neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Zakladateľ Microsoftu predstavil lietadlo na vynášanie rakiet, najväčšie na svete

Značky: vesmírnové technológie

DSL.sk, 1.6.2017


Spoločnosť Stratolaunch Systems Corporation založená spoluzakladateľom Microsoftu Paulom Allenom v stredu prvýkrát ukázala svoje lietadlo určené k vynášaniu rakiet a ich nákladov do vesmíru.

Cieľom Stratolaunch je podobne ako u ďalších nových súkromných spoločností venujúcich sa letom do vesmíru výrazne znížiť náklady na lety znovupoužívaním hardvéru oproti jednoúčelovým raketám.

Kým napríklad SpaceX a Blue Origin to dosahujú návratom a znovupoužiteľnosťou prvého stupňa rakiet štandardnej konštrukcie, Stratolaunch využije svoje veľké výkonné lietadlo na vynesenie rakiet s nákladom do nespresnenej výšky.

Rakety štartujúce z vyššej výšky budú môcť byť menej výkonné pre vynesenie rovnakého nákladu na nízku orbitu Zeme a celkové náklady tak budú nižšie.

Lietadlo Stratolaunch na tento účel musí byť samozrejme dostatočne výkonné a veľké. Podľa oznámenia lietadlo bolo v uplynulých týždňoch prvýkrát postavené na jeho vlastné kolesá a odvážené, pričom hmotnosť dosahuje cca 226.8 ton. Následne bolo lietadlo tento týždeň prvýkrát vytiahnuté z hangáru, kde sa konštruovalo.



Lietadlo Stratolauch, kliknite pre zväčšenie (foto: Stratolaunch Systems Corporation)



Lietadlo má rozpätie krídiel cca 117.3 metrov a je tým najväčším lietadlom na svete. Jeho dĺžka dosahuje 72.5 metrov a výška 15.2 metrov.

Maximálna vzletová hmotnosť dosahuje cca 590 ton a lietadlo dokáže vyniesť náklad o hmotnosti cca 249 ton. V prvom teste bude vynášať jednu raketu Pegasus XL od Orbital ATK, navrhnuté je pre vynášanie až troch rakiet naraz pripevnených v strede pod krídlami medzi dvoma telami.


Ilustrácia vynášania rakiet na lietadle Stratolauch, kliknite pre zväčšenie (obrázok: Stratolaunch Systems Corporation)



Lietadlo využíva šesť motorov Pratt & Whitney PW4056 používaných v Boeingu 747.

Presné údaje do akej výšky bude schopné lietadlo rakety vyniesť, aký efektívny náklad to umožní vyniesť na orbitu, o koľko budú náklady nižšie spoločnosť v oznámení neuvádza.

Tento spôsob vynášania bude mať podľa spoločnosti ale aj ďalšie výhody. Kvôli voliteľnému miestu štartu môžu byť satelity umiestňované priamo pri vynesení na presnú cieľovú orbitu, štartom v odľahlých lokalitách je zase možné znížiť riziká pri nepodarenom štarte a páde rakety.

Lietadlo teraz podstúpi testy, najskôr testy na zemi, testy motorov, na pristávacej dráhe a následne prvý let. Prvý let s vypustením rakety avizuje na rok 2019.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia


Diskusia:
                               
 

No ako sa tak na to dívam, tak zlomí sa im to v strede a budú mať 2 lietadlá.
Mali sa prísť poradiť sem na dsl.sk
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Presne tak, tato skolacka chyba hi-tech konstrukterov kedy v procese vyvoja zabudaju na fazy priebeznej konzultacie s miestnou guru technologickou komunitou sa v poslednych rokoch opakuje coraz castejsie... Zeby chyba vzdelavania?
Odpovedať Známka: 9.7 Hodnotiť:
 

Eventualne evidentne ide o priekazne vynimocne menezerske rozhodnutie, smerujuce k postupnemu duplikovaniu mozneho poctu vynasanych rakiet nekonecnym radom, mimoriadne vyhodne z hladiska uctovnej bilancie.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

veď to majú v strede páskou zlepené.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Keby len v strede... nie paskou... eská-páskou. Tá spája celý svet.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Práveže naopak, v strede to je perforované. Dávali sme im u nás na to licenciu z nášho toaletného papiera. Už to v minulosti bolo navrhované pri lietadlách. Ak sa to zlomí, tak určite nie v mieste perforácie. Vieme zo skúsenosti s naším toaletným papierom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale nie - v Berkeley už tretím rokom vyučujú slovenčinu ako povinný predmet a na tomto stroji pracovali absolventi, ktorí tento povinný jazyk ešte nemali. V najbližších rokoch stratu inovatívnych myšlienok a chýbajúcich konzultácií doženú.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mali lebo aj ten zrezany nos nieje bohvieco
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nuz, zrezany nos .. ehm .. podla mojho laickeho nazoru, tam len este nie je domontovana avionika, na ktoru pride pekna "ciapocka" ala 'nos'
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Tiez na prvy pohlad to praskne v strede...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tu sa odlomi ten pant a mozeme ist dopice
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto mna napadlo uz v roku 2005. :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A co, dosli prasulky?
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Som rád, že si to prežil. Keby mňa toto lietadlo napadlo, asi by som utekal...
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

O tomto som ani nevedel.
Som velmi zvedavy ci im to bude funguvat, ale myslim ze je to dalsi dobry krok k spristupneniu vesmiru.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

nevdel, lebo to nerobi Musk. Keby to robil on, vedeli by sme o tom vsetko uz od prveho nakresu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Rozdiel je skôr v tom, že Musk robí už reálne lety, zatiaľ čo toto čudo je len v štádiu testovania. Ale druhá vec je, že kto by zase odolal fotke usmievajúceho sa Muska s možnosťou zväčšenia. :-)
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Trochu by som sa obával či to spojené krídlo vydrží to torzné namáhanie. Ano ja viem určite to majú spočitane ale aj tak sa mi to konštrukčne moc nepozdáva, ja by som ako spojené spravil aj to zadné krídielko.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tipujem ze je to kvoli tomu ze ked nahodis motor na rakete tak by to ten spoj prepalilo.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

nehovoriac o zrychleni stredovych kridel startom rakety oproti krajnym s prudovymi motormi...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

raketu pred startom nie je mozne odhodit ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie, nedá sa - som sa teraz tak rozhodol...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Popravde mal som chvilu problem aj uverit ze to je real.. Vyzera to ako fakt scifi:D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Najmä keď jeden pilot bude chcieť odbočiť doprava a druhý doľava.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V tom prípade piloti uvidia BSOD... doslova.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sak sa odpoja standardne... uz vidim ako sa dohovaraju - na tri dolava ... raz... dva... tri... dopiččččččččči Pišta - šak doľava si mal !!!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bude iba jeden pilot a jeden kopilot v jednom kokpite druhý bude len kvôli stabilite.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to znamena ze v druhom bude nejaky tucnejsi muz aby vytovnal vahu ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=orm-YMNJlUk
Odpovedať Hodnotiť:
 

do KSB sa to dostalo, az ked predstavili viziu stratolaunch ~2011
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som tušil, že je to len počítačová hra s chabou grafikou
Odpovedať Hodnotiť:
 

Naco to ma dve kabiny? Ok, dve tela, ale kabina snad mohla byt niekde v strede "spojenia".
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ked bude vzlietat z USA tak si pilot sadne vlavo a ked z britanie tak vpravo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie je den kedy ta dsl.sk neprekvapi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

znie to logicky, len pozor aby si v UK nesadol doprava American a v USA nesadol dolava Anglican...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Aby to mohlo lietať aj v Anglicku, Japonsku a všade tam, kde sa jazdí po ľavej strane.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

*lieta po lavej strane
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V strede bude raketa preto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

je lietadlo lietadlom ak este nikdy nebolo vo vzduchu a lietat vie len podla vypoctov a simulacii?
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

A ako to maju nazvat? Traktor?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ťažítko.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

napr. lietadlo-nelietadlo, alebo asilietadlo
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

nech ho nazvu windows. Ak lietadlo spadne, lakonicky možu oznámiť že "Veď aj windows občas padá."
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Ha ha ha ha ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

možnoletiace-možnolietadlo...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tento spôsob nieje veľmi efektívny. Elon Musk to komentoval tak, že jediné čomu takýto spôsob pomáha oproti vertikálnej rakete je úspora paliva. Lenže cena paliva tvorí len veľmi zanedbateľnú časť ceny štartu cca 100K-300K na 60Mil. USD nosiči.

Aj SpaceX raketa je znovupoužiteľná tak ako toto lietadlo, takže rozdiel je malý. SpaceX ale bude šetriť aj na palive keď prechádza s novými motormi na metán-kyslík. Celé palivo sa tak dá vyrobiť z vody a CO2 a energiou zo solar panelov. Takže cena paliva oproti súčastnému kerozénu bude výrazne znížená a ťah zvýšený.

Každopádne verím, že si aj takéto lietadlo nájde svoj trh a bude využívané aj na vynášanie nákladov na orbitu alebo prevážanie ťažkých nákladov po zemi a pod. Držím palce. Konkurencia je vždy dobrá.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Inak zaujímavejšie by rozhodne bolo ak by sa podarilo urobiť jednostupňový raketoplán typu Skylon, ktorý by letel až na nízku orbitu a potom spať. Mal by motory menitelné od turbojet fan->ramjet->scramjet az po raketové. Takýto raketoplán by bol naozajstnou konkurenciou hlavne pre vynášanie ľudí na orbitu. Pre ťažký náklad je raketa stále efektívnejšia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To uz davno mali v star wars kde taky chlpati 2 metrovi dilino co stale hucal to pilotval.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty si teda poriadny svedok elonov :)

elon povedal, tak to predsa musi byt pravda :)

a s tou vyrobou paliva z vody za pomoci solaru :):) ak by to bolo lacnejsie tak sa to uz davno pouziva :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Myslím, že tu dáva zmysel ho spomenúť nakoľko už orbitálne lety robí tak sa nad tým reálne technicky zamysleli.

A to, že keby to tak bolo už by to niekto robil? No nerobil. Metánové rakety sa dosiaľ nepresadili až teraz ich presadí Musk kvôli Marsu. NASA sa takými vecami ako znižovanie ceny nebabre. Jeden štart raketoplánu stál 500Mega USD takže čo tam po palive.
Odpovedať Hodnotiť:
 

este raz, vyrabat metan solarom je drahsie ako kerosin z vytazenej ropy :) :)
preto sa tym nikto nezaoberal :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podľa mňa nejde ani tak o cenu paliva, ale jeho množstvo. Ak ho stačí výrazne menej (čím sa ešte viac zmenší hmotnosť), tak to umožní menšiu a jednoduchšiu (lacnejšiu) raketu. Alebo ťažší náklad (miesto nepotrebného paliva). Čo je ešte umocnené spomenutým faktom, že raketa môže štartovať z ideálnej polohy pre požadovanú obežnú dráhu, a tak sa ušetrí i na palive pre manévrovanie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Joj zas ste seci opozdeny. Satelite nie su, ani raketky ani nic podobne. Doteraz ziaden pozemstan co zije alebo zil za poslednych par tisic rokov nevstupil nohou na mesiac. Resp. ani k nemu nepachol. :D trapne je ze niekto veri, ze tam niekto bol a podobne vymysli si nechajte. Vy ste tam boli? Ludia odpustam Vam v mene Boha, lebo ako vedel on viem aj ja. Ludia to nedaju a ani nikdy nemali dat. Ste zaslepeny ako diera v strome zivicou. Alebo on Vas aj tak ma rad. Len ste ho nasrali. Este je cas.
Odpovedať Známka: -8.8 Hodnotiť:
 

V mene koho???
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie kerozén ale kerozín...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Cena samotného paliva je nepodstatná, ale množstvo je veru extrémne dôležité, lebo výsledná rýchlosť rastie len s logaritmom množstva paliva. Teda na 12 km/s potrebuješ nie 1,5-krát viac, ako na 8 km/s, ale 3-krát viac. A teda aj trikrát väčšiu raketu, čo zrejme znamená extra stupeň, čo je zase extra zložitosť... a tak.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Súhlasím. Ale jediná úspora paliva spočíva v tom, že využiješ vztlak krídel a prudové motory, ktoré nepotrebujú okysličovadlo. Vytiahne ťa to do výšky cca 30km. Túto vzdialenosť prekoná Falcon za možno 10s letu. Stále nevidím ten prelom v ktorom sa to nejako veľmi uplatní. Iba ak by šiel až na orbitu ale nie tých 30km.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Podľa môjho odhadu ušetrí palivo potrebné na 2 minúty vzletu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to teda absolútne nie. Po prvé, do 30 km to trvá omnoho dlhšie, a po druhé na tejto dráhe minie možno tretinu, možno aj polovicu všetkého paliva, ktoré má. Už toto by bola obrovská úspora, ani nie tak kvôli samotnému palivu, ale kvôli tomu, že by bolo možné výrazne zmenšiť raketu.

Keby sme vedeli dostať celú raketu aj palivom do 30 km a horizontálne ju urýchliť povedzme na 2 km/s iba pomocou lietadla dýchajúceho vzduch, ktoré sa potom celé vráti na zem, cena štartov na LEO by klesla možno na desatinu, alebo aj menej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved to lietadlo je cele fake , lol. Sa pozri na tie zvary na bokoch a podobne, jano z hornej dolnej by spravil lepsie .. proste Alen potreboval nejak preprat cierne prachy, to je vsetko.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nechcel by som byt ten pilot co to prvy vyskusa :))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale veď nezomrieš sám - musia byť dvaja :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Lord Voldemort
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vzhľadom na fakt, že sa objavujú tvrdenia, že Zem je plochá, tak ma neprekvapuje aj opätovné skúšanie týchto nezmyselných konštrukcií. Objavia, že sa im to v strede láme...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

njn, tiež ma napadla možnost vynášania rakiet na orbity (nízke, high, aj geostacionarne) Zeme -už v r.2004

btw. - sa im to ulomí v strede! !!

(ale nám, sockám-troskám-lůzrom, nikdo neverí, teda ani nepočúva.. :( (hoci mohli by si tým ušetrit stamilionové $ škody, ked prídu o to letadlo -raketonosič.. )
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Si myslíš, že to projektoval nejaký slovenský statik?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Cesky dynamik
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ten spoj v strede je zaroven aj kurvitko
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

njj, tož tak to vypadá, ked je (ač paradoxne) bohatí, prachatí, ale s ozaj mizerným (prírodovedným) vzdelaním..
(..tak ona tá úroven zš a sš "niggaz-bro´ školstva v usa..

(beztak celé zš, sš školstvo (resp. biely žáci, žákyne a študentky) slúži všem těm (islamo-negroopiciam jen jako "vankúše, jen na znásilnovanie bielých dívek, študentíc.. tými negro-prasatmi :/ :(

tož potom jasneže sa toho z fyziky, mechaniky,(dynamiky) avioniky, konštrukcií, a vůbec z celého L & K (Letectví a kozmonautika) moc nepobere.. ;( :(

( + , tiež další paradox - potom dle čoho, jakto že sú vlastne tak bohatí, tí nevzdelaní, prinajlepšom polovzdelaní usáci ? z coho majú tak moc €$ .. :S

Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Zaciatok testovacieho letu.
Stratolaunch 001 mate povolenie startovat z drahy 1 a 2, po oblete letiska pristanete na drahe 7 a 8. :D
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ale vies si predstavit tie sily, ktore musia posobit na ten spoj pri pristati???
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nie? aké? malé?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sily tam budú ale to lietadlo je na to konštruované ale to ťa nenapadlo že?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sorry to bolo hlavne pre rolha.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobry den, chcem sa poradit, kedze som pocul, ze toto forum byva plne odbornikov... kebyze mam nahodou taketo podobne lietadlo (nie to iste, iba podobne) a zacalo sa v strede lamat... co by ste mi poradili? Nepracujem vo vyssie spominanej firme, pytam sa pre kamarata. Odpovede prosim ASAP tak do roku 2019, lebo mu to dost ponahla
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Som sa pýtal brata a odkazuje Ti, že stačí na to lepiaca páska na koberce z Lidlu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pofukaj a leukoplast
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hej hoši vam to dobre slape xd
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja by som navrhoval este k tomu dorobit tretie lietadlo, ale ten spoj medzi nimi predlzit o dlzku 2K (2 kridla) s moznostou ze ked sa prelomi v strede mas plnohodnotne lietadla. LEbo tak ako to je teraz ked sa to zlomi tak to padne pre nesymetriu kridel
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dobrý deň,

ako špecialista spoločnosti Harmasan odporúčam navŕtať stredom cez toto krídlo dierky. Na miliónoch kotúčikov toaletného papiera máme overené, že cez dierovanie sa to nikdy nepretrhne. ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no to je skarede
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri takejto konstrukcii a narocnosti projektu uz mali domysliet aby sa dalo za jazdy prejst z jedneho do druheho lietadla.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

šak sa dá, len s rozbehom... alebo po hornom krídle... pohoda...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Minuta 4:07 https://youtu.be/lQ7SeHjEhs4
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale nema kazdy taky vycvik ako tento pan Tau
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nove lietadlo nove pravidla. Uz to bude povinny vycvik pre vsetkych
Odpovedať Hodnotiť:
 

sa nauc davat linky s presnym casom truľo... https://youtu.be/lQ7SeHjEhs4?t=247
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=TVZG8KWQ2vQ
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vies aj od do?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Text pod obrazkom: "Lietadlo Stratolauch, kliknite pre zväčšenie (foto: Stratolaunch Systems Corporation)"

Dal som si to do prekladaca od googla a po luxemburgsky je lauch pór a strato je po latinsky lôžko.

Tak neviem, ako si mam tie dve slova spojit.

V dobrom, samozrejme.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie slova sa asi tak blbo spajaju ako tie 2 lietadla, to uz ich radsej mohol spravit nad sebou
Odpovedať Hodnotiť:
 

si kvety neposlal ... vymazanie o 3...2...1...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A teraz si hypoteticky predstav ze si pilot v lavom cokpite a v pravom vidis cez okno nahu Janku H ako ma na teba chut. 25 minut do pristania. Co spravis? Poznamka: Na letisku nemozes tam uz cakaju novinari
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Prazenicu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

priviažem šaltpáku o berany, zapálím si cigarů, otvorím okienko priezorů, preleziem, preručkujem k druhému okienku, otvorím si okénko, vklznem do ..druhého kokpitů, odložím havanů bokom, nalejem si JimBeam - RedStag Apple, napijem sa, šluknem si havany, a zložím si černé brýle (tým pomalým, ..zamyšleným pohybom a´la Horatio caine z CSI Miami), a
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a zistis, ze sa Janke seklo PDA a v kancli uz cakaju cez wifi hotovy papier :/
Odpovedať Hodnotiť:
 

pracovnici postaveni pekne do kruhu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rozpätím krídel áno, dĺžkou a nosnosťou nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Maximálna vzletová hmotnosť dosahuje cca 590 ton..."

To mi pripomina ten sovietsky vtip o tom, ako pilot na najmodernejsom lietadle hovori cestujucim: "Vitam Vas na palube, mame tu 500 miest, 2 kasina, 4 kina, a 3 futbalove ihriska. Prajem Vam prijemnu cestu, a teraz skusim s tym hovadom vzlietnut."
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cele je to podvrh. Fake news, propaganda pre vlady ktore nas klamu ze zem je gulata lebo zazivaju tazke obdobie kedze ludia sa zobudzaju a zistuju ze zem je v skutocnosti plocha. Tak musia kazdy den zajebat nejaku spravu s vesmirom, aby ludia nadalej verili holywoodskym rozpravkam ze sa da lietat vo vesmire a ze zem nieje uzavreta plocha platforma. V kuse vymyslaju picoviny ze NASA ide do atmosfery slnka, teraz uplne nelogicke lietadlo ktore bude strielat rakety do vesmiru. Za chvilu tu bude zase nejaky prijbany vesmirny clanok.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Chces nakrmit? Hladny si? Ci pohonkat by si si chcel.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Don't feed the troll
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale priekazne existuju i ine priklady na v ramci NBD ponukanych sluzieb.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sa tešíme .A bude do Vianoc aj video z rozstepom Chucka
Norisa medzi kabínkami lietadla?
Odpovedať Hodnotiť:
 

on bude v oboch kabínkach zároven, a zároven aani v 1,

a všetky n^^y stavy medzi tým :p
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár