neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Intel priamo do čipsetu pridá integrované WiFi a 10 Gbps USB, aj na desktopoch

Značky: IntelWi-Fi

DSL.sk, 18.4.2017


Intel zrejme skutočne priamo do novej generácie svojich systémových čipsetov pre procesory novej generácie Cannon Lake zabuduje podporu gigabitového WiFi a Bluetooth.

Po prvotnej informácii taiwanských novín Digitimes z jesene, ktorých informácie sa nakoniec nie vždy v plnej miere potvrdia, to teraz na základe uniknutej špecifikácie zrejme z dokumentu Intelu tvrdí čínsky Benchlife. Ten pritom v posledných rokoch viackrát správne vopred informoval o novinkách Intelu.

Informácie Benchlife sa teraz týkajú dokonca desktopovej verzie čipsetu pripravovanej série 300. Dá sa predpokladať, že podobne bude táto funkčnosť integrovaná aj v čipsetoch pre notebooky, kde je na rozdiel od desktopov podpora WiFi dnes úplnou samozrejmosťou.

V súčasnosti sa podpora WiFi v notebookoch zabezpečuje samostatným čipsetom vo forme rozširujúcich WiFi kariet formátu M.2.

Aj nové riešenie bude vyžadovať ešte doplňujúci čip, keď v samotnom systémovom čipsete bude podľa špecifikácie evidentne len digitálna časť WiFi čipsetu, tzv. CNVi. Potrebný tak bude ešte analógový RF modul, tzv. CRF. Stále to ale umožní výrazné šetrenie miesta na doske a nákladov, keď CRF bude môcť byť menší a jednoduchší.

Intel v súčasnosti už na svojich stránkach uvádza WiFi riešenie Intel Wireless-AC 9560, ktoré bude určené pre takéto integrované WiFi. Tento CRF modul má formát M.2 1216, ktorý je rozmerov iba 12 mm x 16 mm. Wireless-AC 9560 podporuje WiFi 802.11ac MIMO 2x2 so 160 MHz kanálmi a maximálnou rýchlosťou 1.73 Gbps a Bluetooth 5.


Údajná špecifikácia novej série Intel čipsetov 300 pre desktopy, kliknite pre zväčšenie (obrázok: Benchlife)



Či krok povedie k širšej podpore WiFi a Bluetooth na desktopoch zatiaľ nie je jasné, keď podpora samozrejme nebude automatická a výrobcovia dosiek budú ešte musieť doplniť CRF čip a anténu.

Intel sa v každom prípade už v minulosti výraznou mierou pričinil o presadenie WiFi v notebookoch ako úplne bežnej funkcie. Pred niečo viac ako desiatimi rokmi, keď pozícia Intelu v tomto segmente nebola ešte tak silná ako v súčasnosti a podpora WiFi v notebookoch nebola samozrejmosťou, spoločnosť začala presadzovať pre notebooky svoju platformu Centrino integrujúcu procesor, čipset aj podporu WiFi. Práve táto iniciatíva pomohla výrazne urýchliť nástup WiFi.

Ďalšou novinkou nových čipsetov série 300 je tiež na jeseň avizovaná podpora USB 3.1, pričom podľa aktuálnych informácií má ísť o 10 Gbps verziu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple
Zatiaľ posledný Star Trek seriál bude mať ďalšiu sériu, ohlásený aj nový film
Nový Android 15 je k dispozícii v beta verzii
Samsung má spustiť výrobu takmer 300-vrstvovej flash tento mesiac, budúci rok dosiahnuť 430 vrstiev
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 20-krát
Apple čoskoro uvedie ďalší sci-fi seriál


Diskusia:
                               
 

Prečo to všetko serú do čipsetu??
Už dnes sú obvodu čipsetu zložitejšie a nespoľahlivejšie ako procesor.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Aby ta mohli stale sledovat, aby sa uz wifi a modre zuby nedalo ani vypnut
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Hádam vyrobia aj silnejšiu verziu čipsetu. Táto je zrejme taká "do kanclu" a na bežný desktop.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Viac rušenia viac Intel.
Asi chcú dobehnúť chinu.
Čínania inštalujú na Pc len sledovacie software.
Intel rovno špehovací hardware.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Wifi je v cipsetoch je už dávno.
Teraz to len priznali s oficiálnym protokolom.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Facebook will be predict criminal behavior.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Minority Report

A čím viac chipov pri sebe tým väčšia výkon.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Čím viac pásikov tým väčší ojeb.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

"Hádam vyrobia aj silnejšiu verziu čipsetu. Táto je zrejme taká "do kanclu" a na bežný desktop."

Do veľkého kanclu keď už. S prianim pekného dňa posielam kvety...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chcela by som, aby sa mali zvieratká lepšie na tejto zemi ako ľudia.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Aký chudák musíš byť aby si zosmiešňoval niekoho tak bezvýznamného ako TV hlásateľku ?
Odpovedať Hodnotiť:
 


povedz to mojmu psovi co vrci na kazdeho a vsetko non stop v kuse a este aj bordel robi.
a neni to ani moj pes proste zdedeni bastard ktoreho ani majitel nechce a ta svina si narokuje a vrci pri tom stale .
a narokuje si a vrci.
ta svina hnusna stale.

takze serem ja na vsetky zvieratka co len terorizuju nevinnych (mna).
serem na nich.
:D
Odpovedať Hodnotiť:
 

kvoli cene. je ekonomickejsie to napratat vsetko na jeden cip a ten navarit na dosku, ako robit cip na kazdu somarinu navyse. tie naklady na rezanie, puzdrenie, kontaktovnie a pajkovanie su nezanedbatelnou polozkou. velkost DPS a celeho vyrobku urcite tiez hra svoju rolu.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Ale však jasné. 286-ky žiaden čipset ešte nepoznali a tie desiatky obslužných obvodov na doske bolo už neúnosné.
Ale ani toto sa mi moc nevidí...
Onedlho si kúpime len kremík 2,54 x 2,54 cm a budeme mať neviem čo v tom...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Bude v tom všetko a aktivujú len to, čo si zaplatíš ty, alebo NSA/CIA/FBI/...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Aby si prešiel na AMD Ryzen.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Praveze budu spolahlivejsie, cim viac veci integrovanych na cipe tym lepsie.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ethernet sa da odpojit ale WIFI z cipsetu uz nie.
Aby bolo jasne kde mas ten velky kancel.
https://lnk.sk/awV3
Ty wifi pouzivat nemusis staci ze si bude w10 pamatat okolite WIFI alebo ze tvoje RAdio bude obcas vysielat beacon.
Ostatni to poslu kam treba a priblizna poloha bude stale znama.

Odpovedať Hodnotiť:
 

a kedy vyda Intel konecne uplne novu architekturu svojich x86 CPU?
lebo naposledy to bolo v 2009

z hladiska CPU:
Cannonlake bude iba dieshrink Kabylake
Kabylake je defacto iba Skylake refresh
Skylake je iba optimalizovany Broadwell
Broadwell iba dieshrink Haswellu
... atd atd atd az k Nehalemu z roku pana 2009
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Pozri, ja sa teším na Vegu od AMD, ale zatiaľ čo Vega vyjde už tento rok a všetci sa na ňu tešia ako hádam nikdy predtým na žiadnu inú grafiku od AMD lebo by vraj mohla cenou a výkonom preskočiť aj 8 gigovú Nvdidiu GTX 1080, po zhliadnutí ich plánu vývoja už moje nadšenie trochu opadlo. Už v roku 2019 má totiž AMD vydať ďalšiu ešte lepšiu grafickú kartu, čo je iba 2 roky po Vege, takže zatiaľ čo fanúšikovia AMD čakajú že Vega bude niečo extra výnimočné, pre AMD je to očividne len jedna z mnohých plánovaných zastávok ktoré majú po ceste, malo by to užívateľov znepokojiť? Myslím, že fanúšikov AMD a tých ktorí dúfajú, že Vega bude lacná alternatíva k GTX 1080tke to aj tak neodradí. Vývoj už nie je to čo býval, postupuje rýchlejšie a jednotlivé vydané produkty niesu oproti predošlým nijak moc výnimočné, to je proste niečo s čím sa každý musí zmieriť a keď kupuješ nový produkt, treba vyberať len také produkty na ktoré má význam upgradovať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je fakt, pri niektorych komponentoch to plati uz cca dekadu
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

lebo ked to bude niekedy v 2020, tak to tu mame rekord, 11 rokov na tej istej architekture to tu este nebolo:

Intel:
PPro, PII, PIII: 1995-2000
slepa vetva P4: 2000-2006
Core2: 2006-2009
nazvime to Core3: 2009-2020? (absolut rekord, totalna stagnacia x86 CPU trhu so vsetkymi ich reviziami - mostami a jazerami)

AMD:
K6: 1995-1999
K7: 1999-2003
K8: 2003-2007
K10, Stars: 2007-2011
stavebne stroje: 2011-2016 (so vsetkymi ich reviziami - bulldozermi, zatlkacmi stlpov, parnymi valcami a bagrami)
Zen:2017-2022?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Bože čo Ty užívaš hneď ráno?
Ser na to a nerob paniku.
Začni raz kydať aj na AMD...
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

preslapy AMD a jake je to AMD hnusne, podradne, odporne fuj - to pozna a vie kazdy

v pripade Intelu ich preslapy a hriechy nepozna nikto a to je chyba !!!
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

To poznáme.
Ale aký vážny prešľap kedy INTEL urobil?
Nepíšme o politických či obchodných praktikách. Tie sú na Slovensku horšie...
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

preslapy intelu (niektore aj sumar z tunajsich commentov) a to prosim len za posl. 8 rokov:

- chyba a total fail v Atomoch rady C2000, tak radsej hned ticho vydali radu C3000 a nikto o tom skoro netusi
- chyba v Skylake ktora pri spusteni PRIME95 a (paradoxne) vypnuti podpory FMA3 (co znamena pouzitie AVX) pri konkretnej FFT velkosti, ktora sposobovala nahodne (nie spolahlive) zmrznutie stroja. Niekedy za minuty, niekedy za hodiny
- chyba pri Skylake serii, kde bol o tretinu tensi substrat (plosna doska) CPU (vobec netusim o co tym dementom v inteli islo, usetrit na "drevotrieske"?)
- chyba v Haswell aj Broadwell pri vyuzivani instr. sady TSX
- chyba pri Sandy Bridge, ked odpalovalo SATA porty na fosiach
- humusna zubna pasta sedivka co davaju pod IHS od cias Ivy Brigde

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Technicky mas pravdu, ale:

O C2000/3000 tusia ti, ktori sa tym zaoberaju velmi dobre. Kolko beznych ludi si kedy kupilo taky SoC? Priamo nula. V Nasoch (a pod) samozrejme vela, treba ale pozriet cenovu hladinu danych zariadeni, kde sa take SoC-y pouzivaju. Tam vacsinou byva ina zaruka ako 1 rok.

Chyba nebola v Sandy Bridge, ale v 6-kovom chipsete.
Dosky sa vymienali v ramci reklamacii bez problemov.

To ze chyby su vo vsetkych procesoroch je uz desatrocia normalna vec. Presne pre tieto pripady mame mikrokod, ked vacsina chyb sa da "opravit". Dalej ma zaujima realny dopad. Napriklad Prime s vypnutym FMA3 ma pre mna realny dopad bliziaci sa NULE. Chyba v navrhu DDR pamati, kde viem ovplyvnit susedne bunky ma pre mna fatalnejsi dopad a nemam "inu DDR pamat"
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

substrat a 'zubna pasta' - standardny postup - setris naklady. pri milionovych objemoch ma aj 10 centov na kuse zmysel.

plus, co je pre studentov tretoriednych skol nepochopitelne, ako pri kazdej zmene, museli prebehnut skusky, simulacie, a cely kopec administrativy a dokladovania.
a kedze vsetko bolo v poriadku a substrat s pastou vyhovovali danemu pouzitia vratane prenasobenia bezpecnostnou konstantou, zmena isla do serie.

to, ze je niekto ako valibuk a cpu 'vklada' do dosky majzlikom, za to intel nemoze. rovnako ako ani za to, ked cpu niekto vytaca daleko za hranice vsednych dni...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

V USA niekto daval macku do mikrovlnky a hadaj ako to dopadlo pre vyrobcu mikrovlniek. Mozno vznikla Schrodingerova macka...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V USA sa pica skotna podkla o vlastne sproste dieta, ktore nechala bez dozoru pobehovat a otravovat hosti, a spadla na drzku.
Hadaj, ako to potom dopadlo pre McDonald (ci kde sa jej to podarilo)?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

- chyba v prvych Core i7 pri nasadeni generacie DDR3 (pankovia v inteli si po vzore AMD zaexperimenovali a dali v 2009 radic RAM do CPU ze?), kedze DDR3 ma napatie 1,5 V, lenze to im ani len za obyvajnych okolnosti vobec nestacilo ze ano a ustanovil sa novy DDR3 "takmer-standard", alebo "intelovsky-standard" 1,65 V
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

No, to nie sú až také vážne prešľapy, bez ktorých by sa nedalo žiť alebo existovať.
Tiež mám CPU, ktorý nesmie mať pri komunikácií s RAM viac ako 1,65V. 1.5V berú v pohode, viac Voltov je problém...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

O ziadny intelovsky standard sa samozrejme nejedna, napatie vyssie ako 1.65V pre pamatove piny moze mat na procesor znicujuci ucinok. Nikto to ale netajil, bolo to jasne komunikovane aj dosky to mali v manualoch.
Kolko by si realne potreboval? 1.8V? 2.0V?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

pre DDR3 ma byt 1,5V (este aj pre 2400vky) a iba vo vysokom OC daleko za hranicami JEDECu to moze byt viac
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ty si úplne tela. JEDEC doporučoval 1,5V aj na 1333 MHz.
A základné podmienky to úplne v pohode stačilo...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Mne je u prdele ci ta DDR3 je 800,1066,1333,1600,1866,2000 alebo 2133 ... standardne ma mat 1,5V a bodka! Ked chce niekto brutalny OC 3300 a casovenie CL10, nech si to d*bne aj nad 2V.

Tela si ty: JEDEC ma pre DDR3 rychlosti od 800 po 2133 a je logicke ze pre tieto rychlosti ma odporucane 1,5V. Tu ide o to ze ked sa DDR3 v 2009 rozbiehali, nejake tie 1600vky na 1,5V si nerozchodil, mali málo votlov. To chces tvrdit ze technologicky asi pre ne nestacil standard? Alebo boli brutalne pretaktovane? Alebo mali brutalne casovanie?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ty čo tu trepeš. JEDEC jasne určil, za akých podmienok má aj DDR3 fungovať. 1,5V stačilo len tuším do 1333MHz. Ako si pako, ak ju chceš nahnať vyššie, musíš zohriať polovodič - teda aj zvýšiť pracovné napätie. To sa však už vymyká z doporučení JEDEC a preto niektoré typu všetkých výrobcov budú na vyššie frekvencie, než nejak preddefinoval spolok JEDEC - budú potrebovať vyššie napájacie napätie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Je to az strasidelne, ze aspon 11 rokov (ked nova CPU architektura Intelu pride v 2020) v Inteli nic nove nevymysleli. Asi im dizajner PIII umrel pred 15 rokmi niekde v Golanskych vysinach, a oni ho niekde v bunkri v podzemnom poschodi minus 9 (vedla neexistujuceho nuklearneho programu) drzia vo vegetatitvnom stave v bazeniku a la Minority Report a raz za rok sa tam pri svieckach zidu poradit sa, ze jaky Lake-revision to bude tento rok ... Toho dizajnera PIII (hybernujuceho od konca 90. rokov 20. storocia) zobudili aby mohli v 2003 uviest Centrino (PIII-based) a v 2006 Core2 (PIII-based + P4) a na Nehalem v 2009 ho nepotrebovali, kedze vykradli napady AMD. Odvtedy tam ten dizajner PIII hybernuje ... som strasne zvedavy kedy ho zobudia!
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Mýliš sa v dvoch veciach. 1.) Nie je v bazéniku. To by ich vyšlo draho. A oni predsa peniaze milujú nadovšetko. Načo im je platiť za udržovanie celého tela. Im stačí udržovať hlavu vo fľaši. Ako vo Futurame. 2.) Nie je na -9 poschodí. Ale na -11-tom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Miliardy na tych CPU zarabaju oni alebo ty?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ja. Iba ja.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ano zarabaju im, lebo maju marze ako hovado

ten fenomen sa nejako vola, nenapadne ma to slovo .... podobne je to s jablkom

keby ich procaky stali 5000 € a 2x menej vykonne amd 200 €, tak to proste ludia budu kupovat po tych 5000 € .... lebo to je intel
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No vidis, v casoch pred Buldozerom/Zenom, ked pomer cena/vykon bol pri Intel/AMD porovnatelny a AMD procesory boli plne konkurencie-schopne, sme pouzivali Intel procesory nie kvoli tomu, ze boli Intel, ale ze boli jedine, ktore bezali na Intel chipsetoch. Procesory Intel aj AMD boli v pohode. Mali sme ale vela problemov s AMD/VIA (a pod) chipsetmi, kde obcas USB nefungovalo ako malo, PCI zbernica pri plnom zatazeni (AV streamy) nefungovala na 100% a obcas nieco neslo/zamrzlo/restartlo sa a pod. Od tych dob na produkcne stroje isiel iba Intel chipset a teda (inak to neslo) aj Intel procesor.

Teraz zacina velmi opatrne interne testovanie Zen platformy (nielen CPU!) a uvidime kam dospejeme. Realne predaje ZEN do produkcie ale skor ako za rok/dva neplanujeme.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

pri absolutnej novote Zenu je potrebne aspon nejake 2-3 mesiace pockat kym sa vychytaju muchy, pretoze je nove absolutne, ale absolutne vsetko: A) novy vyrobny proces, B) nova platforma (socket+chipset), C) zbrusu nova CPU architektura - a vsetky tri nove veci sa u amd stretnu raz za dekadu ci dokonca raz za dve dekady

takze iba blazon by sa hrnul do takejto absolutnej novoty nielen doma, v podnikovom sektore uz vobec - treba ten kvartalik pockat a nie vrhat sa na novu vec den potom co vysla (vidme vybuchujuce note7)


napr. intel si platformu meni kazdy 2 roky a kompatibilita jeho socketov je viac ako zalostna a nelichotiva


Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

intel mal aj strategiu tick-tock, zmenenu na marketingovy nezmysel process-architecture-optimization, ktory v podstate ani neexistuje v case svojho zrodu (toto bolo kritizovane aj na inych IT portaloch), pretoze uz tato seria ju nesplna: Broadwell (je process, prvy 14 nm cpu) - Skylake (je architecture) - Kaby Lake (aka Skylake refresh je optimization) - Coffee Lake (furt 14 nm JE PREBOHA POTOM CO?, optimization 2 ?) ... a nasadzanie novych vyrobnych procesov nejde tak rychlo ako nadherne kreslili roadmapy pred rokmi
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

'goodwill', termin, co hladas je 'goodwill'.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A Ty si taký makký, že nenavrhneš lepšiu architektúru? Aby sa už mohli posunúť aj generačne??
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Zas tu hlupák ako ty musí zasierať diskusie?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ser na dizajnéra PIII, prihlás sa im, že ty im poradíš čo nové majú vyvinúť.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mozno cpu ktory ipc posunie o 40-50% ako rezen

narast ipc o 40-50% nie je neziaduci, prave naopak, aj posun o 500% by nebol nevitany

tu na tomto portali akurat vladne presvedcenie ze ipc sa blizi k limitu a kedze dnes je okolo 4,5-4,6, takze v podstate navysenie o viac ako 8-10% uz nie je mozne

Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

nielen na tomto fore, ono je to dane architekturou.
to len ludia tazko z dola atakujuci hranicu 100 iq maju problem pochopit, ze do piatich kyblov sedem kyblov vody nenaleju...

technicky ale riesenia su - prejst na inu vliw architekturu. tu ma prim intel s epic, dvojciferne ipc, mrte vysoka spolahlivost, masivna paralelizacia...
vyzva 1 - co s doterajsimi programami? singlethreadu zrovna prepad frekvencie nepomoze a podla terajsieho navrhu by prepadli...
vyzva 2 - kto to kupi? cena vs vykon ide do pice, kompatibilita ziadna...
vyzva 3 - co s konkurenciou, resp. s tym, ze tvoje posobenie na trhu jasne implikuje tvoju snahu rozvijat nielen seba ale aj svojich dodavatelov a svoju konkurenciu, tl/dr: intel presadi super tech, je povinny ho za lacny peniaz zdielat darmozracom.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

neviem co si pod tym "nova architektura" predstavit. to ze vylepsuju aj vsetko okolo (chipset, integrovane grafiky, spotreba) je myslim to do coho ich teraz tlaci lacnejsia konkurencia (arm). odhliadnut ze okrem CPU maju aj spustu inych produktov.

ale z casti suhlasim, vela prevratnych veci je dielom vizionara (mozno aj tak trochu cvoka) a timu ludi ktori mu veria. ked sa do tvoriveho procesu zacnu miesat akcionari a manazment ide to cele do prdele.

takze intel v podstate aj chapem, musia byt vzdy krok pred konkurenciou, ale akcionarom zatial staci to co maju.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

> neviem co si pod tym "nova architektura" predstavit.

Fušeri. Od von Neumanna nikto s novšou architektúrou neprišiel. ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je jasne jak facka - pod novou architektorou si mas predstavit zhruba to, aky je rozdiel medzi AMD stavebnymi strojmi a AMD zenom ... to proste neni ziany novy refresh, nova revizia, optimalizacia ...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

takze x86->x86?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a zase sme pri tom ze slovicka ako architektura ci generacia CPU nie su definovane
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Co presne znamena "definovane"?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

mas pravdu: nie su definovane dostatocne jednoducho, aby im pochopili aj velmi jednoduchi ludia.

pre tych technicky zdatnejsich, ktori sa nachadzaju za magickou hranicou 100 iq bodov:

architekturou sa rozumie specifikacia popisujuca interakciu sad sw a hw standardov vytvarajucu pocitacovy system alebo platformu. co jest, pre mikropocitace: arm, power, x86, z80...

generacia ti zase popisuje stav produktu v case, pocas ktoreho sa nemenili jeho funkcne, technicke a technologicke vlastnosti...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tak potom mi osvetli, preco sa taky skylake a kabylake na it portaloch nazyvaju rozne architektury, kedze to je do neba volajuca 3,14covina :) ... kedze Ci7 7700K ma tu istu architekturu ako take 80286

je jedno ako to nazves, architektura, filozofia, spracovavanie .. proste stavebne stroje amd a zen to maju v istych aspektoch odlisne

rovnako ako PIII a P4
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo fanuskom a nadsencom system nic nehovori a pouzivaju hovorove, systemovo nespravne, vyrazy.
spravny vyraz je "generacia".

ps: nie, nie je to jedno. ak chces byt pochopeny, musis pouzivat spravne nazvy, pomenovania a terminy. inak vznikaju nedorozumenia a si za kokota. a to pravom. bo nikoho nezaujima, ako si to ty myslel, a ze si ty myslis, ze je to spravne - ludi zaujima to, co si napisal.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár