neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Železnice sľubujú lepší WiFi Internet vo vlakoch, vďaka lepšiemu LTE aj WiFi

Značky: Wi-FidopravaSlovensko

DSL.sk, 23.1.2017


Železničná spoločnosť Slovensko, ZSSK, dnes oznámila zámer zlepšiť internetové pripojenie poskytované v jej vlakoch cez WiFi, v súčasnosti bezplatne.

Dosiahnuť to chce použitím nových mobilných WiFi routerov, ktoré ponúkajú modernejší a rýchlejší WiFi štandard ale tiež lepšie možnosti pre zabezpečenie konektivity cez mobilné siete operátorov.

V dnešnej dobre je samozrejme bežné využívanie mobilného internetového pripojenia priamo užívateľmi na ich smartfónoch. Kvalitný router zabezpečovaný železnicami s modemami s externými anténami má samozrejme potenciál chytať lepší signál a poskytovať vyššie rýchlosti ako smartfóny tienené konštrukciou vagónov. Zároveň umožňuje pohodlnejšie využívanie WiFi na zariadeniach bez priamej podpory mobilných sietí, napríklad notebookoch, a prípadne bezplatné využívanie Internetu v zahraničí pri medzinárodných spojoch.

Na druhej strane je toto pripojenie potenciálne zdieľané veľkým množstvom užívateľov a používanie verejných a otvorených WiFi sietí, ktoré podľa dostupných informácií železnice využívajú, majú tiež svoje bezpečnostné riziká. ZSSK sme sa na aspekty bezpečnosti ich WiFi sietí pýtali ešte v roku 2014, na otázky neodpovedala.

Doterajšie riešenie vo vlakoch ZSSK je postavené podľa tlačovej správy na routeroch Draytek Vigor, ktoré ponúkajú WiFi vo verzii 802.11n s maximálnou rýchlosťou 300 Mbps bez technológie MIMO, majú celkovo sloty pre tri SIM karty, jeden 3G / 4G modem a dva USB porty pre pripojenie externého modemu, spolu so štyrmi 3G / LTE anténami.

Podľa zmluvy o zabezpečení vybavenia vlakov z roku 2014 by malo ísť zrejme o Vigor 2925n, ktorý nedisponuje zabudovaným 3G / 4G modemom, využité sú dva Huawei E3276 USB modemy a vo verzii pre vozne využívané aj na území ČR ďalší bližšie nešpecifikovaný modem.


Ilustračný obrázok merania signálu vo vlakoch, kliknite pre zväčšenie (foto: ČTÚ)



ZSSK ich na Slovensku využíva so SIM dvoch operátorov, Orange a Slovak Telekom.

Nový router je od Huawei, zo série AR503, podľa modelu podporuje WiFi 802.11ac s MIMO 2x2 alebo 3x3 a maximálnou rýchlosťou cca 1 Gbps. Podporované sú aj 802.11 b/g/n a router je dvojpásmový. Podľa železníc má zvládnuť 128 pripojených WiFi klientov, údaj pre súčasné routery neuvádza.

Model AR503EQGW-L má zabudované až štyri 3G / 4G modemy spolu s ôsmimi anténami, ktoré je možné využívať súčasne, a pozície pre osem SIM kariet, dve na každý modem. Viac pozícií pre SIM ako počet modemov je samozrejme možné využiť napríklad na podporu viacerých operátorov vo viacerých krajinách.




Huawei AR503EQGW-L (hore) a AR503EW, kliknite pre zväčšenie (foto: Huawei)



S novým riešením chce ZSSK využívať tri SIM od troch slovenských operátorov, ktorého chce pridať zisťujeme. Riešenie chce využívať primárne v súpravách pre medzinárodné trasy a v routeroch chce mať minimálne dve ďalšie zahraničné SIM.

ZSSK riešenie nasadí v najbližších týždňoch v pilotnom teste v 20 vagónoch, pričom po vyhodnotení kvality v ostrej prevádzke avizuje montáž do 200 ďalších vagónov.

Za vybavenie 20 vagónov novou technológiou zaplatila ZSSK 408 tisíc eur bez DPH, teda priemerne cca 20.4 tisíc bez DPH na jeden vagón. V každom vagóne je použitý model Huawei AR503EQGW-L slúžiaci ako LTE router a zároveň aj model Huawei AR503EW slúžiaci ako WiFi router.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia


Diskusia:
                               
 

ze aj na toto som prispel a to ani vlakmi nechodim. len tak dalej, cim vacsia strata tym lepsie
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

Sedieť nie je kde, ale hlavne že bude wifi.
Super!
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

len tak pre zaujímavosť, kapacita vlaku je obmedzená maximálnou dĺžkou vlaku čo je na hlavnej trati okolo 14 vozňov, žiadna železnica na svete nedokáže pokryť špičky ktoré vznikajú smerovo a časovo hlavne v piatok a nedeľu
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/iZ8
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

neviem či si to dať patentovať alebo čo, ale tak pre tentokrát skúsim len tak zadarmo: skúšal už niekto vypraviť v špičke 2 súpravy "tesne" po sebe?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

dlhe vlaky maju rusen vpredu aj vzadu. Voznov moze byt urcite viac ako 14. Beriem, ked koli bezpecnosti nemoze.. 2 vlaky za sebou nemoze byt najmensi problem. Ale ja by som ine zaviedol.. vpredu osobne vozne a vzadu nakladne.. tiez si nenarokujem odmenu za napad..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Problém s dĺžkou neni o tom, že by to rušeň neutiahol. Nákladné vlaky sú o dosť ťažšie. Problém je, že ten vlak sa proste celý nevojde na nástupište a tak do zadných vagónov nenastúpiš a hlavne nevystúpiš (alebo proste do blata, na štrk, niekde mimo). Už na BA Vinhorady je problém aj teraz a to vždy hlásia aby ludia z posledného vozňa vystupovali cez predchádzajúci.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zrejme cakaju na to, kedy si cestujuci prinesu cement a miesacku... lebo tu co si clovek nepostavi sam, nema.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a co teraz? to je problem platiaceho zakaznika? tak nech pridaju dalsi vlak !
niektore vlaky su tak narvate, ze sa neda ani prejst v ulicke..
cestuj si tak, ked si uchylak..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vsak to wifi lte je drahsie ako vagon. 20 vagonov = 1 suprava cca. Kedy a za co chcu vybavit vsetky supravy? Ci to len tie 2 "medzinarodne"?
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

jeden vozeň stojí okolo 1,5M€
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

prezidentsky ? ci tie na kolene pozvarane ktore su v brutanej vacsine? :D
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Presne tak. Na odovodnenie neuprednostnenia vyuzitia bezneho extendera LTE signalu netreba ani celu A4-ku.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

skoda ze nezlepsia napriklad grafikon, tj, aby vlak dosiel ked ma dojst. alebo nezapnu kurenie a urit sa zacne az ked vystupujem, po 40 minutach, niekedy 60, ked meska. dalej poruchovost, predaj listkov, jedna velka kastastrofa, ale aspon bude wifi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ta cena je trosku privysoka, ten router tolko asi nestal.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Trocha dost predrazene nakolko uz kabelaz je spravena a staci len premontovat routre.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

:D prečo mi to pripomína kauzu CTčko? :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Vo vagonoch s prefukovacou toaletou by to este slo, lenze vytvorenie pridavneho otvoru na podla aktualizovanych specifikacii postavenych voznoch je narusenie integrity, nezriedka podmienujuce opatovnu certifikaciu pre prevadzku, samozrejme v kazdom state, pricom pri spolufinancovani dotaciami naviac stav udrziavaniae suladu s podmienkami poskytnutia pomoci moze byt i legislativnym dovodom na iniciovanie procedury ich vratenia.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

To nemyslite vazne tu cenu? Nepreklepli ste sa?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Jedna nula hore dole to je nic.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Aj mne sa zda ta suma mala.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tu mas zmluvu o dielo http://dopice.sk/iZ9, lol dokumentacia 9900eur...
ten router ked stoji 3000eur tak uz je to vela.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je cisty ojeb, nech napisu poriadne co kolko stoji, za kolko kupuju ten router, a ake ine komponenty kupuju, a kolko stoja, a kolko stoja ake kable. Nech si presne vieme overit cenu vsetkych produktov na internete.

Napriklad ten router stoji medzi 200 az 3000 dolarov asi podla toho kolko kusov objednavas naraz v alibabe.

http://dopice.sk/iZa
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aj keby ten router kupili za maximalnu cenu z alibaby tych 3000 $
tak do 20 vagonov ak daju 1 router to je len 60 000 eur.
Tak preco tam v tom PDFku maju napisane ze to stoji 330 910 eur? WTF?? WTF?? Verim tomu ze ten router tam je najdrahsi komponent v tomto projekte. Tak co tam nadhodili za falosny komponent/y ktory stoji viac?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

By si neveril ako je alobal drahy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vazena redakcia, prosim skuste to preverit, kontaktujte uvedene zodpovedne osoby z toho PDF.
Som zvedavy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 


Spoločnosť WDS Solutions s. r. o. sa v roku 2015 dostala do zisku z -1 444 € na 0 € a tržby jej klesli o 100 % na 0 €.

2015: 0 zamestnancov (zdroj: štat.úr.)

Ak sa chcete zasmiať a zároveň nasrať:

https://finstat.sk/46450424

VLÁDNE NÁM VOJENSKÁ CHUNTA!!!

Alebo žumpa???

Kto z vás ich volil???

Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 


WDS Solutions tvorí dynamický kolektív IT odborníkov z celého Slovenska. (Pri 0 zamestnancoch...)

https://wds.sk/o-nas

Slovenský startup!!!

Firma WDS Solutions s.r.o. vznikla v roku 2011, ako malý projekt dvoch študentov informatiky, pod vtedajším názvom Webdesign Studio s.r.o. Ako už je z názvu jasné, spočiatku sme sa predovšetkým venovali tvorbe a dizajnu webstránok, čo pre nás bolo nielen príťažlivé ale aj charakterom práce blízke vďaka predošlej praxi. Keďže sme sa postupom času rozrastali a zbierali skúsenosti z iných oblastí, záber firmy sa okrem webstránok veľmi rýchlo rozšíril aj na informačné systémy a mobilné aplikácie. Ambície rozširovať obzory firmy časom viedli k snahe objavovať nové technológie a ich využitie. Začali sme experimentovať s beacon bluetooth technológiami, ktoré nás automaticky nadchli a neskôr sa stali stabilnou súčasťou našich služieb.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 


Spoznajte náš Team

StelesňujúcA kultúru jednoduchosti, so zameraním na výsledky a vášňou pre technológie a život.

Toto im určite písal TomTom Kapitáň Dankó.

Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Predmet činnosti:
počítačové služby (od: 01.12.2011)
fotografické služby (od: 01.12.2011)
služby súvisiace s počítačovým spracovaním údajov (od: 01.12.2011)
vydavateľská činnosť (od: 01.12.2011)
reklamné a marketingové služby (od: 01.12.2011)
kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi (maloobchod) alebo iným prevádzkovateľom živností (veľkoobchod) (od: 01.12.2011)
Sprostredkovateľská činnosť v oblasti obchodu (od: 03.11.2016)
Sprostredkovateľská činnosť v oblasti služieb (od: 03.11.2016)
Sprostredkovateľská činnosť v oblasti výroby (od: 03.11.2016)
Služby súvisiace s produkciou filmov alebo videozáznamov (od: 03.11.2016)
Činnosť podnikateľských, organizačných a ekonomických poradcov (od: 03.11.2016)
Výskum a vývoj v oblasti prírodných a technických vied (od: 03.11.2016)
Výskum a vývoj v oblasti spoločenských a humanitných vied (od: 03.11.2016)
Prieskum trhu a verejnej mienky (od: 03.11.2016)
Dizajnérske činnosti (od: 03.11.2016)
Administratívne služby (od: 03.11.2016)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 


Súťaž!!!!!!!

Kto uhádne, pod ktorý bod činnosti spadá

Zmluva o dielo na dodávku a montáž zariadení vnútornej bezdrôtovej wifi siete, a na
vykonávanie prevádzkových služieb k zariadeniam wifi vo vlakoch č. 4600003021/PT/2016

dostane plukovníka!!!


Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Počítačové služby.

Dík, ja už hodnosť mám...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 


Project and Marketing Manager, WDS Solutions s.r.o.

https://www.facebook.com/barborka.boskova

Táto žeby to nezvládla???

Neverím!!!

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak podla fotiek by zvladla toho isto vela
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hahaha,stoji za to otvorit, zajtra moze byt inde
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bud tuneluju tak ze ten router kupuju za viac ako 5x vacsiu sumu aku ma realnu hodnotu.
Alebo tam je nejaky este komponent comu absolutne neverim.
Vypracovali netransparetnu zmluvu o dielo za ucelom ojebavania.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je potrebné predsa z niečoho zaplatiť cestovné lístky študentom a dôchodcom.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ja mam skor dojem ze ideme platit niekomu byt za cca 200 000 eur
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vlastne pardon toto je len zaciatok, planuju to dat do dalsich 200 vagonov, cize dalsia palka bude viac ako 4 miliony eur...
musime to zastavit
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

poslal som to ako namet na investigation Martinovi Danovi
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

dobre dobre, som rad, ze aspon niekto...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

aj ja, pre istotu ;-)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Danovi to je zbytocne, on tomu neroazumie a po precitani tejto diskusie si bude mysliet, ze uz tomu chape.

Treba iniciative slovensko.digital
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja by som k tomu ešte pridal 2000€ za ten wifi router, ale ten by tiež mal stačiť jeden na vozeň. Ale stále sa blížime len k cene 100000€, pridal by som ešte rezervu na zariadenia do zálohy, buďme maximalisti, 20000€, montáž + konfigurácia, zase maximalisti 20000€, nejaké bedne, boxy na mieru, nech 200000€ so všetkým a aj tak mi to príde ako veľmi slušný zárobok pre tú firmu. Takže minimálne 100% prirážka. Keby idú cez operátora, boli by minimálne pod polovicou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"...Súčasťou dodávky sú aj dve samolepiace informačné piktogramy „WiFi FREE“..."
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aha no jasne, to som musel prehliadnut, teraz to uz vychadza :))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

si zabil :-))))))))))))))))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zabudol si pripocitat cenu za tunel
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

O akých IT "odborníkov" ide, svedčí už samotný, príšerne dlhý názov .pdf dokumentu zmluvy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

WDS Solutions s. r. o.
trzby 3000eur minuly rok, dnes uspokojuju ZSSK
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

presne prva vec co som siel pozriet na finstat... zaujimava spolocnost... nehovorim, ze datalan by bol lepsi, ale firma, ktora ma sidlo v panelaku na sidlisku Juh v Trencine a zisk za 2012 389 euro, 2013 239 euro a 2014 stratu 1444 euro bude asi dost okata diera do rozpoctu... nech ten specializovany router kludne stoji 5-10k, ale tie ostatne, bez LTE, nemozu stat viac ako 3k... Ci akoze do kazdeho vozna napracu tu verziu s LTE? To potom okrem napajacieho kablu chcu tahat aku kabelaz? To snad potom staci vymenit kus za kus, kedze nejake routre tam uz su...

Proste dobra pracka s vybornym uctovnictvom... Pri trzbach 60k zisk 389 euro :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Maximálny počet vozňov na inštaláciu v jeden deň je stanovený na dva vozne.

ta gadzo, to je rychlost montaze veru...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Myslim si ze by skor bolo vhodne zaradit vozne kde je fukcne kurenie, klima, svetlo a zachody. Az nasledne by som rozmyslal o wifi. Pokial je vo vlaku 10 stupnov celsia a nefunguju hajzle v troch voznoch za sebou wifi ma moc nezaujima....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sak ked bude silne wifi tak sa aj zohrejes. Efekt mikrovlnkovy
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

nie
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Mne osobne by nevadila vo vozňoch ani nefunkčná klíma, blikajúce svetlo a socialistické záchodu. Úplne by mi stačilo keby vlaky na niektorých konkrétnych spojoch vo viac ako 50% nemeškali 10-80 minút.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zakaznici su nevdacne opice. Dame Vam ZADARMO poriadnu wifinu do dvoch vlakov, ale Vam to nestaci, estye chcete kurenie, a aby nase vlaky chodili nacas?
To kde sme? Na zapade?
Pekne drzte hubu a krok a budte vdacny aj za tu wifinu.

Riaditel ZSSK

Odoslane z novej audi A8.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

"...opakované zlyhanie funkčnosti dodaného zariadenia počas jazdy nezapríčinené výpadkom
napájacej sústavy vagóna v trvaní max 7min a to 3x počas jednej hodiny..."
Odpovedať Hodnotiť:
 

to kery pravnik pisal? sam ING BAMBULKA ?
Ing. Lukáš Bumbál
konatel WDS Solutions sro
ze on studoval a ma titul z UNI Trencin ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tomu sa hovori QoS v podmienkach ZSSK
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vystrcis cicinu z dveri vozna, vystis sa a vybavene. Problem solved.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

330 000,- eur za 20 routrov / 20 vagonov, super kseft ! + dalsie prachy za SIMky, prevadzku, udrzbu ... toto by som dokazal zrealizovat za 30 000 a este by mi zostalo ...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Táto veta hovorí za všetko:

"Technické riešenie musí umožňovať, na základe požiadavky objednávateľa v budúcnosti,
možnosť riešenia spoplatnenia prístupu do internetu pre vybraných cestujúcich (napríklad
podľa zakúpeného lístka, triedy vozňa a pod.)"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Za globalne dataminingove riesenie, zahrnajuce nielen vsetky socialne siete ...farba oci, cislo topanok, mena matky za slobodna, plavec/neplavec, pocet pacikov statusu pocas predchadzajuceho splnu, prirodzeny logaritmus hodnoty tretieho paru chromozomu a pod. ide o vynimocne vyhodnu investiciu.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

V Nemecku je vo vlakoch WiFi spoplatnené časovou SMSkou.
Jednodňový prístup vychádzal cca 4,95€.
Na SK za to kúpiš lístok na 100 km cestu...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

este by ti zostalo na BMW...
toto je vrchol arogancei a korupcie..
ludom to nevadi..
boa jeho do pi.ce toaj aj si do firmy kupim ruter za 50 lirov, potom si ho vytopim - v realite predam, a mam naklady 0 eur, kur.va
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prečo za 7 rovnakých vozňov platia tú istú dokumentáciu 7x???!!! Viď s.4 dokumentu!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lebo vystrcis cicinu z dveri vozna, vystis sa a vybavene. Tak preto...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Pri voznoch radu Apeer je jadsné prečo, pretože tie chodili už z modernizácie každý mierne odlišní. Bdghmeer boli za dobu realizácie projektu tiež minimálne 3 rôzne riešenia. Pri Bmpeer bolo čo zákazka to odlišnosť, pričom väčšina z nich už wifi dostala a to v rôznych zákazkách, takže zasa čo kus to originál. Takže ak to budú zakreslovať ako skutočne skutočný stav, kde bude viac menej presne overené ako to presne je namontované tak sa tomu nedá čudovať. Navyše každá zmena v konštrukcii vozna je nutná schváliť na úrade.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Sice by to tak malo byt ale nebude.
Bude to 7x skopirovane a ten co to bude montovat si spravi montaz podla moznosti.
Nikdy sa vo vozni ani v rusni najprv nekreslilo a potom robilo.
Prisla schema zapojenia a namontujte to. Tu bude skrina a tu antena.
Ked sa to namontuje oni to pozru a potom spravia dokumentaciu podla toho ako to ten monter namontoval.
Ale spravia len jednu.
Ale monter spravi na vozni alebo rusni podla moznosti.
Toto je prax a nie tvoja teoria.
A schvalene to uz je davno pred tym ako sa to zacne robit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. A dalsi nabehne vzduchotechnik kvoli oprave rozvrtanych rozvodov, po nom zase elektrikar, nakolko medzitym doslo ku zmene protipoziarnych predpisov a vzdialenost od elektrickeho vedenia uz nie je vyhovujuca a nasleduje partia klampiarov, opravujucich dlazky a vnutorne steny po predchadzajucich pracantoch, lenze to uz samolepiace informacne piktogramy zdegradovali a je nutne opatovne vypisanie celej zakazky, nakolko su na jednej spolocnej fakture. A az potom pride monter a "spravi na vozni alebo rusni podla moznosti".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

oni vlastne dostanu existujuci podorys vlaku, a tam nakreslia gulicku ze tu je antena, a dalsia gulicka ze tu je router. A vertikalna hrubsia ciara ze kade ide kabel. Toto skopiruju X krat, popripade zmenia polohy guliciek. A 9000 eur zoberu. Pri dalsiej davke 200 vagonov zoberu 90 000 len za dokumentaciu :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Fakt velka firma.. https://finstat.sk/46450424
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aha uz mi to doplo, preto to je take kurva drahe lebo maju 0 zamestnancov, cize musime zaplatit aj hirovacie procesy a pockat kym sa firma rozrastie do stavu kedy to bude realizovatelne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zabehnuty zamestnanec to da zamesiac s prstom v nose. V Autocade naklika 20 vagonov za 2 tyzdne, plus 3 dni merania a fotenia, nasledne tak 1 tyzden na pohodlne doriesovanie umiestnenia zariadeni a este ma cas na kavicky a DSL.sk

Ked ma Wifi, PDA a papier, tak to stihne aj 30x vytlacit.

Mesacna mzda v hrubom 1100-1300 Eur. Viac neberu ani ti, co navrhuju modernizaciu zeleznicnej trate na 160km/h
Ine naklady (kava, papier, pda, wifi): 1000Eur
Marza: 2000 Eur.
Spolu max 4300 Eur s 2litrami vo vrecku.

Zabudol som na buzerujuceho sefa: 2000 Eur v hrubom
Manazera obchodu: 1600Eur
Asistentka na nosenie dokumentov a dvihanie telefonov: 1400Eur
Uctovnicka 620Eur
Pardon, tak realna cena 9920 Eur sedi.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

boha jeho, ved nech tam daju jeden iPhone ako LTE thethering a budu to mat 40x lacnejsie, idioti.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

takto nejak vyzera web dodavatela

wds.sk
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za 20 tisic na vagon, resp 200 tisic /vlak by sa im oplatilo uz kupit nejaky natacana opticy kabel, ktory by sa stihal rozvinut pocas jazdy.. priamo zo SIXu a este by to vyslo lacnejsie..
respektive priame trate by mohli riesit smerovou antenou...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a toto je dôkazom aj toho prečo chceli vytlačiť, (oprava vytlačili), RegioJet ... aby mohli spokojne tunelovať ďalej ... 3,14če jedny
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Veď na nich zavolajme Kapitána Danka!
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak ako trumpa dostali do cela nezamestnany ludia vo vlastnej krajine. kde libtardi pre svoje perverzne chutky predaju vsetko do zahranicnych ruk www.rmt.org.uk/ news/70-of-uk-rail- routes-now-owned-by-foreign-states/ Britain’s railways are being sold off to European state-owned outfits with the profits from our fares – amongst the highest in Europe – subsidising operations abroad.‎ Trenitalia is the latest to jump at the chance to fill it's boots on the C2C routes.

“Privatisation has failed passengers and the public by hitting their pockets and providing poor service and left foreign state train operators laughing all the way to the bank.
Odpovedať Hodnotiť:
 

inak neviem tuto info najst v ziadnom z medii, okrem DSL.sk, alebo nieco robim zle ? myslim tento ZSSK podvod s WIFI
Odpovedať Hodnotiť:
 

Francuzi montuju za 40 000 za vagon:
http://www.thelocal.fr/20150102/ french-railway-gear-up-to-install-wi-fi-on-trains

Spanieli za 50 000 za vagon:
http://elpais.com/elpais/2015/10/14/ inenglish/1444813908_876437.html

Nemci za 50 000 za vagon:
http://www.pressreader.com/germany/ lindauer-zeitung/20160921/281831463205355

heh :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bohvie ci im to tam dodava tiez firma s 0 zamestnancami sidliaca v panelaku.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár