neprihlásený Streda, 24. apríla 2024, dnes má meniny Juraj
Tesla zverejnila cenu za nabíjanie na jej rýchlonabíjačkách

Značky: elektromobilyelektrická energiacenyTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 13.1.2017


Automobilka Tesla Motors aktuálne zverejnila ceny za využívanie jej rýchlonabíjacích staniciach, ktoré pre nové objednané autá už nebude zadarmo.

Doteraz bolo súčasťou ceny modelov Tesla S a X doživotné bezplatné nabíjanie na rýchlonabíjacích staniciach automobilky.

To sa mení u áut objednaných po 15. januári. Zmenu Tesla avizovala v novembri, teraz zverejnila presné ceny.

Ako spoločnosť už avizovala, každé auto bude mať ročne nárok na nabitie 400 kWh bezplatne. Následne sa bude vo väčšine krajín účtovať sadzba za každú nabitú kWh, v niektorých krajinách bude nabíjanie spoplatnené podľa času.

Pre jednotlivé krajiny a štáty USA sú stanovené individuálne ale samozrejme podobné sadzby. Pre Slovensko platí cena 20 eurocentov za kWh, teda o približne 50% vyššia cena ako je bežná maloobchodná koncová cena elektrickej ceny. V Rakúsku je to 23 centov, Česku 5 českých korún, vo väčšine amerických štátov okolo 15 amerických centov za kWh.


Ilustračné foto, Tesla Model S, kliknite pre zväčšenie (foto: Tesla Motors)



Spoplatnenie podľa času bolo podľa Tesly nasadené v tých krajinách, kde nie je kvôli legislatíve jednoduché pre iné ako distribučné spoločnosti predávať elektrinu so stanovenou cenou za kWh. Pri takomto spoplatnení Tesla aplikuje buď základnú alebo polovičnú sadzbu, pričom základná sa aplikuje pri nabíjaní viac ako 60 kW a polovičná buď pri nižšom výkone alebo zdieľaní rýchlonabíjačky s iným autom.

Takýto spôsob spoplatnenia platí napríklad v Nemecku, kde základná sadzba dosahuje 34 centov za minútu a polovičná samozrejme 17 centov.

Tesla avizuje, že pri nastavených cenách neprofituje a spoplatnenie zaviedla kvôli potrebe ďalších investícií do siete rýchlonabíjacích staníc. K zníženiu cien Model S a X zrejme tak kvôli tomuto kroku nepríde.

Spoločnosť zároveň v decembri oznámila ďalšiu zmenu, keď začala spoplatňovať čas pripojenia vozidla na rýchlonabíjačku potom ako sa vozidlo dobilo. Cieľom je donútiť majiteľov aby zbytočne neblokovali nabíjačky. Poplatok dosahuje na Slovensku 35 centov za minútu, pričom sa neaplikuje ak je vozidlo odpojené do piatich minút po skončení nabíjania.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia


Diskusia:
                               
 

Tesla avizuje, že pri nastavených cenách neprofituje a spoplatnenie zaviedla kvôli potrebe ďalších investícií do siete rýchlonabíjacích staníc.

Ako teda neprofituje a zaroven ziskava zdroje na dalsie invedticie?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

zdroje na dalsie investicie zrejme ma z predaja aut
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

na slovensku v beznej tarife po zohladneni vsetkych prenosovych poplatkov je v skutocnosti cena za kWh viac ako 20ct, pri firemnej tarife aj 2x taka niekedy pri nizsich odberoch.
takze pokial platia na pokladni naozaj 20ct za odobratu kWh, tak ta suma sa moze pri niekt tarifach oplatit viac ako tankovat doma na zasuvke.

vyskusajte si uplne jednoducho na koncorocnej fakture celkovu fakturovanu sumu za rok vydelit spotrebovanymi kWh, /bud ich najdete priamo uvedene, alebo si urobte rozdiel pociat a konecneho stavu/ a potom zistite, ze v reale platite omnoho viac za kWh, ako vam sa snazia povedat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja mam 0.12 za kwh a po zohladneni platby za istic to je .14

nabijanie auta doma ta bude stat tolko kolko platis cistu cenu za kwh bez zaratania pevnych poplatkov za istic, lebo tie platis ci elektrinu minas alebo neminas

ak by som na nabijanie auta minul 100kwh tak zaplatim 12euro, nie 14euro. a ked pouzijem tvoju metodu, tak mi nabijanie auta znizi cenu za kwh :) lebo uz to nebude 0.14euro, ale 0.13 :)

dufam,ze sa chapeme


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tie dve veci sa samozrejme nevylučujú. Oproti doterajšiemu stavu, keď musela všetko dobíjanie financovať z vlastných zdrojov, ušetrí zdroje, ktoré môže investovať do rozširovania siete.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

No lebo keď boli zdarma musela ich dotovať. Takto namiesto dotácie bude radšej investovať. Čo je dobre lebo nabíjacie stanice sú pre rozvoj EV kľúčové.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

klucova je len a iba cena EV.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

takže ty by si si kúpil EV (na cenovej úrovni BV/DV), ak by si mal nabíjačku 450km od domu? tak to ti gratulujem
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

On tym chcel hlavne povedat to, ze ak EV stoji 2nasobok co spalovak, tak sa na EV vykasles aj ked ho mozes nabijat doma. Kedze je to neekonomicke.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Nieje pravda. Lebo nie každý si kupuje len čo najlacnejšie auto. Ľudia chcu aj luxusné, výkonné, pekné, moderné alebo čisté aut. Ale rozhodne musí byť praktické. A to je ak máš aj nabíjačky.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Ak mam golfa za 18k v zaklade a e-Golfa v zaklade za 35 tak ako bezny obcan tohto statu sa na velky elektro golf vyseriem a porovnavame to iste auto. Nic tu nehovorim o tom ci treba kupovat lacnejsie, luxusne, vykonne a pseudociste EV.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Ale veď dokola opakujem, že dnes nieje primetime pre EV. Ten príde cca 2020-2025. Tak preto ti hovorím, že dnes to nemôžeš porovnávať len cez cenu lebo jasné, že tam EV ešte cenovo niesú a nikto ani netvrdí, že sú.

Ale teraz sa zamysli. Keby si mal Golfa na benzin za 18tisic a vedla neho E-Golfa za tu istu cenu, pricom eGolfa si nabijes doma zo zasuvky za par eur a si nezavyslí od cien benzinu? Plus má dojazd 500Km. Čo si kúpiš?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ze si ho doma tazko nabijem lebo nemam garaz. Ale ano triafas klinec po hlavicke - keby. Takze kym nebude EV auto stat tolko co fosilak, tak EV bude len okrajova zalezitost a dovtedy ma EV nemusia zaujimat. A to stale hovorime len o tom, ake jednoduche je nabit auto - nehovori to nic o tom, co to bude robit nabjlizsei roky s prenosovou sustavou a kolko to bude stat a ako to budem musiet dotovat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

nechápeš dobre, nejde o teba, či si ho kúpiš, napriek nevýhodám si ho aj tak pár jedincov kúpi. A keď mnohých nezaujíma, že nafťáky podporujú rakovinu, šofér elektrovozu sa môže vykašlať na prenosovú sústavu. Napokon elektrinu nakupujú za 3centy za kwh a predávajú za 15, tam sú rezervy, nech sa starajú
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

aj cigaretle podporuju rakovinu a nevsimol som si, ze by stym niekto chcel nieco robit. Ak to plati o naftakoch, tak treba zacat odstranovat velke ryby napriklad lode/kamiony/autobusy.. a az potom male ryby = nas.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ale ved o tom hovorim - kupi si ho ten, co ho ma kde nabijat. Zatial nie je problem s nabijanim, lebo ich nie je vela. Ked ich bude vela, bude treba budovat infrastrukturu a zdroje. Ani jedno z toho nebude zadarmo. Naftak ma nezaujima, stale tu mas benzin. Aj mobily a elektronika sposobuje rakovinu, s tym tiez chces nieco robit, ci to je uz ok? Vyroba energie je tiez asi podla teba velmi ekologicka a ak zacnes so "zelenymi" zdrojmi, tak len ukazes ako o problematike nic nevies.
Sofer elektrovozu sa moze vykaslat na prenos len do momentu, kym sa mu ten elektricky anglicak dokaze nabit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nabijat EV mozes aj doma (napr. NISSAN LEAF) :
http://www.evsolutions.com/ev-charging-nissan

Charging your Nissan LEAF at home is easy with a 240-volt home charging dock. [*] LEAF S (with available Charge Package), SV, or SL can be topped up in just about six hours. [*]
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej vyhodim z x.teho poschodia cez okno predlzovacku...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jedno z rieseni, len vas v tom cinzaku nemoze byt vela co to takto budete riesit, lebo viac budete nahadzovat istice ako nabijat :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ani pri rovnakej cene sa ti e-auto nemusi oplatit

co tak rozmyslat, ze za kolko ho za 5-6 rokov predas? mozno ty nepredavas po tolkych rokoch, ale je vela ludi co to tak robi. no len tu je problem, ze vdaka zivotnosti baterii pojde cena e-auta daleko rychlejsie dolu ako cena auta so spalovacim motorom a s tymto treba jednoducho pocitat.
a aj keby si nepredal to auto tak musis pocitat, ze po 6-8 rokoch budes pravdepodobne potrebovat kupit novu baterku, alebo sa uspokojit so snizenym dojazdom, nizsou akceleraciou, pomalsim nabijanim,... a zas to musi vsetko vziat do uvahy

pokial ti e-auto neusetri za 6-8 rokov tolko, ze si budes moct kupit novu baterku tak sa neoplati ani ked bude stat rovnako ako spalovak
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

neviem, najlacnejší Tesla roadster som našiel v autobazari za 63 000€ (rok výroby 2011), nový stál okolo 100 000€. Napriek tomu, že je tam takmer 6 ročná baterka, ľuďom to zjavne nevadí. Ale dajme tomu, že je to zberateľský, limitovaný kúsok, tak preto si tak drží cenu.

Model S si vieš teraz kúpiť v rýchlejšej verzii, s oveľa vyššou spoľahlivosťou (Tesla každý mesiac niečo mení na Modeli S pre zvýšenie spoľahlivosti/kvality/pohodlia), lepším luxusom, samojazdiacimi funkciami atď, napriek tomu najlacnejší 2012 je na autobazari za 56 000€ (nový stál asi 100 000€)!

Neviem, nejak nevidím ten vplyv opotrebenia baterky na predajnú cenu auta. Sú len 2 možnosti: buď Tesla nestráca takmer vôbec na hodnote (25% + baterka za takmer 5 rokov), ale tá baterka predsa len nie je problém a drží dobre aj na starších modeloch...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Najlacnejší? A to si čo čakal???
Aj tak sa čudujem, že tak lacno ho niekto predával!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

jop. Kupim si za 56 tisic 5rocne auto a budem snim jazdit do najblizsieho servisu 250km. Vobec si nekupim nieco normalne, co do 10km odomna ma minimalne 20 servisov :) Ale ludia su padnuti na hlavu, nic nove pod Slnkom..
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A ja by som si strašne rad kupil auto, pri ktorom by mi bolo úplne u riti koľko sto km je vzdialený servis. Pretože ma auta vôbec nezaujimaju, nebsvi ma riešiť ich servis a len mi to pije krv, že zas treba niečo menit/servisovat. keď som tam bol minulý rok. Auto ma skratka jazdiť jak vysavac. Od kúpi až po jeho zosrotovanie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nestraca na hodnote lebo je ich malo, a ludia uz teraz vidia ze uz o 10-20 rokov napr ta tesla roadster bude mat velmi vysoku hodnotu, pekne je to aj vidiet na tom ze mu pomalsie klesa hodonta ako tesle s ktorich sa vyrobi viac.
Plus vela robi zaruka ktoru vyrobca na baterky dava.
Ci ta zaruka bude aj ked eauto bude stat to co normalne je inak otazka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no vzhladom na to ako tesla okresava benefity(nabijanie zadarmo), tak bude okresavat aj zaruku na baterky
predsa len ta zaruka je zahrnuta v cene auta a ak budu predavat "ludove" auta co chcu tak nebudu moct mat davat take sluzby ako pri autach za 100litrov
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenže realita je taká že napr. medzi Up a E-Up je rozdiel cca 10000€ a to sa bavíme o najlacnejšom aute.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co tym chcel povedat on, moze povedat iba on. Ale ked napisal ze "len a iba" tak ten nazor je podla mna scestny. Pretoze potrebujes nabijat aj inde ako len doma aby si si EV kupil a mohol ho realne pouzivat. Ked bude viac stanic bude rast aj pocet EV, rastom poctu EV bude klesat cena, (konkurencny boj, zlepsena techologia, upravene linky) Technologia bude mat vplyv aj dojazd, lepsie clanky. Auta budu mat mensiu uhlikovu stopu, ale hlavne sa zlepsi dychatelost vzduchu hlavne teda v mestach. Predpokladam narast aj poctu ekologickych elektrarni. Viac pozitiv ako negativ (ako napr. distribucia a spracovanie baterii, ale tie sa aspon daju - emisie nespracujes) A teda aj toto vsetko su klucove veci.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

nie. Byva to naopak. Ked je viec aut treba viac pump Ked je viacej ludi treba viacej kadernikov, viacej smartfonov zacinaju sa kade tade objavovat nabijacie huby atd.

Ked budu lacnejsie EV a vela, bude potreba vela nabijacich stanic. Takze sa ich oplati postavit. Shell prida na kazdu stanicu jeden stojan pre EV... Ja uz som videl na shellke aj stojan na H2 v Nemecku.

Vzduch v mestach sa samorjemne zlepsi o tom nieje rec. Staci si prejst cez nejaku dedinu na severe teraz v zime, kde kuria drevom. Lepsie mat jednu teplaren za dedinu. Druha vec je ked je to tepelna elekraren ako Novaky, ale to mna v BA nemusi trapit. Oni su tam radi ze maju aspon pracu.
Nastastie tu mame na zapade mame len atomky.

a posledna vec. V meste auto nieje potrebne staci bicykel, MHD. ;) Na vylet sa da pozicat a odpadaju aj starosti o auto...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mas pravdu vo vsetkom okrem auto vs. MHD v meste. (Bicykel a MHD su porovnatelne, co sa tyka casu aj komfortu cestovania.)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lepsie mat jednu teplaren za dedinu

a nie je
lepsie je kupit plyn/elektircky kotol za 500-1000eur a nesrat sa z drevom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mhd? ti hrabe ?
kolegyna minule cakala 45 minut na mhd na patronke, asi nenastartovala. pri -10C
spoteni paraziti v mhd v lete

ked nabuduce prides do preadjne potravin a predavacka bude smrdiet ako spotene prasa, spomen si na ten bicykel.

servisak ti tiez odnesie pracku v mhd vsakze
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preco 450km od domu ? Ked ju mozes mat rovno doma v garazi, napr. hladaj "NISSAN LEAF CHARGING AT HOME"...
Odpovedať Hodnotiť:
 

zadarmo rozhodne neboli, boli za predplatne 5000 Eur
Odpovedať Hodnotiť:
 

čakám na výpočty :)

Ďakujem vopred
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

neboj, ti co dusia tsi fabie na tisic otackach ti to hned prepocitaju....
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Takú Fabiu HTP nemusíš cielene dusiť vôbec, keďže je tak nejak pridusená v celom spektre otáčok.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

fabia htp ma otacky????
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

HTP z ceskeho HovnoToPotahne??
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Ale zas tak vysokootackove fabie su pomerne raritne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To myslíš tie HTP (Hitlerov Tajný Projekt) čo syčia ako vysávač?
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

To myslis tie co su pri pouzivani v luxusnych vozidlach oznacovane ako nezavisle kurenie?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To sa vola odborne inac:

HTP: hadka troch piestov...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ale no chalani hlavne ze sa na nich vstci vozite teda ak nemate uplne bazarove bmb a podobne oooo vozidla
Odpovedať Hodnotiť:
 

no, no, no, no, pindat na fabiu 1,2 tsi ... prevodovka pekne nizko sprevodovana, vsetkych 5 stupnov sa nahadze do 60tky (teda 5tka sa da na rovinke hadzat v 60tke okolo 1400 ot.) a maximalny krutiaci moment je v sirokom intervale 1500-3500 ot., turbo zabera uz od 1200 a az pod 1100 to zacina zdochynat, dunet a kaslat

to samozrejme neznamena, ze sa ma na tom chodit na 1300-1400 otackach, to je total chujina, turbo ide, motor zabera, ale je to na velky trt, citit to ze az za 1500-1700 si motor prichadzana svoje a samozrejme idealne je chodit za 2000 otackami (85 km/h na 5tke), alebo za 2500 otackami (100 km/h na 5tke), alebo za 3000 otackami (120 km/h na 5tke)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tak zase je to benzin, na nom sa ma jazdit medzi 2 a 3 tisic otackami.

Ked chce niekto znicit diesel, ktory "tahne vodspoda voe", tak nech si kupi staru oktavku 1.9.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

jazdim ako odporucas, a mam na turbe 205000km. som zvedavy kolko vydrzi :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

To si hádam dokážeš spočítať aj sám že sa to neoplatí. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Doma pri 10 centoch za kWh a velmi ekonomickej spotrebe 22 kWh/100 km to bolo 2,2 € na 100 km a pri co i len trocha dravsej jazde (140 km/h) to uz asi bude nad 3 € na 100 km.

Pri 20 centoch to mame REALNE do 4,4 po 6 € na 100 km, t.j. naklady na pohonne hmoty jak uplne bezny FOSILAK, DIESELAK.

Aj ceny su uplne ludove, iba 100-200 tisic €. Dakujeme pekne ze rozsirenie e-aut je blizsie a blizsie. Len tak dalej...

Chapem ze fosilaky v 1900-1920 to tiez nemali lahke a prakticky ich nikto nepouzival, az pomalicky postupne nehradzali konske povozy, kym sa v 50tych rokoch stali bezne pre ludove "masy" na zapade, aj to iba pre vyssiu strednu vrstvu, pretoze v CZ/SK mal v 50tych rokoch vlastne auto iba Šaman s rodinou.

Takze optimizmus neopustaj nas, takze v 2050 (u nas 2060) sa tie e-auta ozaj rozsiria a vytlacia fosilaky.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

A najviac žerem argumentáciu zelenosťou tých áut... ako keby výroba elektriny, výroba auta a výroba batérie boli zelené technológie... a tie zelené výroby elektriny sú tiež pekne zamorovače pri ich výrobe.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Jadrove elektrarne na vas!
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Černobyľ likes this.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

len asi si nepostrehol, ze min. v europe plati, ze najvacsi ekokrikluni su z krajin kde JE niesu, alebo sa pristupilo k vyradovaniu prave po tlaku tychto ekokriklunov :)

take nemecko napriek tomu, ze uz ma vystavanych kopec fotovoltaickych a veternych elektrarni tak zvysuje vyrobu v uholnych elektranach :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vyrazne a bezkontroverzne najcistejsi a najekologickejsi sposob vyroby el. energie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vyroba elektriny sa da generovat cisto (atomovka,hradze,veterne na mori)
Vyroba aut(a) co ma spolocne zo zelenostou? Je to vyroba ako kazda ina.
Vyroba baterii. Doteraz sa nevyrabali baterie ? Myslis , ze bateriu z takej tesly vyhodis po zivotnosti na skladku ? Heh... Mozno Tesla zabezpeci , ze im to bezplatne odovzdas. Oni to budu aj tak recyklovat (GigaFactory?).
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Gigafactory má celú sekciu na recykláciu batérii. Budú zo starých vyrábať nové. Lithiom sa neoplatí plytvať.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Presne! Zo starej vyrobia novú. A potom z novej ešte raz ďalšie dve.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

obdoba perpetuum mobile 1. typu so 100% efektivitou obnovy, alebo este dalej?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Vsetky baterky v Gigafactory budu vyrabane z povodnej prvej baterky v tesle, tak sa namnozila.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Vlastne áno, biobaterky. Syntetický organizmus.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zrejme nevieš nič o atómovkách, hrádzach, atď.. len že stoja.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a atomovkami sa da suhlasit a mozes ich postavit na uroven hradze. aj ta vyjebana hradza odjebe povodny ekotop a je extremnym zasahom do krajiny. u tych veternych je to uz ovela diskutabilnejsie... postavenie vrtuli je len prvy krok, ktory tiez nepredstavuje bezvyznamny zasah do prirody. dalej cela infrastruktura okolo na usmernenie, konverziu a ulozenie (zasa akumulatory)...

atomova elektraren vychadza v pomere k trvacnosti, ucinnosti a efetivnosti stale najlepsie, a dlho bude. vsetky ostatne "eko" zdroje vyroby predstavuju v relevantnom meradle obrovsku zataz pre ZP
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Výhovorky. Všetko treba postupne ekologizovať. Na elektrárne vplyv nemáš ale dízlák za EV vymeniť môžeš. Keď to bude výhodné dáš si na dom solarne panely a nabiješ si auto tam. Potom to máš aj lacné aj eko. Hlavne najhoršie je keď sa každý vyhovára na to, že znečisťuje ten druhý.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

a kedy to bude vyhodne? :) dnes to teda rozhodne vyhodne nieje dat si na strechu FV panely a to ani pri beznej spotrebe elektriny a nie ked budes musiet mat obrovsku bateriu aby si vecer dokazal nabit svoje auto
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No keď si vezmeš, že solar je dnes najlacnejším zdrojom energie už v 60tich krajinách sveta, tak veľmi skoro.
Tu je link.
https://goo.gl/4JZeSz

Cena solarnej energie za KW klesla z roka na rok o 30%. Takže vyhliadkovo by som povedal, že keď sa hromadnejšie objavia elektroautá cca 2020 tak príde snimi aj infraštruktúra v podobe lacných solar panelov a domácej batérie tak ako to má pripravené TESLA.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

ty si iny optimista :) :)
a do ceny zaratavas aj naklady na uskladnenie energie a naklady na zalozne zdroje energie, alebo budes jazdit, svietit, kurit, pouzivat PC len ked bude svieti slnko? :)

jedna vec je kolko stoji samotna elektrina(cena elektrarne+prevadzka) a druha je co ta stoja naklady aby si mohol elektrinu pouzivat vtedy ked ju potrebujes a nie vtedy ked svieti slnko

kazdy kilowatt solaru musis mat zalohovany klasickymi elektrarnami

si skus zistit ako su na tom s cenou nemci po aplikovani ich zazrancej energiewende
uz sa blizia vykonom solarnych elektrarni k takmer 100% pozadovaneho vykonu celeho nemecka a to iste s vrtulami a napriek tomu vyroba elektriny v uholnych elektrarnach sa v nemecku zvysuje :)

ty uz si daj pauzu s tou teslou. podla teba tesla a musk vyriesi asi vsetky problemy sveta :)
zober radsej do ruky kalkuacu a rataj a nespoliehaj sa len na to co povie musk
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Veď som povedal, že momentálne to ešte rentabilné nieje. Preto som ti povedal, že sa bavíme v horizonte pár rokov.
Keď som hovoril o soláre na rodinnom dome tak som spomínal infraštruktúru ktorou som myslel domácu batérie do ktorej sa ti ten denný solar ukladá takže máš energie dosť kedykoľvek na chod domácnosti a zvyšok na nabitie auta. Stále si môžeš ponechať pripojenie na sieť v prípade nedostatku potiahnuť odtiaľ.
TESLU spomínam často preto lebo jednoducho má silnú víziu a momentálne je najbližšie k takejto budúcnosti. Predávajú a reálne dodávajú Powerwal domáca batériu, EV autá a čoskoro aj solárnu škridlu na dom. To je kompletný balík.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

nesranduj
jasne, dam si FV panely, kupim drahu baterku, drahe menice a potom si budem este platit za pristup do elektrickej siete :)
co myslis, ako dlho bude trvat kym ludia vo vedeniach statu pochopia, ze sa neda vsetko dotovat do nekonecna a zacnu solarnikom uctovat trhove ceny za pripojenie do siete? :)

a kto bude vyrabat vsetky tie baterie, si nastuduj nieco o tych slavny powerwalloch od tesly, ceny a realne pouzitie a skus si zistit aku kapacitu by si potreboval aby si dokazal fungovat na FV panely aspon jar-jesen a este ktomu aj nabijat z toho auto
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Nemáš čo mať ostrovný systém!!!
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Tak čítaj ešte raz moju prvú vetu, ktorú ti opakujem už asi tretí krát ty RETARD!!! Čo si v škole prepadol 5x?

"Veď som povedal, že momentálne to ešte rentabilné nieje. Preto som ti povedal, že sa bavíme v horizonte pár rokov. "

Z roka na rok zdvojnásobili cenu tej baterky a cena takmer nevzrástla. Takze Powerwall 2 je raz tak cenovo efektívnejší ako prvá generácia. Ak cena betérii a solaru pojde dole tak ako doteraz tak o 5rokov sa to bude oplácať každému. Obzvlášť ak Gigafaktory 2 bude postavená v EU. Ale to by ti museli niečo hovoriť extrapolácie, trendy a hlavne čítanie s porozumením. To sú veci keď rozmýšlaš dopredu.

Ak dobre investuješ do trendov tak dobre zarobíš. Ale ty sa vieš len sťažovať a vymenúvať ako sa to nedá a ako sa ti to TERAZ neoplatí k tej jazdenej fabii na plyn. Chudák.

Odpovedať Hodnotiť:
 

myslis tym 14kWh Tesla bateriu za 7000$ vratane instlacie??? 7000 dolarov tu bude viac ako 7000€, ale dajme tomu.. Za elektrinu platime cca 40€ mesacne, 7000/40= 15 rokov mozem kupovat elektrinu namiesto tej baterie - a to som nepocital panely menice picoviny atd... Za 15 rokov bude z tej baterie len prach. Sa zobud z tych snov uz konecne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nuz co niektori ludia sa nechaju oblbnut "vizionarmi" a uveria im kazdy kktinu co povedia
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemecko a ich dotačná politika je úplne iná komplexná téma. Ale poviem ti jedno. Napriek všetkým tým dotáciám a drahšej elektrike a nášmu frflaniu, že to zle spravili. Akosi su boli a budu tí nemci bohatší a bohatší? A prečo? Lebo my len šomreme a zatiaľ sme spravili to, že dotujeme HNEDE uhlie 300milionmi ročne. Čo si myslíš, že je perspektívnejšie dotovať? Zase spomeniem TESLu ktorá má veľkú priemyselnú batériu PowerPack ktorá napr. utiahne celý ostrov v pacifiku, kde ukladá solar energiu. Tak ak NEMECKo postupne nasadí takéto baterie aby vyrovnalo výkyvy tak sú vyriešení. Uhlie môžu odstaviť. Zatiľ čo mi budeme do pece hádzať hnedé uhlie. Radšej chcem byť optimista ako takýto hnedouhoľný lúzer. A ty?
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Tvoje argumenty su typu: ako je dobre sa utopit, lebo je to ovela lepsie ako sa nechat upalit. Svoj zeleny extrem obhajujes tym, ze poukazujes na druhy extrem. Aj uholne elektrearne rovnako ako tvoje zelene sny su zlym riesenim a rovnako stoja za hovno. A nema to nic spolocne s frflanim, ale s ovladanim problematiky.

Ti tvoji uzasni nemci v snahe byt zeleni zvysuju prevadzku uholnych elektrarni a snivaj dalej o nejakych bateriach. Musis mat asi doma plagat Muska a kazdy den nad nim honis, inak si neviem vysvetlit tvoje myslienkove pochody.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ze solar stoji za hovno je tvoj názor. Fakty o cene, mnozstve isntalacii a pod. hovoria pravý opak.

Chýba ti pohľad do blízkej budúcnosti. Riešiš teraz a tu. Ale infraštruktúrne projekty sa plánujú na desaťročia. Nemci teda už majú vybudované solar a veterné elektrárne. Teraz musia vyrovnávať uhlím. Za 5-10rokov budú vyrovnávať vysokokapacitnými batériami a budú vybavený. My budeme ešte dotovať hnedé uhlie. Tam kde sa Nemec bude na elektrickej TESLE (alebo Audine/BMW atd) nabitej z vetra a slnka preháňať po Autobahne, bude Slovák stále šomrať ako to dojebali. Ach, tá Slovenská malosť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

este raz
nemecko aj s celou svojou energiewende produkuje z uholnych elektrani percentualne vacsie mnozstvo elektriny ako slovensko
takze kto je a kto nieje ekologicky :) a myslis, ze to nekvalitne hnede uhlie co spaluju nemecke elektrarne nieje dotovane? :) :) :)

narychlo sa mi nepodarilo najst celkove statistiky, ale slovenske elektrarne vyrabaju z uhlia uz len okolo 10-11% elektriny a pokial viem velku uholnu elektraren na slovensku uz nikto iny neprevadzkuje

nemci vyrabaju z uhlia nejakych 30%

a k tym vykyvom, to nieje o dennych vykyvoch, to je o tyzdennych az mesacnych vykyvoch a to su uz take kapacity, ze o tom sa ani normalne uvazovat neda :)
goo.gl/TJjzrs
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ty si mi zas expert. beries do uvahy efektivitu vyroby el. solrnymi panelmi, ekologiu vyroby panelov, ich zivotnost, ekologiu likvidacie nefunkcnych, kolko priestoru treba zajebat panelmi (sekundarne impakty na zivotne prostredie - ty si myslis ze ked na nejakej luke zajebes pole solarnych panelov, nema to vplyv na biotop a okolitu krajinu?)

dalej aky bordel vnasa FV elektrina do siete, kolko zdrojov treba navyse na vyrovnavanie vykyvov, uskladnenie v akumulatoroch, zalozne generatory...

mame to dalsi "eko" boom a srat na negativne dopady, tie sa prejavia az za 20 rokov, na to mozme teraz jebat
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ty si mi zas expert. beries do uvahy efektivitu vyroby el. solrnymi panelmi, ekologiu vyroby panelov, ich zivotnost, ekologiu likvidacie nefunkcnych, kolko priestoru treba zajebat panelmi (sekundarne impakty na zivotne prostredie - ty si myslis ze ked na nejakej luke zajebes pole solarnych panelov, nema to vplyv na biotop a okolitu krajinu?)

dalej aky bordel vnasa FV elektrina do siete, kolko zdrojov treba navyse na vyrovnavanie vykyvov, uskladnenie v akumulatoroch, zalozne generatory...

mame to dalsi "eko" boom a srat na negativne dopady, tie sa prejavia az za 20 rokov, na to mozme teraz jebat
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

pri FV ale aj vrtulnikoch plati, ze cely ich vykon musi byt zalohovany
nemci sa uz pomaly blizia k tomu, ze budu mat 3 nasobny istalovany vykon
cize ked bude svietit a fukat zaroven tak nebudu vediet co s elektrinou lebo sa jej bude produkovat 2x tolko co treba a ked nebude svietit ani fukat tak budu vyrabat vsetko z uhlia a plynu :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

vyvoláva to pekný dojem, toto čiernobiele zhodnotenie, ale nerobil by som z nemcov hlupákov, bárs by sme boli tam, kde oni
Na tak veľkom území nesvieti slnko naraz, tiež nie je na celom území zamračené. Podobne je to z vetrom. Určité prebytky pohltia napr prečerpávačky. Tiež sú prepojené jednotlivé štáty, čo ešte viac okresáva špičky. Tým nevylučujem aspoň dočasnú potrebu spaľovania uhlia
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Chod sa spytat Cechov co si myslia o nemeckych veternickoch ked fuka vietor. A ked uz sa pojdes pytat, tak sa spytaj Talianov ako sa pobavili pri blackoute.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale samozrejmeže Nemci sú úplní hlupáci, veď preto sú najvyspelejšia a najvýkonnejšia ekonomika v EÚ. Nech si radšej nechajú poradiť od diskutérov na DSL ktorí v tom majú jasno lebo si to naštudovali z netu. Chápeš.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"According to some stunning new reports, solar power is now the cheapest form of electricity in as many as 60 "

dale som ani necital, JPP povedala, ze je najlacnejsia, tak je najlacnejsia a basta!
Odpovedať Hodnotiť:
 

A už si ani nečítal ďalej. Myslím, že presne také sú tvoje informácie. Post-factual age je tvoja doba. Nečítam fakty ja mám vlastný názor. Mám pravdu. Ach jaj. Si mi ukradnutý.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to este nepocitas nejaku nezmyselnu e-palivo dan ktora sa casom urcite zavedie :)
Na druhej strane - mas auto s vykonom jak svina a spotrebou ako bezny "fosilak".
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to je sice pekne, ale naco taky vykon pre normalneho cloveka na jazdu po meste/okrese?

ja by som bral 1/4 toho vykonu, a zvyseny dojazd, potom by to malo uz zmysel
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Šak nemusíš všade páliť na plne gule furt.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

EU vraj namiesto obsiahlej a detailnej analyzy vyvoja zakaznickych preferencii pripravuje rosiahle sponzorovanie vyvoja pripravovaneho pokracovania hernej serie GTA, vratane plnych dotacii na herne zariadenia ci internetove pripojenia, v ktorom bude kladeny doraz na realne doby a platby za tankovania pocas misii, nakolko to financne vychadza ovela lacnejsie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

dan za elektrinu nebude, lebo to nevies oddelit od beznej spotreby v domacnosti a ak by zdanili len nabijacky tak by tam nikto nenabijal, lebo by to bolo ekonomicky nevyhodne

skor to bude smerovat k plosnemu zavedeniu myta, pre vsetky auta a pre vsetky cesty
len to bude musiet ist ruka v ruke so zrusenim spotrebnych dani na fosilne paliva, lebo inak si vlady budu koledovat o revoluciu organizovanu majitelmi aut na fosilne paliva :) :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vysoká daň za auto ako luxusný statok je v západnej EU bežná aj dnes. Ďaň je tam aj 150% z ceny auta. Je to brutal.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

v ktorej krajine zapadnej EU je dan 150% ceny auta? :) :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

V Dansku je ta dan 200%
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

AHA, takze si kupis auto za 100.000 eur a dalsich 200.000 odvedies statu na dani zanho?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skoro. Keby si pozeral topgear tak tam v jednej časti kupovali auto do 3000. Auto stalo 1000 poistka 2000. Bolo to auto pre študenta. Ten tlstoch si tuším kúpil Volvo aby mal co najnižšiu poistku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale to pleties 2 rozne veci

predpokladam, ze sa jednalo o zakonnu poistu a ta by ho stala rovnako pri novom ako pri jazdenom aute. takze ak by kupil nove auto za 20k tak ho poistka stoji 10%

Odpovedať Hodnotiť:
 

Rýchlonabíjačky sú určené na rýchle nabíjanie keď potrebuješ ísť na dlhšiu trasu. Drvivá vačšina ľudí si svoje EV nabíja doma cez noc pred rodinným domom alebo v garáži. Často aj na lacný nočný prúd. Počítať teda ceny paliva akoby si nabíjal len na rýchlonabíjačkách je nereálne. Prakticky nikto to tak nerobí. Okrem toho je treba uvážiť, že konkurencia je momentálne takmer nulová a preto sú ceny vysoké. Akonáhle sa nabíjačky rozšíria, cena klesne. Hlavne ak si taká nabíjacia stanica produkuje vlastnú energiu z vetra alebo solaru v okolí tak ako kto robí TESLA.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ano dnes si e-auto kupi len ten co si ho ma kde nabijat
ale co poradis tym co byvaju v meste a garaz nemaju :) :)

a cena neklesne
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Je to nová technológia a EV zatiaľ mále takže táto infraštruktúra sa ešte len buduje. Dopyt je nízky. Ale ľudia si platia pred domom státie.
Dalo by sa tam vybudovať aj pár parkovacích miest pre elektrické autá medzi panelákmi a platba kartou. Alebo na tom svojom vyhradenom státí si to môžeš potiahnuť sám. Prípadne to môže to urobiť mesto ako projekt a vyhradiť také státia, alebo to urobí súkromná firma. Prípadne tvoja miestna benzínka môže časom ponúknuť rýchlonabíjanie alebo blízky supermarket. Kým si nakúpiš tak sa nabiješ. Možností je veľa. Keď bude viac ev tak bude dopyt a potom sa podnikatelia prispôsobia a ponúknu to.

Cena neklesne? Lebo čo? To je ako keby si pred 5rokmi povedal, že nikdy si ľudia nebudú môcť masovo dovoliť smartfóny lebo je to drahé. Vtedy bolo. Dnes už nieje. Technológia sa rýchlo vyvíja.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

cena neklesne bolo myslene, ze neklesne cena za ktoru nabijas na nabijackach
mozno o par percent, ale ked elektrina stoji .12centov tak asi tazko budu predavat pod tuto cenu a musis zarat naklady ten nabijacej stanice

a ty si to velmi jednoducho predstavujes, lebo si si nieco precital co povedal musk, ale take jednoduche to nieje

tie nabijacie stanice budu potrebovat velkovykonove pripojenie do siete a to lacne nieje hlavne ked nevies garantovat, ze budes mat staly odber. co nabijacie stanice mat nebudu, ale budu mat narazovy

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

V poriadku. Ak si môžem nabíjať za 12centov a nemám inú možnosť tak stále omnoho lepšie ako za 1,30 liter benzínu.
Áno silné prúdy to budú to beriem ako problem. Ale to je technický problém ktorý sa dá riešiť. Napr. tak, že súčasťou tej nabíjacej stanice môže byť batéria alebo kapacitátor ktorá/ý ťahá neustále zo siete alebo solaru bežné prúdy a keď treba vydá elektroautu plnú šupu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ale cena tej baterie to vsetko kurva predrazi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veď ale batérie sa zlepšujú a dnes už sa ich cena dostáva do prijateľných úrovní. Ešte pred prvou TESLOU nikto neveril, že môžeš postaviť auto z 500km dojazdom. Teraz je to tu. Od toho sa stavia Gigafaktory I a o rok Gigafaktory II v EU aby sa zniekoľkonásobila výroba batérií čo razantne zníži cenu. Počkaj si na to 5rokov uvidíš ako to pôjde dole.
Odpovedať Hodnotiť:
 

porovnavat vyrobu smartfonu s tak komplexnym suborom vztahov ako je nabijanie EV... I rest my case. So zadubenym zelenym slnieckarom nema zmysel sa dalej bavit
Odpovedať Hodnotiť:
 

EV je konštrukčne, tak to odhadujú ľudia z priemyselu, 10x jednoduchšie ako spalovacie. Máš tam len elektromotor, btériu, jednostupňovú prevodovku a kopec elektroniky. Takže tá elektronika tam bude dominovať. Preto TESLA posiela pravidelné updaty softwaru akoby to bol mobil. Takže dá sa to porovnať aspoň približne.

Ale chápem, že keď už dochádzajú pádne arguemnty tak sa idioti uchýlia ku pseudoslovám ako zelený slniečkár. Pritom už samotné použitie slova slniečkár nejakým diskutujúcim hovorí: "Som úplný idiot alebo fašista, alebo aj aj." Tak si vyber.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ze 10x jednoduchsie :) :) :)
auto nieje len o motore :) motor aj ked je najdolezitejsia cast auta, tak tvori mozno tak 20-30% ceny auta

a sice mas jednoduchsi motor, ale mas tam zlozitu elektroniku ohladne baterii a vykonova elektronika tiez nieje ziadne jednoduche a lacne riesenie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslí sa tým počet dielov a pohyblivých častí. Porovnaj si z koľkých častí sa skladá spaľovací štvorvalec alebo nedajbože 6valec ktorý by sa rovnal výkonu elektromotora a z koľkých pohyblivých častí sa skladá elektromotor. To je komplexita ktorú pri spalovaku nikdy neodstrániš a je to miesto potencionálnej poruchy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja si vyberam ze si kokot. Podla mna ten nad nami myslel aj system nabijacich stanic, vyrobi "zelenej" elektriny a cely s tym suvisiaci ekosystem. Teda cely komplex vztahov suvisiacich s vyrobou elektromobilov, ich nabijanim atd. Vysledna ekologickost je silne diskutabilna a realny dlhodoby dopad je otazny. Ale tvoj ekoterroristicky mozog nevidi za horizont jedneho roka kvazifundovane splechy o ekologickosti
Odpovedať Hodnotiť:
 

O tom sme sa už bavili vyššie tak neviem čo tu znova točíš to isté. A nadávky namiesto argumentov su kontraproduktívne. Teda ak vieš čo to slovo znamená.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zas pises kokotiny, ako keby pri dnesnom stave techniky bola vyroba el. energie z alernativnych zdrojov zadarmo. pritom je radovo drahsia a minimalne dekadu-dve este bude
Odpovedať Hodnotiť:
 

K celkovej cene EV. TESLA MODEL S je luxusný sedan v triede Audi A8, takže ak tereaz chceš aby to bolo tak výhodné ako jazdiť na staršej Oktávke tak si mimo. Naozaj lacnejšie modely prídu až v cca 2020 keď bude dostupných viac značiek, lacnejšie batérie a nižšie triedy. Nová technológia je vždy drahá. Ale MODEL S predáva v Kalifornii v kategorii luxusný sedan viac kusov ako 5 najpredávanejších značiek za ním dokopy. Takže kradne zákazníkov Audi, Jaguaru, BMW, Mercedesu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vo Vlkanovej chceli pred asi 5 rokmi vyrabat elektricke auta - dojazd 150 km, hlinikovy podvozok, cena - 8,000 - 10,000 eur, skus uhadnut ako to asi dopadlo. Boli to hotove vozidla. Daj si do Googlu: elektromobil Vlkanova .
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No tak sorry ale porovnávať TESLU s projektom vo Vlkanovej je naozaj úsmevné. Áno viem o tom projekte. To, že firma vo Vlkanovej nedoručila výsledky neznamené, že TESLA nedoručí lacnejšie ev. Hlavne ak práve kvôli tomu stavia Gigafaktory. Ale aj keby nie TESLA tak takmer každý tradičný výrobca chcem mať EV v 2020. A firmy ako Panasonic, LG Chem, Samsung a pod. budú dodávať batérie. Budú si konkurovať a tým inovovať a zlacnovať. Za pár rokov bude pridrahé kúpiť si spaľovacie auto. Hlavne kvôli drahej prevádzke.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

bezny obcan dostupne elektricke auto mat nebude, pokial tu budu skupiny ako tesla - proste to uplatia a vlada to zablokuje. To je fakt a skusenost z Vlkanovej. Ak by boli auta z Vlkanovej a auta tesly v rovnej sutazi, tak by mozno prislo prekvapenie, ze za urcite obdobie by sa na slovensku predalo 1 /slovom jedno/ auto tesly a 10.000 / slovom desattisic/ aut z vlkanovej. A to predsa urcite skupiny a struktury nemozu dopustit, pretoze by nenavratne stratili kontrolu nad automobilizmom.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Jaaaaj ty konšpirátor. Choď s takými teóriami do riti. Jasné TESLA tu lobuje na SR aby vo Vlkanovej nemohli vyrábať ich mikro mestské prdítka. Ach jaj, štruktúry TESLY nedovolia. Veď TESLA uvolnila svoje patenty zdarma pre každého aby pomohla rozvoju elektromobility. Máš tu predsa aj iné značky a modely ako Bolt, Ampera, I3, eGolf a pod.

Žiadnu konšpiráciu a štruktúry nieje treba. Batérie sú proste momentálne príliš drahé na lacné auto. Preto sa robia hlavne drahé luxusnejšie autá kde sa tá cena batérie stratí. TESLA od začiatku vravela, že začne drahými autami a postupne prejde na lacnejšie ako technológia batérii dospeje a bude lacnejšia. Takže počkaj do 2020 a budú aj lacnejšie EV. Hlavne nekonšpiruje je to smiešne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nie len tesla, ale cely automob priemysel lobuje, aby to mal pod kontrolou - samozrejme SR a tesla , to je bezpredmetne tych par kusov - o nicom, ale rozbehnut vyrobu v stovkach tisíc kusoch, to je pruser. Neviem, ci si si vsimol, alernativy, ktore menujes su 3-20 krat drahsie, ako som uviedla ja. Cena je najpodstatnejsi faktor nielen pri kupe. Tesla uvolnila patenty? usmevne, aky patent? na zapojenie bateria, motor regulator? to si niekto aj patentuje? mozno tak efektivnost - ale to nech si necha - 1 percento uspory, v mojom okoli uz aj macky vedia, ze tieto spolocnosti ziju len z dotacii od statu.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Netreba nakladne baterie, auto ma dojazd 130-150 km, na denne pouzivanie uplne postacuje, akceleraciu auta je bezpredmetne riesit na taketo vzdialenosti. Asi nepoznas pribehy typu pocitace, mobilne telefony... Ak by sa vyrabali len u apple a dell, tak doteraz ma pocitac len 0,001 percenta ludi, a clankov, kedy sa to rozbehne kazdy den aspon desatO vyvoji ceny a tym aj dostupnosti solárnych panelov Ti este nebudem vysvetlovat - skus si nastudovat lobby v ceskej republike ich astronomicke vykupne ceny /zisky/, skus si poziadat o rovnocenne podmienky a uvidis....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prosím ťa uvedomuješ si, že všetko čo si práve povedala si si z brucha vymyslela? Ty si naozaj mylíš, že takto sa dá komunikovať?

Tu máš zoznam patentov ktoré TESLA uvoľnila.
https://goo.gl/Bl7QPi
Sú ich stovky a majú obrovskú hodnotu lenže TESLA má za cieľ urýchliť nástup elektromobility pretože inak máme veľký problém s klímou. TESLA dokáže fungovať aj bez platieb za patenty a pomôže aj jej samej ak bude viac EV áut.

Zase tie dotácie. Je to nezmysel. TESLA dostala len také dotácie aké dostali aj iné automobilky. Dostala rovnakú pomoc ako u nás KIA alebo Jaguar. Uveď mi prosím ťa konkrétne aké dotácie dostala keď už sem prídeš s tou klasickou haterskou odrhovačkou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tesla nech si necha svoje patenty, nikto o to nestoji, rozumni ludia su aj mimo tesly a nielen v tesle, nech si ich zamkne a neukazuje sto rokov... ale hlavne nech uhne z cesty, stoji v ceste ostatnym, napr. tym z Vlkanovej a to tym, ze vodi za nos, ze len tie jej vyrobky su dobre. Dokonca si vsimni, ze ani dalsi krok lobby, ponuknutie iných aut za stvornasobne nizsiu cenu / tebou uvadzane elektricke bmw, kia.../ su totalne fatalne vykriky do tmy, nikto na to nereaguje, vsetci to prekukli, ze je to len dalsi vysavac na peniaze obcanov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano ta tvoja Vlkanova zachráni svet. Ja im držím palce. TESLA im nieje, žiadnou konkurenciou keď maju autá za 10k, budú predávať ako besní. Až na to, že to nieje reálne proste.

A patenty potrebuje každý nebuď hlúpa. Veď o nových technológiách to celé je. Že ich nikto nechce si si zase len vymyslela.

A TESLA nikomu nebráni. Práve naopak podporuje. A práve v konkurenčnom prostredí vznikajú najlepšie a najlacnejšie veci. Nie keď TESLA uhne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak hovoríme o masovosti, tak masovost je dosiahnutelna s cenami vozidiel typu Vlkanova, nie ceny tesly, bmw, kia...,

k patentom - pozri si skutocne poctivo skutocnosti okolo EV RAV4 z roku 1997. Patenty na usporu 0,01 percenta su k nicomu, podstata bola vymyslena, zostrojena, otestovana a je plne uspokojujuca pre bezne pouzitie, snilkovanie teslackych neupravencov, zmatencov je prekazkou v elektromobilite.

Ako tesla brani rozvoju? odvadza pozornost od podstaty t.j. rozhodnutia sa sirsich spolocnosti pustit sa do toho. Ma za zviest do kanala skupinu /skupiny/ uvazujuce o rozvoji. celkom produktivne su argumenty typu - uz to nechajte tak, nedame peniaze na vyskum, pozrite sa na teslu, ta to za chvilu ma hotove a nam sa peniaze nevratia...,

zopakujem nebud arogantny - patenty na zapojenie bateria regulator motor su mimo misu - su zname viac ako sto rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No výborne. Takže všetko je už vymyslené a urobené a TESLA len múti vodu a ja som tu snílek a mimo. Ach jaaaj.

Neviem teda čím to je, že o tomto aute akosi svet nepočul. Musk by ti to vysvetlil tým, že dokým neprišla TESLA všetci považovali EV za trapné golfové vozíky ktoré nemajú čo ponúknuť. Musk prišiel na trh s tým, že to zmení. Ja s ním musím v tomto súhlasiť pretože sorry ale obrázky čo som videl z tej Vlkanovej zase len išli po tom mestskom vozítku na spôsob smartu. Ale ja také auto nechcem. Koľko smartov vidíš na cestách? Úplné minimum.

Tá Toyota sa možno nepresadila ani cenou. Hoci píšu, že stála cca 30K USD tak jej výroba mohla stáť aj viac a možno preto ju Toyouta vyrobila len v stovkách kusov. Neviem, ale čo viem je, že ak by sme čakali na prelom vo Vlkanovej tak amen tma, nedočkáme sa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Opakujem, TESLA nikomu nebráni. A ak niekomu bráni to ako ty hovoríš, že aha veď TESLA to už dá... no tak s takým odhodlaním sa do toho naozaj nemusia púšťať.

A ten argument, že TESLA patenty sú zbytočné lebo už všetko bolo vymyslené je úplne školácky. Predsa to je ako povedať, že načo Audi inovuje za miliardy keď už Škoda 105 mala všetko vymyslené. Mala motor aj dvere. Preboha to je argument. Veď nieje jedno aký je výkon, váha, účinnosť motora. Aká je prevodovka, aký softvér, aká je lacná batéria, akú má hustotu a rýchlosť nabíjania a pod. Tak sa prosím ťa zamysli nad tým.

TESLA sa takisto dostane ku lacným autám, ide na to postupne tak ako sa zlacňuje najdrahší komponent, teda batéria. Neviem prečo zbytočne hatuješ TESLU keď oni sú momentálne presne tí ktorí celý autosektor otočili ku elektromobilite.
Odpovedať Hodnotiť:
 

v sucasnosti prebieha nejaka dotacia na tieto elektromobily v SR, myslim 5000 eur? preco asi?
ekonomika vyroby je postavena na vode, stavali ju nafukani malomestiaci, nefunguje to , biju na poplach, ze skrachuju, tak trhaju, kde sa da. Skus si polozit otazku, preco prispievas niekomu na luxusny predmet ? uvedomujes si to? chces to? si donuteny?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dotácia je na to aby motivovala kúpiť ľudí tisíc EV. Treba to rozbehnúť. Pretože keď nies´autá nebudujú sa nabíjačky a keď niesú nabíjačky nekupujú sa autá. Takáto dotácia má silný multiplikačný efekt, čo znamená, že sa investícia bohato vráti aj tebe. Keď budeš mať o 5-10rokov plne vybudovanú nabíjaciu sieť a k tomu dostupné elektro auto bez nutnosti tankovať. Iba 1000 ev dostane dotáciu. To je len 5mil eur. Šrotovné bolo za stovky milionov aby sa vymenili staré za nové. Do dotácie HNEDEHO uhlia ide 300milionov rocne. To su vyhodene peniaze. Nie EV.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zacinas to pomaly chapat z tej mojej strany, stale sa nukaju s niecim, co je priserne predrazene a samozrejme nedostupne pre masy, za ziadnu cenu nechcu pripustit inych vyrobcov, lebo im to naburava ten ich vysavac na peniaze od obyvatelstva. Pred cca 15 rokmi sa vyrabala toyota rav EV - elektricka. dodnes jazdi. Skus ju kupit, aj 15 rocnu... , nehrozi. vsetci o tom mlcia, vec, ktora je funkcna, efektivna, relativne lacna, baterie uz pred 15 rokmi vyvinute na pozadovanu uroven, bol to len pokus, rychlo to stiahli, treba nadalej balamutit s ropou, v sucasnosti uz niekolko rokov prebiehaju tanecky o vynimocnosti tesly... ach trapne..., o tom srotovnom si sa sam chytil, sam si si to vysvetlil, ze islo o lobby...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu mas tu toyotu rav4 ev , ta z rokov 1997-2003, mas tam aj ciastocnu ekonomiku prevadzky aj hodnoty motora a baterie.... ....pisal sa rok 1997 !

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4_EV

Odpovedať Hodnotiť:
 

co tak dat rovnocenne podmienky - 5000 eur dotaciu aj tesle aj autu z vlkanovej? trufas si vypocita vyslednu obstaravaciu cenu auta tesla a auta z vlkanovej? Co myslis je pre bezneho cloveka dostupnejsie auto tesla za 156000 eur, alebo bude dostupnejsie to z vlkanovej za 5000 eur?/ po uplatneni dotacie aj u jedneho aj u druhého 5000 eur/.
Dokazes vypocitat navratnost vlozenej investicie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

poznam cloveka co ma teslu a dojazd je uz znacne obmedzeny, bavit sa tu momentalne ako o aute buducnosti je velmi predcasne. Potrva este velmi dhlo kym to tak bude
Odpovedať Hodnotiť:
 

fosilaky nahradili elektromobily ;) teraz to, mozno, bude naopak. Ale skor nie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lohner-Porsche
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akoze vazne porovnavas Teslu (lebo ta ma spotrebu 22kwh/100km, Hyundai Ioniq ma okolo 14) s nejakou 1.4TDI Octaviou ???
Audi A8 s 3.0TDI ma kombinovanu okolo 8.4l/100km -> 10e/100km a este stale to nie je to iste.
Dokonca by som povedal, ze obe auta maju skoro rovnaky dojazd na natankovanie :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

elektricke auta sa nikdy nerozsiria. v nemecku maju dotacie a aj tak to nikto nechce. buducnost je vodik
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

pojazdne vodikove bomby, to znie dobre
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aha, lebo litium vobec nieje explozivne...hasici ked vidia ze hori elektricke auto tak utekaju...vodou hasit nemozu a pri troche stastia ich to aj pekne kopne
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

NAOZAJ? Lebo hasiči prvý krát v živote hasili elektriku/batérie/chemický požiar. Keby hneď nevedeli tak hold sa to budú musieť naučiť.

Doteraz elektrika alebo chemikálie v živote nehoreli? A teraz akože nevyrábajme EV lebo hasiči nevedia ako to hasiť? Tomu naozaj veríš? To už je aký zlý arguement. A nebude to konšpiračná teória takto? :D :D
Ale pobavil si ma.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Oni sa to naučia. A ty sa nauč čo znamená slovo hold. Holt ľudia nevedia aký je rozdiel medzi hold a holt. :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jeden silný argument za druhým. Kedže je to holt a nie hold tak EV sa nikdy nepresadia. Tak?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie. S tým to nemá nič spoločné. Len to že si treba dávať pozor na cudzie termity...
Odpovedať Hodnotiť:
 

obaja ste jebkovia...jasne ze sa da zahasit aj chemicky poziar, ale pochybujem ze ked ti zacne horiet E-auto uprostred nicoho, tak najblizsi hasici budu vybaveni potrebnou technologiou...viem si kludne predstavit aj situaciu, ked im dispecing len nahlasi ze hori auto tak dojdu a poleju to vodou a pak hned zistia ako s nou litium reaguje :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto je skôr hlod.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ved jeden by bol, keby nebol aj teraz, ale ked je aj skor, tak jasne viac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hold ▶ slávnostná pocta, veľkolepý prejav úcty, obyč. nejakej významnej osobe: zložiť h. panovníkovi, prezidentovi, oslávencovi; vzdať hold obetiam vojny uctiť si;

2. hist. ▶ slávnostná prísaha vernosti a oddanosti panovníkovi: zložiť h. kráľovi

3. hist. ▶ vynútený poplatok vo vojne, výkupné: Banské mestá zložili hold, pevnosti Fiľakovo, Levice, Nové Zámky, Nitra a Trnava sa vzdali. [Slovensko I]

hold ⟨nem.⟩ ▶ stará plošná miera (0,57 ha)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Frázy z paralelného slovensko-českého korpusu.

Hát, barátočkám, vravel som / Holt, kameráden, řek jsem

ja, hát, pani Riečanová / já holt, paní Riečanová

je holt žena, aj / je holt mandželka, i

musíme sa teda rozísť / se holt musíme rozejít
Odpovedať Hodnotiť:
 

Frázy z paralelného slovensko-českého korpusu.

Hát, barátočkám, vravel som / Holt, kameráden, řek jsem

ja, hát, pani Riečanová / já holt, paní Riečanová

je holt žena, aj / je holt mandželka, i

musíme sa teda rozísť / se holt musíme rozejít
Odpovedať Hodnotiť:
 

Taky ujo s divnym zostrihom fuzikov, by to vyrabal v nemecku a nasledne vsetko daval na export. Viem si predstavit...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vodikova bomba je nieco uplne ine. Tam prebieha jadrova fuzia vodiku na helium. Nic take nemoze nastat v aute pouzivajucom vodikove palivove clanky.
To samozrejme neznamena ze vodik nie je vybusny, neni to ale vodikova bomba :)

Odpovedať Hodnotiť:
 

Elon Musk on why Hydrogen fuel cell is dumb (2015.1.13)
http://dopice.sk/iVL
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dlhe, nechcelo sa mi to pozerat, ale z historie vieme toto: https://www.youtube.com/watch?v=eywi0h_Y5_U a to presne sa stane Muskovi. Netvrdim, ze presne vodik, ale buducnost su jednoznacne palivove clanky a nie baterie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fakt? To sa hovorí už 20rokov a kde sú tie vodíkové autá? Áno dá sa kúpiť nejaký model ale neviem o tom, že by sa oň ľudia trhali. A kde sú tie nabíjacie stanice? A kde je ten vodík. Musíš ho vyrábať z ropy alebo z vody. Ale to chce vela elektriny. Tak načo ten medzikrok keď elektrinu môžeš dávať rovno do batérii? Vodík sa hodí na iné veci a sčasti sa presadí ale nie na pohon áut. Batéria je ďaleko jednoduchšia a lacnejšia technológia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Súhlasím, načo plytvať vodíkom, keď ho je treba na výrobu bômb.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No tam ho treba tak pár gramov, ale na Slnku je ho čoraz menej. Tak neviem...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ano, a o eautach sa to hovori uz asi 150 rokov, a kde su dnes?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No dnes sú na cestách predávajú sa na tisíce. V Kalifornii sú aj najpredávanejšie. Ešte niečo?
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ten vodik co, tryska z trysky? nebude to stale el. auto, len s vodikovymi "baterkami"?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslíš ten vodík, čo tryská z trysky do drezu v kuchyni?
Na ten už fungovali drevené motory a mlelo sa ostošesť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No pekne
pocitajme ze mam Teslu iba 60kW, potrebujem 20kW/100km = 20Mw/100.000km = okolo 4.000 EUR

dieslak:
5L/100km = 5000L/100.000, cize okolo 5.000 EUR za naftu

cize na Tesle usetrim asi 1.000 EUR na 100.000 km. Lenze pozor. Kto mi zaplati stratu casu kde dudem musiet v prepocte dni a mesiace vysedavat na nabijacich staniciach a cakat kym sa dobije, to su dalsie naklady kava, jedlo, cigarety, casopisy atd!!! A tie stresy ze mi dojde baterka a nestihnem na najblizsiu stanicu alebo budu mat zatvorene a dalsia o 300km.

MAtematickou analyzou to vychadza ze ked berieme do uvahy ze si kupim Teslu a nejake BMW/Mercedes v tej istej cene s uspornym dieslovym motorom, tak vlastne Tesla ma vyjde drahsie a viacej stresov!!!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nikto nejazdí tak, že TESLU nabíja len na rýchlonabíjačkách. Toto nabíjanie slúži dlhé trasy. Ľudia ich bežne nabíjajú doma cez noc. Ráno je plná nádrž. Okrem toho 400KW ročne dáva TESLA aj teraz zdarma.

Ak ideš dlhšiu trasu tak nabíjanie trvá cca 20min na 80%. Ale po odjazdených 400km človek aj tak potrebuje trochu oddychu. Takže také hrozné to nieje. Okrem toho 2018 príde charger ktorý to stihne od 5-10min. TESLA ho už ohlásila.

Isteže cena EV sa dnes ešte nevyrovná jazdenej diezlovej Oktavke. Ved to ani nikto netvrdi. Jednak ide o novú technológiu a TESLA S a X su luxusné autá. Lacnejšie EV prídu 2020. Ked zlacneju baterie. Gigafaktory.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Suhlas az na to ze Tesly su luxusne auta??? S tym sa neda suhlasit pretoze zvonku este mozno OK ale ten interier ma dost daleko k luxisu Mercedesu S alebo BMW 7... Este by mali inzinieri Tesly nieco pospekulovat a nie dat tam tablet do stredku a ked chcem napriklad zapnut vyhrievanie okien pol h to tam budem hladat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

dobre pises :) tesla sa bavorakom a medakov v tej cenovej relacii nemoze kvalitou rovnat
jedine tak akceleraciou a vykonom na par minut potom ide do safe modu

na kvalitu tesly vplyva fakt, ze musk si chce takmer vsetko vyrabat vo vlastnej rezii a potom je jasne, ze nemoze konkurovat kvalitou automobilkam, ktore vyuzivaju velku siet specializovanych dodavatelov.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Inak mal by vyjst zakon a elektronicky treba limitovat aj zrychlenie tak ak je limitovana max rychlost. Lebo nejaky kokot ked si neuvedomi co to auto spravi ked da max power nemusi to skoncit dobre. Nech si kludne robia nejaku sportovu pretekarsku verziu ked si Musk chce dokazovat ego ale poradim mu nech urobi mensie a lahsie auto a hned ma 0.25s k dobru.
A model S nech ma kludne max zrychlenie aj 8s hlavne nech popracuju na vydrzi a zdokonalia interier vozidla. Predsa len to auto nie je stavane aby zvladlo zakruty vo velkych rychlostiach a po druhe za par minut ide do safe modu co asi tiez nic moc. Ludia nechcu cestne vozidlo s vykonom F1 ale luxusne auto s komfortom a dobrym dojazdom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne sa len páči tvoja bohorovnosť. Nakázať, zakázať a ľudia chcú toto a nie hento. A čo takto nech si každí vyberie sám? Nikto ťa nenúti kúpiť si performance verziu. Ale ten čo si to zaplatí to asi chce že? Keď chceš dojazd tak si nakonfiguruj verziu 100KW a ideš. Akoby všetci ľudia mali rovnaké preferencie. Ono po zrýchlení 1,5G mi vôbec nebude vadiť keď to na pár minúť pôjde do safe modu. Normálne auto také veci ani nedokáže. A superšport sa ti prehreje aj v obyčajnej zápche a to ani nebudeš zrýchlovať ako blázon.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máte tam chybu. Cena za kw pre domácnosť je 0.2€...to je cena za kw plus odvody do fondov a za stratu vo vedení.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A pritom by sa zdalo, ze vratane nakladov na stavbu a udrziavanie k poskytnutiu tarify nevyhnutneho domu bude ina.
Odpovedať Hodnotiť:
 

U ktorej distribučnej spoločnosti?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tusim zapadoslovenska energetika.. Som to pozeral na faktúre.
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.zse.sk/documents/13852674/ Cennik_integrovany_domacnosti_EE_01012017.pdf
Odpovedať Hodnotiť:
 

asi tazko
koncova cena aj s danami je okolo 0.1-0.14 euro/kw zalezi od sadzby, dodavatela

goo.gl/mBsQG6
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nechcem sa hádať...je to predsa jednoduché, faktúra deleno kw rovná sa 0.2€. Keď máš menej buď rád.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak to musis mat maly odber a velky istic, alebo nevhodnu sadzbu

mne to vychadza +- 0.145 aj s cenou za istic
s cenou za istic ale vela nespravim a tu by som platil tak ci tak, takze mna by nabijanie naozaj stalo len tych 0.12
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kolko teda bude stáť plné nabitie? resp koľko to zožere kW na plný dojazd, čo je cca 500km? Len pre porovnanie s naftovým motorom :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

ta cena bude vacsia, zabudate na ucinnost
Odpovedať Hodnotiť:
 

nejak som to predcasnee odoslal

tesla bude pocitat kolko elektriny zoberiete nie kolko nabijete do vasich aut :)

optimisti mozu pocitat pri rychlonabijani s ucinnostou 80-90% realisti s nizsou :)

Odpovedať Hodnotiť:
 

Inak ked chcu spravit rychlonabijanie do 10 minut ani si radsej nechcite predstavit aky prud tam tecie do baterky. Urcite by som pri tom aute blizko nestal alebo nenechal niekoho sediet. Fyzika tiez nepusti a. Ani Musi neojebe fyzikalne zakony.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to je pravda, ucinnost dobijania pri takom fofrovani moze byt len niekde nad 70% a zivotnost baterky dostava na frak ak by to takto majitel robil dlhodobo. cize treba si uvedomit ze pri takto rychlom dobiti sa zdrazuje prevadzka o 20-30% a uz sme minimalne niekde na urovni pomerne cenovo dostupnych a AJ vykonnych hybridov..
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem aky je vekovy priemer prispievatelov v tejto diskusii, ale u niektorych to vyzera tak na 13 rokov. take hlasky ze zo stresnych solarnych panelov si dobijem baterku v tesle su velmi usmevne pretoze na aspon 50% dobitie by sa cakalo nie hodiny ale tyzdne, hoci by ich mal niekto na streche aj 50m2. solarne panely na dome maju ucinnost 0,0 nic moc a vyvoj az tak moc nenapreduje.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Zrejme je pri vypocte uvazovane s predpokladom, ze tak male kraviny nie su.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ano.. niekto bude mat doma celu alej solarnych panelov v hodnote niekolkych tesiel.. mozno tak mr-bean
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ale ved to je uplne jasne, ze v skutocnosti v tesle vobec ani nie je baterka a nabijanie otaca iba klucikom ku spruzinke.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

mr-bean zalezie do garaze a pedaluje v noci v tesle..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nová pomlčková fazuľa?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nafta patri do kamen!!!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Musk to je len komparzista,co hra divadielko pre ekologov.
Skor sa pozrime na skutocne vynalezy :D http://bit.ly/2jwdu5o
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

...ale nie nechcem mu krivdit,mozno sa uprimne myli vo svojich napadoch.Ale to nic nemeni na tom ze sa myli :D. Zivot je uzasny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trapné. Pozri si teraz cenu akcii a potom si porovnaj cenu tých akcii o 5rokov. Potom si vypočítaj koľko ťa tvoja hlúposť stála, keby si investoval povedzme 10K eur.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár