Pripravovaná pretekárska séria samojazdiacich elektromobilov Roborace dnes predstavila dizajn svojej samojazdiacej formule Robocar, ktorý by mal byť použitý pre prvý ročník súťaže.
Plán vytvoriť Roborace, ktorej preteky sa majú konať vždy pred pretekmi elektromobilovej formule Formula E, bol ohlásený už v roku 2015.
Roborace mala podľa pôvodného plánu odštartovať už so sezónou 2016 / 2017, zatiaľ doteraz ale len testovala prototypy rýchlych elektromobilov schopných autonómne pretekať pri vysokých rýchlostiach.
Predminulý víkend tvorcovia prezentovali prototypy pred závodom Formule E v Buenos Aires, jeden ale narazil do zábran. Druhý dosiahol maximálnu rýchlosť 186 km/h.
Dnes bol predstavený finálny model, ktorý je mimoriadne nízky a na rozdiel od prototypov s kokpitom a automaticky otáčaným volantom upúšťa od akéhokoľvek ekvivalentu kokpitu. Podľa dostupných informácií má dva radary, päť laserových LIDAR-ov, 18 ultrazvukových senzorov, 6 kamier a 2 optické senzory rýchlosti.
Robocar spolu s popisom komponentov, kliknite pre zväčšenie (foto: Roborace / Daniel Simon)
Jazdu má riadiť Nvidia Drive PX2.
Vozidlo má štyri 300 kW motory, jeden pre každé koleso. Maximálna rýchlosť má dosahovať až 320 km/h.
Zábery z testu v Buenos Aires (video: Roborace)
Pre pretekársku sériu sa počíta s desiatimi tímami, každý s dvomi vozidlami. Kedy by mohla odštartovať prvá sezóna pretekov a kedy vôbec Roborace demonštruje finálny model na trati nie je zatiaľ jasné.
toto bude mít největší přínos automobilovému průmyslu od dob vynálezu elektro-motoru
tohle přinese SPOUSTU zkušeností pro autonomní jízdu, optimalizaci elektro-motorů a baterek = neskutečné zrychlení a výkon také o řád vyšší než rakoviny
Ako z technologického hľadiska určite zaujímavé, ale už súčasné formule sú hrozná zívačka, keď z toho odstránia posledné zvyšky ľudského faktoru, stanú sa z toho najnudnejšie závody histórie a to počítam aj závody slimákov :P
lenze limitom max rychlosti nieje az tak motor ako dlzka trate a hlavne nastavenie pritlaku. Keby dali F1 na rovnu dlhu trat, kde robia testy max rychlosti, tak da aj ovela viac. Ibaze napr. v Monze to musi prejst hned prvou sikanou kde mas za sebou 2x >90 stupnove zakruty na opacne strany ;) Potom F1 ma este jednu nepeknu vlastnost = nemoze ist lubovolne pomaly, bo chladenie...
Re: .....
Od reg.: palqo
|
Pridané:
1.3.2017 11:28
Pravda, ale trat je rovnaka pre vsetkych a prevadzkove podmienky by som povedal lepsie pre elektro verziu, kedze nema ziadne horuce vyfukove plyny a chladenie motora (motorov) je najskor nenarocnejsie. A presne o to ide. S horsim pomerom vaha/vykon (0,72 vs 0,61 kg/HP) dosahuje F1 vyssie rychlosti ako ma mat tento elektro zazrak?
Re: .....
Od reg.: roob_
|
Pridané:
1.3.2017 15:32
elektrozazrak nema prevodovku, takze ak tam daju elektromotor s 1500rpm, tak pojde ako mu to dovolia otacky motora. Formula ma prevodovku a ako ma nastavene prevody a dalsie nalezitosti, tak rychlo ide. Elektrozazrak ked sprevodujes a das mu 100km dlhu rovnu trat, tak pojde aj 700.
A to budu baterky menit kazdych 5 minut alebo ako? Lebo takuto zataz ziadna bateria nezvladne. Vsak videli ste Teslu, na max vykon vydrzi 2-3 minuty a sup do safe modu
do Tesly nemôžeš dať veľa obrovských batérií kvôli váhe vozidla, ešte potrebuješ aj kufor, miesta pre ľudí, miesto pre bezpečnostné prvky atď. atď. .. to sa nazbiera.. si predstav že by v tesle namiesto ľudí boli batérie.. hneď by to malo hodinový dojazd
Lenze baterie su tazke a sportove auto musi byt co najlahsie takze tma tiez nemozu napchat baterie kolko chcu, lebo to bude nemotorne a pomale. Fyzika nepusti