neprihlásený Streda, 24. apríla 2024, dnes má meniny Juraj
SpaceX pošle na Mars v 2020 až dve lode

Značky: SpaceXMars

DSL.sk, 11.5.2017


Hoci spoločnosť SpaceX založená Elonom Muskom vo februári oznámila posunutie svojho plánu poslať loď na Mars už v roku 2018, v okne v roku 2020 chce na Mars vyslať až dve svoje lode.

Tento týždeň to na konferencii Humans to Mars avizoval Jim Green, vedecký šéf planetárneho výskumu v NASA, ktorá so SpaceX spolupracuje.

Podľa Greena chce SpaceX vypustiť najskôr jednu loď na začiatku okna pre lety v 2020 a druhú na konci okna.

SpaceX plán zatiaľ oficiálne nepotvrdila.

Vhodné okno pre let na Mars sa pre vzájomné postavenie planét a z toho vyplývajúcu aj dĺžku letu otvára len raz za 26 mesiacov, trvá rádovo mesiac.


Ilustrácia lode SpaceX na Marse, kliknite pre zväčšenie (obrázok: SpaceX)



Najbližšie okno pre lety na Mars bude v máji 2018, kedy po odložení letu SpaceX a predtým aj ExoMars zrejme poletí k Marsu len misia NASA InSigh statickej sondy na povrchu planéty.

V okne začínajúcom v júli 2020 je naplánovaných viacero misií, NASA pošle svoje robotické vozidlo Mars 2020, európska ESA druhú časť misie ExoMars, svoju misiu plánujú aj Čína a Spojené arabské emiráty.

Prvá loď SpaceX pre lety na Mars Red Dragon bude vychádzať z novej pripravovanej lode Dragon 2 pre ľudské posádky a vynesená bude novou pripravovanou raketou Falcon Heavy. Hneď prvá misia sa má pokúsiť pristáť na povrchu Marsu, pomocou aktívneho tryskového pohonu. Pôjde o výrazne najťažšiu loď, s akou sa ľudstvo doteraz pokúsilo pristáť na Marse.

Elon Musk pôvodne avizoval zámer posielať loď alebo dokonca viac lodí na Mars v každom okne od 2018, pričom poslanie prvej ľudskej posádky avizoval už na rok 2024. Ako sa posúva tento plán s posunutím prvého letu na Mars spoločnosť zatiaľ neoznámila.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením
Qualcomm uvedie nový CPU pre notebooky v stredu, bude mať aj nižšiu verziu
Android prešiel na lepší SW dekóder AV1, umožní prehrávať AV1 videá na viac smartfónoch
Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu


Diskusia:
                               
 

na príbuznú tému, Tesla ohlásila aj ceny Solárnych striech a zatiaľ čo pre západné krajiny sú zaujímavé, u nás sa to veľmi neoplatí.

200m2 strechy s pokrytím solárnymi panelmi 50% pomocou Tesla Solar Roof (ktoré mimochodom poskytujú doživotnú záruku) a generujú zhruba 20kW elektriny stoji asi $55k bez DPH. U nás by podobná kvalita strechy stála cca 15k€ + 20kW solárnych panelov možno 30k€. V západných krajinách je ale drahšia cena práce, čiže tam sa to môže výrazne viac oplatiť a okrem toho je to krajšie ako mať solárne panely na streche.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

oprava - podľa mojích výpočtov spomenutá strecha má inštalovaný výkon len 7,5kW - čo je cca 12 000€, čo znamená že na Slovenské pomery je Tesla strecha takmer 2x tak drahá
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja mam strechu z Tesly a za super cenu... Tesly Stropkov konkretne...
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Nic si z toho nerob.
Mozno si do vienka dostal namiesto zmyslu pre humor nieco ine.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No, mozno ten tvoj zmysel pre humor :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a kam si strcis tych 7,5kW, lebo elektrarne ti ich (za peniaze) nezoberu a tesla baterka stoji dalsich 10k€. Bezny dom mina 300-400? kWh mesacne => 700€ rocne => 10k/700 = 14 rokov mozem kupovat elektrinu namiesto tej baterie, ktora o 14 rokov bude uz 2x vymenena. Proste picovina jak voda v kosi.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Toto je pravda.

Len existuje jeden podstatny use-case kedy sa to solarko a baterka fakt oplati - pokial nemas napojenie na normalnu pevnu siet...
Napriklad pokial su poddimenzovane siete (lebo oblast sa prilis prudko rozrastla a kaslalo sa na infrastrukturu), alebo pokial si stavas dom "na samote u lesa", pokial sa neviete v susedstve dohodnut na vybudovani infrastrukturi a podobne...

Uvidime dalsie generacie ci nebudu vyhodnejsie aj pre standardnych zakaznikov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

to su ale okrajove zalezitosti a aj tam je otazne ci niesu ine lacnejsie riesenia
Odpovedať Hodnotiť:
 

To sú ale okrajové záležitosti, lebo ako prvé sa do nového domu ťahajú vodiče na dodávku mluna (elektriny).

Ibaže by si ho chcel stavať ako stredoveký hrad – ručne a bez mlunických (elektrických) strojov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V kalifornii sú ceny elektriny ďaleko vyššie ako u nás takže aj tá návratnosť je iná. Okrem toho si tam ľudia stavajú oveľa luxusnejšie strechy než narátaš u nás. Takisto dosť záleží na množstve slnečných dní. Takže najskór sa to oplatí v horúcich oblastiach.

Takisto ide o prvú generáciu tohto produktu. Tak ako každá elektronika, jej cena bude postupne klesať a účinnosť narastať takže sa to zlepší. Napr. Powerwall prvej generácie nemal veľký ekonomický zmysel. Pri dvojke už bol kapacita dvojnásobná a cena narástla len mierne. Možno cca 4 generácia powerwall so solar strechou bude dávať zmysel aj na SK. Uvidíme.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Cena elektriny nie je v USA tak strasna. CO je strasne, je ich spotreba. Klima pre cely dom, tepla voda ohrievana elektricky, neusporne ziarovky. Pre nich nie je problem natocit mesacny ucet v MWh.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No v Kalifornii je elektrina veeelmi draha. Tomu ver.
Odpovedať Hodnotiť:
 

co znamena velmi
daj cisla, velmi je relativny pojem :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

17 centov to je ako velmi draha? :)

https://www.electricchoice.com/ electricity-prices-by-state/



Odpovedať Hodnotiť:
 

Za tie prachy môžem platiť konvenčným dodávateľom energií ešte aj za moje vnúčatá, takže áno vyplatí sa solárna strecha :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

200 m2 krytiny za 15 000 eur? to je pozlátena?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Texturované kalené sklo niečo stojí :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vizionar a bezpochyby dobry clovek elón muška by mal svoje predstavy trocha zrealnit

nepochybne to mysli dobre, ale ten cas, ten cas .... napr. objednam si nejake blbe e-auto pre "masy" ze tesla model3 v 2016 a nafasujem ho v 2019 ... no dakujem pekne

pretoze cim viacej veci robim, tym viacej ..........

elón muška by este mal pracovat na materiali pre lano vesmirneho vytahu a fuzii (pretoze ma toho teraz malo), cim by svoj podiel na ludskom blahu zavrsil
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

On je hlavne obchodnik ako Edison a vzdy si moze skutocnych vizionarov zaplatit a zarobit na ich ume.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

prave to som chcel napisat, on osobne nerobi nic z toho kvanta veci (ani to neni mozne, kedze polyhistori vyhynuli pred 1/2 tisicrocim), neni Einstein alebo Tesla ... robia to stovky inzinierov
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

ved on vlastne nerobi vobec nic, ani krompac, ani pajkovat nevie, ani elektroschemy, astrofyzika tiez nula bodov.. tou vas v cadci je elonov muskov tak 20 ks na kilometer stvorcovi, len sa im nechce takto okazalo po americky ukazovat svetu. tu na slovensku je tolko vizionarov ze sme uz davno mohli byt svetova velmoc vo vsetkom, ale ako sa vravi mudrejsi ustupi
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

ty trtko makovy

- my nie sme pupok sveta, my sme tak bezvyznamny flak na mape, ze ani nikto nevie kde ta dedina slovensko vlastne je

- krompac vie drzat kazdy róm a naucil by sa to aj biely intelektual

- pajkovat a elektroschemy za komunizmu vedelo 1% muzskej populacie v CSSR, existovalo nieco ako elektro-kruzky a preto existovali elektro-kutilovia

- astrofyziku by jano z cadce vedel, keby ju studoval
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

tuto kamoš nevie ani poriadne materinský jazyk a ide porovnávať mušku s nejakým nortonom z čadce :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Musk číta knihy, takze vyrazne zaostavame.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Musk si plní svoje sny.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

suche aj mokre
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

aj moje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj ja čítam knihy a i tak sa cítim zaostalý :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To je jak povedat, ze vsak aj Steve Jobs nic nerobil. Ved on nieje technik ale iba obycajny obchodak. A predsa len to bez neho nejak neslo.

Ak je kluc k uspechu vediet nieco dobre zmanazovat, tak gratulujem Muskovi viac ako tomu inzinierovi ktory to v konecnom dosledku cele dal dokopy. Haluz ze Muskovi sa to podarilo hned niekolkokrat v jeho roznych spolocnostiach - ale "nenesie na tom zasluhu ved je len obchodak" - asi ma fakt neskutocne stastie alebo neviem ako inak to chces vysvetlit...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Zjavne nerozumieš pojmu vizionár.
Odpovedať Hodnotiť:
 

eleónor muška má už fúziu hotovú, včera mal na obed totiž hrachovú polievku a za ňou pivo ... a hej - aj výťah je hotový, ešte objedná na ebayi lano ...
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

to lano potom dobre vymyslel: objednat na ebayi
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No pozor. Elon vyštudoval aj ekonomiku aj fyziku a dodnes je hlavným inžinierom pre SpaceX rakety. Keď SpaceX založil nevedel zohnať inžienierov ktorý by mu postavili raketu, ktorú chcel. Bol to neznámy človek. Preto si problematiku sám naštudoval a raketu si z malým tímom postupne postavil sám. Takže by som ho nepodceňoval.

Ale samozrejme, ako aj sám povedal, veľa vecí nevymyslel sám ale jeho ľudia. To je pochopiteľné a netají sa tým. Veľakrát svojim ľudom ďakoval za to čo dosiahli. SpaceX má teraz 5000 inžinierov. Avšak dôležité je, že Elon je vizionár a teda dokáže ľuďom dávať náročné ciele, ktoré chcú a vedia dosiahnuť. Vie ich motivovať aj zaplatiť. To je extrémne dôležitá vlastnosť.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Ale na nasho Pjetra sa Elon nechyta
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Samozrejme ze byt vizionarom je vele-dolezita vlastnot, aj Stefan Robota o tom vie :) Neludskemu vykoristovatelovi Pistovi Robotovi (ktory by bol schopny nechat pracovat 4 noci po sebe aj mater s malym deckom), ktory o technike nevedel ani ho*no a ktory bol ale manager jak svina lebo predal aj piesok na pusti a lad na severnom pole (aj to je svojim sposobom isty druh umenia), tak tomuto Pistovi Robotovi niekto v 2003/2004 ukazal koncept pocitaca v podobe stola s dotykovym povrchom/displejom a on vtedy managersky vypotil hlasku: "to chcem mat v mobile" .... a uz zacali prace jeho poddanych na ifóóóóóne 1. Pista Robota je najvacsi vizionar a genius ludstva za posl. 5 tisic rokov, podstate od Neandertalcov a tromfol vsetky tie tisice geniov v historii (ironia).
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A pritom bol Stefan Robota typicky emericky ojeb*vac pardon podnikatelsky typek, co mal svoje predstavy a ciele (niektori to nazyvaju vizie) a isiel po nich aj cez mrtvoly. To ze koncept šmuchania prstom po farebnom displeji telefonu sa osvedcil je sice fajn, uplne krasne to mohlo dopadnut tak, ze sa proste neosvedci a vsetky tie divajsy s monochromatickym displejom a dotykovym perom z 90. rokov 20. sorocia mohli byt len slepa vetva:
https://goo.gl/BNH3tF
https://goo.gl/mqKSLM
a nakoniec perlicka:
https://goo.gl/er01LA


Netrvdim ze Elón Muška je ako Pista Robota, lebo Elón ma v gebuli aj daco z techniky. Ale technik/vedec/inzinier je na 1%. Zvysnych 99% je podnikatel.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

No v tom sa práve mýliš lebo Elon sám povedal, že on sa nezaoberá fianciami, reklamou, značkou alebo podobnými vecami. On je stále inžinierom a rieši inžinierske problémy. Keď dostane nápad na produkt ide to konzultovať a spoločne s ľudmi čo takým veciam rozumejú a majú na starosti rozpracujú plán ako to všetko spravia. Potom sa on vráti ku stavanie svojich áut alebo rakiet a znova riadi svoj inžiniersky tím. Áno Steve Jobs bol iný ale on ma nikdy ako človek nezaujal. Nevadilo by mi, že bol predajca ale vadilo mi aký bol arogantný, povýšenecký, autoritársky a pod. Taký ale Elon nieje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

presne, ja si myslim, ze Musk je Jobs2, ale je technik. Uspech vo viac odvetviach ma preto, ze ho neojebu ze toto a toto sa neda a takto to treba. Musk im povie, ze nie priatelia, takto to urobime. Bude raketa co vie pristat a viacnasobne vzlietnut a hotovo. Urobime tunel odtialto az do tramtarie a vy mi postavte rypadlo, kde netreba platit majitelom pozemkov :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Elon Musk je narcis nebotyčný.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Chod sa najest. Ked si hladny nie si to ty.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Predstav si, ze aj Jobs sa rozumel do IT. Ano bol skvely obchodnik.

Musk je naozaj aj inzinier.

Ty pjetro ty si len pisalek na dsl. Pre ludstvo si neurobil nic a este si k tomu aj zamestatnany a robis pre niekoho kto si plni vdaka tebe vizie.

Pjetro. Ked si taky super. Preco este nepodnikas. Vymysli teleport.


Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Pjetro de: Veď nikto ťa nenúti si ho objednať model 3. Ja mám napr. teraz skvelé auto s kľudne ho ešte pojazdím do 2018-2019 kým dostanem Model 3. Ale aspoň to robí. Ostatné automobilky spia. Ich plány reálne vychádzajú na 2020. Takže ďaleko horšie. Kritizovať TESLU za pomalosť nieje moc na mieste. Je to najrýchlešie uvedenie vozidla na trh v histórii.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Táraš nezmysly.

Tesla Motors je tá najväčšia bublina, ktorá čoskoro praskne.

Nemá nič také prevratné, čo by časom nepreberali aj ostatné samochodovky (automobilky), lenže tie to dokážu robiť so ziskom, kým Tesla Motors má len desiatky miliárd dolárov záväzkov a dlhov, no ziskovosť nikde... a ani nikdy nebude, lebo kým by sa vyhrabala k ziskovosti, tak ju ostatní výrobcovia samochodov prevalcujú, lebo na nich budú vedieť zarábať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vzhľadom na to, že Tesla dáva všetky svoje patenty zadarmo na použitie pre ostatné automobilky, tak máš pravdu. Nemajú nič prevratné, čo by ostatní časom neprebrali.

Problém je, že Ty zjavne nechápeš, o čo Muskovi ide.
Odpovedať Hodnotiť:
 

taky "mudry" cloveka a nevidis rozdiel medzi dvoma spolocnostami? SpaceX a Tesla Motors?
Odpovedať Hodnotiť:
 

pjetro, ty blbecek, ty si teslu neobjednas ani v roku 2030...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

samozrejme ze nie ty bulo - nie som milionar, nemozem si dovolit dat 35000 € za miniaturne golfove auticko s 300 l kufrikom s 300 km dojazdom a nabijat ho denne z okna 50m predlzovackou pred cinziakom

mozno ked budem na dochodku, e-auta budu ozaj prakticky pouzitelne a ozaj pre masy, budu ozaj lacne a bude ozaj vybudovana infrastruktura
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tvoje golfové autíčko zrýchly z 0-100 pod 6sekúnd? Boha to máš stroj. A mne teda 300km na bežné jazdenie stačí. Nieje to auto na dovolenku do chorvátska. Je to auto do mesta a okolia. A nabíjanie bude. Keď bude dopyt. A dopyt bude keď bude model 3 vonku a za ním ďalšie modely od ostatných výrobcov. Vyčkaj času do 2025 a kúpiš si aj lacnú elektrickú škodu oktávku.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No ked nema ani na tu 50m predlzovacku, tak si nekupi ani tu Skodovku.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mne (aj kazdemu) je uplne u prdele zrychlenie z 0 na 100 za 3,4,5,6 sekund. Je pravda ze dnes sa blbo chodi (a hlavne predbieha) s motorom slabsim jak 100 kW, ale to nie je pricina na 300-400-500 kW elektro-hovadá, kde len za registarciu tak silneho motora zaplatim jednorazovo dalsie 3-4 tisicky, takze ten statny prispevok 5 tisic padne akurat na silny motor.

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Dojazd 300 km je total na hovno, dnes to predstavuje menej jak 150 km vybeh (volieru). Do roboty mam 90 km tam a 90 spat, spolu 180, rezerva 120. U zamestnavatela si to asi dobijat nebudem ze, na cierno by to riskoval iba blb ... Staci na ceste domov trcat a krokom sa posuvat 3/4 hodinu v zapche a aj ta 120 km dojazdova rezerva je v 3,14ci a mozem si za stovku volat odtahovku, lebo barak je daleko ... sa spamataj !!!! Dnes je tu fosilák s 1000 km dojazdom a cerpacka v meste na kazdom rohu a na dialnici kazdych 15 km a cerpanie trva 90 sekund. Ale ano mas pravdu, za 30 rokov MOZNO, MOZNO bude normalny dojazd, normalna cena a normalna infrastruktura aj pre e-auta. Napr. s takym mestkym golfovym vozikom Nissanom Leaf s papierovym dojazdom 250 km a realnym dojazdom 170 km by som sa dnes v roku 2017 uz bal (z vyssie uveenych pricin) ist do ineho mesta vzdialeneho 50-60 km a spat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

inak odtahovku mam v cene zakladnej poistky, takze relativne 0,00€ ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobre možno ty cestuješ do roboty 90 km (jedna cesta) ale bežne za deň nikto nenajazdí viac ako 60 km (dokopy) a to si musíš priznať aj ty že je viac tých ktorý dochádzajú do 30 km od domova.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No pozor to si teraz úplne zle povedal. Pri elektrickom aute sa nemusís bát stát v zápche lebo motor nejde ked stoji. To ze ide klima ti zezerie aj za hodinu len par percent beterie. Také auto ma 60KWH bateriu a klima zerie 2-3kw za hodinu takze to je zanedbatelne. Nieje to ako spalovacie ktore zerie aj ked stoji. Takisto sa neda porovnat Leaf a Tesla lebo majú uplne inu chemiu baterii. Leaf je slaby. Udavany dojazd Tesly je realny. To potvrdzuju testy aj uzivatelia.

A je to mam do prace rovnako daleko ako ty a nebal by som sa s takym dojazdom chodit do prace. A zamestnavatela uz nahovaram aby som sa mohol v praci nabit. Bude sa prerabat parkovisko tak povedal, ze pripravi infrastrukturu. Ved to pride skor ci neskor. Nechce potom prerabat.

A 30 rokov si totalne prestrelil. Vo velkom sa zacnu nove EV predavat o 5-10rokov. Dnes som cestou do prace stretol tri TESLY.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano samozrejme ked pracujes vedla tej tesla rychlonabijacky v strede slovenska ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

mfp, ze zrychli aj za 1 sekundu, ked ma neodvezie do blavy a spet :) Pochop, ze elektricka pila ti je na vinici nachuja, ked tam nieje v 10km okoli zasuvka. Ale benzinova pila je super vec. V buducnosti sa (mozno) benzinove cerpacky pretransformuju na elektricke nabijacie stanice, potom to bude o niecom inom. Dnes je eauto v podstate nepouzitelne. Kazdopadne stale si myslim, ze elektricke auta ano.. ale nie na baterie, eauta caka rozsirenie po vytvoreni palivoveho clanku napr. na vodik.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Vodík je strašná potvora neodpustí ani malinkú vadu v kryštalovej mriežke materiálu nádrže a pretlačí sa von čo spôsobuje neustále straty a riziko výbuchu keďže ako vieme vodík robí čo rád vybuchuje. Palivové články možno ale nie na vodík ten to hrozne komplikuje časom možno áno no nie teraz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mas pravdu, ze elektricka pila je na chuja vo vinici, ale na sruhu stranu si uvedom, aku blbost hovoris Ty, ked tvrdis, ze elektricka pila je nepouzitelna. Lebo ten, co ju potrebuje len okolo domu je v pohode. A takych su mraky. Ja mam robotu 1.5 km od bytu. Chodil by som peso, ale musim dceru zaviest do skolky, co je 500m od roboty. Tj denne s autom prejdem cca 5km, pricom spravim 6 startov, kedze na obed si zvycajne odbehnem domov. Len co stare dosluzi, idem do elektromobilu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

problem ale je, ze pily su drahe a ked uz mam jednu kupit, tak kupim taku, ktora vyhovuje vacsine pripadov pouzitia. Takze benzinovu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

pjetro, ty blbecek, ty si teslu neobjednas ani v roku 2030...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Aký zmysel má tento vysmievačský komentár? Som si myslel, že si inteligentný človek, nie detinský truľko.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to nie je vysmievacsky komentar, iba poukazovanie na fakty ... co uz ... chce to cas

eleonór muška nema tolko prostriedkov aby mohol chrlit miliony tesiel rocne

aj vsetko ostatne chce cas, bohuzial
Odpovedať Hodnotiť:
 

to nieje o tom, ze nemoze chrlit, ale postavi 20 tovarni, uspokoji aktualny dopyt a potom co s tymi tovarnami? Mozno sa nevratia ani naklady, hm? Aj v statoch, kde aktualne pribudaju eauta su tlacene umelo, dotaciami. Je celkom nefer, ked stat da Tesle ale neda napr. Audi. Lebo co su majitelia Q7 malomocni? alebo preco aj im stat nezadotuje karu?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

O com tocis? Audi ma take iste dotacie na elektromobily, ako ma Tesla. Dokonca tam patria aj hybridy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

odkedy je Q7 elektromobil? Preco maju byt dotacie iba na papriku? Pestovatelia paradajok su malomocni?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi kvoli setreniu zivotneho prostredia p. mudrlant
Odpovedať Hodnotiť:
 

vcera sla predomnou tatrovka stara a predvcerom domiesavac stary, ktore za sebou tahali ciernotu jak uholna lokomotiva. Tolko moja TDI fabia nevypustila odkedy zisla z linky a mna idu jebat aby som setril prirodu? NASRAT!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si taký trtko, že sa ani nečudujem, že máš naftovú fábiu. Presne ku tebe pasuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zacni setrit tam, ze nebudes nosit plesnive kurence z Brazilie do Europy a nebudu musiet lode zrat mazut. Tam na 1 lodi usetris prirodu, nie na autach bezych ludi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pretože štáty majú záujem o elektrifikáciu vozového parku a o znižovanie objemu spaľovaných fosílnych palív. Preto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V 2017 nemá poriadne zvládnutú orbitu zeme z ľudskou posádkou, orbitu mesiaca a samotný mesiac už vôbec nie. V 2020 zvládnuť aspoň orbitu Marsu? Hlúposť.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Čo tu riešiš orbity? Mesiac sa len obletí, na Marse sa bude pristávať priamo a Dragon 2 bude do konca budúceho roku zalietaný stroj. Mesiac nieje ich nápad je to len zákazka ktorú si objednali dvaja veľmi bohatý ľudia :D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Spojené arabské emiráty ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Do jednej by mali posadiť všetkých republikánov, do druhej by mali posadiť všetkých demokratov.

A na Mars by mali letieť Amíci. Ale nie len zopár kusov, ale aspoň 1/4 miliardy, aby sa na Zemi zachovala nádej na život.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár