neprihlásený Pondelok, 25. novembra 2024, dnes má meniny Katarína
Železnice chcú lepšie na Internete informovať o meškaní vlakov

Značky: dopravaSlovensko

DSL.sk, 1.6.2017


Železničná spoločnosť Slovensko, ZSSK, dnes spustila službu s informáciami o meškaniach svojich vlakov a ich príčinách, ktorá má v prípade kvalitného napĺňania dátami potenciál priniesť na Internete kvalitnejšie informácie o meškaní vlakov ako doteraz.

Informácie o meškaní vlakov sú dostupné už dlhšie. Doterajšie informácie vychádzajú z informácií spoločnosti ŽSR prevádzkujúcej železničnú infraštruktúru a boli postavené na posune skutočného času odchodu vlakov zo staníc oproti cestovnému poriadku.

Tieto informácie priamo zverejňuje ŽSR na svojich stránkach a často prehľadnejším spôsobom aj viaceré služby cestovných poriadkov tretích strán.

Informácie zo svojej povahy ale nezachytávajú informácie o skutočnej alebo odhadovanej výške meškania, ktorá je prevádzkovateľovi vlaku známa už pred vyrazením vlaku zo stanice, kde sa meškanie navyšuje.

ZSSK dnes začína zverejňovať informácie o meškaní jej vlastných vlakov, ktoré potenciálne umožnia zistiť cez Internet výšku meškania skôr. Zverejňuje totiž aj odhadovanú a predpokladanú výšku ešte len nastávajúceho meškania, aj s informáciou o príčine meškania.


Príklad dnešnej informácie o meškaní


Na rozdiel od informácií ŽSR, ktoré sú zrejme automatickým výstupom zo systémov železníc evidujúcich pohyb vlakov, bude kvalita informácií ZSSK ale závisieť na zamestnancoch pridávajúcich tieto informácie.

V prípade dnes pridaných informácií niektoré informácie o meškaní boli podľa časov správ a časov odchodov zverejnené s výrazným predstihom pred odchodom vlaku, v iných prišli až približne v čase odchodu a neboli tak výrazne kvalitnejšie ako informácie ŽSR. Pridanou informáciou bola len informácia o príčine meškania, ktorá je pre cestujúcich ale druhoradá.

Informácie sú primárne zverejňované na Twitteri na twitter.com/zssk_mimoriadne, okrem toho ZSSK tento Twitter stream následne zobrazuje aj na svojej webovej stránke a v záložke na svojej FB stránke.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

Paci sa mi, ake je to prehladne
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

... Toto moze byt iba na Slovensku .. ciel hodny managementu ... mali by si stanovit ciel, aby meskani bolo co najmenej.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Omyl. Meskania boli, su aj budu. Tym sa nevyhnes. Potrebuju mat preto nastroj na prehladnu komunikaciu meskani voci cestujucim.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

ved toto, 5 minut do odchodu vlaku a zahlasia meskanie 20 minut... Tak behnes do stanicnej na jenno a ono ten vlak meska len 10 minut a zbadas ho len odchadzat. Tak si das v stanicnej este dalsie 2-3, od jedu nejake to poldecko a zmeskas dalsi vlak. Uz zacinas mat slusne nakupene, tak s miestnym nortonom ferom sa zakecas, date dalsie piva a poldecka a zmeskas dalsi. S trochou stastia chytis posledny vlak, no vo vlaku prespis svoju zastavku...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Chcu vylepsit sluzbu v ktorej su najlepsi -meskania vlakov.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Tak by s tym ale mali meskat :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ŽSR a ich IT pre mňa skončilo keď zablokovali strojové získavanie dát z ich stránok a teda web http://poloha.vlaku.info skončil. Bol to jediný web na ktorom som si mohol pozrieť históriu meškania a odhadnúť, či stihnem prestup alebo budem čakať 2 hodiny.
Namiesto toho musím používať http://tis.zsr.sk/elis/pohybvlaku ktoré pre istotu načítava jQuery neminimalizované a aj minimalizované.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Teraz vyriešili tvoj problém. Nie?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

presne toto som chcel napisat. K datam sa dalo niekedy dostat cez API a stranky tretich stran to mali celkom pekne zmaknute. Vsetko co clovek potreboval tam nasiel ... ked prisli s tym ich paskvilom, tak zabili API (asi aby ludia presli k nim) a tym padom aj ostatne stranky. Realita je taka, ze aktualne neni jediny rozumny zdroj dat ...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

na stranke dole sa aj pise ze data nemozes dalej vyuzivat a sprostredkovat bez povolenia.... hlavne ze zeleznice su dotovane statom teda by mali byt vsetky udaje zmluvy aj informacie verejne a dalej siritelne
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Večný omyl, železnice NIESÚ dované štátom. Je im zo strany štátu preplácaná objednaná služba, čo je u ŽSR prevádzkovanie infraštruktúry(...) a u ZSSK prevádzkovanie verejnej železničnej dopravy.
Zmluvy zverejnované sú, čo však je veľkou chybou, hlavne u ZSSK kde vďaka tomu konkurencia pozná ich výdaje a môže vďaka tomu podsekávať ich ceny.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Nakolko oznamenie, ze "data nemozes dalej vyuzivat a sprostredkovat bez povolenia" je sucastou dat stranky, priekazne treba povolenie i na prispevok, upozornenie na predmetnu skutocnost sprostredkujuci.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To upzornenie ze data nemozes dalej vyuzivat bez povolenia je iba odporucanie ze treba pouzit VPN
Odpovedať Hodnotiť:
 

typicke ZSR, namiesto elminovania meskania len budu informovat o meskani.

znenavidel som ich za znicenie toho portalu, u to imbecilovia. FUNKCNNY system dosrali. a kupili modem za 20 litrov, boha jeho, s touto bananovou republikou.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A co keby skor pouvazovali a zrealizovali vsetky dostupne opatrenia, aby vlaky nemeskali...
Ale nie sme v Japonsku, ze?! :-D
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Veru. Nemáme ani také platy a ani také drahé cestovné lístky, takže ani také služby. Logicky to sedí.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

To by musel štát ako majiteľ infraštruktúry do nej investovať omnoho viac ako doteraz, čo je v tejto krajine kde sa nalivajú všetky peniaze do výstavby ciest a dialnic nereálne.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To je sice pekne, ze chcu informovat o presnom meskani, ale keby sa hlavne snazili aby vlaky vobec nemeskali a vobec aby sa nimi dalo cestovat na urovni 21 storocia.
To je ako ten vtip o fabrike na vytahy, kde ako najlepsia prevadzka bola vzdy vyhodnotena ta, kde vyrabali tabulky: "Vytah mimo prevadzky".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ŽSR automaticky generuje polohu prechodom sledovaných bodov na dopravnej sieti, zväčša je to odchod / prechod / príchod do stanice / hradla / hlásnice / iného dopravného bodu. Pri použití traťového zabezpečovacieho zariadenia ECTS spolu s aktívnymi balízami to môže byť aj na vybraných miestach dopravnej ceste, respektíve pri využívaní GSM-R siete (v súčasnosti vybudovaná BA - ZA - CA) prechodom medzi bunkami
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A prosím ťa načo keď štátne vlaky ale už aj súkromné máju GPS polohu vlaku. Podobne ako MHD v BA ma GPS a info tabule dávajú odhadovaný čas, alebo sa im to pomalšie synchronizuje.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

v železničnej doprave si nemôžu dovoliť systém, ktorý nie je dostatočne spoľahlivý a GPS má jeden veľký nedostatok, je potrebné komunikovať dáta cez mobilnú sieť, čo je celkom problém napríklad na trase z LM do PP na viacerých miestach je dátový prenos nepoužiteľný, plus z pohľadu ZSSK je nasadzovanie sledovania cez GPS je v súčasnosti nepodstatné, pre ich účely bohate postačujú údaje z infraštruktúry
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

a ked je vlak v tuneli tak co?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak je tma!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V Čechách už dávno existuje Babitron: http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa2.html
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

http://mapa.zsr.sk/
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

pamata sa niekto este na kde.su.vlaciky.sk ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale veď na cp.sk, sa meškanie dá pozrieť tiež. Nepotrebujete žiadne facebooky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ano,je to tam, ale nemas tam presnu polohu vlaku.Mas tam iba, v ktorej stanici uz bol a do ktorej ide a potom pripadny udaj o meskani --5 min.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nemas uplnu pravdu. Je tam udaj meskania z ostatnej prechadzajucej stanice, aj ked tam dany vlak nemal zastavku. Takze odhad meskania je presny na +- 3-4 minuty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

.. na vysokorychlostne, a bude vsetko v cajku, nebudu ziadne meskania. Aj tak je to len tunel na prachy, a uzitok ziadny ... Ci sa vlak bude kodrcat 130 alebo 160 ma kazdy na salame ...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

miesto odstranenia meškaní budú celé dni tweetovať ... fakt super...
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

A ja som sa uz zlakol ze predbiehame japoncov v presnosti, ze si budem podla vlakov nastavovat milisekundy na mojich aj tak uz presnych hodinkach
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Páči sa mi, ako železnice na Slovensku vyvíjajú prvky do prevádzky, ktoré stačí "okopírovať" z iných železníc, kde je to už dávno v prevádzke, ale úplne najhoršie je to, že keď nasadzujú nejakú novinku, tak v zahraničí sa od daného systému už upúšťa alebo tam s tým nadobro skončil. O ceny týchto "projektov" na SK a v zahraničí sa radšej ani nebudem zaujímať :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mal by si sa o ne zaujimat, kedze TY si to platil, pokial platis dane.
Odpovedať Hodnotiť:
 

DO BY SA JEBAU VLAKOM
A DE?
ja ne.
:D

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

V davnych casoch, ked este Hroch pouzival vlak ako priblizovadlo z BA k plodnym zilincankam sa meskanie udavalo v minutach, a to nasledovne:
Meškanie: 10 min,
O 5 min neskor: 15 min,
O dalsich 10 min: 25 min,
o dalsich XX min: 45, 60, 80 ... a clovek tam cakal a pozeral ako debil na ubiehajuci cas (mobil), ze preco veril klamstvam a nesiel radsej busom.
Keby zamestnanci ZSS povedali, co sa stalo, clovek si moze spravit kvalifikovany odhad, ze trakcne vedenie alebo vykolajeny vlak nebude sposobovat meskanie len 10 minut a isiel by hned dpXe...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Keby Hroch nebol kus chuja, tak si pozrie cp.sk, kde meskanie je uvadzane presne. A informacnym tabuliam na stanici neuveri.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Vtedy cp este neexistovalo, sam si to pamatam, meskanie, 30, 60, 120, 240, 480 a nakoniec vlak odvolany, to bolo v casoch este prefajcenych kozeniek, kde boli hajzle na urovni tych z vycapov v hornych-dolnych a v kazdom druhom kupe neger.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

presne, si pamatam a nebolo to tak davno, tusim 6 rokov dozadu
meskanie 10 minut a moze sa zmenit
az z toho boli 4 hodiny
- niekto sa hodil pod vlak, keby hned nazaciatku povedali co sa stalo tak som vzdal cakanie ovela skor
- alebo aspon nech daju narovinu ze 4 hodiny -sak ked sa niekto zabije tak to urcite nebude trvat 10 minut
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pekná titulky na twitteri :-)
https://pbs.twimg.com/profile_banners/
738012486306304000/1494853217/1500x500
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ako inak hnusna komunisticka cervena na tom vlaku ako vzdy a vsade buzerantsko komunisticka cervena na sracku akurattak.

ten do objednavau vlaky a vsetko je homo komunisticky urcite a cervena musi byt aj v 2017 musi byt lebo ujo homokomo objednavau vlaky atd.

:D

Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

nahoda
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Viacerí z môjho okolia mi v súčasnosti potvrdzujú, že tak rapídne zvýšenie počtu meškajúcich vlakov za celú existenciu železničnej dopravy na Slovensku ešte nevideli. Mešká snáď každý druhý vlak! A čo je najhoršie, NEDÁ sa spoľahnúť na to, že človek stihne PRÍPOJ! Tu sa ešte stále žije z toho, čo sa vybudovalo za komunizmu, mašiny však starnú, treba riešiť nové.
A je to aj o prístupe zamestnancov. Z vlastnej skúsenosti jeden príklad: Cestoval som vlakom s bicyklom a keď som chcel vystúpiť, zistil som, že sprievodčíčky nebolo nikde. Keď ma potom zbadala zúfalého na peróne, trklo jej, no jej reakcia bola takáto: "Jááááj, ja som na vás zabudla. No nebojte sa, vlak bezo mňa neodíde." A drb, +2 minúty meškania boli na svete.
Pri používaní zastarávajúcej kazivej techniky a s mizernou pracovnou morálkou sme na najlepšej ceste stať sa banánovou republikou minimálne v osobnej železničnej doprave!!!!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Si mohol preniest cez ulicku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bicykel bol zamknutý v batožinovom priestore, nemohol som sa k nemu dostať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte, že nemáme 10 železničných spoločností, lebo by sme mali 10 nepresných aplikácií na meškanie vlakov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

za cias kedy som cestoval vlakom sa mi snad ani raz nestalo zeby vlak z kosickej stanice vyrazil nacas. stale mal aspon 5 minut meskanie. ked sa zmenil grafikon tak sa to nejakym sposobom opat adaptovalo. tie nahovorene hlasky by mali zniet: rychlik s pravidelnym meskanim 10 minut pojde tentokrat vynimocne nacas :D
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár