|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: re:
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
3.7.2017 9:38
Redundanciou nekontroverzných vyhlásení k napĺňaniu kvantitatívnych cieľov!
|
|
Re: re:
Od reg.: Zapredaný
|
Pridané:
3.7.2017 9:46
Zasa pan kapitan riadite v komentatoch na DSL?
|
|
Re: re:
Od: xxxxxs
|
Pridané:
3.7.2017 11:55
postupne sa prepracujuc k minimalistickej kvalite, priekazne nedostupnej pre vetsinu minuskarov
|
|
Re: re:
Od: KSCM
|
Pridané:
3.7.2017 10:12
Tak toto sme tu uz mali a ako sme dopadli.
|
|
Preco cakat ?
Od: martiiiiiinHK
|
Pridané:
3.7.2017 9:51
Preco najocakavanejsi ? Kto na to caka? KTO NA TO CAKA? Tu na DSL si taketo veci robime kazdy sam, na stole.
|
|
Re: Preco cakat ?
Od: Omen
|
Pridané:
3.7.2017 9:55
Presne tak. A ked nas niekto predbehne, tak hejtujeme ze je to predrazena skladacka ktoru bezne robia na zakladnej skole a spochybnime financnu stranku veci, alebo ekologicke dopady.
|
|
Re: Preco cakat ?
Od: jurkooo
|
Pridané:
3.7.2017 9:57
pokial si precitas clanok tak na to caka 400 000 ludi :)
|
|
Re: Preco cakat ?
Od: elektro-man
|
Pridané:
3.7.2017 10:19
hippies, enviro-freaks a tree_huggers != ludia
|
|
Re: Preco cakat ?
Od: Samael
|
Pridané:
3.7.2017 13:43
Ty to musíš mať v živote ťažké, všetci okolo teba sú magori iba ty si lietadlo že?
|
|
Re: Preco cakat ?
Od: elektro-man
|
Pridané:
4.7.2017 6:21
ne, utocna helikoptera, pico!
|
|
Re: Preco cakat ?
Od: Maetel & Meeme
|
Pridané:
4.7.2017 13:56
nj, to nie sú lidé, ale *sluníčkári ( =libtards, islamistickí neomarxisti, musulmani -islamisti..)
|
|
Re: Preco cakat ?
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
3.7.2017 10:16
Kde ste sa dočítali, že je "najočakávanejší"? :)
|
|
Re: Preco cakat ?
Od: dj_v
|
Pridané:
3.7.2017 11:12
práveže nedočítal. Ale hŕŕŕ komentovať hneď ešte aj po zle prečítanom nadpise, kde to ešte článok čítať.
|
|
Re: Preco cakat ?
Od: 7896654789
|
Pridané:
3.7.2017 12:56
V psychológii sa to volá projekcia. Vlastné napätie s potrebou reakcie prostredníctvom negatívneho komentu prekreslili vnímanú realitu nadpisu projekciou.
|
|
Re: Preco cakat ?
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
4.7.2017 12:36
A v projekcii sa psychológia definuje rovnako.
|
|
Re: Preco cakat ?
Od: mpa
|
Pridané:
6.7.2017 7:57
lebo pol milióna čaká, už vedia približné termíny podľa dňa prihlásenia, regiónu, ... sk napríklad od augusta budúceho roka, teda dva a pol roka po objednaní a zložení vratnej zálohy. amíci, zamestnanci EM budú "obslúžení" ako prví a v poradí vzdialenosti od montážneho závodu ...
|
|
Tesla 3
Od: Frantisek Buxanto
|
Pridané:
3.7.2017 11:20
Ked bude pristrojovka tej Tesly taka skareda ako na prototypoch tak s panom bohom. :D
|
|
Re: Tesla 3
Od: Ondiak
|
Pridané:
3.7.2017 11:26
Je to minimalistické a v najbližších rokoch to uvidíš aj u ostatných značiek. Je to trend. Hlavne aby sa to dobre ovládalo a bolo to funkčné. Gombíkové baroko sa skončilo.
Je to podobné ako keď si ľudia museli z tlačítkových telefónov zvykať na dotykové. Najprv to bolo také čudné ale dnes už to má každý.
|
|
Re: Tesla 3
Od: Robo11111
|
Pridané:
3.7.2017 11:48
Praveze to bolo prirozdene, ale pozerat sa na stredovy panel ked chcem vidiet rychlost mi moc prirodzene nepride natoz bezpecne. Ale ma to tak dlhe roky aj trapny prius, takze je to otazne.
|
|
Re: Tesla 3
Od: Ondiak
|
Pridané:
3.7.2017 13:44
To s tebou suhlasim, tiež by som preferoval stredovú konzolu alebo HUD display.
|
|
Re: Tesla 3
Od: 3242sda
|
Pridané:
3.7.2017 11:51
Az na to, ze v doprave je dotykove hocico ta najhorsia vec aka moze byt. Lebo nevies spravit nic bez toho aby si cumel na ten displej. Ano toto auto ma nejaku formu autopilota a mozno ho budu aj ludia pouzivat. Kopa aut ale autopilota nema. Naozaj by ma zaujimalo kolko nehod kvoli tomuto vzniklo.
|
|
Re: Tesla 3
Od: ...
|
Pridané:
3.7.2017 11:54
Cokolvek v aute robis - aj zmena priblbej radiostanice cez gombik odvadza tvoju pozornost. Mam v aute dotykac. Aj klimu cez neho nastavujem a nemusim odlepit ani zrak od cesty. Skor to bude o umiestneni toho disp ako o tom, ci je dotykovy.
|
|
Re: Tesla 3
Od: 3242sda
|
Pridané:
3.7.2017 16:46
ano je to aj o tom umiestneni. Ak je vsak umiestneny tak, ze vies stlacat tlacitka bez odvratenia oci od cesty (periferne) tak velmi casto zase v noci oslepuje samotny displej. Napr. starsie mondea. Nevedel som v nom ten blby velky displej vypnut bez toho aby nevypol aj radio a klimu. A aj na minime (ktore sa nastavovalo niekde v 5 podmenu) svietil na moj vkus az moc. Tak som jazdil s pravou rukou dvihnutou tak aby mi displej nesvietil do ksichtu.
Na druhej strane. HW tlacitko sa naucis kde je a zvysok je svalova pamat. Ak si nie si isty tak ho najdes hmatom. Vobec netreba nikam pozerat.
|
|
Re: Tesla 3
Od: a718726
|
Pridané:
3.7.2017 19:20
mam gombiky na volante - dotykom ovladam vela veci, bez toho, aby som dal oci dole z vozovky.
neexistuje dotykovka, ktora toto prebije.
|
|
Re: Tesla 3
Od: 48484
|
Pridané:
3.7.2017 19:49
Vela veci je co? Lebo podla mna len zopar. Audio, telefon a tempomat. Ak ich bude vela (ako Ty tvrdis), tak budes mat na tom volante tolko tlacidiel ako jazdci F1 a kedze netrenujes 3 hodiny denne, tak sa v tom aj tak nebudes vyznat a zelany efekt sa strati.
|
|
Re: Tesla 3
Od: 234fsda
|
Pridané:
4.7.2017 14:46
No Medak, starsie Ecko, ma moznost ovladat velmi vela veci cez tlacitka. Prepinas sa nimi v menu :D. Nie je to idealne, ale aspon mas stale ruky na volante.
|
|
Re: Tesla 3
Od: Frantisek Buxanto
|
Pridané:
3.7.2017 12:39
Ja nemam nic proti minimalizmu, to mi vobec nevadi skor naopak. Ide mi o to, ze to dizajnovo vyzera strasne, ako hrackarske auto. Ten displej mohli nejako aspon zapustit do palubnej dosky takto to vyzera ako giganticka navigacia.
|
|
Re: Tesla 3
Od: [Jooky]
|
Pridané:
3.7.2017 13:06
Zakladne veci sa musia ovladat tlacidlami a to, ze je daco trend, este neznamena, ze to je aj spravne. Na tlacidlovom telefone som napisal sms, bez toho aby som sa co i len nanho pozrel. To iste, ked som niekomu volal ... na "modernom" musis cumiet na display a este bojovat s kadejakymi "autocorrection" nezmyslami, ktore nedokazu ostat vypnute ...
... v aute je situacia taka ista. Zakladne ovladanie + klimatizacia + podstatne veci na radiu, musia byt ako tlacidla. Je cisty nezmysel, ak vodic musi pozriet na stredovy display, pretukat sa menu a az tak sa dostat k veci co chce zmenit ... V aute nema clovek cas hladat, kde je co schovane. V aute musi mat konkretne tlacidlo konkretnu a nemennu funkciu. E.g. ked sa mi zacne rosit okno, tak zmacknem jedno tlacidlo, ktore je na tom istom mieste a robi presne co ma ... nie ze sa pozriem na display, vyberiem HVAC a hladam co mam zmakcnut.
|
|
Re: Tesla 3
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
3.7.2017 13:40
Éh... akože ja všetky tie autocorrecty vskutku nenávidím, ale ešte sa mi nestalo, že by som ho vypol a ono to tak neostalo. Kde sa tak deje?
|
|
Re: Tresla 3
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
3.7.2017 13:43
Nie kde, ale kedy.
|
|
Re: Tesla 3
Od: Ondiak
|
Pridané:
3.7.2017 13:49
No nemusia sa nutne ovládať len tlačidlami. Už dnes sa to v mnohých modeloch významne presunulo na dotykáč.
Aj napr. v Model S je všetko na dotykovom displaji a ľudia si to veľmi chvália, že to UI je tak dobre spravené, že s tým nemajú problém. Takže je to otázka zvyku. Tak ako z tým telefónom. Ja osobne namám problém s nejakým presúvaním funkčnosti alebo tlačítok.
|
|
Re: Tesla 3
Od: a718726
|
Pridané:
3.7.2017 19:23
je mi zle z toho, ze ludia kupuju hento. v realitej e to minimalizovanie nie dizajnu, ale NAKLADOV.
je lancejsie tam hodit obrazovu za 100eur, ako nakladne tahat fyzicke tlacitka za viac.
ako som uz pisal vyssie, ovladam navigaciu, radio, cez volant
dobre ze nedame aj stierace na dotykovy stredovy displej.
okrem toho, mam aj klimu aj radio na gombiky, a ako uz pisali, svalova pamat - nastavim COKOLVEK naslepo.
nenavidim dotykove veci, hracky - z toho som uz vyrastol.
a absolutne seriozne, pokial by som slintal na model3, taktoto je dovod, preco ho nekupmi a poviem predajcovi, ak to neda na gombiky, nekupujem.
prisaham vacku, kedze tie dotykace z duse nenavidim.
|
|
Re: Tesla 3
Od: .ff
|
Pridané:
4.7.2017 11:00
A potrebuješ aj pomoc psychológa, alebo sa s tým pokúsiš vyrovnať sám?
|
|
Re: Tesla 3
Od: G vývod
|
Pridané:
4.7.2017 10:58
Lol, áno máš pravdu, niektoré veci nie sú vhodné pre hlúpych ľudí ako si ty (ktorí napríklad nedokážu používať swype a podobne). Ale mám pre teba dobrú správu, stále existujú aj tlačidlové telefóny, určené primárne pre dôchodcov, ale pre teba tiež ako stvorené. Nemáš za čo.
|
|
Re: Tesla 3
Od: [Jooky]
|
Pridané:
3.7.2017 13:07
Hlavne u aut, co maju remote FW update by som 2x zvazil, ci budem verit nejakemu dotykovemu displayu. Vyrobcovia maju tendenciu vsetko prerabat a prehadzovat ... otvorene kolko z vas uz nadavalo, ze nieco prehadzali na telefone ? ... a si predstavte, ze idete 130 po dialnici a zistite, ze cele menu je prehadzane ...
|
|
Re: Tesla 3
Od: Bubulolo
|
Pridané:
4.7.2017 23:16
A stále je tlačítkové ovládanie pre telefonovanie najvhodnejšie
|
|
BMW 330E
Od: rolh
|
Pridané:
3.7.2017 11:45
BMW predstavi hlavneho konkurenta Tesly 3, BMW 330E v septembri. Vela info o tom zatial nie je, ale ma mat tiez dojazd okolo 400km.
|
|
Re: BMW 330E
Od: istoiste
|
Pridané:
3.7.2017 11:59
a cena bude baworackych 45000ecok ale bez baterky ta bude formou priplatku .-)
|
|
Re: BMW 330E
Od: rolh
|
Pridané:
3.7.2017 12:40
A kolko si myslis ze bude stat Tesla 3 v prepocte na eura? Nezabudaj ze tam zarataju import dan, clo, prepravu ... takze min 45.000 EUR si treba pripravit a ked chces este nejaku lepsiu vybavu tak aj 50.
Myslim ze Tesla je na tom lepsie co sa tyka bateriek, ale materialy a design interieru uz napriklad dost zaostavaju v porovnani s BMW.
|
|
Re: BMW 330E
Od: a718726
|
Pridané:
3.7.2017 19:24
baterka svieti, bateria pohana.
|
|
Re: BMW 330E
Od: v92
|
Pridané:
3.7.2017 11:59
podla vsetkeho ale pojde o NEDC dojazd, takze sa to neda priamo porovnat s EPA dojazdom Modelu 3. Na forach NEDC ludia zvyknu prenasobit 2/3 aby im vyslo cislo porovnatelne s EPA.
|
|
Re: BMW 330E
Od: Ondiak
|
Pridané:
3.7.2017 13:56
BMW a ani iné automobilky, možno okrem Nissanu, nemajú šancu konkurovať TESLe v cene, pretože namajú silného partnera na technológiu batérií ako má TESLA Panasonic a neinvestovali 5-7 MLD do stavby masívnej továrne na výrobu batérií. Pretože to je spôsob ako znížiť cenu.
Iste by ste mohli povedať, že partner sa nájde a to hlavne v číne. To je pravda ale to trvá pár rokov kým sa to rozbehne a TESLA to má hotové už teraz. Navyše TESLA bude evidentne stavať ďaľšiu Gigafactory aj v Číne a preto bude konkurencie schopný aj tam.
Takisto má TESLA výhodu v tom, že jej pôsobenie naberá globálne rozmery lebo ďaľšia továreň bude asi v Európe a v Indii.
Myslím, že ich len tak niekto nedobehne.
|
|
Re: BMW 330E
Od: rolh
|
Pridané:
3.7.2017 14:51
Akoze nie, uz nejaky ten cas vyrabaju cisto elektricke BMW i3, cena okolo 35.000, dojazd 250-300km na 94Ah baterku. Myslim si ze este maju co robit lebo s tak vykonnou baterkou a lahkym autom ocakavam aspon 600km.
|
|
Re: BMW 330E
Od: Ondiak
|
Pridané:
3.7.2017 15:11
No lenže to i3 o ničom nehovorí, pretože viaceré automobilky majú elektrickú verziu v ponuke ale zďaleka nie zisková. Sú to modely na splnenie noriem a sebaprezentáciu. Napríklad GM Volt (u nás Opel Ampera) má len polovičnú predajnú cenu oproti výrobnej. Problémom je, že aby si mal lacné baterky, ktoré sú kľúčové pre také auto potrebuješ veľkú investíciu ako je Gigafactory. Ak ju nemáš nebudeš na elektro autách ziskový. Takisto sa automobilky pokúšajú použiť existujúce konštrukcie a len vymeniť motor za baterky v kufry. Ale to na TESLU nebude stačiť pretože oni postavili celé auto okolo elektriky odznova. To je veľký rozdiel a sú to roky vývoja, ktorý ostatné automobilky zmeškali. A ak už na tom pracujú tak sú stále ďaleko od naozaj sériových množstiev. Ale snažia sa dobiehať a niečo určite vyplujú okolo 2018 a hlavne v 2020. Lenže kde už dovtedy bude TESLA... za horami za dolami.
|
|
Re: BMW 330E
Od: boris11
|
Pridané:
4.7.2017 12:31
a ake ziskove su auticka od tesly? :)
|
|
Re: BMW 330E
Od: Ondiak
|
Pridané:
4.7.2017 14:58
No TESLY sú veľmi ziskové. Dokonca ani Porche nemá takú maržu ako má TESLA. To si môžeš pozrieť v správe pre držiteľov akcíí.
TESLA ako firma ale nieje zisková lebo neustále masívne investuje. Buduje nabíjačky, Gigafactory a rozbieha výrobu Modelu 3.
|
|
Re: BMW 330E
Od: boris11
|
Pridané:
4.7.2017 20:03
netrep hluposti, tesla je v prevadzkovej strate. dufam, ze vies co to znamena
|
|
Re: BMW 330E
Od: XMen
|
Pridané:
3.7.2017 16:03
Ten dojazd jedine tak vo sne. Realne davaju tak 150km-180km. Cela i3 je predrazena EV hracka.
|
|
Re: BMW 330E
Od: boris11
|
Pridané:
4.7.2017 12:48
kym zacnes porovnavat tak by bolo vhodne porovnavat jablka s jablkami a hrusky s hruskami :)
94Ah nieje to iste ako 94kwh :) su to uplne ine jednotky
ta 94Ah baterka v i3 je inak 33kwh li-ion baterka
podla EPA je dojazd 183km a ani tesla by s takouto baterkou nemala vacsi dojazd
realny dojazd modelu 3 so 75kwh baterkou bude okolo 400km podla EPA, samozrejme ked pojdes s tym autom v 40stupnovych horucavach, alebo v 20 stupnovych mrazoch tak na ten dojazd zabudni a aj s tazkou nohou budes mat co robit :)
i3 s tou 94Ah(33kwh) baterkou ma dojazd 290km ale len ked mas Rex verziu s malym spalovacim motorom co sluzi ako generator elektriny
|
|
Re: BMW 330E
Od: Ondiak
|
Pridané:
3.7.2017 15:03
Aby som citoval analytikov.
“Tesla will be given a near-monopolistic opportunity to gain market share and outcompete the incumbent automotive industry,” Haissl said.
Haissl said traditional auto makers have shown little vision for 20 years and their investments have concentrated on lowering costs and integrating existing production rather than going for dedicated, high-volume production of new electric vehicles.
“To contrast Tesla with even the most forward looking (manufacturers), we estimate Tesla will invest $32.7 billion over the next 5 years – roughly 40% more than Daimler and Volkswagen combined have committed for their EV projects,” Haissl said.
Tesla’s battery advantage is not being narrowed either.
|
|
Re: BMW 330E
Od: Gertrudo
|
Pridané:
3.7.2017 15:19
Chod onanovat na tesle niekam inam.
|
|
Re: BMW 330E
Od: Tých ečv
|
Pridané:
4.7.2017 11:01
A ty si tu šéf, alebo čo, ty kokotko?
|
|
Re: BMW 330E
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
4.7.2017 15:08
Ved a kde inde by nim mal byt?
|
|
Re: BMW 330E
Od: elektro-man
|
Pridané:
4.7.2017 6:29
zase ten benz a vw maju bohove skusenosti ohladne auto-moto.
a nielen to - obrovska dodavatelska databaza, vyrobna technika a technologia co sa tyka chassis a mnoho ineho...
|
|
doplnkova vybava
Od: jon
|
Pridané:
3.7.2017 14:22
..len či tam bude kde vlečku zapojiť
|
|
Re: doplnkova vybava
Od: Ondiak
|
Pridané:
3.7.2017 14:48
Myslíš takto? Bežná vec. To už sa deje.
https://goo.gl/FU9GxS
|
|
Re: doplnkova vybava
Od: jon
|
Pridané:
3.7.2017 14:57
:D:D nech je na com stiepku vozit
|
|
Re: doplnkova vybava
Od: finallyComes
|
Pridané:
3.7.2017 15:05
Konecne elektricke auto vhodne aj na dedinu
|
|
Re: doplnkova vybava
Od: finally
|
Pridané:
3.7.2017 15:11
A za ludovych 100 000 eur
|
|
Re: doplnkova vybava
Od: Ondiak
|
Pridané:
3.7.2017 15:14
No inak tie traktory tiež vôbec niesú lacné. A čo zožerie nafty keď na tom beháš do chorvátska a potom po poli. Takto nabiješ elektrikou ktorú vyrábaš z kravského bioplynu a ideš zdarma + ten pocit keď si môžeš v zablatených monterkách sadnúť do bielej kože.
|
|
Re: doplnkova vybava
Od: farmar hlada teslu
|
Pridané:
3.7.2017 19:00
to si mozem do nadrze rovno nasrat bioplynu...
|
|
Re: doplnkova vybava
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
4.7.2017 15:02
Odborna rada: Pre nasratie ho treba minimalne skvapalnit.
|
|
BMWcko
Od: JankaDSKA
|
Pridané:
4.7.2017 0:01
Janka má nové BMW M3 :-)
|
|
dojazd
Od: SampinonovaOmacka
|
Pridané:
4.7.2017 20:17
Prosim o zodpovedanie otazky:
Je rocne obdobie zima, prejdem 300km a potom stojim 2 hod v kolone. Ako si s tym poradi tesla?
|
|
Re: dojazd
Od: boris11
|
Pridané:
4.7.2017 21:53
jednoducho, otazne je ci s tou zimou v aute poradis ty :)
|
|
Re: dojazd
Od: Frantaranta
|
Pridané:
4.7.2017 21:54
Kde stojis 2hod v kolone?
|