Prvý produkčný elektromobil FF 91 novovznikajúcej automobilky Faraday Future priamym konkurentom elektromobilov značky Tesla definitívne zrejme nebude, keď sa jeho cena bude nachádzať zrejme vo výrazne vyššom cenovom pásme aj ako SUV Tesla Model X.
Naznačujú to vyjadrenia čínskeho miliardára Jia Yuetinga vlastniaceho čínskeho výrobcu LeEco, ktorý stojí aj za Faraday Future.
Vyššiu cenu naznačovali už pôvodné informácie o parametroch a výbave elektromobilu. Teraz mal Yueting v rozhovore v domácej Číne avizovať cenu elektromobilu na čínskom trhu na menej ako dva milióny čínskych juanov, čo je v prepočte cca 274 tisíc eur respektíve 291 tisíc dolárov. Upozornil na to Electrek.
Samozrejme sa nedá predpokladať, že by Yueting avizoval vyššie cenové pásmo ako nakoniec automobil bude mať.
Yueting mal tiež avizovať, že cena v USA môže byť výrazne odlišná od ceny v Číne. Elektromobil sa má vyrábať v USA, cena v tejto krajine tak bude zrejme nižšia. Nedá sa ale predpokladať, že by bola polovičná alebo ešte nižšia.
FF 91 predstavený na začiatku mesiaca je formou menším SUV, má ale viacero motorov s celkovým maximálnym výkonom 1050 koní respektíve 783 kW a z nuly na 60 míľ za hodinu, cca 96.6 km/h, zrýchli na 2.39 sekundy.
Elektromobil je osadený batériou s kapacitou až 130 kWh a podľa výrobcu má dojazd až viac ako 700 km podľa európskej metodiky NEDC a 608 km podľa americkej metodiky EPA.
FF 91, jeho vysúvateľný Lidar a kamera namiesto spätného zrkadla, kliknite pre zväčšenie (foto: Faraday Future)
Batéria využíva technológiu LG Chem, pričom rýchlosť dobíjania dosahuje až viac ako 805 km dojazdu za hodinu. Domáca dobíjačka na 240 V nabije batériu spolovice za 4.5 hodín.
FF 91 je vybavený množstvom senzorov využiteľných pre samojazdiace funkcie a ďalšie účely. Ako prvý automobil má laserový senzor Lidar, ktorý vytvára 3D model okolia pomocou laseru. Lidar je vysúvací a nachádza sa na prednej kapote. Okrem toho disponuje 10 HD kamerami, 13 radarmi a 12 ultrazvukovými senzormi.
Vozidlo nedisponuje klasickými spätnými zrkadlami, namiesto bočných má kamery a v priestore hlavného vnútorného má displej zobrazujúci naraz obraz z bočných kamier a zadnej kamery.
Propagačné video predstavujúce FF 91 (video: Faraday Future)
Či si samojazdiace funkcie výrobca vyvíja sám alebo využíva softvér od niekoho iného a akými samojazdiacmi funkciami bude disponovať pri príchode na trh nie je jasné. Výrobca zatiaľ avizoval len samostatné zaparkovanie.
FF 91 sa dá v súčasnosti rezervovať za 5 tisíc dolárov, jeho výroba má podľa pôvodného oznámenia automobilky odštartovať už v roku 2018. Faraday Future má zatiaľ podľa informácií Wired zo začiatku mesiaca ale vyrobených len dvanásť demo kusov.
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
19.1.2017 18:55
Akoze chapem ze existuju auta kde pytaju za ne 200 a viac tisic eur, ale tento van pre akcnejsiu mamicku k nim teda patrit nebude.
Ak ano, budem fakt prekvapeny, alebo bude vyzerat uplne inak ako na tichto fotkach.
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: tamtung
|
Pridané:
19.1.2017 19:59
svet je zaplaveny peniazmi, lacnymi, cize podla mna bohaci si to kupia len preto, lebo nemaju kam davat prachy.
je to uplne normalne..
to, ze ja alebo ty nemame peniaze, neznamena, ze nie je aspon 10 milion ludi, komu 274 tisic neurobi vacsi prievan v penazenke ako nam 274 eur. len 0,1% z nich by zamestnala tovaren na dekadu.
To by musel byt uzasny pohlad, keby niekde behal majitel so skrabkou na lad a snazil sa po odhadzani snehu oskrabat lad z kamier aj lasera (aby sa vysunul) :-)
Re: zima a lad
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
19.1.2017 20:01
Pretoze kym nie je zakonom stanovena moznost vyroby skrabiek vyhradne velkym korporaciam, bola by ina funkcionalita v rozpore s podporou maleho a stredneho podnikania, oficialne vyjadrovanej vladami v clanku explicitne menovanych geopolitickych zoskupeni.
Re: zima a lad
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2017 8:37
teoria je to pekna, ale majitel takeho auta bude mat (vo svojej vile velkej jak palac) garaz na 4 auta a aj ked niekde ide, nie je odkazany ani v -20C nechavat v destinacii auto vonku
okrem toho moze mat pikolika, ktory mu kompletne pripravene auto pristavi a este aj pooblizuje podrazky
<cite>
...má laserový senzor Lidar, ktorý vytvára 3D model okolia pomocou laseru. Okrem toho disponuje 10 HD kamerami, 13 radarmi a 12 ultrazvukovými senzormi.
</cite>
Sranda, ze na to aby dokazal jazdit clovek, tak na to stacia dve oci. A trochu sluchu a hmatu. A asi 80mld. neuronov.
A gyroskop si nechal kde? bez toho sa zosypes uplne rovnako, ako ked si jebnes flasu vodky. Cize nie, nie je to az take jednoduche. => https://en.wikipedia.org/wiki/Vestibular_system
Ak sa povie Čína
Od: Kosacik
|
Pridané:
19.1.2017 20:15
Tam, kde pracujem, znamená to zväčša kórejský sa tváriaci, v Číne vyrobený, zle napodobeny výrobok inej, zavedené značky s dlhoročným výskumom a progresom. Nikdy by som nedoporucil kúpiť auto značky, ktorá ani neexistuje, naviac ak sľubuje tak progresívny technológie. A ak je vyrábaná a dizajnovana v Číne... Tak by som chcel druhé auto ako náhradné rovno k nemu, aby som mal na com jazdiť, kým Čína bude v servise
Vďaka lidaru
Od: Kosacik
|
Pridané:
19.1.2017 20:22
By to mohlo upravovať tlmiace parametre real time, čo by teoreticky mohlo, spolu s ostatnými parametrami jazdy, ako rychlost, smer jazdy, akcelerácia a pod. napr. Pri zistenej nerovnosti zmeniť tuhosť podvozku, ci jednotlivých kolies, náprav. Uz to existuje vo vojenských specialoch. Ale myslím si, že Číňania tam dajú klasické tlmenie, ako poznáme z favorita a lidar bude na okrasu.
RCA: Monkey see, monkey do vs Doggie See, Doggie Do
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
20.1.2017 8:25
Na odbornou analyzou korenovych pricin dosiahnutom vysledku expertov na autorske prava, priekazne indikujucom, ze sliepky to tiez len odkukali od dazdoviek a az tie oficialne nemaju oci, samozrejme dodatocne fabulacie vplyv nemaju.
Si myslíš,že tiež by strácalo ťah aj pri plnej baterke?Bo môj mobil robí divy každý deň a to garantovane.Jedinou výhodou sú mechanické tlačítka.A na tie nenechám dopustiť.V práci v rukaviciach mi dotykovka nevyhovuje.Ďalší bude Nokia
hlavne ked to porovnas s krasnymi modelmi Tesly je to hroza...ked vidim Teslu tak si poviem: Thats the fucking future...a toto ked som videl, tak mi to pripomenulo zabudnute vizie buducnosti spred 30 rokov
Jedna vec je vyrobiť prototyp, ale úplne iná je hromadná výroba
Od reg.: Jozef Kostelanský
|
Pridané:
19.1.2017 21:38
Jedna vec je vyrobiť prototyp, ale úplne iná je hromadná výroba. Pravdupovediac ale zatiaľ nemá zďaleka taký imidž a PR ako Tesla. A bohatí zákazníci platia najmä za imidž.
To nabijanie doma sa mi akosi nepozdava. Podme sa pozriet na cisla.
za 4,5hodiny sa nabije kapacita 65 KWh.
Za hodinu teda potrebujeme nabijat vykonom 14,4 KW.
Nabijaci napätie je zadanych 240V. Nabijaci prud musi byt teda 60 A. Kto ma doma bezne k dispozicii 60A?