neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Predstavili samojazdiacu formulu, pôjde 320 km/h

Značky: samojazdiace technológieautomobilynové technológie

DSL.sk, 27.2.2017


Pripravovaná pretekárska séria samojazdiacich elektromobilov Roborace dnes predstavila dizajn svojej samojazdiacej formule Robocar, ktorý by mal byť použitý pre prvý ročník súťaže.

Plán vytvoriť Roborace, ktorej preteky sa majú konať vždy pred pretekmi elektromobilovej formule Formula E, bol ohlásený už v roku 2015.

Roborace mala podľa pôvodného plánu odštartovať už so sezónou 2016 / 2017, zatiaľ doteraz ale len testovala prototypy rýchlych elektromobilov schopných autonómne pretekať pri vysokých rýchlostiach.

Predminulý víkend tvorcovia prezentovali prototypy pred závodom Formule E v Buenos Aires, jeden ale narazil do zábran. Druhý dosiahol maximálnu rýchlosť 186 km/h.

Dnes bol predstavený finálny model, ktorý je mimoriadne nízky a na rozdiel od prototypov s kokpitom a automaticky otáčaným volantom upúšťa od akéhokoľvek ekvivalentu kokpitu. Podľa dostupných informácií má dva radary, päť laserových LIDAR-ov, 18 ultrazvukových senzorov, 6 kamier a 2 optické senzory rýchlosti.



Robocar spolu s popisom komponentov, kliknite pre zväčšenie (foto: Roborace / Daniel Simon)



Jazdu má riadiť Nvidia Drive PX2.

Vozidlo má štyri 300 kW motory, jeden pre každé koleso. Maximálna rýchlosť má dosahovať až 320 km/h.


Zábery z testu v Buenos Aires (video: Roborace)



Pre pretekársku sériu sa počíta s desiatimi tímami, každý s dvomi vozidlami. Kedy by mohla odštartovať prvá sezóna pretekov a kedy vôbec Roborace demonštruje finálny model na trati nie je zatiaľ jasné.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži
Sprístupnená prvá testovacia verzia už Androidu 16


Diskusia:
                               
 

a to je co za kravina? formula ovladana na dialku nie je formula...
Odpovedať Známka: -8.7 Hodnotiť:
 

ona nebude ovladana na dialku. bude jazdit autonomne.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Konečne budú poriadne havárie.
Mali by mať povinne aj 5kg nitroglycerínu, aby to malo efekt.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

michael bay presents... http://dopice.sk/jdv EXPLOSIONS!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto bude mít největší přínos automobilovému průmyslu od dob vynálezu elektro-motoru
tohle přinese SPOUSTU zkušeností pro autonomní jízdu, optimalizaci elektro-motorů a baterek = neskutečné zrychlení a výkon také o řád vyšší než rakoviny
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Pepo, ešte ta nepodpálili v krbe? Čo sem furt lozíš mudrovať?
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

ja mam Pepana rad
Odpovedať Hodnotiť:
 

a kde si nabral, že bude ovládaná na diaľku?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je to nieco ako pretekarska draha s formulami z Lidlu. Len v trochu vacsom meritku. Darmo, aj bohate deticky sa potrebuju bavit ked uz vyrastu.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

nad nou poletia navadacie droni a budu jej posielat comandi kam ma odbocit a droni budu ovladane pilotmi s bunkru
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

a piloti z bunkru budu ovladany jastermi z pekiel a tych ovlada zas Ivo Benda z Martina
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

a Iva Bendu ovlada cez jeho cakry Astar Seran velitel vesmirnej flotily, a Ptaah to zapisuje do intergalaktickej kroniky.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

a cele to ovlada ateisticka vydra
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

a kto ovlada vydru?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kalinak
Odpovedať Hodnotiť:
 

to uz sa radsej nepytam, kto koho...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako z technologického hľadiska určite zaujímavé, ale už súčasné formule sú hrozná zívačka, keď z toho odstránia posledné zvyšky ľudského faktoru, stanú sa z toho najnudnejšie závody histórie a to počítam aj závody slimákov :P
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

toto ale nema nahradit klasicke formule :)
tak ako automobilove preteky nenahradili konske dostihy
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Možno keby naopak povolili *všetko*, alebo aspoň všetko okrem priamych útokov na ostatné formuly, bola by to podstatne väčšia sranda :-)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Dead race?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Len neviem či by to bola poriadna sranda aj pre mŕtvych pilotov čo by narazili niekde do steny pri 390 km/h.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Valtteri Bottas Baku 2016 378kmh, takze daleko od tych tvojich 390 uz nemame. Mozno tento rok...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

4x300 kW - 1,5 nasobok vykonu F1, a iba 320 km/h. Nieco tu nesedi...
Odpovedať Hodnotiť:
 

zeby vaha?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak som pozeral vahu. 975 kg a 1600 koni, stale to nesedi. Bud je to obmedzene, alebo to ma pritlak, ze jazdi v patdesiatke po strope :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pocas full-stop brzdenia pritlak pred papulnacom nechrani.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rec nie je o brzdeni, ale o max rychlosti. Odhliadnuc od manualneho obmedzenia alebo limit komponentov, ma na nu vplyv len vaha a pritlak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono je ale zrovna v "max rychlosti" brzdenie nemusi byt uplne nezavisle ani od polohy taziska, co je overitelne napriklad i na bicykli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akokolvek sa snazim, fakt nerozumiem co chces povedat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nikto mu nerozumie... tie hlášky generuje náhodne počítač, ktorý má nick <syntaxterrorXXX>

Odpovedať Hodnotiť:
 

To by vsetko vysvetlovalo :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

lenze limitom max rychlosti nieje az tak motor ako dlzka trate a hlavne nastavenie pritlaku. Keby dali F1 na rovnu dlhu trat, kde robia testy max rychlosti, tak da aj ovela viac. Ibaze napr. v Monze to musi prejst hned prvou sikanou kde mas za sebou 2x >90 stupnove zakruty na opacne strany ;) Potom F1 ma este jednu nepeknu vlastnost = nemoze ist lubovolne pomaly, bo chladenie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pravda, ale trat je rovnaka pre vsetkych a prevadzkove podmienky by som povedal lepsie pre elektro verziu, kedze nema ziadne horuce vyfukove plyny a chladenie motora (motorov) je najskor nenarocnejsie. A presne o to ide. S horsim pomerom vaha/vykon (0,72 vs 0,61 kg/HP) dosahuje F1 vyssie rychlosti ako ma mat tento elektro zazrak?
Odpovedať Hodnotiť:
 

elektrozazrak nema prevodovku, takze ak tam daju elektromotor s 1500rpm, tak pojde ako mu to dovolia otacky motora. Formula ma prevodovku a ako ma nastavene prevody a dalsie nalezitosti, tak rychlo ide. Elektrozazrak ked sprevodujes a das mu 100km dlhu rovnu trat, tak pojde aj 700.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aha. Vidis, na toto som zabudol. Tak mozno tam je pes zakopany :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nejde o maximalku ale o zrychlenie. Tym ze zvacsis maximalku o 10% na realnej trati neziskas tolko ako ked mas o 10% vacsie zrychlenie
Odpovedať Hodnotiť:
 

A pri počítaní závodov sa menia na formuliakov či motory spaľovacie?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pan jest ekspertem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No keby Schumacher vedel....
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

tak sa radšej zrazí s Teslou s autopilotom, ako s nejakou skalou
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A to budu baterky menit kazdych 5 minut alebo ako? Lebo takuto zataz ziadna bateria nezvladne. Vsak videli ste Teslu, na max vykon vydrzi 2-3 minuty a sup do safe modu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

do Tesly nemôžeš dať veľa obrovských batérií kvôli váhe vozidla, ešte potrebuješ aj kufor, miesta pre ľudí, miesto pre bezpečnostné prvky atď. atď. .. to sa nazbiera.. si predstav že by v tesle namiesto ľudí boli batérie.. hneď by to malo hodinový dojazd
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze baterie su tazke a sportove auto musi byt co najlahsie takze tma tiez nemozu napchat baterie kolko chcu, lebo to bude nemotorne a pomale. Fyzika nepusti
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár