|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 znakov
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.5.2017 19:26
tato vyhlaska je zla a treba ju zrusit.
|
|
treba novelizovať
Od: malo cigánov
|
Pridané:
25.5.2017 19:45
z objektívnych dôvodov vedenie nie je možné zakopať
Napriklad:
V obci niesu špecialisti na zemné práce - ručne kopanie kanálov.
|
|
Re: treba novelizovať
Od: LytaRyta
|
Pridané:
25.5.2017 20:03
to kde je taká obec, v kt. NIE SUú "špecialisti na ručné kopanie výkopov a iné zemné práce? ? ?
hned sa tam stahujem!
nj, ale, hoci by mala tá optika vzduchom aj milion výhod, - má 1 ale zásadnú nevýhodu - tie negroopice, tí negrocigáni vám tie optic-fiber vzduchom vedené káble budú furt odrezávat (nevediac, že v tom není med, ani žiadny iný kov..)
|
|
Re: treba novelizovať
Od: 59877787954
|
Pridané:
25.5.2017 20:34
Radšej sa už odsťahuj, najlepšie k nejakým čistým bielym árijcom. Rovno si spravte niekde vlastný štát, alebo si kúpte ostrov s bielym pieskom.
|
|
Re: treba novelizovať
Od: kraakraa
|
Pridané:
25.5.2017 20:46
alebo nech si da vybielit rit peroxidom, bude ju mat peknu bielu, nech zere kriedu, bude sraat biele hoovna
|
|
Re: treba novelizovať
Od reg.: maninshadow
|
Pridané:
27.5.2017 9:10
Polovica zapadneho Slovenska. U nas v obci je tuším len jedna dve rodiny a normálne chodia do prace z prace, deti do školy. (nemajú žiadne príspevky a asi by ich to aj urazilo ak by nejaké dostavali)
|
|
Re: treba novelizovať
Od: keaakraa
|
Pridané:
25.5.2017 20:04
ja len tolko nech cele ALPI tiahne dopice.sk, to teraz koli nejakym smradom z ALPIce nebudu mat ludia rychly net, alebo codoriti
|
|
Re: treba novelizovať
Od: ruter1
|
Pridané:
25.5.2017 21:08
ocupi ALPU! no parasan!
|
|
Re: treba novelizovať
Od: gadzo
|
Pridané:
25.5.2017 20:34
V Poproci a okoli nie su specialisti? sa cudujem ze im tam ta metalika vydrzala :)
|
|
Re: treba novelizovať
Od: qwertyz
|
Pridané:
25.5.2017 20:51
v poproci :D to je ina pakovina :)
|
|
Re: 5 znakov
Od: Mmako
|
Pridané:
25.5.2017 20:04
Ano bude skôr optika v dedinách
Aj keď to bude vyzerať strašne zle keď si každý operátor natiahne vlastný kábel
Len nech si telekom pekne zaplati výkopové prace, peňazí majú dosť a nech to tu vyzerá slušne
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.5.2017 20:06
alebo by sa natiahol 1 kabel z obecnych penazi a potom by sa prenajimal hocikomu kto o to poziada?
|
|
Re: 5 znakov
Od: old
|
Pridané:
26.5.2017 7:29
myslíš jeden kábel každému, alebo iba starostovi?
|
|
Re: 5 znakov
Od: dj_v
|
Pridané:
27.5.2017 17:23
A kto by robil udrzbu? Moj opily stryko Milan, co nevie ani fazy spravne zapojit?
|
|
Re: 5 znakov
Od: kraakraa
|
Pridané:
25.5.2017 20:07
a ty zezer susne, kvoli takym ako ty nebude ne dedine rychly net ani na sveteho dindi
|
|
Re: 5 znakov
Od: slniecKAR
|
Pridané:
25.5.2017 20:48
Šelpice a Suchá nad Parnou facebook je s vami! dame si profilovky farby vasich vlajok a ako vieme zo skusenosti, toto vyriesi kazdy jeden problem! #PrayForSelpice #PrayForSuchaNadParnou
|
|
Re: 5 znakov
Od: lotusrg
|
Pridané:
25.5.2017 21:07
Samozrejme je to tak , legislativa je zla. Cakame vsade na optiku a ta neprichadza
|
|
Re: 5 znakov
Od: boor
|
Pridané:
26.5.2017 7:11
Telekom by bolo treba zrusit ...
|
|
rovnaky meter pre vsetkych
Od: to je jedno
|
Pridané:
25.5.2017 19:32
Treba nastavit latku rovnako pre vsetkych, bud nepovolit nikomu, alebo povolit vsetkym. Inac tu zase vznikne monopol a postupne stupnu ceny.
Vo vela dedinach by aj mensi poskytovatelia vedeli taketo siete vybudovat a poskytovat net lacnejsie ako telekom!
|
|
Re: rovnaky meter pre vsetkych
Od: (ne)registrovany
|
Pridané:
25.5.2017 19:39
napr. tu oblubeny antik
|
|
Re: rovnaky meter pre vsetkych
Od: Dr. Magor
|
Pridané:
26.5.2017 7:51
Antik je mozno na prd, ale ja som tiez na dedine... pripojeny som cez 5Gz Wifi k lolaknemu providerovy... a bez neho by som bol odkazany na sproste aDSL po 100 rocnych kabloch... dokonca v nasej dedine tahali optiku... no kokoti ju natiahli len jednym smerom ( na pol dediny ) a ja som samozrejme v tej druhej polke co moze packety nosit kyblom na vodu... Nech si hovori kto chce co chce na lokalnych providerov, ale robia len to kde je business, tam kde sa na nas Telecom/Orange and ine kofoli vysrali...
|
|
Re: rovnaky meter pre vsetkych
Od: Trollot
|
Pridané:
26.5.2017 8:58
a to nemas kamaratov? sprav si vlastny spoj na 5GHz od niekoho kto ma optiku, vyjde ta to na 150€ maximalne a poskladate sa na cenu pripojenia, takze usetrite
|
|
Re: rovnaky meter pre vsetkych
Od: boris11
|
Pridané:
26.5.2017 10:29
ja som kedysi davno net cez wifi mal a uz nikdy viac :)
radsej ostanem pri vdsl po tych 100 rocnych kabloch :) :)
samozrejme niesu 100 rocne, ale len asi 20 rocne :) ale aj to je podla teba stare a mali by kazdych par rokov asi menit kable :) ved ty to s radostou zaplatis, ci? :)
inak uz by ste mohli prestat s tym mytusom o starych komunistickych kabloch, lebo na drvivej vacsine slovenska sa tie kable davno vymenene
|
|
Re: rovnaky meter pre vsetkych
Od: 33jkl33
|
Pridané:
26.5.2017 10:46
Voľakedy sa net ťahal po koaxiáloch ale to už dnešná mládež asi nevie. :D A pokiaľ ja viem tak tie "komunistické káble" sa spomínali v súvislosti s anténnym rozvodom (TV) v domoch.
|
|
Re: rovnaky meter pre vsetkych
Od: boris11
|
Pridané:
26.5.2017 10:51
ako vidis stale sa pouziva argument stare kable v suvislosti s pevnym metalickym pripojenim od telekomu :)
|
|
Re: rovnaky meter pre vsetkych
Od: 33jkl33
|
Pridané:
26.5.2017 10:54
Zato ja ale nemôžem.
|
|
5znakov
Od: fifi
|
Pridané:
25.5.2017 19:34
Opravu bezdrotoveho pripojenia je tiez mozne vykonat optickym kablom?
|
|
Re: 5znakov
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.5.2017 19:45
ked vypijes 7ku nealko borovicky, tak ano.
|
|
Re: 5znakov
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
26.5.2017 1:52
A to si mám teraz akože ťahať z PDA do tlačiarne optiku?
|
|
Re: 5znakov
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
26.5.2017 7:32
Ano!
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
25.5.2017 19:58
Zmiesane pocity mam.
Na jednej strane chapem preco protestuju, na druhej strane chcem mat optiku v dome, a zakopavat ju nikto nezakope este aspon 20 rokov. Takze jeden kablik navyse hore na stlpe vedla domu mi vobec nevadi.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: ejha
|
Pridané:
25.5.2017 22:02
Iba v zaostalých krajinách a zemetraseniami ohrozenych kr. je možné v intravilane obce vidieť stlpy pre kablove vedenia.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: old
|
Pridané:
26.5.2017 7:37
v niektorých našich obciach, hlavne maďarsky hovoriacich to vypadá, ako by tam mali obrovských pavúkov, toľko káblov, a pochybujem, že by tam mali časté zemetrasenia
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: Iguso
|
Pridané:
26.5.2017 9:18
Keď to vypadá, treba to ísť chytať ! Ty "slovensky" pisuci citatel.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Samael
|
Pridané:
26.5.2017 9:39
Tvoj príspevok evokuje dojem že naša krajina nie je zaostalá a teda stĺpy s káblovými vedeniami by sme v intraviláne obcí vidieť nemali. Mýliš sa - tie drôty ťahané vzduchom kade tade vcelku presne odrážajú našu úroveň....
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: ejha
|
Pridané:
26.5.2017 11:51
Nikde som nepísal, že naša krajina nie je zaostalá. Mám len také naivné želanie, že by sme mohli raz patriť medzi tie vyspelé. Veď jedna z nich je, čo by kameňom dohodil...
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: vvvaaa
|
Pridané:
5.12.2022 0:48
Lenže to bu niekto nemal čo do vrecka ak by sa zákon ktorý je na p..u zmenil.
|
|
Povazska Bystrica
Od: jksjsk
|
Pridané:
25.5.2017 20:05
Po celej Povazskej Bystrici je optika natahana na stlpoch verejneho osvetlenia, preco to urad neriesi?
|
|
Re: Povazska Bystrica
Od: Lamicka
|
Pridané:
25.5.2017 20:52
Keby len Povazskej ale vsetkych dedinach okolo ... vo velkom tahaju ... a skryvaju to za "verejny zaujem" kde podaruju jednu kameru na zaciatku a na konci obce, ze kvoli nim sa to tam tahalo :D
|
|
Antik
Od: Antikxxx
|
Pridané:
25.5.2017 20:12
Antik to tiez taha po stlpoch a nikto sa nestazuje
|
|
Re: Antik
Od: hlas podobny Ficovmu
|
Pridané:
26.5.2017 0:06
V Martine onoho casu natahala gaya kable po dopravnych znackach na obchvate, stacil k tomu len blizky vztah pana veterinara s panom primatorom...
|
|
Re: Antik
Od: kekeket
|
Pridané:
26.5.2017 22:26
Ešte raz. Čiže v Martine primátor a veterinár majú blízky vzťah a vďaka tomu si natiahli svoje gay káble? Dobre som pochopil?
|
|
Malý provideri
Od: bordel ako na cahlupe
|
Pridané:
25.5.2017 20:19
Nerozumiem, čo im zrazu vadí.... že im príde o kšeft? Kde som robil, tak sa ťahala optika po stĺpach ako nič, tak nech je rovnaké merítko pre všetkých! Oni to ťahajú takmer aj po stromoch!
Nechcem nikomu za zle ale niektorým prajem aby zanikli :D
|
|
Re: Malý provideri
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
26.5.2017 9:29
Ta nezmyselna vyhlaska sluzi hlavne Telekomu. Ak by neexistovala, tak uz je optika od mensich ISP v kazdej obci na Slovensku. Takto ak maju dodrziavat zakony, tak su legalne brzdeni az do casu, ked si pride Telekom a zacne to kamuflovat za opravy a zrazu je z Tcomu velky geroj, ze objavili optiku.
Ktora tam mohla byt uz davno, keby nie legislativa.
|
|
jednoducho
Od: qw11
|
Pridané:
25.5.2017 20:30
Idealne by bolo povolit to telekomu pod podmienkou ze ju bude musiet spristupnit inym rovnako ako spristupnuje aj metaliku.
To by zabranilo nekontrolovatelnemu sietovaniu vzduchom, telekomu by to pomohlo s navratnostou investicie a ostatnym poskytovatelom by to spristupnilo dalsich zakaznikov.
Ale hlavne by sa zacalo nieco robit s optikou v mensich mestach a dedinach.
|
|
Malý operátor
Od: Kek
|
Pridané:
25.5.2017 20:32
Malý provideri sa sťažujú hej? Hlavná vec že oni sami ťahajú optiku vzduchom...
Napr tu v Detve firma DTnet pokryla celé mesto optikou ťahanou vzduchom a nikdo sa nesťažuje pretože môže mať rýchlejší interne než to 5Mb/1Mb DSL
|
|
Re: Malý operátor
Od: G vývod
|
Pridané:
26.5.2017 14:45
A firma DT net sa sťažuje, alebo si len aplikoval svoje geniálne logické myslenie?
|
|
FTTH v obciach
Od: Problem
|
Pridané:
25.5.2017 20:33
Ak je mozne dotiahnut FTTH aj v mensich obciach a existuju tam uz stlpy s vedenim, tak preco nie. Obyvatelia sa urcite potesia a to je hlavne.
|
|
Pego v ALPI
Od: okoloiduci
|
Pridané:
25.5.2017 20:49
V Považskej Bystrici operátor PEGO naťahané káble vo vzduchu na celom najväčšom sídlisku v meste a to je podľa ALPI v poriadku? Rovnaký meter na všetkých.
|
|
Re: Pego v ALPI
Od: Lamicka
|
Pridané:
25.5.2017 20:54
jop, a je clenom ALPI :D
|
|
Re: Pego v ALPI
Od: AT ALPI
|
Pridané:
25.5.2017 21:36
V Povazskej Bystrici asi pravdepodobne ALPI - združenia menších operátorov "nefunguje". Ci sa mali stazovat na kazdy natahany kabel v tomto state?
|
|
Re: Pego v ALPI
Od: keieo
|
Pridané:
26.5.2017 9:35
Mozno o tom ALPI nevie a treba to bonznut.
Tu je kontakt.
http://www.alpi.sk/kontakt
|
|
Re: Pego v ALPI
Od: keieo
|
Pridané:
26.5.2017 9:37
A teraz pozeram, ze PEGO je clnom ALPI, takze...???!!!
http://www.alpi.sk/clenovia
|
|
Re: Pego v ALPI
Od: 33jkl33
|
Pridané:
26.5.2017 10:43
Nato ako sa rozkrikujú by som čakal podstatne väčšiu členskú základňu. Takto to vypadá ako spolok isp ktorí sa spoznali na skfree a urobili si kartel. :)
|
|
Optika na dediny nepatri!
Od: fdow
|
Pridané:
25.5.2017 21:12
Drzim palce ALPI, nech sa im podari zakazat dedinsku optiku vzduchom. Optika do dedin nepatri. Na dedine sa ludia maju venovat polnohospodarstvu, potom to tak vyzera ze vacsinu potravin musime dovozat. Ked do dedin zavedu optiku tak uz sa bude musiet dovazat nie vacsina ale vsetko.
|
|
Re: Optika na dediny nepatri!
Od: kraakraa
|
Pridané:
25.5.2017 21:17
nevnucuj nam tvoje predrazene klobasy, sak ked si dopestuju sami tak uz duplom nic nekupia, ty mudrlant
|
|
Optika pre vsetkych a HNED!
Od: snilek
|
Pridané:
25.5.2017 21:14
Skoda, ze nemame nejaky statnu firmu, kde by sa infrastruktura optickych sieti budovala z dani(a nech si na nej prevadzkuje internet ktotolvek). Tak ako cesty, vodu a elektricku pripojku a plyn, by uz v dnesnej dobe vsade mala byt optika. :D
Ale na druhe zamyslenie je to u nas utopia, pretoze by to dopadlo ako dialnice. Predrazene a stale nepostavene.
|
|
Re: Optika pre vsetkych a HNED!
Od: kllhlh
|
Pridané:
25.5.2017 21:22
Statnu firmu ktora vlastni rozsiahlu opticku siet mame, vola sa Zeleznicne telekomunikacie.
|
|
Re: Optika pre vsetkych a HNED!
Od: bleeee
|
Pridané:
25.5.2017 21:39
sak sa im navrhovalo nech to natiahnu za eurofondy, prenajimaju, nech sa in vratia investicie a nakoniec sprivatizuju este by na tom stat aj zarobil, ale oni cakaju vraj na 5Grcovu technologiu
|
|
Re: Optika pre vsetkych a HNED!
Od: xape
|
Pridané:
26.5.2017 7:53
Ani energotel nie je mala firma
|
|
Je to hlupost
Od: ernestpwqru
|
Pridané:
25.5.2017 21:20
Vidiek ma uz internet porieseny vzduchom, vacsina malych obci uz dlhe roky fici na wi-fi a ludia su spokojni. Tahat optiku po stlpoch to uz je fakt moc, co za debila to to napadlo,ako budu vyzerat tie dediny?
Verim ze sa ALPI podari tuto telokmacku hlupost cim skor zastavit.
|
|
Re: Je to hlupost
Od: hajzlikjedenpaldoriti
|
Pridané:
25.5.2017 21:31
ty ritoALPInista
|
|
Re: Je to hlupost
Od: Boh1
|
Pridané:
28.5.2017 9:00
Hej hej. Wifi je fajn. Na čitanie dsl.sk. Keď vietor fúka správnym smerom.
|
|
Skutok sa nestal
Od: Realista
|
Pridané:
25.5.2017 21:39
tu kabel - tu kabel -tu kabel
to vyriesi za nich sam
|
|
DSI DATA
Od: Neznamy od DSI
|
Pridané:
25.5.2017 21:59
DSI DATA buduje sieť výhradne po stĺpoch elektrického vedenia od SSE v Námestove, už posledné tri roky, a nič sa nedeje. V Žiline zase po stĺpoch trolejbusového vedenia, po stĺpoch mestského osvetlenia, a osvetlenia okolo rondelu, a este im na to dala požehnanie aj radnica Žiliny keď potrebovali rozšíriť kamerový systém !!! Takže o čom sa tu bavíte ???
|
|
Re: DSI DATA
Od: dilinosk
|
Pridané:
25.5.2017 22:16
Porovnavas neporovnatlene Namestovo a Zilina su mesta!
Stlpova optika telekomu sa buduje b malych obciach. Z pohladu rozvoja Slovenska je dolezite aby sa pocet obyvatelov obci postupne znizoval a rozvijali sa predovsetkym mesta. Budovanie optiky v obciach urcite tomuto nepomoze, ludia budu mat o dovod menej opustit svoju obec, svoju zonu komfortu.
Vlada by malo voci tejto nekalej praktike telekomu trvdo zasiahnut!
|
|
Re: DSI DATA
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.5.2017 22:27
suhlas. Mali by ti zobrat pocitac a pod hrozbou trestu smrti ti zakazat dozivotne sa pripajat na internet. Aby si nevypisoval taketo picoviny.
|
|
Re: DSI DATA
Od: G vývod
|
Pridané:
26.5.2017 14:52
Ty už si aký jebnutý, keď nevidíš, že chalan troluje. Jáj počkaj, to si ty robko, už sa nečudujem. Ešte by sa mal k tomu vyjadriť "Neviem" a ste kompletní.
|
|
Re: DSI DATA
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
25.5.2017 22:53
Z pohladu rozvoja Slovenska je dolezite aby si sa odstahoval do ineho statu.
|
|
Re: DSI DATA
Od: egonom
|
Pridané:
25.5.2017 23:32
ale vies kolkopicovin naobjednavaju z inetu od kosacky az po novu strechu, daj si to x2miliona a mas zvysenu spotrebu co nasledne zvysi hdp co nasledne zvysi..........
jednym slovom aspon nebuduzasivatprachydomatraca
|
|
Kable
Od: Ondro7777
|
Pridané:
26.5.2017 6:38
V nasej obci s tym vybabrali nasledovne. Z eurofondov spravili kamerový systém a v rámci toho natiahli na stlpy aj optiku. A ked treba natahuju dalej, ked sa chce niekto pripojiť. A to nehovorím, keď dobre fúka, tak tie káble vydávajú neskutocne mimozemske zvuky. Takze aj mensi operatori porusuju zakony.
|
|
Zhrnutie
Od: Okoloiduci
|
Pridané:
26.5.2017 7:47
Celkom som sa pobavil, aj na komentatoroch, kedze situaciu v niektorych lokalitach poznam.
Vyhlaska je dobra - ked sa niekde rozhliadnete, tak to u nas vyzera jak v Bangladesi ... Samozrejme v ramci moznosti mohli dat moznost rozumne manevrovat stavebnikom.
Kde nie je zalobca, nie je sudca. Ak obec ako stavebny urad ma zaujem o vybudovanie siete, nema dovod ist proti operatorovi a hadzat mu polena pod nohy. Povedzme si na rovinu, ze zakopavanie stoji peniaze, a ked je obec marzova len tak tak vzduchom, tak zakopavat to nebudem.
Pan starosta, spravime tu optiku, ale zakopavat nejdeme, neoplati sa nam to tu. Dame to na stlpy, alebo ideme od toho prec.
ALPI drzim palec, telekom (pomaranc tiez) im ziadno neulahcuje situaciu, takze mu to vracaju rovnakym sposobom.
Povedzme, ze u mna natiahli optiku tiez vzduchom (no nie, ze povedzme, ale naozaj natiahli :-).
Ak chcem byt spokojny uzivatel optiky a nie DSLka, no pojdem ja prudit proti ISP ? Isiel by som sam proti sebe ...
|
|
Re: Zhrnutie
Od: boris11
|
Pridané:
26.5.2017 10:50
ak sa neoplati tahat optiku zemou v jednej obci tak sa neoplati ani v druhej(neberme do uvahy extremy s dedinami kde je par domov a aj tie su roztrusene daleko od seba)
rozostupy domov su +- v kazdej rovnake, takze v tomto to asi nebude
v unas je napr. metalika tahana tak povediac hybridne, kazdych 40-60 metrov su stlpy a ku nim idu kable zemou a od nich uz ku domom vzduchom a to sa robilo v druhej polke 90 rokov kedy zisk na jednu domacnost bol daleko daleko mensi kedze sa to pouzivalo vyhradne na telefonovanie, ziadny net, ziadna IPTV
takze dnes ked je prijem od jednej domacnosti daleko vacsi by im to teda malo vychadzat na cistu pokladku do zeme
|
|
Re: Zhrnutie
Od: boris11
|
Pridané:
26.5.2017 10:51
no a v susednej dedine sa nove rozvody robili +- vtedy ked aj u nas a tam to vsetko komplet zakopali do zeme a pritom maju obe dediny aj +- rovnako obyvatelov a aj rozloha dedin nieje nijak velmi rozdielna
takze ako to, ze v jednej im to vyslo na zakopanie a v inej len hybridne a v dalsej mozno len komplet vzduchom? :):)
skor to asi je vzdy o tom co im v tej ktorej dedine starosta dovoli
|
|
dnes má meniny Dušan
Od: antitelekom
|
Pridané:
26.5.2017 7:51
Telekomu by som celkovo zakazal fungovat na SK, lebo len ojebabravaju ludi, odkedy spadaju pod nemcov...
|
|
Re: dnes má meniny Dušan
Od: koneld
|
Pridané:
26.5.2017 9:42
Keby spadali pod Slovakov, tak by tunel siahal az do Australie.
|
|
Ide o biznis!
Od: Fanatixx
|
Pridané:
26.5.2017 8:11
Neviem čo je protizákonné na výmene metalického kábla za optický na už existujúcich stĺpoch? Jedine biznis! Jednak optika menej "zasiera" okolie elektromagnetickým vyžarovaním ako metalika a viditeľne na stĺpe nie je rozdiel! Zároveň je to riešenie pre malé obce ako sme my, kde sa nijak neviem dostať k rýchlemu internetu, pretože kapacita DSL na súčasnej metalike nepostačuje a výmenou kábla by sa to všetko vyriešilo relatívne lacno. Jedine kto by utrpel by bol miestny poskytovateľ "superkvalitného" WiFi internetu za nekresťanské peniaze, možno aj zastúpeného v tej pochybnej organizácii.
|
|
Re: Ide o biznis!
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
26.5.2017 8:34
'Jednak optika menej "zasiera" okolie elektromagnetickým vyžarovaním ako metalika'
Blbost,
je jasne ze nejake elektromagneticke pole v okoli tych kablov je, ale je zanedbatelne male nato aby to sposobovalo interferencie v okoli.
Metalicke vedenie sa nahradza optickym z jednoducheho dovodu - nema elektricky odbor a je immunne voci elektromagnetickej interferencii z blizkych silovych vedeni.
|
|
Re: Ide o biznis!
Od: dvik
|
Pridané:
26.5.2017 8:45
je pravda že vyžarovanie metaliky je minimálne a zanedbateľné možno myslel tým že staré metalické káble sú dimenzovane a navrhnuté na analógový prenos hlasu a nie dáta a kde aj ide kábel napr 50žilovy telefónny presluchy a rušenie jednotlivých žil sú také veľké že prenos dát na väčšiu vzdialenosť je proste nemožný a mna trapi skôr živelné rozširovanie lokálnych wifi poskytovateľov internetu na každej dedine ich je niekoľko kde je toľko elektromagnetického smogu že až
|
|
Re: Ide o biznis!
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
26.5.2017 9:42
Co je na tom zivelne? Ak nechcu ludia byt odkazani na DSL na starych kabloch, tak dobre spravene wifi je dobre riesenie. A trapit sa "smogom" zo sektorovych anten umiestnenych fixne vonku je dost smiesne, pokial ma kazdy bezny obyvatel wifi router v izbe, kde sa zdrziava a priklada si mobil rovno k hlave. Je to usmevne porovnanie.
|
|
Re: Ide o biznis!
Od: Fredo
|
Pridané:
26.5.2017 9:47
wifi - dobre riesenie?
Pri wifi a sektorovych antenach je presne urceny pocet relacii. Cize presne cislo, kolko ludi mozes pripojit. Ked dosiahnes limit, co urobis? natiahnes novu antenu? (rusenie) Pouzijes inu technologiu? (licencne poplatky)
Rychlost pripojenia nie je jediny parameter.
|
|
Re: Ide o biznis!
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
26.5.2017 9:54
"Presne urceny pocet relacii" mozes mat tak akurat na tplinku za 15€. Dalsia vec je, ze priemernej slovenskej dedine je tolko domov, ze pri spravnom rozlozeni je castokrat do 20uzivatelov na AP, nezriedka do 10. V com je potom problem? LTE bazova stanica obsluhuje castokrat cele mesto aj s prilahlymi dedinami a nikto to neriesi.
|
|
Re: Ide o biznis!
Od: Fredo
|
Pridané:
26.5.2017 9:59
ale LTE nie je WiFi. Vysiela uplne v inom pasme a inym sposobom. Tu sa bavime o sakaloch, co ti nastrelia pripojenie v pasme 2,4/5,4GHz. Relacie som myslel ako kanaly, cez ktore mozes vysielat, a ktore su fyzikalne limitovane. a je jedno ci pouzijes motorolu canopy alebo nanostation.
|
|
Re: Ide o biznis!
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
26.5.2017 10:05
A co ak si vystaci s dostupnym pasmom? Aj potom je to zle? Ak si nevystaci, potom to bude chodit zle a zakaznici prejdu na DSL. V com je problem? Ze existuje konkurencia? Manazeri nadnarodnych operatovov prichadzajuci zo zapadnej Europy sa musia cudovat, ako to "rakovina" konkurencie je tu pre velke firmy, ktore si nemozu vystrelit na peknych 50€/mesiac.
|
|
Re: Ide o biznis!
Od: Fredo
|
Pridané:
26.5.2017 10:15
Nechce sa mi googlit presne cisla, ale su volne dohladatelne, takze len napisem co je na tom zle.
Telekomunikacny zakon definuje maximalny vyzarovaci vykon, ktory mozes pouzit vo "volnej zone" 2,4/5,4GHz
Aby wifinkar nasvietil dostatocny pocet domov stylu bod-multibod, presiahne tento vyzarovaci vykon mnohonasobne. Cize zarusi cele pasmo, vratane domovych routerov.
Problem je, ze ho nema kto skontrolovat a pokutovat, pretoze UREK na to fyzicky nema ani zariadenie ani pravomoc.
|
|
Re: Ide o biznis!
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
26.5.2017 10:25
Jasne, ze urad na to pravomoc ma. 5GHz pre vonkajsie pouzitie ma EIRP 30dBm, co je celkom postacujuce. Samozrejme, su nejake prasata, ako napriklad antik, ktory si pride a nastavi vykon na max co to da, ved srat ostatnych.
|
|
Re: Ide o biznis!
Od: kakaoveradovanky
|
Pridané:
26.5.2017 13:13
tak antik je ine kafe :D zo zaciatku ked este bol wifi velky bum tak nicili prijimace nasmerovanim magnetronu z mikrovlnky na antenu :D
|
|
Re: Ide o biznis!
Od: 33jkl33
|
Pridané:
26.5.2017 10:53
Použiješ inú polarizáciu. Buď horizontálnu, vertikálnu, pravotočivú alebo ľavotočivú. :)
|
|
optické kable na stromy !
Od: Pokrok
|
Pridané:
26.5.2017 8:14
https://blog.sme.sk/blog/322/100411/droty.jpg
|
|
Re: optické kable na stromy !
Od: Okoloiduci
|
Pridané:
26.5.2017 8:16
Ano, nieco take som mal na mysli pri slove Banglades.
|
|
Re: optické kable na stromy !
Od: dvik001
|
Pridané:
26.5.2017 8:32
si myslíš že nepovolením optiky na stlpy už jestvujúce Bangladéš zmizne pravé naopak lebo metaliku môžu pridávať bez kontroly koľko chcú a optika nahradí kapacitne veľke množstvo káblov a tam kde šlo 20káblov metaliky môže isť jeden optický kábel a sieť bude onoho priepustnejšia služby sa budú môcť poskytovať na väčšiu vziadelonosť od ústredne
čiže povolením optiky po jestvujúcich stlpoch sa môže paradoxne Bangladéš upratať ale to je pre teba asi moc zložitá úvaha
|
|
Re: optické kable na stromy !
Od: Ondro7777
|
Pridané:
26.5.2017 8:58
Nemas pravdu. Ku kazdemu domu musia natiahnut novy kabel z uzla. Konkretne nasa ulica je dlha cca 200 metrov a je na nej 8 domov takze osem kablov, samozrejme roznej dlzky. A kokretne tento operator, ma taku formu viazanosti, ze si zaplatis 24 mesiacov vopred. Sila
|
|
Re: optické kable na stromy !
Od: dvik001
|
Pridané:
26.5.2017 9:33
ako mám chápať spojenie" zaplatíš 24 mesiacov vopred " vysvetli telekom sa neplatí vopred kedže článok je o telekome
jedine že pod slovom tento myslíš iného ako Telekom
a telekom má inú topológiu zapájania optiky do rodinných domov ako ťahať každému zvlášť kábel
|
|
Re: optické kable na stromy !
Od reg.: lenkaben88
|
Pridané:
26.5.2017 12:54
na druhu stranu, ak pod tym zaparkujes, nemusis sa viac obavat, ze pride krupobitie a znici ti lak.
|
|
ach jo
Od: dvik001
|
Pridané:
26.5.2017 8:26
na všetko sa treba pozrieť realisticky slovak telekom má v každej dedine svoju vlastnú niekde už starú metalickú sieť po stlpoch
vyhláška hovorí že ju možno modernizovať len metalikou nie optikou mne zdravý rozum hovorí nech povolia výmenu za optiku a metaliku preč lebo ak nie tie staré telefónne káble tam budú ešte 100rokov samozrejme budovanie nových rozvodu len v zemi o optike na Slovensku sa už roky len kecá pri cenách aké sú pre koncového užívateľa ju nikto zakopávať nebude každý dom je len jedna prípojka lebo jednak uloženie do zeme cca 5 drahšie a plus vybavenie všetkých povolení stojí tiež veľké náklady lebo na slovenskú sú pozemky strašne rozdrobené a stačí jeden majiteľ jarku vedľa cesty ktorý sa zatne a je jedno že ďalších 100 vlastníkov súhlasilo alebo stačí jeden nevysporiadaný pozemok a vysporiadať ho pri trvá roky a celý projekt je nerealizovateľný teda preto optika bude len v mestách a veľkých obytných domoch a kto očakávať masívne budovanie optiky je úplne ale úplne nereálne
|
|
Re: ach jo
Od: boris11
|
Pridané:
26.5.2017 11:06
ako to, ze v casoch ked sa telefonna pripojka pouzivala len na telefonovanie a to dost obmedzene, kedze ludia neboli zvyknuty si vyvolavat tak ako dnes sa oplatilo zakopavat kable do zeme?
dnes mas na jednej pripojke telefon, net, televiziu, cize z jednej domacnosti mas vacsi prijem a vraj sa to neoplati :)
v susednej dedine pri rekonstrukcii siete v 90tych rokoch zakopali komplet kable do zeme az ku kazdemu domu a kolko asi tak ludia pretelefonovali? nic ine vtedy telekom neponukal :) :)
unas zakopali kable len po stlpy ktore su kazdych 40-60 metrov a odtial do domov uz idu kable a robilo sa to v tom istom case :)
dnes ked dotiahnu optiku tak pomaly kazdy si zoberie od nich net aj tv a niektori este aj stale pevnu linku a prijem od domacnosti budu mat daleko daleko vacsi ako bol v 90rokoch len cisto z telefonovania a vraj sa to neoplati zakopavat? :):)
|
|
Re: ach jo
Od: dvik001
|
Pridané:
26.5.2017 11:25
zle píšeš telekomunikačné služby a aj internet majú za sebou celkom slušný pokles ceny len tak pre srandu som si našiel staré faktúry staré cca 15 rokov mal som len pevnú linku manželkini rodičia a brat rodina je od nás cca 200km vtedy som platil mesto + medzimesto + dialup cca 350sk až 400sk faktúry len telefonovanie a biedny internet to je 350sk 11,61€ čo ale klamliví výpočet lebo keď zarátam infláciu tak a čo som mohol 1992 kúpiť za 350sk tak je to cca dnešných 38€ a dnes platím 30€ internet tv a pevnú linku a neporovnateľne kvalitnejšie služby a ako som písal problémom sú náklady a stavebné povolenia keď si zoberieš že ulica cca 50 domov a nie všetci sa pripoja starši ludia a iné vieš koľko stají projektová príprava +inžiering všetky súhlasí + súhlas majiteľov pozemkov aj niekoľko rokov lebo ideálny prípad je keď pozemky vlastní obec ale stačí v trase jeden cudzí a je vymaľovane
|
|
Re: ach jo
Od: boris11
|
Pridané:
26.5.2017 14:14
ano vsetko stoji peniaze, lenze asi si to nepochopil co som pisal
u nas sa telefony tahali hybridne(zemou ku stlpom a od stlpa ku domom uz vzduchom) a v tom istom case sa v susednej dedine ktora je +- taka ako moja tahali telefony komplet az ku domom zemou
cize nieje to len o peniazoch, ale aj o tom co ktora obec/mesto tym firmam dovoli
ver tomu, ze pre tie firmy je rentabilne natiahnut optiku aj v dedinach a to aj cisto pod zemou, len sa im do toho nechce ist tak vo velkom lebo akcionari potrebuju dnes peniaze a nie, ze par rokov by boli bez penazi, lebo ich daju do vybudovania infrastruktury a az potom budu zarabat
nie treba peniaze hned :)
manazeri su plateni za dnesne zisky nie tie co budu o niekolko rokov :)
ak sa im oplati natiahnut optiku v jednej dedine, tak sa im to rovnako oplati natiahnut vo vsetkych co maju +- rovnake parametre ako ta vyvolena dedina :) len niet penazi, kedze treba financovat zadlzeny deutsche telecom cez vyhodne uvery od slovak telekomu :) :)
|
|
Re: ach jo
Od: dvik001
|
Pridané:
26.5.2017 15:52
na Slovensku nie je len Telekom a do budovania optiky sa nehrnie nikto ani lokálny ani veľký Slovenský hráči čiže a je ich aspoň 5 taký ziskový ten biznis asi nebude respektíve by mala vláda podumať nejako optiku podporiť daňové úľavy dotácie špeciálna legislatíva keď nebude tak časovo a finančne náročné získať všetky povolenia ciest je veľa ale nikomu sa to nechce riešiť
|
|
Re: ach jo
Od: ajtacka
|
Pridané:
26.5.2017 16:38
Co tak to riesit tak, ze sa najme clovek, co sa vyzna v planoch sieti, najme sa par ludi, co sa im bude chciet robit a nie opierat sa o lopatu a ktori nebudu nasilu kopat, ked tam nieco bude. Este k tomu aj nejake standardizovane ohybne rurky a moznost aj podkopat cestu.
A nech makaju cely rok.
|
|
Re: ach jo
Od: ajtacka
|
Pridané:
26.5.2017 16:41
U uradnikov by to musel prikazat starosta prikazom, ze ako to polozia, tak sa to aj nakresli. Ale asi som naivna, ked by im pomahali aj domaci.
|
|
Re: ach jo
Od: ajtacka
|
Pridané:
26.5.2017 16:54
A vykazat to ako investiciu vo verejnom zaujme s vecnym bremenom a nech sa to sudne vykaze ako hromadna zaloba a nie po jednom.
|
|
Re: ach jo
Od: boris11
|
Pridané:
26.5.2017 20:57
nemozes porovnavat maleho lokala s velkym operatorom
mali nemaju prachy na tak velke investicie
ja netvrdim, ze je to velky biznis aj do dedin, lebo je to dlhodoba navratnost, ale ak sa im oplati potiahnut v jednej dedine tak sa im musi oplatit aj v inek ktora je +- porovnatelna
snad si nemyslis, ze do tych dedin do ktorych to tahaju, to tahaju pre ich pekne oci :)
samozrejme maju spocitane, ze sa im to vrati
to, ze s tym buduvanim optiky nieje nieco(ale v ziskovosti to nebude :) ) v poriadku svedci aj to, ze aj vo velkych mestach su sidliska ktore niesu napojene na optiku a snad nikto nebude tvrdit, ze sa im neoplati tahat optiku po sidliskach :)
|
|
LC345
Od: tra lali
|
Pridané:
26.5.2017 8:28
V Lučenci už druhý mesiac ťahajú optiku krížom krážom celým mestom - po stĺpoch. A nevyzerá to tak, že by to bol problém.
|
|
zdrazenie pride
Od: lolovia
|
Pridané:
26.5.2017 8:32
staci ze skoncia viaceri lokalny poskytovatelia a pride zdrazenie netu lebo budu len ruzovy a pomarancovi tak isto to bolo aj s volanim na mobiloch duopol a ceny dohodnute ludia sa maju naco tesit internet zacal byt pekny biznis a najlepsie na tom ze vsetky € pojdu do nemecka slovaci sa vysachuju vo vsetkom a budeme posielat vsetky zisky do inych krajin.
|
|
Re: zdrazenie pride
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
26.5.2017 9:35
To ale Slovakom teraz nedochadza. Uvedomia si to az ked zaskripu zubkami a budu platit nemecke ceny pri slovenskych platoch. Zisk dcer Deutsche telekom predsa musi konstantne rast, aby sa manazeri mali s cim pochvalit pre akcionarmi.
|
|
Re: zdrazenie pride
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
28.5.2017 1:52
Tych velkych sieti je tu ovela viac ako len T-Com a Orange.
|
|
optika vzduchom - nič nové :D
Od: milovník lokálnych ISP
|
Pridané:
26.5.2017 9:13
Mali to robit ako náš lokálny ISP, predava optiku na webe a keď si ju objednate tak sa šúpe na strechu s rebríkom a na otázku čo stvára, že ide montovať wifi anténu :D
|
|
WiFi 5GHz
Od: qwerty12345
|
Pridané:
26.5.2017 9:28
A nepozrie sa DSL na zakonnost prevadzky aj lokalnych WiFi providerov?
Telekomunikacny zakon stanovuje, ze v 5GHz spektre nesmu byt kanaly pod 100 vyuzite na vonkajsie pouzite. A nepouzivaju aj tieto frekvencie lokalni WiFi provideri vonku na pripojenie zakaznikov? A rusia nam pasmo co ma byt pre doma? Co s tym robi TU?
Mozte si skusit scan napr. v takej Zahorskej Bystrici kolko ich tam najdete.
|
|
Re: WiFi 5GHz
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
26.5.2017 9:31
ako to rusi tvoje wifi v byte, ktore ma v ramci bytu omnoho silnejsi signal ako to, co prenikne cez okno?
|
|
Re: WiFi 5GHz
Od: Fredo
|
Pridané:
26.5.2017 9:39
Interferencia kamo, fyzika zakladna skola.
|
|
Re: WiFi 5GHz
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
26.5.2017 9:32
Dalsia vec, ak byvas v bytovke, tak tvoje 4 5ghz kanaly rusia predovsetkym vsetci ostatni susedia, ktori maju 5ghz router. Volne pasmo...
|
|
Re: WiFi 5GHz
Od: dvik001
|
Pridané:
26.5.2017 9:37
takže jedno porušenie je OK keď lokálny porušujú zákon a zasierajú eter smogom
|
|
Re: WiFi 5GHz
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
26.5.2017 9:55
Nieje to okej, bez tych par kanalov sa da zaobist, ale argument, ze rusia tvoje domace wifi je cisty drist.
|
|
Re: WiFi 5GHz
Od: qwerty12345
|
Pridané:
26.5.2017 10:06
nie je drist, vyhodis peniaze za najnovsi AC router ktory pouziva 80Mhz siroke pasmo, ale pojde ti to mozno 10-15MB/s, lebo nenajdes dostatocne volne pasmo, vysielaju vsade. A kedze tam maju pripojenych viacero ludi, tak vysielaju prakticky stale. A mna susedia nerusia, som v dome, presah z wifi v susednych domoch je skoro nulovy. okrem mojich sieti a sieti tych isp nic nenaskenujem.
a aj keby nie - naco mame telekomunikacne zakony?
|
|
Re: WiFi 5GHz
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
26.5.2017 10:08
Mame telekomunikacny urad, stazuj sa..
|
|
Re: WiFi 5GHz
Od: qwerty12345
|
Pridané:
26.5.2017 10:50
budes sa divit, ale stazoval som sa na TU. oficialne. dostal som len odpoved ze to presetruju. a nic sa tu nezmenilo.
|
|
WISPER MAXNETWORK OBECNE SIETE vzduchom
Od: joejoesss
|
Pridané:
26.5.2017 9:29
WISPER MAXNETWORK OBECNE SIETE
majú poťahané siete vzduchom a to po elektrických stlpoch, stlpoch na rozhlas v obciach Veľké Uľany , Golianovo, Jelka, Strekov, v okolí Nitry , v okolí Vráble , v okolí Komárna
a ALPI nemá pre umistenenie svojich vysielacov na wifi a dalsie zariadenia STATICKE posudky !!!!!
tak aby sa im to nevrátilo ako bunerang
|
|
Re: WISPER MAXNETWORK OBECNE SIETE vzduchom
Od: antitelekom
|
Pridané:
26.5.2017 9:34
To nevadi, je to lokalny provider a tych treba podporovat, maju dobre ceny, super sluzby, starostlivost o klienta perfektna na rozdiel od tunelkomu, ktory ma uzernicke ceny, sluzby stoja za prd, a starostlivost o klienta na bode mrazu, a zisky idu k merkelovcom, pricom u lokalnych aspon podporis vlastneho.
|
|
Re: WISPER MAXNETWORK OBECNE SIETE vzduchom
Od: dviki001
|
Pridané:
26.5.2017 9:44
moja skúsenoť je opačná mám telekom internet už od doby flarionu nasledne ADSL a teraz VDSL za 13 rokov pripojenia
som mal 2 väčšie výpadky internetu raz sused pri pripájaní ma kanalizáciu pretal kábel a raz keď mal telekom problém z DNS serverrmi mám vdsl 80/8 a reálne idem 70/8,3 cena
spolu z TV mágio neobmedzená pevná linka všade a internet platím 30€ ja som spokojný
čo sa týka lokálnych wifi mala ho setra o ulicu ďalej samí problém výpadky ,prideľovanie ip adries nefungovanie p2p
|
|
Re: WISPER MAXNETWORK OBECNE SIETE vzduchom
Od: antitelekom
|
Pridané:
26.5.2017 9:53
Ja som mal po vsetkych strankach s telekomom zle skusenosti, od dodania sluzieb, po cenu, komunikaciu s klientom a hlavne pristup akym pristupovali, od zavadzania, po aroganstnost, a aj po zruseni zmluvy si nadalej uctovali a posielali faktury za sluzby, ktore ani nedodali, a potom to xceli vymahat. Dotahoval som sa s nimi vyse pol roka, no potom som im pohrozil policiou, sudom, radou pre retransmisiu a vysielanie a ze pri vsetkom budu media, tak sa zrazu stiahli, a vsetko sa dalo zrazu vyriesit, a ked som vyse pol roka sa s nimi dohadoval, tak si vymysleli 100 dovodov, co sa ako a preco neda a ze vsetko mam zaplatit. A to co uz som mal od nich inet, pevnu linku, ci magio televiziu alebo mobil. A bol som u nich pevnolinkovym klientom vyse 20 rokov.
|
|
Re: WISPER MAXNETWORK OBECNE SIETE vzduchom
Od: Fredo
|
Pridané:
26.5.2017 9:55
:D jasnacka, lokalny sakal s s nasvietenou wifinkou na celu kotlinu, so zaplatenym pristupom do sixu 500Mb/s komplet pre vsetkych.
A co, sak v cenniku napise ze pripojenie 150Mb/s a uzivatelovi svieti dolu pri ikonke siete ze pripojenie rychlostou 100Mb/s, tak to musi byt pravda ze je to take rychle.
Este sa k tomu prida TV cez cardshare, a je to vybavene. Co na tom, ze je to nelegalne, hlavne ze je to lacne.
|
|
Re: WISPER MAXNETWORK OBECNE SIETE vzduchom
Od: trollik
|
Pridané:
26.5.2017 11:11
nerozumies rozdielu medzi rychlostou interntu a rychlostou sietovej karty, tak sa nezapajaj
|
|
Re: WISPER MAXNETWORK OBECNE SIETE vzduchom
Od: Fredo
|
Pridané:
26.5.2017 11:25
Skor ty nerozumies sarkazmu.
|
|
Vyhlaska
Od: Fredo
|
Pridané:
26.5.2017 9:34
Ta vyhlaska sa schvalila po tom, ako rad radom operatori tahali kable krizom jeden cez druhy, zo stlpu na panelak, z panelaku na panelak, proste ako to slo. Bez suhlasov alebo planovania.
Tu sa bavime o tom, ze telekom ma vlastne stlpy, na ktorych visi metalicky kabel, a on k tomu prida opticky. Pred 20timi rokmi som si takyto stlp musel sam zakopat na pozemku, aby mi natiahli pevnu linku a internet. Skor treba vyhlasku aktualizovat, aby kazdy operator musel spristupnit infrastrukturu inemu poskytovatelovi, a tak nebolo nutne kopat alebo tahat tri kable vedla seba.
|
|
Re: Vyhlaska
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
26.5.2017 10:02
Vyhlaska s tym nema nic spolocne, na to je zakon a je tam take nieco. Co z toho, ked cenove poziadavky tcomu su dost podobne ako pri prenajme DSL. Myslis, ze preco ma Orange na DSL aj optike cez telekom FUP 300GB? Aby neprerobili aj gate. (EthernetGate) :-)
|
|
Oddeliť sieť od dát
Od reg.: JozefSK
|
Pridané:
26.5.2017 9:45
Oddeliť techniku od služieb, ako pri elektrine. Rovnako aj mobilné siete, operátori nech poskytujú obsah
|
|
Ako v bangkoku
Od: Ktooosooom
|
Pridané:
26.5.2017 9:47
Aby to tu vyzeralo ako krizom krazom v bangkoku, treba este veeelmi vela kablov natahat
|
|
lokálny
Od: dvik001
|
Pridané:
26.5.2017 10:14
Navrhujem dsl rovnaký meter kto vie o porušovaní telekomunkačného stavebného zákona vyhlášok a iných predpisov lokálnymi to je napr káble cez komunikáciu bez súhlasu jej spravcu stožiar wifi bez stavebného povolenia nepovolené pásmo a iné nech to sem píše konkretne firma porušenie a dsl to zozbiera napíše investigatívny článok ako idú lokálny príkladom dodržiavaním legislatívy a následne pripraví podanie na telekomunikačný úrad
|
|
Re: lokálny
Od: hiro3
|
Pridané:
26.5.2017 10:44
Tá optika na rozdiel od wi-fi žiaričov a mobilných vysielačov nie je priame ohrozenie zdravia ľudí. Ale čo BTSka na streche 3,5 metra od bytov, wi-fi v autobusoch a ľudia s mobilmy pri hlave... Ak veľmi bdele pozorujete človeka, rozprávate sa s ním a on spraví hovor z mobilu-už tempo jeho reči je potom úplne iné-najmä preto sa ľudia ponáhľajú a nervujú a konajú impulzívne! Mobilné zariadenia až neuveriteľne silno ovplyňujú myslenie ľudí! Vypnúť wi-fi, poťahať káble a hlavne mobil držať ďalej od hlavy, zvyknúť si používať reproduktor. Ešte je aj možnosť žiť bez wi-fi, navigácie a bez mobilu.
|
|
Re: lokálny
Od: 33jkl33
|
Pridané:
26.5.2017 11:14
Antény na BTSke viac žiaria na susedný panelák ako pod seba. To by malo byť jasné aj tebe.
|
|
Re: lokálny
Od: hiro3
|
Pridané:
26.5.2017 18:17
Kamarát na samom vrchu v takom paneláku býva. Je tam tých antén zopár. Je úplne hotový, on ani nevedel, že tam má tieto žiariče. Páli ho celé telo, má obrovské problémy so spánkom, je dezorientovaný. Potom ľudí pália zlaté retiazky, hodinky. V určitých dňoch citliví ľudia cítia tieto stanice na vzdialenosť 50 metrov! (Je to v dňoch masového rozprašovania tzv. inteligentného prachu z lietadiel vo forme polymérových vláken. Aby sa vám to nezdalo divné, dokonca sú aj tak citliví ľudia, ktorí rozoznajú v obchode ožiarenú potravinu tým červeným skenerom) Norma na BTS má byť minimálne 35-50 metrov, nie 3,5m! Ináč BTSku vlastne každý môže mať v obývačke! Telekom vieme čo sú zač, ale vďaka Pánu Bohu za každý centimeter optiky!
|
|
Re: lokálny
Od reg.: Bytrit
|
Pridané:
27.5.2017 8:55
"Aby sa vám to nezdalo divné, dokonca sú aj tak citliví ľudia, ktorí rozoznajú v obchode ožiarenú potravinu tým červeným skenerom)"
V poslednej dobe sa to tu len hemží inteligenciou..
|
|
Re: lokálny
Od: hiro3
|
Pridané:
27.5.2017 11:55
S tým červeným skenerom v obchodoch to myslím tak, že človek nemusí byť vystavený žiareniu priamo. Tá energia, resp. frekvencia sa ukladá aj do molekúl potravín. Citlivých ľudí pália až bolia kĺby na ruke, keď chytia do ruky čerstvo oskenovaný výrobok. Učinky na myseľ človeka sú podobné ako po telefonáte z mobilu-uponáhľanosť a ďalšie, je to určitý typ programu. V prípade oskenovanej potraviny, ktorá obsahuje vodu býva aj chuť a vôňa na cca 3 dni dosť iná! Citom ľudia vedia rozoznať aj GMO potravinu od prirodzenej. Je to schopnosť prijať určitý typ informácie a dokáže to dnes každý, kto je na to pripravený. A tie 3 dlhé dvojpaličky na čiarovom kóde sú tri šestky: https://goo.gl/lpPlpT To je predpovedané a už to máme tu, biblický verš "ZJAVENIE 13:18"
|
|
Re: lokálny
Od: dvik001
|
Pridané:
27.5.2017 15:23
ach jo to zdravý rozum už načisto papa skener na potraviny ma vlnovú dlžku svetla 650 alebo 655 nm je to červené svetlo vo viditeľnom spektre jeho energia je tak malá že každá potravina ktorá príde na denné svetlo alebo priame slnko tak ta energia za 1 sekundu slnečného svetla ktoré obsahuje aj uvedenú frenkvenciu mnohonásobne väčšia inak viditeľné svetlo ma vlnovú dlžku od cca 640nm červena až po 395nm fialová
hiro3 neviem či si to myslel vážne ale trochu rozumu a kritického myslenia nieje nikdy na škodu
|
|
Re: lokálny
Od: hiro3
|
Pridané:
27.5.2017 19:00
Niektoré predavačky hovoria, že keď skener na nich žiari, býva im z toho zle. Niektorých ľudí bolia kĺby na rukách po chytení čerstvo ožiarenej potraviny, cítia nejaké pálenie akoby zvnútra von (pôsobí ako mikrovlnka, niekedy ľudí takto zvláštne bolia kĺby na rukách keď držia mobil s vysielajúcou wi-fi) To viem úplne určite od ľudí, ktorí sú schopní tieto veci vycítiť. Čítal som, že po ožiarení skenerom obchode dochádza až k molekulárnym zmenám napr. niektorých kyselín. Dnes sú tie potraviny ožarované aj v skladoch, tá frekvencia preniká cez obal priamo do tekutiny (aj do papiera, do každého výrobku). Vlnová dĺžka môže byť kľudne šesťstošesťdesiatšešť nanometrov, keď si tak očividne dali aj na čiarové kódy 666. V podstate určitú frekvenciu vpaľujú do tých potravín. Ešte aj to pípnutie po ožiarení sa mi zdá v niektorých obchodoch na 666Hz. Ukážka frekvencie 666Hz: https://goo.gl/tn1LoL
|
|
Re: lokálny
Od: dvik001
|
Pridané:
28.5.2017 7:48
hiro3 toto však nemôžeš myslieť vážne také hlúposti nemôže nikto brať predsa vážne
vieš je rozdiel medzi frekvencia a vlnovou dlžkou a to poriadny
|
|
Re: lokálny
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
28.5.2017 0:36
Az take jasne to nie je, radiove ziarenie BTS je kruhoveho/guloveho tvaru(ide do vsetkych stran).
K zbytku siete su BTSky spajane riadne kablami nie ako bezdrotove prepoje zlozene z AP na oboch stranach.
|
|
Re: lokálny
Od: boris11
|
Pridané:
28.5.2017 11:45
ziarenie z BTS urcite nieje kruhoveho/guloveho tvaru
su tam sektorove anteny
|
|
Re: lokálny
Od: Sudruh telekomunista
|
Pridané:
26.5.2017 23:07
Myslim ze nejaky stoziarik v hornej dolnej na luke je mensie zlo ako milionova zlodejina telekomu zvana Infovek. A ked uz chces zoznam nacierno natahanych kablov cez cestu a inde krizomkrazom, tak mozem zacat spisovat maslo telekomu. Je toho mrte, lokalni sa nechytaju. Preto ani nema zmysel to nahlasovat, lrbo je toho plna rit.
|
|
WIFI lokálny
Od: joejoess
|
Pridané:
26.5.2017 10:47
WIFI lokálny
tak čo ALPI .. chránite si len svoje predražené služby na wifi a slabučkú podporu ..
máte všetky územné rozhodnutia pre svoje siete .. upracte si vlastný dvor.
a kolko provider dodržalo stavebný zákon : po rýchlej informácii z Ministerstva dopravy a stavebnej správy je potrebné statický posudok, pre tieto zariadenia umiestňované na strechách a stožiaroch ...nestači povolenie správcu
už ste pripravený demontovať všetko ..všetky vaše čierne stavby?
a občan bez internetu je v tomto boji posledný koho to zaujíma
|
|
Re: WIFI lokálny
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
26.5.2017 20:12
S tou "slabuckou podporou" si sa prezradil..
Lokalnemu providerovi moze clovek vynadat priamo do oci, vzdy vie, kde ho najde. Skus vynadat Telekomu, alebo nieco vymoct. Mas tak akurat naraznikovu zonu anonymnych briganikov na linke, ktori odverklikuju naucene a mozu ta zvysoka..
|
|
ANTIK
Od: joejoesss
|
Pridané:
26.5.2017 11:14
ANTIK
milá dsl a alpi
posviette si na ANTIK
milá dsl a alpi
posviette si na Maxnetwork ...ako vyhravajp tendre na kamerovy system ...v rámci dotacie buduju v totálnych dierach 1000 percent predrazene kamerove systemy . vid obec Dr+na na Gemeri ..a pritom im sekunduje Janus team
maju optiko po energetickej sieti }}co ochranne pasma '''' chodte do Jelky
|
|
VSD distribucna vo vzduchu
Od: joeedd
|
Pridané:
26.5.2017 11:15
VSD distribucna potahala sama po stlpoch na vychode
a nerespoktovala vlastne zakony
|
|
Maličkí...
Od: SeppWinkler
|
Pridané:
26.5.2017 13:09
Chudáci maličkí operátori... Je treba ich chrániť zákonom, veď robia niečo, na čo nemajú a to je predsa záslužné...
|
|
Re: Maličkí...
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
26.5.2017 20:15
Bez malickych operatorov by si mal v lepsom priapde DSL alebo offline. A aj to DSL by bolo za ludove ceny 30+ €. Vyvrat mi to.
|
|
Re: Maličkí...
Od: ffdf
|
Pridané:
26.5.2017 21:15
kam?...na nohy alebo rovno na teba??
|
|
Optika musi byt
Od: Medzikus
|
Pridané:
27.5.2017 10:04
Je to sluzba obyvatelstvu. Ak existuju stlpy, preco ich nevyuzit. Inak sa nijako nukdy nepohneme. Nikto nepovedal ze tie kable tam budu do nekonecna. Ak bude prilezitostna rozkopavka, potom mozu ist dnu. Ja suhlasim nech sa to buduje aj ked nebude zakonne. Pre domom mi ide asi 200 kablov, od rozhlasu, cez NN, DSL uz jedna optika ma nevivedie z mieri. Doprdele so vsetkymi hejtermi sponzorovanimi Antikom, orangeom a inymi neschopnymi operatormi vybudovat optiku inde ako len na sidlisku...
|
|
Podporujem ALPI!
Od: hyncodlajf
|
Pridané:
27.5.2017 19:00
Plne podporujem ALPI v boji proti vidieckej optike, pevne verim ze sa prida na stranu ALPI i cirkev.
Zavedenie optiky do malych obci znici dnesny charakter obci, nielen z estetickeho hladiska ale hlavne z moralneho hladiska. Treba ochranit slovesnky vidiek pred touto telekomackou skazou.
|
|
......
Od: Gemb
|
Pridané:
27.5.2017 22:52
Chcel by som vidiet kde tam realne tahaju optiku po stlpoch ? Prave opacne, SUPTEL im tlacil vlakno do prichystanej HDPE ktora tam bola uz roky, na stlpoch som nikde nic nevidel. Tak isto ziadne FTTH nerobia. Vo Zvoncine a Bohdanovciach si robili pripravu na predsunuty dslam, nic viac.Ak by aj nieco tahali po stlpoch nejak moc to nevadi. Obce si bezne nechavaju natiahnut opticke dropy po stploch len kvoli kameram tak co....
|
|
Re: ......
Od: 654646
|
Pridané:
28.5.2017 9:38
Podla mna to je blbost, ziadna optika, asi len v obciach kde je vyssi zaujem o vdsl a magio dokryvaju par ulic dodatocnym mini dslamom a donho musi ist samozrejme opticky kabel.
Mne ide na dedine po za dom opticky kabel telekomu, ked som sa pytal v telekome ci ma nenapoja na optiku povedali mi ci mi "*ebe".
|
|
Qwert
Od: Boh1
|
Pridané:
28.5.2017 8:53
A opäť bude Tukabel
|