neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Experti našli kód manipulujúci emisie Volkswagenu. Maskoval sa ako kontrola hluku

Značky: kauza Volkswagenprogramovaniedoprava

DSL.sk, 23.5.2017


Tím expertov z Kalifornskej univerzity v San Diegu a nemeckej Ruhr univerzity detailne analyzoval a aktuálne vo vedeckom článku popísal správanie kódu z firmvéru riadiacich jednotiek v dieselových vozidlách Volkswagenu, ktorý bol použitý na manipulovanie emisií.

V známej kauze bol Volkswagen v roku 2015 obvinený z manipulovania emisií NOx v jeho dieselových vozidlách, keď pri testovaní vďaka detekovaniu testov jeho vozidlá dodržiavali limity na emisie ale pri bežnej jazde ich výrazne prekračovali.

Volkswagen sa následne k manipulácii priznal, poskytoval rozličné kompenzácie a vyrovnania a doteraz vyšetrovanie všetkých aspektov tejto kauzy nebolo ukončené.

Čo sa týka presného spôsobu ako Volkswagen testovanie detekoval, s prvými zisteniami prišiel už niekoľko mesiacov po prepuknutí kauzy v decembri 2015 bezpečnostný expert Felix Domke. O jeho zisteniach sme detailne v tom čase informovali v tomto článku.

Domke preveroval firmvér jedného vozidla Volkswagen Sharan z roku 2013 s dvojlitrovým motorom EA189 a zistil, že firmvér v riadiacej jednotke ECU detekuje testovanie analýzou krivky prejdenej vzdialenosti v závislosti na čase od naštartovania motora. Oficiálne testy emisií majú totiž presne zadefinované profily jazdy s definovanou rýchlosťou v každom čase a teda jasne definované takého krivky prejdenej vzdialenosti podľa času.


Profil jazdy pri NECD teste emisií, kliknite pre zväčšenie (graf: Kolke, ADAC / Felix Domke)


Krivky limitov profilov jazdy zadefinované vo firmvéri zistené v 2015 Domkem (šedá a ostatné farby okrem bielej) a profil jazdy pri teste NECD (biela), kliknite pre zväčšenie (graf: Felix Domke)



Firmvér tak s istou toleranciou zisťoval, či sa aktuálna krivka nepodobá na niektorú z pomerne úzko definovaných kriviek jednotlivých oficiálnych testovaní emisií. Či vozidlo bolo testované následne ovplyvňovalo režim systému eliminovania NOx.

Tím expertov, v ktorom bol aj Domke, teraz rozšíril jeho zistenia, firmvéry analyzoval detailnejšie, vyvinul si nástroje na automatické hľadanie tohto mechanizmu vo firmvéroch, zháňal všetky dostupné firmvéry Volkswagenu a spolu ich analyzoval približne 900.

Kód pre potenciálne manipulovanie emisií našiel vo viac ako 400 firmvéroch, v ako prvom vo firmvéri z januára 2009 pre vozidlá Golf a Passat.

Zaujímavým zistením je, že keďže k ECU jednotkám a firmvéru existuje aj dokumentácia, bola táto funkčnosť maskovaná a označená ako akustická podmienka, čo malo zrejme evokovať kontrolu hluku motora.

Vo firmvéri bolo zadefinovaných päť alebo sedem kriviek jazdy, ktoré boli detekované. V niektorých verziách sa nachádzali aj oveľa širšie profily jazdy pri ktorých boli emisie znižované, doplnené ale aj kontrolou otočenia volantu. Ak bol ten počas jazdy otočený o viac ako 20 stupňov, firmvér zmenil režim emisií. Kontrolované boli aj ďalšie podmienky.

Tím zároveň zistil mechanizmus pre eliminovanie emisií vo Fiat 500X. V tomto prípade išlo o výrazne jednoduchší spôsob, keď firmvér jednoducho efektívne eliminoval emisie 26 minút a 40 sekúnd od naštartovania. Jednotlivé oficiálne testy majú vďaka presne predpísanému profilu jasnú aj dĺžku trvania a práve približne do takéhoto času sa zmestia.

Volkswageny aj Fiat 500X používajú rovnakú riadiacu jednotku ECU Bosch EDC17.

Svoje zistenia experti prezentujú tento týždeň na konferencii IEEE Symposium on Security and Privacy, ich článok je možné sťahovať od jedného z autorov (PDF).


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži
Sprístupnená prvá testovacia verzia už Androidu 16


Diskusia:
                               
 

Neviem čo napísať
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

asi len tolko ze to rozhodne nebolo zlyhanie ludskeho faktoru
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Robili to s dobrým úmyslom, zabrániť preludneniu planéty.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Zase?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ako programátor embedded systémov musím povedať že ten kto to nakodil bol šikovný... Aj takto sa dajú riešiť problémy.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

takéto niečo dokáže len niekoľko vyvolených a teba uznávam za to, že ich uznávaš loooool jebe ti
Odpovedať Známka: -6.8 Hodnotiť:
 

ako programator embeded systemov mozem potvrdit ze taketo "sikovne zaplaty" sa robia stale, hlavne pred certifikácia mi cohokolvek
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zaujimalo by ma ako by sa prejavil ten rezim s lepsimi emisiami pri beznej jazde. Znizuje motoru vykon alebo ako? Pri aktualnej zvolavacke nainstaluju novy soft, ktory ma lepsie emisie aj pri beznej jazde, bez vplyvu na vykon atd?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

tie motory v rezime nizkych emisii NOx maju vyssiu spotrebu
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Poprosim ako laikovi vysvetlit. Tie emisie NOx nevznikaju zo spalovania tej nafty? Ci ako to teda funguje ked v konecnom dosledku po uprave softu maju vyssiu spotrebu cize spalia viac nafty ale vypustia menej emisii NOx?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

je to ako ked si v preplnenom autobuse prdnes poriadnu smradlavu, zatial co ty si myslis ze to bol len maly puk, ktory si nik nevsimne
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Oxidy dusíka vznikajú pri vysokej teplote keď nejako reaguje dusík a kyslík. Väčšia dávka paliva asi znižovala kvalitu horenia aj teplotu a tak aj množstvo NOx. Kvôli znižovaniu teploty horenia je aj EGR ventil ktorý púšťa do motora zasa naspäť výfukove plyny. Zníži sa teplota horenia.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/jE1
Prečítaj si najmä časť LNT - Zásobníkový katalyzátor a pochopíš. V princípe je zvýšená spotreba spôsobená nutnosťou regenerácie katalizátora. Akonáhle je absorpčný materiál nasýtený prichádzajúcimi NOx, dochádza k regenerácii. Vtedy riadiaca jednotka zvýši vstrekované množstvo paliva a zároveň obmedzí prietok vzduchu zo sacieho potrubia. Následkom týchto zmien dôjde k nedokonalému spáleniu zmesi s väčším podielom oxidu uhoľnatého CO a nespálených uhľovodíkov HC. Cez výfukové potrubie sa táto CO a HC molekulami obohatená zmes dostáva do LNT katalyzátora, kde následne CO a HC za prítomnosti kyslíka zhorí.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ak sa ma stlacit produkcia NOx dolu, tak sa to riesi napriklad aj tak, ze cast vyfuku ide naspät do nasavania. Cim menej kyslika na vstupe, tym horsie spalovanie a nizsi vykon. Alebo sa to riesi tak, ze sa zapne plna filtracia na vystupe, co je ale dalsi zvyseny odpor a pokles vykonu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nie co tu uz zaznelo. NOx vznika pri vysokej teplote. Jeho množstvo vieš ovplyvniť. Plniacim, tlakom, momentom vstreku, vyuzivanim EGR...
Ale toto všetko znižuje účinnosť. Okrem toho medzi NOx a pevnými časticami je kvázi nepriama úmera, takže z motora ide viac sadzi a treba robiť častejšie regeneráciu DPF, podla testov po úprave SW asi dva krát častejšie. No a keďže EGR je ešte pred DPF a a využíva sa častejšie a nebol dimenzovaný na taký objem bordelu, tak sa z toho stala časovaná bomba.
Už len počkať aby Rakusky a Nemecky zelení začali kontrolovať či auto prešlo zvolávačkou a majitelia si užijú kopec zábavy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu nemala byt čiarka Plniacim tlakom
Odpovedať Hodnotiť:
 

OK, podvadzal, to uz vieme dlho.
Ale co ma zaujima je ake su realne emisie benzinov. Lebo vsade testuju len diesle, realny test benzinov nikde. A pritom oturbne benziny budu mat presne ten isty problme s NOx
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

kukni tu: http://dopice.sk/jDX
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Zaujimave.
Aj ked prave Nox tam vobec neriesia.
Inak plyn som si doteraz myslel ze je bez skodlivych emisii(zjavne som sa mylil).
A to ze 2.0TDI je tak dobry sa mi tiez velmi verit nechce.
Dakujem hlavne za tie benziny, hned je celkom vidiet ze take ruzove to s nimi nie je.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mýliš si to. Benzín nemá problém s NOx ale s CO2 čo je vlastne neškodný plyn oproti oxidom dusíka. Všetci chválili naftu lebo má menej CO2, lenže nedávno sa ukázalo čo za svinstvo ide z nafty. Ďalej pevné častice, malé sadze ktoré sú tak malé že sa usadzujú v pľúcach (preto DPF).
Benziňáky posrali už tiež kvôli trapným 1,0 motorom s turbami. Tieto motory tiež produkujú pevné častice, čo inak benziňáky nikdy nemali. Karburátorové vôbec, až s priamym vstrekom (nie nepriame do potrubia) a x-násobným prepĺňaním prišlo.
Oproti nafťákom má lepšie emisie NOx aj 2-takt (jeho dym je zasa menej škodlivejší ako naftový smrad plný sadzí)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tie trapne male turbomotory to nemaju z turba alebo maleho objemu, ale z priameho vstreku. Dalsia vec je, ze aj ten najtrapnejsi novy turbobenzin splna normu EURO6 aj bez filtra. Tretia, ze GPF filter je od buduceho roku povinny pre nove homologizacie. Stale je na tom lepsie nez dizle a vzhladom na konstrukcne riesenie a tym, ze je to benzin sa nebude tolko upchavat a aj pri pripadnej vymene sa cena odhaduje od 50-150€. Kdezto vykuchane TDI je cisty rakovinomet.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Chceš mi povedať že tie litrové motory sú neni trapné? Zaujímave že jediná Mazda má atmosféricke benzíňaky a vedia splniť aj EURO normy, majú dobru spotrebu a sú bez zbytočných hovadín.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Ano, nie su trapne, su to zakladne motory s paradnymi parametrami. Pre mnohych ludi postacujuce. To, ze Mazda ma slusny motor neznamena, ze ked je to atmosfera, tak tam nic zlozite nie je. Prave naopak, tie motory su zlozite dost, jedine, ze nemaju turbo a zasadne komponenty k nemu.
Skyactivu 2.0 nakopala rit aj 1.6HDi od PSA co sa dynamiky tyka, spotreby tiez. Mozes sa na to pozerat z dvoch uhlov - prvy, ze skyactive vie jazdit podobne ako dizlove turbo (tiez zakladne), alebo z druhej strany - 1.6HDi vie jazdit o chlp lepsie nez pycha mazdy a s ovela nizsou spotrebou. Je na tebe ktory si vyberies, ale je naivne si mysliet, ze ta atmosfera je jednoducha.
Dalsia vec ako sam vravis - jedine mazda ma momentalne konkurencie schopne atmosfery, ostatni sli cestou turba. Ja v tom problem nevidim.

Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Okrem dynamiky z 30 na 50 porovnavaj aj efekt turbolagu a hlavne zivotnost toho motora. Co myslis, ako dlho ti vydrzi ta oturbena krabica od mlieka? Ked kupujes auto na 3-4 roky, tak to nemusi byt problem, ale ked ho chces drzat dlhsie, tak ten problem bude velmi zasadny.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Mnohi najazdili s 1.2 velke porcie km a bez problemov. EB1.0 po 100k km ako novy a na spici medzi spolahlivostou v testoch. Tieto mantry o nizkej zivotnosti su vyplodom krcmovych reci zalozene na bludoch a totalnych predsudkoch.
Tiez samotna konstrukcia tychto motorov umoznuje ine technicke riesenia a lepsie dimenzovanie, menej pohyblivych casti, jednoduchsie turba, robustnejsia konstrukcia - pri kontretnych motoroch. Vsetko to nahrava ovela vyssej zivotnosti ako pri sucasnych maloobjemovkach.
Ak by to boli sracky, tak by niektori vyrobcovia nedavali 8 rokov zaruku na tie motory. To je uz je pre teba dostatocne dlha doba?
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Ad2: stale hovorime o zakladnych motoroch, vsak kto chce, ma moznost vyberu aj inych objemov. Ten pokrok je neupieratelny, kedy ~litrove motorceky disponuju velmi slusnymi parametrami. A pokial za volantom nesedi hovado nebude sa im nic diat.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

100k km je nove auto, nie nieco, s cim sa da chvalit, iba ak by tvoja cielovka bola dochodca, co chodi raz za tyzden do kostola. Nizkoobjemove turbobenziny este nenajazdili dost, aby sme mali spolahlivu statistiku, ako dlho vydrzia. 1.0 EB a 1.2 TSI su tu s nami 5 rokov a hlavne ten druhy mal brutalne porodne bolesti. Ty hovoris o bludoch, predsudkoch a krcmovych reciach, ja zase o prilisnom optimizme az zhulenom marketingu.

Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Tak urcite dochodca, co s tym chodi do kostola najazdi tych 100k za kolko rokov. 10? 15?
Tiez vravim, ze ak pri 100k km patrilo medzi spicku spolahlivosti je to dobry predpoklad. TSI ma problemy dodnes a v roznych objemoch, ale neznamena to, ze vsetci vyrobcovia maju rovnako vazne problemy => nedovolim si na zaklade zleho TSI odsudit iny motor, dokonca ani ine TSI, ktore nema rovnaku konstrukciu.
Maly objem si tiez nekupi clovek, co s tym planuje jazdit 30-50k km rocne na najblizsich 10 rokov. Pricom verim tomu, ze tie auta najazdia tych dogmatickych 300 bez vecsich problemov.
A ak narazas na masivnu kampan 1.0TSI, tak ten ma vobec netrapi, len hovorim, ze je to zakladny motor so slusnymi parametrami a mnohym bude postacovat.

Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nieje to žiadny slušný motor. To isté sa hovorilo aj o 3 valcovej pomste HTP. Všetky tieto malé turbo nezmysly žeru oveľa viac ako je udávane. Lebo to NEJDE. Treba to držať furt pod kotlom. Nejaké papierové hodnoty sú jedna vec, reálne skúsenosti druhá.
Teším sa na meranie spotreby podľa novej metodiky, všetky tieto malé turbo sprostosti skončia.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Ano presne toto pausalizovanie zalozene na krcmovych reciach "odbornikmi" z pocutia mam rad. Motory sa od cias HTP presunuli do inej dimenzie voci nemu.
To male Turbo napriklad 1.0 TSI, 85kW 200Nm. Pride ti to slabe a nejde to? Ak ano, asi ti nieco podstatne uniklo. To nie je 1.2 HTP 40kW snad zo zapornym krutiacim momentom, tam je galakticky rozdiel.
Tie male turbo nezmysly maju svoje urcenie a kombinuju 2 veci a prave vdaka turbu ich netreba tolko tocit:
1. nizku spotrebu ked sa nepotrebujes ponahlat (realne ju maju nizsiu ako obdobne vykonne atmosfery, na tom tvoj nazor nic nezmeni).
2. Maju este v zalohe vykon, ked je to potrebne.
Ze papierove hodnoty su jedna vec a v reale to zerie viac ale plati rovnako ako pre preplnanie tak pre atmosferu, ci tu uplatnis tiez selektivne vnimanie?
Aktualne je takyto trend, niekomu sa to pacit nemusi a ten si moze stale vybrat. Ja by som si archaicku atmosferu uz nekupil, s turbom je to ovela pohodlnejsie.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ten chlapec, ktorému to vysvetľuješ, má z toho nejaký komplex, súdiac podľa tých posmešných názvov, čo dáva tým motorom. Neprestáva ma udivovať, z čoho dokážu mať ľudia komplexy.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Nemám komplexy, iba do toho viac vidím. A ako mi teda chcete vysvetliť "experti" že viac valcové a väčšie motory vykazujú lepšiu spotrebu a menšie emisie pri novom meraní v reálnej prevádzke? Automobilky sa tomu typu bránia lebo už naliali do oyebavánia a malých turbo motorov (čo malo žerú iba na papieri) veľké peniaze.

http://dopice.sk/jEk
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ze pleties piate cez deviate. Najskor ti to prislo slabe, teraz omielas spotrebu. Automobilky sa brania len tym, ze splnaju to, co je nariadene. Ze su nariadene voloviny je vec druha. Stale to nevyvracia nic z toho, co som napisal vyssie. Ide o ZAKLADNE motory, ktore maju slusne parametre a mnohym ludom budu postacovat - oproti atmosferam 1.4 1.6 su to vyslovene reakety. A spotrebu si kazdy sudny clovek dohlada na spritmonitore a urobi si vlastny obraz.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aspoň si sa priznal že máš nejaký turbom dopovaný vysávač. Už vieme prečo sa ho zastávaš
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Vies, ked budes velky mozno si aj ty kupis auto s motorom, ktory ti vyhovuje. Mam male turbo a mam aj atmosferu, k tej vecsej atmosfere by som sa uz nikdy dobrovolne nevratil a vlastne k ziadnej atmosfere pod 3 litre.
To male turbo som siel vyskusat bez predsudkov, ktorymi tu ty vyslovene srsis a bez realnych skusenosti (tebe staci, ze do toho "vidis"). Vysledkom bolo, ze predcilo moje ocakavania a spotrebu mam ovela nizsiu pri 2nasobnom vykone aj krutiaku. Pri tankovani musim mat zrejme halucinacie podla poctu km, lebo podla tvojej teorie to nemoze sediet.
Male turbo ma svoje urcenie a tam je vyborne. Ak ma clovek ine naroky ma si kupit iny motor, alebo sa potom nemoze cudovat.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Keď na tom turbo motore najazdíš aspoň 250 000 km potom sa ozvi. A mimochodom, mám Wartburg keby niečo
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Preco by som mal na tom najazdit 250k km? Pri mojom rocnom najazde by to znamenalo mat auto minimalne 15 rokov, to dovtedy budem mat minimalne tretie a mozno druhe elektro. Kto vie? To, ze to to auto v pohode najazdi komentovat nejdem, pretoze ja som ten debil, len ty si lietadlo.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mudry ako radio, ale dokazat svoje tvrdenia nevies.
Narozdiel od cloveka vyssie ktory hodil aj relevantny odkaz.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Tu, a ani inde, ale "dokazat SVOJE tvrdenia" neznamena pouzit na potvrdenie "relevantny odkaz" na EXTERNY zdroj.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Priekazne si chcel povedat.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Pre väčšinu čitateľov znamená.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Benzinaky vyriesi norma EURO7, tiez budu mat DPF.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A ta norma bude vo formate PDF
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

toto bol pekny podraz na VW a nemecku ekonomiku :)

nieje ziadnym tajomstvom, ze na tie podvody neprisiel ten amik z ktoreho robia hrdinu, ale on len dostal presne instrukcie co ma robit a ako ma testovat aby akoze odhalil velky podvod

a je tiez divne ako sa VW ku vsetkemu rychlo priznal a este divnejsie je ako rychlo a ochotne akceptuje vsetky pokuty a kompenzacie ktore si amici vymyslaju

GM dlhe roky pouzival jednen konkretny typ spinacej skrinky aj ked vedel, ze je nespolahliva a samovolne dochadza k vypnutiu celeho auta
roky o tom vedeli a nic nerobili a vdosledku tej chybnej skrinky prislo k minimalne 100 dokazatelnycm umrtiam
a este sa to snazili zakamuflovat tym, ze zacali pouzivat inu spinaciu skrinku ale tej novej dali uplne rovnake oznacenie ako tej starej, aby nikto neprisiel na to, ze doslo k jej zmene

no ak za tento dlhorocny podvod s dokazatelnymi obetami dostalo GM pokutu necelu miliardu dolarov :) :) :)

VW podvod s emisiami bude stat v amerike desiatky a desiatky miliard :)
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

ja stale cakam odskodne aspon 1000e a nic. skoda. v jednotke mam novy FW a motor zerie viac. 0.1-0.3l tak dik
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

0.1-0.3l moze byt odchylka :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ani nie, skor napisal este malo, lebo sa hovorilo o tom, ze spotreba stupne priemerne az o 0.5l

to nieje ziadne tajomstvo, ze tie motory aby plnili normy tak musia zrat viac, ziadnym firmwarom nedosiahnu v starom motore aby zral rovnako a zaroven splnal emisie NOx
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

to máš pravdu. v zime sa to prejaví oveľa viac. FW som menil ani nie pre to ale kvôli problému s autostop. keď vypne motor a hneď sa chceš pohnúť nevie naskočiť. štartuje aj 2-3s. vraj nový FW to mal mat ošetrené a bral som to ako možnosť získať nový FW upgrade zadarmo. čo čert nechcel. štartuje to stále na kkt a ešte aj žerie viac.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

naco si si dal nahrat novy firmware :)

a na odskodnenie zabudni, amici VW tak vystavia, ze pre europanov uz nic neostane a keby predsa tak na vychodoeuropanov sa dostane az uplne nakoniec ked uz fakt nic nezostane :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

V USA pracuju na principe precedensov, kde jeden rozsudok je nasledne pouzivany ako priklad pre dalsie. Tym padom akonahle jeden uspeje, je vysoka pravdepodobnost, ze uspeju aj dalsi. Navyse je tam dobre prepracovany institut hromadnej zaloby.

Na SVK by to pre kazdeho zakaznika VW znamenalo viest separatny sudny spor, pricom vysledky tychto sporov mozu byt znacne odlisne.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Brat si dal aktualizovať a po 100km mu odišiel EGR ventil. Pýtali 1000€ v bratislavskom autorizovanom servise. Brat zavolal importérovi VW kde sa sťažoval (čítal nemecké fórum kde bolo niekoľko takých prípadov a vyjadroval sa tam k tomu aj nejaký nemecky právnik ktorému brat napísal mail) a dali mu 90% kulanciu s tým že ho to nakoniec vyšlo 100€ a firmware mu už nevedeli dať do pôvodného stavu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

No vidis, tvoj brat si nechal opravit nieco, co si ini naschval nechaju zaslepit (EGR dokaze narobit v sani a motore dobry bordel).

Slovnikom DSL, funkcionalita EGR je kontroverzna a jeho pozitivny ucinok nepriekazny ;).
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

EGR ma prekazany ucinok, ale nie vtedy, ak ma vodic namiesto nohy cementovu kocku. Podobne aj DPF. Menej bordelu v mestach, viac medzi mestom, ma to svoju logiku.

Ako spravny politik pevne verim a som o tom presvedceny (garancia pravdy vsetkych pravd), ze do 1 roka bude na SVK zo vsetkych prihlasenych vozidiel minimalne 90% cistych elektromobilov. A samozrejme, nasi menej spolocenski spolubocania uz nebudu fetovat toluen a benzin, ale len cisty primorsky vzduch. Stredozemie sa posunie az k nasej juznej hranici a zatopi Madarsko, cim sa aj vyroba stiplavych klobas z mangalice presunie vyhradne a priekazne na Slovensko.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Čakať nestačí, treba podať žalobu - ideálne viacnásobnú. Preto vo východnej Európe nedostávajú odškodné lebo sa oň ľudia nevedia právne uchádzať a nechce sa im to toho ísť (samozrejme niečo top aj stojí - čas a peniaze).
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Tak tak, v GB sa zbieraju podklady na hromadnu zalobu voci Oplu a problemovej 1.4T. V nasich geografickych sirkach sa to zmohlo na par uplakanych komentarov a kvantum prazdnych dristov. Radost mat takkych zakaznikov.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Je fakt, že motory od Volkswagenu by potrebovali skutočné znižovanie hluku ako soľ. Škoda, že tá funkcia to mala len v názve.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak toto je ten vysnivany kapitalizmus, o ktorom nas toklo presviedcali aky je dobry a prosperujuci, cisty ojeb.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ty si iny kokot.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Tatino a mamina musia byt pysny na svojho synacika. Urcite si im v zivote spravil vela radosti.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ale čoby, len je to ešte hlúpe decko. Decká sú prirodzene socialisti, lebo zatiaľ všetko dostávajú zadarmo. Keď dospeje a začne zarábať, alebo dokonca podnikať, už zrazu z neho bude veľký kapitalista. Samozrejme okrem prípadu, ak by bol hlúpy kokot a darmožráč, v takom prípade by mu socializmus vyhovoval aj potom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aky kokot sa mohol k tomu priznat? Ved si mohli kludne tvrdit ze detekuju kedy auto stoji (napriklad v zapche) a koli tomu ich SW znizuje emisie na minimum s cim by kazdy len suhlasil...
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

že zrovna teba právnici z VW nestretli
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Urcite to tak bolo ... manazer povedal Chcem auto ktore sa zmesti do emisnych noriem! a je mi jedno ako to urobite ... a co spravili? Urobili to :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Miroslav Ďuriančík
Filip Chovančák
Jana Ďuriančíková
Tomáš Ďuriančík

WHEN TIME IS RIGHT...
Odpovedať Hodnotiť:
 

detegoval
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár