neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Na Slovensku boom elektrických plug-in hybridov, elektromobilov sa predalo len 59

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 17.1.2017


V roku 2016 prišlo na Slovensku k výraznému nárastu registrácie elektrických plug-in hybridov, kombinujúcich spaľovací motor a elektromotor s batériou nabíjateľnou aj z elektrickej siete.

Celkovo sa ale na Slovensku zatiaľ predáva stále veľmi malý počet elektromobilov a v tomto ukazovateli patríme k najhorším krajinám v EÚ.

Vyplýva to z informácií o počte registrácií, ktoré dnes zverejnil Zväz automobilového priemyslu, ZAP.

V minulom roku sa totiž registrovalo až 110 plug-in hybridov, v roku 2015 to bolo len 17. Počet registrovaných plnohodnotných elektromobilov sa ale príliš nezvýšil, dosiahol 59 oproti 52.

Aké modely sú zodpovedné za výrazný nárast predaja plug-inov zisťujeme, podľa detailnejších štatistík ale malo 105 z nich kombinovaný elektromotor s benzínovým motorom.

Celkovo sa na Slovensku registrovalo až 88 163 nových vozidiel.

11. novembrom na Slovensku odštartoval program podpory elektromobilov, o ktorom sme detailne informovali v tomto článku. Ten na nový elektromobil prispeje 5 000 eurami a na plug-in hybrid 3 000 eurami.


Počet nových registrovaných elektromobilov a plug-in hybridov za 2014 až 2016, kliknite pre zväčšenie (graf: ZAP)



V roku 2016 ešte neprišlo k jeho prejaveniu, keď z registrovaných vozidiel získalo podporu len 12 z nich.

K 1. januáru ale ZAP v grafe ukazuje hneď 62 podporených elektromobilov a 5 plug-inov. V akej fáze podpory sa nachádzajú tieto prípady zisťujeme, zrejme ide ale o podané a zatiaľ nezrealizované respektíve nevybavené žiadosti k tomuto dátumu.

Tento počet by naznačoval, že program skutočne podporuje kúpu elektromobilov. Na druhej strane nie je vylúčené, že žiadosť si už mohla stihnúť podať veľká časť záujemcov o podporu v nabližšom čase. Či program vyústi do výrazne viac predaných elektromobilov tak ukážu až čísla z ďalšieho obdobia.

Podporu je možné využiť do konca roka 2017 alebo do vyčerpania prostriedkov, 5.2 miliónov eur. Tie stačia na podporu kúpy 1 040 až 1733 vozidiel podľa podielu elektromobilov a hybridov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami


inzercia



Diskusia:
                               
 

Tak to je riadne cislo na 5 milionov obyvatelov ... limita sa blizi k nule.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Derivacia sa blizi k nule
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

vy sa blizite k nule, ked tu vytahujete toto matematicke peklo
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

pripominas mi kamarata pre ktoreho su vsetci anglicky hovoriaci - blbci, lebo on sa nedokazal za cely zivot naucit po anglicky a nerozumie im
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Odpočinutie večné daj mu, Pane. A svetlo večné nech mu svieti. Nech odpočíva v pokoji.

Celý život, si hovoril, či?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vzdy som vedel ze slovensko bude napredovat kurva tato sprava mi urobila taku radost ze dnes to idem oslavit a ozerem sa jak prasa.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Budme radi za meciara, fica a dalsich velikanov nasej historie ktori uz neziju ale urobili vela pre nas narod.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Uz len ten font-weight a ako dava bodku iba na jedno z i a aj to iba male. Ta podoba je vskutku az zarazajuca!
Odpovedať Hodnotiť:
 

JKristus bol tiež len 1
(poodbne jako aj napr. Konfucius, Mohamed, Alexander, Napoleon, atd..)

- a jak významne, a výrazne ovplyvnil

(nj, taký *pivot,
takíto "géniovia, "vůdčí osobnosti)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Akurat ze podla judaizmu este nebol a ti zvysni svoje existencie oficialne neuznavaju ani navzajom.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Čo sem pletiete holokaust? Čo to rozprávate?
Ježiš, my sme tu predložili štyridsať návrhov a vy mi vyťahujete holokaust?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

A netrebalo ich pre zarucenie garancie nespochybnitelnosti nahodou 42!?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aj harry potter bol len jeden
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je nejako osetrene to, ze kupim elektroauto o 5 000 lacnejsie. Predam ho na druhy den v zahranici za sumu blizsiu povodnej cene a zisk si necham?
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

PLatis dan :D
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

áno, keď vyjdeš z predajne tak auto stratí 20% z hodnoty, lebo už nie je "nové"... vždy to tak bolo...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

preboha kto by to dnes kupoval?

citron c-zero s 15 kWh baterkou a papierovym dojazdom 150 km, realnym asi 110 km ... krista sak to je mestke golfove vozitko, s tym by som pre istotu nesiel ani medzi dve mesta vzdialene 40-50 km, aby mi to tam neskapalo, s 5000 € premiou iba za 19000 €, len za 19000 €, postare mestke golfove vozitko !!!!!!!!! mozem osrat ze 100 km stoji 1,5-2 €, navratnost po 300-400 tisic km

nissan leaf 24/30 kWh baterka a papierakom 250 km, realnym dojazdom 170 km ... s tym uz sa da spravit jedna blizka cesta medzi mestami tam a spat (pre istotu max. 65-70 km od seba, keby to malo ostat trcat 30 min. v zapche) bez nabijania a stipkou istoty ze neskapem dakde v roli, toto uz je drahsie aj s 5000 € premiou to moze atakovat 30000 € podla vybavy, vozitko na jednu cestu medzi blizkymi mestami za 30000 €, ZATIAL DAKUJEM, mozno tak v 2030 ked dozreje doba
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

Ale zabudas, že ak by bola v tej zapche pohodova teplota, nie -20C, tak ten elektromobil skoro nič nezozerie... Nie ako všetky tie smradlave kravy, co sú u nás nepochopenim doby považované za znak uspechu.
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

Len tie smradlave klravy nepotrebuju tak toxicke baterie a nie su urcene len pre hornych 5% obyvatelstva.
Tato podpora statom je prave pre tych hornych 5%, aby ich presvedcili, ze namiesto BMW si maju kupit Citron a jazdit ako debili kde sa len da, ako kazdy vodic Citroenu.

Vacsina ludi jazdi autami zo "sekacu", lebo na nove nemaju, alebo maju rozum, ze si neusiju na seba leasing. Preto je tato podpora absolutne scestna. V prvom rade by ludia z hladiska prijmov (median ci priemer) museli byt schopni si kupit nove auto, ale to nie su. To, co ini (GER) zahodia u nas jazdi este dalsich 10 ci 15 rokov.
Elektromobily mozno po cca 7 az 10 rokoch zahodit = nebudu u nas jazdit, pokial cinania nebudu vyrabat lacne nahradne baterie do nich :) + samozrejme displaye s prachovymi ciastockami v lepidle.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Dotaciu nedostanes celu hned, ale prvu cast az po registracii auta, dalsiu cast o rok a poslednu cast o dalsi rok. Ak sa medzitym dotacny balik minie, mas smolu. Pri elektromobile neviem ale pri hybridoch je to takto:
kupis hybrid za svoje, po registracii ti vratia 1k €, o rok dalsia tisicka a po dalsom roku dalsia tisicka.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Áno, samozrejme v zákone mysleli aj na takých ako si ty. Takže dotácia sa vypláca postupne tri roky. Ak predáš do zahraničia tak nemáš nárok na vyplatenie zvyšnej dotácie.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Zato,kým debilita je chvíľková,debilnosť je dlhočasová.Chvíľková múdrosť neospravedlňuje dlhočasovú hlúposť.Učiť sa je možné len zo skúseností,založených na príčasovej hlúposti ;)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Co sa tu roztrhlo vrece s tymi "syntaxerrormi"??? :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak tomu sa povie socialny stat ked uz ma na dotovanie aut pre bohatsich :)
a ja som bol v tom, ze dotovat sa maju ti chudobnejsi :)
ale som rad, ze sa mame uz tak dobre, ze mozme dotovat aj bohatych :)
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Vzhladom ku z vizie budovania socialneho statu implicitne vytycenej cielovej vahe hodnot majetkove pomery zrejme netvoria primarnu vyznamovu os vnutorne specifikovanej definicie bohatstva.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ty si uz daj laskavo pokoj. pises totalne kktiny
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Však ale on tu je hlavne od toho, Ty nie?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

A čo by si navrhoval. Dotovať borovičku?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie dotovat, podporovat rozvoj... a chudoba moze byt v sirsom vyzname aj rozumova, kulturna, duchovna a pod.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu nejde o dotaciu chudoby,ale o to aby sme neboli na chvoste v tejto sfere...no fico zabudol,ze slovak este stale v zmyslani nie je na urovni zapadniara...lebo ani nemoze byt,40 rokov bude vzdy pozadu
Odpovedať Hodnotiť:
 

v tomto ukazovateli patríme k najhorším krajinám v EÚ
kazdy kto si nekupil elektromobil, hanbite sa. Hanbite sa!
:-D
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

pockat pockat, ved som pocul ze ficko povedal ze sme tahuni V4 a HDP u nas rastie najrychlejsie v celej europea, a ficik predsa vzdy hovori pravdu, takze.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na Slovensku sa vystrieda este vela generacii, kym ludia pochopia, ze 1.9TDi alebo 2.0TDi (samozrejme s odstranenym DPF) nie je buducnost. Predpokladam, ze keby stala nafta tolko, co benzin, tak by si dizel do sukromneho auta nikto nekupil.
Kazdopadne takato podpora EV/PHEV aut je smiesna. Avizovany prispevok vedel ako zlavu dat aj predajca, momentalne ju samozrejme neda, kedze vie, ze ju poskytne stat.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

a co 1.9JTD ? to tam tiez spada? :P
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ludia to mozno aj chapu, ale pokial ten diesel bude lacnejsi ako benzin, a spotreba stale vyrazne mensia, bude sa ten diesel kupovat...proste obycajny clovek riesi len to (a ani sa nedivim...)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ono je este otazka, kde je auto pouzivane. Ak jazdim casto dialnice a dlhe jazdy je dizel proste lepsi, ale ako vravis, dizel ma nizsiu spotrebu a lacnejsie palivo, tak sa dizel bude kupovat aj do mesta. Teraz hlavne po vsetkych tych aferach aj predajcovia ti povedia, ze maju dizel za cenu benzinu, no nekup to, ked realne ti to setri naklady.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A ešte máš pridanú hodnotu vo forme rakovinotvorných látok z výfučika...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Prave preto tam mas to posrate DPF, aby si to nemal. Ak niekto vykucha DPF mali by mu vziat papiere. Nehovorim, ze s tym suhlasim, konstatujem aktualnu situaciu. Pokial budu dizle uspornejsie (co uz az tak velke rozdiely nie su) a palivo bude lacnejsie (co je podla mna kravina), tak sa dizle predavat budu.
Ina vec je, ked stojis pred volbou noveho auta - zobrat benzin s trochu vyssou spotrebou, alebo priplatit za dizel? Tam sa dostanes do roviny prepoctu kolko najazdis a kde. Ak ti vyjde navratnost dizla do 2 rokov, vezmes dizel. Ak ale mas navratnost 5 rokov a to neratas bezny servis, ktory bude u dizla trochu viac (adblue apod), tak vezmes benzin.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ano s tym suhlasim, napr byvat v meste, nove auto jedine benzin...ale ked uz dochadzas, uz treba prepocitavat, ale kupit zanovne a tam sa cena uz vyrovnava

a stale mas pomerne velke rozdiely v spotrebe, benzin pod 7l nedas, diesel v poho do 5l (beriem triedu hatchback), ked k tomu pripocitas rozdiel v cene paliva tak to mas takmer raz tolko drahsiu cestu benzinom...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Preto su tu tie zatracovane maloobjemove turba. Benzin vies stlacit na 5,5 realne, ale vies s nim rovnako jazdit za 10. Zavisi od samotneho vodica ako sa bude chovat. Aj zanovne auto je dizel drahsi ako benzin, ale rozne politicke tahy mozu nakoniect priniest majitelom dizlov este krusne chvile v najblizsej buducnosti, takze nakoniec mozno budu uplne lacne lebo ich nikto nebude chciet kvoli dalsim restrikciam.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a pritom by stacilo vyrazne znizit dan na benzin, o to zvysit na diesel a je po probleme ;) ale nie, mudre hlavy v EU radsej budu riesit sankcie, obmedzenia a podobne pitchoviny...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To nie je tak jednoduche - vsetci dopravcovia potom budu musiet zdrazit. Zdrazi prepravne osob aj tovaru. Len dizle sa nemali tsak vyrazne rozsirit do osobnych aut. Co je horsie vzdy o tom rozhoduju exoti - v Norsku s tym teraz maju problem, lebo sa vymyslaju zakazy vjazdov dizlom apod, pricom par rokov dozadu im nadristali, ze kvoli "eko" su dizle vhodnejsie. Nuz uz to neplati a obyvatelia su pravom nasrati.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak ale vies rozlisit naftu pre ludi a pre kamiony a busy...ako to maju polnohospodari ta cervena nafta
Odpovedať Hodnotiť:
 

s 20rocnou benzinovou feliciou jazdim takmer vyhradne vnutromesto (BA) za ~6.5-6.8 L/100km a to jazdim sposobom ze ked stojim prvy na krizovatkne a dostanem zelenu, tak toho druheho necham obvykle daleko za mnou... (a byvam na takom trosku vyssom kopci, takze denne (niekedy aj viackrat) sa to auto musi vystverat po 10-16% stupaciku dlhom vyse 1 km :-)

co poznam ludi, ani na novych (benzinovych) autach velmi nizsiu spotrebu nemaju (nech teoreticke udaje v technicaku hovoria cokolvek)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Rozpravky o tom ako s benzinovou feldou mas pod 7 v BA a este ako nechas druhych daleko za sebou su rozpravky starej matere.
1,3 MPI co ma vykon do 50kW a krutak snad zaporny, ma oco priemerku 7 a nie je to len mesto (v zime viac) a to na kratkych trasach bez nejakeho prevysenia, bez toho aby niekoho nechaval daleko za sebou, lebo to auto je zdochnute a uz vobec nie v BA. Najlepsiu spotrebu som na tom dal 5,5 na dlhej trase za tepleho pocasia. Obdobnu spotrebu na fabii 1,4, ta ide trochu lepsie, lebo je to o 10 rokov mladsi motor, ale spotreba je +/- rovnaka.
s oturbenou 1,2; 1,4T vies mat lepsiu spotrebu ako rozpravkovo uvadzas ty a s neporovnatelne vyssim vykonom aj krutakom. Co sa musi nechat je, ze filcka je nezmar. Tento rok uz ale poputuje do srotu.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prepacte za offtopic ale ma niekto problemy s UPC pripojenim?
Nejde internet, nejde im ani infolinka, mozete cokolvek stlacit a bude sa to opakovat, nejde im ani webservice mail a podpora webu neodpoveda error 500
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zvolen od rana
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nejde ani v KE - a podla slecny na infolinke maju od rana celoslovensky problem s internetom - blizsie to nevedela specifikovat ani kedy to bude vyriesene
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak zda sa ze uz to ide
Odpovedať Hodnotiť:
 

ponuka e-aut je tu o nicom. to si radsej kupim pouzitu teslu ako tieto nove hrackarske prditka.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

videl som v ponuke leaf tusim 2013 v akcii povodne ako predvadzacie za 15 000 Eur s DPH.

Urcite sa da do kufra dokupit zalozny akumulator, ale zadarmo, to nebude.

Lithium akumulator v baterii clankov je extremne nakladna zalezitost v mnozstve ake je potreba, a to sa bavime vlastne len o nadrzi na palivo, v tomto pripade priamo sprostredkovane vo forme ulozenej elektriny s pochybnou efektivitou a trvanlivostou udrzania tejto premienanej chemickej rosady. Preto sa tolko sklonuju elektricke kondezatory.

Kde sa ta elektrina vyrobi ? Nuz zostane koli tomu viac benzinu, tak z benzinu, olejov, uhlia, plynu, tecucej vody, atomu. Foto a vietor ma srandovny podiel, ktory sa musi zalohovota prave v miere jeho pouzitia .. co je parodia na ..


Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsade sa len hovori o tom, ako su elektorauta setrne k zivotnemu prostrediu. Ale akosi mi chybaju informacie o vplyve vyroby el. energie na zivotne prostredie. Jadrova energia je z roznych dovodou na ustupe a stale sa fici na uhli, o tom nikto nehovori. Rovnako ani o tom, co budu robit so starymi bateriami
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár