Americká vesmírna agentúra NASA aktuálne oznámila identifikovanie 219 nových kandidátov na planéty mimo slnečnej sústavy, tzv. exoplanéty.
Kandidáti boli identifikovaní podobne ako väčšina exoplanét a kandidátov na exoplanéty v minulosti pomocou Keplerovho teleskopu.
Keplerov teleskop vypustený v roku 2009 hľadá planéty na základe zatieňovania ich hviezd preletom planéty pred hviezdou z pohľadu teleskopu, spôsobujúcim tak zníženie teleskopom nameranej intenzity žiarenia hviezdy.
Identifikovaní kandidáti sa následne rozličnými ďalšími metódami potvrdzujú ako skutočne objavené planéty, keďže detekované zatieňovanie môžu spôsobovať aj iné objekty a javy schopné znížiť zachytený jas hviezdy. Približne polovica z kandidátov už ale bola potvrdená.
Keplerov teleskop najskôr, od 2009 do mája 2013, hľadal planéty v smere súhvezdia Labuť. V máji 2013 prišlo ale k pokazeniu druhého stabilizačného zotrvačníka a následne od 2014 začal svoju ďalšiu misiu označenú K2. Tá sa zameriava na väčšiu časť oblohy ale s menšou presnosťou.
Zverejnením 219 kandidátov sa podľa NASA dokončila analýza dát z prvej misie, pozorovania súhvezdia Labuť.
Ilustrácia misie Keplerovho teleskopu do 2013 a od 2014, kliknite pre zväčšenie (obrázok: NASA / Wendy Stenzel)
V 219 nových kandidátoch sa nachádza desať, ktoré majú podobnú veľkosť ako Zem a zároveň sa nachádzajú v tzv. obývateľnej zóne svojej hviezdy. Teda zóne s podmienkami, pri ktorých môže na povrchu planéty existovať voda v kvapalnom skupenstve.
Podľa NASA Keplerov teleskop doteraz identifikoval celkovo 4 034 kandidátov na planéty a 2 335 potvrdených planét. 50 bolo veľkosťou podobných Zemi a v obývateľnej zóne, z nich bolo potvrdených 30. Ľudstvu je celkovo známych 3 496 exoplanét.
Okrem identifikovania nových kandidátov NASA informovala o novom vedeckom výsledku týkajúcom sa exoplanét. Bližšia analýza 2000 planét objavených Keplerom ďalšími meraniami ukázala, že planéty približne veľkosti Zeme sa striktne delia na dva základné veľkostné typy. Týmito typmi sú pevné planéty s veľkosťou do maximálne 1.75-násobku Zeme a potom plynné planéty s veľkosťou 2 až 3.5-násobku Zeme, pričom v pásme 1.75 až 2-násobku Zeme existuje len veľmi malé množstvo planét.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
narok
Od: in2desire
|
Pridané:
20.6.2017 13:22
... Ako jediny a prvy ..oficialne si narokujem pravo na podu a nerastne bohatstvo tej 295-tej planety
|
|
Re: narok
Od: McUH
|
Pridané:
20.6.2017 13:47
Udeľujem ti právo ťažby na najbližších 100 rokov. Ak s ťažbou nezačneš, bude ti právo odobraté.
Zároveň ťa upozorňujem na povinnosť platiť daň z nárokovaného územia.
|
|
Re: narok
Od: emeric
|
Pridané:
20.6.2017 15:28
Chlapci vám dnes ide karta :)
|
|
Re: narok
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
20.6.2017 15:57
Pre funkciu fikcie doručenia priekazne niet nad praktickú lekciu.
|
|
Re: narok
Od: dj_v
|
Pridané:
20.6.2017 15:54
Kym to nemas oplotene a nemas tam napis zakaz vstupu, tak tam poslem milion squatterov
|
|
vesmir
Od: Ficiak
|
Pridané:
20.6.2017 13:28
Najlepsia je ta reklama pod clankom. "6 dovodov ze boh existuje."
|
|
Re: vesmir
Od: 65432122
|
Pridané:
20.6.2017 13:33
Ja tam mám že: Neviete sa vyjadrovať? Hovorakohovorca.com :D
|
|
Re: vesmir
Od: Adolf Kernel
|
Pridané:
20.6.2017 13:37
ja pouzivam adblock ...
|
|
Re: vesmir
Od: Gertrudo
|
Pridané:
20.6.2017 14:24
Adblock na dsl.sk?
To je ruhanie. Okamzite aplikovat vynimku.
|
|
Re: vesmir
Od: Adolf Kernel
|
Pridané:
20.6.2017 15:02
za to ze mazu komentare a blokuju IPcky tak ziadna vynimka...
|
|
Re: vesmir
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
20.6.2017 19:10
ja pouzivam uBlock origin
|
|
Re: vesmir
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
20.6.2017 13:41
ja mam adblock... prichadzam o taketo skvosty... ako dobre.
|
|
Re: vesmir
Od: efgfsdg
|
Pridané:
20.6.2017 13:47
Neviete sa vyjadrovat? Radi privitame my vas. Kontaktujte Kpt. Danka
|
|
Re: vesmir
Od: galfdkmgal
|
Pridané:
20.6.2017 13:46
Adblock/uBlock seladóni o 3...2...1...
|
|
Re: vesmir
Od: tenodtal
|
Pridané:
20.6.2017 14:05
seladon je strenny prud.
kope
ten
prud.
ten strenny prud.
nechytat vobec.
ten strenny prud.
lebo
kope.
kop
kop
kop
:D
|
|
Re: vesmir
Od: Adolf Kernel
|
Pridané:
20.6.2017 14:15
zacinam si vazit syntaxaerrora... toto nadoumnou to je žumpa...
|
|
Re: vesmir
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
20.6.2017 14:24
A nie úplne nepodobne je i sendvič se smaženkou, s chilli vomáčkou a čatní prudko výsostne gurmánska záležitosť.
|
|
Re: vesmir
Od: 7889965789
|
Pridané:
20.6.2017 17:43
Ale to odsadenie je celkom kool.
|
|
Re: vesmir
Od: _Buržuj
|
Pridané:
20.6.2017 14:18
Ako v dnešnom svete niekto môže veriť v tie náboženské hlúposti? Všetky náboženstvá sú absolútna znôška nezmyslov. Predstaviteľov náboženstiev chápem, je to skvelý biznis. Ale príde mi absurdné, že niekto kto sa smeje na Vesmírní lidé alebo Zem a vec verí v rovnaké bullshity len tisíce rokov staré.
|
|
Re: vesmir
Od: Ficiak
|
Pridané:
20.6.2017 14:26
Pokial si to bullshitovanie prekukol tak ti musi byt jasne ze s tym nemozes nic urobit a jedine co ti ostava je pekne sa na tych dementov usmievat. Snad sa to jedneho dna prevali, ale nateraz. TICHO !
|
|
Re: vesmir
Od: Hybajdopicelebozabijemajteba
|
Pridané:
20.6.2017 14:42
Vies kolko krat bola biblia prepisana a upravena do tej podoby v akej je dnes ? Biblia je zalozena na skutocnych udalostiach ale nepresnymi prepismi, vyhadzovanim nepohodlneho textu, prekrucaniu a vykladaniu si citaneho textu po svojom malo za nasledok sucastnu podobu... A kto ti bude toto sirit ? Co by z toho mal ?
|
|
Re: vesmir
Od: Ficiak
|
Pridané:
20.6.2017 14:43
Amen !
|
|
Re: vesmir
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
20.6.2017 14:49
Dokonca ani ja nie. Koľko krát?
|
|
Re: vesmir
Od: _Buržuj
|
Pridané:
20.6.2017 16:51
Skutočné udalosti? Myslíš ako stvorenie sveta za 7 dní? Alebo útek z Egypta o ktorom nie je ani jeden dôkaz? Jediné, čo je v tej knihe skutočné, sú niektoré postavy a miesta. Je to len fantasy literatúra.
|
|
Re: vesmir
Od: 7899665458
|
Pridané:
20.6.2017 17:53
Exodus - Naozaj? http://bit.ly/2rRylTP
|
|
Re: vesmir
Od: 78896645697
|
Pridané:
20.6.2017 17:48
Naopak, Biblia je najmenej prekrúcaná dodnes zachovaná staroveká zbierka textov v porovnaní s inými starovekými spismi. Samozrejme sa to netýka apokryfov, gnostických spisov, pseudoepigramov a pod.
|
|
Re: vesmir
Od reg.: restauracnyvozen
|
Pridané:
20.6.2017 18:34
Pretoze Jezis podla biblickeho rcenia vstupil na nebesia v roku 33, znamena to, ze evanjelista Marek zacal davat dohromady svoju "Radostnu novinu" nejskor 40 rokov po spominanych relevantnych udalostiach. Dr. Johannes Lehmann, jeden z autorov moderneho prekladu biblie, k tomu poznamenal: "Evanjelisti su interpreti, nie zivotopisci... Nepisali o dejinach, ani ich nevytvarali. Veriaci krestania ziju v domneni, ze evanjelia vychadzaju z takzvanych "povodnych textov", ktore ale v skotocnosti vobec neexistuju. Takze co hmatatelneho v podstate mame ? Opisi opisov pochadzajuce zo 4 az 10 storocia. A v tychto viac ako 1500 stredovekych textov, ktore sa dochovali nenajdete dva, ktore by boli rovnake. Odbornici napocitali celkom 80 000 nezrovnalosti.
|
|
Re: vesmir
Od reg.: restauracnyvozen
|
Pridané:
20.6.2017 18:35
Najprominentnejsi povodny text - Codex Sinaiticus, pisany rovnako ako Codex Vaticanus v 4. storoci a objevany v roku 1844 v jednom klastore na Sinaji obsahuje menej nez 16 000 oprav. Friedrich Delitzsch, autor hebrejskeho slovnika a na slovo vzaty odbornik nasiel v povodnych textoch 3000 chyb vzniknutych pri odpisovani.
Vynatok z knihy.Erich von daniken-Co sem tajil desitky let
|
|
Re: vesmir
Od: versmirna plachetnica
|
Pridané:
21.6.2017 4:03
Jj, Erich von Daniken je dobry. Nieco ako J.K. Rowling, ale pre geekov...
|
|
Re: vesmir
Od: Omen
|
Pridané:
20.6.2017 15:58
Nevies o com rozpravas.
|
|
tak urcite
Od: prpr
|
Pridané:
20.6.2017 17:24
mohol by aspon tam byt nejaky inteligentny zivot...
|
|
drahí veriaci
Od: igipij namol
|
Pridané:
20.6.2017 22:47
Drahí veriaci www.jebte.na.to v pyramide sa nasiel text datovany 4000 rokov pred kristom popisujuci pribeh krista ... haha tak kto do krista zase vytiahol toho krista
|
|
Re: drahí veriaci
Od: man in shadow
|
Pridané:
21.6.2017 6:55
Trosku si to pomotal ale v zaklade mas pravdu. V setky biblicke udalosti su s malimi obmenami prepisi pribehov zo starovekého Egypta, grecka, mezopotamie a su starsie o niekolko tisíc rokov.
|
|
Re: drahí veriaci
Od: igipij namol
|
Pridané:
21.6.2017 9:59
Jj ja z toho len spravil light version. urcite nie texty haha ale hieroglify a v podstate popisuju prelet komety za asistencie troch kralov pri zrodeni mesiasa. ale podstata je zachytena a je jasne ze sa len zmenou kultur a ich evoluciou vyvyjali aj bozstva a nabozenstva. No a samozrejme tí najmocnejsí si ich prisposobovali svojim potrebam presne tak ako aj dnes. Takze tiez sa cudujem ako dnesny racionalne zmyslajuci clovek vobec moze verit tym nabozenskym žvástom.
|
|
Re: drahí veriaci
Od: Omen
|
Pridané:
21.6.2017 10:41
Kristove ucenie je o zmene zmyslania cloveka. Cielom je dosiahnut pokoj - uvedomit si svoje neresti, lutovat svoje chyby, robit napravu v svojom spravani. Bez ohladu na to ako vznikli biblicke texty, ide o sposob uvazovania na ktorom je postavena cela zapadna kultura. Kazda odchylka od tohto ucenia moze byt imterpretovana ako nieco zle, co sa postupne prejavi na cloveku, alebo postupne na celej spolocnosti. Keby sa len politici drzali tohto ucenia, tak kazdy jeden z nas, aj ten co povazuje Krestanstvo za nabozenske zvasty, by sa mal omnoho lepsie.
|
|
Re: drahí veriaci
Od reg.: restauracnyvozen
|
Pridané:
21.6.2017 10:52
To mas pravdu, ale casto krat je vysledok taky, ze v kostole je to najvecsi svätuskar a za kostolom uz zase grazel od natury a naopak niekto je tym tak posadnuty az zblbne. Urcite existuje aj iny sposob ako v ludoch vyvolat vnutorny pokoj a naucit ich spravnym manierom.
|
|
Re: drahí veriaci
Od: igipij namol
|
Pridané:
21.6.2017 10:56
Suhlasim. ale uz len ta posledna cast o politikoch je absolutna utopia tak ako aj cele nabozenstva, ktore su tu odjakziva len a len na ovladanie dav a más a pod hrozbou vecneho zatratenia prinutit ich posluchat.
|
|
lol lol
Od: 788966566635
|
Pridané:
21.6.2017 16:51
Vzhľadom na to, že Zem sa nehýbe, sú výskumy aj výpočty NASA irelevantné. Dokazuje to vedecký výklad na linku nižšie:
https://youtu.be/Zkj8kqO1U_s
|
|
Universe
Od: Talamasca
|
Pridané:
21.6.2017 19:54
Celkom pekny tematicky videoklip a aj dobra hudbicka:
https://www.youtube.com/watch?v=4_P0PTqohpE
|
|
Re: Universe
Od reg.: restauracnyvozen
|
Pridané:
23.6.2017 1:23
pekne, pekne
|