neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Alza spustila predaj elektromobilov Tesla, s nabíjaním zdarma ale draho

Značky: ČeskoobchodTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 20.6.2017


Známy český webový obchod Alza zameriavajúci sa na počítače a elektroniku a pôsobiaci aj na slovenskom trhu dnešným dňom spustil predaj elektromobilov Tesla.

Alza budúci predaj elektromobilov avizovala už v máji, Tesly ale vtedy nespomínala a začala vystavovať e-Golf.

Predaj bol zatiaľ spustený len v Českej republike, pričom predajca má na sklade dva kusy, jeden Tesla Model S 75D a jeden Tesla Model X 100D.

V aktuálnom zozname produktov uvádza aj ďalšie modely, neuvádza pri nich ale ani termín dostupnosti ani cenu.

Ponúkané kusy majú zrejme vyššiu cenu ako pri kúpe priamo od Tesly, napríklad Model S 75D predáva Alza za v prepočte 94.3 tisíc eur bez DPH. Model má nadštandardnú výbavu, pri voľbe pravdepodobne rovnakej výbavy je cena tohto modelu v Európe ale 83 tisíc eur bez DPH.

Navyše kus predávaný Alzou je vystavovaný v showroome a Alza ponúka aj testovacie jazdy, zrejme na týchto kusoch.

Výhodou nákupu v Alze, u kusov na sklade, je okamžitá dostupnosť. V prípade objednania u Tesly je v súčasnosti u Model S 75D avizovaný septembrový termín dodania.


Vozidlá Tesla predávané Alzou, kliknite pre zväčšenie (foto: Alza)



Alza ponúka ale zaujímavý benefit, doživotné nabíjanie v cene na supernabíjacích staniciach Tesly. V minulosti bolo toto nabíjanie automaticky súčasťou, u vozidiel objednaných od začiatku roka Tesla tento benefit zrušila. Následne v máji ale podmienky upravila a umožňuje existujúcim zákazníkom dať bezplatné nabíjanie aj piatim iným ľuďom.

Či u dvoch ponúkaných kusov vyplýva bezplatné nabíjanie zo štandardnej ponuky Tesly nie je jasné, v každom prípade Alza avizuje bezplatné nabíjanie vo všeobecnosti u všetkých u nej zakúpených vozidiel Tesla.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka


Diskusia:
                               
 

posielam elektriku...
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

okamzity odber, ale o 20 tisic viac. to je prilis.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

100 emobilov tyzdenne ...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Uz sa tu vsetci slovacikovia dusuju ake je to drahe a podobne,taki klasicki slovacik co madar prehodil ovcu cez dunaj. Zabudate ale na dan,registracie a CLO
BUTA TOT
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

o 10 tisíc, nie 20 tisíc, v každom prípade o nezanedbateľnú čiastku
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Fakt? 500 eur za to, ze nebudes musiet cakat 4 mesiace? Mne by to teda za to stalo...
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Citanie s porozumenim :D To nie je rozdiel 10k CZK, ake 10k EUR, cize som trepol.
To je trochu moc - 10% z ceny by mi za to uz nestalo...
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Ak je elektrina "zdarma" tak sa to oplati ak pjazdis viac ako 10K eur za zivotnost auta. Kolko km je 10K eur v elektrine? Nejaka normalna, aspon troska dynamicka jazda. Spomalovaci dopravy u mna pochopenie nemaju.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

len tu elektrinu zadara mas aj v tej priamo objednanej z tesly o 10k lacnejsej
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

bol som v tom, ze tuto moznost uz zrusili
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

"bezplatne nabijanie"...

tam by si trebalo zvazit dve veci:
- jako casto nabijas doma, v robote, a ako casto nabijas v nabijacich staniciach? prve si platis sam, druhe ti sef v ramci benefitov, tretie mas "bezplatne".
- "bezplatne" neexistuje - ktora zlozka su hidden costs? je to rozratane v cene baterky pocas zivotnosti (co mas 12k za 100k km)? splaca sa to z diagnostiky (300 za 20k km, min. ale 1x rocne)? skasnu ta na servise na nejakej inej polozke?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano, nie je to jednoducha matematika. Preto som chcel nejake vstupne data :).
V mojom pripade je to zatial jednoduche. Ani v praci a ani doma v garazovom dome by som dnes baterky nedobil. A ci sa nieco zmeni v priebehu roku dvoch. Doma mozno, v praci tomu neverim.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samozrejme, „bezplatne“ je sprostosť, ktorú vymysleli spotvorovačo jazyka, ktorý nemajú pre neho žiaden cit a len bezmyšlienkovito preberajú nejaké škaredé výrazy...

Lepšie je používanie výrazu „zadarmo“; mali by sme pre takéto prípady osvojiť napríklad poľský výraz darmovo (darmowo) – teda niečo dostávané ako dar.

Lebo to je vlastne podstata, že niekto niečo dostáva ako dar. A nemusí sa pritom riešiť nijaké platenie, a podobné zavádzajúce veci.

Jednoducho tam je to zadarmo – darmovo – ako dar. Pre prípad skrytých nákladov to ale môže byť aj danajský dar. ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano

Aj studenti chodia vlakom bez platne a ja vzdy s platnou :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

pozri si mobile.de a uvidis, preco pisem to co pisem
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tvaris sa ako keby si na to mal.
Ten kto ma a chce, 10 litrov neriesi. Za polroka ckanai ich zarobi dalsich 10krat.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Ano, preto, ze na to ma, vyhodi 10tisic €. Ak si stretol bohateho cloveka co "neriesi" 10000€, uz zrejme nie je bohaty :D
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Pozor, ty hovoris o poctivo zbohatnutom cloveku.
Ja vseobecne, a takych co ani nevedia ako prisli k milionom(napr nasi oblubeny dphckari) je velka kopa.
A ked mas fakt dost penazi, a chces tak ta 10 tisic vobec neodradi. A tie tesly maju len dve(ci kolko).
Vsak mozes sledovat alzu a uvidime ako rychlo ich predaju.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No a preto drahý priatelia, s tým prišla prvá česká azla, lebo na slovensku si predsa nikto z dsl.sk nekúpil nic o 10k€ predražené veď ..........
Odpovedať Hodnotiť:
 

Inak povedane pockam a mam zarobene 11x 10.000€. no nepozera sa na to krajsie?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tak ty si král retadov a najsockovatejšia socka.
Ani spoledná pokladníčka v Tescu nie je tak hlúpa a ekonomicky negramotná a mimo realitu, aby si myslela že bohatým ľuďom je jedno koľko utratia.

Dám ti kvízovú otázku (aj s odpoveďou):
Kedy skočíš pod vlak?
Keď ti vo veku >30 rokov prvý krát rodičia odmietnu dať vreckové.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

napr TU
http://dopice.sk/jNy
S75 za 85 tisic s DPH, Praha.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

posielam bitcoiny
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

1BvBMSEYstWetqTFn5Au6m4GFg1xJ3NVN2 poprosím, aspoň 10 ;-)
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

http://bit.ly/2sSEpju
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

94k € bez DPH...no kua.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

typicke auto pre bežné ľudové slovenské masy a bežnú ľudovú slovenskú rodinu, co ma na auto vyhradenu iba 15K € pozicku a chce 500-600 litorvy kufor (500 fabka kombi, 600 oktafka kombi)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

pjetro tesla model S P85D ma objem kufra 1795L..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Konečne môžem rozumne utratiť tie bitcoiny
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

V roku 2020 ked bude ojazdeny model S stat 15000,-eur tak si jednu kupim ak dozijem...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

... a potom zistis ze si k nej budes muset kupit za 30.000 € novu baterku.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Nova, 85kWh baterka stoji teraz 12k USD.
Pochybujem, ze do buducna zdrazie - skor naopak.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

ktora mi vydrzi 100k km... niektori pindaju uz pri 75-80k, niektori sa uskromnia a jazdia na nej aj 120k.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pri najazdenych 100k km je degradacia baterky cca 3-5% takze nic dramaticke.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

zhruba aj hej pri 80k cca 6-8%, minus 1% za kazdych dalsich 40-50k km.
plus minus zavisle od nabijacich cyklov, teploty. cyklov mas k dispozicii, v najhorsom pripade 400, 1000 ideal, cca 750-800 v priemere. teploty ti skacu od -20 po boh zna kolko pod kapotou...
plus, mas este popici vela cidiel a senzorov, ktore sluzia ako prevencia pred exploziou a vznietenim, a ktore sa zvyknu dojebat...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam pocit ze tesla baterky permanentne ohrieva/ochladzuje aj ked je auto zaparkovane.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Samostany chladiaci okruh potrebujes ako sol. Baterka sa totizto pri nabijani/vybijani neskutocne hreje a to teplo potrebujes nejako odburat. Inak Ti hrozi tvorba oxidov na elektrodach a "ludovo povedane" nafukne ju jako balon.
Cidlo zdeteguje zvyseny tlak a okamzite odstavuje baterku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

+1 za zdeteguje
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

uvidime...
lithium ide hore, v 2021 zacina byt nedostatkovy tovar.
obal je z hlinika, ceny idu zavratne hore...
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Dakujeme pani Jolanda, dalej mozte pokracovat v TV vsetiarni.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

premium na hliniku pre beznu zlievaren podla lme
januar - 1.500 eur za tonu
jun - 1.900 eur za tonu
specialne hlinikove zliatiny pre napr. vysokotlakove liatie, ktorym sa tie obaly do bateriek odlievaju - 8.000-10.000 eur za tonu.

lithium stuplo o 20%, rastie aj telur, cobalt, gallium, indium, germanium. vsetko prvky potrebne pre baterky.
tesla prisla s novym modelom, dopyt rastie, tazobne spolocnosti zavonali zisky...

na to nepotrebujes byt jolandou, staci zavitat na burzu kovov...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za tolko si kupim auto, s ktorym najazdim 100000 km, nerozumiem tomu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved to nie je auto pre cloveka, co tomu nerozumie, chapes?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved to nie je auto pre cloveka, co tomu nerozumie, chapes?
Odpovedať Hodnotiť:
 

baterka je svietidlo
bateria je to co ponahna teslu
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

akumulátor ty mudrc
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za taku sumu :D by ma zaujimalo z coho bola ziskana energia na vyrobu toho auta :D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Z toho isteho, z coho bola ziskana energia na to tvoje ferrari. To da rozum,kapitan.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

plus baterka - http://dopice.sk/jNU
ktorej vyroba pusti do vzduchu tolko bordelu ako 8-9 rokov jazdenia na fosilnom palive, v pripade tesly, samozrejme.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ten Citroen AX, ten je tiež elektro? Lebo aj také sa vyrábali (verzia Electrique)... :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Pockam si na Black Friday, to budu zlavy
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslis na 90% z miliona? :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ludia, asi by ste mali vyrobit novy format zabavnej show, nieco inteligentnejsie, ako kredenc - vynimajuc vestca a Janka Lehotskeho. Trepat take bludy tym hercom instantne si vyzaduje nadmedianove IQ!
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Sem tam im blbne systém. Počkám si keď ponúknu Teslu za 90,-€ a hneď hádžem do košíka. Už im nepomôžu výhovorky aj s pomocou súdov Teslu získam.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Len aby si nakoniec nedostal takúto Teslu :-)

https://www.youtube.com/watch?v=ppiuKnoYDqE
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

stoji Audi A8
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Kazdemu stoji nieco ine...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

V spravnej spolocnosti ludi, stoji skoro vzdy nie? :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/jNq
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako napad dobre, ale po meste si na tom clovek asi nezalieta...
Odpovedať Hodnotiť:
 

🕇🕇🕇🕇🕇
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

chlapci a viete aj o druhych projektoch ako mozu debilkovia z celej planety vycuciavajuc svojich poddanych podporit galaktickoexluzivnu ekonomiku usa?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Slovenská holomajzna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

este doplnim ze chlapci a debilkovia je vzajomne zamenitelne
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Fakt nechapem preco neprravi tesla alebo niekto iny podobne auto len s 200-300kWh baterkou aby to preslo >1000km. To uz by cloveka az tak nemuselo trapit ze to musi nabijat a kalkulovat ci dorazi do ciela, dobijes doma cez vikend alebo niekde na superchargeri za hodinku dve cez obed a je to. Kamarat leaf predal lebo nezniesol ten pocit pokazde riesit ci niekam dojde a sledovat nonstop dojazd, uz len bezna behacka po blave sa mu raz stala osudnym.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Lebo bateria nieco vazi, a cim vacsia kapacita, tym vacsia vaha a objem, tym viac energie minas na pohon lebo viac nesies, tym dlhsie nabijas... skor potrebujes efektivnejsiu bateriu ako mame teraz ak chces vacsi dojazd.

tiez nechapem preco do raketoplanov nedaju rovno palivo na 3 odlety, nemusia tankovat po navrate...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

no a? nech by vazila aj 3tony mna to nezaujima. Ked si uz rozbehnuty tak minas energiu rovnaku ako keby si vazil menej, reps. trocha viac, lebo vacsi odpor pneu a td, ale hlavna stranka aerodynamika ostava rovnaka. Efektivnejsie baterie teraz nemame takze treba pocitat s tym co je dostupne.
Ano, porovnavat auto s raketoplanom, facepalm.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

K tomu je mozne dodat zhruba asi tak tolko, ze relativna hybnost ani pocas brzdenia nemusi byt menej relevantna.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

na zabezpecenie bezproblemoveho priebehu brzdiaceho mechanizmu pre posadku automobilu je tu niekolko rieseni - spevnena konstrukcia, klietka, navarene kolajnice na podvozku, bezpecnostne narazniky, dobre stierace a plna nadrzka kvapaliny do nich...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zareagujem iba na vetu "Ked si uz rozbehnuty". To je ten problem, semafory su vsade a ich pocet sa bude iba zvysovat. To rozbiehanie bude stale castejsie ako nejaka plynula jazda. Teda v mestach, dialnicny kriznik bude relativne v pohode. Ked sa vymota z mesta.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Rano vstan a zabehni kilak okolo tvojej ulice.
Na druhy den to sprav tiez ale zober si 20 kg vak, na krk zaves 5 kg a do ruky zober dve 10 kg tasky a prid nam napisat ako si nato potreboval okrem rozbehnutia sa potreboval rovnaku energiu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dalsi expect co porovnava neporovnatelne, rolujuce auto vs beh cloveka :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No nedajú tam takú baterku lebo je to najdrahší komponent auta a teda by ho to neskutočne predražilo. Už teraz je kvôli tomu drahé. Nikto by to nezaplatil. Okrem toho ja od svojho auta neocakavam dojazd 1000km. To je uplne zbytocne. Po 400-500km určite potrebujem aspon pol hodinu pauzu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Posielam kvety na miesto, ktoré sa mu stalo osudným. Buď sa osudovo zamiloval alebo už nie je medzi nami.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bezpecnost.

lithium je mrte nebezpecny prvok, ktory je predmetom mnohych prisnych regulacii. mas specialne pravidla na handling, mas regulacie na transport (napr. od istej wattaze mozes prepravovat baterky nabite na max 30% capa), regulacie na pouzitie (baterky do ntb, max 8 gramov - co je dovod, preco do novych notebookoch tlacia namiesto velkej baterky usporne procaky...)

preto su napr. na baterky do aut kladene velmi prisne poziadavky - bo staci fakt len mala nepozornost a odflaknuta praca a v pripade buracky behom sekundy zhori na cindr cela rodina.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keby si aj niekto hypoteticky tú Teslu kúpil - a náhodou by býval v byte (povedzme luxusnom ale bez garáže) na vrchných poschodiach. Ako by ju nabíjal? Predlžovačkou z kuchyne? Neexistuje žiadna sieť na dobíjanie takýchto áut a to je momentálne ich hlavný problém.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ja uz krutim hlavou, ked vidim parkovat jaguara pred bytovkou, nie to este teslu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Auto ako kazde ine...
Ojetu selmu vies zohnat aj za patku. Ak si chce niekto splnit sen...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár