: a718726
|
Pridané:
6.7.2017 19:54
lenovo R400, HW vydrzal 7 rokov potom nieco odislo, ale panty na monitore odisli uz po 2-3 rokoch. (je dokaz o tom, ze pouzili slaby material)
usetrili tak 1euro maximalne, mozno aj len 50centov..
|
|
Re: trh je presyteny
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
6.7.2017 9:30
Firmy love maju. Len tvrdia ze nemaju aby nemuseli kazdemu zvysovat platy. Keby firmy peniaze nemali, neexistovali by a nikto by nechcel podnikat.
|
|
už aj v Telekome majú asi kurvítka
Od: LytaRyta
|
Pridané:
5.7.2017 11:21
na odd.fakturácií (finance..)
Telekom mi -nejako ZHLTOL najmenej 30 - 45 €
(som im poslal pred mesiacom presne 66 € pro-bono na ich konto, -nech to mám k dobru, už predplatené aj na dalšie 2 - 3 mesiace (resp. -fakt až 3 by som mal mít zaplatené, už dopredu)
(mes.platba je vraj, VRAJ len 15 €)
(a ted na najnovšej faktúre vidím preplatok len 5,63
sú to tam všetko schwainerai, celá firma, aj s celou bratislavou..
vozošorom, celý taký ..podnik,
aj celá Blava, praha.. :( :/ ;(
nj, majú asi málo, za to sedenie v kancloch..
(a vyšukávanie, a jazdenie (v drahích šport.vozoch, a limouzínach), s modelkami, a študentkami..)
|
|
Re: už aj v Telekome majú asi kurvítka
Od reg.: aaaaaaaa
|
Pridané:
5.7.2017 11:44
Zabudol si si dat tabletku?
|
|
Re: už aj v Telekome majú asi kurvítka
Od: pan kokot
|
Pridané:
5.7.2017 23:37
tyto hlasenia v cudzom jazyku prosim do osobitnej lubriky.
|
|
.....
Od reg.: aaaaaaaa
|
Pridané:
5.7.2017 11:43
Co ti jebe, normalne planovane hospodarstvo uz. Pojebana EU. Ze diely skrutkovat namiesto lepenia. Tak to na mobily zas budeme potrebovat podvozok.
|
|
Zivotnost vyrobkov
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
5.7.2017 12:16
Zabudli este na taku vec ako moralne opotrebovanie. Aj ked ta vec vydrzi dlho nikto ju po par rokoch uz pouzivat nebude pretoze kazdym mesiacom prichadzaju ine smart-sracky montovane do jednoduchych spotrebicov aby mohli zvysit marketing. Ak chcu zastavit neefektivne materialne hospodarenie mozu rovno zakazat IOT, pretoze tam to cele speje. Tj. musis si kupit novu chladnicku lebo na tvoju dvojrocnu skoncila podpora a moze ta napadnut ransomware alebo botnet.
|
|
prevencia
Od: Lobogo47
|
Pridané:
5.7.2017 13:37
Prve pozitivum je ze uznali existenciu problemu ako takeho, na druhej strane tlacia na pouzivanie ekologickeho cinu v elektronike, ktory je sám o sebe kurvitko. Teraz je problem ukazat ze toto alebo toto je kurvitko pri niektorych veciach a vyrobca iste bude argumentovat srackami ze nemozme predsa robit vsetko z titanu alebo neviem akeho exotickeho materialu pretoze to predrazi vyrobok...
Prevenciou by mohlo byt povinne zverejnovanie schem a navodov na opravu, závezne vyrabat suciastky minimalne 10rokov a talcit co najviac na standardizaciu, a zaroven lepit na spotrebice popri energetickej triede aj nejaky index opravitelnosti napr ako maju na ifixit.
Napr taky samsung mal kauzu par rokov do zadu ze chlapik kupil tv a v zaruke sa mu pokazila a uz sa jednoducho nevyrabali suciastky...
|
|
Re: prevencia
Od: Lobogo47
|
Pridané:
5.7.2017 13:39
Ine vyrobky maju kurvitka ktore je lahke hned oznacit, plastove prevody, resp kovove ale krehucke. Dobry priklad su tycove mixery s odpojitelnou nohou vsetky maju na jednom konci hriadel ukonceny kovovym prevodom ktory sa napaja na druhy s uz ale plastovym prevodom ktory sa jednoducho zosucha casom, ak by bolo vsetko toto z kovu tak cena by sa zdvihla mozno az o 1€ tolko ku zvyseniu ceny- taktiez dizajnovanie kurvitok a ich nenapadnu implementaciu niekto musi zaplatit
|
|
Re: prevencia
Od reg.: aaaaaaaa
|
Pridané:
5.7.2017 13:52
Len tak pre zaujimavost, aka je tvoja profesia, ked sa tak fundovane vyjadrujes k cenotvorbe? Lebo sa mi zda, ze trepes kokotiny a tipujem ta na pojebaneho itckara.
|
|
Re: prevencia
Od: Menovec
|
Pridané:
6.7.2017 11:00
Aj v mnohých prevodovkách v strojoch je zvyčajne jedno ozubené či šnekové kolo mäkšie. No hádaj prečo MUDr.Land
A ešte niečo. plastové súkolie je podstatne tichšie a pružnejšie.
|
|
Re: prevencia
Od: Lobogo47
|
Pridané:
6.7.2017 11:43
v tomto pripade je to kurvitko, oficialne stanovisko servisneho strediska hovori ze je to bezpecnostny prvok v prípade ked niekto omylom zablokuje hriadel tak sa zlomi iba to palstove-nylonove koleso a tym ochrani zvysok prevodovky - co je ale uplna blbost kedze postup servsou je taky ze sa vzdy meni cela prevodovka cize je uplne jedno ako sa znici prevodovka tak ci tak plati zakaznik plnu cenu.
dlasia vec ze tichsie... pri 10-15 kolesach v kuch robote ked je jendo plastove asi velmi rozdiel v hlucnosti nespravi.. nieze asi ale urcite - mal som moznost porovnat vedla seba variant aj s cisto kovovou prevodovkou hlucnost rovnaka je to kurvitko ako pri tomto modely aj samotne motory vo kde su zaliate/nevymenitelne uhliky
|
|
Re: prevencia
Od: Lobotomik
|
Pridané:
5.7.2017 21:16
Konecne rozumny prispevok. Vdaka.
|
|
prevencia
Od: Lobogo47
|
Pridané:
5.7.2017 13:37
Ine vyrobky maju kurvitka ktore je lahke hned oznacit, plastove prevody, resp kovove ale krehucke. Dobry priklad su tycove mixery s odpojitelnou nohou vsetky maju na jednom konci hriadel ukonceny kovovym prevodom ktory sa napaja na druhy s uz ale plastovym prevodom ktory sa jednoducho zosucha casom, ak by bolo vsetko toto z kovu tak cena by sa zdvihla mozno az o 1€ tolko ku zvyseniu ceny- taktiez dizajnovanie kurvitok a ich nenapadnu implementaciu niekto musi zaplatit
|
|
sodkso
Od: ekrmowem
|
Pridané:
5.7.2017 13:55
Smartphone 3,5 roka; notebook 4,5 roka; auto 16 rokov; domace kino 9 rokov; dennodenne pouzivane repro 6 rokov; akurat teraz som kupil televizor a dal som si nan predlzenu zaruku na 5 rokov, pretoze vynimka potvrdzuje pravidlo. Nejde o to, ze by som nemal na nove veci, ale preco ich nahradzat, ked funguju spolahlivo a vyhovuju mi? Dalsia vec je, ako sa spotrebitel ku veciam sprava, pretoze decku, co notebook nosi do perin a necha ho prehrievat nevydrzi dlhsie nez 2 roky. Kurvitka su mytus.
|
|
Re: sodkso
Od: ...
|
Pridané:
5.7.2017 16:35
prve kurvitko a najvecsie zo vsetkych je pouzivatel.
|
|
Re: sodkso
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
5.7.2017 19:31
Suhlas, 12 rocna chladicka, 20 rocne auto, 6 rocny pocitac atd by som este menoval vela veci co by som aj vymenil ale oni nie a nie pokazit sa. Tieto veci(vcetne auta, uzivane denne - zatial bez poruchy).
|
|
Re: sodkso
Od: a718726
|
Pridané:
6.7.2017 19:56
popis prosim to auto. verim ti, ale len tak ma to zaujima..
najazd (kde), co si menil, atd.. vidim, ze vies jazdit, inak by tak dlho nevydrzalo ;)
moje ma 5 rokov, a zopar ludi sa ma pyta, kedy sa chystam menit, nechystam. 220000km, menene len brzdy, olej, ziarovky.. a pneu.. dufam ze vydrzi dlho, lebo nemam najmensi zaujem minat prachy na auto.
|
|
Re: sodkso
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
8.7.2017 19:21
Bolo na nom pred mesiacom menene rameno riadenia lebo som vosiel do jamy, co uz stane sa to raz za cas na nasich cestach. Potom uz len spotrebny materjal do neho
|
|
cyril a metod
Od: pan kokot
|
Pridané:
5.7.2017 23:36
ale na sme pisali, ze kazitka su hoax, tak nvm teda.
|
|
Liebherr
Od reg.: vernis
|
Pridané:
6.7.2017 6:44
Kurvitka v chladnickach Liebherr: http://dopice.sk/jSe
|
|
Re: Liebherr
Od: fghshz
|
Pridané:
6.7.2017 9:11
To je co za buzeranta?
|
|
Re: Liebherr
Od: awsqa
|
Pridané:
6.7.2017 10:19
Toto nepovazujem za k*rvitko ale blbu seriu. Taka firma si nemoze dovolit davat do svojich zariaeni k*rvitka. Po par rokoch by skoncila. Kto by po zlej skusenosti znovu kupil chladnicku od tej istej firmy?
Casto sa nejedna o k*rvitka ale o zle odhadnute setrenie alebo neodhalenie chyby pred uvedenim do prevadzky. Ozajstne k*rvitka hladaj inde. Je ich fakt malo a moze si ich dovolit firma, ktora mam monopol alebo kartel vyrobcov.
S vyslovenym k*rvitkom som sa stretol len v pripade lacnych atramentovych tlaciarni, kde vyrobca natvrdo znefunkncil tlaciaren po x vylacenych strankach.
Casto kratka zivotnost suvisela s tym, ze ten vyrobok bol lacny, tak sa setrilo, kde sa dalo.
Dalsi problem je, ze veci sa dnes konstruuju tak, ze su tazko opravitelne(napriklad vysoka integracia, kvoli laym). Dalsi problem je, ze opravy su casto drahsie ako nove zariadenie.
problem je rychle moralne zastaravanie, pre ktore sa tiez neoplati vec opravovat.
problem su dotovane ceny zariadeni. Nove stoji menej ako nahradny diel.
|
|
sladkeeee
Od: grigorij
|
Pridané:
6.7.2017 8:52
nemozem si pomoct, ale ked citam clanky na dsl, tak ma namiesto ocakavaneho znervoznovania naplna klud a pokoj...
Napr tento clanok je nadmieru uspokojivo, temu-vycerpavajuco, obsiahlo a zaroven strucne, velmi logicky a jasne napisany.
...aspon z niecoho vychadza pozitivnost v tejto negativnej dobe.
|