neprihlásený Pondelok, 25. novembra 2024, dnes má meniny Katarína
Muskova firma ukázala tunelovú prepravu riešiacu mestskú premávku

Značky: Elon Musk

DSL.sk, 30.4.2017


Spoločnosť The Boring Company založená Elonom Muskom aktuálne zverejnila video demonštrujúce jej predstavu mnohoúrovňovej prepravnej siete úzkych tunelov, pre ktoré podľa vyjadrení Muska vyvíja technológie a prípadne ich chce aj budovať.

Musk oznámil zámer vytvoriť takúto spoločnosť zameranú na vývoj technológie a kopanie tunelov v decembri sériou tweetov, údajne z frustrácie zo státia v dopravnej zápche. Upozornili sme na to v tomto článku.

V tom čase sa samozrejme vzhľadom na formu oznámenia nevedelo, či Musk nežartuje. Následne ale spoločnosť založil a médiám poskytol ďalšie informácie naznačujúce, že spoločnosť reálne začína realizovať avizovaný vývoj.

Podľa informácií pre agentúru Bloomberg z februára zvažoval Musk nákup stroja Nannie od spoločnosti Herrenknecht pre kopanie tunelov, ktorý je dlhý 122 metrov, má priemer 8 metrov a váži 1200 ton. Pomocou takéhoto stroja chce vylepšiť existujúcu technológiu kopania tunelov, pričom budovanie tunelov by sa vďaka tomu stalo výrazne lacnejšie.

Vylepšená technológia by mala nielen tunel kopať ale zároveň s kopaním inštalovať steny tunela. Mala by byť tiež výrazne rýchlejšia, kým Nannie zvláda za týždeň vykopať cca 90 metrov, Musk hovoril o analyzovaní cieľa míle teda 1.6 km za týždeň.

Následne tento týždeň zamestnanec SpaceX zverejnil fotografiu výrazne menšieho stroja na kopanie, ktorý má logo The Boring Company. Spoločnosť začala testovací tunel kopať práve na parkovisku SpaceX, v ktorej vysoký podiel vlastní Musk.


Koncept tunelovej prepravy podľa The Boring Company (video: The Boring Company)



Riešenie s tunelmi má vyriešiť problém s nedostatočným nadimenzovaním cestnej siete v mestách, v ktorej premávku samozrejme brzdia križovatky.

The Boring Company teraz na videu ukázala, ako by mal problém riešiť systém podzemných tunelov. Systém by pozostával z množstva jednopruhových mimoúrovňových tunelov, v ktorých by boli autá presúvané zrejme bez križovatiek. Na videu je vidieť spájanie dvoch pruhov do jedného.

Vysoká priepustnosť má byť zabezpečovaná vysokou rýchlosťou. Zrejme kvôli plynulosti aj bezpečnosti autá nemajú v tuneloch jazdiť samé, prepravované budú na plošine pohybujúcej sa na jednej vodiacej koľaji a to až rýchlosťou 200 km / h.

Do systému tunelov sa vozidlá majú dostať z bežných ciest po vertikálnom vysunutí plošiny hore až na úroveň cesty. Podľa videa by evidentne ale systém nemal nahradiť cestnú prepravu kompletne, keď by sa ním prepravovala iba časť áut. Na základe akých kritérií by to bolo a či by nešlo najmä o rýchly drahý systém prepravy pre najbohatšie skupiny obyvateľstva nie je jasné.

Spoločnosť video zverejnila ale bez akéhokoľvek komentára a aké sú jej konkrétne ciele v tejto chvíli nie je jasné.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

Ked chcu pomoct s tunelovanim, odporucam poziadat o radu Slovensku Dialnicnu Spolocnost.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

*Narodnu Dialnicnu Spolocnost
inak znamu aj ako Prva Vytunelovana

Odporucam zachovat spravny nazov spolocnosti kvoli spolahlivym referanciam pre odborne kruhy v tunelovacej oblasti
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Prva slovenska tunelarska bola kedysi sucasny Vahostav...

Kazdopadne, zaujimalo by ma ako musk poriesi pripadne "teroristicke hrozby"...
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Alebo zemetrasenia, ktore su v Kalifornii dost caste. A ked pride nejake vaznejsie a bude mat podkopanu polku mesta, tak by to malo byt nieco pruzne.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

V tuneli je bezpečnejšie počas zemetrasenia ako na ulici.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A nie je nahodou bezpecnejsie este let lietadlom? A ked sa stane nieco s lietadlom, tak to bude aj tak statisticky bezpecne, ale smola pre tych, co tym leteli?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie je, aj v lietadle citis zemetrasenie, vzduch prenasa vlny tiez.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

nie si ty ten extra senzitivny?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Diaľnice sú minulost​.
Všimli ste si koľko vláda investuje do diaľnic?
To preto lebo o 10 rokov už nikto nebude stavať diaľnice.
Treba zarobiť kým sa dá.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

V Holandsku stavali masovo diaľnice v 70. rokoch.
V 2008 začali niektoré búrať, lebo sú hnusné.
Ľudia sú dôležitejší ako autá.

Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Daj pokoj dnes je prvý máj.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Každý kto denne poctivo pracuje dnes oddychuje.
Pracujú len ty, čo sa celý rok povaľujú. -politici
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Každý holt nemá odvahu nosiť masku, pod ktorou je rovnaký.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keby mali potkany krídla, volali by sa holuby
a boli by úspešný v politike.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Čo budú ľudia robiť, keď nebudú môcť cez sviatky nakupovať?

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

V 18. storoči stavali monarchie vodné kanáli.
V 19. storoči stavali monarchie a kapitalisti železnice.
V 20. storočí stavali národný socialisti diaľnice.
V 21. storoči .......?....?.... hyperloop


na Slovensku
V 21. storoči stavajú oligarchovia diaľnice.

Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Zákazom vstupu moslimom.
Trumped:)


Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

+Pravicovým extrémistom
+Ľavicovým extrémistom
+Írom IRA
+Futbalovým výtržníkom
....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zajtra arcizlodej R.Ficiak oznamy ze odstupuje z funkcie vzdava sa mandatu a opusta Slovensko ,prijali ho totiz ako hlavneho tunelara s bohatymi skusenostami
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Rozdiel medzi tunelárom a tunelárom je ten, že jeden vie raziť tunel a druhý nie.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Existuje stara hra Tunneler, kde sa da v stavbe tunelov dosyta vysantit. A keby santeniu nebolo dost, existuje aj hra Bridge Builder, ktora ma dobru fyziku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A co tak stara potrubna klasika Pipe mania? Ta bezala aj na PC XT, resp. PP06 !!!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Booooring!
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

Wow ty si aký originálny. Kokot.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Preco hned klajes? Co ti predrecnik urobil?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Predrečník mu evidentne siahol na predkožku, keď ho nazýva pohlavným údom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Eventualne nesiahol. Urcujucim faktorom je orientacia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nic mu neurobil. Akurat sa hnusne podpisal :-D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pozor ale na jazdu v protismere.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Hmm, viac ma zaujala ta technologia robenia tych tunelov. Ak fakt zvladnu urobit kompletny 1,6km tunel za tyzden tak to ma velku buducnost.
Akurat si nemyslim ze prave tato koncepcia je realne pouzitelna. By museli zvladnut obrovske masy aut.
Ale napriklad pri hyperloope by to znacne zjednodusilo robenie trate, kedze ta musi byt co najrovnejsia.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Uz teraz sa pouziva jedna z najefektívnejších veci na hlbenie tunelov cez horninu s tym, ze steny tunelov sa stavaju priamo v stroji... Neviem ako si predstavuje Inovovat karbidove rezacie hlavice, teda pokial nevymysli lightsabery...

Mne ten Musk pride ako stredoskolak, s povrchnou znalostou subjektu a velkym egom.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Fajn stredoskolak, s hodnotou cez 14miliard dolarov.. chcel by som byt taky stredoskolak..
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

aj ja
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Virtualnou hodnotou 14 mld.. Pretoze to je len hodnota jeho akcii plus par drobnych. Realne nema na ucte ani desatinu, mozno ani dvadsatinu, tak ako vacsina americkych miliardarov. Staci dalsie kolo krizy, a noviny budu zasa plne clankov, ako miliardari "stracaju" denne 100-ky miliard. To, ze to bolo predtym umelo nadhodnotene podobnymi marketingovymi akciami ako je toto, zahadne vzdy prehliadaju.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

na druhej strane by vedel reálne predať dnes akcie svojích firiem a mať cash na účte v takejto hodnote. Vážil by si si ho potom viac? Mne je naopak veľmi sympatické, že namiesto toho, aby tie peniaze míňali na seba, ich využívajú na to, aby podporili zmysluplné firmy a zjavne to robia dobre, inak by ich majetok nenarastal. Pravdu povediac, ak by si zobral všetky peniaze najbohatšiemu 1% ľudí na svete a rozdal ich zvyšku, síce by si dočasne zvýšil spotrebu ľudstva, avšak o chvíľu by opäť 90% ľudí tie peniaze minuli a 1% na tom brutálne zarobilo, zatiaľ čo by sa dočasne znížili investície do nových projektov, čo by vytvorilo nedostatok, následnú infláciu a možno aj celkom serióznu krízu, až kým by sa peniaze nedostali zhruba tam, kde sú teraz.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

nevedel by ich dnes realne predat
1. velky vlastnik akcii a hlavne ak ide o cloveka ktory tu firmu riadi ma zakonom obmedzene moznosti predaja akcii. musi dopredu hlasit nejakej komisii ak chce akcie predavat a pod.
2. keby zacal vo velkom rozpredavat akcie tak sa investori zacnu pytat co je za tym a cena pojde rapidne dole


mal by si vediet, ze spotreba taha ekonomiku a nie investicie :)
mozes ivestovat kolko chces, ale ak nebudu ludia co si tie vyrobky/sluzby budu kupovat tak tvoja investicia nic ekonomike neprinesie :)
takze ta tvoja uvaha, ze vyssia spotreba by priniesla stagnaciu v investovani je smiesna :) :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Podobne vysmial Muska jeden vysokopostaveny rusky mudrlant, ked sa Musk snazil v 2001 v Rusku kupit ich rakety, kvoli ceste na Mars. Povedali mu, nech da viac penazi, alebo nech ide do prdele. Tak odisiel a zalozil SpaceX. Tera vidis, kto z nich mal pravdu.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Spacex a NASA sú podvod. Zem je plochá a vo výške 75 km nad zemskym povrchom je neviditeľná stena cez ktorú žiadna raketa neprejde. Sme v uzavretom systéme.
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

Posli odkaz na zdroj, inak je to klamstvo.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/jwA
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

No kto mal pravdu? Rusi boli vo vesmíre 10 rokov pred tým než sa Elonko vyliahol...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

A momentalne Musk posiela viac rakiet do vesmiru, nez Rusko. To je sranda, co?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ešte ich stále v počte letov a technológii nedobehol.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Si si istý? Rusine namajú raketu ktorá sa dokáže vrátiť. Isteže majú iné technológie ale čo sa týka nosičov tak ich SpaceX už dávno prekonala.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kým nepoužijú navrátený kus ešte raz, tak návrat je na nič.
Takže neprekonala
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze si to zhrnme
raketa ktora sa dokaze vratit ma o 30% mensiu nosnost ako raketa na jedno pouzitie
musk tvrdi, ze cena takejto rakety bude o 30% lacnejsia

kolko stoji kg nakladu pri jednorazovej a znovupouzitej? :)
vsetko zalezi od toho kto aku nosnost potrebuje
ak potrebuje plnu nostnost tak ziadna recyklacia nehrozi, ak dokaze vyuzit plnu nosnost(napr. zasoby na ISS, alebo dokaze umiestnit viac satelitov vramci jedneho startu) tak je tiez vyhodne vyuzit plnu verziu bez navratu

vyhodne je to len pre toho komu staci 70% a menej nosnosti rakety
Odpovedať Hodnotiť:
 

Miesas jablka z hruskami. plati, ze raketa, co sa vracia, ma nizsiu nosnost, lebo musi niest palivo navyse, ale cena rakety je ta ista. Kazdy typ rakety ma inu nosnost, plnu vyuzijes malokedy, lebo nemas len nosnost, ale aj objem, ktory limituje.
A neskutocna vyhoda je aj v tom, ze sa daju opatovne skontolovat. TO urychluje vyvoj, kedze vidia opotrebovanie. Na rakete, oc sa nevrti nemas sajnu, co treba vylepsovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nikto nic nemiesa, len ty mas problem s chapanim citaneho textu :)

niektori sa tu tvarite ako keby musk vynasiel koleso ked prisiel so znovupouzitelnymi raketami :)
pravda je ale take, ze so znovupouzitelnostou rakiet sa pocitalo uz hrozne davno, ale skrt cez rozpocet tomu dost spravil americky raketoplan, ked sa prislo na to, ze to nieje az take jednoduche znovupouzivat raketu a neprinasa to taku financnu usporu ako sa planovalo, kedze tie rakety a samotny raketoplan sa musel komplet rozobrat a vsetko skotrolovat a ci v materiali niesu nejake mikrotrhliny a to vobec nieje jednoduche a pri niektorych castiach bolo lacnejsie nasadit novu suciastku ako kontrolovat ci ta pouzita nema nejake skryte vady

pri vynasani nakladu to asi nebudu robit tak dokladne a tak naklady budu nizsie, ale pri pilotovanych letoch sa to bude musiet vsetko dokonale skontrolovat a tym padom je otazne ake budu uspory

Odpovedať Hodnotiť:
 

Snazis sa dokazat, ze nieco nefunguje tym, ze sa to raz niekomu nepodarilo. Smiesny dokaz. Hlavne kvoli tomu, ze Muskove viac pouzitelne rakety su aj pri jednom pouziti lacnejsie, nez tie ostatne jednopuzitelne. Takze Tvoj dokaz neplati uz od zaciatku. Ale vratme sa spat ku cene raketoplanov. Ich hlavnym prblemom bolo, ze NASA sa ich snazila spravit az moc univerzalne. Boli prilis velke, aby sa oplatil maly let, boli prilis komplikovane, aby sa dali skontrolovat a prilis zlozite, aby sa tam nieco nedokazilo. Tj mali malo letov, drahy start, komplikovany servis a vysoku pravdepodobnost poruchy. Nieco podobne, ako keby prve koleso spravili priemeru 3 metrov. S tym by si veru priemyselnu revoluciu neurobil. To neznamena, ze koncept je zly, ako sa tu snazis prezentovat. Zle bolo prevedenie. A nikto neobdivuje Muska za to, co vymyslel. Ludia ho obdivuju za to, co dokazal a ake ma gule. Predtym rakety stavali iba 4 staty, on zobral svojich 100 milionov a postavil si vlastnu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a k tym svojim dostal stovky milionov od nasa :)
si zisti kolko plati nasa za starty :)

ja netvrdim, ze ten koncept je zly, ale ze nieje to take jednoduche ako to musk prezentuje

cele muskove podnikanie odkedy zarobil na paypale je o cucani verejnych zdrojov a ci sa ti to paci alebo nie je to tak
tesla, solar city, spacex vsetko to cicia verejne zdroje bez ktorych by ani jedna firma nebola tam kde je
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spravne si napisal, NASA plati za starty, takze ziadne dotacie. Musk si normalne zaraba. Okrem toho, NASA mala len 9 letov k ISS. OStatne lety platili komercne spolocnosti, ktorym vyniesli ich vlastne satelity. A naschval vynechavas to podstatne. Prve peniaze od NASA dostal az po tom, ako postavil a predviedol funkcnu raketu a boli keby to nedokazal, ziadne peniaze by nedostal. Proste mas v tom uplny hokej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano plati za starty ale riadne premrstene ceny :)

trochu si to lepsie nastuduj ako je to s tymi dotaciami a o tom ako je musk nalepeny na statny cecok pisu aj renomovane ekonomicke media v amerike

spacex dostavala peniaze aj na vyvoj takze dotacie :)

nasa mu zaplatila 1.6mld za 12 startov k iss, co je 133mil. za start a pritom "komercne" starty predava musk pod 60mil. :) :) :) :)

taktiez tam vela veci nesedi, raz sa chvalil ze ma 60 objednavok za 7mld. co je tiez cez 116mil. za start
tak predava start za 116mil., alebo za 60? :) :)
Odpovedať Hodnotiť:
 


teoreticky je znovupouzitelna raketa lacnejsia, ale prax je nieco ine ako teoria :)
skutocnu cenu znovupouzitelnej rakety neodvodzuj od slov muska, alebo od nejakych "akciovych" cien co da na prvych par takych kusov, skutocnu cenu ukaze az cas
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skore uspecnych letov do vesmiru za rok 2017, Musk 5 : Rusko 3.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

keby si netrepal
rusi vypustili tento rok 10 rakiet
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Mozno tak na syriu :-D Ale urcite neleteli do kozmu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Rusi mali tohoto roku tieto 3 lety. Prosim, dopln dalsich 7 o ktorych vies :-)
01/28/17 Soyuz 2-1b/Fregat Hispasat 36W-1 Kourou, French Guyana
02/22/17 Soyuz U Progress MS-05 Baikonur, Kazakhstan
04/20/17 Soyuz FG Soyuz MS-04 Baikonur, Kazakhstan
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

takze predsa nesli do vesmiru ale na Kazachstan
Odpovedať Hodnotiť:
 

uz je musk na tom marse? :):)

snad si nemyslis, ze kvoli muskovym peknym ociam mu bude niekto lacno predavat raketove motory

a o tom ako je na tom spacex sa uvidi ked tu firmu prestane nasa dotovat cez predrazane objednavky na lety k iss
nasa spacex plati ovela viac ako by ju to stalo keby si ten naklad dala vyniest napr. u rusov a z tohto musk krizovo dotuje "komercne" starty
ked vyschne penazovod z nasa tak sa uvidi ci je ta muskova raketa cenovo konkurencieschopna


Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Muskovi platia menej, nez Rusom. Skor chcem naopak vidiet, co budu robit Rusi, ked NASA prestane platit im. Uz teraz znizili pocet svojich ludi na ISS, lebo deneg net. Ked prestanu Americania lietat ich raketami, tak ich to vyjde este drahsie. A cosa tyka Muskovych peknych oci. Ponukol im ferovu cenu, fesaci prepity nepochopili, ze robia najvacsiu chybusvojho zivota. Teraz maju na krku 2 firmy, ktore spravili za 10 rokov vacsi pokrok, ako oni za 50. Rusi stale onanuju nad svojimi motormi, ale fakt je taky, ze to uz nikoho nezaujima. Vsetci uz maju nahrady, sice nie take vykonne, ale zato splnajuce mnoho dalsich poziadaviek, s presnejsim davkovanim vykonu, znovupouzitelnostou a nizsiou cenou.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

netrep hluposti
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Ty vieš čo znamená slovné spojenie "mať na krku"?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Neber to doslovne, nech ta nerozdrapi. Celou vetou je to takto: Maju na krku problem, ako konkurovat dvom firmam, ktore ich zrazu predbehli. :-) Radsej povedz nieco o tych ruskych letoch, co si si vymyslel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pokial viem, USA platia Rusom za sedadlo v Sojuze (cca 80mil $$). Kolko platia Muskovi za sedadlo v Dragonovi? Zeby 0, kedze SpX zatial pilotovane lety neponuka. Cize porovnavas neporovnatelne. Americka ULA pouziva ruske RD-180 na svojich raketach Atlas asi zo srandy a zato, ze su drahe, nevykonne a nespolahlive :-D :-D. ULA nemala ziadny ani technicky ani cenovy problem s ruskymi motormi a vyuzivala by ich nadalej, keby sa do toho nezaplietli politici. Navyse, Arianespace kupuje od Rusov kompletne Sojuzy za 30-40 mil $$, SpX nebude moct ponuknut takuto sumu este aspon 2 roky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Paci sa mi ako chlapec predstiera, ze US vlada nedotuje Muska. http://dopice.sk/jwQ

Odpovedať Hodnotiť:
 

Nastuduj rozdiel medzi zakazkou a dotaciami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Subsidies" su zakazky? Plukovnik Robo a kapitan Danko sa z tohto "prekladu" potesia :)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Zalezi co prekladas. Ak prekladas to co tvrdia jeho neprajnici, tak je tam subsidies. Ak prekladas zmluvu medzi NASA a SpaceX o vybudovani Dragona, ak tam subsidies nebudu, lebo ide o komercny kontrakt. Subsidies ma akurat tak Muskova Megafactory za to, ze zamestnava ludi v specifickych regionoch a tusim aj Spcex za tovaren v Texase. Ale to su smiesne prach od miestneho govermentu, aby pritiahli investorov. Od NASA ziadne subsidies nedostava.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Problem je, ze Ty aplikujes na vypocet zisku ucivo prvej triedy ZS. Porovnavas cisla. Skus aj scitanie a odcitanie. Tvrdis, ze ULA nema probles s cenou ruskych motorov. Samozrejme nema, lebo ich v konecnom dosledku neplatili oni, ale NASA. Akkonahle prisiel SpaceX, nie su schopny konkurencie. SpaceX uz 9x zasobovalo ISS, na kazdom lete usetrilo NASA 60-80 milionov. Ako sedia tie Tvoje vypocty teraz? A co sa tyka zakazu ruskych motorov, NASA ich nezakazala, ULA ich kludne moze pouzivat, len nevie cenou konkurovat SpaceX. Ruske motory zakazala americka vlada pre vojenske pouzitie. Co je logicke, nechce, aby v oblasti statnej bezpecnosti boli odkazani na Rusov. Predstav si,ze sa ich vztahy este trochu vyostria, Rusi odmietnu predat motory, a oni nebudu nasledujucich 4-5 rokov schopny vyniest vojensky satelit do kozmu. Preto to nariadenie. To boli ale prave najlukrativnejsie zakazky pre ULA.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nic nove takto hlbili pre jasterov celosvet. metro aby sa jasteri mohli presuvat nenapko.
nenapko
presuvat
jasteri z pekel!
presuvat
:D

Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Musk by sa mal ist pozriet do Presova, kde stavaju kruhac 4 roky!! Mali by o tom nakrutit jeden diel do Megastavieb na Nat Geo... Smutna slovenska malost a neschopnost.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

"... na tento napad prisiel Musk ked stal styri roky na kruhaci v Presove."
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

takych projektov by na Slovensku nasli na 10 serii po 20 dielov
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

pridaj pridaj
rovno v kazdom okrese.
dokazom su kanalizacne poklopy v BA, tie ked opravuju, opravuju ich 2 mesiace. a je fuk, ci je to BUS pruh alebo co.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

asi slaba pamat - je to pat rokov (presne to spocitane nemam, ale najneskor do mesiaca bude piate vyrocie)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Problémom by mohlo aj byť narušenie inžinierskych sietí a stability základov vyššie položených budov, problém s presakovaním vody, veterným prúdením, odsávaním výfukových plynov (pochybujem že by si vodiči vypínali motory najmä v zime) a pohybom podkladu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale hlavne ze dojazd tesly tym uz priekazne nebude mensi nez vozidiel so spalovacim motorom.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Slovicko priekazne, neskutocne ma irituje a nedokazem si to poskrabkat..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hypoteticky je k neskutocnej iritacii vhodne bud surrealisticke poskrabkanie alebo ryza.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Tam to má jazdiť na plošine na eletriku. Žiadne plyny. Jedine ak si dáš pred jazdou strukovinu.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Prosím čítať s porozumením: Ak na plošinu príde auto so spaľovacím motorom v zime, vodič motor pravdepodobne nevypne aj pri pohybe na elektricky poháňanej plošine v podzemnom tuneli.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Toľko protipožiarnych a bezpečnostných predpisov, koľko by na taký tunel trebalo, ešte ani neni.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

This is the rythm of the Trebal dance.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ved prave. Vsetko to su problemy, ktore Elon bude riesit. A on ako inzinier sa na to hodi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nemyslim si, ze tie tunely su urcene pre automobili so spalovacimi motormi, skor tam budu mat povolene jazdit iba elektromobili ako tesla.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

preco si to myslis? Auto nastupi na plosinu a v tuneli je vzdy na plosine. Z plosiny odchadza vonku mimo tunela. Tak proste bude mat plosina elektromotory a napajana bude tou stredovou kolajnicou ci co to tam je = netreba baterky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Samozrejme, ze pohon plosiny by bol nezavisly od auta. Skor ide o to, ze bude dobra motivacia prestat pouzivat spalovacie motory, ak bude pristup do tunelov povoleny iba pre elektromobily.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zas a znovu, preco by sa zakazovali spalovacie motory, ked nastupis na polosinu vypnes motor a hotovo. Je potom irelevantne aky mas. Aktualne elektroauta na baterky su picovina jak voda v kosi.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ako obchodny tah.
Odpovedať Hodnotiť:
 

alebo stačí využívať hromadnú dopravu...
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

ved ju vyuzivaj, kto ti brani ?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

myslis tu predrazenu a pomalu hromadnu dopravu?

priklad, BA-TO bus 7E, 2.5h (100km), autom to das za 5-6E sam a za 1h, povedz mi jeden dovod ist busom???
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A preco si vynechal naklady na auto? A kde si vynechal naklady na olej, vodu do ostrekovacov, servisy atd? A kde si vynechal svoj plat? Ci ma budes vozit vtedy a tam, ako si ja poviem a zadarmo?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ano zadarmo, typicky debilny argument ked uz nic ine neni :D

ja hovorim o tom ze ako chcu donutit ludi chodit hromadnou dopravou ked je drahsia ako autom...

a to nehovorim o tom ze chodime autom dvaja, v tom pripade mi sprav vypocty ty mudrlant

hromadna doprava musi byt ovela lacnejsia ako ked ide clovek sam autom aby sa tam zacali ludia hrnut...


Odpovedať Hodnotiť:
 

Ach ty mudrlant. TY tu obhajujes osobne auta svojimi "vypoctami". Tak pekne do nich zahrn aj to, co som ti pisal. A potom prides na to, ze prevadzka auta NIE JE lacnejsia nez MHD.

Asi si si nevsimol este, ale vsetko, co je vacsie, komplexnejsie, byva lacnejsie na prevadzku.

Najskor si pisal, ze auto je lacnejsie pre jedneho a ked to nevychadza, tak zrazu chodite dvaja. A nahodou desiati sa nevozite?

Keby si rozmyslal, tak by si zistil, ze cena listku MHD NEZAVISI od poctu osob. Listok stoji rovnako pre 1 aj pre 50 cestujucich. A to preto, lebo MHD nema garanciu naplnenia kapacity vozdidla. Keby mali, napr. 80%, tak ta cena bude mensia.

K poslednemu bodu. Ked ty ako jedinu vyhodu MHD vidis v cene, tak chod dopice.sk. Ine dovody vlastnictvo auta prevysuju, ale to by si musel byt schopny aj rozmyslania.
Napr:
- absencia problemov s parkovanim
- moznost konzumacie alkoholu pred jazdou
- absencia potreby vodicskeho opravnania.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano napisal som ze to vychadza lacnejsie uz LEN PRE 1 osobu, a ked este chodia dvaja neni uz o com...

mna zaujima co ma vyjde lacnejsie vzhladom na cenu, cas, komfort - a bohuzial ani len v jednom akakolvek doprava nevyhrava...


-ano pravidelne si popijam pred jazdou do prace :)
-vodicak mas asi uz kazdy
-parkovanie suhlasim, ale to je jedina vec, ostatne vsetko je horsie

ale tak kludne si jazdi hromadnou dopravou, ja ti to nezavidim, cestuj dlhsie, prisposobuj sa spojom, a to nehovorim komfort (nase historicke vlaky, v lete klima naplne, v zime zas prekurene,...) chodil som vlakom dost dlho a uz mi stacilo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a toto je dovod preco som predal auto. Same naklady a pouzil som ho 10x za rok. To ma vide lacnejsie uber, a ked idem niekam daleko tak vlakom, regiojet busom...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tak ked ta nebaví jazdit autoem..
a auto-moto ta nezajímá, nič ti nehovorí..

ale mnohích iních baví
Odpovedať Hodnotiť:
 

Drzim mu palce. Kebyze je niekto zvedavy co ten stroj vsetko robi a ake ma casti, tak tu zdielam link.
https://goo.gl/GeXzou
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tie stroje na tunelovanie su pomerne velke a zlozite. Hlavne obsahuje vela casti (pod systemov). Podla mna, to Elon lepsie zautomatizuje a vyrobi stroj, ktory bude rychlejsie kopat. To mu staci aby predbehol konkurenciu.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

je to pekny koncept som zvedavy ako budu riesit udrzbu, zemestrasenia, pripadne nehody
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dalsim tunelom, ale priamo do stredu Zeme.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dalsie metro.
nic nove.

zas
:D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Samé sprostosti napadajú toho chlapa...
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

teba by mohla raz napadnut ucebnica pravidla slovenciny.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Konkretne ktoreho? Lebo vlastne ich ma nezanedbatelne vela.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Hej? A čo je tam nespisovné?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ja uz mam riesenie na cestovanie v zapche. pocas cestovania a stania v zapche moze predsa cestovat v case.dokaze to kazdy .cestovat do minulosti aj bubucnosti
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na cestovanie v zápche časom stačí trocha LSD do preháňadla...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Som zvedavý ako problém s dopravnými zápchami a parkovaním riešia samozvaní svetovládcovia. Automaticky ma napadlo anglické slovo GRIM.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ja ze to bude ako vo futurame tie trubky :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Doprava v USA kolabuje hlavne rano a poobede. Na vstupe a na vystupe, jednoducho povedane, ked rano ludia cestuju do a potom poobede odchadzaju z roboty, tie velke mesta su fakticky aglomeracie a vacsina pracovnej sily dochadza. Takze by to neriesilo nic, keby to postavil v meste, lebo tie auta by sa tam museli najprv dostat.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ale ved chce dat I/O v centre a na okrajoch mesta, takze by tymodlahcil dopravu medzi tymito bodmi. ;-)
Premietnutim na nase pomery by dal branu v dun.luznej, v senci i pezinku a pri D2 a na Nivach i patronke ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vyriesili by to dve veci
1. roztriedenie pracovnej doby, je imbecilske aby kazdy zacal v ronvaky cas pracovat
2. nehonit vsetky investicie do jedneho bodu v jednom meste
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

3. vypnutie televízií, aby sa ľudia opäť naučili myslieť a vyjadrovať
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nam na SK by sa taky stroj zisiel, lebo tu kopu tunely asi vezni geologickymi kladivkami, sudiac podla toho, ako nekonecne dlho kazdy trva a dokopanie dalsich rur sa zasadne preklada na neurcito...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Presne tak, pre koho by sa inak geologické kladivká vyrábali.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nj, sa im tam moc rozdivočili, a vzbúrili agresívne, premnožené, rorozbesnené tisícové, - ajž státisícové tlupy primitívnich, orangutanskích negro-opíc, a negrocigošov..

ale nastúpila NG, a tá ich zboxovala ("zkrabicovala, "ztruhlovala na 1 hromadu, (škoda, že ne až-tak úplne doslova, mali to tam radši úplne vyčistit, celé LA, a celú CA.

(nebol by dnes z celej Ca taký 1velký euro-negro-sluníčkárský, euro-muslimský negro-bordel.. )
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

V článku chýba fotka usmiateho Elona Muska.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár