|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pokracujeme
Od: kakaoveradovanky
|
Pridané:
29.5.2017 8:53
*zakonom
|
|
Re: pokracujeme
Od: martiiiiiinHK
|
Pridané:
29.5.2017 9:26
Kto/co ma poskytovat aktualizacie, to je nominativ ...
|
|
Re: pokracujeme
Od reg.: akoze
|
Pridané:
29.5.2017 9:51
samozrejme ze zakonom. v idealnom pripade s nemoznostou vypnutia v datovo uctovanych sietiach.
|
|
Re: pokracujeme
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
29.5.2017 9:53
Datovo uctovane siete by uz mali skoncit, co sme v roku 1980?
|
|
Re: pokracujeme
Od reg.: akoze
|
Pridané:
29.5.2017 10:09
nie, ale remake Nokie 3310 a skvele 100MB datove pausaly ma zacinaju znepokojovat. cakam navrat RJ11 konektorov na notebookoch.
|
|
Re: pokracujeme
Od: quix_
|
Pridané:
29.5.2017 10:20
To je predsa trend!je mensi ako rj45
|
|
Re: pokracujeme
Od: blaablaa
|
Pridané:
29.5.2017 16:39
a ja chcem aby Telekomu a dalsim prikazal budovat optiku zakon
|
|
Ale potom
Od: Vhodnost
|
Pridané:
29.5.2017 13:16
nech su *vsetky* aktualizacie povinne a kto tak neurobi je zlosyn/zlocinec a pojde do basy.
|
|
Re: Ale potom
Od reg.: akoze
|
Pridané:
29.5.2017 13:21
neaktualizovane systemy su fuc. to je zakon. teraz budu len aktualizovane systemy. to je windows 10.
|
|
Zakony
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
29.5.2017 9:22
MS a dalsie firmy su uz tak obrovske ze su nad zakonom, co im spravia za porusenie takehoto zakona? Daju im pokutu par miliard eur, ktore im zaplatia v style tieto drobne si nechajte a dajte nam uz pokoj.
Suhlasim s myslienkou ako takou ale neviem ci by bola realna, ak by zakon u nas platil aj na celom kontinente stale by nemusel platit na inych kontinentoch.
|
|
Re: Zakony
Od: martiiiiiinHK
|
Pridané:
29.5.2017 9:27
Neviem ako teba, ale mna zaujima len ten moj kontinent. Ine kontinenty nech si robia co chcu.
|
|
Titulok:
Od: Meno:
|
Pridané:
29.5.2017 9:28
No neviem ale zakonom? Sibe im? A co so softwarom ktorych tvorca zanikne? Myslim ze Microsoft licenciu predava tak ze je tam specifikovane ze support a EOL produktu je trebars 10 rokov. Tak podporora je 10 rokov. EOL XP skoncila, nechapem preco by niekto mal vymyslat nejaky zakon aby sw spolocnost musela podporovat 15 rokov stary produkt.
|
|
Re: Titulok:
Od: sensei-san
|
Pridané:
29.5.2017 10:17
> A co so softwarom ktorych tvorca zanikne?
To je námet na mentálne cvičenie? Čo tak takto:
Firma nezanikne len tak. Má nástupcu, niekto ju kúpi, niekomu patria autorské práva. Ak nový majiteľ nie je schopný pokračovať v pôvodnej produkcii, tak nech sú mu autorské práva odobraté. Nemajú zmysel, lebo nemotivujú k rozvoju duševného vlastníctva zaniknutej firmy. Bez autorských práv sa SW dostane do public domain a fix môže urobiť ktokoľvek.
|
|
Re: Titulok:
Od: MuadDib
|
Pridané:
1.6.2017 7:38
A čo v prípade Windowsu 7, 8 a 8.1, kde Microsoft dokonca zmenil pôvodné podmienky poskytovania podpory?!
Ak tvorca zanikne, tak sa to už na neho vzťahovať nebude, to dá rozum.
Ale mohlo by sa to obdobne vzťahovať na jeho nástupcu, napríklad.
A áno, v takom prípade, akým je Microsoft, že dodáva jemninu ("softvér") verejnej správe, je úplne v poriadku, keď nejaké nároky na takú jemninu budú určené aj zákonom.
|
|
Zakonom uzivatelia rozum nedostanu!
Od: JASOMUPDATE
|
Pridané:
29.5.2017 9:33
Akosi to nekoresponduje s tzv. "pokrocilymi" uzivatelmi aj tu na DSL.sk, ktori sa stazuju, ze aktualizacie na W10 sa nedaju vypnut a preto ostavaju na W7 s vypnutymi aktualizaciami. Jeden nonsense vs druhy nonsense.
|
|
Re: Zakonom uzivatelia rozum nedostanu!
Od: Jdjdhdh
|
Pridané:
29.5.2017 9:36
Ja pouzivam windows 2000 so zapnutymi aktualizaciami
|
|
Re: Zakonom uzivatelia rozum nedostanu!
Od: Mirkoooo
|
Pridané:
29.5.2017 10:41
Dúfam, že aspoň so Service Pack 4. :)
|
|
Re: Zakonom uzivatelia rozum nedostanu!
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
29.5.2017 9:52
Toto je tiez pravda, nedavno tu bola siahodlha diskusia kde sa vyjadrovalo viacero 'odbornikov' ako vo firme stale pouzivaju XP a novsie OS tiez ale s vypnutymi zaplatami ze neklikaju na maily a veci nestahuju a ked sa doteraz nic nestalo tak je to v poriadku.
|
|
Re: Zakonom uzivatelia rozum nedostanu!
Od: fgyfgd
|
Pridané:
29.5.2017 10:17
Nic sa nestalo, resp. o tom nevedia... Kazdy pocitac ktosi spravuje. Ak sa o ten svoj nestaras ty, staras on dakto iny... :-)
|
|
Re: Zakonom uzivatelia rozum nedostanu!
Od: niekt000
|
Pridané:
29.5.2017 14:14
ak v tej firme maju schopnych adminov a zapnute aktualizacie z posready (podpora do 2019) cez registry, tak je to v poriadku...
|
|
Re: Zakonom uzivatelia rozum nedostanu!
Od: sensei-san
|
Pridané:
29.5.2017 10:22
a) ak čítaš na DSL najprv X a potom úplne protichodné Y, neznamená to, že oboje presadzuje ten istý človek. Skrátka na DSL asi chodí množina presadzovateľov X a disjunktná množina presadzovateľov Y.
b) reč je o bezpečnostných aktualizáciách. Nie o aktualizáciách v štýle "tu máte 10GB novej verzie OS, s 99% novej telemetrie ... pardon funkcionality (ha ha) ... a 1% bezpečnostných fixov".
|
|
dalsia moznost
Od: asdfsada
|
Pridané:
29.5.2017 10:16
Odobrat sposobilost na pouzitie zariadenia v telekomunikacnej sieti, pokial ma znamu zranitelnost a ta nie je povedzme do 4 tyzdnov oopravena. Bolo by to sice krute pre enduserov, ale bol by to dostatocne silny tlak na vyrobcov. Cize mas 2 roky staru "vlajkovu lod" od nemenovanej korejskej firmy, ta ma neopraveny critical a po mesiaci bac. Operator ta nepusti do siete a hotovo. U routerov by identifikacia nemusela byt tak trivialna, ale v pripade pruseru (napr. nejaky ten DoSicek) z mojho routera, ktory by mal zrusenu sposobilost, tak budem uradne pokefovany...
|
|
Re: dalsia moznost
Od: 77789663547
|
Pridané:
29.5.2017 10:36
OK ale potom je potrebné zaviesť opatrenie, že pokiaľ poskytovateľ internetu nespraví automaticky a bezplatne upgrade všetkých firmware na svojich routeroch, na ktorých sa vyskytla bezpečnostná chyba, a ktoré sú u koncových používateľov, tak bude mať povinnosť dodať im nové, bezpečné routery alebo zabezpečiť, do povedzme 4 týždňov, nové, bezpečné internetové pripojenie s rovnakými parametrami. Samozrejme táto povinnosť nech vyplýva zo zákona.
|
|
Re: dalsia moznost
Od: dsfdsf
|
Pridané:
29.5.2017 10:50
Samozrejme.
|
|
Re: dalsia moznost
Od: real name
|
Pridané:
29.5.2017 14:10
a v dobrom
|
|
.....
Od: 77789663547
|
Pridané:
29.5.2017 10:28
Takže napríklad keď nejaký študent napíše počas štúdia softvér, zverejní ho, zarobí na ňom 1000 USD a potom ho zrazí auto, tak budú musieť na daný softvér pod hrozbou väzenia poskytovať bezpečnostné aktualizácie jeho deti alebo jeho manželka?
|
|
Re: .....
Od: 77789663547
|
Pridané:
29.5.2017 10:30
Teoreticky by si ešte pozostalí mohli zobrať hypotéku a vývoj dať spracovať softvérovej firme. Skvelý návrh Telekom, len tak ďalej.
|
|
Re: .....
Od: sadsad
|
Pridané:
29.5.2017 10:51
Prave preto musi lezat zodpovednost aj na majiteloch/prevadzkovateloch zariadeni.
|
|
Re: .....
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
29.5.2017 13:47
Ni jeden z vas nema pravdu... ak je vyrobca SW alebo HW nekompetentny poskytovat bezpecnostne aktualizacie na svoj produkt z roznych dovodov tak nech ten zdrojovy kod sa uvolny ako opensource... ludia ktory pouzivaju tie produkty su technicky dost zdatny (nie uzivatelia apple) a zaplataju to ak maju pristup k zdroju... malo by to byt v zakone... Opensource by malo byt vsetko od statnej spravy az ku zdrojom, pootravinam, pode atd atd.. az po SW a hlavne HW ... proprietery third party generic shit je najvacsi nepriatel domacemu kutilovy a DIY manikovy....
|
|
DFSFDS
Od: OFIKO
|
Pridané:
29.5.2017 11:39
To kolko socialistov/marxistov sa tu zislo zase :-))) ze prikazovat zakonom aktualizacia. Kks.
|
|
Re: DFSFDS
Od: sdfgs
|
Pridané:
29.5.2017 13:41
OK. Rozoberme si to na drobne. Ty prevadzkujes zariadenie, ktore ma bezpecnostnu chybu. A vies o tom/ si na to dlho upozorneny. Potom z tvojho zariadenia prijde utok (napr. DoS) na moj webovy server, ktory mi sposobi konkretne vycislitelnu skodu. Co spravis, ak od teba zacnem pozadovat relevantnu sumu?
|
|
Re: DFSFDS
Od: lololos
|
Pridané:
29.5.2017 14:00
kontaktuje telekom predsa
|
|
skskslsla
Od: dskska
|
Pridané:
29.5.2017 12:01
skvely napad. rovnaky nazor mam uz dlho. ale to by malo ist o softver uzko dotykajuci sa informacnej bezpecnosti, t.j. OS a iny softver komukujuci cez internet.
|
|
stihacka
Od reg.: klak1
|
Pridané:
29.5.2017 12:11
nahodou ten WannaCry urobil celkom peknu ocistu internetu, ked vyradil a zda sa ze nadobro pochoval vacsinu nazapatchovanych kompov, tak uz aspon nebudu skodit ostanym, pretoze nebudu zneuzite na rozne botnety ;)
|
|
Re: stihacka
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
29.5.2017 14:03
Staci uz len chvilu pockat, kym budu vysledky aj za MAJ:
http://dopice.sk/OSshare
|
|
titulok
Od reg.: milan.ko
|
Pridané:
29.5.2017 12:58
Ten titulok je asi po madarsky, cital som to tri krat, kym som to pochopil
|
|
Re: titulok
Od: to nic
|
Pridané:
29.5.2017 15:40
Som na podobné titulky na dsl.sk zvyknutý, pravda viem po maďarsky.
|
|
Re: titulok
Od: vrtak_das_osmicka
|
Pridané:
29.5.2017 16:24
Nikto nemoze dat tolko zakonov Microsoftu ako zakon Microsoftu zakon.
|
|
Suhlasim ...
Od: Okoloiduci
|
Pridané:
30.5.2017 7:23
... celkom s Telekomom ... Povedzme si na rovinu, kto za toto moze nemalou vinou? Mrkvosoft ... Neviem, kto z Vas ma este v pameti situaciu takto pred rokom, ked intenzivne spamoval upgradom na W10. Co sa stalo ? Nasraty useri povypinali WU. (a uz ho nezapli). V situacii pre vyzvou na upgrade by sa vec momentalne mala asi uplne inac (samozrejme, nejake pc by sa nasli, ale kolko by ich bolo ?)
|
|
rovna rec
Od: poviem toRovno
|
Pridané:
30.5.2017 23:23
takze ked si na staru amigu 500 vytvorim program a volne ho pustim za euro do eteru, bude sa na mna vztahovat tento zakon ? a co softver v takom automatickom vysavaci co ma wifi ? :-D
podla mna by mali riadi TELIA drzat hubu a nenaparovat sa.
|