neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Navrhli zákon pre skutočné samojazdiace autá, úplne opačné ako Tesla a s daňou

Značky: samojazdiace technológieUSATesla Motors / Tesla

DSL.sk, 21.1.2017


Najnovší návrh legislatívy v americkom štáte Massachusetts, jednom z väčších a pokročilejších štátov USA, ukazuje, ako by mohla vyzerať legislatíva pre nové skutočne samojazdiace autá.

U súčasných samojazdiacich technológií, ktoré má zatiaľ v najpokročilejšom štádiu nasadené Tesla, ide o technológie iba čiastočnej autómie úrovne dva, výrobca priamo požaduje aby bol vodič pripravený vždy zasiahnuť a prevziať kontrolu a ako ukazujú aj v piatok zverejnené výsledky vyšetrovania prvej smrteľnej nehody Tesly, zodpovednosť za nehodu v tomto režime bude zrejme často na vodičovi.

Poslanci v Massachusetts navrhujúci legislatívu majú k samojazdiacim technológiám úplne iný postoj a doterajší prístup považujú dokonca za nevhodný a legislatívou ho zakazujú.

Spomedzi samojazdiacich áut, ktoré typicky naozaj jazdia samé, okrem testovacích modelov návrh podľa The Boston Globe totiž zakáže autá, ktoré vyžadujú od vodičov aby boli neustále pripravení prevziať kontrolu. Podľa vyjadrení jedného z navrhovateľov pre noviny takéto systémy, ktoré vyžadujú od vodičov konštantné venovanie pozornosti premávke ale bez robenia ničoho, idú proti ľudskej prirodzenosti.

Legislatíva tak dovolí aj autá bez štandardných ovládacích prvkov ako sú volant a pedále, musia mať ale pohotovostné tlačidlo respektíve prepínač, po stlačení ktorého auto samé zastaví na krajnici.


Ilustračné foto, Tesla Model S, kliknite pre zväčšenie (foto: Tesla Motors)



Súkromné samojazdiace autá ale nebudú môcť jazdiť viac ako míľu bez pasažierov. Cieľom tohto opatrenia má byť aby sa ľudia nenechali doviesť do lokalít s nedostatkom parkovacích miest a nenechali svoje autá jazdiť v okolí a nezvýšili tak preplnenosť miest.

Návrh zároveň spája samojazdiace autá s bezemisnými technológiami a všetky samojazdiace autá pod cca 3.9 tony budú musieť byť bez emisií, teda na batérie alebo vodíkové články. Legislatíva zároveň chce zaviesť z titulu bezemisnosti daň 2.5 amerického centu na míľu, ktorá by mala nahradiť výpadky z rozpočtu kvôli neplateniu daní z benzínu.

Legislatíva obsahuje aj ďalšie pravidlá, napríklad samojazdiace autá budú musieť byť jasne označené, jazdiť pomaly pri školách a v husto obývaných oblastiach, niektoré komunity ich budú mať právo zakázať a pre samojazdiace autá využívané na iné účely ako súkromnú prepravu budú platiť mierne odlišné pravidlá. Či legislatíva rieši aj otázky zodpovednosti a poistenia nie je jasné.

Legislatívu v Massachusetts, ktorého hlavným mestom je Boston, navrhli demokrati, ktorí ovládajú obe polovice štátneho parlamentu. Podľa informácií pre noviny ale neočakávajú schválenie legislatívy v presne takej podobe, v akej ju predkladajú, a sú otvorení diskusii.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple
Zatiaľ posledný Star Trek seriál bude mať ďalšiu sériu, ohlásený aj nový film
Nový Android 15 je k dispozícii v beta verzii
Samsung má spustiť výrobu takmer 300-vrstvovej flash tento mesiac, budúci rok dosiahnuť 430 vrstiev
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 20-krát
Apple čoskoro uvedie ďalší sci-fi seriál


Diskusia:
                               
 

Je velmi otazne, ci su elektromobily ekologickejsie a maju menej emisii ako benzinove auta.
Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

nie je.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Je. Ak sa auto nabije v Poľsku, kde sa väčšina elektriny vyrobí z uhlia tak bude mať horšie emisie ako benzínové auto. A ak sa nabije na Slovensku, kde väčšina elektriny je z jadra, vody alebo plynu, tak bude mať lepšie emisie ako benzínové auto.

Čiže je to otázne.
Odpovedať Známka: 0.2 Hodnotiť:
 

auto bude mat stale nulovu emisiu.
elektraren v Polsku ma velku emisie.
elektraren na Slovensku bude mat mensiu emisie.

Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

presne tak, auto nemoze za to akym sposobom ziskavas elektriku, ked ziskavas elektriku napicu tak vyries tento problem.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Presne tak A dokonca pri nulovom pohybe, eliminujucom opotrebovavanie pneumatik, nulovom koeficiente odporu vzduchu, kvoli degradacii povrchovej upravy, a najma zlozeniu z neexistujucim polocasom rozpadu k vyrobe pouzitych materialov je na vyber nielen medzi parkovanim v Mario Kart ci GTA, ale i mnozstve dalsich titulov.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Presne. Elektrinu na nabitie, narozdiel od benzinu, si teoreticky mozes vyrobit aj doma, ak mas solare, vrtulu, slapaci generator a podobne. To, ze sa elektrika vyraba ako vyraba, nieje problem auta. To je bezemisne.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

nieco stoji aj vyroba baterii.

a dalsia vec je pozerat sa na problem s vyrobou el. energie ako na cudzi problem. Je to problem NAS LUDI. Je to ako zakryvat si oci pred vrazdou, lebo sa nestala mne ... imho
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

vyhodou elektroaut nieje az tak velmi, ze nemaju emisie, maju. Vyhodou je, ze mas napriklad Peking, ktory ma 4x tolko obyvatelov ako Slovensko. Ma zhruba 17000km2, Slovensko ma 49000. Cize na 3x mensom uzemi zije 4x viac ludi. Maju tam OBROVSKE problemy so smogom, napriek tomu, ze Peking predstavuje asi 0,002% uzemia Ciny. Nikoho netrapi, ze dakde daleko na uzemi 100 000km2 sa rozptyli dym z elektrarne, tovarne na baterky hocico..., v Pekingu keby mali vsetci elektricke auta, maju cisty vzduch.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nemali by cisty vzduch, zvyknu tam mavat este pustne burky :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

v Parizi napr. mali take, ze mohli chodit len auta s neparnymi SPZ a inokedy len s parnymi. Lebo sa tam nedalo dychat. A presne to by riesili elektroauta.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Ved ja som im to hovoril ale slnieckari, eurofili rusofili, cesi, madari a cechomadari toto nikdy nepochopia slovaaaaan
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

s EV by to bolo narovnako, lebo kolony by boli tak ci tak.. problem je absolutne cislo vozidiel v meste, IMHO.
ale ano, paci sa mi koncept EV. nech ale maju 200-250kW a bude to FASA !
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Netreba ani chodiť do Paríža, aby človek videl smog. Stačí sa prísť pozrieť napríklad do Zvolenskej kotliny. Niekedy kvôli tej špine ani nevidieť Prašivú, o Ďumbieri ani nehovoriac - ten vidno len keď fúka vietor, ktorý tú špinu z kotliny vyfúkne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zaujimalo by ma, co so mnou, ked neborak mam vlastnu spztku? :D
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

prve auto pisuce na dsl?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Opytaj sa ho, kde ju ma prichytenu :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jadro ma mozno mensie emisie, ale zaserie ovela viac zivotne prostredie ako uhlie. Naklady na skladovanie odpadu su vysoke, naklady na likvidaciu elektrarne este vacsie. O vplyvoch na zivotne prostredie ani nehovorim.

Nehovoriac o tom, ze dnes pouziva elektromobil iba zlomok populacie. Ak sa z toho stane bezny dopravny prostriedok, tak nam moze hrozit kolaps prenosovaj sustavy. V tom lepsom pripade bude malo energie a auta budu iba pre bohatych.
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

Mozno ta to prekvapí ale uhlolna emituje viac ziarenia do okolia ako jadro - C14 je radioaktívne a v tých stofkách tisíc ton ho nie je málo. Radioak pozadie to zvýši. Ak si videl povrchovu tazbu tak to je masaker. Plus veterná erózia na tej púšti a z tej zvýšená prašnosť v sirokom okoli.
A čo sa odpadu týka, vyzerá to tak, že sa ešte aj ten zakopaný bude vyberať na povrch, reaktory 4 -5 generácie ho dokážu využiť a produkovať skôr veci s krátky polcasom rozpadu. A co je este lepsie, roztavenie jadra ala fukusima nie je po výpadku chladenia technicky možné. A to sa iba rozbieha thorium.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vadí životnému prostrediu alebo ľudom? Neviem o tom že by mali rastlinstvo a živočíšstvo problém prežiť v okolí Fukušimy alebo Černobyľu v dnešnej dobe. Na rozdiel od nás :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Rastlinstvo tiež má problémy. Nejaký Slovák robil na túto tému výskum o nejakej rastline tuším na výživu, ktorá nemá problém.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nerozumiem celkom, preco zakazdym pri tychto debatach ludia nezabudnu spomenut emisie vznikajuce pri vyrobe elektriny, ale akosi uz zabudnu na tie, vznikajuce pri tazbe a spracovani ropy.. ked uz chcete porovnavat, tak treba jablka s jablkami..
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Pche a nikto nespomína ťažbu a výrobu hliníka, plastu, skla. Každé auto to má. Potom je to nádrž Vs batéria, motor Vs elektromotor. A olej ten ide do oboch na mazanie. Gumy. A co energia na výrobu z čoho je? :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keďže si to vysvetlil, tak to už otázne nie je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak budu solarne panely na kapote a streche auta, tak sa budu EV nabijat zo slnka napr. pri parkovani. Vzdy budu mat EV nulove emisie ako benzinove/naftove motory pretoze tam nemas spalovanie a vyfuk (ZERO emissions), okrem toho tam nemas olej,olejovy filter,skorodovany vyfuk, tlmic vyfuku, katalyzator, sviecky,skrtiacu klapku,EGR ventil,tesnenia olejovej vane,tesnenia ventilov,palivove cerpadlo,palivovy filter,vstrekovacie cerpadlo,karburator a kopec inych dielov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Daň za miľu ..no dufam že sa o tomto fico nedovzie
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Fico mieri vyššie, už dal za úlohu svojim kolegom zákonodárcom vymyslieť zákon ktorý by spoplatňoval vzduch.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Zas si nevymýšlaj...
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

Jasné, že ho zdaní. Nie ten na dýchanie ale ten na priemyselné použitie.
Vzduch je národné dedičstvo.Ako k tomu prídu ľudia, že vzduch ktorý mohli doteraz slobodne dýchať natlačí zadarmo výrobca vzducholodí do vzducholodí?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ked dychas vzduch, vypustas CO2. Tu vidim priestor na zdanenie. Kazdy ma moznost nedychat a tak sa vyhnut plateniu.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Zas buďme radi že si iba vymýšlam... Alebo by na tom jedného dňa mohlo byť niečo pravdy?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bud si isty ze uz to ma davno rozpracovane.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ak liter benzinu je zatazeny spotrebnou danou 76 centov, pri 6l/100 to dava kolo 2.8 centov na milu.
2.5 centu je pri sucasnych cenach nehorazne, najma pre tych co si mysleli ze usetria na palive
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

snad si si nemyslel, ze sa stat zda spotrebnych dani??!!!? Dopadne to tak, ze zdania 1kWh, a kedze sa nebude vediet, kolko si tankoval a kolko si pouzival na ine, tak pekne zdania cely elektromer. A zdania vsetkym, aj tym co nemaju elektroauto.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To máš ako s kúrením, najskôr donútia ľudí zatepľovať a potom ti naparia fixy, stále budeš platiť rovnako ak nie viac, nenažratisť štátu je čím ďalej vyššia.
Pred storočím sa platil desiatok, dnes skoro polovica !
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Bodaj by si mal pravdu. Ale dnes ti zdania už polovicu príjmu a potom... príde na scénu DPH
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale bez týchto daní by "naši ľudia 'nemali co žrát' ".
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ten prepocet ti nevysiel - pri prepocte na mile si mal nasobit nie delit. A spotrebna dan spolu s DPH je 66 centov + 2 centy ina dan, takze to vychadza pri spotrebe 6l/100 na cca. 6,6 centu na milu. Takze tych 2,5 americkych centov je o dost menej, druha vec je ze v Amerike su spotrebne dane podstatne nizsie ako v EU, takze na americke pomery to moze byt pomerne dost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tu by to bola daň za kilometer. Rozdiel medzi kilometrom a míľou by šiel na úplatky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie síce zo spaľovania ale pevné častice.
A výroba elektro áut nie jeo moc ekologickejšia ako výroba normálnych !
A výroba batérií už VôBEC nie je ekologická ! Toľko vody, energie, chemikálií a plastov čo sa minie na ich výrobu je brutálne viac ako na výrobu klasického auta.
A ak sa nabíjajú z najšpinavšej energie -> solárnej <- tak je 2x tak neekologická.
Na výrobu tých panelov sa minie viac ropy ako spotrebujú diesle v celej EU za rok

Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

Nie že by som Vaše tvrdenie považoval za nereálne,

ale v rámci (ne)šírenia nezmyslov by som Vás chcel požiadať o zdroj / odkaz na relevantnú štúdiu. Rád si o tom niečo prečítam.

Vďaka.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Napriklad na http://www.cernochov.sk/?page_id=527 je pozadovanym podmienkam overenia vyhovujuce pdfko: http://dopice.sk/iYG .
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

toto je fakt dost velka znoska klamstiev ale mozno keby sme to rozobrali postupne, bude nejaka sanca na diskusiu. tak skusim zacat od do oci bijucej absurdity: ako by predajna cena solarneho panelu mohla byt nizsia oproti nakupnej cene toho obrovskeho mnozstva ropy ktore sa spotrebuje na jeho vyrobu. bez zaratania ostatnych vyrobnych nakladov a marze.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Ak sa na vyrobu solarneho panelu minie tolko surovin a nergii ako je mozne ze cisto na cene vyrobenej elektrickej energie sa nakupna cena vrati cca za 5 rokov ? Ak by sa na vyrobu pouzilo tolko energii ze by to nedokazal solar za svoju zivotnost kompenzovat tak by vam ho ani nikto za taku cenu nepredal ktora umoznuje navratnost uz za par rokov.

Ziaden obchodnik by vam aj z marzou nepredal solar co na seba zarobi za 5 rokov ak by pri vyrobe dany vyrobca minul energii co viac ako solar vyrobi za svoju zivotnost.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

ono je to relativne. Rovnaky panel ked nainstalujes na Slovensku a v cojaviem v Egypte, tak v egypte vyrobi ooooooovela viac. Ked sa posnazis, mozes si najst cisla o kolko viac. Plus v cine stoji elektrina cca 1/2 ako u nas.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Budúcnosť je jasná. Budeme spalovať najrozšírenejší prvok vo vesmíre - vodík. Môžeme použiť súčasné motory a palivo si každý môže doma (skoro) zadarmo vyrobiť z vody. Elektromobily sú hlúposť.
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

presne tak, lepsiu vyuzitelnost pojazdnych vodikovych bomb predikuje aj ISIS
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ale daju ti kilometrovu dan :D realita buducnosti
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A? Na urcenie, ci je jednoduchsie zmenit regionalne nastavenia v ose elektromobilu alebo prestavat celu legislativu z metrickej na imperialnu ci vice versa titul zrovna netreba.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Auta su navrhovane aj vyrabane vyhradne pouzitim metrickych mier, vsade.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak. A to vsade je konkretne presne tam, kde je v rodnych listoch predvyplnena <> v kolonke miesto narodenia.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja len dufam ze coskoro zakazu pre elektricke auta tie hlupe vyhody typu jazda v bus pruhoch, pesich zonach ci bezplatne parkovanie vsade. Zakazal by som aj rezerve miesta pre znacku auta. Zakon jasne umoznuje kazdemu nie prenajat si parkovacie miesto ale kupit si pocit ze si s otatnymi nejak vydrbal. Je denno dennou realitou sidlisk aj to ze vecer nie je kde zaparkovat ale je tam 10 rezervovanych miest ktore su prazdne. A to ze tie rezerve miesta maju zaplatene aj vodici ktory tam nikdy neparkuju nie je vobec ojedinely jav, zakazal by som tu sracku okamzite, rovnake pravidla pre kazdeho. A ten kto ma garaz tak jeho auto nema vonku co robit.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

uz si dogrcal? ked si raz zaplatim rezervacku a mesto ju schvali,mas smolu,mohol si si zaplatit alebo parkovat inde.pripadne dotlac svojich poslancov k ukonu zakazu prenajmu v dalsich rokoch. ti ludia si z nejakeho dovodu parkovanie zaplatili tak sa nestaraj.sam rezervacku nemam a konkretne v mojom pripade cez 400€ za rok je mi vela a nemam az taku potrebu parkovat rovno pred vchodom.vylozim a nalozim na rezervacke a parkujem kde je volne.. ten co ma garaz,rad zaparkuje v garazi ked moze.ver mi :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ešte ja sa trochu vygrciam.
Všetky prenajaté parkovacie miesta bez milosti zmeniť na prenajaté od 8:00 do 22:00. Koniec, šmitec. Ak to miesto neobsadíš do desiatej večer, tak choď do prdele, zaparkuje tam na noc tvoj sused.
Mesto je plné neobsadených parkovacích miest a keď chce človek zaparkovať, nemá kde. Prečo? Lebo peniaze, Nesrovnal, na ľudí sere pes.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Chudátko, máš šťastie že vedľa teba nežije sused, ktorý by si predplatil všetky miesta.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Uniká mi pointa.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Z uvedeneho vobec nie je jasne, ci byva priamo pri cintorine, alebo len nejakom zaopatrovatelskom ci onkologickom ustave.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pointa je fňukanie, plechovková závislosť a egoizmus.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nie. Pointa je zle naprojektované sídlisko/mesto s nedostatkom parkovacích miest.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prečo by bolo zle? Vieš kde býva? Alebo je podľa teba správny návrh povedzme 5 parkovacích miest na jeden byt? Nebude to málo? Máme aj autá na zimu, na leto, auto do mesta, do lesa, a zopár motoriek a skútrov sa tiež hodí. A optimálne všetko vo viacerých prevedeniach, benzín, nafta, elektrina..
Odpovedať Hodnotiť:
 

lutujem ze som ti vyssie nedal minus, ale plus.
zabudol si zobrat vyplatu tym, co zarobili viac nez ty, cize vsetkym.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Neviem ľudia, či vám už fakt jebe alebo ja som tu jediný, čo číta len napísaný text a nemá jasnovidecké schopnosti ale čo to píšete za pičoviny? Zabudol som niekomu zobrať výplatu? Akú do riti výplatu? Henten zase fňukanie a egoizmus. Čo sú to za kraviny?

Ja na sídlisku nežijem. Pred domom parkujem na vlastnom pozemku, ku ktorému mám LV, s nikým sa nepretláčam, miesto mám vždy. Zmestí sa sem aj 8 áut. Okrem toho mám garáž. Tak, teraz keď už viete, že vypisujete pičoviny, tak mi vo svojej veľkej láskavosti vysvetlite, ako by ste vyriešili, že niekde na sídlisku alebo na Palisádach dôjde chudák večer domov, poloprázdna ulica lebo všetci kokoti sú na celé vianoce mimo mesta a on nemá kde zaparkovať, lebo 10 prázdnych vyhradených miest? Ako?

Tamtung, ďakujem srdečne za plus ale svoj názor na to som sem písal už niekoľkokrát, plusy a mínusy jebal pes.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

"Ja na sídlisku nežijem." ale aj napriek tomu, ta trapia ludia, co na sidlisku ziju a zaplatia rezervacku.
maju ju z dovodu, ze mozno chodia domov neskor ako ostatni? ze potrebuju a chcu mat pristup co najblizsie, mozno maju viac malych deti? hm kto vie.. ja viem kto vie, pan co sa mu na pozemok zmesti aj 8 aut a okrem toho ma garaz.. :D boha jeho
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Jasne ze kazdy kto si to zaplati nato ma nejaky dovod, ale ako som uz pisal vyssie, vsetky tieto dovody su hlupe, pominutelne, ak niekto nevie prejst par metrov dalej lebo pred jeho vchodom nebolo prave volne miesto je len dokaz ze ako spolocensky(aj prakticky) ludstvo degraduje: Mam vela deti a som neschopny, lenivy clovek preto musim byt uprednostneny pred ostatnymi pri parkovani na nasej ulici musim to mat hned pred dverami, plz ved mam deti nechcite aby preboha chodili tych 10m k autu! Je to nepripustne su to predsa moje deti! Toto je najviac co sme dokazali kluci toto su obcania ktorych dnesna spolocnost produkuje. Trebalo by tychto eurokonzumentov poslat na mesiac do australie aby zistili ze do najblizsieho obchodu musi soferovat hodinu a razom by bol rad ked auto moze nechat aj na vedlajsej ulici.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

nemas nejaku mentalnu vadu? nieco ako jemna retardacia?
"Mam vela deti a som neschopny, lenivy clovek preto musim byt uprednostneny pred ostatnymi" Nik nie je uprednostneny, zaplatim si za to, ze potrebujem miesto blizsie. A ked mam male deti ani za toho boha predsa nechcem zbytocne s napriklad 3-4rocnym dietatom a dalsim vo "vajicku" prebiehat cez cestu, uz z principu.
"vsetky tieto dovody su hlupe, pominutelne" povedal anonym na internet :D do pice
"Trebalo" :facepalm:
"poslat na mesiac do australie aby zistili ze do najblizsieho obchodu musi soferovat hodinu" ludia bezne soferuju do obchodu hodinu,pripadne do prace aj v europe, ale s parkovanim na sidlisku to ma velky kokot :) prajem pekny den
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ak s detmi
Odpovedať Hodnotiť:
 

*S detmi treba cez cestu chodit. Inak sa nenaucia ze sa treba obzriet na obidve strany a zistit ci daco prave ide.
Take veci by sme mali uz vediet pan rodic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akurat ze implementacia "Monkey see, monkey do" negarantuje ani tak naucenie SA pre deti, ako skor moznost predstavenia SA pre pana rodica.
Odpovedať Hodnotiť:
 

s rezervaciami suhlasim, pokial je na parkovisku zabezpeceny pocet parkovacich miest rovny poctu bytov. Kazdemu bytu treba garantovat 1 parkovacie miesto a zvysne miesta sa kludne mozu prenajimat. Nieze bohati kokoti si nakupia vsetky parkovacie miesta lebo maju 2-3 auta a normalni ludia mozu ist doprdele...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten by hadam nepotreboval byvat na sidlisku ale skor bude byvat v dome/byte z garazou/garazovim statim nech sa nemusi s nikym handrkovat.

Tie miesta na statie su dost drahe (kde som byval tak chceli 1300e/rok) na to, aby si si to dobre rozmyslel - a peniaze idu mestu takze za to teoreticky dostanes aj ty adekvatne protisluzby (ze sa v praxi peniaze rozkradnu je vec ina).

PS. pri danej cene som sa vzdy radsej prebehol. Ale chapem ludi co si radsej zaplatia...
Odpovedať Hodnotiť:
 

hmm. o par poschodi vyssie byva typek, co ma mega sportovu honcu civic vytunovanu a biely mercedes volaco, a dnes som ho videl na dakom SUV honde. Dalsi mal 5kovy bajer, potom chvilu daky SUV mercedes, ale ten mal len 2-3 mesiace a zamenil to za octaviu RS. Ale mercedes bol urcite drahsi jak byt kde byva. Nie vsetci ludia potrebuju dom.. byt je pohodlnejsi, resp. nikde nieje napisane, ze nema aj dom, ale cez tyzden byva tu lebo 5m odtialto su 3 ZS, posta, 7 potravin.. chapes dufam pointu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spomenul som aj byt, lebo ano, su pohodlny ludia co sa nechcu starat o zahradu. Vecsinou takych najdes na luxusnejsich miestach kde maju garazove statie.

Ze je to u teba inak sa uprimne dost cudujem...
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=-K0Hz_aUqNU
toto ma
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak su vsetci na vianoce prec, miesta su prazdne a ked im tam zaparkujes, nic sa nestane. Totizto aby ti niekto dal papucu, alebo odtiahol auto, najskor musi byt asi pritomny, ze mu stojis na fleku nemyslis?
Ad2 reserve - prvy si napisal picovinu ty sam - ako by si si to Ty predstavoval, hoci sa ta to tyka najmenej. Tiez uz som rozmyslal nad rezervovanym miestom, hoci v nasej "dedine" nemame este tak velke problemy s parkovanim. Ale rozmyslam nad tym hlavne kvoli zime. Pretoze napriklad z celej nasej bytovky boli az 3ja(z toho jeden ja) co si v zime poctivo odpratal auto tak, ze sneh bol odpratany a odhadzany na luku a nezavadzal, lebo zvysnych 100 kokotov, auto vyslobodi stylom - vsak ja vyjdem a ostatnych mam pici. Potom to primrzne a neodpraces to kym sa sneh neroztopi a tym sa zlikviduju parkovacie miesta. A zasadne ked si to odpraces, niekto ti tam zaparkuje a takto mozes cistit dalsie miesto...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Áno, to s tým snehom je pravda, ľudia sú poväčšinou bezohľadní kokoti. Ale nie je umenie kritizovať kokoty alebo moje návrhy parkovacej politiky, umenie je vymyslieť naozaj dobré pravidlá. Nech sa páči.
Odpovedať Hodnotiť:
 

AD1.Parkovanie je len horuci zemiak, ktory sa prehadzuje. Nikto to riesit nechce a ja za riesenie tiez nepovazujem, ze sa zavedie povinne platenie za parkovanie, pricom sa nevybuduje nic. Lenze problem je u ludi - nechaju si skakat po hlave. Pozri sa ako to dopadlo v KE, ludia nasrati, mesto ma u riti a dokazuje si moc. Tam to nemalo ostat len pri slusnom odpore, ale niekomu bolo treba rozbit hubu, aby aj vedenie zacalo brat veci vazne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ad2.
Napriklad pri vystavbe novych bytovych domov povinnost zabezpecit vnutorne parkovanie pre pocet bytov a 20% rezerva pre dalsi prenajom - vonku pred barakom povedzme 10 neprenajmutelnych miest pre navstevy/kurierov atd. To mas poriesene nove. A s existujucimi vyriesit mozno parkovaci dom pre viacero bytovych domov. Vypocitat naklady kolko by stavba stala, rozratat to na pocet jednotiek, oslovit majitelov prilahlych stavieb a spolufinancovat to - nebolo by to len na meste a zaujemca by mal flek isty.
Ak sa ani to neda, tak vyriesit MHD tak, aby clovek nebol nuteny mat auto. Ale zase nie stylom - plat za parkovanie a my urobime hovno.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano prave o tom hovorim, mas trochu penazi na viac mas moc s ostatnymi vyjebat, tebe to pride v poriadku, fer a spravne? Vsetky tie rezerve miesta? Ak ano tak ta lutujem. Ludia co maju garaz na odkladanie haraburd a ich auto stoji vonku na parkovacom mieste je rozhodne tiez nie malo. Cela politika plateneho parkovania (rezidentske karty, prenajom park. miest) je sracka ktoru by som zakazal zodna na den a zaplatene peniaze vratil.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

To zase nie, jeden extrém by nahradil druhý.
Ako som už napísal, treba nájsť spôsob, ako by tí, čo majú miesto rezervované ho neblokovali, keď parkujú inde. A samozrejme, v exponovaných miestach v centre maximálna doba parkovania na jednom mieste 2 hod. Nie že ráno sa pán úradník dovezie, odloží tam auto a poobede odíde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty si este nepochopil ako funguju rezervacie parkovacich miest? vies, ze ti to musi schvalit mesto? ak to nevadi mestu, teda mestskym poslancom a teda volicom tak co sa do toho zbytocne series? a k tomu "trochu viac penazi", nuz aj keby to bolo 500€ za miesto, vychadza to menej ako 1.50€ za den. super, som bohatsi o 1.50€ nez sused, tak s nim idem vydrbavat a chytim si miesto.. kde sa stratila logika? Predpokladam, ze v kazdom trochu vacsom meste je odlisna cena rezervacky podla ulice. Kde mesto potrebuje vycistit miesta, zvysi sa suma rocny prenajom a je vymalovane.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mesto to schvali lebo dostane $$ za somarinu, no a tych 500 eur za miesto sice znie pekne ze 1.5 eura na den, to ze to je v skutocnosti viac ako bezny mesacny plat uz problem je, nedas predsa svoj cely mesacny prijem nato aby si mal na dalsi rok parkovacie miesto. Pretoze sa to musi platit vopred v hotovosti. Preto si myslim ze ti ktori si to prenajmu maju extra prostriedky naviac. Tu je ta tvoja logika.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ludia platia za daleko vecsie sprostosti a daleko viac penazi ako parkovacie miesto. Ako priklad su cigarety - kto vyhuli krabicku denne, je lahsi o 3€ denne. Neprinasa mu to ziaden uzitok, skodi okoliu a toto je ok. Rezervovat flek uz nie.
Kde je tvoja logika?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vysvetlím ti niečo.
Ak je na ulici 10 parkovacích miest ale žije tam jedenásť rodín s jedenástimi autami, tak vždy tam večer parkuje 10 z nich a jeden hľadá miesto inde a ide domov chvíľu peši. Každý deň niekto iný, kto príde posledný a tak platí, že 90% času každý parkuje pred domom a zhruba 10% času športuje.
Plus cez deň, keď sú domáci preč tam parkujú náhodní návštevníci, kto práve potrebuje.

Keď im tá *** Nesrovnal každému predá po 500 evri parkovacie miesta, tak desiati si ho kúpia a jeden parkuje inde. Zaplatia 5000 eúr a namiesto 90% času parkujú 100%, jeden tam neparkuje vôbec a keď si pozvú návštevu, tak hostia krúžia po okolí, lebo na ulici sa nedá zaparkovať aj keby boli všetky miesta práve voľné. Napiču systém a jediný kto vyhral je *** Nesrovnal.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Návrhy sú to celkom rozumné, až na tú daň za prejdenú vzdialenosť...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akurat ze uz v zdrojovom odkaze, ako i tunajsom clanku, je jasne specifikovane len ze za milu(per mile) a overitelnym zdrojom nepodlozene fabulacie typu "až na tú daň za prejdenú" su priekazne len pokusom o amaterske trollovanie, nakolko statisticky je mozne jednoznacne dokazat, ze s minimalne rovnakou pravdepodobnostou moze byt i za neprejdenú.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

co hulis brate, noze sa podel
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nezabudni integrovat cez cely objem telesa.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...radia mamicky rakovine i roztrusenej skleroze pri odchode do prace.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Dan z bezemisnisti. Dokonaleee
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nieco podobne ako zateplovanie. Zateplis a nasledne teplarne zvysia ceny. Proste ludia budu na kratdom konci lana vzdy.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A na druhom konci lana je kto? Mimozemšťania?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

slobodomurari, cechomadari a cigani a pripadne Soroš (kvoli nemu som si prepol klavesnicu a napisal velke S). v skutocnosti to ale vsetko riadi astar sheran so svojou vesmirnou drubezou
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A mozno je rozstrapkane a koncov je viac a vsetky su kratsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zeby mnozstevna zlava? :D odoberas menej, mas horsie ceny za jednotku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pekne vidiet liniu a treba im podakovat za uprimnost pri tej dani.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

U nas uz urobili prvy betatest (ktory zatial nevysiel), ako zdanit elektromobily a dobijanie doma tak, ze si budeme platit za istice nenormalne sumy (casom).....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Coze? Co maju istice vobec spolocne s elektroautami? Ako je jasne ze nabijacka takehoto auta je tiez chranena prudovou poistkou(dajme tomu 10A) ale co to ma spolocne s cenami isticov nemam zdania. To je akoby si povedal ze zavedenim elektroaut zdrazeju pocitace.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Distribučná spoločnosť ti môže účtovať fixnú časť poplatku podla velkosti hlavného ističa >> max možného odoberaného výkonu. Mohol by si si prestať myslieť, že si majster sveta a odpustiť si ten pobúrený tón.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nabijanie elektroaut nevyzaduje navysovanie vykonovej kapacity tak v com je problem? No a ten istic? Ten stoji 2 eura, 2.50 ten co je 25 amperovy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemoze mat kazdy na ulici 25 amperovy istic. Tak isto ako kazdy nemoze parkovat na ulici s autobusom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri elektromobiloch by som neriešil ani emisie, bo je to zavádzajúca téma :-( Koľko emisii sa vyprodukuje na výrobu pohonných hmôt + emisie počas používania pohonnej hmoty?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Legislatíva zároveň chce zaviesť z titulu bezemisnosti daň 2.5 amerického centu na míľu, ktorá by mala nahradiť výpadky z rozpočtu kvôli neplateniu daní z benzínu.
... tak toto moze vymysliet len prijebana hamburgerova hlava.... a este fico...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nebyvam nastastie na bratislavskych sidliskach, ale byvat tam, tak seriem na auto, neda sa parkovat, same zapchy. cez tyzden v poho bez auta. a na vikend pripadne dovolenku ak budem potrebovat si ho poziciam. Neriesim parkovanie, servis, dane, amortizaciu auta. Budicek bratislavcania.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pointa je v tom, ze to auto cez tyzden pouzivas (napriklad na dopravu) a nie iba sedis doma
Odpovedať Hodnotiť:
 

naco? aby si odviezol decko najlepsie az do triedy? a potom dve hodiny smradil v premavke.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To uz ma akoze aku logiku? Nemalo by sa skor zaviest aby majitel auta co produkuju CO2 platili dan za produkciu CO2 ?
Zeby tlak ropnych logistov po Trumpovom nastupe?
To na margo: Legislatíva zároveň chce zaviesť z titulu bezemisnosti daň 2.5 amerického centu na míľu, ktorá by mala nahradiť výpadky z rozpočtu kvôli neplateniu daní z benzínu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

přičemž článek je o autonomních systémech které mohou být montovány třeba do vozidel parních.
K tématu jen pár otázek.
1. Co si auto vybere, betonovou zeď, nebo skupinu dětí která vběhne za míčem do vozovky?
2. Bude povinnost výrobců autonomních systému koncovému zákazníkovi sdělovat logiku algoritmů a její důsledky?
3. V případě, že algoritmy budou pro pasažéra potenciálně smrtící, kdo to bude kupovat?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár