neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Tesla oznámila dátum dodania prvých kusov očakávaného Modelu 3

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobily

DSL.sk, 3.7.2017


Elon Musk, zakladateľ automobilky Tesla, dnes ráno oznámil dátum dodania prvých kusov očakávaného masovejšieho nového Modelu 3.

Prvý sériový kus z výroby má byť vyrobený tento piatok a prvých 30 kusov sa odovzdá zákazníkov pri slávnostnom odovzdávaní 28. júla.

Počet vyrobených kusov bude následne rásť len postupne ale pomerne agresívne, v auguste sa má vyrobiť ešte len 100 kusov, v septembri už viac ako 1500 a do decembra to podľa Muska vyzerá na 20 tisíc kusov za mesiac.

Podľa dostupných informácií má Tesla na Model 3, výrazne ekonomickejší model ako luxusné Model S a X, viac ako 400 tisíc objednávok.

Model 3 bol predstavený na prelome marca a apríla minulého roka a je vôbec ako prvý model Tesly určený pre masovejší trh. Jeho avizovaná štartovacia cena je 35 tisíc dolárov, cca 30.8 tisíc eur, pred aplikovaním daní alebo prípadne bonusov.


Predstavenie Tesla Model 3 (video: Tesla)



Model 3 má integrovaný hardvér pre samojazdiace funkcie a podporuje rýchle nabíjanie Tesly na jej supernabíjacích staniciach, nabíjanie rovnako ako u nových Model S a X ale nie je v cene.

Tesla stále nezverejnila presný dojazd, uvádza len 215+ míľ teda 215 alebo viac míľ. 215 míľ je v prepočte cca 346 km, pričom ide predpokladane o dojazd podľa prísnejšej americkej metodiky EPA.

Zrýchlenie na rýchlosť 60 míľ za hodinu, cca 96.6 km / h, bude podľa májových informácií dosahovať 5.6 sekúnd.

Zaujímavým konkurentom pre Model 3 je Chevrolet Bolt v Európe ponúkaný ako Opel Ampera-e. Ten dosahuje podľa metodiky EPA dojazd 383 km a zrýchlenie na 60 míľ za hodinu má dosiahnuť za 6.5 sekúnd. Jeho cena v USA začína na 37.5 tisíc dolárov, v Európe sa zatiaľ len začína dostávať na trh.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

Redundanciou nekontroverzných vyhlásení k napĺňaniu kvantitatívnych cieľov!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Zasa pan kapitan riadite v komentatoch na DSL?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

postupne sa prepracujuc k minimalistickej kvalite, priekazne nedostupnej pre vetsinu minuskarov
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Tak toto sme tu uz mali a ako sme dopadli.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Preco najocakavanejsi ? Kto na to caka? KTO NA TO CAKA? Tu na DSL si taketo veci robime kazdy sam, na stole.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Presne tak. A ked nas niekto predbehne, tak hejtujeme ze je to predrazena skladacka ktoru bezne robia na zakladnej skole a spochybnime financnu stranku veci, alebo ekologicke dopady.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

pokial si precitas clanok tak na to caka 400 000 ludi :)
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

hippies, enviro-freaks a tree_huggers != ludia
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Ty to musíš mať v živote ťažké, všetci okolo teba sú magori iba ty si lietadlo že?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ne, utocna helikoptera, pico!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nj, to nie sú lidé, ale *sluníčkári ( =libtards, islamistickí neomarxisti, musulmani -islamisti..)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kde ste sa dočítali, že je "najočakávanejší"? :)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

práveže nedočítal. Ale hŕŕŕ komentovať hneď ešte aj po zle prečítanom nadpise, kde to ešte článok čítať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V psychológii sa to volá projekcia. Vlastné napätie s potrebou reakcie prostredníctvom negatívneho komentu prekreslili vnímanú realitu nadpisu projekciou.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A v projekcii sa psychológia definuje rovnako.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

lebo pol milióna čaká, už vedia približné termíny podľa dňa prihlásenia, regiónu, ... sk napríklad od augusta budúceho roka, teda dva a pol roka po objednaní a zložení vratnej zálohy. amíci, zamestnanci EM budú "obslúžení" ako prví a v poradí vzdialenosti od montážneho závodu ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked bude pristrojovka tej Tesly taka skareda ako na prototypoch tak s panom bohom. :D
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Je to minimalistické a v najbližších rokoch to uvidíš aj u ostatných značiek. Je to trend. Hlavne aby sa to dobre ovládalo a bolo to funkčné. Gombíkové baroko sa skončilo.

Je to podobné ako keď si ľudia museli z tlačítkových telefónov zvykať na dotykové. Najprv to bolo také čudné ale dnes už to má každý.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Praveze to bolo prirozdene, ale pozerat sa na stredovy panel ked chcem vidiet rychlost mi moc prirodzene nepride natoz bezpecne. Ale ma to tak dlhe roky aj trapny prius, takze je to otazne.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

To s tebou suhlasim, tiež by som preferoval stredovú konzolu alebo HUD display.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Az na to, ze v doprave je dotykove hocico ta najhorsia vec aka moze byt. Lebo nevies spravit nic bez toho aby si cumel na ten displej. Ano toto auto ma nejaku formu autopilota a mozno ho budu aj ludia pouzivat. Kopa aut ale autopilota nema. Naozaj by ma zaujimalo kolko nehod kvoli tomuto vzniklo.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Cokolvek v aute robis - aj zmena priblbej radiostanice cez gombik odvadza tvoju pozornost. Mam v aute dotykac. Aj klimu cez neho nastavujem a nemusim odlepit ani zrak od cesty. Skor to bude o umiestneni toho disp ako o tom, ci je dotykovy.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

ano je to aj o tom umiestneni. Ak je vsak umiestneny tak, ze vies stlacat tlacitka bez odvratenia oci od cesty (periferne) tak velmi casto zase v noci oslepuje samotny displej. Napr. starsie mondea. Nevedel som v nom ten blby velky displej vypnut bez toho aby nevypol aj radio a klimu. A aj na minime (ktore sa nastavovalo niekde v 5 podmenu) svietil na moj vkus az moc. Tak som jazdil s pravou rukou dvihnutou tak aby mi displej nesvietil do ksichtu.

Na druhej strane. HW tlacitko sa naucis kde je a zvysok je svalova pamat. Ak si nie si isty tak ho najdes hmatom. Vobec netreba nikam pozerat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mam gombiky na volante - dotykom ovladam vela veci, bez toho, aby som dal oci dole z vozovky.
neexistuje dotykovka, ktora toto prebije.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Vela veci je co? Lebo podla mna len zopar. Audio, telefon a tempomat. Ak ich bude vela (ako Ty tvrdis), tak budes mat na tom volante tolko tlacidiel ako jazdci F1 a kedze netrenujes 3 hodiny denne, tak sa v tom aj tak nebudes vyznat a zelany efekt sa strati.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

No Medak, starsie Ecko, ma moznost ovladat velmi vela veci cez tlacitka. Prepinas sa nimi v menu :D. Nie je to idealne, ale aspon mas stale ruky na volante.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja nemam nic proti minimalizmu, to mi vobec nevadi skor naopak. Ide mi o to, ze to dizajnovo vyzera strasne, ako hrackarske auto. Ten displej mohli nejako aspon zapustit do palubnej dosky takto to vyzera ako giganticka navigacia.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Zakladne veci sa musia ovladat tlacidlami a to, ze je daco trend, este neznamena, ze to je aj spravne. Na tlacidlovom telefone som napisal sms, bez toho aby som sa co i len nanho pozrel. To iste, ked som niekomu volal ... na "modernom" musis cumiet na display a este bojovat s kadejakymi "autocorrection" nezmyslami, ktore nedokazu ostat vypnute ...

... v aute je situacia taka ista. Zakladne ovladanie + klimatizacia + podstatne veci na radiu, musia byt ako tlacidla. Je cisty nezmysel, ak vodic musi pozriet na stredovy display, pretukat sa menu a az tak sa dostat k veci co chce zmenit ... V aute nema clovek cas hladat, kde je co schovane. V aute musi mat konkretne tlacidlo konkretnu a nemennu funkciu. E.g. ked sa mi zacne rosit okno, tak zmacknem jedno tlacidlo, ktore je na tom istom mieste a robi presne co ma ... nie ze sa pozriem na display, vyberiem HVAC a hladam co mam zmakcnut.

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Éh... akože ja všetky tie autocorrecty vskutku nenávidím, ale ešte sa mi nestalo, že by som ho vypol a ono to tak neostalo. Kde sa tak deje?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie kde, ale kedy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No nemusia sa nutne ovládať len tlačidlami. Už dnes sa to v mnohých modeloch významne presunulo na dotykáč.
Aj napr. v Model S je všetko na dotykovom displaji a ľudia si to veľmi chvália, že to UI je tak dobre spravené, že s tým nemajú problém. Takže je to otázka zvyku. Tak ako z tým telefónom. Ja osobne namám problém s nejakým presúvaním funkčnosti alebo tlačítok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

je mi zle z toho, ze ludia kupuju hento. v realitej e to minimalizovanie nie dizajnu, ale NAKLADOV.
je lancejsie tam hodit obrazovu za 100eur, ako nakladne tahat fyzicke tlacitka za viac.
ako som uz pisal vyssie, ovladam navigaciu, radio, cez volant
dobre ze nedame aj stierace na dotykovy stredovy displej.
okrem toho, mam aj klimu aj radio na gombiky, a ako uz pisali, svalova pamat - nastavim COKOLVEK naslepo.
nenavidim dotykove veci, hracky - z toho som uz vyrastol.
a absolutne seriozne, pokial by som slintal na model3, taktoto je dovod, preco ho nekupmi a poviem predajcovi, ak to neda na gombiky, nekupujem.
prisaham vacku, kedze tie dotykace z duse nenavidim.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A potrebuješ aj pomoc psychológa, alebo sa s tým pokúsiš vyrovnať sám?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Lol, áno máš pravdu, niektoré veci nie sú vhodné pre hlúpych ľudí ako si ty (ktorí napríklad nedokážu používať swype a podobne). Ale mám pre teba dobrú správu, stále existujú aj tlačidlové telefóny, určené primárne pre dôchodcov, ale pre teba tiež ako stvorené. Nemáš za čo.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 


Hlavne u aut, co maju remote FW update by som 2x zvazil, ci budem verit nejakemu dotykovemu displayu. Vyrobcovia maju tendenciu vsetko prerabat a prehadzovat ... otvorene kolko z vas uz nadavalo, ze nieco prehadzali na telefone ? ... a si predstavte, ze idete 130 po dialnici a zistite, ze cele menu je prehadzane ...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A stále je tlačítkové ovládanie pre telefonovanie najvhodnejšie
Odpovedať Hodnotiť:
 

BMW predstavi hlavneho konkurenta Tesly 3, BMW 330E v septembri. Vela info o tom zatial nie je, ale ma mat tiez dojazd okolo 400km.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

a cena bude baworackych 45000ecok ale bez baterky ta bude formou priplatku .-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A kolko si myslis ze bude stat Tesla 3 v prepocte na eura? Nezabudaj ze tam zarataju import dan, clo, prepravu ... takze min 45.000 EUR si treba pripravit a ked chces este nejaku lepsiu vybavu tak aj 50.
Myslim ze Tesla je na tom lepsie co sa tyka bateriek, ale materialy a design interieru uz napriklad dost zaostavaju v porovnani s BMW.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

baterka svieti, bateria pohana.
Odpovedať Hodnotiť:
 

podla vsetkeho ale pojde o NEDC dojazd, takze sa to neda priamo porovnat s EPA dojazdom Modelu 3. Na forach NEDC ludia zvyknu prenasobit 2/3 aby im vyslo cislo porovnatelne s EPA.
Odpovedať Hodnotiť:
 

BMW a ani iné automobilky, možno okrem Nissanu, nemajú šancu konkurovať TESLe v cene, pretože namajú silného partnera na technológiu batérií ako má TESLA Panasonic a neinvestovali 5-7 MLD do stavby masívnej továrne na výrobu batérií. Pretože to je spôsob ako znížiť cenu.

Iste by ste mohli povedať, že partner sa nájde a to hlavne v číne. To je pravda ale to trvá pár rokov kým sa to rozbehne a TESLA to má hotové už teraz. Navyše TESLA bude evidentne stavať ďaľšiu Gigafactory aj v Číne a preto bude konkurencie schopný aj tam.

Takisto má TESLA výhodu v tom, že jej pôsobenie naberá globálne rozmery lebo ďaľšia továreň bude asi v Európe a v Indii.

Myslím, že ich len tak niekto nedobehne.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Akoze nie, uz nejaky ten cas vyrabaju cisto elektricke BMW i3, cena okolo 35.000, dojazd 250-300km na 94Ah baterku. Myslim si ze este maju co robit lebo s tak vykonnou baterkou a lahkym autom ocakavam aspon 600km.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

No lenže to i3 o ničom nehovorí, pretože viaceré automobilky majú elektrickú verziu v ponuke ale zďaleka nie zisková. Sú to modely na splnenie noriem a sebaprezentáciu. Napríklad GM Volt (u nás Opel Ampera) má len polovičnú predajnú cenu oproti výrobnej. Problémom je, že aby si mal lacné baterky, ktoré sú kľúčové pre také auto potrebuješ veľkú investíciu ako je Gigafactory. Ak ju nemáš nebudeš na elektro autách ziskový. Takisto sa automobilky pokúšajú použiť existujúce konštrukcie a len vymeniť motor za baterky v kufry. Ale to na TESLU nebude stačiť pretože oni postavili celé auto okolo elektriky odznova. To je veľký rozdiel a sú to roky vývoja, ktorý ostatné automobilky zmeškali. A ak už na tom pracujú tak sú stále ďaleko od naozaj sériových množstiev. Ale snažia sa dobiehať a niečo určite vyplujú okolo 2018 a hlavne v 2020. Lenže kde už dovtedy bude TESLA... za horami za dolami.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

a ake ziskove su auticka od tesly? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No TESLY sú veľmi ziskové. Dokonca ani Porche nemá takú maržu ako má TESLA. To si môžeš pozrieť v správe pre držiteľov akcíí.

TESLA ako firma ale nieje zisková lebo neustále masívne investuje. Buduje nabíjačky, Gigafactory a rozbieha výrobu Modelu 3.
Odpovedať Hodnotiť:
 

netrep hluposti, tesla je v prevadzkovej strate. dufam, ze vies co to znamena
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten dojazd jedine tak vo sne. Realne davaju tak 150km-180km. Cela i3 je predrazena EV hracka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kym zacnes porovnavat tak by bolo vhodne porovnavat jablka s jablkami a hrusky s hruskami :)

94Ah nieje to iste ako 94kwh :) su to uplne ine jednotky

ta 94Ah baterka v i3 je inak 33kwh li-ion baterka
podla EPA je dojazd 183km a ani tesla by s takouto baterkou nemala vacsi dojazd
realny dojazd modelu 3 so 75kwh baterkou bude okolo 400km podla EPA, samozrejme ked pojdes s tym autom v 40stupnovych horucavach, alebo v 20 stupnovych mrazoch tak na ten dojazd zabudni a aj s tazkou nohou budes mat co robit :)

i3 s tou 94Ah(33kwh) baterkou ma dojazd 290km ale len ked mas Rex verziu s malym spalovacim motorom co sluzi ako generator elektriny
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aby som citoval analytikov.

“Tesla will be given a near-monopolistic opportunity to gain market share and outcompete the incumbent automotive industry,” Haissl said.

Haissl said traditional auto makers have shown little vision for 20 years and their investments have concentrated on lowering costs and integrating existing production rather than going for dedicated, high-volume production of new electric vehicles.

“To contrast Tesla with even the most forward looking (manufacturers), we estimate Tesla will invest $32.7 billion over the next 5 years – roughly 40% more than Daimler and Volkswagen combined have committed for their EV projects,” Haissl said.

Tesla’s battery advantage is not being narrowed either.

Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Chod onanovat na tesle niekam inam.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A ty si tu šéf, alebo čo, ty kokotko?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ved a kde inde by nim mal byt?
Odpovedať Hodnotiť:
 

zase ten benz a vw maju bohove skusenosti ohladne auto-moto.
a nielen to - obrovska dodavatelska databaza, vyrobna technika a technologia co sa tyka chassis a mnoho ineho...
Odpovedať Hodnotiť:
 

..len či tam bude kde vlečku zapojiť
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Myslíš takto? Bežná vec. To už sa deje.

https://goo.gl/FU9GxS
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

:D:D nech je na com stiepku vozit
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Konecne elektricke auto vhodne aj na dedinu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A za ludovych 100 000 eur
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No inak tie traktory tiež vôbec niesú lacné. A čo zožerie nafty keď na tom beháš do chorvátska a potom po poli. Takto nabiješ elektrikou ktorú vyrábaš z kravského bioplynu a ideš zdarma + ten pocit keď si môžeš v zablatených monterkách sadnúť do bielej kože.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

to si mozem do nadrze rovno nasrat bioplynu...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Odborna rada: Pre nasratie ho treba minimalne skvapalnit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Janka má nové BMW M3 :-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Prosim o zodpovedanie otazky:
Je rocne obdobie zima, prejdem 300km a potom stojim 2 hod v kolone. Ako si s tym poradi tesla?
Odpovedať Hodnotiť:
 

jednoducho, otazne je ci s tou zimou v aute poradis ty :)

Odpovedať Hodnotiť:
 

Kde stojis 2hod v kolone?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár