neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Na reklamy Alzy sa sťažovalo viacero ľudí, jedna zavádzala a jedna bola klamlivá

Značky: reklamaRada pre reklamuSlovensko

DSL.sk, 7.2.2017


Veľký eshop predávajúci najmä počítačové produkty a elektroniku Alza mal v krátkom čase ďalšie reklamy porušujúce kódex reklamy.

Na svojom prvom tohtoročnom zasadaní o tom na konci januára rozhodla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu, AK RPR.

Výpredaj až -200%

Viacero ľudí sa teraz sťažovalo na reklamy z kampane "Nákup zadarmo," v ktorých Alza titulkom avizovala "Výpredaj až -200%" s doplnením "Teraz my platíme vám!".

V skutočnosti ale išlo o súťaž, keď sľubovaný benefit získali iba vyžrebovaní výhercovia. Jedna sťažnosť tak bola namierená proti označeniu kampane za výpredaj evokujúci zľavy, hoci išlo o súťaž.

Ďalšia sťažnosť bola na tvrdenie "Alza platí," keďže Alza ani výhercom žiadne peniaze nevyplácala. Aj tí museli najskôr uskutočniť nákup a následne prípadne vyhrali šek na ďalší nákup v Alze.

Podľa ďalšej sťažnosti z prezentovania kampane pomocou "teraz platíme my vám" a "výpredaj" nie je jasné, že nejde o klasický výpredaj ale o súťaž.

AK RPR uznala tieto námietky a označila kampaň, jej televíznu reklamu a web stránku, za porušujúce čl. 14 ods. 1 písm. a) a b) Kódexu reklamy hovoriace o zákaze klamlivej reklamy.

"Dominantným výrazovým prostriedkom reklamnej kampane je headline v znení: "Výpredaj až -200%", ktorý je doplnený textom: "Teraz my platíme vám!". AK RPR má za to, že tvrdenia uvedené v reklame sú spôsobilé uviesť priemerného spotrebiteľa do omylu, keďže svojim charakterom nijako nevystihujú podstatu "akcie", ktorou je v tomto prípade súťaž, ale vytvárajú mylný dojem, že cieľom komunikácie je výpredaj produktov a služieb zadávateľa v podobe, ako sa v rámci obchodnej praxe bežne realizuje, čo však nie je pravda. Navyše v TV spote sa explicitne uvádza: "Takže nič nezaplatíš a ešte dostaneš peniaze od nás." Uvedené jednoznačne znamená, že zákazník získava od Alza peniaze, čo však nie je pravda, pretože Alza, vybraným a vyžrebovaným účastníkom poskytuje výhru v podobe šekov, ktoré si môžu uplatniť na ďalší nákup u zadávateľa. Samotná skutočnosť, že výhercovia, ako uvádza zadávateľ napr. na svojej web stránke, "za nákup nič nezaplatia" nie je v tomto prípade pravdivá, keďže na to, aby sa mohol zákazník do súťaže zapojiť, musí zrealizovať nákup," uvádza AK RPR v oznámení.

Proti kampani tiež prišla sťažnosť kvôli viacnásobnému posunutiu začiatku spustenia kampane. To AK RPR ale neposúdila za porušujúce kódex reklamy.

1 TB SSD za 91 eur

Ďalšia problematická reklama Alzy sa týkala internetového banneru na WD Blue PC SSD 1 TB, pri ktorom bola podľa sťažovateľa uvedená cena 91 eur.

V skutočnosti bol produkt predávaný za viac ako 300 eur. Navyše v reklame sa pri cene neuvádzal ani typický výraz "od".

"V danom prípade AK RPR uznala námietky sťažovateľa a pri posudzovaní vychádzala okrem iného aj zo skutočnosti, že internetový banner zobrazuje konkrétny produkt, pri ktorom je uvedená konkrétna cena. Vizuál reklamy teda jednoznačne vyvoláva dojem, že uvedený konkrétny produkt sa predáva v cene, ktorá je zverejnená aj v reklame, čo nie je pravda, keďže na webových stránkach je tento produkt dostupný za niekoľkonásobne vyššiu cenu," uvádza AK RPR vo svojom oznámení.

Navyše by podľa AK RPR nepomohlo pri cene ani použitie "od", keďže v reklame bol vyobrazený konkrétny produkt s konkrétnou kapacitou.

Reklama tak podľa AK RRP porušuje čl. 14 ods. 5 písm. b) Kódexu reklamy zakazujúci zavádzanie spotrebiteľa o cene.

Reklamy Alzy

V krátkom čase ide už o štvrtú problematickú reklamu Alzy, ktorú uznala AK RPR za porušujúcu kódex reklamy.

Na jeseň to bola reklama z kampane Nič neriskuj, na konci roka rozhlasový spot a billboard "Najväčší showroom na Slovensku".

RPR je ale bohužial samoregulačným orgánom, jej rozhodnutia nie sú subjekty povinné dodržiavať a nevyplýva z nich sankcia.

Členovia RPR, ktorými sú aj médiá, by síce reklamu porušujúcu pravidlá už nemali ďalej šíriť. Rozhodnutia ale často prichádzajú až po skončení kampaní a v takom prípade tak zadávateľov reálne neobmedzujú.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

Pri ALZE vždy čakám ojeb a prvé čo robím otváram porovnávače cien. Takže ma taká správanie ani neprekvapí, som sa naučil s tým žiť a porovnávať.
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

alza to uz prehana, tu by jedine pomohli takmer az likvidacne pokuty...

uz tu cakam typkov co si este konanie alzy budu obhajovat ze sak to je bezne :D
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ci zavaznost vysledkov hodnotenia obsahu reklamy podla noriem ISO pre tvorbu technickej dokumentacie pre vysledne umelecke hodnotenie za stvarnenie idu pojmu moze byt priekazne vnimana kontroverzne aj v zavislosti na sulade s proklamovanym zameranim ju vysielajuvsieho kanala teda zrejme este nie je jasne.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nanana na na nananana

Šamorin spievam, vymytú hlavu mám.

Nanana na na nananana
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

ja by som spravil to, ze za kazdy dalsi ojeb by bola vyssia a vyssia pokuta... a ziadna dalsia pokuta by nemohla byt nizsia ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tu si ale na slovensku, skurvenom skorumpovanom ciganstane
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

a co si ty, nas clovek?!
Odpovedať Hodnotiť:
 

To, co si tu napisal si najprv prepis do zosita, a to krasopisne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...a 100x.
Odpovedať Hodnotiť:
 

sto je malo,tysyc je tak akurat o))))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze vycitky z nedostatocneho vzdelania ostatnych ziadny pocet opakovani nezmensi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ciarky v texte nie su vymyslom certa, ony nam pomahaju!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokial ma fantazia zivorit, je ludskejsie ju rovno uplne sejmut korektnou bodkou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

100 tabletov je 100 tabletov http://dopice.sk/j4r
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vsak samozrejme. Ludia su tak dementni, ze uveria hocicomu v dnesnej dobe.

Aj tomu, ze raketa sa pohybuje na zaklade toho, ze sa spaliny opieraju o vzduch a tym ju zenu dopredu. Ze vo vakuu to nieje mozne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

samozrejme tescu dame za konzervicku po d.s. 1 milonik
alza moze roky ojebavat na akoze zlavach ojebavat v reklamach
a pokuta bude 100e
Odpovedať Hodnotiť:
 

z najvacsieho showroomu sa nikto neotravi, ale disk za 90€ ktory po vlozeni do kosika stoji 300 si nekupi nikto s dokoncenou 4tou triedou ZS. A tym ostatnym tak treba!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takí kokoti, ako si ty, umožňujú týmto ojebávačom existovať. Správny postup by totiž bol totálny bojkot tejto spoločnosti, nie otvárať porovnávač a ak je v alze lacnejšie, kúpim tam. Ale tak ľudia sú jebnutí masochisti a radi sa nechajú ojebávať, tak im teda treba.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Váš slovník pane, je neskutočne pestrý !
-alzák
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

smola je to, ze alza robi velmi zle meno Cechom... Cesi budu znami ako ojebavaci :(
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ale na Fica nemajú.......
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Môže im to byť jedno, keď na celom Slovensku neexistuje jediný normálny konkurencieschopný e-shop podobnej sily, tak sa to rozhodli tu zvalcovať - rovnako ako XY iných .cz eshopov. Žiaľ na .sk si máloktorá firma dovolí (môže dovoliť) e-shop za 10000 - 50000 EUR. O tom, že Alza dáva desiatky tisíc EUR mesačne do kampaní ani nehovoriac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oni sú tým už známi poriadne dlho. Opýtaj sa kohokoľvek čo zažil Československo. Pepíčci ujebali všetko čo nebolo pribité. Doslova.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako sa nechas ojebat ked si porovnas ceny a kupis kde je to najvyhodnejsie (aj ked to je alza)? :D

ojebavat sa nechas vtedy ked kupujes cisto podla reklamy a neporovnavas...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Dobre, ale keď ti nevadí, že sa *pokúsili* ťa ojebať, tak si jebnutá pussy.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ktorý obchodník ťa nechce ojebať?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kecy. Dobrý obchodník nepotrebuje ojebávať. Ani nechce, lebo vie, že potrebuje dobré meno, aby prežil. Jaj počkať, táto časť na slovensku tak celkom nefunguje kvôli kokotom ako si ty, ktorí sa kľudne nechajú ojebávať, lebo "ktorý obchodník ťa nechce ojebať". Nuž neviem, prečo ale potom je to alza, ktorá tu má článok, keď ojebáva každý podľa teba.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Neojebavac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veru preháňa, ale zase sa nedajú uprieť dobré služby. Ja napr. ak nakupujem nejaké elektro, tak radšej si priplatím 10-15 € u nich a viem , že s reklamáciou nebude problém. Teraz som takto kúpil ntb, dokonca na firmu, po jednom dni odišiel, doniesol som na predajňu a na druhý deň som si prišiel pre úplne nový, žiadne čakanie 3-4 týždne na vyjadrenie nejakého technika a hlavne žiadne opravy ntb, proste nový kus. Ale ten vyjebaný skurvený zelený kokot ide riadne na nervy.
Takto na neho kokota https://tinyurl.com/jrfxcew
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nakupoval som v alze este ked boli alzasoft z prahy, ale nedavno po dlhsej dobe som nieco zhanal a na heureke bola alza 42. najdrahsia (vtedy este bola na heureke)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ak bola 42. najdrahsia z 42, tak to je dobre. prva najlacnejsia.
ak to bolo zo 43. tak stale druhe miesto o najnizsiu cenu sa da.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lenže cca prvých 5-6 na heuréke a pod. sú tiež nepoužiteľné eshopy čo vozia veci väčšinou z veľkoskladov v de/uk s pochybnou možnosťou reklamácie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prípadne rôzny bazárový tovar, ako som čítal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Že to ALZE za to stojí robiť takéto podfuky... veď sa to vždy odhalí a teraz sú ešte všetci viac pozorní...

Nedivil by som sa , keby to bolo z hlavy nejakého nagélovaného PR manažéra...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Preco ale maju furt plne predajne ludi, to nechapem. Vsade ten ich zeleny kakot ojebuje ale ludia tam furt chodia...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vies co, ja tam nakupujem, ak nieco nieje extra predrazene rozumej do 10% a dovod je ten, ze zatial som nemal problem na reklamačnom, (co o iných obchodoch, kde predajú jeden tovar za hodinu, nemôžem povedať), potom, maju kamennú predajnu čo má vela výhod, rozne možnosti platenia a dodania tovaru v niektorých prípadoch okamžite po objednaní. Cize za toto vsetko som ochotny si nieco priplatit. Ze maju uplne retardovany marketing, postaveny na ublečanom mimozenstanovi v kybli, to sme si zvykli, black friday, "akoze zlavy", alzáky atd, vsetko vieme ze je odrb a je to zamerane na jednoduchsich ludi a evidentne to funguje. Zavadzajuca reklama o ktorej je clanok je len chrachel na skysnutej torte.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak ja som v takom black friday dva týždne kúpil notebook za 730 € s DPH, ktorý na heuréke začína na 830 € takže dá sa nájsť, len musíš mať šťastie, že akurát keď hladáš tak dajú niečo čo hľadáš do dobrej akcie. Opakovane som ešte zo zaujímavosti čekoval notebooku všelikde možne aj nemožne, ale s týmito parametrami sa cenovo nič nechytá, začínajú spravidla niekde o 150 € viac...
Odpovedať Hodnotiť:
 

pol roka pradavaju XBOX za 340 eur a potom pride black friday a hura zlava z 500 eur na 320. parada.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo o ich ojeboch sa pise na takom dsl.sk a to je tak vsetko. k beznym masam sa to dostava len tazkopadne a pomaly.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co myslis. To je jedna banda s poloretardovanym ComcoTom a pomarancom... Cim retardovanejsia reklama, tym lepsie. A funguje im to? No bohuzial ano, lebo masu tvoria bezmodzgy aka walking dead v shoping centre
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ver tomu, že sa im to oplatí a to poriadne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cely ten marketingovy koncept, a zeleneho kokotka vymyslel priamo majitel alzy. A keby aj nie, tak ho schvalil, cize nagelovany pr manazer za majitela nemoze.
Inak nechapem tieto ojeby, mi to pride ze sa snazia ludi naucit ze reklama vzdy klame :).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokial RPR nebude mat pravomoc, ze za klamlivu reklamu napari poriadnu pokutu, tak je zmysel RPR onicom a nema ani zmysel sa stazovat. Uz x krat som sa stazoval na klamlivu reklamu a prislo rozhodnutie, ze bola zavadzajuca a co... To rozhodnutie prislo v case ked uz reklama nebola vysielana ani aktualna.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vidíš, a pritom miesto spoliehania sa na nejaké pridrbané pokuty, oveľa účinnejšie by bolo, keby tam ľudia nenakupovali. Lenže to by ste nesmeli byť masochisti, ktorým nevadí, že ich opakovane ojebávajú.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

lepšie ako pokuta by bola povinnosť odvysielať na vlastné náklady rovnaký počet oznámení (v tých istých mediách) že reklama bola zavádzajúca (klamlivá a pod.) aj s ospravedlním
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo zakazat reklamy na pol roka vo vsetkych mediach pod hrozbou pokuty 50% rocneho obratu
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

aj ked v tomto pripade sa imho jedna o chybu a nie umysel. lebo reklamy robia kravataci od pisacieho stola, co nema ani len tusenie aky je rozdiel medzi 1TB SSD a 1TB HDD
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len by ma zaujimalo ako si na to prisiel, ze to bola chyba a nie umysel?
Odpovedať Hodnotiť:
 

este som o banerovej kauze nepocul nikdy nic, az tu som cital v clanku. Takze predpokladam, ze chceli potlacit predaj 1TB WD diskov, tak urobili baner na 1TB WD disky a kedze aj WD blue 1T SSD je 1TB, tak sa tam grafikovi fotka dostala z toho SSD. Je tiez celkom mozne, ze navrhov bolo viac a proste kompetentny si vybral baner s SSD a zabudli tam zmenit cenu. Pride mi to pravdepodobnesie, ako ze by si pracovnik v alze schvalne dal SSD a dal ktomu cenu 90, aj ked vie ze stoji 300
Odpovedať Hodnotiť:
 

preco konecne tento stat nezacne zatvarat klamarov a podvodnikov?
recnicka otazka.... jaj ryba smrdi od hlavy ...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

ale hovno. cuchal si uz niekedy rybe rit?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ále prdlajz. Smrdí celá, od hlavy až po poslednú riťnú šupinu.
V prípade Slovenska jej smrdí aj ten oblek čo nosí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aký zmysel má potom vlastne podávať nejaké sťažnosti, keď si tu môžu v reklamách spoločnosti uvádzať čo len chcú? Za takúto reklamu by mali dostať riadnu pokutu, aby si v budúcnosti rozmysleli, či budú opäť zavádzať ľudí svojim nechutným zeleným šašom. Nemám rád ani reklamy, kde sa uvádzajú ceny OD (najskor reklamujú auto so super LED svetlami a potom dajú cenu OD, ktorá je úplne mimo, ak by som tie LED chcel...) ale toto čo robí alza je už privela
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

A prečo by im mali dávať pokutu? (Ktorú by mimochodom neplatila firma, firma nemá peniaze, všetko platia jej zákazníci, vy myslitelia.) Veď ľuďom to asi nevadí, keď tam napriek tomu nakupujú.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

pokutu plati firma, nie zakaznik. a ak chce firma vykrit straty, moze zvysit ceny pre zakaznivko. a ak im to nevadi a budu tam dalej nakupovat (napriek tomu, ze konkurenti ceny nezvysovali), tak to uz su ich sracky.
v kazrom pripade niekolko zakaznikov tym firma strati.

otazne uz je len, ci je vyska pokuty dostatocna na to, aby jej vykritie znamenalo take zvysenie cien, ze by to odradilo dostatok zakaznikov a ti co by zostali by pokutu nedokazali vykrit (vsetko pri zachovani rovnakych ziskov).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba volat po zmene legislativy. RPR nema ziadne pravomoci okrem toho, ze rozhodnu ze reklama zavadzala nemozu udelit ziadnu pokutu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chyba je len ta ze Alza nema normalnu konkurenciu. V cechach maju CZC, tu mame Mall ale tam je minimum sortimentu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Konkurenciu by sme aj mali (AGEM, ASBIS) keby sa ti nasi vychytrali slovaci nezameriavali len na velkoobchod.
Odpovedať Hodnotiť:
 

problem je, ze alza ma nieked/casto nizsiu koncovu cenu, ako co to agem preda nam. Ked si na to potom dame zobrackych 10%, tak ludia chcu este 15% zlavu, lebo ved to je drahe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A v AGEM-e uz aspon pribudli miesta na sedenie a neposobi ako vydavanie obedov vo veznici a pustili, na komunikaciu so zakaznikmi mikrofon pouzivajucu, tetu spoza bezpecnostneho skla na slobodu?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Reklama moze byt kludne zavadzajuca alebo klamliva. Staci, ak zdvihne zisk zadavatelovi a ostane mu aj na pripadne pokuty.
Hranicnou hodnotou nie je vyska klamstva, ale pokuty.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja som na Alza reklamu alergicky.
Ten zeleny odporny maskot a primitivny hlas neznasam, ihned prepinam.
Ich reklama ma naucila prioritne vyhladavat tovar inde a az ked inde tovat (vyhodne) nenajdem, tak az nakoniec vyskusam aj tu.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Problem je kapitalizmus, podla svetovych meradiel alza ojebuje malo.

Najviac ma dojima ked si zapnem history channel a tam typci v zastavarni nemaju problem predavat so 100% ziskom, alebo nejaky gadzo co renovuje vseto si vyciciava ceny z rici a takisto nema problem predat svoje projekty.

A potom sa stretnem zo zakaznikom ktory ma vycisti jak chuja, ze od neho chcem o 50€ viac za pc ako je cena komponentov na heureke a samozrejme windows a office by sa nedal nahodit tak nejak na cierno:)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Spustil si cenu ci si mal daky proti utok ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Protiutok bol uspesny, vecsinou je uspesny, keby ma nepotrebovali nevolaju:) ale nebavy ma to, natahovat sa na 10€vrovkach, radsej nerobim nic ako keby som mal ist do straty.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je to tazke v tom segmente kamenneho PC shopu... Mam znamych ktory sa nato museli vysrat lebo im uz prepinalo z tych ludi, milion poziadaviek, vsetko najradsej zadarmo a este ti tam chodia cigani co chcu preskenovat a "poupravit" nejaku uradnu listinu. Preto treba len
Servis...
Servis...
Serv.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vsade je to tazke, ked robis sam na seba. Ide o to, ze nemôzes byt slnieckar, kazdy sleduje svoje zaujmy a ty ako clovek co poskytuje sluzby si nemôzes dovolit robit charitu, preto aj ked prijde uplakana rozvedena vdova s dvoma malymi detmi, vypocujes si jej problemy a osklbes ju jak sa patri, pretoze ak nie mozno nie teraz ale o rok na tom budes tak, ze ta vylieci len samovrazda
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jasné, problémom je kapitalizmus a nie socialistické myslenie kokotov, ktorí tam nakupujú naďalej a maximálne sa zmôžu na kecy o pokutách.

Ach jaj, čo ty si za kokota.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Neviem čo si zač ty.
Je to jenoduche ak chces fungovat musis tvorit zisk, to akym spôsobom toho dosiahnes, je jedno, len by si nemal porusit zakon, ak ho porusis musis vediet aka pokuta ta caka a ked je pokuta nizsia ako zisk tak si spravil dobry obchod:D

Neviem co mas proti socializmu ja som ho nezazil, takze sa k nemu nemôzem vyjadrovat, ale v kapitalizme zijem a viem, ze je flexibilny a ako sa da zneuzit vo vlastny prospech (viď. odstavec vyssie)



Odpovedať Hodnotiť:
 

on si este stale mysli,ze za vsetko moze komunizmus o)))))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Komunizmus môže za veľa, ale kapitalizmus nám teda nepridal. Jebnutý režim jak jebnutý režim. Holt, Slováci sú radi pod bičom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nesúhlasím s pokutami. Aj tak už je tento štát neskutočne byrokratický a za všetko hrozia pokuty. Skúste podnikať a sami pocítite tú administratívnu náročnosť aby ste dodržiavali legislatívu. Stačí mať kritické a realistické myslenie, pri ktorom zhodnotíte pravdivosť reklamy. A kto kúpi drahšie, jeho problém. Aj alza dáva zamestnancom výplaty, tak má z čoho. Možno niekto z vás pracuje pre Alzu.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

alza ma ovela vacsie problemy, ako to, ze v reklame povedala "najvacsi showroom".. Napr. by som im zakazal vrateny tovar oznacovat ako rozbaleny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak! Ak klamat, tak beztrestne!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si hranolovyty baran prijebaneho charakteru. Až ťa ojebú, prvý sa budeš oháňať zákonmi a morálnymi zásadami.
Alza platí zamestnancom hovno, všetky zisky idu do čiech. Zobuď sa ty žebrák.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aspon maju co robit drevene sudy o)
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je nieco ako pri casopisovych reklamach na BMW: Vykon az 300kW, spotreba od 4.2L/100km - samozreme, ze mali na mysli jeden supervykonny model, a dalsi superusporny :], ale hlavne ze jeden modelovy rad.
Odpovedať Hodnotiť:
 

skurvený zelený kokot
Odpovedať Hodnotiť:
 

vyjebaný otravný zelený kokot
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár