neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Elektromobily obľubujú aj slovenskí mestskí policajti, sú najmenej v piatich mestách

Značky: elektromobilyverejná správaSlovensko

DSL.sk, 13.4.2017


Trenčiansky samosprávny kraj, ktorý aktuálne informoval o zaobstaraní si štyroch elektromobilov, nie je prvým orgánom verejnej správy používajúcim elektromobily.

V poslednom období si zaobstarali elektromobily minimálne tri mestá, ďalšie dve ich dostali v rámci projektu E-jazda. Vo všetkých týchto prípadoch ide o vozidlá využívané mestskou políciou.

Ako sme detailne informovali v tomto článku, Trenčiansky samosprávny kraj si zaobstaral štyri Nissany Leaf Acenta s 30 kWh batériou. Zaobstaral si ich ale na operatívny lízing na štyri roky, po ktorých ich vráti. Kraj nimi bude predpokladane jazdiť po celom kraji a okrem iného vzhľadom na obmedzený dojazd je otázne, do akej miery je zaobstaranie takéhoto typu vozidiel na tento účel efektívne.

V každom prípade kontroverzné boli tvrdenia kraja o finančnej výhodnosti týchto vozidiel. Hoci elektromobily sú v súčasnosti pre väčšinu použití vnímané ako drahšia voľba, kraj pôvodne avizoval úsporu oproti vozidlu so spaľovacím motorom na úrovni 9%. Na vyžiadenie serveru DSL.sk predložil kalkuláciu, ktorá to mala dokladovať. Leaf porovnával s kúpou a následným predajom Octavie 1.6 TDI. Kalkulácia bola ale v každom prípade nesprávna, keď bol výsledok úspory 9% dosiahnutý bez započítania nákladov na dobíjanie elektromobilu. S ním už vyšli náklady na elektromobil mierne drahšie.

V prípade použitia elektromobilu mestskou políciou už môžu byť efektívne využité viaceré výhody elektromobilov. Elektromobily sú vhodné do mestskej premávky, keď lokálne neprispievajú k znečisťovaniu ovzdušia a umožňujú dynamickú jazdu. Zároveň sú výrazne tichšie a mestská polícia tak napríklad pri nočných obhliadkových jazdách nemusí rušiť občanov. Potenciálne sa tiež môže nepozorovane priblížiť k páchanému zločinu.


Elektromobil používaný mestskou políciou v Nových Zámkoch, kliknite pre zväčšenie (foto: primátor mesta Nové Zámky)



Na druhej strane v prípade potreby dlhého nepretržitého využívania vozidla je problém s dĺžkou nabíjania, ktoré sa pohybuje v rádoch desiatok minút až niekoľkých hodín. Samozrejme je nepredstaviteľné, aby vozidlo polície nebolo pripravené zasiahnuť, a polícia tak musí schopnosti byť vždy pripravená zasiahnuť zrejme podriadiť režim používania vozidla.

Zároveň samozrejme ani pri takomto použití tiež nie je možné zabudnúť na zváženie efektivity vynaložených prostriedkov.

V každom prípade na konci roka mesto Nové Zámky pre svoju mestskú políciu kúpilo Nissan Leaf za 28 980 eur, pričom má nárok na podporu 5 000 od štátu. Dunajská Streda v októbri minulého roka kúpila pre mestskú políciu dva Volkswageny e-Golf po 35 tisíc eur, podľa zverejnenej zmluvy na jedno na lízing, a Šaľa ešte na konci 2015 oznámila kúpu dvoch Nissanov Leaf spolu za takmer 56 tisíc eur.

Banská Bystrica a Zvolen dostali ešte v septembri 2013 v rámci projekti E-jazda do užívania po jednom malom elektromobile Peugeot iOn od spoločnosti Stredoslovenská energetika.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

Super, len skoda ze ta pripojka vypada jak odpadkovy kos :(
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A koľko stojí ročný servis Octavie 1.6 TDI
300-600EUR ročne?

A koľko stojí filter pevných častíc 1300EU?
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

?
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Elektromobil nepotrebuje
olej,
chladiacu kvapalinu,
addblue,
naftu,
lapac pevných častí,
Brzdy za normálnych okolností netreba, lebo brzdi motorom a energiu rekuperuje.
Nepotrebuje žhaviče,
výfuk,
katalizator,
komplikovanu prevodovku,
spojku,
piesty,
ventily,
lambada sondy,
halov snímač,
palivové čerpadlo,
čidlo obsahu CO2,
olejovú vaňu,
80 rôznych tesnení
100vky ďalších hrkotajucich pohyblivých, teda kaziacich sa súčiastok.

Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

Elektromobil potrebuje:

Stator+rotor=elektromotor
Jednoduchy prevod
Batériu
Riadiacu elektroniku

A elektriku má každý už doma.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ak zlacnejú elektromobily a ľudia ich začnú kupovať Európa skrachuje.

Bojujte proti elektromobilom a samojazdiaci autám!!!!

Čo z toho, že tu bude čistý vzduch, keď nebudem mať robotu, aby som mohol do nej chodiť autom.
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Mali by sme byť hrdý, na to že dýchame exhalaty z áut vyrobených na Slovensku.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

ty si myslis, ze ked tu mame cojaviem 4 automobilky, tak prichodom eaut ich zatvoria a nebude robota??? Ked sa hufne zacnu kupovat eauta, tak ich bude treba hufne vyrabat a roboty bude stale. Lenze eauta na baterky sa hufne predavat nemozu, lebo nemas tolko bateriek, resp. z coho ich vyrabat. A ano, vyssie sa pise, ze eauto nema lambda sondum piesty.. ale 1 nova bateria stoji tolko co cele nove benzinove auto, hm?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Prečo sa taxikári tak boja Uber-u.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lebo 50% ceny auta vyrobeného o 10 rokov bude za software.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To som zvedavy na open source riesenia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Europa skonci na hlupej slnieckarskej politike a nie autach
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Lenže dôkladným štúdiom odborných analýz* je zrejmé, že trendy určujú na SWOT-ky zvysoka "hľadiaci" hráči.
*Fast and Furious, Mad Max, Bond
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a este taku drobnostmkvoli ktorej sa stale nepouzivaju masovo....
ale baterku nema :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

chladenie potrebujes - baterka sa mrte prehrieva, ak by si ju nechladil, zacali by sa tvorit oxidy, nafuklo by ju a mohla by jebnut. chladiaci labyrint mas bezne pod clankami, alebo pri slabsich baterkach zo spodnej strany krytu.

brzdy treba, kvapalinu tiez. nie tak casto, ako pri beznych autach, to si napisal spravne, ale vyjebat sa na to, neni dobry napad.

prevodovka a spojka - napr. tesla ma diferencialnu. bosch vyvija prevodovky pre elektromotory. ini tiez - bude z toho dobry biznis. (ps: to, co som videl, vyzeralo omnoho komplikovanejsie).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Baterka ma uzavrety chladiaci okruh a neopotrebovava sa, takze vymena tejto kvapaliny je nezmysel.

Ano brzdy treba aj s kvapalinou ale ta sa nevymiena kazdy rok a vymena napr. bzdovych platniciek nie je potrebna kedze EV vacsinu energie rekuperuje (okrem krizoveho brzdenia resp. brzdenia na 0km/hod).

Ano prevodovku Tesla ma ale rovnako bez servisu. Ide o jednostupnovu prevodovku, kedze elektromotor ma dobru charakteristiku vykon/otacky, tak prevodovku riesit netreba cize ani spojku. Ide kazdopadne o jednoduche typy prevodoviek. Komplikovanejsie rozhodne nie su a hlavne su bezudrzbove.

Co sa tyka servisu tam treba samozrejme este servisovat odpruzenie/tlmice, svetla atd. ale to vela ludi nemeni za celu zivotnost auta, takze no problem.

Kazdopadne velky busines tam nebude. Jedine co sa stane ze tie diely zdrazeju kedze nebude velky dopyt a tym padom bude aj mensia konkurencia ale to uvidime.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to, ze sa neopotrebavava nie je tak celkom pravda. chladiaca kvapalina nie je dozivotna. tot jeden z dovodov, preco je zivotnost baterky pocitana na max 120k km.

co sa prevodoviek pre elektromotory tyka, ano motor ma velmi pekne charakteristiky, ale, bosch a spol si povedali, ze to ide aj lepsie. omnoho lepsie. a vyzera to tak, ze sa im aj dari...

holt musime pockat, co nam buducnost prinesie - jednym z 'vaznych problemov' elektromobilov bolo, ze sa soferuju ako hrackarske auticko a manualna prevodovka by tento 'prpblem' vyriesila.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale potrebuje po 100 000km vymenit bateriu za 8 000€ a extra cloveka ktory riadi nabijanie/pouzivanie firemnej flotily kvoli chabej vydrzi...v pripade extremnej zimy/tepla potrebujes nahradne klasicke auto...nehovoriac o tom ze ked je auto o 17 000€ drahsie uz pri kupe,tak neexistuje ziadna sanca ze sa investicia vrati kedze elektrinu zadarmo doma nema nikto okrem kalinaka...a s ekologiou si to pliest netreba, na slovensku je minimalne 50% elektriny vyrobenej elektrarnami vedla ktorych je "coal-roller" uplny tatransky raj
Odpovedať Hodnotiť:
 

servis riesis nezavisle of auta...
kolesa a brzdy ma kazde, a ak sa dobre zamyslis, zbadas, ze tych spolocnych casti je omnoho viac.

akurat pri elektromobile musis este kazdych 20k km riesit servisnu prehliadku baterky. povinne, s cenou do 300 eur.

a za b, dpf pre ochcavku je polozka okolo 300 eur, a vydrzi ti cca tolko co baterka do leafu za cca 5000 eur.
ked uz chces porovnavat.
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

dpf je hlavne zbytocna picovina aby sa malo co dojebat a zdvihalo to prevadzku naftakov. Tam nech sa pozru na 100rocne liazky, co minule isla a cela cesta za nou bola zadymena ako keby podpalili pol mesta. To vypustilo tolko castic ako vsetky naftaky za den.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Ide o velkost castic. To ze to smrdi, ze cez to nevidno, neznamena, ze je to viac skodlive. DPF tam nie je preto, aby nic nebolo vidno, ale preto, aby sa odfiltrovalo prave to, co nevidis a to je nebezpecne. A nemas si kupovat dizel do mesta, potom nebudes mat problem s upchavanim DPF.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

ked neprsi a je teplo, berem si lahke adidasky, ked prsi a je chladnejsie, berem si Salomony. Ked si budem moct dovolit mat 2 auta, potom si kupim aj benzinak do mesta, resp. naco? keby som si to mohol dovolit, tak jazdim na dieslovom q7 vsade
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Jasne, bud ignorant, alebo hnup.
Dizel je urceny na uplne ine vozenie, kedy ma samotne DPF velmi dlhu zivotnost, ale holt slovak ide setrit, kupi dizla do mesta a potom sa cuduje, ze sa mu upcha filter. Ale to nevadi, dolezite je usetrit par drobnych a potom tie usetrene prachy vyhodi za servis.
Nepotrebujes 2 auta, staci len pouzit makovicu.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

1. nemam DPF, 2. pointa je, ze nebudem menit auta podla toho kam aktualne potrebujem ist. Kupim si 1 dobre auto a budem ho pouzivat vsade.
Odpovedať Hodnotiť:
 

PResne tak, kupis si jedno dobre auto podla toho, kde najviac jazdis. Nekupis si dizel ak 80% casu s nim travis v meste. Ak naopak 80% casu si mimo mesta a mas velky najazd, nekupis si predsa benzin. To, ze dizel pouzijes AJ v meste je predsa logicke, ale nie je urceny na to, aby jazdil prevazne tam, lebo to ma svoje dosledky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

kde s autom travim kolko casu je niekde na posledom mieste v rozhodovani sa ake auto kupim. Navyse nechces pochopit, ze podmienky sa menia, zmenis pracu a zrazu travis v meste 90% casu, to mam vymenit aj auto? lebo predtym som chodil 90% casu mimo mesta. Cize znova, mfp ci chodim v/mimo mesta, dobre auto je take, co sa nekazi, malo stoji, malo zerie a je nizka poistka.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

a je relativne silne = vies bez problemov predbehnut curaka co sa yebe 80 a vsetkym zavadzia
Odpovedať Hodnotiť:
 

a samozrejme musi mat velky kufor, aby si tam vedel nalozit "veci"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prave naopak, ake auto si kupis je uplne jedno, aky pohon zvolis jedno nie je a kazdy normalny a rozumny clovek sa zamysli ako ho bude vyuzivat.
Ked sa zmeni situacia, jasne ze nebudes auto vymienat z dovodu zmeny, ale to je nahla zmena s ktorou si nepocital. Ak by si o tom dopredu vedel, rozhodujes sa predsa inak.
Co si kupis je tvoja vec. Ak nemas DPF je to ok, ak nemas DPF leho si ho vybral, mali by ti zobrat papiere - v AT by sa s tebou nesrali a pri kontrole by si volal odtahovku. Jednoducho kazda volba ma svoje dosledky a tak sa k tomu treba aj stavat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Servis eauta za 300 eur? To tan musis liat poriadne drahu kvapalinu do ostrekovacov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

baterka je diel, ktory priamo ovplyvnuje bezpecnost posadky.
co znamena, ak nahle stratis moznost akcelerovat, moze sa stat, ze sa nevyhnes prekazke a naburas. detto, napr. ked baterka vypoveda funkciu a tebe proste vyhodi motor. a este moze explodovat a zacat horiet...
co je zle...
este horsie je, ze baterka, ako taka, je na zodpovednosti vyrobcu auta - ak sa vplyvom baterky stane nehoda, je vyrobca trestnopravne zodpovedny...

a ako sa, ako spravny vyrobca, istis, ze sa toto nestane?
pravidelnou prehliadkou, ktoru si nechas dobre zaplatit. pre pripad, zeby sa nieco podobne stalo...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Poruchy aut so spalovacim motorom kedy sa motor pocas jazdy vypne, pripadne strati vykon su bezne a caste, to ze sa nieco take stane v elektro aute lebo tam mas pokazenu baterku je ta ista situacia, rovnako ako poziare ci explozie sa sem tam nevyhnu ani beznym autam.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ale riziko je rozdielne - podla toho, aka je velka sanca, ze sa ti nieco takeho stane, mas aj nastaveny servisny interval.
tu je riziko trochu vyssie, preto este nad ramec pravidelnej rocnej mas pravidelnu 20k km baterkovu.

ale to poznas aj sam - ak nechces prist o zaruku, musis podla odporucania predajcu navstivit servis, kde ti auto na komplet napichaju na diagnostiku. ibazeby nie, ale to zavisi od servisu...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Oni ta hlavne potrebuju na servise skasnut za nahradne diely, co pri EV bude trochu problem. Preto sa tak dlho do EV businisu nikto nestaral az prisla Tesla a ukazala aky je velky trh a to sa uz neda ignorovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ani tak za nahradne diely, ako o tvoju (a ich) bezpecnost.

totizto, kazda nehoda spojena s poskodenim zdravia sa dost precizne vysetruje. akonahle by, co i len kusok, hrozil pruser spojeny so zlyhanim techniky ako takej, berie sa na zodpovednost priamo vyrobca.
co je, vacsinou, pre vyrobcu dost problem - vid napr. tesla a jej bombasticke baterky.
tym padom je pre vyrobcu priatelnejsie nariadit servis a doporucit pravidelnu vymenu dielov pri ktorych taketo riziko hrozi. ked sa nieco s nimi stane a zisti sa, ze si mal diely stare, nevhodne alebo po zivotnosti - si tu priamo zodpovedny ty sam a nie vyrobca...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze v servisoch sa dnes nevymienaju ziadne vyznamne diely okrem tych opotrebovavanych. Kedy vam preventivne vymenili airbag a kolko takych airbagov uz zlyhalo? Tesla mala s baterkami problem tusim 3x za 5rocnu existenciu resp. vyrobu ich aut (neratam roadster iba model S a X- roadster nemal myslim problem vobec). Z toho raz bol problem s nabijackou. Zato napr. som videl pekny zaber explodujuceho cng auta ale benzinove pekne vybuchuju. Kolko skratov a horiadich aut mame aj dnes a vsetky absolvovali servisne prehliadky.

V kazdom pripade su vase argumenty nezmysel pretoze na baterkach sa neda nic menit, jedine samotne baterky a to by sa uz z principu nikomu neoplatilo. V pripade problemu mate diagnostiku auta. Ziadena vymena nejakych dielov vam nepomoze a preto je aj nezmysel. Samozrejme na garancne prehliadky ist musite lebo napr. co ak by ste brzdil tak ze sa vam znicia brzdove platnicky (kedze je v EV rekuperacia tak 99,9% ludi ich nebude menit nikdy).
Odpovedať Hodnotiť:
 

samozrejme, ale kolko bolo zapricinenych dizajnom, a teda vadou na strane automobilky, a kolko zase nespravnou udrzbou, pripadne havariou, teda chybou na strane vodica?
baterka tesly, co sa vznietila, bola nedostatocne izolovana - co je chyba vyrobcu, napr.

ps: baterka, ako taka ma svoj odporucany pocet cyklov - co je cca 100k - 120k km, po nich ju ale musis vymenit, inak hazardujes so svojim zdravim.
to iste plati aj v pripade, ze ti napr. zlyha tlakovy senzor.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prepac ale co pises je nezmysel.

1. Baterka sa ti NIKDY nevybije na 100% a naviac vela EV ti indikuje dojazd celkom presne.

2. Co by podla teba mal vyrobca servisovat na baterke? Co si myslis, ze pri servise ti zoberu jeden sulec baterky rozrezu a pozru v akom je stave? Na to sluzi diagnostika a ta sa napr. na tesle robi dialkovo, prip. si ju mozes spravit aj sam a zadarmo.

3. Moze este explodovat a horiet. Kolko EV s baterkami zacalo len tak horiet a kolko spalovakov (kludne mozes brat do uvahy aj nizsi podiel EV)

Cize ziadny servis za 300 eur. Jedine co sa v EV meni je voda do ostrekovacov. A toto je zaroven problem. Servis si nebude mat na com zarobi. Budu moct tak max. vycistit klimatizaciu, vymenit gumicky do stieracov a tu kvapalinu do ostrekovacov, prip. samozrejme brzdiacu kvapalinu ci je ok. Ziadna zmena oleja ci filtrov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1, samozrejme mas pravdu. problem nie je v 100% vybiti, skor v chemickych reakciach pri jej nabijani/vybijani a pri prepocitani zivotnosti na cykly.

2. napichaju ju na diagnostiku, kde, okrem ineho preveria jej stav po clankoch, teploty, tlaky, cykly... ak zacina byt riziko zlyhania jednotlivych clankov, baterku proste vymenis.

3. pocet je bezpredmetny (mozem napr. spomenut minulorocne tesly), dolezite je ochranit ludsky zivot. lebo v takom aute nesedi len tak nejaky fero frcka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nuz z pokut za parkovanie sa im dobre nakupuje.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

nemas parkovat jak jebo.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

si ocividne nikdy nebol v BA...policajti maju vyslovene vytipovane lokality kde si vzdy pridu na svoje..miesta kde je nie celkom jasna situacia ohladom parkovania hlavne pre ludi co su tam prvy krat a ponahlaju sa
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Jebať celú bratislavu. Je to grc Slovenska!!!
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Chudaci sa ponahlaju tak mozu parkovat na sedlaka.
Vsak nech zaparkuju na platenom parkovisku a idu peso, alebo dalej a idu mhd.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

sak ano...o to ide - ze zaparkuju na platenom a ani si to neuvedomia...uz len potom si najdu papucu
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Do papuce ma vola, opiteho kokota!
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Spôsoby a povolené miesta parkovania upravuje zákon a platí na celom území Slovenska rovnako pre ľudí ktorí sú niekde prvýkrát ako aj pre tých čo danú lokalitu poznajú.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Rovnaký zákon upravuje i povinnosť vodiča umožniť prednosť v jazde električke v stredovom páse pri odbočovaní zo súbežného smeru vpravo. V koľkých mestách na "území Slovenska" je možné dodržiavanie všetkých povinností vodičom?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

za statne sa dobre kupuje co ? 30 tisicove auto si malokto dovoli na Slovensku ale daky detsky policajti(mestky) co iba dojebava deti a chudakov ho maju ... HANBA !
Odpovedať Známka: 0.3 Hodnotiť:
 

Silno pochybujem ze si tuto kravinu vybrali policajti. Keby to bolo na nich tak za 30 litrov by si vybrali uplne ine auto a nie toto cudo.
Skor sa pozeraj vyssie, na zriadovatela mestkej policie.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Ja som myslel ze sa volaju "hrackarski policajti"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto nie je pravda, jazdim v premavke denne a tych drahych aut je tu skoro tolko co tych lacnych. Aj napriek tomu ze Slovensko je stat s nizkou motorizaciou (asi 500 aut na 1000 obyvatelov) slovaci s nakupom aut rozhodne problem nemaju. Auto v hodnote 30 tisic eur je obycajne auto da sa povedat ze bez ziadnych zvlastnych vlastnosti/prednosti, sem tam prihodia vykonnejsi motor alebo trochu lepsiu vybavu ale tam to konci, mas obycajne auto, tak ako aj policia pouziva obycajne seriove auta.
Samozrejme o fungovani policie toho tiez vies nehorazne vela, zjavne treba vypnut vecerne spravy a prestat citat temy o policii na automobilovych forach.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Tak napriklad u nas takych mame.

Skoro ako zo serialu" Pat a Mat
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no ja idem na postu a zavolam 158, policajtov mestskych!
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

mestski su 159
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Zajtra ani do roboty nechoď, žandárom hybaj! Žandárom, hotovo! Špiny vyjebané!
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Kokso, to je sranda, ako tie Meliskove dristy zludoveli a stali sa nesmrtelnymi... :-D
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Kto je Melisko?
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Nekariérny diplomat.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ten co jebal orechy v teplakoch ako kokot a potom zhasou, potkou sa a vo vlastnom byte si rozjebal nos skrz tu kurvu ciernu.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Rodák z Prievidze, známy v reštauračnom a liehovarníckom biznise, ale najmä famózny dabér. Daboval do slovenčiny hlavne seriály ako napríklad Alf, Dva a pol chlapa, Pat a Mat, Šmolkovia, Macko uško, Muppets a seriály s Chuckom Norissom. Blysol sa však aj v trhákoch ako Čeluste, Vraždiace mravce alebo Titanic. Jeho skon prišiel však nečakane z pracovného vypätia, nakoľko v posledných rokoch sa začal angažovať aj v stand-up shows po celom Slovensku.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Bolo by fajn keby ma tie mrdky mestske nahanali a po par km im "dojde stava" haha

Tam nech sa staraju o plutie a zuvacky na zemi. Na to su urceni ti zaostali mestski straznici
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

"Elektromobily obľubujú aj slovenskí mestskí policajti, sú najmenej v piatich mestách"

V prvom momente som nevedel či tie elektromobily alebo tí policajti...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No pochopiť treba hlavne to,že policajti sú tu pre naše dobro.Chránia poriadok a zákon,že.. 😊
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To co je na slovensku je parta drzych primitivnych trulov. Cest zopar vyninkam. Ale na slovensku su fakt taki zaostalejsi oproti zvysku europy (vyspele staty, nie cechy)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Sami ekolog v tej nasej statnej sprave... Sukromne si to nekupia, tak to skusaju za nase peniaze...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hehehe, policajti na baterky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Komu vadí tak strašne ten čas nabíjania?
Jak keby tankovanie benzínu/nafty bolo automatické...
Dobíjať sa pritom môžu "doma" (na svojom parkovisku), ale tankovať musia ísť na pumpu...

Áno, mudrlanti ma určite opravia, že dojazd je kratší a tankovanie trvá menej času, ale osobne by som tomu neprikladal zásadnú váhu.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Že "mudrlanti ma určite opravia"

To neni mudrlantstvo ale fakty. Ukaz mi voz so spalovacim motorom a elektromobil, oba s dojazdom tak na cca 50km ktore maju byt okamzite vyslane 200km dalej.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A prečo by mal niekto posielať auto MESTSKEJ polície o 200 km ďalej?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kúpiť primátorke chleba z jej obľúbenej pekarne co objavila na vikendovej dovolenke?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz si pocul o rychlonabijani co ti da dojazd 300km za 20 minut nabijania? Take nabijacky uz existuju a dokonca nie je to koniec. Rychlost nabijania sa bude este zvysovat. A toto nepisem o superchargeri co ma iba Tesla.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aky kratsi dojazd? Ja mam za beznych okolnosti v lete na dlhe trate dojazd 750-800km a to mam len 42l nadrz. Leaf 30kWh da za idealnych okolnosti 150-200. Cize musis 3-4x dobijat aby si dal to iste co ja. Pozri si https://www.youtube.com/watch?v=qeiJVnYHgBA
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to iba znamená že detsky policajti dostali miesto aut dráhe nakupne voziky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

K nam do arealu roboty zvykne celkom casto chodit manik na Tesle z Belgicka. By ma zaujimalo kolko mu trva cesta sem. 3 dni?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár